Perkeleen naapurit.

Eipä taida tämäkään olla ihan normaalia asumista.
Paskan keskellä asutaan.Varmaankin on hajuhaittoja
tullut talon muihinkin huoneistoihin.
Siihen sitten kaikkia syöpäläisiä,torakoita,lutikoita,ym,ym..

Taskulampun valokeila paljasti karmivan totuuden kauhuvuokralaisen asunnosta – uudet kuvat ihrakuoriaisia vilisseestä täystuhosta julki
Ja miten vitussa tuolla kukaan selviää edes hengissä se tässä se kysymys on.. On muuten melkosen raju luukku hyi helvetti!

Mulla on melkoinen määrä roskapusseja. Sossun kustantamat siivojat tulee huomenna siivoamaan. Katotaan miten menee.

Monet joutuvat jossain elämänsä vaiheesssa tuohon vielä palaamaan. Tosin, onneksi noi ongelmanaapurit ovat selvänä vähemmistönä.
Ei voi kyllä ymmärtää miksei suosita enemmän näitä erillistalokokonaisuuksia, joissa on joku autokatos/talli asuntojen välissä, tai muuten vaan erillään rakenteet. Onko se sitten niin paljon tuottavampaa vaan sijoittajille.

Käytännössä tuo ratkaisisi 99% häiriöistä, ja kulut ei sen suuremmat kuin rivarissakaan.

Ei voi kyllä ymmärtää miksei suosita enemmän näitä erillistalokokonaisuuksia, joissa on joku autokatos/talli asuntojen välissä, tai muuten vaan erillään rakenteet. Onko se sitten niin paljon tuottavampaa vaan sijoittajille.

Käytännössä tuo ratkaisisi 99% häiriöistä, ja kulut ei sen suuremmat kuin rivarissakaan.
Nostaahan se hintaa jos tehdään enemmän ulkoseinää ja vähemmän väliseinää.
En osaa arvata kuinka paljon mutta varmaankin merkittävästi.

Riittävästi kun valitetaan ja valittajia on useita, niin asiat etenee onneksi. Täällä vihdoin päästään eroon yläkerran mölyäjästä, kun kaveri sai häädön kämpästään. Nyt sitten täytyy vaan toivoa, että seuraava asukas ei samoja ongelmia aiheuttaisi.

Melun haittavaikutukset ovat hyvinkin yksilöllisiä. En itsekään häiriinny kovin helposti. Melu häiritsevyys riippuu paljon myös missä vaiheessa unesi on. Kun olet riittävän väsynyt nukut vaikka ajaisit mopolla ilman kypärää 50Km/h, kokemusta on.
Se että nukahdat niin ettet sitä pysty estämään vaatinee todennäköisesti 3-4 päivän valvomisen.nimimerkki kokemusta on. Jos ei uni meinaa olla tullakseen jos joku naapuri meluaa niin ulkoliikuntaa ja joku kuuma suihku/amme ja korvatulpat sekä oikea ruoka auttaa omien kokemusten mukaan.Yksi mikä auttaa on myös ryyppääminen jolloin tosin sammut et nukahda.:rofl2::kahvi:

Varmaan läpivetoon voi varautua, jos ikkunat selällään kämpässä. Mutta kun ei kiinnosta. Tunteehan se jo siitä, kun avaat välioven, että tuuli nyt vähän puhaltaa.

Itseäkin vituttaa ovia paiskovat naapurit, oli se mistä syystä hyvänsä. Harvemmin varmaan läpiveto, lapset tms.

Itse lapsille opettanut että ovia ei paiskota ja osaan öljytä lukot niin ettei paiskomista tarvita myöskään esim lasten toimesta.
Lasten kanssa ei mulla ainakaan ole niin yksinkertaista. Osaan ottaa läpi vedon huomioon, mutta 7v saati nuoremmat ei välttämättä pysähdy tunnustelemaan väliovesta tuntuvaa vetoa.

Nuo pienemmät myös keksivät yhtäkkiä, että on kiva leikki paiskoa ovia, kun siitä tulee niin kiva ääni. Ja vielä kivempi ääni tulee ilmeisesti isistä sen jälkeen.

