Perkeleen naapurit.

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Joku rakas naapuri aloittaa/jotkut rakkaat naapurit aloittavat parketin kopsuttelun klo 5-6 aikana aamulla. Muutama päivä sitten alkoi siirtelemään jotain raskastakin silloin, että koko kaksiossa kuuluis hinkkaava kirskunta. En tajua miksi niiden lasten pitää antaa hakata sitä parkettia silloin, kun moni haluaisi nukkua. Vähän voisivat ajatella muitakin.

Myös viereinen naapuri, Sir Paiskolotti perheineen, tykkää aina paiskata oman ovensa kiinni niin että meinaan saada sydärin.

Aina välillä joku saa päähänsä, että patteria hakkaamalla lähtee kiva ääni.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
735
Taas on taloon muuttanut joku paska, jonka mielestä on OK huutaa kurkku suorana pitkin iltaa ja yötä (ilmeisesti pelatessa). Vittu, että vihaan nykynuorisoa sydämeni kyllyydestä.
Ai hemmetti tää on perseestä! Viitisen vuotta sit naapurissa asui joku tyyppi joka huus ja möykkäs ja hakkas pöytää iltasella. Mietin hetken et mitä helvettiä siel tapahtuu mut jossain vaihees tulin siihen tulokseen et pelaamisesta siinä oli kyse. Viikon möykkää kuunneltuani laitoin lappua luukusta jonka jälkeen tilanne helpotti ja möykkä loppui kuin seinään.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Täällä oli kans pari vuotta sitten samanlainen naapuri 3krs, yöt läpeensä pelasivat kavereineen (mm 00-05 yöllä,kun hiljaisuus on täällä 23-7 välinen aika!) ,huutivat kuin sikaa lahdattaisiin (miehen möreellä äänellä huutivat "hei,hei hei" ja muuta kauheeta mölinää,ulko-ovet paukkui kun väkeä tuli ja meni heidän asunnossaan), Hallituksen puhheejohtajakin kävi yöllä niiden kanssa ovella keskustelua ja selvisi että siellä pelataan luurit korvilla yöt läpeensä ja huudetaan voiton ja tappion myötä ,toki kaljakin maistui kaveriporukassa..

Saikohan erinäisiä lappuja,ovikellon soittoja useammalta naapurilta ja sitten myöskin häiriöäänistä yöllä isännöittijälle kerättiin useita kertoja tietoja (mm asunnon nro, kauanko melu kesti,mimmosta melua ja milloin kellonaikoineen), saivat yht 3 varotusta,kerran poliisitkin kävi heidän ovellaan tyhjentäen kämpän ja n 3kk myöhemmin myivät kämpän ja muuttivat pois,Luojan kiitos!

Tämän jälkeen lankesi hiljaisuus sekä muut asukkaat olivat tyytyväisiä kun metelin lähde poistui.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Onko tähän ihanaan naapuriin tullut otettua lisäkontaktia? Voin hyvin kuvitella tosta tekstistä pienen kulttuurillisen yhteentörmäyksen. Tosin ei ihan täydellä pakalla taida muutenkaan toi kaveri kulkea, että ehkä kaikkea ei voi kulttuurin piikkiin laittaa.
Ei ole näkynyt, mutta olen ollut aika paljon pois viimeaikoina. Soitin seuraavana päivänä asiasta isännöitsijälle ja niinhän siinä oli käynyt, että lenkkisaunan loppu oli bookattu päällekkäin saddamin uuden saunavuoron kanssa. Kuulemma järjestelmään ei ollut mahdollista syöttää muita kuin vakiopituisia saunavuoroja tms. Luultavasti suomalainen saunoja olisi osannut esittää asian vähän järkevämmin. Olisi edes maininnut jotain kun edelliselläkin viikolla menin äijän vuorolle täysin tietämättä tästä päällekkäisyydestä. Ajatteli varmaan että aika röyhkeitä noi suomalaiset :p

Hyvä kuitenkin ettei tullut itse alettua rettelöimään tilanteessa. Toivottavasti osasivat selittää isännöitsijän puolelta asian tyypille. Ainakaan vielä ei ole pudotettu plutoniumia postiluukusta ja omasta puolestani toivon että kenelläkään ei jäänyt mitään hampaankoloon. Virheitähän sattuu aina, eri asia miten niihin kukakin reagoi. Kontrasti on tietysti kova; yli 40v suomalaisissa kerrostalossa asuneella vs. jossain Tigrisin vuorilla kasvaneella nuorukaisella.

e. en tosiaan tiedä miten isännöintitoimiston saunavuorovastaava on asian toiselle osapuolelle esittänyt, mutta pyysin että ilmottaisivat asiasta ettei pääse toistumaan. Jännä juttu kun kuvailin näitä tapahtumia puhelimessa, niin isännöintitoimiston nainen mainitsi tämän tyypin nimeltä niin nopeasti, että ei varmasti ehtinyt listasta sitä tarkistamaan. Liekö sitten ollut jotain muutakin mistä jäänyt mieleen. Isännöintitoimisto on käsittääkseni aika iso toimija ja hoitaa lukuisia taloyhtiöitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
23
Noniin, olitte oikeassa. Neljännen häiriöilmoituksen, lukuisten sähköpostien ja yhden soiton jälkeen meininki ei ole muuttunut mihinkään. Minä luovutin ja irtisanoin sopimukseni.

On tämä uskomaton taloyhtiö. Jos yläkerran mulkku ei katso ohjelmaansa yön pikkutunneille, niin aamulla saa herätä koiran räksytykseen. Sitäkin jatkunut jo useita kuukausia.

Voi voi sitä seuraavaa asukkia joka tämän asunnon ottaa nimiinsä. Varoituksen sana tästä taloyhtiöstä on paikallaan As Oy Vantaan Melissa – Premico Kodit

Välttäkää, ellette halua asua maanpäällisessä h*lvetissä.
Pääsimpä viimein asunnosta ulos. Samana viikonloppuna kun itse muutin, myös kaksi muuta saman talon asukkia muutti pois. Myös viereisestä talosta ainakin yksi asukki muutti pois. Yhden kanssa juttelin pikaisesti ja hänellä on kaveri joka on myös tehnyt häiriöilmoituksia saman kerroksen asukista kuin minä tein. Eli ilmeisesti möly on kuulunut myös seinänaapureille, mutta siltikään isännöitsijä ei pistänyt rikkaa ristiin.

Surukseni huomasin että asuntoni on heti ilmestynyt muunmuassa oikotielle 42,5 m² Elmontie 7 B, 01400 Vantaa Kerrostalo Yksiö vuokr...
Käsittämätöntä toimintaa että ongelma-asukkia ei poisteta ja uutta ihmistä otetaan suoraan sisään kärsimään samoista ongelmista kuin minä. Vuokratulot näyttävät menevän kaiken edelle.

Myös samainen koiran räksytys jatkui edelleen. Nyt vain odotellaan vuokravakuuden palautusta, jota varmaan pihtailevat viimeiseen asti. Asunnostahan varmaan löytyy jotain moitittavaa minun jälkeeni.

Netissä pitäisi olla palvelu "arvostele taloyhtiö".
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 467
Häirikkö piinaa naapureita Vantaalla: laittaa ruokaa ja luukuttaa musiikkia rappukäytävässä



Tässä "vanha" linkki, joka on ollut tallessa:

Käsittämätöntä, ettei tuosta ole tehty yhdessä tuumin rikosilmoitusta kotirauhan häirinnästä. Vesiselvä tapaus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Joku rakas naapuri aloittaa/jotkut rakkaat naapurit aloittavat parketin kopsuttelun klo 5-6 aikana aamulla. Muutama päivä sitten alkoi siirtelemään jotain raskastakin silloin, että koko kaksiossa kuuluis hinkkaava kirskunta. En tajua miksi niiden lasten pitää antaa hakata sitä parkettia silloin, kun moni haluaisi nukkua. Vähän voisivat ajatella muitakin.
Punttitreenit/muuta kuntoilua ennen töihin lähtöä?
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Ei ole näkynyt, mutta olen ollut aika paljon pois viimeaikoina. Soitin seuraavana päivänä asiasta isännöitsijälle ja niinhän siinä oli käynyt, että lenkkisaunan loppu oli bookattu päällekkäin saddamin uuden saunavuoron kanssa. Kuulemma järjestelmään ei ollut mahdollista syöttää muita kuin vakiopituisia saunavuoroja tms. Luultavasti suomalainen saunoja olisi osannut esittää asian vähän järkevämmin. Olisi edes maininnut jotain kun edelliselläkin viikolla menin äijän vuorolle täysin tietämättä tästä päällekkäisyydestä. Ajatteli varmaan että aika röyhkeitä noi suomalaiset :p

Hyvä kuitenkin ettei tullut itse alettua rettelöimään tilanteessa. Toivottavasti osasivat selittää isännöitsijän puolelta asian tyypille. Ainakaan vielä ei ole pudotettu plutoniumia postiluukusta ja omasta puolestani toivon että kenelläkään ei jäänyt mitään hampaankoloon. Virheitähän sattuu aina, eri asia miten niihin kukakin reagoi. Kontrasti on tietysti kova; yli 40v suomalaisissa kerrostalossa asuneella vs. jossain Tigrisin vuorilla kasvaneella nuorukaisella.

e. en tosiaan tiedä miten isännöintitoimiston saunavuorovastaava on asian toiselle osapuolelle esittänyt, mutta pyysin että ilmottaisivat asiasta ettei pääse toistumaan. Jännä juttu kun kuvailin näitä tapahtumia puhelimessa, niin isännöintitoimiston nainen mainitsi tämän tyypin nimeltä niin nopeasti, että ei varmasti ehtinyt listasta sitä tarkistamaan. Liekö sitten ollut jotain muutakin mistä jäänyt mieleen. Isännöintitoimisto on käsittääkseni aika iso toimija ja hoitaa lukuisia taloyhtiöitä.
Tähän vielä palatakseni ... Tänään sattui lenkkisaunaan samaan aikaan vanhempi herra ja kerroin tästä irak-saunavuorotapauksesta tietysti. Leppoisa tyyppi jonka kanssa joskus ennenkin satuttu samaan aikaan yleiselle vuorolle. Ukkoa huvitti koko juttu niinkuin nyt itseänikin huvittaa jälkikäteen. Ei sitten millään uskonut kun kerroin että lenkkisauna on nykyään 45min. Ei vaikka sanoin soittaneeni isännöitsijälle jne. Toisaalta herra on asunut talossa 84 vuotta, niin ehkä siinä ajassa on ehtinyt jo hieman tottua siihen että yleinen vuoro on sen puolitoista tuntia

Tuli kyllä vanhuksen pukeutumiseen vähän vauhtia kun viereiseen pukuhuoneeseen lappasi neljä tai viisi lähi-idän nuorukaista. Ihan hyvä kun ottaa huomioon iän ja minkälaisen shown jo yksi sai aikaan silloin jokunen kuukausi sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134
Naapuri tuli sitten pummaamaan muutamaa röökiä, sanoi että saan rinkeliä vaihdossa. Harmi vaan että oli pullea maalaispoika joka pari kuukautta sitten muutti tähän.
Tämän ymmärtää. Jos kyseessä olisi ollut naapurin rouvan rinkeli niin olisi ollut toinen juttu.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Naapuri tuli sitten pummaamaan muutamaa röökiä, sanoi että saan rinkeliä vaihdossa. Harmi vaan että oli pullea maalaispoika joka pari kuukautta sitten muutti tähän.
Rinkeli lienee jotain slangia ja tarkoittaa... jotain muuta kuin niitä torilla myytäviä pullajuttuja? Ihan tosissani kysyn siis :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Rinkeli lienee jotain slangia ja tarkoittaa... jotain muuta kuin niitä torilla myytäviä pullajuttuja? Ihan tosissani kysyn siis :)
Sehän riippuu ihan tilanteesta. Tuossa tilanteessa se luultavasti tarkoitti pullajuttuja, muuten olisi ollur hiukkasen outoa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Naapurin vanhapiika on sitten virittänyt jonkun härpäkkeen ikkunansa yläreunaan, eikä ole mikään joulukoriste. Muistuttaa enemmän kiinalaista tms. halpaa valvontakameraa, hopean värinen osa kiinni semmoisessa mustassa jalustassa, ei pimeässä paremmin erottanut. Pihalle päin tuo oli suunnattu, piti ihan varmuudelta näyttää tuplakeskarit jos vaikka on jonkin sortin kamera. Muutenkin aina kyylää verhon raosta jos pihalla oleskelee ihmisiä.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 939
Naapurin vanhapiika on sitten virittänyt jonkun härpäkkeen ikkunansa yläreunaan, eikä ole mikään joulukoriste. Muistuttaa enemmän kiinalaista tms. halpaa valvontakameraa, hopean värinen osa kiinni semmoisessa mustassa jalustassa, ei pimeässä paremmin erottanut. Pihalle päin tuo oli suunnattu, piti ihan varmuudelta näyttää tuplakeskarit jos vaikka on jonkin sortin kamera. Muutenkin aina kyylää verhon raosta jos pihalla oleskelee ihmisiä.
Et uskalla näyttää pippeliä siihen kameraan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 361
Mummo tulee tod näk huutelemaan ettei noin pienellä vielä ilmaan pääse... Onneksi paritalomme seinänaapuri on varsin fiksu leskirouva, ei mitään pahaa sanottavaa.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Taas on taloon muuttanut joku paska, jonka mielestä on OK huutaa kurkku suorana pitkin iltaa ja yötä (ilmeisesti pelatessa). Vittu, että vihaan nykynuorisoa sydämeni kyllyydestä.
Itseäni lainaten. Nyt sain tosiaan 100% selvyyden, että kyseessä on todellakin nuo uudet naapurit ja kävin yöllä ovella sanomassa. Vähän sen oloista sakkia, että pitkäaikaista vaikustusta tuskin on. On ollut surkea tuuri naapureiden kanssa viime vuosina, vanhempaa väkeä on muuttanut pois ja nuorempaa tullut tilalle. Neljästä vuosien saatossa tulleesta uudesta naapurista (alakerrassa asukas vaihtunut 3 kertaa, alakerta tuhottu kerran aika totaalisesti, ylhäällä vaihtunut asukas kerran) puolet ei ilmeisesti ole työelämässä tai opiskelemassa ja yksikään ei ole noudattanut 22-07 yörauhaa. Muuten tämä taloyhtiö on ilmeisesti ollut aika hiljainen, itsellä vaan todella paska tuuri.

Onko tollainen mesoaminen edes päiväsaikaan OK, olen itse etätöissä ja häiritsee tuo mikkiin kailottaminen aika reippaasti, äskenkin lensi vittua oikein urakalla, kun pelit ei ilmeisesti suju?
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Täällä naapurin musunuorukaiselle ei koulu maistu, ja soitattaa jotain vitun gangsta gay autotune ulinaa, kuulostaa siltä että ulisijalla on anaalitappi tai pesismaila poikittain anuksessa. Ihan helvetin raskasta. Kuulostaa niin aivokuolleiden hommalta kuunnella päivästä toiseen ulinaa. Mutta menepä sanomaan, se on rasismia. Ja kato, kyllä päivällä saa, sen verran kaveri ymmärtää kellosta kai, että kun viisarit on noin, niin voi pistää autotune-ulinat päälle. No, pizzanpaistajan hommat odottaa, tai sitten joku terroristin ura siintää mielessä. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka kauan esim. Stubukka jaksaisi kuunnella, tai Ohivalo sekä Manna Sarin. Ai niin, eihän niiden itse tarvitse näitä haittapuolia kohdata. Nämä kaikki pitäisi lähettää ns. paremmille alueille, voisi mielipiteet rikastumisesta muuttua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 932
Täällä naapurin musunuorukaiselle ei koulu maistu, ja soitattaa jotain vitun gangsta gay autotune ulinaa, kuulostaa siltä että ulisijalla on anaalitappi tai pesismaila poikittain anuksessa. Ihan helvetin raskasta. Kuulostaa niin aivokuolleiden hommalta kuunnella päivästä toiseen ulinaa. Mutta menepä sanomaan, se on rasismia. Ja kato, kyllä päivällä saa, sen verran kaveri ymmärtää kellosta kai, että kun viisarit on noin, niin voi pistää autotune-ulinat päälle. No, pizzanpaistajan hommat odottaa, tai sitten joku terroristin ura siintää mielessä. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka kauan esim. Stubukka jaksaisi kuunnella, tai Ohivalo sekä Manna Sarin. Ai niin, eihän niiden itse tarvitse näitä haittapuolia kohdata. Nämä kaikki pitäisi lähettää ns. paremmille alueille, voisi mielipiteet rikastumisesta muuttua.
Itse aiheesta välittämättä ja sen kummemmin kommentoimatta, olisi helvetin hauska lukea mitä sun mainitsemasi naapuri kirjoittais susta tänne foorumille :D
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Itse aiheesta välittämättä ja sen kummemmin kommentoimatta, olisi helvetin hauska lukea mitä sun mainitsemasi naapuri kirjoittais susta tänne foorumille :D
Niin voisi olla. Esim. viimeaikaiset huomauttelut on ko. perheelle tehty ihan muiden naapureiden osalta, minä olen antanut jo periksi. Melua ei meiltä kuulu, eikä meille ole poliisi rynnännyt väkisin sisään, eikä olla kuivan helteen aikana saatu parvekkeella lattiaa tuleen. Vaikea sanoa mitä tietävät elämästäni, ei ole samalla tavalla oltu "ulospäin suuntautuvia". Minä taas tiedän paljonkin, että mm. perheen isästä ollut juttua lehdissä yms.

Vaikea sanoa, osaako kaveri kirjoittaa...
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka kauan esim. Stubukka jaksaisi kuunnella, tai Ohivalo sekä Manna Sarin. Ai niin, eihän niiden itse tarvitse näitä haittapuolia kohdata. Nämä kaikki pitäisi lähettää ns. paremmille alueille, voisi mielipiteet rikastumisesta muuttua.
Tätä olen itsekin pohtinut. Aina mediassa surkutellaan asuinalueiden eriytymistä, mutta muuttuisikohan toimittajien ja poliitikkojen mieli, jos pitäisi asua jossain 70-luvun elementtitalossa järjestyssäännöistä piittaamattoman naapurina? Ei ole mikään ihme, että ne joilla on varaa, hakeutuvat alueille, joissa matalammassa sosioekonomisessa asemassa olevia ihmisiä ei juuri ole. Toki tuo on erittäin ikävää niiden eläkeläisten ja muiden pienituloisten kannalta, jotka haluaisivat elää normaalia elämää, mutta rahatilanteen takia pakko asua rauhattomassa talossa.
Suurin syy tähän on lienee lainsäädännön soveltamisen lepsuus kotirauhan suhteen samaan aikaan, kun eletään yhä yksilökeskeisemmässä maailmassa.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Tätä olen itsekin pohtinut. Aina mediassa surkutellaan asuinalueiden eriytymistä, mutta muuttuisikohan toimittajien ja poliitikkojen mieli, jos pitäisi asua jossain 70-luvun elementtitalossa järjestyssäännöistä piittaamattoman naapurina? Ei ole mikään ihme, että ne joilla on varaa, hakeutuvat alueille, joissa matalammassa sosioekonomisessa asemassa olevia ihmisiä ei juuri ole. Toki tuo on erittäin ikävää niiden eläkeläisten ja muiden pienituloisten kannalta, jotka haluaisivat elää normaalia elämää, mutta rahatilanteen takia pakko asua rauhattomassa talossa.
Suurin syy tähän on lienee lainsäädännön soveltamisen lepsuus kotirauhan suhteen samaan aikaan, kun eletään yhä yksilökeskeisemmässä maailmassa.
Jännää tässä on ollut huomata, kuinka nopeasti tilanne muuttuu. Talot ovat uudempia, onneksi, ja täällä oli mm. kivijaloissa erilaisia pieniä liikkeitä. Otin paljon kuvia kun kävin katsomassa asuntoa, ja ero nykyiseen on huomattava, kun lähes kaikki menneet kiinni. Otin joku aika sitten lähistöltä kuvia, ja sattui yhteen kuvaan "taiteellisesti' sulkeuteneiden ja suojat alhaalla olevien liikkeiden eteen laahustamaan vanhempi somalinainen. Yhdessä kuvassa tarina. Samoin otin kuvan rapun asukasluettelosta tuolloin kun kävin tätä katsomassa, suomalaisia oli paljon enemmän. Viiden vuoden jälkeen suomalaiset nimet (sis. ruotsalaiset) ovat nykyään pieni vähemmistö. Tässä kävi vanhempi nainen kai katsomassa samaa kuin itse aikoinaan, ja jonkun mukana olleen kanssa bongailivat suomalaisia, liian vähän oli.

Kyllä tässä on suunniteltu muuttamista, joka on harmi, sillä sijainti on hemmetin hyvä, autoa ei tarvitse, julkiset toimii niin mainiosti. Vaan kauemmaksi tästä on varmaan lähdettävä, kysymys on vain mikä on riittävän kauas, onko lähdettävä Pks pois, kun ei oikein viitsisi hirttää itseään taloudellisesti Helsingin arvoalueille 15 neliön komeroon, vaikka niistä voinee arvella olevan aika turvassa näiltä. Vai pitäisikö Suomen toimintaan kyllästyneenä lähteä kokonaan pois, hommata väkisin talous sellaiseksi, että terve vaan ja onnea Suomi. Sanokaa sitten vaikka rasistiksi, mutta ei näitä jaksa kuin aikansa, se kai on vielä sallittua Suomessa muodostaa mielipiteitä kokemusten perusteella. Sitä miettii, että no jospa tässä oli jo nähty pahinta mitä voi tapahtua, kunnes huomaa olleensa väärässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 202
Mulla tuli viimeinen niitti kun jouduin asumaan Tampereella Härmälässä. Sen verran oli etnistä värinää että totesin mieluummin muuttavani vaikka sodankylään kuin isoon kaupunkiin. Suomi on valitettavasti sillä tiellä että kaupungit alkavat kohta menettää hohtoaan muutoin kuin työssäkäymisen kannalta.
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
635
Kyllä tässä on suunniteltu muuttamista, joka on harmi, sillä sijainti on hemmetin hyvä, autoa ei tarvitse, julkiset toimii niin mainiosti. Vaan kauemmaksi tästä on varmaan lähdettävä, kysymys on vain mikä on riittävän kauas, onko lähdettävä Pks pois, kun ei oikein viitsisi hirttää itseään taloudellisesti Helsingin arvoalueille 15 neliön komeroon
Toinen on se, että voit löytää itsesi kehyskuntien talopellolta. Näiden kahden ääripään välissähän ne ongelmapaikat löytyy PK-seudulta.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 467
Mulla tuli viimeinen niitti kun jouduin asumaan Tampereella Härmälässä. Sen verran oli etnistä värinää että totesin mieluummin muuttavani vaikka sodankylään kuin isoon kaupunkiin. Suomi on valitettavasti sillä tiellä että kaupungit alkavat kohta menettää hohtoaan muutoin kuin työssäkäymisen kannalta.
Joo, kyllä Tampereen vanhemmat kerrostaloalueet ovat hyvää vauhtia pääsemässä ihan uuden värinän tilaan. Asun itse yhdellä näistä alueista vielä tällä hetkellä, mutta kauaa ei enää pysty, kun kukaan järjissään oleva ei osta tätä kämppää kohta.

Joka vuosi on yhä eksoottisempaa menoa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
En tiedä onko sopeuttaminen mennyt vituilleen. Mutta kun oli eksotiikasta puhetta, niin tuossa männäviikolla alatalon värilliset ihmiset pesi pyykkiä ja ripustivat ne ulos pakkaseen kuivumaan. No onpahan heillekin eksotiikkaa kun yrittävät vetää jäisiä pöksyjä jalkaan tai viikata kaappiin, sikäli mikäli viikkaavat vaatteitaan.
 
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
802
En tiedä onko sopeuttaminen mennyt vituilleen. Mutta kun oli eksotiikasta puhetta, niin tuossa männäviikolla alatalon värilliset ihmiset pesi pyykkiä ja ripustivat ne ulos pakkaseen kuivumaan. No onpahan heillekin eksotiikkaa kun yrittävät vetää jäisiä pöksyjä jalkaan tai viikata kaappiin, sikäli mikäli viikkaavat vaatteitaan.
Ei pyykin kuivaamisessa ulkona pakkasella ole mitään ihmeellistä. Ihan tavallista oli omassa lapsuudessa, kun ei ollut kuivausrumpua ja muutenkaan kuivaustilaa. Edelleen vanhemmat vie pakkasella pyykit narulle.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Ei pyykin kuivaamisessa ulkona pakkasella ole mitään ihmeellistä. Ihan tavallista oli omassa lapsuudessa, kun ei ollut kuivausrumpua ja muutenkaan kuivaustilaa. Edelleen vanhemmat vie pakkasella pyykit narulle.
Se nyt rippuu mistä roikkuu. Olisi tuolla ollut pari kuivaushuonettakin, ja jos housut istuu itsekseen maassa niin silloin ne ovat umpijäässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 848
En tiedä onko sopeuttaminen mennyt vituilleen. Mutta kun oli eksotiikasta puhetta, niin tuossa männäviikolla alatalon värilliset ihmiset pesi pyykkiä ja ripustivat ne ulos pakkaseen kuivumaan. No onpahan heillekin eksotiikkaa kun yrittävät vetää jäisiä pöksyjä jalkaan tai viikata kaappiin, sikäli mikäli viikkaavat vaatteitaan.

Ihan normaalia touhua.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
119
On ollut surkea tuuri naapureiden kanssa viime vuosina
On sen verran samanlaisia kokemuksia itselläni että tuli mieleen onko kyseessä sama talo. Tuskinpa, mutta tuollainen kaikesta päätellen mikkiin huutava nuori kaveri muutti puoli vuotta sitten alakertaan. Kuulosti suurimman osan päivästä tältä: http://users.kymp.net/feuer/mekkala01.mp3 (nauhoitus omasta olohuoneesta).

Kummasti piti samanlaista mölinää vaikka keskellä arkiyötä neljän-viiden maissa, kun itse heräilin töihin. On osoittanut rauhoittumisen merkkejä vasta isännöitsijän oltua yhteydessä tähän marakattiin kaksi kertaa. Huusi pari viikkoa sitten perjantaista sunnuntaihin esimerkin mukaisesti, mitä nyt piti välillä tunnin tauon. Yleensähän nämä ongelmatapaukset vaikenevat sen tarpeeksi korkealta tulevan nootin jälkeen viikoksi tai kahdeksi, jonka jälkeen palaavat vanhaan malliin. Jos ei vieläkään ole oppinut olemaan, voisi olla aiheellista poliisin käydä kyselemässä miten pelit sujuvat.

Edellinen asukas tuossa kämpässä taas teki tätä noin 10 minuutin välein: http://users.kymp.net/feuer/ovi01.mp3
Kävi ilmi lopulta, että kyseessä oli vioittunut parvekkeen ovi, jota se aukoi keskimäärin noin 250 kertaa viikossa käydäkseen tupakalla. Joka kerta tietty kärytti parvekkeelta savut omaan asuntooni. Taloyhtiön huolto kävi kai vähän laittamassa ovea kuntoon, mutta tyyppi melko nopeasti sen jälkeen liukeni paremmille parvekkeenoviapajille. Miten helvetissä joku voi käydä niin monta kertaa tupakalla? Ainakin kuolee nopeammin pois jaloista jos ei muuta. Tätä edeltävä asukas ei ollut yhtään vähempää rasittava, koska kärsi kaikesta päätellen jostain hengitystiesairaudesta, tupakkayskästä tai muusta terveydentilan poikkeamasta, joten hän päästi kerran tai pari minuutissa sellaisen korkean rykäisevän äänen.

Surkea tuuri naapureiden kanssa? Kyllä, ei tästä kauaa ole kun manasin aivan samaa isännöinnin kanssa viestitellessä. Sen lisäksi tietty lähes kaikki lähiasuntojen asukit ovat omistautuneita paiskojia, heittelijöitä ja kolisijoita, oli yö tai päivä. Itse vältän viimeiseen asti etenkin runkoääniä, mutta kerran tai pari olen lyönyt nyrkillä kaapin oveen vastineeksi jostain jatkuvasta häiriöstä.

On kyllä tehnyt ihmeitä orastavalle ihmisvihalle tämä seura. Suosittelen vastamelulaitetta (white noise machine), kuten LectroFan. Ollut viime aikoina jatkuvassa käytössä myös öisin korvatulppien tukena ja sitä kovemmalla, mitä pahempia häiriöt ovat. Toimii etenkin puhetta ja huutoa vastaan, joskin peittää kyllä kaiken muunkin samalla.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 825

Ihan normaalia touhua.
Sehän riippuu ihan ilman lämpötilasta, auringon paisteesta ja ilman suhteellisesta kosteudesta, että muuttooko pyykeissä oleva jäätynyt vesi suoraan kaasuksi (sublimoituminen) vai tapahtuuko ilmiö toisinpäin ja alkaa ilmasta vesikaasua jäätyä suoraan pinnalle (härmistyminen).

Ainakin Oulussa oli viikko sitten sellainen sää ulkona, että joka paikkaan ilmasta härmistyi suoraan jäätä ja kuuraa. Siinä kelissä olisi pyykitkin vain kastuneet entisestään ulkona.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448

Ihan normaalia touhua.
Juu kosteutta, mutta jos vie ihan vettä valuvana. Ei paistanut aurinko ja ilma oli tummempi kuin nämä pyykkärit. Siellä sitten oli housut seuraavana aamuna pyykkinarun alla ihan käppyrässä. Tuskinpa heillä siellä alkuperämaassa kuivataan pyykkiä 5 asteen pakkasessa ilta kahdeksalta. Eivät ole ensimmäiset eksoottiset pyykkärit. Eräskin Irakilaisrouva pesi pyykkinsä Fairy tiskiaineella, ja sitten oli koko pesutupa polveen asti täynnä vaahtoa. Siltikin kuivaisin pyykkini aurinkoisella ilmalla oli kesä tai talvi, jos pitää ulkona kuivata.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
381
Ei ole mikään ihme, että ne joilla on varaa, hakeutuvat alueille, joissa matalammassa sosioekonomisessa asemassa olevia ihmisiä ei juuri ole. Toki tuo on erittäin ikävää niiden eläkeläisten ja muiden pienituloisten kannalta, jotka haluaisivat elää normaalia elämää, mutta rahatilanteen takia pakko asua rauhattomassa talossa.
Paremmilla tai kalliimman vuokran alueillakin on ongelmana välikätenä toimivat vuokraajat. Tässäkin taloyhtiössä esim. yksiöiden vuokrat on reilusti yli 2x (lähemmäs 3x) asumistuen maksimiin verrattuna. Silti satunnaisesti sossu tai vastaava taho toimii välikätenä ja joku hemmetin nisti tai muuten sekava tapaus sijoitetaan normaali ihmisten keskelle. Eihän nää kovin pitkään ehdi asumaan, mutta yleensä siinä ajassa yrittävät tyhjentää ihmisten varastoja tai vähintään pistävät kämpän palasiksi jossain psykoosissa. Tosin, ei näitä enää toviin ole näkynyt, koska virheistä on ilmeisesti opittu.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
On sen verran samanlaisia kokemuksia itselläni että tuli mieleen onko kyseessä sama talo. Tuskinpa, mutta tuollainen kaikesta päätellen mikkiin huutava nuori kaveri muutti puoli vuotta sitten alakertaan. Kuulosti suurimman osan päivästä tältä: http://users.kymp.net/feuer/mekkala01.mp3 (nauhoitus omasta olohuoneesta).

Kummasti piti samanlaista mölinää vaikka keskellä arkiyötä neljän-viiden maissa, kun itse heräilin töihin. On osoittanut rauhoittumisen merkkejä vasta isännöitsijän oltua yhteydessä tähän marakattiin kaksi kertaa. Huusi pari viikkoa sitten perjantaista sunnuntaihin esimerkin mukaisesti, mitä nyt piti välillä tunnin tauon. Yleensähän nämä ongelmatapaukset vaikenevat sen tarpeeksi korkealta tulevan nootin jälkeen viikoksi tai kahdeksi, jonka jälkeen palaavat vanhaan malliin. Jos ei vieläkään ole oppinut olemaan, voisi olla aiheellista poliisin käydä kyselemässä miten pelit sujuvat.

Edellinen asukas tuossa kämpässä taas teki tätä noin 10 minuutin välein: http://users.kymp.net/feuer/ovi01.mp3
Kävi ilmi lopulta, että kyseessä oli vioittunut parvekkeen ovi, jota se aukoi keskimäärin noin 250 kertaa viikossa käydäkseen tupakalla. Joka kerta tietty kärytti parvekkeelta savut omaan asuntooni. Taloyhtiön huolto kävi kai vähän laittamassa ovea kuntoon, mutta tyyppi melko nopeasti sen jälkeen liukeni paremmille parvekkeenoviapajille. Miten helvetissä joku voi käydä niin monta kertaa tupakalla? Ainakin kuolee nopeammin pois jaloista jos ei muuta. Tätä edeltävä asukas ei ollut yhtään vähempää rasittava, koska kärsi kaikesta päätellen jostain hengitystiesairaudesta, tupakkayskästä tai muusta terveydentilan poikkeamasta, joten hän päästi kerran tai pari minuutissa sellaisen korkean rykäisevän äänen.

Surkea tuuri naapureiden kanssa? Kyllä, ei tästä kauaa ole kun manasin aivan samaa isännöinnin kanssa viestitellessä. Sen lisäksi tietty lähes kaikki lähiasuntojen asukit ovat omistautuneita paiskojia, heittelijöitä ja kolisijoita, oli yö tai päivä. Itse vältän viimeiseen asti etenkin runkoääniä, mutta kerran tai pari olen lyönyt nyrkillä kaapin oveen vastineeksi jostain jatkuvasta häiriöstä.

On kyllä tehnyt ihmeitä orastavalle ihmisvihalle tämä seura. Suosittelen vastamelulaitetta (white noise machine), kuten LectroFan. Ollut viime aikoina jatkuvassa käytössä myös öisin korvatulppien tukena ja sitä kovemmalla, mitä pahempia häiriöt ovat. Toimii etenkin puhetta ja huutoa vastaan, joskin peittää kyllä kaiken muunkin samalla.
Ei ole sama talo, mut hyvin saman tyyppinen ongelma. Tää mikrofoniin huutaminen on jotain älytöntä, kun pelata voi huutamattakin, kaverit kyl kuulee hiljaisemmankin puheen. Vielä käsittämättömämpää on tuo, että valitusten ja varoitusten jälkeen jatketaan samaan malliin pienen tauon jälkeen. Kuvitteleeko ne oikeasti, että naapurit antaa asian vaan olla? Kai olet keskustellut muiden naapureiden kanssa ja rustaillut virallisen valituksen? Ihmisillä tuntuu olevan tosi korkea kynnys lähteä valittamaan virallisia teitä pitkin, mutta nimiä voi tulla paperiin nopeastikin, kun joku uskaltautuu oville kiertämään. Toivottavasti saa häädön tuo sinun riesasi.
 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
676
Ootappa vielä jonkin aikaa niin alkaa lumilingot kalkattaa. Kunnallisen rallin päälle.
Auraus sopivan aamutuimaan myös piristää päivää huomattavasti, jos itse asuu osittain maan alla. Kauhan lasku on kunnon kolaus ja asvalttia vasten auraus kuuluu aika selvästi, vaikka unen laadustahan se on kiinni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Täälläpäin muutama kaupungin kerrostalo missä epämääräistä porukkaa. Jos nyt kuulemani pitää paikkansa, nykyään asukkaille annetaankin asumistuki suoraan tilille, eikä vuokranatajalle, eli kaupungille. Tästä sitten kun rahat tulee tilille niin menee kurkusta alas tai hihaan. Siitä sitten maksamattomat vuokrat, niin häätö, ja sijoitus erittäin huonomainelle alueelle, missä tyhjiä kämppiä liikaa.

Alueen siivous näkyy toimivan, mitä iltaisin lenkillä käynyt hoodeilla, niin paljon pimeitä verhottomia ikkunoita kyseisissä taloissa.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
^ Asumistuen on saanut ainakin viimeiset 20 vuotta suoraan tilille jos niin haluaa jos raha asiat on muuten kunnossa.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 159
Onko tollainen mesoaminen edes päiväsaikaan OK, olen itse etätöissä ja häiritsee tuo mikkiin kailottaminen aika reippaasti, äskenkin lensi vittua oikein urakalla, kun pelit ei ilmeisesti suju?
"Elämisen ääniä" on se taikasana, jolla saa häiritä naapureita aika estotta. Osa ihmissistä ei vaan ole kerrostalokelpoisia, kun ei osaa/halua naapureja ottaa huomioon. Useammassakin kimppakämpässä olen elänyt puolituttujen/-tuntemattomien kanssa ja vaikka äänet niissä tietenkin kuului paljon paremmin kuin asunnosta toiseen, niin ihmiset ymmärsi sen ja jos joskus unohtuikin, niin melu kyllä hiljeni (puolin ja toisin) heti jos siitä mainitsi.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 010
Aikaisemminkin avautunut. Naapurilla menee taas "lujaa". Nyt en ollu kiva naapuri, ja käynyt sanomassa että bileet seis. Odotellaan poliisia tällä kertaa.

Edit: No niin. ~45min myöhemmin poliisit lopetti bileet. Tiedän kokemuksesta että taas saa nukkua kuukauden pari rauhassa. Sitten taas pitää soitella poliiseja.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 184
Viestejä
4 194 122
Jäsenet
70 868
Uusin jäsen
Arttu1345

Hinta.fi

Ylös Bottom