Perkeleen naapurit.

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Joo, arvelin kysyä täältä, joudunko vaan tyytymään kohtalooni vai onko jotain tehtävissä? Mihin ottaisi yhteyttä?

Eli vuosi-kaksi sitten naapuri yhnaikkonen kävi kyselemässä, voisiko ottaa hevosen ja ponin, hän rakentaisi aidat ym. En heti antanut asialle oikein kannatusta, kerroinkin etten niin välitä moisista elukoista.

Kerroin että mietitään asiaa.

Hän lupasi että rakentaa sen tonttinsa toiseen nurkkaan ettei ole häiriötä.

Arvelin että se menisi tallin taakse piiloon joten ei haittaisi omaa elämääni niin paljoa vaikken mikään heppahullu olekaan.

Noh nyt alkaa mitta täyttymään. Kerennyt oikein sisäistää mitä tuli luvattua kun aitatolpat oli jo lyöty tien viereen mihin nimenomaan oli puhe ettei tulisi mitään. Näkymä suoraan meidän keittiön ikkunasta pöydän äärestä on aika mahtava, 3 hevosen persettä paskoo lujaa 180x/min. Ja entäs mikä haju? tottakai kaikki paskat ja lannat keskitetään meidän puolen nurkkaan josta haju leviää armottomasti koko pihalle, kiirettä ei näiden raivauksessa pidetä. Kesällä paarmoja? Meillä on, paska haisee kesät talvet, saati mitä saatanan hirnumiskohtauksia tänäänkin saivat kun pistin nenäni ulos ulkohommille. Vituttaa.

Havaintokuvaa..



Haja-asutusalue toki ollaan mutta aika lähellehän tuo tulee 25m talon nurkalta aitauksen nurkalle, toinenkin lähinaapuri ihmeissään ollut että mitä helevettiä? Nyt tontille tallin taakse nousi ratsastuskenttä, kunnon valotkin laittoivat, sinne paikalle minne oli alunperin sovittu että tehdään? Valot palaa kentällä sähköpylväissä korkeimmassa kohdassa, ei oikein omalla pihallla tarvitse ulkovaloja tehdä kun naapurissa palaa valot. Nyt onkin mukava jotta kerran kuussa voi yhdellä hepalla ratsastella. Muutoin ne pällistelevät aitauksessaan koko helvetin päivän. Ja siis toki tuolla on nyt reilu vuoteinen "pikku" ihanuus kun tamma päätti poikia (suunniteltu) joten hevosia siis kaksi. Ja edelleen se yksi poni.

Onko tässä ainoa vaihtoehto että torppa myyntiin?
Ilotulitusta kovaa 180kpl/s maanantaina niin ei näy heppoja hetkeen.

Noh, ehkä se hevonen on syytön tähän, joten virkamiehiä avuksi.
 
Liittynyt
16.05.2018
Viestejä
1 776
Toissa joulun kuuntelin tuota konserttia koko jouluyön. Välillä oli aina pieni tauko kun ottivat happea. Alko iltapäivästä jouluaattona ja loppui seuraavana aamupäivänä. Sinä jouluna ei nukuttu sit ollenkaan.
Poliisit kävivät, mutta mitä se auttaa kun niillä ei ole avaimia.

