Perkeleen naapurit.

KiriGai

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
304
Jos se herätyksesi sattuu olemaan musiikkia niin se ei välttämättä heti tajua sen olevan vaan herätys ainakaan jos annat jatkua sen yhtään pidempään, pahimmillaan tyyppi voi herätä siihen itsekkin jos äänenvoimakkuus on tarpeeksi korkea tai rakenteet ovat tarpeeksi hanurista.

Jos se taas on jotain perus piipitystä niin sitten otan osaa, nuo kaikesta skitsoavat voi olla vielä rasittavampia tapauksia kuin varsinaiset metelöijät.
Äänenvoimakkuus kyllä ei ole sellasta että häiritsisi ketään, varsinkaan jos puhelin on tyynyn alla joka hiljentää sitä mukavasti. Ihan perus herätysääni on ja itsekkin ihmettelin että miksi nyt näin. :confused:
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Äänenvoimakkuus kyllä ei ole sellasta että häiritsisi ketään, varsinkaan jos puhelin on tyynyn alla joka hiljentää sitä mukavasti. Ihan perus herätysääni on ja itsekkin ihmettelin että miksi nyt näin. :confused:
No sitten, toivottavasti naapurillasi oli vaan ankea aamu, muuten hepun elämä voi käydä aika vaikeaksi kerrostalossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
145
Kerrostaloasuminen on kyllä melko perseestä. Kävin remontoimassa yhtä sijoitusyksiötä eilen. Olen huolellisesti laputtanut hyvissä ajoin alakerran, että asunnossa tehdään remointtia. Tämänkertainen remontti oli sitä, että kasasin Ikea keittiön kaappeja. Aina kun naputtelin kaapiston takalevyjä paikoilleen niin naapuri meinasi tulla seinän läpi. Kello oli 16:45, kun vasara heilui.

Tämä mielenterveyspotilas ei varmaan tajunnut, että omalla metelöinnillään ei saa kun lisää harmia aikaiseksi. Katsotaan mikä on reaktio, kun pitäisi joku päivä jaksaa mennä poraamaan ne kaapit seinille.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Kiva kuunnella joka viikko jumputusta ja joskus pariinkin kertaan viikossa.:shifty: Ja tottakai 10 jälkeen ja hyväl tuuril loppuu jo 3-4 aikaan.:facepalm:
Soita poliisit, se on niiden asia ratkoa tuollaisia tilanteita. Tulevat paikalle puolen tunnin kuluessa ja pamputtavat. Sitten valitusta taloyhtiölle perään. Ei pidä olla lammas, joka elää muiden oikkujen mukaan.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Kerrostaloasuminen on kyllä melko perseestä. Kävin remontoimassa yhtä sijoitusyksiötä eilen. Olen huolellisesti laputtanut hyvissä ajoin alakerran, että asunnossa tehdään remointtia. Tämänkertainen remontti oli sitä, että kasasin Ikea keittiön kaappeja. Aina kun naputtelin kaapiston takalevyjä paikoilleen niin naapuri meinasi tulla seinän läpi. Kello oli 16:45, kun vasara heilui.

Tämä mielenterveyspotilas ei varmaan tajunnut, että omalla metelöinnillään ei saa kun lisää harmia aikaiseksi. Katsotaan mikä on reaktio, kun pitäisi joku päivä jaksaa mennä poraamaan ne kaapit seinille.
Kokeiles itse kuunnella remonttia tohon aikaan kotona kun ajattelet tehdä ruokaa/katsoa telkkaria rauhassa ja mennä ehkäpä aikaisemmin nukkumaan?.Tee sitä sun "remonttia" vielä se 2kk-3kk niin eiköhä ala naapurusto vähän ärsyyntymään.:D:kahvi:
 

