Minä olen yksi näitä perkeleen naapureita, tai noh...
Minulla on rivitalo-omistusasunto ja tässä joulun jälkeen tuli yllätyksekseni taloyhtiöltä varoitusilmoitus toisten asukkaiden kotirauhaa jatkuvasta häiritsevästä elämästä. Varoituksen mukaan koirani häiritsevät kovaäänisellä haukunnalla, varsinkin kun olen poissa kotoa. Tämä tulikin ihmetyksenä minulle, koska kotoa ollessani eivät nuo satunnaisia haukahduksia lukuun ottamatta mitään metakkaa pidä (en itsekään jaksa kuunnella älämölöä). Eikä kukaan naapureistani ole minulle tällaisesta maininnut, vaikka ollaan tavattu tuossa pihalla useamminkin. Tuossa varoituksessa maininta mahdollisista toimenpiteistä huoneiston haltuunottoon, jos häiritsevä elämä ei lopu, "hieman" hätkähdytti.
Kävinkin tiedustelemaan sitten häiriön laajuutta, ja seinänaapurieni mukaan he eivät ole kokeneet mitään häiriötä asunnostani. Kuten eivät myöskään viereisen talon asukkaat (minä en myöskään ole ainut joilla täällä on koiria). Yksi kolmannen talon asukkaista mainitsi, että kesällä olisi joskus koirien ollessa takapihalla avoimesta ikkunasta jotain kuulunut. Tämäkin vain mainitsemisen arvoinen, kun hän käy aikaisin nukkumaan. Eräs jo kauemmin asuneista asukkaista suoralta kädeltä epäili (itse olen asunut tässä nelisen vuotta), että nykyinen taloyhtiön puheenjohtaja olisi tehnyt valitukset (ilmeisesti "ex"-alkoholisti)...