Mutta toisaalta asunkin omakotitalossa, niin näistä paiskomisista kärsin vain minä ja väliovet.

Kuva jostain on automaattisesti todiste siitä että olet syyllinen asiaan, vaikka et edes itse näy kuvassa tekemässä sitä asiaa mistä sinua syytetään., kunhan vain ikkunasi näkyy. Vituttaa. Eli joku kumipää ottanut valokuvan meidän rapun etusesta jossa tupakantumppeja, ja tuli mulle kirje että siivoa tai maksa. Muuten hyvä mutta en polta pihalla vaan ikkunasta ja laitan natsat kuppiin. Tiedän kyllä ketkä polttaa mutta en kehtaa olla vittumainen naapuri. Mutta jos saan tietoon sen kyylän nimen niin käyn ystävällisesti puhuttelemassa.

ttm

Kuva jostain on automaattisesti todiste siitä että olet syyllinen asiaan, vaikka et edes itse näy kuvassa tekemässä sitä asiaa mistä sinua syytetään., kunhan vain ikkunasi näkyy. Vituttaa. Eli joku kumipää ottanut valokuvan meidän rapun etusesta jossa tupakantumppeja, ja tuli mulle kirje että siivoa tai maksa. Muuten hyvä mutta en polta pihalla vaan ikkunasta ja laitan natsat kuppiin. Tiedän kyllä ketkä polttaa mutta en kehtaa olla vittumainen naapuri. Mutta jos saan tietoon sen kyylän nimen niin käyn ystävällisesti puhuttelemassa.
Mitäpä tuosta vittuuntumaan. Kirje samaan paikkaan kuin muukin roskaposti ja elämä jatkuu.:thumbsup:

Jospa tuossa kyse on ns. haulikolla ammunnasta. Laitetaan kirje kaikille teoreettisesti mahdollisille ehdokkaille. Toivoen, että omatunto alkaisi kolkuttaa...
Kun sulla se on puhdas, miksi siitä pitäis oloaan huonommaksi itse tehdä. Heitä roskiin ja ole tyytyväinen itseesi.

Jospa tuossa kyse on ns. haulikolla ammunnasta. Laitetaan kirje kaikille teoreettisesti mahdollisille ehdokkaille. Toivoen, että omatunto alkaisi kolkuttaa...
Kun sulla se on puhdas, miksi siitä pitäis oloaan huonommaksi itse tehdä. Heitä roskiin ja ole tyytyväinen itseesi.
Ainut henkilö jolle se kirje tuli tässä rapussa, maksumieheksi joudun kuitenkin jos en siivoa niin lupauduin siivoamaan, ei se ole kuin 15 minuutin homma. Minun sanani isoa yhtiötä vastaan, ja jos aletaan jossain oikeudessa riitelemään jostain satasen laskusta, niin varmasti häviän vaikka mitään en olisi tehnyt.

Ainut henkilö jolle se kirje tuli tässä rapussa, maksumieheksi joudun kuitenkin jos en siivoa niin lupauduin siivoamaan, ei se ole kuin 15 minuutin homma. Minun sanani isoa yhtiötä vastaan, ja jos aletaan jossain oikeudessa riitelemään jostain satasen laskusta, niin varmasti häviän vaikka mitään en olisi tehnyt.
Eli siis... Tiedät, kuka sen oikeasti teki (tekee), mutta otat syyt niskoillesi, koska et halua olla "mulkku" kyseiselle tyypille. Samalla kuitenkin hän on mulkku sinua kohtaan ylipäätään tekemällä noin ja pahimmillaan tuottaa laskun perään. Selkärankaa kehiin, muuten tuo tapaus ei jää ainoaksi / tapahtuu muualla muissa yhteyksissä. Vai ymmärsinkö jotain väärin?

living_death

★ Still alive ™
Tukijäsen
Se joka niitä tupakantumppeja on siihen aiemmin viljellyt, jatkaa taatusti toimintaansa ja saat taas seuraavalla kerralla syyt niskoillesi ja pahimmassa tapauksessa varoituksen ja laskun sen päälle.