Nythän se vasta juhlat onkin, kun noita koiria on tullut lisää muillekin. Tällä hetkellä koiria on enempi kuin asukkaita ja kaikki noita pieniä räksyttäjiä, joilla on läpitunkeva ääni. Laittavat vielä kesäisin ne parvekkeelle huutamaan naapureiden iloksi, et saa itse nukuttua paremmin.
Olen huomannut muittenkin harrastavan tuota. Lenkillä kun käy, niin joskus sunnuntaiaamuisin näkee 4-5 aikaan kun koira on rivarin terassilla huutamas. Varmasti herättää lähitalot, mut omistajat nukkuvat paremmin, kun se ei huuda sisällä.
Ei tuossa sen kummempaa tarvita kuin viestiä isännöitsijälle ja valitusta vireille. Joko käytös muuttuu kun tulee valitus tai sit joutuu ulos asunnosta. Jos räksytys on vain päivällä niin tilanne huomattavasti vaikeampi, mutta öiset räksytykset selviä keissejä (klo 22.00-7.00)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Eräällä naapurilla on neljä pinseriä ja aina kun lähtevät ulos niin alkaa aivan infernaalinen räksytys ja ulina.
Useimmiten tämä tapahtuu iltamyöhään kun eivät kuulemma ole kovin ystävällisiä muita ihmisiä kohtaan.
Silloin kun tämä naapuri ulkoiluttaa vain yhtä niistä niin piski ei päästä pihaustakaan,taitaa olla jotain laumakäyttäytymistä se agressiivisuus ja haukunta.
Onneksi en asu samassa rapussa heidän kanssaan.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Eräällä naapurilla on neljä pinseriä ja aina kun lähtevät ulos niin alkaa aivan infernaalinen räksytys ja ulina.
Useimmiten tämä tapahtuu iltamyöhään kun eivät kuulemma ole kovin ystävällisiä muita ihmisiä kohtaan.
Silloin kun tämä naapuri ulkoiluttaa vain yhtä niistä niin piski ei päästä pihaustakaan,taitaa olla jotain laumakäyttäytymistä se agressiivisuus ja haukunta.
Onneksi en asu samassa rapussa heidän kanssaan.
No hetkellinen haukkuminen ei ole kielletty, ellei tapahdu hiljaisuuden jälkeen, eli jos muuten ovat hiljaa niin tuolle ei oikein mitään voi.

Vittumaista, kyllä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Muutenkaan ymmärrä miksi kerrostaloihin ym. useampi koiruus pitää ottaa..Ei järkeä.
Meillä on lorton kanssa 75neliöisessä kolmiossa kolme koiraa, saman kokoinen se on kuin 75neliöinen rivitalo tai omakotitalo, sillä erotuksella että koirien kanssa lähdetään lenkille eikä laiteta pihalle räksyttämään yksin.

Toki yksikään koira ei räksytä ns. turhaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
sillä erotuksella että koirien kanssa lähdetään lenkille eikä laiteta pihalle räksyttämään yksin.
Arvostan tuota. Itse olen ihmetellyt kun nykyisin varsinkin nuorempi väki tuntuu olevan niin laiskaa ettei niitä koiria oikein jakseta lenkittää edes kesäisin, kun se sään puolesta olisi helppoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
818
Meillä on lorton kanssa 75neliöisessä kolmiossa kolme koiraa, saman kokoinen se on kuin 75neliöinen rivitalo tai omakotitalo, sillä erotuksella että koirien kanssa lähdetään lenkille eikä laiteta pihalle räksyttämään yksin.

Toki yksikään koira ei räksytä ns. turhaan.
Juu ja siis itsekin koiraihminen olen. Ehkä vähän kärkkäästi ilmaisin mielipiteeni, on siis olemassa monenlaisia koiranomistajia, sanotaanko näin, osalle riittäisi varsin hyvin ihan se yksi jos sitäkään, mutta ei - otetaan useampi. Optimi paikka tälläiselle toiminnalle ei mielestäni ole kerrostalo/rivarit..
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Juu ja siis itsekin koiraihminen olen. Ehkä vähän kärkkäästi ilmaisin mielipiteeni, on siis olemassa monenlaisia koiranomistajia, sanotaanko näin, osalle riittäisi varsin hyvin ihan se yksi jos sitäkään, mutta ei - otetaan useampi. Optimi paikka tälläiselle toiminnalle ei mielestäni ole kerrostalo/rivarit..
Ja sanotaan näin että kolme on liikaa munkin mielestä, mutta uusioperhe kun ollaan niin lopputulos tässä.

Exän kanssa meillä oli kaksi koiraa ja kun hän lähti niin ilmoitin että koiria ei eroteta ja minä pidän molemmat.

No tällä uudella oli sitten yksi niin tässä ollaan, toki omat on jo 10 ja 6v ja varsinkin tuon 10v alkaa olemaan ehtoo puolella, max 2v varmaan jaksaa joten sitten helpottaa.