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 152
Kokeiles itse kuunnella remonttia tohon aikaan kotona kun ajattelet tehdä ruokaa/katsoa telkkaria rauhassa ja mennä ehkäpä aikaisemmin nukkumaan?.Tee sitä sun "remonttia" vielä se 2kk-3kk niin eiköhä ala naapurusto vähän ärsyyntymään.:D:kahvi:
Mihinkä aikaan sitä remonttia sitten saa tehdä, jos itse on töissä 8-16? Itse olen laputtanut hissit, aulat ja käytävät ja tylysti tehnyt lomalla remppaa aamu ysistä ilta kasiin.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Mihinkä aikaan sitä remonttia sitten saa tehdä, jos itse on töissä 8-16? Itse olen laputtanut hissit, aulat ja käytävät ja tylysti tehnyt lomalla remppaa aamu ysistä ilta kasiin.
Se on kai ihan itsestä kiinni että milloin katsoo että voi tehdä sitä remppaa.Mikään ei tosin estä naapureita tekemästä sitä remppaa myös itse juuri samaan aikaan kun itse teet kunhan vain muistaa ilmoittaa sulle jollain lapulla siitä.:D:think::kahvi:
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 749
Aah kerrostalo ja remontti. Teet 10-16 niin se iltaa/yötä vääntävä naapuri hakkaa seiniä ja itkee, teet 16-20 niin telkkaria tunteella katsova naapuri itkee, teet 20-06 niin kaikki itkee paitsi se yksi joka on yövuorossa.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
676
Eikö se virallinen kerrostalo hiljaisuus ole 7-21 tai 22. Kai siinä välissä saa rempata niin paljon kuin kerkeää. Itse olen sitä mieltä kun naapureissa ollut pari kertaa remppa että tekisivät mahdollisimman pitkää päivää jotta se on nopeammin ohi.
 
Viimeksi muokattu:

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 152
Aah kerrostalo ja remontti. Teet 10-16 niin se iltaa/yötä vääntävä naapuri hakkaa seiniä ja itkee, teet 16-20 niin telkkaria tunteella katsova naapuri itkee, teet 20-06 niin kaikki itkee paitsi se yksi joka on yövuorossa.
Tuohon jää vielä maaginen 06-10 että tuolloin varmaan sitten parasta tehdä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Äänenvoimakkuus kyllä ei ole sellasta että häiritsisi ketään, varsinkaan jos puhelin on tyynyn alla joka hiljentää sitä mukavasti. Ihan perus herätysääni on ja itsekkin ihmettelin että miksi nyt näin. :confused:
Milloin rakennettu talo? Kuulostaa todella huonolta äänieristykseltä, jos tavallinen herätyskellon ääni kuuluu yläkertaan.

Äänieristyksestä on kai nykyään onneksi jotain määräyksiä. Siihen pitäisikin kiinnittää erityistä huomiota kerrostalorakentamisessa. Toinen vastaava asia on kunnolla toteutettu ilmanvaihto, jotteivät käryt leviä asunnosta toiseen tai tupakansavu parvekkeilta sisälle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
938
Milloin rakennettu talo? Kuulostaa todella huonolta äänieristykseltä, jos tavallinen herätyskellon ääni kuuluu yläkertaan.

Äänieristyksestä on kai nykyään onneksi jotain määräyksiä. Siihen pitäisikin kiinnittää erityistä huomiota kerrostalorakentamisessa. Toinen vastaava asia on kunnolla toteutettu ilmanvaihto, jotteivät käryt leviä asunnosta toiseen tai tupakansavu parvekkeilta sisälle.
Ei sisärakenteiden äänieristyksiä tietääkseni mitenkään erikseen testata samoin kuin vaikka lämpöeristyksiä (lämpökuvaus), rakennusvaiheessa tai sen jälkeen. Piirrustusten perusteella mennään ja jos äänieristykset ilmenevät huonon suunnittelun tai virheiden takia paskaksi niin sitten ovat.
 

KiriGai

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
304
Milloin rakennettu talo? Kuulostaa todella huonolta äänieristykseltä, jos tavallinen herätyskellon ääni kuuluu yläkertaan.