Otapa kuitenkin yhteyttä sinne kirjeen lähettäjään ja kiellä ehdottomasti syyllistyneesi tumppien heittelyyn pihalle ja kerrot saman minkä kerroit täällä; poltat ikkunasta omassa kämpässäsi lasipurkin kanssa ja tumpit menevät purkkiin. Ei täällä Suomessakaan edes taloyhtiö/isännöintiyhtiö voi täysin mielivaltaisesti siivouskäskyjä tai laskuja lähettää ilman kunnon todisteita. Jos yleisen kulkuväylän (rapun), joka on aikalailla yleinen tupakkapaikka, vierestä löytyy tumppeja niin niitä voi heitellä siihen kuka tahansa. Se että asuntosi sijaitsee sen vieressä ei tee sinusta automaattisesti syyllistä tai siivousvelvollista.

Melko varmaa kuitenkin on, että tumpinheittelijät heittelevät niitä siihen tulevaisuudessakin, niin "tunnustamalla" syyllisyyden asiaan jota et ole tehnyt et kyllä tee itsellesi kuin huonoa...

Otapa kuitenkin yhteyttä sinne kirjeen lähettäjään ja kiellä ehdottomasti syyllistyneesi tumppien heittelyyn pihalle ja kerrot saman minkä kerroit täällä; poltat ikkunasta omassa kämpässäsi lasipurkin kanssa ja tumpit menevät purkkiin. Ei täällä Suomessakaan edes taloyhtiö/isännöintiyhtiö voi täysin mielivaltaisesti siivouskäskyjä tai laskuja lähettää ilman kunnon todisteita. Jos yleisen kulkuväylän (rapun), joka on aikalailla yleinen tupakkapaikka, vierestä löytyy tumppeja niin niitä voi heitellä siihen kuka tahansa. Se että asuntosi sijaitsee sen vieressä ei tee sinusta automaattisesti syyllistä tai siivousvelvollista.

Melko varmaa kuitenkin on, että tumpinheittelijät heittelevät niitä siihen tulevaisuudessakin, niin "tunnustamalla" syyllisyyden asiaan jota et ole tehnyt et kyllä tee itsellesi kuin huonoa...
Tässä odottelenkin vastausta sähköpostiini kunhan meidän sosionomi asukasisännöitsijä suvaitsee vastata. Mitään en ole tunnustanut, tarjouduin vaan siivoamaan paikat ihan yleisen hyvän nimissä. Jos huoltomiestä huvittaisi yleensäkään tehdä hänelle kuuluvia töitä kuten piha - alueen päivittäistä siistimistä, niin silloin ei tämmöisiä ukaaseja tarvitsisi lähetellä. Ukko istuu suurimman osan päivästä taukohuoneella peukalo perseessä, ja ei edes vastaa asukkaiden puheluihin, sitten tekee homman jos joku muistuttaa parin viikon päästä.

Jos et ole tehnyt ja maksat silti...
En itse olisi periaatteesta noin (kun kerran en ole tehnyt) maksanut tai lähtenyt siivoamaan. Varsinkin jos pystyt osoittamaan, että jollain toisella on mahdollisuus myös tehdä tuo eikä taloyhtiöllä ole muuta todistetta kuin tuo valokuva, jossa et itse näy. En usko että taloyhtiö lähtisi sinua oikeuteen haastamaan. Haastajan pitää kyetä todistamaan uskottavasti väitteensä oikeaksi.

Jos et ole tehnyt ja maksat silti...
En itse olisi periaatteesta noin (kun kerran en ole tehnyt) maksanut tai lähtenyt siivoamaan. Varsinkin jos pystyt osoittamaan, että jollain toisella on mahdollisuus myös tehdä tuo eikä taloyhtiöllä ole muuta todistetta kuin tuo valokuva, jossa et itse näy. En usko että taloyhtiö lähtisi sinua oikeuteen haastamaan. Haastajan pitää kyetä todistamaan uskottavasti väitteensä oikeaksi.
Kenties sinä voit vielä ottaa kuvan omasta tupakka-astiasta ja niin että siinä näkyy vielä mitä merkkiä poltat.