Mutta mä olen noi koirat hommannut ja täytyy niistä huolehtia loppuun asti vaikka elämäntilanteet muuttuu.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
Muutenkaan ymmärrä miksi kerrostaloihin ym. useampi koiruus pitää ottaa..Ei järkeä.
Kysymys kannattaa ennemmin asettaa, että minkä rotuisen koiran hankkii kerrostaloon. Moni haluaa lemmikin mutta ei ole varaa asua omk. Yleisin syy ongelmiin onkin siinä, että ihmiset eivät ota selvää etukäteen eri rotujen ominaisuuksista eivätkä perehdy asiaan kunnolla ennen hankintaa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Nyt on alakerran naapurit vetäneet aamu kahdesta/kolmesta eteenpäin bileitä eikä loppua näy. Hirveää ruminaa ja satunnaista karjumista.
Seitsemän jälkeen soitattaneet paskaa niin kovalla että laulujen sanat kuulee päivänselvästi omaan asuntoon. Lisäksi hoilaavat mukana kurkku suorana.

Viina tuntuu virtaavan. Vituttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 097
Nyt on alakerran naapurit vetäneet aamu kahdesta/kolmesta eteenpäin bileitä eikä loppua näy. Hirveää ruminaa ja satunnaista karjumista.
Seitsemän jälkeen soitattaneet paskaa niin kovalla että laulujen sanat kuulee päivänselvästi omaan asuntoon. Lisäksi hoilaavat mukana kurkku suorana.

Viina tuntuu virtaavan. Vituttaa.
Jos niillä on koira, niin tipauta laksatiivilla kyllästetty lihapulla postiluukusta sisään. Ripulin siivoaminen krapulassa on varmasti mieluisaa.
 
Liittynyt
16.05.2018
Viestejä
1 776
Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen, valitettavasti. Itse olen monesti muuttanut häirikköjen tieltä, koska ei ne valitukset mihinkään johda. Helpompi itse lähteä.
Tämähän riippuu aina tapauksesta. Tuo on siinä just erilainen kuin monet muut tapaukset että tuo on asumisoikeusasunto joka vastaa melkeen omistusasuntoa jolloin on todella vaikeaa häätää omistajaa ilman hyviä perusteita. Jos asukus olisi vuokralla niinkuin häiriköt monesti ovat, ei mitään ongelmaa häätämisessä olisi. Tosin jos itsekkin asuu vuokralla niin ei välttämättä ole kovinkaan intoa alkaa häätöruljanssiin. Sekin vaikuttaa jos häiriöiden annetaan jatkua pitkään ja puututaan liian myöhään. Heti kun ongelma havaitaan on siihen puututtava ennenkuin häirikkö kerkeää oppia että kyseinen käytäntö on normaalia ja muut vain kiusaavat häntä.
 
Liittynyt
24.10.2018
Viestejä
134
Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen, valitettavasti. Itse olen monesti muuttanut häirikköjen tieltä, koska ei ne valitukset mihinkään johda. Helpompi itse lähteä.
Ikävä kyllä tuo on usein se helpoin ratkaisu ongelmaan. Monet muutot olen naapureiden takia joutunut tekemään koska vuokra-asunnoissa valituksien teko ei johda yhtään mihinkään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 233
Jos mun postilaatikosta tulis joku pudottelemaan koirille lihapullia niin syöttäisin sille syanidia, se koira on syytön koko touhuun!
Eipä tuossa kai sille koiralle mitään pahaa tarkoitettukaan vaan juopoille. Siis kuvitteelliselle koiralle. Kusipelti ja vihaliemikuutio on liian näkyviä temppuja, koiran ripuli olisi klassinen kosto ilman terveisiä, vähän niinkuin kylmänä vaikka tässä tapauksessa ei tapahtuisikaan vasta pitkän ajan kuluttua. :cigar2:
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Saisiko sitä jotenkin ujutettua paskaa postiluukusta? Paskannat vaikka pakastuspussiin, ja ujutat jotenkin saksilla pätkäistyn reunan luukusta sisään, ja sitten vaan töräytät menemään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 797
Kaduilta vaan keräämään jäätyneitä koiranjätöksiä. Ympäristö kiittää ja naapuri saa koston kylmänä. Todennäköisesti naapurin hauvelikin ilahtuu ”mehujäistä”.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen, valitettavasti. Itse olen monesti muuttanut häirikköjen tieltä, koska ei ne valitukset mihinkään johda. Helpompi itse lähteä.
Tässä tapauksessa kyse on ollut täysin avuttomista naapureistakin. Poliisit soittamalla saa myös asuntoyhtiö vipuvartta häätöjen toteuttamiseen. Ja poliisi voi tarvittaessa viedä koirat pois, kun ilmoituksia tulee riittävästi.
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 292
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
117
Perkele pakko avautua jossakin..
en tiedä onko naapureitä vai jotai kävijöitä tai mitä onkaan, mutta voisiko vaikka opetella käyttämään järkeään jumalauta.
Talon edustalla on kesäisin tienvarsi parkki, mutta talvella siinä ei ole talvihuoltoa. Kolaan siihen itselle työautolle (inva taksi) autopaikkaa, jotta elämä olisi edes hieman helpompaa, kun sille joutuu ramppaamaan ees taas.
Eikös siihen paikalle aina helvetti joku älykääpiö aja romunsa ja vaikka kolaankin kahden paikan verran ei siitäkään ole apua, kun nämä eivät osaa ajaa autojaan kunnolla, vaan jättävät auton eteen helvetisti tilaa, ettei varmasti saa taskuun laitettua isoa autoa siihen taakse.

Saattaa lapio vahingossa lipsahtaa tuulilasiin kun järki menee lopullisesti
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
130
Invakyltti ja nuoli vaan kiinni tuohon puuhun, niin varmaan ainakin joku jättää pysäköimättä. :D
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
481
Perkele pakko avautua jossakin..
en tiedä onko naapureitä vai jotai kävijöitä tai mitä onkaan, mutta voisiko vaikka opetella käyttämään järkeään jumalauta.
Miten ihmeessä joku voisi tietää, että paikka on "sinun", kun se on julkisen tien varressa? Varmaan tuo vituttaa, mutta valitettavasti siihen saa kuka tahansa autonsa jättää, vaikka sinä tekisit lumityöt.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
117
Sitä en kiellä etteikö yleinen olisi, mutta periaatteessa onko siinä talvella edes tienvarsi paikkaa jos virallista talvikunnossapitoa alueella ei ole. Jos joku kolaa sitä paikkaa niin voi varmaan olettaa, että sille on tarvetta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
481
Sitä en kiellä etteikö yleinen olisi, mutta periaatteessa onko siinä talvella edes tienvarsi paikkaa jos virallista talvikunnossapitoa alueella ei ole. Jos joku kolaa sitä paikkaa niin voi varmaan olettaa, että sille on tarvetta.
Itse en kyllä pysty lonkalta sanomaan, kuka jonkun alueen on kolannut. Tottakai jättäisin autoni siihen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
196
Sitä en kiellä etteikö yleinen olisi, mutta periaatteessa onko siinä talvella edes tienvarsi paikkaa jos virallista talvikunnossapitoa alueella ei ole. Jos joku kolaa sitä paikkaa niin voi varmaan olettaa, että sille on tarvetta.
Itse kävisin pukkaamassa omalla autollani tuon hankeen kiinni ja jättäisin invataksini puskuriin kiinni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Vaikea hahmottaa minkälainen paikka, tai tie tuo on missä invataksia pysäköidään. Näen omakotitaloja, jos on hiljainen ja vähän syrjäinen tie, niin luulisi naapuruston ymmärtävän miksi paikalla seisoo usein taksi, ja miksi paikka on kolattu.
Täällä jos tälle tielle joku tekisi omaa parkkipaikkaa, niin kukaan ei siihen ajaisi.

Ei se jonkun liikennemerkin saaminen mahdottomuus ole, jos perustelut riittää. Bussipysäkki?:think:

Haluatko liikennemerkin tien tai kadun varteen – näin se onnistuu
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
Miksi jollain invataksilla pitäisi olla erikseen varattu paikka yleisen tien varrelta?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
125
Mitä mä just luin? Kuka hitto kuvittelee omistavansa kadunpätkän lumitöiden hinnalla? Ja toiset yllyttävät vielä vahingontekoon tämän pohjalta. On yksi asia pysäköidä huonosti ja sitten on yksi asia tehdä tahallista kiusaa. Niin ja sitten vielä ihan omaa luokkaansa kaikenmaailman kadun ja talonvaltaajat.
 
