Perkeleen naapurit.

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Kunpa kyllästyisikin,jos en avaa ovea niin hän tulee 10 minuutin päästä takaisin mutta ei koputa vaan anelee ääneen oven takana
Muidenkin ovella hän käy,mutta ei kuitenkaan jatkuvasti,paitsi erään vanhuksen ovella lainaamassa rahaa jota ei kuitenkaan ikinä pysty maksamaan takaisin koska on edunvalvonnan asiakas.Vähän käy sääliksi mummelia kun ei tiedä,vai antaako vaan rahaa että saa muutaman päivän olla rauhassa.
Eli tämä naapuri on sanan varsinaisessa merkityksessä hyväksikäyttäjä,jonka toiminnassa on jonkun sortin kiristyksen piirteitä.
Toisin sanoen jos et anna mitään,niin et saa olla rauhassa kuin korkeintaan pari tuntia.
Kuulostaa kyllä perkeleen naapurilta... Itsellä kävi kerran vkl aamulla joku kyselemässä pulloja. Jäin kyllä suu auki ihmettelemään.

Lisäys: ei ollut siis lapsi, vaan keski-ikäinen mies.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
401
Kunpa kyllästyisikin,jos en avaa ovea niin hän tulee 10 minuutin päästä takaisin mutta ei koputa vaan anelee ääneen oven takana
Muidenkin ovella hän käy,mutta ei kuitenkaan jatkuvasti,paitsi erään vanhuksen ovella lainaamassa rahaa jota ei kuitenkaan ikinä pysty maksamaan takaisin koska on edunvalvonnan asiakas.Vähän käy sääliksi mummelia kun ei tiedä,vai antaako vaan rahaa että saa muutaman päivän olla rauhassa.
Eli tämä naapuri on sanan varsinaisessa merkityksessä hyväksikäyttäjä,jonka toiminnassa on jonkun sortin kiristyksen piirteitä.
Toisin sanoen jos et anna mitään,niin et saa olla rauhassa kuin korkeintaan pari tuntia.
Eiköhän se käy jatkuvasti sinun oven takana kun tietää, että avaat sen oven. Ignoraat sen naapurin vaikka kuinka anelee ja pimputtelee siellä oven takana ja jos ei tunnu loppuvan niin soitat poliisit paikalle.
 

__7

Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
43
Siis ihmetteleekö ihmiset tosissaan, kun joku häiriintyy subbarista kerrostalossa? :confused:
Ei liity tämän threadin ihmetyksiin, mutta rakkaat naapurini alkoivat kenties ymmärtää turhan meluamisen ja kolinan olevan paheksuttua hiljaisuuden aikoihin. Silti 90-luvun pesukoneen linkoamisen 1000rpm@23:30 olevan häiritsevää pääsi yllättämään heidät kuin Putinin valitseminen presidentiksi. Ironisesti sanottuna tunnen itseni niin vitun tyhmäksi, kun ajatelen muita ihmisiä omia tekoja tehdessä. Nykyaikana suurin osa ihmisistä vitut välittää muista kanssaihmisistä. Mamuilut sitten erikseen...
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 037
Pesukone, tuo neukkukuutioiden ihanuus.
Tämä on jo onneksi vuosia vanha tapaus mutta kerrotaan silti.
Törmäsin rappukäytävässä mieheen joka raahasi yksin pesukonetta rappusia pitkin ylöspäin. Tarjosin tietysti kantoapua kun homma näytti aika hankalalta. Juteltiin konetta kantaessa niitä näitä, tultiin hyvin juttuun ja tyyppi vaikutti kaikinpuolin fiksulta kaverilta.
Pesukone kannettiin kolmanteen kerrokseen oman asuntoni yläpuolelle, en vielä silloin aavistanut mikä jytinä voi kuulua näennäisesti uudesta pesukoneesta.
Joko tämä kaveri ei osannut säätää koneen jalkoja/tukia tai pesi sillä kultaharkkoja, mutta omassa kämpässä helisi astiat kaapissa kun kaverin pesukone linkosi yläpuolella, ja tämä tapahtui aina arkena kello kymmenen jälkeen.
Kuuntelin tätä tärinää pari viikkoa kunnes rohkenin mennä huomauttamaan asiasta. Menin naapurin ovelle kysymään asiaa, naapurin vastaus oli että en omista pesukonetta? Kun kerroin että kannoin koneen sinun vessaan pari viikkoa sitten niin tyyppi löi oven kiinni nenän edestä.
Onneksi muiden syiden johdosta muutin tuosta talosta pois, ei koskaan selvinnyt saiko naapuri pesukoneen tasapainoon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Meillä on taloyhtiön kellarissa pesutupa, jossa kone. Muutin tänne 1999 ja kun ennestään oli halpis Phillips/Whirpool pesukone, niin tottakai toin se mukanani. Varsinkin linkousääni on mahtava.