Ulkoa sotketulta tupakkapaikalta sitten toinen kuva jossa näkyy mahdollisesti ihan eri merkkisten tupakoiden tumppailut.

Mahdollisesti molemmat polttaneet samaa merkkiä, mutta todennäköisesti ei.

Kenties sinä voit vielä ottaa kuvan omasta tupakka-astiasta ja niin että siinä näkyy vielä mitä merkkiä poltat.

Ulkoa sotketulta tupakkapaikalta sitten toinen kuva jossa näkyy mahdollisesti ihan eri merkkisten tupakoiden tumppailut.

Mahdollisesti molemmat polttaneet samaa merkkiä, mutta todennäköisesti ei.
Mielellään vielä kahden puolueettoman todistajan kanssa, jos oikeuteen epäilee joutuvansa.

Tässä odottelenkin vastausta sähköpostiini kunhan meidän sosionomi asukasisännöitsijä suvaitsee vastata. Mitään en ole tunnustanut, tarjouduin vaan siivoamaan paikat ihan yleisen hyvän nimissä. Jos huoltomiestä huvittaisi yleensäkään tehdä hänelle kuuluvia töitä kuten piha - alueen päivittäistä siistimistä, niin silloin ei tämmöisiä ukaaseja tarvitsisi lähetellä. Ukko istuu suurimman osan päivästä taukohuoneella peukalo perseessä, ja ei edes vastaa asukkaiden puheluihin, sitten tekee homman jos joku muistuttaa parin viikon päästä.
Yritätkö tällä jupakallasi niinkuin tahallasi päästä Tyhmät ihmiset -ketjuun?

Nyt joku roti asiaan eikä ujuttauduta tanttojen armoille. Noille kun kerran antaa periksi ei seuraavista "uhkauksista" ja huomautteluista tule loppua.

Viimeksi muokattu:
No mitä ihmettä nyt taas? Et sä mihinkään maksumieheksi joudu, eikä kukaan ole niin vajaa että lähtisi jostain tupakantumppien siivoamisesta oikeuteen. Olet joutunut jonkun mielenterveysongelmista kärsivän kyttääjän hampaisiin. Näille pitää lyödä luuta kurkkuun heti tai olet jatkossakin syypää kaikkeen josta mielenterveystapaus vetää herneensä nenään.

Älkää nyt heti alistuko kaikkien hullujen edessä.

No mitä ihmettä nyt taas? Et sä mihinkään maksumieheksi joudu, eikä kukaan ole niin vajaa että lähtisi jostain tupakantumppien siivoamisesta oikeuteen. Olet joutunut jonkun mielenterveysongelmista kärsivän kyttääjän hampaisiin. Näille pitää lyödä luuta kurkkuun heti tai olet jatkossakin syypää kaikkeen josta mielenterveystapaus vetää herneensä nenään.

Älkää nyt heti alistuko kaikkien hullujen edessä.
En minäkään nyt oikein ymmärrä tätä. Jos en itse ole jotain tehnyt ja laskua tulee himaan taloyhtiöltä niin rupeaisi sen verran hermo menemään että kyrpä otsassa kävisin etsimässä tämän lappujen lähettäjän. Kuinka vässykkä sitä pitää olla että rupeaa muiden jätöksiä siivoamaan tai varsinkaan maksamaan siitä?

@Rullakebab vastasi tähän jo aivan mainiosti. Hinta tosiaan nousee merkittävästi. Mainittujen ulkoseinien lisäksi vaikutuksia tulee ihan suoraan kaikkeen kiinteistötekniikkaan. On hieman eri vetää se vesi, lämpö jne ulkokautta vs asunnosta toiseen.
Autotalli asuntojen välissä taas tuo rakennusteknisiä vaatimuksia. Parkkipaikat riittävän kaukana kiinteistöstä ovat helpompia toteuttaa.