Liittynyt
16.05.2018
Viestejä
1 776
Harvinaisen typerä väite kyllä että muut ei tuohon sais parkkeerata. Omaa tyhmyyttähän tuo on jos menee kolaamaan julkisia teitä ja vielä säilyttää tälleen autoaan säännöllisesti. Ensinnäkin tuo on jo törkeetä itsessään kun omitaan julkiset paikat jotka pitäisi olla kaikkien halukkaiden käytössä (ei jatkuvaan tai pitkäaikaiseen säilytykseen). Siinä vasta olisikin selittämistä kun vielä jonkun tuulilasinkin rikkoisit. Vakioparkit pitää olla jossain aivan muualla kuin julkisen tien reunassa. Tarpeeksi kauan kun noin parkkeeraa niin ruutuun ilmestyy luultavasti pysäköintiajat ja valvonta joka läjäyttää sakot.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
431
Melkoisen tylyä meininkiä. Kukaan muu ei käy noita paikkoja avaamassa ku tää taksikuski. Omasta aloitteestaan teki tilaa vielä toisellekin ihmiselle, joka ei omista lumilapiota. Nää muut parkkeeraajat ei huomioi lapioijaa ollenkaan ja pysäköi ihan miten sattuu. Ei tietenkään taksikuski omista ko. parkkista mut ilman hänen toimintaansa paikalle ei kukaan pysäköis?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
Melkoisen tylyä meininkiä. Kukaan muu ei käy noita paikkoja avaamassa ku tää taksikuski. Omasta aloitteestaan teki tilaa vielä toisellekin ihmiselle, joka ei omista lumilapiota. Nää muut parkkeeraajat ei huomioi lapioijaa ollenkaan ja pysäköi ihan miten sattuu. Ei tietenkään taksikuski omista ko. parkkista mut ilman hänen toimintaansa paikalle ei kukaan pysäköis?
Miten jonkun randompysäköijän pitäisi tietää että siinä on yksi paikka korvamerkitty jollekin invataksille? Jollaista ei tietenkään edes voi olla olemassa.

Tavallinen ihminen näkee vain vapaan pysäköintiruudun.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Eipä tuossa oikein muu auta, kun pystytellä pysäköintikieltomerkkiä lisäkilvellä, jossa sallitaan (inva)taksit. Kaikki kaupunkilaisjärjellä varustetut ajattelee, että siinäpä hyvä paikka. Oli sitten naapuri tai toisen kylän mies.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
431
Niin tai sit laittaa vaikka kyltin pystyyn jossa kerrotaan et minä minämies oon tähän kolannu paikkoja kahdelle autolle näin kauan ja jos olet kohtelias jätät tilaa myös mun invataksille
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
117
En siihen ite ole mitään kylttejä laittelemassa, mutta kunhan ovat virastot taas auki niin soittaa ja kysyä onko mahdollista saada talven ajaksi jotain 1ap varattu taksille kylttiä. Jos ei niin ottaa loparit ja mahdollisesti nauttia 3kk karenssi.
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Tässäkin talossa haukkuu välillä koira niin päivällä kuin yöllä, ei ole naapurissa niin onneksi kuuluu todella vaimeasti.

Se on omistajan laiskuutta ja paskuutta että koira haukkuu kun se on yksin, jos ei viitsi kouluttaa koiraa niin ei sitä kannata hankkiakkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
En siihen ite ole mitään kylttejä laittelemassa, mutta kunhan ovat virastot taas auki niin soittaa ja kysyä onko mahdollista saada talven ajaksi jotain 1ap varattu taksille kylttiä. Jos ei niin ottaa loparit ja mahdollisesti nauttia 3kk karenssi.
Eihän toi mitään auta, sitten siihen tuuttaa joku toinen taksi sun sijaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
117
Eipähän tässä kadulla omien havaintojen mukaan asu muita taksikuskeja, ja jos päivällä päivystää siinä kyytiä niin siitä vaan (Sairaalan piha on ainut järkevä päivystys paikka joten epäilen).
"Varattu taksikäyttöön 16-06" ois aika bueno, kun kotiin tullaan milloin vaan 16 ja 22 välillä, mutta aina saa haaveilla, hence the name.
Niin ja joku mietti millainen alue niin Joensuun keskustan laitaahan tämä on, tosi hiljainen alue. Lähellä ei ole oikein mitään palveluja joten aika pitkälti vaan asukkaat ja niiden vieraat täällä parkkeeraavat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 233
Ensinnäkin tuo on jo törkeetä itsessään kun omitaan julkiset paikat jotka pitäisi olla kaikkien halukkaiden käytössä (ei jatkuvaan tai pitkäaikaiseen säilytykseen).
Mitä minä juuri luin? Kadunvarsipysäköinti samalla pätkällä toistuvasti ja vaikka päivittäin on normaalia toimintaa, ei "törkeetä itsessään" eikä siinä omita mitään. Se on ihan välttämättömyys monilla asuinalueilla. Tällaisilla alueilla niitä julkisia paikkojakin käyttävät joka tapauksessa ensisijaisesti lähitalojen asukkaat.

