Perkeleen naapurit.

Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
301
Oottakaa vaan jos kannabis laillistetaan, siitä se hajuhaitta vasta syntyykin muiden ongelmien ohella.



Edit: Ja ei minkäänsortin rakentavaa keskustelua tästä aiheesta, ainoastaan On/Off-tyylistä vääntöä.
Nimenomaan.

Ja onneksi itse näytät hyvää rakentavaa esimerkkiä ;)

Suurin ongelma tuntuu olevan, ettei valtaosaa röökaajista tunnu hirveästi liikuttavan minne se savu leijaa kunhan itselle koituu mahdollisimman vähän vaivaa päästä röökille. Itsellä ollut vaivana sama kusipäisyys. Ja on vieläkin silloin kuin harvakseltaan satunnaisesti sattuu röökiä vetämään, ei sitä paljoa vaivaudu muita mietiskelemään.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Minua taas vituttaa se että parvekepolttamisen kieltämistä ajavat henkilöt (ainakin tässä keskustelussa) tuntuvat olevan täysiä idiootteja.

Olen jo kahteen kertaan yrittänyt saada teiltä parannusehdotuksia. Tosiasia on se että ainakaan seuraavan parin vuoden aikana ei ole tulossa parveketupakointikieltoa kerrostaloihin. Tulevaisuudesta emme tiedä. Osa ihmisistä polttaa, piste. Se ei muutu yhdelläkään parveketupakointikiellolla.

Onhan kännissä ajokin kiellettyä, silti sitä tapahtuu joka päivä. Huumeet ovat kiellettyjä, silti niitä käytetään joka päivä.

Kertokaa nyt oikeesti koska viimeksi jonkin asian kieltäminen on onnistunut? Parveketupakointikielto ei tule onnistumaan niin kauan kuin tupakan myynti on sallittua.
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
531
lähdetäänkö siitä että kaikki kieltäminen on väärin.
ihmiset jotka eivät tajua oman terveytensä päälle, joutavatkin alle darwinin. :smoke:

mitä naapureihin tulee, on niitä täällä metsässäkin vittupäitä. kusettavat "kaupunnilaisia" ihmeellisillä ja överitaksatuilla "maksuilla" "korvauksilla" jne.
tarpeeks pitkään kun asuu, niin alkaa totuus valkenee.

eli pähkinänkuoressa; tulkaa pois sieltä naapureiden lähettyviltä. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Minua taas vituttaa se että parvekepolttamisen kieltämistä ajavat henkilöt (ainakin tässä keskustelussa) tuntuvat olevan täysiä idiootteja.

Olen jo kahteen kertaan yrittänyt saada teiltä parannusehdotuksia. Tosiasia on se että ainakaan seuraavan parin vuoden aikana ei ole tulossa parveketupakointikieltoa kerrostaloihin. Tulevaisuudesta emme tiedä. Osa ihmisistä polttaa, piste. Se ei muutu yhdelläkään parveketupakointikiellolla.

Onhan kännissä ajokin kiellettyä, silti sitä tapahtuu joka päivä. Huumeet ovat kiellettyjä, silti niitä käytetään joka päivä.

Kertokaa nyt oikeesti koska viimeksi jonkin asian kieltäminen on onnistunut? Parveketupakointikielto ei tule onnistumaan niin kauan kuin tupakan myynti on sallittua.
Onneksi olemme menossa kohti tupakan myynnin kieltämistä. Ja mitä ratkaisua oikein kaipaat vaihtoehdoksi? Ihmiset menevät ulos polttamaan suurimmaksi osaksi tälläkin hetkellä. Sitten löytyy laiskempaa porukkaa joka polttaa siellä parvekkeella (tai jopa sisällä) ja saa naapurien pinnan kiristymään. Jos on pakko polttaa niin kävelee ihan ulko-ovesta ulos ja polttelee vähän "väljemmillä vesillä" missä ei pakota muita ihmisiä ns. passiiviseen tupakointiin
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Onneksi olemme menossa kohti tupakan myynnin kieltämistä. Ja mitä ratkaisua oikein kaipaat vaihtoehdoksi? Ihmiset menevät ulos polttamaan suurimmaksi osaksi tälläkin hetkellä. Sitten löytyy laiskempaa porukkaa joka polttaa siellä parvekkeella (tai jopa sisällä) ja saa naapurien pinnan kiristymään. Jos on pakko polttaa niin kävelee ihan ulko-ovesta ulos ja polttelee vähän "väljemmillä vesillä" missä ei pakota muita ihmisiä ns. passiiviseen tupakointiin
Sinä nyt et näytä ymmärtävän että jos siellä missä SINÄ asut, parvekepolttaminen on ongelma, niin ei välttämättä ole siellä missä MINÄ asun.

Asun kerrostalossa joka valmistunut 2009. Täällä ei tule mistään tupakansavu kämppäni sisälle, vaikka miten pidän ikkunoita tai parvekkeen ovea auki.

Sen sijaan jos kaikki tupakoitsijat (ihan hatusta vedän 15% asunnoista, joka tekee 5 asuntoa), rupeavat päivin öin, kännissä tai ei ramppaamaan tupakalla 30 minuutin välein, niin se häiritsisi minun elämääni todella paljon enemmän kuin parveketupakointi.

Ja tämä täysin röökittömän henkilön suusta.

Kaikki ei asu just siinä sun paska-asunnossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Sinä nyt et näytä ymmärtävän että jos siellä missä SINÄ asut, parvekepolttaminen on ongelma, niin ei välttämättä ole siellä missä MINÄ asun.

Asun kerrostalossa joka valmistunut 2009. Täällä ei tule mistään tupakansavu kämppäni sisälle, vaikka miten pidän ikkunoita tai parvekkeen ovea auki.

Sen sijaan jos kaikki tupakoitsijat (ihan hatusta vedän 15% asunnoista, joka tekee 5 asuntoa), rupeavat päivin öin, kännissä tai ei ramppaamaan tupakalla 30 minuutin välein, niin se häiritsisi minun elämääni todella paljon enemmän kuin parveketupakointi.

Ja tämä täysin röökittömän henkilön suusta.

Kaikki ei asu just siinä sun paska-asunnossa.
Ei minun nykyisessä asunnossani ole ongelmaa tupakansavun suhteen. Olen kuitenkin asunut asunnossa jossa on ja otan ihan milloin vain ennemmin käytävässä ravaamisen meluhaitat kuin tupakansavun asuinasuntooni. Meluhaitat eivät ole lähellekään niin pahoja kuin tupakansavu asunnossa. Se että SINULLA ei juuri nyt ole ongelmaa tupakansavun suhteen on hieno homma, mutta ei tarkoita etteikö jossain kohdin tulevaisuudessa olisi
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Ei minun nykyisessä asunnossani ole ongelmaa tupakansavun suhteen. Olen kuitenkin asunut asunnossa jossa on ja otan ihan milloin vain ennemmin käytävässä ravaamisen meluhaitat kuin tupakansavun asuinasuntooni. Meluhaitat eivät ole lähellekään niin pahoja kuin tupakansavu asunnossa. Se että SINULLA ei juuri nyt ole ongelmaa tupakansavun suhteen on hieno homma, mutta ei tarkoita etteikö jossain kohdin tulevaisuudessa olisi
Sitten meillä on täysin vastakkaiset mielipiteet. Minua ei ole koskaan tupakan haju haitannut. Huom. se itse savu ei yleensä tule sisään, vaan se haju.

Minua taas häiritsee kaiken maailman turhat meluhaitat. Sille ei nyt vaan voi mitään, asun kerrostalossa.

Kieltämällä tätä ongelmaa ei saada kuriin.

Ymmärrän sekä kunnioitan sitä että meillä on täysin eri asiat jotka haittaavat meitä. Niin kauan kun asumme kerrostaloissa joudumme kuitenkin kestämään näitä häiritseviä asioita. Valitettavasti.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 190
On myös väärin sanoa että tupakanpoltto "ei ole keneltäkään pois". Kyllä se on. Muiden verorahoilla kustannetaan niiden sairauksien hoidot mitä tupakanpolttajat tieten tahtoen hankkivat, mutta ehkä tämä keskustelu ei ihan tähän threadiin kuulu..
Eiköhän ne kustanneta ihan tupakkamiesten ja naisten pussista. Vai miksi luulet että röökiaski maksaa melkein 7€? Ilman veroja se olisi jotain 1-2€.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 897
Asuin joskus vuonna miekka ja kivi Roihuvuoressa 24,5m2 yksiössä (ei parveketta), ja pari kerrosta alempana samanlaisessa luukussa asui eläkeläismies joka tuprutteli sisällä.

Huoneistossa oli ainoastaan semmoinen about 40cm korkea ja noin 120cm leveä "paskaluukku", jonka sai nivellettyä alhaalta ylös puoliksi auki (sarana ylhäällä) ja paskaluukku oli sijoitettu noin 170cm korkeudelle olohuoneen seinässä.

Sanomattakin selvää, että herrasmiehen tupakansavut tulivat rappuun, koska huoneistoissa ei ollut väliovia ja kämppien korvausilma siirtyi rappukäytävään.

Itselläni oli joku 20cm kokoinen 230V jännitteellä oleva laitetuuletin (samanlainen kuin tietokoneissa), ja asetin sen aina röökille mennessä paskaluukun väliin ja tupruttelin siitä spadduja menemään :cigar2:

Liimasin kerran pienessä hiprakassa herrasmiehen ulko-oveen "Savuton tila" tarran, ja kuulin muutaman kerran kun muut rapun asukkaat nauroivat ääneen sen ilmestymistä :D

Tämä oli tämmöinen jäniskevennys...
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Meillä oli tuossa taloyhtiön perustamiskokous juuri viikko sitten. Eikö siellä ensimmäinen höyrypää ollut jo lisäämässä tupakointikieltoa asialistaan. Ei siinä nyt mitään mutta perustamiskokous vähän väärä paikka.

Saapa nähdä miten menee tuossa heinä-elokuussa kun on ensimmäinen yhtiökokous :) Itse aion vastustaa asiaa argumenteilla mahdoton valvoa, kallis, läpi mennessään aiheuttaa hirmuista ramppausta portaissa/hississä, kaikki ei sitä noudata kuitenkaan --> riitoja heti alkuun ja viimeisimpänä koneellinen ilmanvaihto jäähdytyksellä joten ei ole pakko kenenkään pitää niitä ikkunoita auki edes kesäisin.

edit. Itse poltan ehkä muutaman oluen/viinin jälkeen. En vakituisesti.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
[
Itse poltat. Itse pidät myös huolen, että muutkin saavat vapaasti päättää hengittävätkö tupakansavua vai ei.
Itse en polta.

Mites, juotko alkoholia, ajatko autoa, minkälaisessa asunnossa asut? Minkälainen lämmitys? Etkai vaan herranen aika missään nimessä polta kannabista?

Etkai vaan oo homo? Parikymmentä vuotta sitten saisit turpaan joka vitun paikassa.

Omistatko puukon, tai aseen?
 
Liittynyt
23.02.2018
Viestejä
411
Saapa nähdä miten menee tuossa heinä-elokuussa kun on ensimmäinen yhtiökokous :) Itse aion vastustaa asiaa argumenteilla mahdoton valvoa, kallis, läpi mennessään aiheuttaa hirmuista ramppausta portaissa/hississä, kaikki ei sitä noudata kuitenkaan --> riitoja heti alkuun ja viimeisimpänä koneellinen ilmanvaihto jäähdytyksellä joten ei ole pakko kenenkään pitää niitä ikkunoita auki edes kesäisin.

edit. Itse poltan ehkä muutaman oluen/viinin jälkeen. En vakituisesti.
Jos sitä ei voi valvoa niin silloinhan sillä kiellolla ei ole vaikutusta sinuun. Miksi sitten vastustaa?

Ja mistä se ilmanvaihto saa puhtaan ilman?
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Jos sitä ei voi valvoa niin silloinhan sillä kiellolla ei ole vaikutusta sinuun. Miksi sitten vastustaa?

Ja mistä se ilmanvaihto saa puhtaan ilman?
En ole vielä nähnyt LVI-piirustuksia. Seinissä on reikiä vaan en ole aivan varma ovatko ne imettävälle ilmalle vai toisinpäin. Oma tupakki ylimmän kerroksen kulmahuoneistossa nyt ei varmaan ketään haittaakkaan mutta aivan periaatteesta vastustan kaikkia typeriä sääntöjä/määräyksiä.

Ja sen verran sillä minuun on vaikutusta että vastikkeen muodossa maksan kuluja kun se menee viranomaiskäsittelyyn.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Jos sitä ei voi valvoa niin silloinhan sillä kiellolla ei ole vaikutusta sinuun. Miksi sitten vastustaa?

Ja mistä se ilmanvaihto saa puhtaan ilman?
Samaa mietin. Jos naapuri vetää kello 3 yöllä röökin parvekkeellaan, miten se todetaan, ja miten saadaan tästä kyseisestä röökinpolttajasta rikollista pahempi???

Ei voi murhaajaa heittää ulos.

Ei voi raiskaajaa heittää ulos.

Ei voi lastenpanijaa heittää ulos.

Tupakanpolttaja? Juuh, ei!!!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 149
Itse en polta.

Mites, juotko alkoholia, ajatko autoa, minkälaisessa asunnossa asut? Minkälainen lämmitys? Etkai vaan herranen aika missään nimessä polta kannabista?

Etkai vaan oo homo? Parikymmentä vuotta sitten saisit turpaan joka vitun paikassa.

Omistatko puukon, tai aseen?
Jos läträisin viinoillani niin että valuu sinunkin lattioille niin saattaisin olla edes jossain määrin tilivelvollinen.

Opettele käyttäytymään, ääliö.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Jos läträisin viinoillani niin että valuu sinunkin lattioille niin saattaisin olla edes jossain määrin tilivelvollinen.

Opettele käyttäytymään, ääliö.
Onneksi homoja ei lähelläni asu , joten ei tarvitse spermaläikköjä pelätä muuten kuin näillä alueilla.

Ööh, jos itse tykkäät tunkea penistäsi miesten paskaisiin anuksiin, niin ole hyvä vaan, mutta minulle asia ei sovi!
 
Liittynyt
18.12.2017
Viestejä
190
Edit: Ja ei minkäänsortin rakentavaa keskustelua tästä aiheesta, ainoastaan On/Off-tyylistä vääntöä.
Tämä ei ole yllättävää: riippuvuussairauden se sairaus-osuus tulee esiin siitä, että se laittaa uhrinsa skaalaamaan ajattelunsa siten, että addiktion harjoittaminen on järkevää. Muutoinhan olisi kyse vain pahanhajuisesta ja epäkohteliaasta tavasta.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Tämä ei ole yllättävää: riippuvuussairauden se sairaus-osuus tulee esiin siitä, että se laittaa uhrinsa skaalaamaan ajattelunsa siten, että addiktion harjoittaminen on järkevää. Muutoinhan olisi kyse vain pahanhajuisesta ja epäkohteliaasta tavasta.
Ööh, mä kattelin koko sivun läpi. Kun kerran olet asiassa ekspertti, ota kantaa asiaan!!! Kiitos.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Can I already tell you, that will never hap
Tämä ei ole yllättävää: riippuvuussairauden se sairaus-osuus tulee esiin siitä, että se laittaa uhrinsa skaalaamaan ajattelunsa siten, että addiktion harjoittaminen on järkevää. Muutoinhan olisi kyse vain pahanhajuisesta ja epäkohteliaasta tavasta.
Tarvimme eksperttiä!!! Kiitos jo avusta!!!
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Ekspertti Vaakajenga, missä olet? Tarvitsemme sinua!
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Asiaton käytös
Ai, minäkö olen vaan On ja Off-tyylillä vääntäny asiaa, vaikka selkeästihän tässä kaikki sitä asiaa vastustavat haluavat sen loppuvan kuin seinään ja minun pitäisi tehdä juuri niin tismalleen ilman mitää järkevää ja rakentavaa ratkaisua ?













:smoke:
Eihän tää yks vitun luuseri pysty edes vastaamaan, joten täyttä paskaa taas kerran.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Aah.. perinteinen kiukkuitkuravari lumityöskitsonaapurilta. Olikohan tiistai tai keskiviikko, kun oli tullut taas reilusti lunta. Töistä tullessa neljän jälkeen naapurin akka oli kolaamassa jo varmaan viidettä kertaa omaa pihaa ja postilaatikkoryhmää, koska piha ja pl-alue oli nuoltu taas asvalttia myöden puhtaaksi lumesta.

Mulkoili ja mussutti jotain niistä postilaatikoiden lumitöistä. (ok, tulin just duunista, vitutti ja muutenkin teki mieli kaljaa) En kuitenkaan sanonut vielä mitään, käppäilin kivemman naapurin pihaan, täräytin lingon tulille ja ajelin oman ja sen mukavan naapurin pihan puhtaaksi. Hommaan meni ehkä vartti. Sytytin tupakin ja kurvasin lingon kanssa siihen postilaatikoille muutaman metrin päähän.

Akka oli jo piilossa oman orapihlaja-aidan takana, varmaan partahöylällä viimeisteli autopaikkaa. Huikkasin sille että oisit tunnin malttanu, olisin ottanu teijänkin pihan tällä koneella kun ei viiti kolata, just oli juttua lehdessä että nelikymppiset tappaa ittensä lapionvarressa lumitöissä. En saanut vastarakkautta.

Vituttaa ja samalla ei vituta, samalla kadulla on tontti, johon tuttu rakentaa keväällä oman mökin. Kurvaili äsken tarkistamaan tiluksia Teslalla. Ne vissiin piirtää, joilla on liitua.
Kuulostaa ihan omalta äiteeltä tuo lumenkolaaja:rage:. Senttikin lunta maassa niin ulkona hinkkaamassa asfalttia esiin, aina vituttanut minuakin suuresti. Vaikka en olekkaan pitkään aikaan asunut samassa paikassa, tulee se AINA mieleen kun näen lunta ulkona! :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 210
Tää tupakointikielto-keskusteltu on kyllä jotenkin huvittavaa.
Itse nykyään asun onnellisesti OKT:ssa, joten ei tätä ongelmaa.

Mietin vain, että kun reilu 10 vuotta asuin kerrostalokämpässäni, että miten ihmeessä juridisesti voidaan ykskaks ottaa tuollainen sääntö käyttöön ettei parvekkeella saa tupakoida?
Mitäs jos ostin parvekkeellisen kämpän sen takia, että saa nsiellä tupakoida? Jotenkin ei vain oikeustajuuni istu, että näin voidaan tehdä. Varsinkaan kun tupakointi ei itsessään laitonta ole.
Eriasia on, jos vaikkapa uusi talo rakennetaan ja heti on järjestyssäännöissä moinen klausuuli.

Ja tosiaan eipä vieläkään ole kukaan keksinyt oivaa valvontatapaa tällekään asialle. Taas hutkitaan ennenkuin on keksitty miten käytännössä asia hoidetaan... Ihme perseilyä.
Todellakin parempi, että ne tupakoitsijat ovat parvekkeella kuin asuntojen sisällä. Varsinkin vanhempien talojen kohdalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
439
Tää tupakointikielto-keskusteltu on kyllä jotenkin huvittavaa.
Itse nykyään asun onnellisesti OKT:ssa, joten ei tätä ongelmaa.

Mietin vain, että kun reilu 10 vuotta asuin kerrostalokämpässäni, että miten ihmeessä juridisesti voidaan ykskaks ottaa tuollainen sääntö käyttöön ettei parvekkeella saa tupakoida?
Mitäs jos ostin parvekkeellisen kämpän sen takia, että saa nsiellä tupakoida? Jotenkin ei vain oikeustajuuni istu, että näin voidaan tehdä. Varsinkaan kun tupakointi ei itsessään laitonta ole.
Eriasia on, jos vaikkapa uusi talo rakennetaan ja heti on järjestyssäännöissä moinen klausuuli.

Ja tosiaan eipä vieläkään ole kukaan keksinyt oivaa valvontatapaa tällekään asialle. Taas hutkitaan ennenkuin on keksitty miten käytännössä asia hoidetaan... Ihme perseilyä.
Todellakin parempi, että ne tupakoitsijat ovat parvekkeella kuin asuntojen sisällä. Varsinkin vanhempien talojen kohdalla.
Sen enempää puuttumatta itse tupakointi keskusteluun niin juridisestihan tuo on todella simppeli asia. Muista että et ole ostanut asuntoa vaan osakkeita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 210
Sen enempää puuttumatta itse tupakointi keskusteluun niin juridisestihan tuo on todella simppeli asia. Muista että et ole ostanut asuntoa vaan osakkeita.
Joo toki toki, sanotaanko että maalaisjärjellisesti jotenkin ei vain istu kalloon :)
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Sen enempää puuttumatta itse tupakointi keskusteluun niin juridisestihan tuo on todella simppeli asia. Muista että et ole ostanut asuntoa vaan osakkeita.
No juridisesti se ei todellakaan ole simppeli asia eikä näitä kieltoja ole vielä testattu KKO:ta myöten.

edit. Ensimmäistä oikeusjuttua odotellessa siis asiasta. Voisin ihan maallikkona kuvitella että menee varmasti korkeimpaan oikeuteen.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 190
Tai mitä jos koittaisi vaan olla ripottelematta sokeria naapurin kämppään?
Eihän sitä naapurin kämpässä polta, jos oman kämpän parvekkeella vetää röökiä.

Mä en tykkää pakokaasujen savusta kaupungissa. Voisitteko olla ajelematta autoilla, ettei tuu hajuja sisälle?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 149
Eihän sitä naapurin kämpässä polta, jos oman kämpän parvekkeella vetää röökiä.

Mä en tykkää pakokaasujen savusta kaupungissa. Voisitteko olla ajelematta autoilla, ettei tuu hajuja sisälle?
Ei autoilla ajeta toisten kämpissä vaan niille tarkoitetuilla julkisilla ajoradoilla. Sen sijaan diesel-auton tyhjäkäynti kerrostalon sisäpihalla on ihan yhtä tuomittavaa. Ellei jopa pahempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Meluhaitat nimenomaan on suurempi haitta. Koska viimeksi olet herännyt tupakanhajuun, verrattuna johki perheriitaan, bileisiin, tappeluun taikka musiikin kuunteluun ? Vai kuljetko kotona korvatulpat korvilla 24/7 sieraimet höröllään ?
En pysty edes olemaan asunnossa jossa haisee röökille eli se on asuinkelvoton. Ja nytkö yrität rinnastaa turpaanveto-kisat naapurissa normaaliin rappukäytävässä kulkemiseen? Nyt ollaan taas aika pahasti hakoteillä..

Ymmärrän kyllä että jollekin se ylimääräinen älämölö on pahempi haitta. Ei siinä mitään. Itsellä kuitenkin henkilökohtaisesti menee röökin haju kämpässä melkein kaiken edelle asumishaittana koska siellä asunnossa ei oikeasti pysty olemaan. Tupakanpolttajia tuskin asia niin kovasti häiritsee, mutta muita se voi häiritä merkittävästi. Pitää kuitenkin muistaa että kumpaakaan ongelmaa ei olisi olemassa jos ihmiset eivät pilaisi terveyttään vetämällä röökiä. Ei olisi hajuhaittoja eikä rappukäytävässä ravaamisesta syntyviä mahdollisia meluhaittoja
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Heh, ilmeisesti ette käyneet ravintoloissa, kun siellä sai vielä poltella sisällä. Ei silloinkaan kaikki polttanut, mutta kyllä siellä silti moni kävi.
Aika vähiin jäi ne käynnit. Onneksi sen verta nuorempaa sukupolvea että tuokin muuttui about sopivasti
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 149
Heh, ilmeisesti ette käyneet ravintoloissa, kun siellä sai vielä poltella sisällä. Ei silloinkaan kaikki polttanut, mutta kyllä siellä silti moni kävi.
Ite ainakin poltin ja silloin oli tapana kysyä lähiseurueelta että haittaako. Paitsi tietysti 18-kesäisenä kun ei kiinnostanut paskaakaan.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
En pysty edes olemaan asunnossa jossa haisee röökille eli se on asuinkelvoton. Ja nytkö yrität rinnastaa turpaanveto-kisat naapurissa normaaliin rappukäytävässä kulkemiseen? Nyt ollaan taas aika pahasti hakoteillä..

Ymmärrän kyllä että jollekin se ylimääräinen älämölö on pahempi haitta. Ei siinä mitään. Itsellä kuitenkin henkilökohtaisesti menee röökin haju kämpässä melkein kaiken edelle asumishaittana koska siellä asunnossa ei oikeasti pysty olemaan. Tupakanpolttajia tuskin asia niin kovasti häiritsee, mutta muita se voi häiritä merkittävästi. Pitää kuitenkin muistaa että kumpaakaan ongelmaa ei olisi olemassa jos ihmiset eivät pilaisi terveyttään vetämällä röökiä. Ei olisi hajuhaittoja eikä rappukäytävässä ravaamisesta syntyviä mahdollisia meluhaittoja
Niitä sellaisia kämppiä on myös sellaisia jotka on tarkoitettu allergiahaittaisille ja joissa ei tupakoida,suurin osa kämpistä tosin on kaupungissa sellaisia joissa on ainakin joskus tupakoitu.Kaupungissa et tosin voi välttyä tupakansavulta/autojen pakokaasuilta/koirien kusenhajulta/naapureiden dödöiltä/naapureiden ruuansavulta/porukan likaisilta/märiltä/hikisiltä vaatteilta yms.Itsehän aloitin polttamisen osittain nuorena juuri sen takia että haistelin mielummin sitä tupakansavua(se myös estää sua itseäsi haistamatta muita jos/kun niiden muiden hajut on häiritseviä) kuin muita.Toi on fakta ainakin omalla kohdalla,aina välillä jos on polttamatta ja nenät puhtaana niin noi häiritsee vieläkin.

/offtopic
Miksi meidän muuten pitäisi välittää v*ttuakaan sun mielipiteistä kun sä olet heti sitä mieltä että sun tapasi toimia on se ainoa oikea etkä sä ota huomioon meidän tapaa toimia tai meidän mielipiteitä asioista?.Varsingin kaupungeissa toi tapa on ihan väärä ja palaa takaisin sinne tuppukylääs mistä olet tullut.:kahvi:
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 897
Heh, ilmeisesti ette käyneet ravintoloissa, kun siellä sai vielä poltella sisällä. Ei silloinkaan kaikki polttanut, mutta kyllä siellä silti moni kävi.
Menee vähän aiheen vierestä, mutta kun menin ensimmäiseen vakituiseen työpaikkaan, silloin poltettiin vielä sisällä röökiä :cigar2:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Niitä sellaisia kämppiä on myös sellaisia jotka on tarkoitettu allergiahaittaisille ja joissa ei tupakoida,suurin osa kämpistä tosin on kaupungissa sellaisia joissa on ainakin joskus tupakoitu.Kaupungissa et tosin voi välttyä tupakansavulta/autojen pakokaasuilta/koirien kusenhajulta/naapureiden dödöiltä/naapureiden ruuansavulta/porukan likaisilta/märiltä/hikisiltä vaatteilta yms.Itsehän aloitin polttamisen osittain nuorena juuri sen takia että haistelin mielummin sitä tupakansavua(se myös estää sua itseäsi haistamatta muita jos/kun niiden muiden hajut on häiritseviä) kuin muita.Toi on fakta ainakin omalla kohdalla,aina välillä jos on polttamatta ja nenät puhtaana niin noi häiritsee vieläkin.

/offtopic
Miksi meidän muuten pitäisi välittää v*ttuakaan sun mielipiteistä kun sä olet heti sitä mieltä että sun tapasi toimia on se ainoa oikea etkä sä ota huomioon meidän tapaa toimia tai meidän mielipiteitä asioista?.Varsingin kaupungeissa toi tapa on ihan väärä ja palaa takaisin sinne tuppukylääs mistä olet tullut.:kahvi:
Olenko valittanut muista hajuista vai mistä tähän allergiakämpät nyt taas vedettiin? Ihan uskomatonta taas :D

Ja offtopicciin voisi vain todeta koska minun mielipiteeni on yleisesti hyväksytty normien mukainen ja aktiivisesti valtion politiikassa ajettu. Sinun ei. (Samalla provolinjalla jos mennään)

Vähän enemmän asiallisella linjalla ihan samalla maalaisjärjellä pitäisi välittää kuin muutenkin välitetään ettei olla vittupäitä naapureille. Ei porukka lähtökohtaisesti huudata musiikkiakaan yötäpäivää koska ihmiset tietävät että naapurin vitutuskäyrä kasvaa. Ihan samalla logiikalla sitä röökiä voi käppäillä ulos polttamaan ettei se käyrä naapurilla taas kasva otsaan. Tieten tahtoen naapurien häiriköinti/ärsyttäminen nyt vain on typerää. Onhan toki tupakoitsijoita jotka ihan asiallisesti vetelevät siellä ulkosalla röökiä, ei siinä

Perus käytöstapoja mutta.. "Minulla on oikeus!". Yeah, right. Savutonta suomea odotellessa niin katoaa/vähenee ongelmat niiden naapurien osalta jotka eivät ajattele naapureita ollenkaan :nb:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 728
10 vuotta sitten työharjoittelupaikassa oli erikseen tupakkahuone toimistorakennuksen sisätiloissa.
Vuosi sitten kaverin pajalla poltettiin tuotantotiloissa, kesällä tosin ovet ja ikkunat auki, ja asiakkailla ei ollut tietenkään asiaa sille puolelle. Sitten tuli yksi tupakoimaton työntekijä, ja häntä ajatellen tupakointi sisällä kiellettiin. Tosin siellä nyt oli kaikenlaista muuta vaarallisempaakin ainetta ilmassa.
Sorry OT, ei tämä nyt naapureihin liity mitenkään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Tai mitä jos koittaisi vaan olla ripottelematta sokeria naapurin kämppään?
Taisi liittyä tähän:
On myös väärin sanoa että tupakanpoltto "ei ole keneltäkään pois". Kyllä se on. Muiden verorahoilla kustannetaan niiden sairauksien hoidot mitä tupakanpolttajat tieten tahtoen hankkivat, mutta ehkä tämä keskustelu ei ihan tähän threadiin kuulu..
Mutta kuten lainauksen lopussa aivan oikein otetaan esille, ehkä emme halua tässä ketjussa lähteä tähän seikkaan sen enempää.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
77
Mulla tuossa tupakointihommassa nyppii lähinnä seuraava.
Miksi naapurin oikeus tupakoida parvekkeella ylittää minun oikeuteni pitää ikkunaa auki, ilman että sisään tulee pahaa hajua tai tuulettaa/kuivata pyykkejä/vaatteita/tekstiilejä parvekkeella ilman, että niihin tarttuu pahaa hajua.
Yhden naapurin sai puhumalla kävelemään viisi metriä kauemmas parvekkeiden alta (alin asunto, josta pääsee suoraan ulos), mutta toinen naapuri ei pysty ajoittamaan tupakointia esimerkiksi koiran ulkoilutuksen yhteyteen (tämäkin asuu kerroksessa, josta pääsee suoraan ulos rappusia kävelemättä).
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Olenko valittanut muista hajuista vai mistä tähän allergiakämpät nyt taas vedettiin? Ihan uskomatonta taas :D

Ja offtopicciin voisi vain todeta koska minun mielipiteeni on yleisesti hyväksytty normien mukainen ja aktiivisesti valtion politiikassa ajettu. Sinun ei. (Samalla provolinjalla jos mennään)

Vähän enemmän asiallisella linjalla ihan samalla maalaisjärjellä pitäisi välittää kuin muutenkin välitetään ettei olla vittupäitä naapureille. Ei porukka lähtökohtaisesti huudata musiikkiakaan yötäpäivää koska ihmiset tietävät että naapurin vitutuskäyrä kasvaa. Ihan samalla logiikalla sitä röökiä voi käppäillä ulos polttamaan ettei se käyrä naapurilla taas kasva otsaan. Tieten tahtoen naapurien häiriköinti/ärsyttäminen nyt vain on typerää. Onhan toki tupakoitsijoita jotka ihan asiallisesti vetelevät siellä ulkosalla röökiä, ei siinä

Perus käytöstapoja mutta.. "Minulla on oikeus!". Yeah, right. Savutonta suomea odotellessa niin katoaa/vähenee ongelmat niiden naapurien osalta jotka eivät ajattele naapureita ollenkaan :nb:
Melbac on taitava vetämään ilmasta noita väitöksiään. Ei oo ensimmäinen kerta ku se latoo tänne foorumille ihan mitä sattuu ilman mitään perusteita.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
970
Heh, ilmeisesti ette käyneet ravintoloissa, kun siellä sai vielä poltella sisällä. Ei silloinkaan kaikki polttanut, mutta kyllä siellä silti moni kävi.
Vähän eroa julkisella tilalla kuten ravintola ja kodilla. Jos tarvitset vielä esimerkin eroista niin ilmeisesti sun mukaan myös ihan ok luukuttaa kämpässä musaa täysillä sinne aamuyölle asti koska niin tehdään ravintoloissa?
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 190
Vähän eroa julkisella tilalla kuten ravintola ja kodilla. Jos tarvitset vielä esimerkin eroista niin ilmeisesti sun mukaan myös ihan ok luukuttaa kämpässä musaa täysillä sinne aamuyölle asti koska niin tehdään ravintoloissa?
Niin, omassa kodissaanhan saa tehdä melkein mitä huvittaa. Vaikka poltella röökiä jos haluaa.

Tuo musan luukuttaminen onkin jo aika kinkkinen juttu. Elämisen ääniä pitää sietää kerrostaloissa. Siksi suihkussa/vessassa käyntiä, telkkarin katsomista, musan kuuntelua ei voi kieltää (ellei kyseessä ole ihan häiriköintiä), vaikka te niin kovasti haluaisittekin.

Noiden edellämainittujen takia itse muutin aikanaan kerrostalosta paritaloon ja myöhemmin omakotitaloon.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 190
Niin sun mielestä. Musiikkia saa kuitenkin hiljaisella kuunnella kotonaan. Se on elämistä.
 

Raaka

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
641
Niin sun mielestä. Musiikkia saa kuitenkin hiljaisella kuunnella kotonaan. Se on elämistä.
Jos se ei yöllä häiritse naapureita, niin kyllähän sitä musiikkia saa kuunnella. Kuitenkaan sitä en normaaliksi elämisen ääneksi laskisi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 820
Viestejä
4 228 447
Jäsenet
71 109
Uusin jäsen
karum001

Hinta.fi

Ylös Bottom