Pelituolit

Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Mittailin. Ei ollut juurikaan eroa, en sitten tiedä miksi niin. Mutta anyways lukema juuri mitattuna 515mm.
Otin mitan rehdisti tosta selkänojasta enkä työntänyt ihan tuonne uumeniin saakka.
Tämä mitta siis istuimen etureunasta selkänojaan, eli siihen kohtaan sille puolelle johon selkä koskee :)
No mä vähän arvasinkin ettei se ole tuonne selkänojan taakse se mitta. Vaikka niin heidän sivuilla näytetään. Kiitos sinulle. Taitaa lähteä tilaukseen tämä.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Tää on kyl varmaan väärä paikka kysyä vinkkejä, vaikka pelituoli onkin kyseessä. Menin ostohousut jalassa ostamaan tori.fi:stä puhelimen ja siinä sai myyjä kaupattua tosi hyvä kuntoisen pelituolin siihen kylkeen. Kyseessä on Arozzi Enzo Gaming Chair ja totesin sen olevan hyvässä kunnossa. Kuulemma kesällä hankittu, mutta en saanut kuittia mukaan. En siitä maksanut kuin 50e ja luulin tehneeni hyvät kaupat. Mutta kotiin päästyäni huomasin samantien, että tuolihan löyhkää ihan röökille. En siinä ulkosalla sitä huomannut, missä koronan takia kaupat tehtiin. Puhelinkin haisi röökille, mutta sen hajun sai pois ja uudet suojakuorit hankittiin. Mutta tää hemmetin tuoli. Kokeilin pestä sen vodka-vesi seoksella, sen jälkeen upotin sen ruokasoodaan... ei mitään vaikutusta. Sitten kävin ostamassa motonet:stä auton nahkaistuimiin tarkoitetun sitruunantuoksuisen pesuvaahdon, eikä sekään toiminut kuin sen hetken heti pesun jälkeen, mutta ummehtunut röökin tuoksu edelleen paistaa läpi. Oisko täällä jotain ideaa, jolla saisi tuon hajun pois tai peitettyä. Onko olemassa jotain nahkaistuimen hoitorasvaa, joka antaa tuoksun?
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Auttaisiko otsonointi tupakanhajuun?
Joo tämä on mietinnässä, löysin tuollaisen otsonointikoneen vuokrauksen, mutta sen jälkeenpä tuolille tulee jo hintaa saman verran kuin uuden oisin ostanut. Kysyin kuitenkin hintaa, jos koneen vuokraaja suostuisi tuolin otsonoimaan parilla kympillä kotonaan. Sit se jo ehkä kannattaisi. Kyseessä on kuitenkin hyväkuntoinen pelituoli, mutta muutama viikko röökin tuoksuisessa asunnossa riittää jo antamaan nahkalle tuoksun (tämän pojan vanhemmat siis ilmeisesti polttaa eikä poika itse, oli 12v poika jolta tämän tuolin ostin).
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Monta pesua ja autoihin tarkotettua hajunpoistajaa monta kertaa. Nahasta pitäs saada kyllä helposti, mutta pehmusteet sisältä vaikeempaa. Eli sitä hajuspoistoo ihan joka paikkaan
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 808
Joo tämä on mietinnässä, löysin tuollaisen otsonointikoneen vuokrauksen, mutta sen jälkeenpä tuolille tulee jo hintaa saman verran kuin uuden oisin ostanut. Kysyin kuitenkin hintaa, jos koneen vuokraaja suostuisi tuolin otsonoimaan parilla kympillä kotonaan. Sit se jo ehkä kannattaisi. Kyseessä on kuitenkin hyväkuntoinen pelituoli, mutta muutama viikko röökin tuoksuisessa asunnossa riittää jo antamaan nahkalle tuoksun (tämän pojan vanhemmat siis ilmeisesti polttaa eikä poika itse, oli 12v poika jolta tämän tuolin ostin).
Yksi kokeilun arvoinen temppu... soittele paikalliset autofixarit läpi, jos jollakulla olisi otsonointikone ja siivouskomero vapaana.
 
Liittynyt
07.06.2019
Viestejä
64
Eilen saapui kotiovelle Secret Labin Titan. Aiempaa kokemusta pelituoleista ei juuri ole satunnaisia kokeilemisia lukuunottamatta. Secret Labin pakkaus jo pelkästään huokuu laatua ja osat, välineet sekä ohjeet tuntuu olevan huolella suunniteltu. Kasaaminen oli helppoa yhdeltä ihmiseltä ja kävi melko nopeasti. Ensi tuntumalta tuoli on jämäkkä istua ja siinä istuessa olo tuntuu ryhdikkäältä, josta tykkään töitä tehdessä/pelatessa. Toki säädöt takaavat sen että tuolin saa löhöasentoonkin. Ensi vaikutelma on ainakin vakuuttava.
 