Nyt on vielä tyyppi itse tehnyt lumitöitä saadakseen talvikäyttöön ei-kunnossapidettyjä kadunvarsipaikkoja. Millaisen olmin mielestä se voi "jo itsessään" olla "törkeää" tai "omimista"? Jonkun piffiläisen?

Ei tosiasiallisessa käytössä olevan varastointi tai pitkäaikaispysäköinti on asia erikseen eikä liity mitenkään normaaliin kadunvarsipysäköintiin. Kadun varressa saa pitää vaikkapa samaa autoa esimerkiksi vuoden jokaisena päivänä ja silloin tällöin viikon kerrallaan, eikä se vielä mitenkään viittaa mihinkään kiellettyyn.

Alkuperäistä tapausta en kommentoi muuten kuin siten, ettei kolatun paikan vapaamatkustaja tee mitään laitonta eikä asialle varsinaisesti mitään voi. Onko se sitten röyhkeää tai epäkohteliasta, riippuu monesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.05.2018
Viestejä
1 776
Mitä minä juuri luin? Kadunvarsipysäköinti samalla pätkällä toistuvasti ja vaikka päivittäin on normaalia toimintaa, ei "törkeetä itsessään" eikä siinä omita mitään. Se on ihan välttämättömyys monilla asuinalueilla.

Ei tosiasiallisessa käytössä olevan varastointi tai pitkäaikaispysäköinti on asia erikseen eikä liity mitenkään normaaliin kadunvarsipysäköintiin. Kadun varressa saa pitää vaikkapa samaa autoa esimerkiksi vuoden jokaisena päivänä ja silloin tällöin viikon kerrallaan, eikä se vielä mitenkään viittaa mihinkään kiellettyyn.

Alkuperäistä tapausta en kommentoi muuten kuin siten, ettei kolatun paikan vapaamatkustaja tee mitään laitonta eikä asialle varsinaisesti mitään voi. Onko se sitten röyhkeää tai epäkohteliasta, riippuu monesta.
Eihän tuota tietty lain mukaan ole tietty kielletty, mutta ei se ole järkevää toimintaa koska kadun varteen pysäköidyt autot estävät sujuvan liikenteen ja kadut alkavat näyttämään pikkuhiljaa romuttamolta kun porukka ei raaski maksaa muutamaa euroa kuukaudessa autopaikasta. Lisäksi on surkeeta kun jonnekkin keskustaan koitat mennä vaikka virastoon hoitamaan asioita niin ei mahu minnekkään kun autoja kadut täynnä.

Tottahan se on että tämä on isoissa kaupungeissa vielä isompi ongelma, mutta alkuperäinen syypää on surkea suunnittelu. Kerrostalon parkkipaikat on alimitoitettuja ja porukka hamstraa ylimääräisiä autoja joilla ei edes ajeta päivittäin. Lisäksi isot kauppakeskukset ja muu rahakas toiminta kiilaa parkkipaikkojen ohi jolloin ei ole kuin alimitoitettu määrä parkkipaikkoja ja mahdollisesti muutama halli. Myöskin asuintalot rakennetaan liian tiheään ja liian korkeesti jolloin autot ei luonnollisesti mahdu mihinkään.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Eihän tuota tietty lain mukaan ole tietty kielletty, mutta ei se ole järkevää toimintaa koska kadun varteen pysäköidyt autot estävät sujuvan liikenteen ja kadut alkavat näyttämään pikkuhiljaa romuttamolta kun porukka ei raaski maksaa muutamaa euroa kuukaudessa autopaikasta. Lisäksi on surkeeta kun jonnekkin keskustaan koitat mennä vaikka virastoon hoitamaan asioita niin ei mahu minnekkään kun autoja kadut täynnä.