Äänieristyksestä on kai nykyään onneksi jotain määräyksiä. Siihen pitäisikin kiinnittää erityistä huomiota kerrostalorakentamisessa. Toinen vastaava asia on kunnolla toteutettu ilmanvaihto, jotteivät käryt leviä asunnosta toiseen tai tupakansavu parvekkeilta sisälle.
Ei tietoa valmistusvuodesta mutta todennäköisesti joskus 60-70 luvulla kun ammekkin on joskus ollut. Mutta joo, lainpuitteissa herään klo 7 niin ei kyllä tosta pitäis voida valittaa, varsinkin kun ääni kuulu alle puoli minuuttia.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 173
Mutta joo, lainpuitteissa herään klo 7 niin ei kyllä tosta pitäis voida valittaa, varsinkin kun ääni kuulu alle puoli minuuttia.
Lain mukaan herätyskello töihin lähtöä varten mihin tahansa vuorokaudenaikaan on normaaliin elämiseen kuuluvaa ääntä, jota ei voi taloyhtiön säännöilläkään kieltää. Eli ei väliä, vaikka sulla soisi herätyskello klo 0400 niin naapurilla ei ole kuitenkaan siitä mitään saumaa valittaa. Samaten myös saat laittaa aamupalan, käydä kusella, vetää vessan, kulkea portaikossa ja ovista ihan siihen aikaan kuin itse haluat.

Taloyhtiöiden järjestyssäännöt on noilta osin enemmän suosituksen luonteisia, eli jos siellä lukee hiljaisuus klo 22-07 niin se tarkoitta, että "toivomme sinun pitävän mahdollisimman vähän ääntä klo 22-07".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
262
Lain mukaan herätyskello töihin lähtöä varten mihin tahansa vuorokaudenaikaan on normaaliin elämiseen kuuluvaa ääntä, jota ei voi taloyhtiön säännöilläkään kieltää. Eli ei väliä, vaikka sulla soisi herätyskello klo 0400 niin naapurilla ei ole kuitenkaan siitä mitään saumaa valittaa. Samaten myös saat laittaa aamupalan, käydä kusella, vetää vessan, kulkea portaikossa ja ovista ihan siihen aikaan kuin itse haluat.

Taloyhtiöiden järjestyssäännöt on noilta osin enemmän suosituksen luonteisia, eli jos siellä lukee hiljaisuus klo 22-07 niin se tarkoitta, että "toivomme sinun pitävän mahdollisimman vähän ääntä klo 22-07".
Ja suihkussakin saa ihan vapaasti käydä ihan vapaasti milloin hyvänsä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 669
Yöllä kuseskelu on kyllä hätähousujen hommaa. Ei voi kenelläkään olla niin kova hätä etteikö voisi aamuun asti odottaa.
Ja saa olla aika mielensäpahoittaja jos se jotakuta haittaa. Ihan samalla tavalla se kuseskelu kuuluu muinakin aikoina.
Ja saa olla aikamoinen idiootti jos ei 28 asteisessa kämpässä juo vettä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Eikö se virallinen kerrostalo hiljaisuus ole 7-21 tai 22. Kai siinä välissä saa rempata niin paljon kuin kerkeää. Itse olen sitä mieltä kun naapureissa ollut pari kertaa remppa että tekisivät mahdollisimman pitkää päivää jotta se on nopeammin ohi.
Ei ole mitään virallisia hiljaisuusaikoja. Huolestuttavan monessa kerrostalossa on joku naulaillut seinille "järjestyssääntöjä", joissa monesti mainitaan hiljaisuudesta, mutta lapun velvoittavuus on samaa tasoa kuin jos jonkun asukkaan vessapaperiin olisi pyyhkiessä ilmestynyt sanoja ja sen kävisi ripustamassa ilmoitustaululle.

Normaalit elämisen äänet ovat sallittuja aina, epänormaalimpia tulkitaan aivan tapauskohtaisesti. Tulkinta tapahtuu oikeusistuimen, ei isännöitsijän tai taloyhtiön hallituksen suurmestarin toimesta. Piikkausvasaran käynnistely aamuyöstä mennee kotirauhan häirinnän puolelle, mutta jos alkuillasta naputtelee kaappeja kasaan, ei kellään pitäisi olla mitään napisemista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 140
Toverit. Totta kai saa ja pitää käydä kusella kun kusettaa. Tämä oli vain paska analogia liikenteen "ei kellään voi olla niin kiire" -asenteelle.

Mieluummin kusi pöntössä kuin päässä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Kusella käynnistä saa hiljaisemman, kun istuu pöntölle eikä vedä vessaa.Teen näin öisin, jos tarve käydä vessassa. Lurittelee sitten reunalle, ei veteen.
 

