Meikäläinen muutti parisen kuukautta sitten tähän uuteen luhtitaloon, jossa kaksi kerrosta.
Noin kaksi viikkoa sitten tähän samaan luhtitaloon toiseen kerrokseen muutti romaniperhe, joka nyt on ollut omalla tavalla riesa.
Kyseinen perhe ja suku, joka käy paljon tuossa on todella mukavaa ja olen heidän kanssaan muutamia kertoja jutellut. Ihmisissä siis itsessään ei vikaa, vaan siinä, kuinka he olettavat omistavansa kaiken.
He asuvat toisessa kerroksessa ja heidän ovelle sekä muiden menee käytävä, johon he ovat ovensa kohdalleen tunkeneet täyteen tavaraa ja sohvan, missä he istuskelevat. Tehneet tästä jonkinsortin terassin heille. Peremmällä asuvat eivät melkein pääsekkään tästä ovelleen.
Suoraan oveansa vastapäätä olevaan kaiteeseen heitetään matot kuivumaan niin, että kaikki vesi lentää alakerran naapurin ovelle. Siitä laidan yli lentää kaikenlaista muutakin roskaa ja heidän alakerran naapuri on tästä ollut hyvin tuohtunut ja syystäkin.
Portaisiin, jotka johtaa heidän ovellensa on alkupäähän heitetty roinaa ja jäätävä määrä roskaa (tupakantumppeja, muovipusseja jne).
Isännöitsijä näitä kävi siivoomassa jo ja teki huomion tästä tavaroiden jättämisestä ulkopuolelle jne. Ei toistaiseksi mitään kuulemma voi tehdä.
Heillä aina ovi auki ja koko katu kuulee tapahtumat sisällä hyvin. Myös ulkopuolelle asunnosta talon käytävälle tullaan mesoamaan. Lapset riekkuvat portaissa ja toisten ovilla joko alasti tai ampuen vesipyssyillä tai muuten härnäten. Noh minulla näihin lapsiin ei mitään ongelmaa. Siinäpähän ampuvat vesipyssyllä ei maailmani siihen kaadu. Alastomat alakouluikäiset kummiskin nostattavat kulmakarvoja.
Voin lisäillä muutamia ottamiani kuvia jossakin kohtaa jäljistä, jos muistan.
Ja ennen kuin joku tulee sanomaan, että mikset puutu. En puutu muuhun, kuin kovaan ääneen hiljaisuuden ajalla ja esteettömyyteen, jos sitä esiintyy omalla kulkuväylällä. Muuten muut asiat on heitä koskevien naapureiden hoidossa.
Ja myös. Olen jutellut asukkaiden kanssa ja he tiedostavat nämä ja ovat pahoitelleet äänitasoa. Se ei kummiskaan kongreettisesti toteudu se pahoittelu.
Muttajoo. Kahtoo, mitä tästä nyt kehittyy.