Tottahan se on että tämä on isoissa kaupungeissa vielä isompi ongelma, mutta alkuperäinen syypää on surkea suunnittelu. Kerrostalon parkkipaikat on alimitoitettuja ja porukka hamstraa ylimääräisiä autoja joilla ei edes ajeta päivittäin. Lisäksi isot kauppakeskukset ja muu rahakas toiminta kiilaa parkkipaikkojen ohi jolloin ei ole kuin alimitoitettu määrä parkkipaikkoja ja mahdollisesti muutama halli. Myöskin asuintalot rakennetaan liian tiheään ja liian korkeesti jolloin autot ei luonnollisesti mahdu mihinkään.
Tiedoksi, että se on kunta joka päättää montako parkkia taloyhtiölle tehdään.

Meillä on kymmenkunta tolppapaikkaa, neljä hallipaikkaa ja sellainen 60 kadunvarsipaikkaa taloyhtiön tontilla/rasitteena. Osa kadunvarsipaikoista on mittaripaikkoja osa ilmaisia. Tolppapaikalle on n. vuoden jonotus. Halliin useampi vuosi (riippuu milloin nykyhaltijat luovuttaa korttinsa).

Ei kyse ole nuukuudesta jos ei halua tolppapaikkaa. Ja se on puhtaasti kunnan vika jos liikkeille ei riitä asiakaspaikkoja.

Muutenkin voi sanoa että meillä on yhtä monta pysäköijää kuin on autoja. Suurin osa kuitenkin noudattaa liikennesääntöjä, olkoon että joku kuvittelee omivansa paikan, sen puhdistamalla.
 
Liittynyt
16.05.2018
Viestejä
1 776
Tiedoksi, että se on kunta joka päättää montako parkkia taloyhtiölle tehdään.

Meillä on kymmenkunta tolppapaikkaa, neljä hallipaikkaa ja sellainen 60 kadunvarsipaikkaa taloyhtiön tontilla/rasitteena. Osa kadunvarsipaikoista on mittaripaikkoja osa ilmaisia. Tolppapaikalle on n. vuoden jonotus. Halliin useampi vuosi (riippuu milloin nykyhaltijat luovuttaa korttinsa).

Ei kyse ole nuukuudesta jos ei halua tolppapaikkaa. Ja se on puhtaasti kunnan vika jos liikkeille ei riitä asiakaspaikkoja.

Muutenkin voi sanoa että meillä on yhtä monta pysäköijää kuin on autoja. Suurin osa kuitenkin noudattaa liikennesääntöjä, olkoon että joku kuvittelee omivansa paikan, sen puhdistamalla.
Juurikin tämä. Aivan jäätävän surkeaa suunnittelua kunnalta. Joo, ei tietty kaikilla ole nuukuudesta kiinni, mutta turhan usein olen kuullut kun henkilöt ei raaski ostaa autopaikkaa vaan pitää mieluummin ilmasella kiekkopaikalla (tai talon vieraspaikalla) autoaan. Taitaa olla tosiaan pienempien pitäjien ongelma kun isoissa tuo on mennyt vielä hullummaksi.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Juurikin tämä. Aivan jäätävän surkeaa suunnittelua kunnalta. Joo, ei tietty kaikilla ole nuukuudesta kiinni, mutta turhan usein olen kuullut kun henkilöt ei raaski ostaa autopaikkaa vaan pitää mieluummin ilmasella kiekkopaikalla (tai talon vieraspaikalla) autoaan. Taitaa olla tosiaan pienempien pitäjien ongelma kun isoissa tuo on mennyt vielä hullummaksi.
Jep

Mitä isompi kunta, sitä vähemmän tunnutaan velvoitettavan autopaikkoja. Vaikka olisi uudisrakentamisesta kyse.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 305
Viestejä
4 193 844
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom