Peräkärryt

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
799
Mietin, että C1E hyödyllinen varmaan tilanteessa, missä vetoauto on kuorma-autoksi rekisteröity? BE:llä saa käsittääkseni vetää kuitenkin isoa osaa yhdistelmiä ja käytännön ongelma varmaan tulisi siinä vaiheessa jos vetoauto olisi C-korttia vaativa, jolloin yli 750 kg kärry vaatisi C1E:n.
Kyllä. Käytännössä siis isot pakettiautot, jotka on tietyssä käytössä mielekkäämpää hommata kuorma-autona. Alle 100e verot vuodessa kaikkinensa ja saa mahdollisuuden jatko-ohjaamoon ja paikkoja voi olla aina sinne 1+8 asti. Toki myös vähänkin isommat jenkki pick upit on järjestään kaikki kuorma-autoja.
 
Liittynyt
03.06.2022
Viestejä
856
Mietin, että C1E hyödyllinen varmaan tilanteessa, missä vetoauto on kuorma-autoksi rekisteröity? BE:llä saa käsittääkseni vetää kuitenkin isoa osaa yhdistelmiä ja käytännön ongelma varmaan tulisi siinä vaiheessa jos vetoauto olisi C-korttia vaativa, jolloin yli 750 kg kärry vaatisi C1E:n.
Kyllä, hyöty on nimenomaan näissä "rekisteröity kuorma-autoksi"-tilanteissa. Saa vetää isoakin kärryä eikä tarvitse tyytyä jarruttomaan.

Työajoissa hyötyä kyllä rajoittaa ammattipätevyysvaatimukset ym. ammattiliikenteen rasitteet mutta samalla tavalla ne koskevat kaikkea C/C1-kalustolla ajoa. BE:llä saa olla iso paku ja sen perässä 3500 kg kärry ilman ammattiliikenteen rasitteita.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 453
Viestejä
4 330 836
Jäsenet
72 231
Uusin jäsen
OskariPasa

Hinta.fi

Ylös Bottom