Nyt ihan vähän aikaa sitten vastapäiseen asuntoon hankittiin myös pesukone. Huomaa kyllä, miten se kuuluu minun asuntooni. Ei silti ole kukaan tullut valittamaan pesukoneesta koko aikana, mitä täällä olen asunut, niin pesen silloin kun on tarve. Tietysti kellonajan pitää olla kohtuullinen. j
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
501
Juu vuokranantajalla on kyllä tiedossa hänen juoksemisensa.
Tuli sähköpostia että hoitavat tahot ovat järjestelemässä hänen asumistaan uudelleen.
Ikää miehellä on 61,ja siitä asti kun 17 vuotta sitten tähän muutin olen hänet tuntenut.
Hänelle on kyllä sattunut sen jälkeen kaikenlaista,ensin karkasi alkoholinkäyttö käsistä,ja reilu vuosi sitten hänet hakattiin pahoin.
Viime keväänä hän tippui porrasvälin pää edellä ja oli sen takia sairaalassa melkein kuukauden,jonka jälkeen nämä ongelmat alkoivat.
Lääkärit eivät ole todenneet hänellä mitään muistiin liittyvää ongelmaa kaikista tapaturmista huolimatta.
Hän vain pummii koska ei halua/kehtaa lähteä kauppaan 200 metrin päähän rollaattorin kanssa kävelemään.
Tässä vain on se epävarmuus että kuinka monta kuukautta hän voi vielä jatkaa tätä,ennenkuin on muutto edessä.
Ainahan tässä on se vaihtoehto että muutan itse pois ja jätän hänet muiden asukkaiden riesaksi.

Mulla oli tismalleen samanlainen naapuri, joka ei lainaillut mitään, mutta pyysi apua joissain triviaaleissa asioissa kymmeniä kertoja päivässä. Sinänsä ihan herttainen vanha herra, muistisairas, mutta..
Aluksi auttelin, mutta kun saattoi tulla 10 minuutin kuluttua samalla asialla niin alkoi häiritsemään jo omaa asumismukavuutta. Ja siis tosiaan 15+ kertaa päivässä. Ja se oven avaamatta jättäminen ei auttanut koska jatkoi soittelua ja räpsytteli postiluukkkua. Poliisia en viitsinyt soittaa koska kyseessä oli tosiaan dementikko tai vastaava ja oli aina tosi mukava, mutta soitin kotihoitoon ja selitin tilanteen. He lupasivat hoitaa tilanteen ja alle kahdessa viikossa tuo sai hoitopaikan jostain.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Eiköhän se käy jatkuvasti sinun oven takana kun tietää, että avaat sen oven. Ignoraat sen naapurin vaikka kuinka anelee ja pimputtelee siellä oven takana ja jos ei tunnu loppuvan niin soitat poliisit paikalle.
Eilen illalla tuli ovelle,soitin hätäkeskukseen,eivät kuulemma poliisit tule koska häiriö on poistunut omaan asuntoonsa.
Näin meidän kaupungissa,olisiko minun pitänyt väkisin sitä pidätellä ovella.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Eilen illalla tuli ovelle,soitin hätäkeskukseen,eivät kuulemma poliisit tule koska häiriö on poistunut omaan asuntoonsa.
Näin meidän kaupungissa,olisiko minun pitänyt väkisin sitä pidätellä ovella.
Hankala paikka. Lämmi päähän, niin tulee sakkoa. Auttaako maaninen vastapimpottelu mitään?
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Ruvennut kuulumaan yläkerran naapurien normaali puhe ja askeleet sun muut läpi, puheesta ei saa selvää, mutta kuuluu silti selvästi.
Oon asunu tässä noin 5v ja ei ole ennen kuulunut mitään. Tuohon muutti aika vasta uudet asukkaat, että ilmeisesti edellinen oli sitten superhiljainen?

Onko sille olemassa mitään rajaa, että kuin herkästi saa kuulua, ajattelin että jos ottais vuokranantajaan yhteyttä.
Joku kämmihän tuossa on varmaan tehty rakennusvaiheessa, kun muualta ei kuulu mitään.
Tämä taitaa olla betonielementtitalo, 1994 rakennettu.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
@Aku79

Mitä jos kävisit ihan paikan päällä toivottamassa uudelle asukkaalle tervetuloa toivotukset ja kertoisit, että puhe ja askeleet ovat kuuluneet häiritsevästi viime aikoina.

Tiedustele samalla ettei kyse ole siitä, että vasta laittavat muuttotavaroita paikoilleen, ja ettei siksi kuuluisi normaalia enemmän ei toivottuja ääniä.

Mielestäni vuokranantajaa on ihan turha näihin asioihin sotkea mukaan, kun sinä olet kuitenkin se asukas?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
937
Ruvennut kuulumaan yläkerran naapurien normaali puhe ja askeleet sun muut läpi, puheesta ei saa selvää, mutta kuuluu silti selvästi.
Oon asunu tässä noin 5v ja ei ole ennen kuulunut mitään. Tuohon muutti aika vasta uudet asukkaat, että ilmeisesti edellinen oli sitten superhiljainen?

Onko sille olemassa mitään rajaa, että kuin herkästi saa kuulua, ajattelin että jos ottais vuokranantajaan yhteyttä.
Joku kämmihän tuossa on varmaan tehty rakennusvaiheessa, kun muualta ei kuulu mitään.
Tämä taitaa olla betonielementtitalo, 1994 rakennettu.
Ontelolaatta-rakenteet voi olla todella paskat mitä tulee äänien eristykseen. Joskus ne taas on ihan toimivat, ei mitään hajua mistä tuo ero johtuu. Vuokranantaja tuskin voi asialle mitään. Jos asia vituttaa jatkuvasti niin suosittelen muuttoa, sen sijaan että kuuntelet ääniä kyrpä otsassa vuosikaudet.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Ruvennut kuulumaan yläkerran naapurien normaali puhe ja askeleet sun muut läpi, puheesta ei saa selvää, mutta kuuluu silti selvästi.
Oon asunu tässä noin 5v ja ei ole ennen kuulunut mitään. Tuohon muutti aika vasta uudet asukkaat, että ilmeisesti edellinen oli sitten superhiljainen?

Onko sille olemassa mitään rajaa, että kuin herkästi saa kuulua, ajattelin että jos ottais vuokranantajaan yhteyttä.
Joku kämmihän tuossa on varmaan tehty rakennusvaiheessa, kun muualta ei kuulu mitään.
Eipä ole, sen pitäisi mennä huutamisen ja riehumisen puolelle että siitä voisi noottia antaa. Voi olla joko rakenteissa rakoja ja/tai sitten sattui vaan käymään paska nakki ja sait naapureiksi sellaiset ihmistyypit jotka saa aikaan enemmän meteliä kuin muut puheesta lähtien. Hankalia juttuja kun ei sitä voi oikein mennä naapurille sanomaan että opettele puhumaan ja kävelemään eri tavalla.

Itsellä kokemusta tästä myös, yläpuolelle muutti heppu jonka puheääni ja kantapääkävely kuului selvästi siinä missä sen välillä siellä käyneen 1-3 kaverin puheesta tai kävelystä ei kuulunut yhtään mitään, korkeintaan joku kovaäänisempi naurahdus kuului.
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Ihan normaalisti nuo naapurit tuolla elää, ja vika on talon rakenteissa. Mietin vaan että voiko vuokranantajaa vaatia korjaamaan ongelmaa, vaikkapa eristämällä.
Tiedän kyllä että vastaus on ei, ja tuskinpa mikään laki siihen velvoittaa.

Mitä nyt tuossa vähän lueskellut, niin aika normaalia se näyttää olevan että kaikki kuuluu läpi. Itellä vaan vissiin tähän mennessä osunu todella hyvät talot/hissukka naapurit kohille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Huomenna pitää soittaa kotisairaanhoitoon häirikkönaapurista ja kertoa että sen pää ei enää toimi.
Mies menee mieluummin ulos kävelemään muutamaksi hetkeksi kuin kävelee kauppaan,ja tulee sitten ovelle ostamaan muutaman tupakan muutamalla eurolla,ja väittää että kortilla ei ole rahaa ja että kävi kaupassa kokeilemassa.
Tunnusti tuon tänään ihan suoraan,kun kysyin että miksi pitää valehdella.
On joko mielenvikainen tai ei enää pärjää omillaan,josko tuo jouduttaisi hänen jo ennestään vääjäämätöntä muuttoaan pois.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Sisustuksella ja huonekaluilla on merkitystä myös. Niggat muunmuuassa tykkää kulkea paljailla lattioilla, joten heidän kämpissä ei ole mattoja vaimentamassa ääntä ja kaikumista. Jos myös on liian vähän huonekaluja ja ei oo verhoja, ni varmasti ääni pahenee.
kyllä muutkin jättää pistämättä ne matot lattialle koska siivoaminen on paljon helpompaa eikä matot lähde löyhkäämään kun niille tippuu esim kahvia.Tuskin itse haluat että yläkerran kämpästä kuuluu jatkuvasti jotain tavaroiden siirtelyä kun pitää imuroida ja pistää ne matot pesuun yms ja jos kämpässä on vielä tietokoneita niin ne tuulettimet kerää ihan karmeita määriä polyä/hiuksia.Just my 2c.:think::kahvi:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
No mut sehän on hyvä että ne tietokoneet kerää sen pölyn, kaikki löytyy yhdestä paikasta. :D


Mut muuten oli kyllä nyt niin tuuhea viesti että huhhuh, taitaa olla vähän maanantaifiilis sielläpäin. Matot ei todellakaan vaikeuta siivoomista, jos ostaa sileäksi ja kovaksi punottuja sellaisia. Silloin jalkojen mukana pölyt ja pienet murut yms. osittain kulkeutuvat siihen matolle, josta ne lähtee imurilla pois. Ei niitä mattoja joka viikko tarvi nostella lattialta pois ja mennä tamppaamaan niitä. Ja kahvi ei pistä mattoja löyhkäämään, ruoka ynnä muut kyllä pistää.
Matoista irtoaa pölyä ja nöyhtää todella rajusti. Kyllä ilman mattoja kaikenlaista imuroitavaa kertyy erittäin paljon vähemmän ja jos on järkevän kova lattia, niin siivoaminen on aina kaikenpuolen paljon helpompaa.

Lisäksi mattoja joutuu puistelemaan ja pesemään parisen kertaa vuodessa, joten kyllä, ne vaikeuttavat siivoamista merkittävästi. Tämä on jo monesti testattu juttu.

Ainoat plussat mitä olen matoista löytänyt on mukavuus, jos lattia on kylmä ja se, että ne suojaavat tiettyjä lattiatyyppejä kulumiselta. (PS, älkää koskaan tehkä puulattiaa pehmeästä puusta!)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 292
Ei sitä tarvi matoitta elää vaan voi valita sellaisia materiaaleja mattoihin, verhoihin, kalusteisiin ym. jotka pölyävät vähiten. Allergialiitolla on noista hyviä esimerkkejä.
 

jeppe82

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.08.2017
Viestejä
693
Tuntuu nyt kyllä hieman first world problemilta tämä kuviteltu matto-ongelma. Jos maton/mattojen pitäminen kämpässä tuottaa helvetinmoisia ongelmia, kannattaa varmaan jo miettiä jotakin avustettua asumista.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Tulin töistä himaan ja käytävät on lattiasta kattoon veressä.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 651
Tulin töistä himaan ja käytävät on lattiasta kattoon veressä.
Huono tuuri sinulla. Kuten oli vuosia sitten itsellänikin. Kerrostalon viereisessä asunnossa asunut tyyppi ilmastoi kaverinsa puukolla. Ruumiista oli kuulema laskettu yli 20 puukonreikää. Liekö sitten tekijä tullut tunnontuskiin tms., mutta ilmeisesti hirtti itsensä vankilassa.

Aamuyöstä alkoi kuulua naapurista sen tason meteli, että en uskaltanut mennä edes katsomaan mitä siellä tapahtui ja kun lopulta tulin kämpästäni ulos siivooja oli jo moppaamassa portaikkoa / kerrostasannetta verestä ja paikalla haisivat vain järjettömän vahvat puhdistusaineet. Kämppä oli kuuleman mukaan niin huonossa kunnossa tapahtuman jälkeen, että kaikki tapetit menivät uusiksi verijälkien takia. Väittivät, että oli suuttunut kun kaveri oli yrittänyt kusta portaikkoon / porrastasanteelle...
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
@Armatt kotona vai rappukäytävässä? Muutenkin kiinnostaisi lisäinfo tapauksesta :eek:
Rappukäytävässä, aamulla töihin lähtiessä ei ollut verta missään. Lieneekö sama sankari joka murtautui verkkokellariin. Vastapäisen asunnon postiluukku laitettu remonttiin kanssa muutama viikko takaperin.

Hiljaista täällä on kuitenkin ollut, tosin nukun todella sikeästi: 50 metrin päässä paloi kerrostalo kämppä enkä herännyt.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
501
Huomaa että täällä pyörii pääsääntöisesti miehiä kun katsoo miten täällä noita mattovalintoja pohditaan.
V*tut asumismukaavuudesta, ambienssista tai muusta paskasta. Kunhan on helppo imuroida. Kovimmat kundit jättää ne matot kokonaan ostamatta. :kippis:

Mä olenkin aina miettinyt miksi poikamiehillä ei ole mattoja tai on näitä Sotkasta hommattuja eteisen mattoja koko kämpässä. En ole tajunnut että kyse on tietoisesta valinnasta, olen vain luullut että ne ei välitä. Kiitoksia mielenkiintoisesta katsauksesta miesten sielunmaisemaan.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Mä olenkin aina miettinyt miksi poikamiehillä ei ole mattoja tai on näitä Sotkasta hommattuja eteisen mattoja koko kämpässä. En ole tajunnut että kyse on tietoisesta valinnasta, olen vain luullut että ne ei välitä. Kiitoksia mielenkiintoisesta katsauksesta miesten sielunmaisemaan.
Jep,noinhan se menee..poikamiesten ongelmia. Suhteessa olevilla ei ole tuota ongelmaa koska 1) nainen huolehtii sisustuksesta 2) nainen huolehtii imuroinnit :tup:
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 553
Jep,noinhan se menee..poikamiesten ongelmia. Suhteessa olevilla ei ole tuota ongelmaa koska 1) nainen huolehtii sisustuksesta 2) nainen huolehtii imuroinnit :tup:
OT: Minä antamassa naisen päättää sisustuksesta tai imuroinnista. Ite olen siinä jut sen vertaa parempi ettei tod. ole mitään jakoa. :cigar2::cool:
 

atobee

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 725
Juu vuokranantajalla on kyllä tiedossa hänen juoksemisensa.
Tuli sähköpostia että hoitavat tahot ovat järjestelemässä hänen asumistaan uudelleen.
Ikää miehellä on 61,ja siitä asti kun 17 vuotta sitten tähän muutin olen hänet tuntenut.
Hänelle on kyllä sattunut sen jälkeen kaikenlaista,ensin karkasi alkoholinkäyttö käsistä,ja reilu vuosi sitten hänet hakattiin pahoin.
Viime keväänä hän tippui porrasvälin pää edellä ja oli sen takia sairaalassa melkein kuukauden,jonka jälkeen nämä ongelmat alkoivat.
Lääkärit eivät ole todenneet hänellä mitään muistiin liittyvää ongelmaa kaikista tapaturmista huolimatta.
Hän vain pummii koska ei halua/kehtaa lähteä kauppaan 200 metrin päähän rollaattorin kanssa kävelemään.
Tässä vain on se epävarmuus että kuinka monta kuukautta hän voi vielä jatkaa tätä,ennenkuin on muutto edessä.
Ainahan tässä on se vaihtoehto että muutan itse pois ja jätän hänet muiden asukkaiden riesaksi.
Apuhan toi tarttee.
 

KiriGai

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
304
Mitenkä kun on tulossa kymppituumanen subbari, että kun pitäisi saada säätöihin niin onko ookoo päiväsaikaan hieman popittaa? Tuntuu laimealta elää ilman subia kun musiikista puuttuu se basso :tdown:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Mitenkä kun on tulossa kymppituumanen subbari, että kun pitäisi saada säätöihin niin onko ookoo päiväsaikaan hieman popittaa? Tuntuu laimealta elää ilman subia kun musiikista puuttuu se basso :tdown:
Basson pitäisi kyllä kuulua myös pienillä volumeilla ja niin, ettei kuunnellessa erota onko subbaria vai ei (diskantti, keskiääni ja matalat taajuudet balanssissa) sitä ei valitettavasti saa aikaiseksi halvoilla subeilla.

Kyllä mä näkisin, että musiikkia saa kuunnella myös subbarin kanssa päiväsaikaan semikovaa... Voihan tuosta joku naapuri ärsyyntyä jne... mutta käsittääkseni tuota ei voi kukaan kieltää, ellet sitten oikeasti tosi kovalla kuuntele.
 

KiriGai

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
304
Basson pitäisi kyllä kuulua myös pienillä volumeilla ja niin, ettei kuunnellessa erota onko subbaria vai ei (diskantti, keskiääni ja matalat taajuudet balanssissa) sitä ei valitettavasti saa aikaiseksi halvoilla subeilla.

Kyllä mä näkisin, että musiikkia saa kuunnella myös subbarin kanssa päiväsaikaan semikovaa... Voihan tuosta joku naapuri ärsyyntyä jne... mutta käsittääkseni tuota ei voi kukaan kieltää, ellet sitten oikeasti tosi kovalla kuuntele.
Tiedoksi että on ihan studiosubi tulossa merkkiä ja mallia "Presonus Temblor T10" Ja tuo tulee nimenomaan studiomonitoreiden kaveriksi jotka eivät toista 80hz alempaa taajuutta.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Riippuu niin paljolti talon rakenteista miten tuo basso raikaa muihin asuntoihin. Jos tuntee naapurit jotenkuiten, niin voi käydä välissä tiedustelemassa. Itse laitan kuulokkeet päähän jos tarvitsee lisää bassoa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 536
Ihan nätisti on saanut säätää isommatkin subit kerrostalossa kun on vain ohimennen naapureille maininnut jo muuttaessa kämppään että hifisti olen ja kajarit ja subi löytyy ja että tulkaa heti sanomaan jos yhtään häiritsee. Monesti löytyy samanmielisiä ja eivät moisesta mieltään pahoita. Nimimerkillä 2009 vuodesta kerrostaloissa asunut ja ei yhtään valitusta tai edes ovella käyntiä ja desibelejä on riittänyt etenkin kun leffaharrastus oli kovimmillaan. Ainoa juju on ollut etten luukuta heti aamusta tai enää 21-22.00 jälkeen. Poikkeuksena toki jos eräs entinen naapuri on pitänyt kovat bileet eikä uskonut ovella käynnistä tai poliisin käynnistä niin olen saattanut herättää krapulaiset paskiaiset sopivilla biisivalinnoilla. Helppoa kun ei ole kuin yksi naapuri kun viereinen kämppä on ollut vuosikausia tyhjillään ja päätyhuoneisto ylimässä kerroksessa :p.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 390
Pesukone, tuo neukkukuutioiden ihanuus.
Tämä on jo onneksi vuosia vanha tapaus mutta kerrotaan silti.
Törmäsin rappukäytävässä mieheen joka raahasi yksin pesukonetta rappusia pitkin ylöspäin. Tarjosin tietysti kantoapua kun homma näytti aika hankalalta. Juteltiin konetta kantaessa niitä näitä, tultiin hyvin juttuun ja tyyppi vaikutti kaikinpuolin fiksulta kaverilta.
Pesukone kannettiin kolmanteen kerrokseen oman asuntoni yläpuolelle, en vielä silloin aavistanut mikä jytinä voi kuulua näennäisesti uudesta pesukoneesta.
Joko tämä kaveri ei osannut säätää koneen jalkoja/tukia tai pesi sillä kultaharkkoja, mutta omassa kämpässä helisi astiat kaapissa kun kaverin pesukone linkosi yläpuolella, ja tämä tapahtui aina arkena kello kymmenen jälkeen.
Kuuntelin tätä tärinää pari viikkoa kunnes rohkenin mennä huomauttamaan asiasta. Menin naapurin ovelle kysymään asiaa, naapurin vastaus oli että en omista pesukonetta? Kun kerroin että kannoin koneen sinun vessaan pari viikkoa sitten niin tyyppi löi oven kiinni nenän edestä.
Onneksi muiden syiden johdosta muutin tuosta talosta pois, ei koskaan selvinnyt saiko naapuri pesukoneen tasapainoon.
Ei vittu että nauratti pitkästä aikaa taas foorumikirjoitus. Kuvittelin tilanteen mielessäni ku joku sanoo ihmiselle joka on kyörännyt pesukoneen asuntoon, että ei ole pesukonetta :D
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 839
Tiedoksi että on ihan studiosubi tulossa merkkiä ja mallia "Presonus Temblor T10" Ja tuo tulee nimenomaan studiomonitoreiden kaveriksi jotka eivät toista 80hz alempaa taajuutta.
Noilla alapään bassotaajuuksilla ongelma on, että äänenpainetta pitää olla paljon että esimerkiksi 20 Hz äänen edes kuulee. Normaalissa kerrostalossa on pakko tinkiä alabassojen voimakkuuksista keskellä päivääkin ja edes kuvitella että voisi kuunnella jollakin sinfoniaorkesterin äänenvoimakkuudella tai THX-leffateatteriäänispeksien mukaisella voimakkuudella.

 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Mitenköhän se nyt sitten menee? Muutetaan puolen vuoden päästä kämppään, josta alapuolelta ja vierestä löytyy naapuri. Mulla on yammun ysp-2700 soundprojector, jossa subbari. Mikään mahdoton mylly se ei ole, vaikka kyllä leffoja säestääkin ihan kivasti. Mahtaakohan naapureille saakka kuulua?
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 744
Mitenköhän se nyt sitten menee? Muutetaan puolen vuoden päästä kämppään, josta alapuolelta ja vierestä löytyy naapuri. Mulla on yammun ysp-2700 soundprojector, jossa subbari. Mikään mahdoton mylly se ei ole, vaikka kyllä leffoja säestääkin ihan kivasti. Mahtaakohan naapureille saakka kuulua?
Käy niiltä naapureilta sitten kysymässä. Paremman arvion sieltä saat, kuin täällä arpomalla.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Käy niiltä naapureilta sitten kysymässä. Paremman arvion sieltä saat, kuin täällä arpomalla.
Lähinnä veikkaukset kiinnostaa, tai kokemuksia jos samanlaisia, tai vastaavia systeemeitä palstalta löytyy. Voihan sitä naapuriltakin kysyä, mutta kaikista parasta, jos ei tarvitse niiden kanssa mitään puhua.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 536
BK Monolith+ itsellä eli kunnon 12" leffa subi joka kyllä jaksaa jauhaa ja ihan hyvin menee kun käyttää järkeä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
519
Voihan sitä naapuriltakin kysyä, mutta kaikista parasta, jos ei tarvitse niiden kanssa mitään puhua.
Tämä on aina hyvä lähtökohta kerros- ja rivitaloasumiselle :tup:

Noin yleisesti voisi kysyä, missä vaiheessa subbarin tuottama jyrinä ensimmäisen kerran otettiin listalle "normaalin elämisen äänet"?
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 839
Lähinnä veikkaukset kiinnostaa, tai kokemuksia jos samanlaisia, tai vastaavia systeemeitä palstalta löytyy. Voihan sitä naapuriltakin kysyä, mutta kaikista parasta, jos ei tarvitse niiden kanssa mitään puhua.
Riippunee todella paljon talosta. Osassa esimerkiksi vanhoista jugend-taloissa on luokkaa metriset kiviseinät huoneistojen välilläkin ja mitään ei kuulu naapuriin vaikka 115 desibelin äänellä luukuttaa keskellä yötä. Osassa taloista seinät ovat taas "paperia" ja asuntojen välillä on suora ilmayhteyskin ilmanvaihtokanavien tai liesituulettimen kautta ja naapuriin kuuluu kaikki suunnilleen sanomalehden sivun kääntämisestä alkaen.

Joskus asuin nuorena opiskeliasuntosäätiön soluasunnossa jossa eri huoneistojen välillä oli olematon äänieristys. Istuttiin joku viikonloppu iltaa tyttöystävän kanssa kun oma kämppiskin oli reissussa ja kuunneltiin jotain Verdiä ja muuta klassista. Mitään subbaria ei edes ollut ja äänenvoimakkuus oli sellainen että hyvin pystyi keskustelemaan sen musiikin yli. Lähdin sitten saattamaan tyttöystävää kotiin kilometrin päähän joskus yhdentoista aikaan illalla ja stereot jäivät päälle. Palasin sitten 20 minuuttia myöhemmin kotiin. Juuri kotiin tullessa siihen kaarsi kovaa vauhtia kaksi poliisimaijaa pihaan ja mietin että mihinhän nuo on menossa. Niistä kahdesta poliisiautosta säntäsi pihalle puolisenkymmentä poliisia ja samaan aikaan siihen omalle ulko-ovelle tulivat kun itse olin sisään menossa. Kysyin että mitä nyt niin vastasivat että täällä huudatetaan hätäkeskuksen mukaan stereoita. Sanoin että eihän tämä musiikki niin isolla ole kun avasin oven ja sanoin että näitte itsekkin miten tulin pihaan eikä se sen isommalla ole ollut. Sisältä kuului ovella Mozartin Taikahuilun "Yön kuningattaren aaria". Oli kyllä poliiseilla pettyneen näköinen ilme. Muutaman sekunnin poliisi oli sanattomana sellainen kummeli-ilme naamalla ja sitten sitten sanoi että pistä kiinni kokonaan. Lähtivät pois siitä vähintään yhtä vauhdikkaasti kuin olivat tulleetkin. En tiedä sitten oliko osa poliiseista jotain poliisiharjoittelijoita kun niitä oli niin perkeleen monta kahdessa maijassa. Oli kyllä ilme pettynyt poliiseilla kun olivat ilmeisesti ajatelleet että nyt on maailmanlopu bileet menossa kun opiskelija-asuntosäätiön kämpistä tulee hälytys ja varmaan innosta puhkuen ajattelivat että pääsevät pampun käyttöä harjoittelemaan ja retuuttamaan kunnolla porukkaa putkaan. :rofl:
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Tämä on aina hyvä lähtökohta kerros- ja rivitaloasumiselle :tup:

Noin yleisesti voisi kysyä, missä vaiheessa subbarin tuottama jyrinä ensimmäisen kerran otettiin listalle "normaalin elämisen äänet"?
Se alakerran asunto on joku yksiö, joten asukas on varmaan joku rasvaletti, jolle ei puhuta, jos ei ole ihan pakko.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Näköjään tuo postilaatikkonsa paskonut ja veret ympäri käytävää roiskinut vastakkaisella puolella asuva naapuri on muuttamassa vaikka kämpissä on 11kk sopimusvelvoite. Liekö saanut häädön.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 584
Viestejä
4 205 234
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom