Pelituolit

Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
119
Onkos näkynyt mitään hyviä tarjouksia nyt kangaspäällysteisistä tuoleista? Pojalle ois tuoli hakusessa max. 200€ hintaan. Välillä ollut noita Arozzin tuoleja tuohon hintaan telian kaupassakin, mutta nyt näkyy olevan aika huono tarjonta.
 
Liittynyt
16.12.2022
Viestejä
75
Pelituolit on ihan puhtaasti rahastusta, jonnemuotoilua ilman minkäänlaista laatua tai järkeä suunnittelussa, kokemuksesta puhumatttakaan.

Rahalleen saa vastiketta kirjaimellisesti kymmenkertaisesti ostamalla hyvän 100-200 euron "käytetyn" Martelan, Kinnarpsin tms toimistuolin. Lafkoja, jotka myy noita on siellä sun täällä ainakin pk-seudulla, luultavasti myös muissa isoimmissa kaupungeissa, vaihtoehtoisesti sitten torilta, konkurssimyynneistä tms.
Täysin samaa mieltä. Aiemmin lukuisia eri pelituoleja parin vuoden välein ostaneena aiheuttavat nykyään ehkä enemmän myötähäpeää, kuppipenkiksi muotoiltuja jonnetuoleja täysin olemattomilla säädöillä ja surkeilla materiaaleilla. "Gamer" brändäys ja absurdi ajatus siitä, että pelaamiseen tarvittaisiin oma tuolinsa ilmeisesti kuitenkin myy.

Sittemmin siirtynyt Martela outletin tuoleihin, uudelleenverhoiltu ovh ~2000 euron tuolin saa sieltä yleensä 400-500 eurolla, on säädöt, ergonomia ja kestävyys vähän eri planeetalta :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 145
Itse ostin Ikean Markus tuolin, joka mulla oli ollutkin viimeiset 10 vuotta. Antautui vain tuossa vuosi sitten jonka jälkeen ostin Leetin jonkun Pro "pelituolin". Ihan ok sekin oli, en vaan tykkää noiden pelituolien muotoilusta. Niissä kun tuppaa olemaan semmoiset rallipenkeistä tutut korotukset reunoilla, ihan kuin saattaisin pudota kesken pelin.

Oli tämä markuskin muuttunut vuosien varrella. Keinonahan tilalle on vaihtunut kangas, joka varmaan hyvä asia. Mutta käsinojat olivat vaihtuneet kumiin, tai johonkin sen kaltaiseen materiaaliin, enkä oikein pitänyt siitä. Onneksi vanhassa, lahonneessa Markuksessa keinonahkaiset ja pehmustetut käsinjat olivat edelleen ehjät, niin vaihdoin ne uusien tilalle.

Parastahan tässä Ikean tuolissa on se, että itse istuin osa on "syvempi" mitä tuossa pelituolissa. Eli istuinosa tulee pidemmällä reiden alla, josta pidän. Edelleen ääni Markukselle. Edellinen siis kesti sen mainitut noin 10 vuotta, ja toivottavasti tämä kestää myös.

 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 757
Itse ostin Ikean Markus tuolin, joka mulla oli ollutkin viimeiset 10 vuotta. Antautui vain tuossa vuosi sitten jonka jälkeen ostin Leetin jonkun Pro "pelituolin". Ihan ok sekin oli, en vaan tykkää noiden pelituolien muotoilusta. Niissä kun tuppaa olemaan semmoiset rallipenkeistä tutut korotukset reunoilla, ihan kuin saattaisin pudota kesken pelin.

Oli tämä markuskin muuttunut vuosien varrella. Keinonahan tilalle on vaihtunut kangas, joka varmaan hyvä asia. Mutta käsinojat olivat vaihtuneet kumiin, tai johonkin sen kaltaiseen materiaaliin, enkä oikein pitänyt siitä. Onneksi vanhassa, lahonneessa Markuksessa keinonahkaiset ja pehmustetut käsinjat olivat edelleen ehjät, niin vaihdoin ne uusien tilalle.

Parastahan tässä Ikean tuolissa on se, että itse istuin osa on "syvempi" mitä tuossa pelituolissa. Eli istuinosa tulee pidemmällä reiden alla, josta pidän. Edelleen ääni Markukselle. Edellinen siis kesti sen mainitut noin 10 vuotta, ja toivottavasti tämä kestää myös.

Nahkaisessa markuksessa käsittääkseni istuinosa on aitoa nahkaa mutta selkänoja on tekonahkaa. Oman nahkaisen Markuksen selkänojan verhoilu hilseili itsensä pilalle (vaikka käytin nahanhoitoaineita) mutta istuinosa on edelleen täysin kunnossa. Ikean outletista sattui sitten silmään kahdeksalla eurolla kokonaan uusi kankainen selkänoja minkä pistin vanhan risaisen tilalle. Vanhaa selkänojaa purkaessa huomasin että myös ristiselän tuki oli ratkeamispisteessä.

Omallakin Markuksella ikää hiukan alle 10 vuotta, ostin käytettynä 80€:lla noin 8 vuotta sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 553
Viestejä
4 362 086
Jäsenet
72 419
Uusin jäsen
CozyBoiii

Hinta.fi

Ylös Bottom