Lisäksi tulee erilaisia kaavoitusteknisiä jne seikkoja. Samoin jo tontin koko voi tuoda merkittäviä rajoja. Kohteesta riippuen mukaan saadaan myös ARA ja heidän vaatimuksensa.

Näitä "erillistaloja" toisissaan kiinni tai ainoastaan hieman erillään olevia "omakotitaloja" myös kokeiltu useammassa paikassa mutta kovin heikolla menestyksellä. Muutoinkin neliökustannus ratkaisee sekä omistusasunnossa että vuokra-asunnossa. Kaikesta ei olla valmiita maksamaan eikä rakennuttaja / vuokraaja halua käsiin jäävän tyhjää kantaa.

Eli vaikka ajatuksena hyvä, kaatuu helposti todella moneen seikkaan.

En minäkään nyt oikein ymmärrä tätä. Jos en itse ole jotain tehnyt ja laskua tulee himaan taloyhtiöltä niin rupeaisi sen verran hermo menemään että kyrpä otsassa kävisin etsimässä tämän lappujen lähettäjän. Kuinka vässykkä sitä pitää olla että rupeaa muiden jätöksiä siivoamaan tai varsinkaan maksamaan siitä?
Taloyhtiön lähettämää laskua tuon kaltaisesta oudoksun melkoisesti. Välttämättä ei kovin päivänvaloa kestävä toimintatapa.

Mutta wässykäksi en lähtisi syyttämään. Jossakin kohden on parempi nöyrtyä vs haastaa riitaa sen oikean syyllisen kanssa. Samoin valitettavan monesti se "kerrostalo"kyttääjä on puhunut jonkun puolelleen joten jos olet yksin vastaan, seuraava siirto onkin valitus monesta asiasta ja monen allekirjoittamana.
Valitettavasti oikeassa oleva ei aina voita. Mutta tällaisissa kannattaa toki silti koittaa varmistella taustaansa ja kertoa sinne isännöitsijän / taloyhtiön suuntaan faktoja. Osaa ei toki kiinnosta mutta osa ymmärtää kyllä asian ja kun tietoa on riittävästi, osaavat asennoitua oikein aiheettomiin / väärään henkilöön kohdistuviin valituksiin.

Luin vähän tarkemmin tuon mistä homma lähti. Jostain oli jäänyt mieleen että puhutaan rivitalosta. Vaan ei. Puhutaan rapusta eli kerrostalosta?

Eli kerrostalon rapun eteen joku porukka heittelee tumpit, ne eivät ole siun tai kamujes, sinä saat laskun ja ultimatumin?

Huh. Eihän tuossa nyt ole mitään tolkkua?

Luin vähän tarkemmin tuon mistä homma lähti. Jostain oli jäänyt mieleen että puhutaan rivitalosta. Vaan ei. Puhutaan rapusta eli kerrostalosta?

Eli kerrostalon rapun eteen joku porukka heittelee tumpit, ne eivät ole siun tai kamujes, sinä saat laskun ja ultimatumin?

Huh. Eihän tuossa nyt ole mitään tolkkua?
Valitettavasti tällainen on todellisuutta varsinkin jos / kun se kyttääjä asuu samassa rapussa / naapurissa / ihan missä tahansa. Siis riippumatta asumismuodosta mutta kerrostalossa tottakai korostuu vielä enemmän mainitun kaltaisissa tilanteissa.

Kyttääjällä on todella usein joku "manipuloitu" muu naapuri matkassa joka sen paremmin miettimättä on kirjoittamassa nimensä mihin tahansa. Kyllä siinä yksin asuva on helposti heikoilla väittämään vastaan. Juuri siksi edellä kehotin varmistelemaan taustaansa. Siihen ei tietenkään tulisi olla tarvetta mutta siitä huolimatta joissakin tilanteissa on aivan aiheellista jo ajoissa informoida "täällä on toi kyttääjä". Muutoin varsinkin yksin asuvana on todella huonossa tilanteessa jos useampi sanoo "varmasti näin sen".

Näitä kyttääjiä ja valittajia näkee välillä uutisissakin. Jopa omakotitalojen osalta mennään liian pitkälle oikeusasteita olemattomien seikkojen vuoksi.

@Rullakebab vastasi tähän jo aivan mainiosti. Hinta tosiaan nousee merkittävästi. Mainittujen ulkoseinien lisäksi vaikutuksia tulee ihan suoraan kaikkeen kiinteistötekniikkaan. On hieman eri vetää se vesi, lämpö jne ulkokautta vs asunnosta toiseen.
Autotalli asuntojen välissä taas tuo rakennusteknisiä vaatimuksia. Parkkipaikat riittävän kaukana kiinteistöstä ovat helpompia toteuttaa.

Lisäksi tulee erilaisia kaavoitusteknisiä jne seikkoja. Samoin jo tontin koko voi tuoda merkittäviä rajoja. Kohteesta riippuen mukaan saadaan myös ARA ja heidän vaatimuksensa.

Näitä "erillistaloja" toisissaan kiinni tai ainoastaan hieman erillään olevia "omakotitaloja" myös kokeiltu useammassa paikassa mutta kovin heikolla menestyksellä. Muutoinkin neliökustannus ratkaisee sekä omistusasunnossa että vuokra-asunnossa. Kaikesta ei olla valmiita maksamaan eikä rakennuttaja / vuokraaja halua käsiin jäävän tyhjää kantaa.

Eli vaikka ajatuksena hyvä, kaatuu helposti todella moneen seikkaan.
Oli miten oli, itse olen onnellinen että huomenna pääsee vetäisemään allekirjoituksen juuri tuollaisen autokatoksella eriytetyn paritalon vuokrasopimukseen. Ei enää naapurin kävelemiseen heräämistä.

Todistustaakka on kuitenkin sillä syyttävällä osapuolella jos laskun reklamoi. Ehkä ensin itse kävisin kysymässä että mitähän vittua nyt oikeasti.

Oli miten oli, itse olen onnellinen että huomenna pääsee vetäisemään allekirjoituksen juuri tuollaisen autokatoksella eriytetyn paritalon vuokrasopimukseen. Ei enää naapurin kävelemiseen heräämistä.
Onnea uuteen laatuasuntoon! Nyt puhutaan todellakin sellaisesta.

Tottakai tällaisia on mutta kokonaisuutta katsoen todella vähän. Eli todella harvalla on mahdollisuuksia muuttaa tällaiseen.
Nimeämättömistä syistä kuulisin mieluusti tuon oman kohteesti vuokranantajan (jos muu kuin yksityinen parin asunnon tarjoaja). Vaikka privaan jos et halua täällä mainita.

Todistustaakka on kuitenkin sillä syyttävällä osapuolella jos laskun reklamoi. Ehkä ensin itse kävisin kysymässä että mitähän vittua nyt oikeasti.
Näin ei valitettavasti aina ole. Kuten edellä, jos kyttääjä kera ympäri puhutun valittaa, on varsinkin yksin asuva heikoilla.
Siinä valituslomakkeessa on normaalisti kohta "olen valmis todistamaan..." joten jos asia menisi oikeuteen, valituksen tehneiden tulisi todistaa eikä valituksen kohteelle tiedä oikein hyvää jos useampi on todistusvalmis.

Valitettavasti tämän kaltaisissa on aivan oikeasti mahdollisuus häätää "yhteisöön sopimaton" asukas jos muut niin haluavat, Vastaavasti kynnys tällaiseen on monesti onneksi korkea. Kyttääjä ei saa muita mukaan koska tuo maininta todistamisesta rajoittaa merkittävästi. Joskus toki myös väärässä kohdassa muttei kuulu tähän caseen.

Se asia on nyt loppuun käsitelty, eilen laittoivat oviin kyltit että tupakointi sallittu vain tupakointipaikalla. Joskin on ainoa rappu jonka ovissa on tuollaiset kieltokyltit kaikista kolmesta talosta. Tiedän myös sen henkilön nimen joka täällä epäkohtia kuvailee, sillä on tapana myös postailla niitä kuviaan paikalliseen facebook ryhmään. Saatan olla vässykkä kun annoin periksi ja siivosin, mutta ikinä ei ole ollut mikään suuri hinku alkaa asioista vääntämään jos löytyy helpompi ja kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu.

Se asia on nyt loppuun käsitelty, eilen laittoivat oviin kyltit että tupakointi sallittu vain tupakointipaikalla. Joskin on ainoa rappu jonka ovissa on tuollaiset kieltokyltit kaikista kolmesta talosta. Tiedän myös sen henkilön nimen joka täällä epäkohtia kuvailee, sillä on tapana myös postailla niitä kuviaan paikalliseen facebook ryhmään. Saatan olla vässykkä kun annoin periksi ja siivosin, mutta ikinä ei ole ollut mikään suuri hinku alkaa asioista vääntämään jos löytyy helpompi ja kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu.
eiköhän koronan myötä saada viimeinkin täyskiellot sekä tupakoinnille että tupakkatuotteiden myynnille, sisältäen myös sähkötupakat ja nesteet, niin eipä tarvitse pienten ihmisten enää murehtia parveketupakoinnista yms. :kahvi:

Tainnut naapurin papalle iskeä koronatylsyys kun piti eilen ihan asioikseen tulla ovelle kertomaan itse keksimiään sääntöjä kun oli huomannut kieltokyltit ovissa. Ihmetyttää kun vaimonsa pitää meikäläistä hyvänä naapurina, ja tämä samainen henkilö tuonut minulle kaikenlaista tavaraa kun on kuulemma pitänyt naapurillekin olla. Yritin kyllä selittää että tunti sitten juttelin huoltomiehen kanssa, ja että asia ei ole niinkuin sanot, mutta meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Tainnut naapurin papalle iskeä koronatylsyys kun piti eilen ihan asioikseen tulla ovelle kertomaan itse keksimiään sääntöjä kun oli huomannut kieltokyltit ovissa. Ihmetyttää kun vaimonsa pitää meikäläistä hyvänä naapurina, ja tämä samainen henkilö tuonut minulle kaikenlaista tavaraa kun on kuulemma pitänyt naapurillekin olla. Yritin kyllä selittää että tunti sitten juttelin huoltomiehen kanssa, ja että asia ei ole niinkuin sanot, mutta meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Mitä sääntöjä? :)

Ei nyt millään pahalla, mutta vaikutat aavistuksen liikaa stressaavan muiden tekemisistä ja sanomisista ja/ tai sitten rölläät:bored:.
Toki harrastuksensa kaikilla.

Mitä sääntöjä? :)
Kielti tupakoinnin huoneistossa ja parvekkeella ihan omatoimisesti ja jos joku yhyttää tupakoimasta niin se on automaattinen häätö, vuokrasopumuksissa taas ei asiaa kielletä ellei ole pari vuotta tai uudempi sopimus. Oma vaimonsakin vetää vihreää Westiä posket lommolla niiden omalla parvekkeella, kummasti ei oman vaimon tupakointi haittaa tätä keuhkopotilasta, vaan muiden tekemiset.
Ei nyt millään pahalla, mutta vaikutat aavistuksen liikaa stressaavan muiden tekemisistä ja sanomisista ja/ tai sitten rölläät:bored:.
Toki harrastuksensa kaikilla.
"Mielipiteet on kuin persereikiä, jokaisella on omansa"

Joskus on helpompaa/fiksumpaakin antaa periksi, kunhan ei samasta asiasta tavaksi tule :)

Ikkunassa tupakointi on kyllä varma konsti herättää kyttääjien huomio, varsinkin jos tumppeja sattuu jostain löytymään. :smoke:

Tällaisista omien sääntöjen keksijöistä voi olla ihan hyvä vihjata isännöitsijälle... Ehkä isännöitsijä on sitten edes vähän paremmin tilanteen tasalla, jos joku rupeaa suoltamaan perättömiä valituksia.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
83 899
Jäsenet
37 215
Uusin jäsen
olperient

Hinta.fi

Ylös Bottom