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
Kusella käynnistä saa hiljaisemman, kun istuu pöntölle eikä vedä vessaa.Teen näin öisin, jos tarve käydä vessassa. Lurittelee sitten reunalle, ei veteen.
Pöntöllä istuminen tietysti on muutenkin kätevämpää yöaikaan, kun ei tarvitse laittaa valoja päälle, johon herää liikaa ja ehkä herättää muitakin asunnosta.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
445
Jos joku herää siihen, et naapuri kusee pönttöön seisaaltaan, eikä istualtaan, missä on vika? Itse räjäyttäisin mokomat talot samantien hevonkuuseen sekä lähettäisin nämä naapurikyttääjät ammattilaisen juttusille.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 453
Tota noinniin. Itse asuin sinkkuna 80-luvulla rakennetussa neukkukuutiossa jossa kaikenlaiset äänet kantoivat joka suuntaan. Ihan paperiseinät.
Alakerran mummelin kanssa kun joskus juttelin(mukava rouva muuten) niin sanoi että aina kun joku ylemmissä kerroksissa veti vessan, niin se oli kuin joku saatanan vesiputous olisi ollut sen makuuhuoneessa.

Mummeli siis asui alimmassa kerroksessa, ja itse asuin toisessa kerroksessa, mikä oli just siinä keskellä 3-kerroksisessa talossa.

Mutta kyllä jokaisella pitäisi olla oikeus käydä vessassa ja vetää se vessa vaikka keskellä yötä, ei sitä nyt haisemaankaan kehtaa jättää.
Ja vuorotyötä tehneenä menin suihkuun töiden jälkeen siinä 22:30, mutta eipä noista kukaan valittanut silloin.

Tämä oli siis yksi niistä helvetin huonosti rakennetuista taloista.

Toki kusta voi myös hiljaa, senkus istuu vain pöntölle, mutta jotenkin sen kusen jättäminen pönttöön on vastenmielistä.
Itsehän kusen istualtaan varsin usein, vaikka mies olenkin. Varsinkin pienessä kännissä on paljon kätevämpää kusta istualtaan niin ei tule sotkua.

Ja ihan vain uteliaisuuttani, onko täällä oikeasti niitä jotka oikein posmeltaa ja seisaaltaan kusee siihen keskelle pönttöä, että oikeasti kaikuu ja kuuluu saatanan iso lorina ympäri rakennusta? :D


Eri asia on sitten nuo saatanan musiikin jumputtajat bassoineen, tai vitun bilettäjät tai kännisekopäät tappeluineen. Noille ei ole minkäänlaista toleranssia, eivät ole "normaaliin elämään kuuluvia ääniä" omasta mielestä. Musiikkia voi kuunnella kuulokkeilla aivan hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Tota noinniin. Itse asuin sinkkuna 80-luvulla rakennetussa neukkukuutiossa jossa kaikenlaiset äänet kantoivat joka suuntaan. Ihan paperiseinät.
Alakerran mummelin kanssa kun joskus juttelin(mukava rouva muuten) niin sanoi että aina kun joku ylemmissä kerroksissa veti vessan, niin se oli kuin joku saatanan vesiputous olisi ollut sen makuuhuoneessa.
Omassa itsemurhakopissa kuului kanssa hitonmoinen holina pahviseinän takaa pönttökeiton matkatessa putkea alaspäin, ei se muuten juuri häirinnyt mutta sitten kun yläkertaan muutti joku mimmi jolla oli jonkin sortin kuuppaongelmia joka syystä tai toisesta veteli pönttöään noin kerran puolessa tunnissa se alkoi käymään vähän vitsikkääksi.

Kerran ollessani kotona koko päivän laskin huvikseni monta kertaa se pönttönsä veti sen päivän aikana, lopetin laskemisen 30 kohdalla :think:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 289
Kusella käynnistä saa hiljaisemman, kun istuu pöntölle eikä vedä vessaa.Teen näin öisin, jos tarve käydä vessassa. Lurittelee sitten reunalle, ei veteen.
Näitä kusenjemmaajia jotenkin puoliksi ymmärrän jos kysymys on "huomaavaisuudesta" eikä "säästäväisyydestä", vaikka inhottavaa se silti on. Sitä en ymmärrä, jos aikuinen mies kusee istualtaan miellyttääkseen muita. Varmaan myös jättää panematta, koska sehän on alistamista ja raiskaamista. Siksi se eukko niin vittumainen onkin, kun joutuu ottamaan vain naapurin juopon putkimiehen käyrää silloin kun se ei ole niin pahanhajuinen, ettei pysty lähestymään.

