Minulla naapurina Lähi-idän ihme, jossa lapsia riittää. Ja koska kulttuuriin kai kuuluu, esin. että normaalilla volyymilla puhuminen on typerä länsimainen tapa, kuten ns. hiljaisuus, huutaa kakarat välillä niin että luulisi päätä leikattavan irti. Ja tosiaan välillä vaikka 03 aikoihin mölytään rapussa, eihän heidän tarvitse nousta töihin aamulla.
No minä sitten kysymään naapureilta, kuuluuko mökä. Kuuluu kyllä, niin kauan kunnes ehdotan, että tulisivat mukaan isännöitsijälle tehtävään ilmoitukseen. Silloin ei enää niin häiritsevästi kuulukaan. Ja kun ollaan tässä etsimässä toista asuntoa jne. Ja kyse siis ei ole siitä, että kulttuuri olisi rikastunut mukavasti, koska tätä ennen kommentit ovat olleet vihervassu-asteikolla vähintään "rasistisia". Voi olla, että heitä pelätään, vaikka olen kertonut että eivät saa selville ilmoituksen allekirjoittaneita. Niinpä perhe saa rauhassa elellä omien tapojensa mukaan.
Olen ollut asiasta yhteydessä isännöitsijään, mutta vaaditaan useamman asukkaan allekirjoitus, asia jonka toki ymmärrän, että ei väärin perustein pistettäisi ketään pihalle. Mutta olen pyytänyt, että voisiko heille laittaa vaikka kirjeenä muistutuksen järjestyssäännöistä. Ei voi. Niinpä älämölä alla ja huhhuh akbar (kyllä, tätäkin huudeltu) saa raikua edelleen vaikka keskellä yötä (kyllä, tätä tapahtuu).