Liittynyt
07.06.2019
Viestejä
64
Kauanko kesti tulla secrelabilta?
Tilasin viime viikon torstaina iltapäivällä ja eilen tiistaina tuli perille. Tilausvaiheessa luki toimitusajaksi yli kuukausi, mutta jo samana päivänä pamahti sähköpostiin viesti että tuoli lähtenyt matkaan. FedEx toimitti Suomeen heidän alihankkijansa Postnord kotiovelle.
 

ThomasOfFinland

I reach LV-426 in 2179
S Y N T H W A V E
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
99
Noniin. Nyt Secretlab lähettää uuden kaasumännän. Laitetaan tietoa tänne heti kun saan tuon vaihdettua. Josko ongelma nyt vihdoin poistuisi.
Kaasumäntä tuli tänään. Se, että miten helvetissä sen saa irti ja vaihdettua on sitten eri juttu. Tuon pyöräkehikon aikanaan siis vaihdoin ja sitä piti hakata vasaralla aika brutaalisti, että saan irti. Tänään kun sitten tuota kaasumäntää pyörittelin kädessä tulin siihen johtopäätökseen, että en lähde edes yrittämään vaihtaa sitä. Tuossa tilt-mekanismissa ei ole oikein semmoista paikkaa, mihin voisin vasaralla lyödä ja päätin antaa olla. Laitoin hyvin vahvaa palautetta Secretlabille ja päätin antaa olla. Eihän tuolla mitään väliä siis oikeastaan ole, mutta kumminkin kun kyseessä 600 euron tuoli niin laatu / palvelu pitäis olla eri tasolla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 901
Joskus ihan muuhun tuoliin vaihtanut rikkinäisen kaasujousen tilalle uuden. Se on sellainen helvetti irroittaa, että en lähtisi enää yrittämään ilman jotain hammastankotunkkia tai vastaavaa.
 

ThomasOfFinland

I reach LV-426 in 2179
S Y N T H W A V E
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
99
Joskus ihan muuhun tuoliin vaihtanut rikkinäisen kaasujousen tilalle uuden. Se on sellainen helvetti irroittaa, että en lähtisi enää yrittämään ilman jotain hammastankotunkkia tai vastaavaa.
Kiitos vahvistuksesta. Hyvä etten lähtenyt yrittämään sitten edes tuota kaasumännän vaihtoa. Laitoin sinne hermostuksissani eilen vähän ehkä turhan suoraa palautetta, mutta mielestäni jos 600 euron tuolissa on valmistusvika, niin ei voida ketään vaatia itse vaihtelemaan tuollaisi tuon tyypisiä osia. Eihän siinä mitään jos tuo irtoisi helposti, niin homma OK, mutta kun se ei irtoa. Mielestäni olisi pitänyt laittaa mukaan myös tuo tilt mekanismi, niin sittenhän ei olisi ollut mitään ongelmaa. No palautteen loppukaneetiksi laitoin, että tämä oli minun osaltani tässä. Nyt on kuitenkin Secretlabin asiakaspalvelu koeponnistettu ja ei voi kyllä kovin montaa tähteä antaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Putkipihdeillä se varmaan helpoiten lähtis tosta mekanismista irti. Ei tosin varmaan joka jantterin taloudesta löydy. Ehkä vasaralla naputtelemalla sais kanssa irtoomaan, mutta siitä en oo varma et tulisko ite tilt-mekanismiin jotain vauriota tuosta kanssa. Lopputuloksena voi olla tuoli entistä enemmän mutkalla. Ei tohon mitään tajuttoman helppoa tapaa oo.
 
Liittynyt
08.04.2019
Viestejä
73
Kiitos vahvistuksesta. Hyvä etten lähtenyt yrittämään sitten edes tuota kaasumännän vaihtoa. Laitoin sinne hermostuksissani eilen vähän ehkä turhan suoraa palautetta, mutta mielestäni jos 600 euron tuolissa on valmistusvika, niin ei voida ketään vaatia itse vaihtelemaan tuollaisi tuon tyypisiä osia. Eihän siinä mitään jos tuo irtoisi helposti, niin homma OK, mutta kun se ei irtoa. Mielestäni olisi pitänyt laittaa mukaan myös tuo tilt mekanismi, niin sittenhän ei olisi ollut mitään ongelmaa. No palautteen loppukaneetiksi laitoin, että tämä oli minun osaltani tässä. Nyt on kuitenkin Secretlabin asiakaspalvelu koeponnistettu ja ei voi kyllä kovin montaa tähteä antaa.
olikos sul noi käsinojat siis eri tasolla? itellä näyttäis olevan 1,5cm erillään kun huvikseen päätin mitata
 

ThomasOfFinland

I reach LV-426 in 2179
S Y N T H W A V E
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
99
olikos sul noi käsinojat siis eri tasolla? itellä näyttäis olevan 1,5cm erillään kun huvikseen päätin mitata
Kyllä. Kun käännän pyöräkehikkoa niin käsinojat elävät ylös - alas. Toisin sanoen ensin ne ovat täysin suorassa, mutta kun käännän kehikkoa esim. 180 astetta niin kappas, toinen käsinoja laskee 0,5 cm ja toinen nousee saman verran. Näin ollen heittoa pahimmillaan on vajaa 1 cm. Onko siis sullakin samalla lailla?
 
Liittynyt
08.04.2019
Viestejä
73
Kyllä. Kun käännän pyöräkehikkoa niin käsinojat elävät ylös - alas. Toisin sanoen ensin ne ovat täysin suorassa, mutta kun käännän kehikkoa esim. 180 astetta niin kappas, toinen käsinoja laskee 0,5 cm ja toinen nousee saman verran. Näin ollen heittoa pahimmillaan on vajaa 1 cm. Onko siis sullakin samalla lailla?
en oo vielä kattonut muuttuuko kehikkoa kääntämällä, mutta kun eilisessä asenossa testasin molempia korkeimalla asetuksella toinen oli 1.5cm korkeammalla.
 

ThomasOfFinland

I reach LV-426 in 2179
S Y N T H W A V E
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
99
en oo vielä kattonut muuttuuko kehikkoa kääntämällä, mutta kun eilisessä asenossa testasin molempia korkeimalla asetuksella toinen oli 1.5cm korkeammalla.
On pahempi siis kun minun tuolissa. No testaa vielä muuttuuko korkeus kun kääntelet kehikkoa, että onko sama vika kun minulla.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Teillä on kaasumäntä kiero tai reijät kehikossa tai säätötelineessä sorvattu pieleen. Melkonen moka kyllä käyny.
 
Liittynyt
29.08.2020
Viestejä
1
Tervehdys,

tuli ostettua L33T E-Sport Pro Ultimate XXL pelituoli työtuoliksi koska lupasivat 185 KG kantavuuden tuolille* (*Työtuoleissa joutuu maksamaan itsensä kipeäksi vastaasta kantavuudesta) eli tarkoitettu painaville käyttäjille itse olen painava, mutta en kuitenkaan ylitä tuota maksimi kantavuutta. Tästä huolimatta tuoli kesti noin kaksi kuukautta kunnes hajosi ja se mikä petti oli tuo paremmaksi keinu vaihtoehdoksi kehuttu osa. Metalli katki toiselta puolella kiikku mekanismia vaikka tuolilla ei ole kiikuttu kertaakaan. Löytyyköhän markkinoilta oikeasti kestävää pelituolia/työtuolia painavimmille kavereille kohtuu hintaan?
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Ainoa mitä minä olen nähny niin martelan työtuoli vois kestää. Nämä pelituolien noi mekanismit on niin onnettoman näkösiä ettei ne kestä. Kaks erilaista oon purkanu osiin toisen kantavuus 175kg ja toinen 130kg ja molemmat melko samantyyliset.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 121
Tervehdys,

tuli ostettua L33T E-Sport Pro Ultimate XXL pelituoli työtuoliksi koska lupasivat 185 KG kantavuuden tuolille* (*Työtuoleissa joutuu maksamaan itsensä kipeäksi vastaasta kantavuudesta) eli tarkoitettu painaville käyttäjille itse olen painava, mutta en kuitenkaan ylitä tuota maksimi kantavuutta. Tästä huolimatta tuoli kesti noin kaksi kuukautta kunnes hajosi ja se mikä petti oli tuo paremmaksi keinu vaihtoehdoksi kehuttu osa. Metalli katki toiselta puolella kiikku mekanismia vaikka tuolilla ei ole kiikuttu kertaakaan. Löytyyköhän markkinoilta oikeasti kestävää pelituolia/työtuolia painavimmille kavereille kohtuu hintaan?
Secret Lab Titan XL?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
En kyl oo ikinä hiffannu et miten samoilla osilla oleville tuoleille voidaan antaa niin eri painorajoja. Joissain 120kg, parhaimmillaan sit jotain 180kg. Mekanismi kaikissa kuitenkin tismalleen sama. Voi sit vaan arvuutella jokanen et kestääköhän ne nyt sit oikeasti (vastaus: ei kestä.)

Oman käsityksen mukaan se on just se mekanismi mikä on kovimmalla rasituksella istuttaessa. Joo, saattaahan se vaikka hetkellisesti kestää vaikka 200kg, mutta pidemmässä käytössä ei. Jokseenkin tulee sellanen fiilis et tolle paremmallekkin mekanismille se oikea painoraja on jossain 100-120kg välissä, oletuksena se et haluaa sen tuolin kestävän vähän pidempään kun vuoden tai kaks.

Jos sen tuolin tarvii kestää enemmän painoa, niin kannattaa ihan suosiolla kattoa jotain muuta. Maksaahan se enemmän toki, mutta minkäs teet.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
349
Tervehdys,

tuli ostettua L33T E-Sport Pro Ultimate XXL pelituoli työtuoliksi koska lupasivat 185 KG kantavuuden tuolille* (*Työtuoleissa joutuu maksamaan itsensä kipeäksi vastaasta kantavuudesta) eli tarkoitettu painaville käyttäjille itse olen painava, mutta en kuitenkaan ylitä tuota maksimi kantavuutta. Tästä huolimatta tuoli kesti noin kaksi kuukautta kunnes hajosi ja se mikä petti oli tuo paremmaksi keinu vaihtoehdoksi kehuttu osa. Metalli katki toiselta puolella kiikku mekanismia vaikka tuolilla ei ole kiikuttu kertaakaan. Löytyyköhän markkinoilta oikeasti kestävää pelituolia/työtuolia painavimmille kavereille kohtuu hintaan?
Kannattaa unohtaa tuollaiset pelituolit mikäli painoa on vähänkin enemmän, kun mekanismit noissa on aivan rimpuloita. Suosittelen katsomaan valvomotuolien suuntaan, jotka on oikeasti tehty kestämään. Esimerkiksi kab seating director xl on speksattu 200kg saakka.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
491
Secretlabin Titan tupsahti eilen toimituksena kotiin. Tilauksen pistin sisään keinonahka-versiosta heinäkuun puolessa välissä ja tämän piti tulla elokuun lopun erässä - iloinen yllätys että lähtikin jo heinäkuun lopussa matkaan.
Toimitus siitä kun se Puolan varastolta lähti kesti tasan viikon verran.

Kokoamisohjeet olivat erinomaiset ja mikäli niistäkään ei selvää olisi saanut niin saitilta löytyy vielä erillinen video kokoamisesta. Puolisen tuntia tuossa meni kun rauhassa teki kahteen pekkaan.

Lyhyen koeistunnan perusteella erittäin ergonominen; alaselkä saa hyvää tukea ja niska-hartiaseudulle löytyy hyvä tuki. Plussat laajoista säätömahdollisuuksista. Uskon että etätyöpäivät tulee kyllä jatkossa menemään jatkossa aika lailla pienemmillä niska/hartiaongelmilla.
Pistetään kokemuksia sitten vielä myöhemmin kun tulee pitkän aikajänteen käyttökokemuksia.
Onko jakaa kokemuksia nyt about kuukauden jälkeen? Katsellut itselleni secretlabia mutta en oo vielä hypännyt pre-order kelkkaan..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
43
Onko jakaa kokemuksia nyt about kuukauden jälkeen? Katsellut itselleni secretlabia mutta en oo vielä hypännyt pre-order kelkkaan..
Täytyy ajatella että odottelin jotain huonoja kokemuksia löytäväni, mutta olen ollut kyllä todella tyytyväinen tähän.
Pari nostoa:
- Jämäkkyys ja tuki erityisesti alaselälle sopii työntekoon ja vapaa-ajan pelailuun kuin nenä päähän. Niskatyyny tukee myös juuri oikealla tavalla; niska- ja hartiasäryt ovat likipitäen loppuneet tuolin käyttöönoton jälkeen. Mulla oli aika pahojakin ongelmia näiden osalta aiemmin.
- Ollaan kokeiltu pariakin mattoa tässä alla (uusi talo ja ollaan vähän neuroottisia lattian suhteen vaikka pyörät ei tunnukaan naarmuttavan vinyylilankkua). Rullaa yllättävän hyvin jopa karvamaton päällä
- Ei ole klappia selkänojassa tai käsinojissa. Etukäteen vähän pelkäsin noiden käsinojien laatua, mutta ei heilu ja huoju vaan pysyy juuri niin paikoillaan miten pitääkin
- Tekonahka ei ole ollut saman tien ruvella tai hiostanut poikkeksellisesti. Näin työpöydän ääressä mussuttajana on tullut todettua että muruset näyttää valuvan istuimen takaosaan josta ne toki saa pois, mutta jäävät sitten vähän nihkeästi juuri siihen osaan istuinta mihin istuu. Lisäksi mokkareunusta black-mallissa tuntuu olevan hitusen karvamagneetti jos oikein tarkalla silmällä katsoo.

Kokonaisuutena koen että rahalla tuli enemmän kuin riittävästi vastinetta, voin kyllä suositella kaikille. Emäntä oli etukäteen nihkeänä tuolin tarpeesta, mutta jälkikäteen palaute oli että fiksuin ostos mitä tähän talouteen on vähään aikaan tehty.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 022
- Ollaan kokeiltu pariakin mattoa tässä alla (uusi talo ja ollaan vähän neuroottisia lattian suhteen vaikka pyörät ei tunnukaan naarmuttavan vinyylilankkua). Rullaa yllättävän hyvin jopa karvamaton päällä
Kiitokset palautteesta, itselläni ostospäätöstä odottaa yhä Titanin kangasmalli. Tuohon mainitsemaasi lisäten, että suosittelen hankkimaan tällaisen lattiasuojuksen (15,99€) Ikeasta, itselläni on käytössä eikä ole tarvinnut naarmuista stressata.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Lattiasuojusten sijaan voi hankkia myös uudet pyörät. Ostin tälläiset pehmeät, vähän rullaluistimen pyöriä muistuttavat Kiinasta. Rullaavat sen verran äänettömästi että naarmutuspotentiaali on varmaan aika merkityksetön.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 901
Kiitokset palautteesta, itselläni ostospäätöstä odottaa yhä Titanin kangasmalli. Tuohon mainitsemaasi lisäten, että suosittelen hankkimaan tällaisen lattiasuojuksen (15,99€) Ikeasta, itselläni on käytössä eikä ole tarvinnut naarmuista stressata.
Mulla oli tuo sama IKEA:n lattiasuoja käytössä ja en voi suositella henkilökohtaisesti ainakaan laminaatin kanssa. Se kerää alleen sähköisyyden takia kaiken paskan suorastaan kuin imuri ja sitä on hankala puhdistaa. Pitäisi pestä pesuaineella joka viikko jos haluaa ettei lattia mene naarmuille. Parin vuoden käytön jälkeen lattia oli huonomman näköinen kuin mitä se olisi ollut ilman suojaa. Miinuksena näyttää rumalta ja on epämukana jaloille.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
491
Täytyy ajatella että odottelin jotain huonoja kokemuksia löytäväni, mutta olen ollut kyllä todella tyytyväinen tähän.
Pari nostoa:
- Jämäkkyys ja tuki erityisesti alaselälle sopii työntekoon ja vapaa-ajan pelailuun kuin nenä päähän. Niskatyyny tukee myös juuri oikealla tavalla; niska- ja hartiasäryt ovat likipitäen loppuneet tuolin käyttöönoton jälkeen. Mulla oli aika pahojakin ongelmia näiden osalta aiemmin.
- Ollaan kokeiltu pariakin mattoa tässä alla (uusi talo ja ollaan vähän neuroottisia lattian suhteen vaikka pyörät ei tunnukaan naarmuttavan vinyylilankkua). Rullaa yllättävän hyvin jopa karvamaton päällä
- Ei ole klappia selkänojassa tai käsinojissa. Etukäteen vähän pelkäsin noiden käsinojien laatua, mutta ei heilu ja huoju vaan pysyy juuri niin paikoillaan miten pitääkin
- Tekonahka ei ole ollut saman tien ruvella tai hiostanut poikkeksellisesti. Näin työpöydän ääressä mussuttajana on tullut todettua että muruset näyttää valuvan istuimen takaosaan josta ne toki saa pois, mutta jäävät sitten vähän nihkeästi juuri siihen osaan istuinta mihin istuu. Lisäksi mokkareunusta black-mallissa tuntuu olevan hitusen karvamagneetti jos oikein tarkalla silmällä katsoo.

Kokonaisuutena koen että rahalla tuli enemmän kuin riittävästi vastinetta, voin kyllä suositella kaikille. Emäntä oli etukäteen nihkeänä tuolin tarpeesta, mutta jälkikäteen palaute oli että fiksuin ostos mitä tähän talouteen on vähään aikaan tehty.
Kiitos käyttökokemuksista! Netistä lukenut huonompia kokemuksia joissa selkänoja olisi ollut mutkalla ja tuoli haisisi kissan virtsalle saapuessaan joten vähän pelottaa mutta täällä ollut kuitenkin suht positiivisia kokemuksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Eipä itelläkään yli kahden vuoden jälkeen Titanista oo katumuksia, mitään kulumaa ei oo nähtävillä päällisissä tai mekanismeissa. Oikeastaan ainoastaan se, että sillon kun tätä tilailin niin ei ollu kangasmallia tarjolla ollenkaan. Kyllä tää keinonahkakin mukava on, ja mikä tärkeintä ei hiosta, mutta jos nyt valitsis, niin ehdottomasti ottaisin sen kankaisen mallin. Toki välttämättä kissatalouksille en suosittele, tai jos on tapana kaadella ruokia ja juomia tuolille.
 
Liittynyt
01.09.2020
Viestejä
1
Yksi eniten positiivisesti yllättäneistä tuoleista on ollut IKEAn Markus-toimistotuoli (kangas, ei nahka). Vaikka omaan kämppään tuli napattua DX Racerin +250e kangastuoli, niin olen silti hyvin kaksijakoinen siitä, että kummasta tykkään enemmän. Vaikka Markuksen ulkonäkö on rujo, niin peffa istuu tuolla tyynyllä yllättävänkin pitkiä aikoja ongelmitta ja selkävikaisena ja helposti hikoilevana tuo selkänojan muotoilu ja verhoilu on mielestäni loistava. Käsinojat voisivat toki olla vähän pehmeämmät, mutta kaikkea ei voi saada. Toimii siinä, missä pitääkin ja hinta 180e :)


Untitled.jpg


Tuossa on vielä aika hyvä video, jossa tuodaan esille hyvän toimistotuolin puolia. :)

 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 121
@Makikou Olen itsekin täällä muutamaan kertaan Titania hehkutellut, mutta meillä niitä siis kaksi (emännällä normi, itellä XL) ja mitään moitittavaa noista ei ole löytynyt. Vanhempi siis reilu 2 vuotta vanha ja tuoreempi hommattu aiemmin tänä vuonna.
Jos oikeen mikroskoopilla, niin ainoa nillittämisen aihe on selkänojan yläpään muotoilu, joka harvakseltaan aiheuttaa niskatyynyn luiskahtamisen paikoiltaan. Muuten molemmat on uutta vastaavan näköset - ei ole PU-"nahka" lähtenyt kuoriutumaan ja pehmukkeet on vanhemmassakin edelleen mukavan jämäkät.
Paketista avatessa toki vapautuu ilmoille melko voimakas teollinen/kemiallinen haju, joka kyllä katoaa täysin noin viikossa-kahdessa. Pahin terä toki taittuu jo ensimmäisen päivän aikana, eikä se kyllä mitenkään kissankusta muistuta.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Itse ihmettelen käsinojia melkeimpä kaikissa tuoleissa. En saa itelle riittävän taakse niitä. Joutuu vähän kikkaileen kiinnityksessä. Neljä eri tuolia/valmistajaa testannut ja kaikissa sama juttu. Vaikku mahaakin on reippaasti niin silti käsinojat ottaa pöytään kiinni ekana. Tosin asento on aika kenossa taakse. Pitäs vissin itse suunnitella tuoli ja myydä se jollekkin valmistajalle :hmm:
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
76
Onko kenelläkään pidemmän aikaväin kokemuksia HyperX Stealth -tuolista? Positiivisia ja negatiivisia arvosteluja ja kommentteja näkyy löytyvän. Reilun 200 euron hintaluokassa tuossa on kuitenkin houkuttelevana ominaisuutena tuo säädettävä ristiselän tuki. Jos jollakin tämä tuoli löytyy, arvostaisin myös mittoja istuimen korkeudelle lattiasta mitattuna matalimmassa ja korkeimmassa asennossa. Aika huonosti löytyy näitä tietoja tästä tuolista.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Onko kenelläkään pidemmän aikaväin kokemuksia HyperX Stealth -tuolista? Positiivisia ja negatiivisia arvosteluja ja kommentteja näkyy löytyvän. Reilun 200 euron hintaluokassa tuossa on kuitenkin houkuttelevana ominaisuutena tuo säädettävä ristiselän tuki. Jos jollakin tämä tuoli löytyy, arvostaisin myös mittoja istuimen korkeudelle lattiasta mitattuna matalimmassa ja korkeimmassa asennossa. Aika huonosti löytyy näitä tietoja tästä tuolista.
Veljelläni on tuollainen. Ihan tyytyväinen vissiin ollut. Ensimmäisen yksilön jouduimme palauttamaan, koska mekanismin keinulukitus oli valmiiksi rikki. Toinen yksilö on ihan hyvä. Varmaankin tuohon 200€ ihan hyvä ostos, veljenikin hyödynsi vastaavan tarjouksen.

Tarkempia tietoja kenties voi veljeni antaa @Litralimsaa
 
Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
625
Onko kenelläkään pidemmän aikaväin kokemuksia HyperX Stealth -tuolista? Positiivisia ja negatiivisia arvosteluja ja kommentteja näkyy löytyvän. Reilun 200 euron hintaluokassa tuossa on kuitenkin houkuttelevana ominaisuutena tuo säädettävä ristiselän tuki. Jos jollakin tämä tuoli löytyy, arvostaisin myös mittoja istuimen korkeudelle lattiasta mitattuna matalimmassa ja korkeimmassa asennossa. Aika huonosti löytyy näitä tietoja tästä tuolista.
Ala-asennossa lattiasta penkin yläosaan n. 49 cm ja yläasennossa n. 59 cm. Ihan hyvä tuoli jos ostaa alennushinnalla. Ei ole oikein kokemuksia muista niin aika vaikea vertailla, mutta ihan tyytyväinen olen ostokseen.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
76
Kiitokset @Eksuu ja @Litralimsaa. HyperX lienee ihan hyvä vaihtoehto tuossa hintaluokassa.

Toinen mitä harkitsen on Arozzi Torretta, jonka hyviä puolia on kangaspäällys ja halvempi hinta (tarjouksessa nyt 149 €). Toisaalta siinä taitaa olla tuo huonompi mekanismi.

Moni aina sanoo, ettei kannattaisi ostaa pelituolia, mutta onkohan perus huonekaluliikkeiden toimistotuolit tällaisessa 150-230 euron hintaluokassa sen kummempia? Säätöjä ei ainakaan tunnu olevan niin paljon kuin näissä pelituoleissa.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Kiitokset @Eksuu ja @Litralimsaa. HyperX lienee ihan hyvä vaihtoehto tuossa hintaluokassa.

Toinen mitä harkitsen on Arozzi Torretta, jonka hyviä puolia on kangaspäällys ja halvempi hinta (tarjouksessa nyt 149 €). Toisaalta siinä taitaa olla tuo huonompi mekanismi.

Moni aina sanoo, ettei kannattaisi ostaa pelituolia, mutta onkohan perus huonekaluliikkeiden toimistotuolit tällaisessa 150-230 euron hintaluokassa sen kummempia? Säätöjä ei ainakaan tunnu olevan niin paljon kuin näissä pelituoleissa.
Vaikka tuosta Torretasta paljon jauhetaankin, että olisi huonompi mekanismi käytössä niin ei se siitä todellakaan huonoa tuolia tee, omani on pian 4 vuotta kestänyt kovaa käyttöä rajoja rikkoen ja tuoli näyttää edelleen kutakuinkin uudelta. ;)
 

Hapatsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
584
Yksi eniten positiivisesti yllättäneistä tuoleista on ollut IKEAn Markus-toimistotuoli (kangas, ei nahka). Vaikka omaan kämppään tuli napattua DX Racerin +250e kangastuoli, niin olen silti hyvin kaksijakoinen siitä, että kummasta tykkään enemmän. Vaikka Markuksen ulkonäkö on rujo, niin peffa istuu tuolla tyynyllä yllättävänkin pitkiä aikoja ongelmitta ja selkävikaisena ja helposti hikoilevana tuo selkänojan muotoilu ja verhoilu on mielestäni loistava. Käsinojat voisivat toki olla vähän pehmeämmät, mutta kaikkea ei voi saada. Toimii siinä, missä pitääkin ja hinta 180e :)




Tuossa on vielä aika hyvä video, jossa tuodaan esille hyvän toimistotuolin puolia. :)

En itsekään osaa edes muuta tuolia kuvitella, kun 10v nahka-Markuksella ahteri levännyt.
Pari takuukeissiä tosin tullut eteen. Ekalla kerralla noin 2v käytön jälkeen löysäsi selkänojasta tuo ristiselän tuki, no yhteyttä Ikeaan ja uusi tuoli tuotiin ovelle.
Jokin aika sitten tuo vaihdettu tuoli noin 7v käytön jälkeen alkoi kaasujousen osalta väsyä, yhteys Ikeaan ja uutta tuolia alle ;)
Näissä siis 10 vuoden takuu, joka myös toimii. Todella kestävä tuoli silti. Itsellä tosiaan painoa se 100kg, vähän kevyemmän tyypin alla ei varmasti saa hajalle takuuaikana.
E: ja en itsekään ymmärrä miksi kukaan maksaa satoja euroja tuolista, joka ensinnäkin näyttää typerältä ralliauton penkiltä, on pinnoitettu 100% KEINOnahalla ja lisäksi valmistaja luottaa sen verran tekeleeseensä että lupaa sille JOPA 12kk takuun. :facepalm: Voin uskoa että vituttaa ruveta hävittämään semmosta rohjaketta kun hajoaa alle parin vuoden jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
342
Tommonen Ikean markus on ehdottamasti järkevää ottaa harkintaan, jos miettii uutta peli/toimistotuolia.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Onko kenelläkään pidemmän aikaväin kokemuksia HyperX Stealth -tuolista? Positiivisia ja negatiivisia arvosteluja ja kommentteja näkyy löytyvän. Reilun 200 euron hintaluokassa tuossa on kuitenkin houkuttelevana ominaisuutena tuo säädettävä ristiselän tuki. Jos jollakin tämä tuoli löytyy, arvostaisin myös mittoja istuimen korkeudelle lattiasta mitattuna matalimmassa ja korkeimmassa asennossa. Aika huonosti löytyy näitä tietoja tästä tuolista.
Mulla on varmaan noin vuoden (? löytyy tästä threadista kirjoituskin kun hankin) tuommoinen ollut ja on yhä kuin uusi. 229e hinnalla tosi hyvä ostos. Secretlabia ensin mietin mutta tän sai nopeammin enkä yhtään pahaa sanaa keksi.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
52
Onko HyperX Stealth tuolin ostaneet saanee tuolin mukana nämä siihen normaalisti (ainakin Gigantin mukaan) kuuluvat pyörät, jotka on kuvassa alla? Itsellä tuli paketissa erilaiset pyörät, jotka ei ole lukittavat eikä kumiset pinnaltaan. Paketissa tulleet pyörät on kovamuoviset ja todella huonosti rullaavat. Kävin kyselemässä Gigantissa, että mikäköhän juttu tämä on. Heidän mallituolissaan oli samat (kuvasta poikkeavat) pyörät, jotka itse sain laatikossa. Lupasivat selvittää asiaa ja palata asiaan.

1600343361670.png
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Onko HyperX Stealth tuolin ostaneet saanee tuolin mukana nämä siihen normaalisti (ainakin Gigantin mukaan) kuuluvat pyörät, jotka on kuvassa alla? Itsellä tuli paketissa erilaiset pyörät, jotka ei ole lukittavat eikä kumiset pinnaltaan. Paketissa tulleet pyörät on kovamuoviset ja todella huonosti rullaavat. Kävin kyselemässä Gigantissa, että mikäköhän juttu tämä on. Heidän mallituolissaan oli samat (kuvasta poikkeavat) pyörät, jotka itse sain laatikossa. Lupasivat selvittää asiaa ja palata asiaan.

Veljellä ainakin tuli tuollaiset lukittavat. Kovin suuret sekään eivät ole ainakaan verrattuna omiini DxRacer Kingin pyöriin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 351
K-Ruoka.fi – L33T Elite V3 pelituoli kangasverhoilu vihreä

Tuommoinen tuli haettua citymarketin tarjouksesta (139e, normisti yli 200e) enkä tästä nyt mitään huonoa keksi, ihan hyvältä vaikuttaa istua.

Jokin Isku Step olisi ollut haussa normi datailukäyttöön muttei viitsi 500e maksaa niin mennään nyt tällä.
Ootko edelleen tyytyväinen? Mieluusti toki muutkin L33T Elite V3:n omistajat voi kertoa kokemuksia. Tällä hetkellä käytössä 5 vuotta vanha Ikean Markus eikä tässä vieläkään varsinaisesti muuta vikaa ole, kuin että käsinojissa ei oo mitään säätöä. Aiemmin tuon seikan kanssa pärjäs, mutta tuli uus tietokonepöytä ja pöytä vaihtoi samalla huonetta, niin nyt tuli lähinnä ongelmaksi, että tuoli ei mahdu pöydän alle kunnolla vaikka laskis ala-asentoon.

Noita L33t:ejä näyttäis olevan paikallisessa Veikon koneessa, niin melkein tekisi mieli tuollainen käydä ostamassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 172
Ootko edelleen tyytyväinen? Mieluusti toki muutkin L33T Elite V3:n omistajat voi kertoa kokemuksia. Tällä hetkellä käytössä 5 vuotta vanha Ikean Markus eikä tässä vieläkään varsinaisesti muuta vikaa ole, kuin että käsinojissa ei oo mitään säätöä. Aiemmin tuon seikan kanssa pärjäs, mutta tuli uus tietokonepöytä ja pöytä vaihtoi samalla huonetta, niin nyt tuli lähinnä ongelmaksi, että tuoli ei mahdu pöydän alle kunnolla vaikka laskis ala-asentoon.

Noita L33t:ejä näyttäis olevan paikallisessa Veikon koneessa, niin melkein tekisi mieli tuollainen käydä ostamassa.
Täältä löytyy tuommoinen. Muuten ihan hyvä, hyvät säädöt ja tukeva ja miellyttävän tuntuinen istua.. Paitsi: Hiostaa todella armottomasti ja pidemmän session jälkeen on selkä märkänä. Tämän vuoksi en ostaisi uudestaan samaa tuolia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 351
Täältä löytyy tuommoinen. Muuten ihan hyvä, hyvät säädöt ja tukeva ja miellyttävän tuntuinen istua.. Paitsi: Hiostaa todella armottomasti ja pidemmän session jälkeen on selkä märkänä. Tämän vuoksi en ostaisi uudestaan samaa tuolia.
No niin hyvä tietää. Tässä Markuksessa on istuinosassa vähän sama vika, kun tämä on nahkainen versio. Joten täytyy varmaan sitten suosiolla unohtaa tämä.

Suosituksia jostain muusta tuolista? Budjetti voisi olla 200-300 välillä
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
No niin hyvä tietää. Tässä Markuksessa on istuinosassa vähän sama vika, kun tämä on nahkainen versio. Joten täytyy varmaan sitten suosiolla unohtaa tämä.

Suosituksia jostain muusta tuolista? Budjetti voisi olla 200-300 välillä
Kankaisia (hyviä) vaihtoehtoja ei juurikaan ole tuohon hintaan, joten aika rajoitettu valikoima. Joko käytetty toimistotuoli tai markuksesta käsinojat pois. Tai sitten pitää vain elää järkyttävän hiostuksen kanssa, ehkä siihen tosin voi joku istuintyyny tuoda vähän helpotusta; selkähiostukseen ei tosin taida mikään auttaa.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Itellä on nykyään Arozzi Verona Signature Soft Fabric penkki. Oon kyllä ollu tyytyväinen. Yhden modauksen tein eli siirsin käsinojia taaksepäin. Vähän sai olla jämäkämmät nuo käsinojat, mutta kyllä pienen heilunnan ymmärtää kun liikkuvat jokasuuntaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 699
Viestejä
4 189 431
Jäsenet
70 784
Uusin jäsen
juged

Hinta.fi

Ylös Bottom