Istuen voi normaalissa huoneiston vesivessassa mies kusta kahdesta syystä: 1) Jos on samalla käymässä paskalla tai 2) jos on jokin terveydellinen syy kuten selkäkipua, jalka kipsissä yms. Jotenkin se täytyy kyetä itselleen uskottavasti perustelemaan, tai muuten ei enää kehtaa katsoa peiliin. Asia on vakava. :bored:

Hyväksytään tietenkin känni terveydelliseksi syyksi, jos siltä itsestä tuntuu. Kyllähän se jonkinlainen terveysongelma on, jos joko juo niin rajusti että kaatuilee tai ei normaalijurrissa pysy vielä aikamiehenäkään tasapainossa ja tähtäyksessä. :smoke:

Ja ihan vain uteliaisuuttani, onko täällä oikeasti niitä jotka oikein posmeltaa ja seisaaltaan kusee siihen keskelle pönttöä, että oikeasti kaikuu ja kuuluu saatanan iso lorina ympäri rakennusta? :D
En ole koskaan huomannut, että normaalin kusemisen ääni kaikuisi ympäri rakennusta. Tähän saattaa vaikuttaa, että suljen oven. Suosittelen kokeilemaan. On se silti hupia kusta mahdollisimman kovalla paineella.

Olen kyllä joskus asunut kehnosti eristetyssä kerrostalossakin, mutta en koskaan kiinnostunut naapurien ruumiintoimintojen äänistä niin paljon, että olisin niitä pannut merkille. Siksi en myöskään häpeillyt kusta kotonani.
Omassa itsemurhakopissa kuului kanssa hitonmoinen holina pahviseinän takaa pönttökeiton matkatessa putkea alaspäin, ei se muuten juuri häirinnyt mutta sitten kun yläkertaan muutti joku mimmi jolla oli jonkin sortin kuuppaongelmia joka syystä tai toisesta veteli pönttöään noin kerran puolessa tunnissa se alkoi käymään vähän vitsikkääksi.

Kerran ollessani kotona koko päivän laskin huvikseni monta kertaa se pönttönsä veti sen päivän aikana, lopetin laskemisen 30 kohdalla :think:
Mitä jos sillä ei ollutkaan kuuppa- vaan pakkiongelmia? Kysyitkö? Olisit tehnyt avauksen ihan vessahuumorin hengessä. Se on aina hyvä jäänsärkijä.

Ehkä se oli vaan keskikaliajuappo ja kävi kusella jatkuvasti. Normaalit ihmiset huuhtelevat vessan aina kusemisen jälkeen. Jotkut juapotkin ovat vielä muuten normaaleja. Ainakin yläkerran mimmi josta juappoutta ei vielä arvannut voisi olla.

Pöntöllä istuminen tietysti on muutenkin kätevämpää yöaikaan, kun ei tarvitse laittaa valoja päälle, johon herää liikaa ja ehkä herättää muitakin asunnosta.
Olen tarpeeksi monta kertaa potkaissut varpaani ja muuten kompuroinut - niin kännissä kuin selvänäkin - rähmäisin silmin, että en enää harrasta moista urheilua. Kun kulkiessa on sen verran valoa ettei kompuroi, näkee myös kusta normaalisti. Tämä valo ei herätä muita asukkaita ainakaan askelten ääntä enempää, etenkään jos ei ole majoittanut eteis-, olohuone- ja käytävätiloihin satunnaisia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
72
Pakko lisätä tähän offtopic istualtaan kusemisen etuihin se, että ei kusiroiskeilla sotke omia housujaan. Kaikki voivat ihan vapaasti testata kuinka paljon hajaroisketta siinä seisaaltaan syntyykään jo ihan lähtöpisteestä saatika pönttöön/veteen osumisesta. Onnistuu helposti ilman housuja kun tuntee ne roiskeet reisillä. Toki anatomiset erot vaikuttavat varmasti ilmiön määrään, varsinkin ne hetkelliset muuttujat.

Tämän ilmiön havaittuani tajusin miksi jotkut henkilöt tosiaan haisevat kuselle vaikka muuten ovatkin niin hygieenisiä, mutta johan siinä heidän kerran viikossa pestävät farkut tosiaan onkin melkoisessa kunnossa...

Jokatapauksessa nuo yöllisestä vessassa/suihkussa käynnistä tai herätyskelloista valittajat ovat niitä joistakin mielenterveysongelmista kärsiviä sekopäitä jotka keksivät aina vain pienemmistä asiosta valittamista jos heidän vaatimuksiinsa mukautuu.
 

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 152
Itse olen varmaan ollut kerrostalossa todella hyvä naapuri kun kusen istuvilteen. Joskus aivan saatanallisessa kuumeessa oli niin voipunut, ettei pystynyt seisoviltaan hoitamaan kusemista niin hoidin asian istuen ja huomasin että tämäpä kätevää. Julkisissa aina seisoen, mutta yleensä löytyy jonkinlainen pisuaari tai kusilaari.

Terveisin Ämmämäistä Kusemista Jo Yli 20 Vuotta.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Mitä jos sillä ei ollutkaan kuuppa- vaan pakkiongelmia? Kysyitkö? Olisit tehnyt avauksen ihan vessahuumorin hengessä. Se on aina hyvä jäänsärkijä.

Ehkä se oli vaan keskikaliajuappo ja kävi kusella jatkuvasti. Normaalit ihmiset huuhtelevat vessan aina kusemisen jälkeen. Jotkut juapotkin ovat vielä muuten normaaleja. Ainakin yläkerran mimmi josta juappoutta ei vielä arvannut voisi olla.
Ei ollut alkoholisti, pakkiongelmista en tiedä mutta kyllä sillä selviä pääongelmia oli kun pöntön veto ei ollut sen neidin ainoa erikoisuus. En niitä tässä nyt viitsi lähteä availemaan, toivottavasti saanut apua ongelmiinsa.

Sivuhuomautuksena muuten taloyhtiössä nousi vesimaksu vuosi kyseisen neidon paikalle muuton jälkeen :)
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 749
Itse olen varmaan ollut kerrostalossa todella hyvä naapuri kun kusen istuvilteen. Joskus aivan saatanallisessa kuumeessa oli niin voipunut, ettei pystynyt seisoviltaan hoitamaan kusemista niin hoidin asian istuen ja huomasin että tämäpä kätevää. Julkisissa aina seisoen, mutta yleensä löytyy jonkinlainen pisuaari tai kusilaari.

Terveisin Ämmämäistä Kusemista Jo Yli 20 Vuotta.
Et ole ainoa. Tulee myös kotioloissa kustua istualtaan.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 453
Tulipas paljon keskustelua kusemisesta. Kyllä se lorina ainakin tämmöisessa kaksiossa kuuluu joka paikkaan jos kusta lorottaa siihen keskelle pönttöä.
Huonosti eristetyissä kerrostaloissa kuulee naapuritkin kivasti oman virtsaamisen.

Ja mikä helvetin miehisyyden mittari on se kuseeko istualtaan tai seisaaltaan, mitäs aasinsitoja tuosta vedettiin panemiseen? :D

Ja nuo seisaaltaan kusemisen roiskeet on muuten aika hyvä pointti.

Kotona tulee kustua istualtaan, kylässä ollessa tulee kustua joko istualtaan tai sitten pöntön reunoille, niin ettei infernaaliset lorinat kuulu.
Työpaikalla tai julkisissa vessoissa ei uskalla istua, paitsi jos vuoraa istuimen vessapaperilla, mutta muuten tulee kustua seisaaltaan.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 453
Ja kun kaikilla vierailla on omat luurit päässä, alkaa vitunmoinen ylihuutaminen ja häh mitä -kysely, ja joku tietysti kompastuu ja kuristuu piuhoihin.
Mutta kun meillä ei koskaan käy vieraita. Kuunnellaan molemmat omat musat omista kuulokkeista.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 903
No nyt kun tästä onkin näköjään tullut yleinen kusikeskustelu, niin voin antaa omankin kontribuutioni:

Yhdessä entisessä työpaikassa oli jotenkin niin jännästi muotoiltu vessanpönttö, että istualtaan kusiessa kuset valuivat jostain istuimen reunojen välistä lattialle. En ole vieläkään varma miten tuossa onnistuin, mutta kusista lattiaa vessapaperilla kuivatessani vannoin itselleni, etten enää koskaan kuse istualtani missään tilanteessa. Koskaan. Ikinä. Missään.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 453
Miksei uskalla? Kattoo vaan että ei ole ihan paskassa ja kusessa se istuin. Sama asia kun koskisit ovenkahvaan.

Tai oikeestaan ovenkahva on pahempi...
Tämä on vain tätä omaa lievää fobiaa, myönnän sen. Kyllä meillä työpaikalla käy siivoja aika usein, mutta silti pitää vuorata paperilla se istuin, ellei sitten ole valonnopeudella saapuva ripuli tulossa.

Mutta omaksi puolustukseni, varsinkin työpaikan vessassa näkee niitä kuivuneita kusitippoja vessan istuimessa. Kuka helvetti kusee seisaaltaan niin että ei kehtaa nostaa sitä istuinta ylös? Varmaan nuo edellä mainitut miehekkäät miehet, onhan se miehekkästä kusta seisaaltaan ja vielä miehekkäämpää olla nostamatta sitä istuinta.
Silloin jos paskahätä on, niin vuoraan sen istuimen paperilla.

Ja nuo julkiset vessat riippuen paikasta ovat kyllä aika karmeassa kunnossa toisinaan.

Ja vielä pieni edit. Olenpa nähnyt työpaikalla tapauksen jossa sitä PASKAA oli vessan istuimessa. Miten tuo on edes mahdollista? Niin läski että ei mahdu pytylle ja roiskeet lentää reunoille taakse?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 171
Huomaavaisintahan naapureita kohtaan on pissata lavuaariin. Käytännössä äänetöntä ja säästää vettäkin todella paljon kun ei tarvitse kuin hanasta pienet huuhteluvedet päästää toimituksen jälkeen. Naisille toki hieman haasteellisempi toimitus. :)
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 327
Venäläiset osaa tempun että paskaa voi löytyä istuimen mitä ihmeellisimmistä paikoista, ilmeisesti kulkee geeneissä.
Toi olento, naiseksi väittävät, mikä majailee vielä täällä osaa käydä kusella sillein että olisi jotkut miehetkin kateellisia siitä lorinan äänestä, tietääkseni ei kuse seisaaltaan.
Kieltämättä vanhemmissa taloissa ainankin ensimmäisessä kerroksessa voi viemärin takia kuulua enemmän ääntä kun pohjakulmia ei betonoitu.
Tultu asuneeksi ekassa kerroksessa, ylimmässä kerroksessa ja välikerroksessa niin ikinä en ole _herännyt_ siihen että joku käy vessassa.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Istuen voi normaalissa huoneiston vesivessassa mies kusta kahdesta syystä: 1) Jos on samalla käymässä paskalla tai 2) jos on jokin terveydellinen syy kuten selkäkipua, jalka kipsissä yms. Jotenkin se täytyy kyetä itselleen uskottavasti perustelemaan, tai muuten ei enää kehtaa katsoa peiliin. Asia on vakava. :bored:

En ole koskaan huomannut, että normaalin kusemisen ääni kaikuisi ympäri rakennusta. Tähän saattaa vaikuttaa, että suljen oven. Suosittelen kokeilemaan. On se silti hupia kusta mahdollisimman kovalla paineella.
Pitkät jalat vaikeuttaa tuota operaatiota liikaa, kun painekaan ei ole aina vakio, joten en edes kehtaa seisoviltaan kusta normaaliin pönttöön.

Saat vielä lisää ääntä, kun otat tikkaat ja kuset katon rajalta pönttöön.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 890
Tuohon jää vielä maaginen 06-10 että tuolloin varmaan sitten parasta tehdä.
Monesti oon etätöissä kotona ja videoneuvvotteluja on myös heti aamutuimaan. Kyllä kun klo 8 tärähtää iskuporakone naukumaan ja pitäisi asiakkaan kanssa vetää workshoppia, niin pilalle menee. Että paras ois varmaan kieltää remontit täysin, niin. Ei vaan. Voi kun viitsisivätkin laputtaa ilmoitustaululle, että remonttia tulossa, niin sitä osaisi vääntäytyä toimistolle palaveeraamaan.

No, kohta muutto omakotitaloon, niin ei tarvitse enää välittää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 185
Viestejä
4 214 931
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom