Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No paskalta tuo näyttää verrattuna asusiin mistä säätö löytyy ja saa mieluisaksi. Mistä lie sitten johtuu.Sharpness? Eikö tuommoiset häröilyt ole analogiaikojen ihmeitä. Tai no, telkkareissa joissa on kuvanparannuspiiriä saattaa olla vielä vastaavia. Mutta siis... LCD-panelit ovat digitaalisia, mikä hiton "terävyys"?
Mieluisa ei ole sama kuin oikea. Tsekkaa tästä onko oikein: Sharpness - Lagom LCD testNo paskalta tuo näyttää verrattuna asusiin mistä säätö löytyy ja saa mieluisaksi. Mistä lie sitten johtuu.
Oikein ei ole se mitä mä näiltä laitteilta haluan. Mun mielestä jos mä oon ainoo henkilö joka tätä näyttöä käyttää, niin mun silmää sen pitää mielyttää, eikä lcd testikuvaa..Mieluisa ei ole sama kuin oikea. Tsekkaa tästä onko oikein: Sharpness - Lagom LCD test
"Mieluisa" kuva riippuu täysin siitä, mitä on milloinkin ruudulla. Joku kuva saattaa näyttää "paremmalta" saturaatio tapissa, toinen hailakkana, toinen näyttää kivalta yliterävöitettynä ja toinen taas ei... Loputon säätämisen suo, eikä näy ikinä niin kuin pitäisi. Testikuvat ratkaisevat tämän, ei tarvi kuin kerran säätää kuntoon ja siinä se. Sen jälkeen voi katsella joka tilanteessa mahdollisimman lähellä alkuperäistä olevaa kuvaa. Ideaalimaailmassa kaikilla olisi täydellinen näyttö ja täysin samanlainen kuva, mutta koska se ei ole mahdollista, niin toiseksi paras ratkaisu on pyrkiä mahdollisimman lähelle sitä. Ja siksi testikuvia tarvitaan.Oikein ei ole se mitä mä näiltä laitteilta haluan. Mun mielestä jos mä oon ainoo henkilö joka tätä näyttöä käyttää, niin mun silmää sen pitää mielyttää, eikä lcd testikuvaa..
Oikein säädetty kuva näyttää hyvin tylsältä omaan makuun. Jos sinä siitä pidät, ei se multa ole pois. Sama homma tässä."Mieluisa" kuva riippuu täysin siitä, mitä on milloinkin ruudulla. Joku kuva saattaa näyttää "paremmalta" saturaatio tapissa, toinen hailakkana, toinen näyttää kivalta yliterävöitettynä ja toinen taas ei... Loputon säätämisen suo, eikä näy ikinä niin kuin pitäisi. Testikuvat ratkaisevat tämän, ei tarvi kuin kerran säätää kuntoon ja siinä se. Sen jälkeen voi katsella joka tilanteessa mahdollisimman lähellä alkuperäistä olevaa kuvaa. Ideaalimaailmassa kaikilla olisi täydellinen näyttö ja täysin samanlainen kuva, mutta koska se ei ole mahdollista, niin toiseksi paras ratkaisu on pyrkiä mahdollisimman lähelle sitä. Ja siksi testikuvia tarvitaan.
Toki jos haluaa välttämättä säätää kuvan ehdoin tahdoin muuksi, niin se toki sallittakoon. Äänentoistossakin löytyy aina heitä, jotka equttavat bassot ja treblet täysille. Mutta on tärkeää tiedostaa, että lähtökohtaisesti jokaisen näytön tehtävä on näyttää kuva oikein, sellaisena kuin sisällöntuottajat ovat tarkoittaneet asiat nähtäväksi.
Cleartype-asetuksen voisi säätää uusiksi, jos on vaikka eri alipikseliasettelu tuossa Acerissa.Liittyykö tuo terävyys siihen, kun tässä Acerissa tekstitkin näyttää tosi valjulta ja huonolta vanhaan motuun verrattuna?
Joku asetuskin saattaa olla poikittain, kun ei näistä tiedä. Just vasta asentelin ekaa kertaa Win10 ja uus monitorikin.
Saisiko noita jotenkin paremmiksi?
Haitko uuden ? Itse kävin verkkokaupassa tänään ja innostuin hieman tuosta 27 + 4k yhdistelmästä, mitä aikaisemmin pidin huonona yhdistelmänä.Tuli hankittua Acerin XB273KP Gigantista ja nyt kun hain näytön postista ja otin käyttöön niin huomasin saman tien että paneeli on täynnä jotain ihme mustia pisteitä. Roskia? Miten on mahdollista että tälläinen näyttö lähtee tehtaalta.Onneksi Giganttiin on kohtalaisen helppo palauttaa.
Noissa parin tonnin näytöissä on 384 ledilamppualueen HDR-toteutus, jonka maksimikirkkaus on 1000 nitsiä, kun taas XB273KP:ssä ja XV273KP:ssä on saman paneelin normiversio.Haitko uuden ? Itse kävin verkkokaupassa tänään ja innostuin hieman tuosta 27 + 4k yhdistelmästä, mitä aikaisemmin pidin huonona yhdistelmänä.
Miten tuo xb273kp eroaa x27 mallista ja asuksen vastaavasta? Hintaa kuitenkin melkein puolet vähemmän.
Acerin VG271UP tuli viime viikolla gigantista ja aiempi päänäyttö VG270UP siirtyi kakkosnäytöksi. Näyttöihin itsessään olen varsin tyytyväinen, mutta onhan nuo jalustat aivan karmeaa paskaa.. Olisiko suositella jotain telinettä kahdelle 27" näytölle? Sellainen että saisi pöydän reunaan (paksuus n. 1,5cm) kiinni. Pitäisi saada niin, että päänäyttö on kohtisuoraan edessä kasvoja kohti ja kakkosnäyttö poikittain sivussa kasvoja kohti.
Meinaatko, että mahtuu tuohon tapaan mitä @Alensia kysyi? Itsellä on vastaava ja kun minulla hetken siinä oli 2 x VG271UP niin ne ei mielestäni ihan taittunut siten, että saisi sen toisen kunnolla käännettyä kasvoja kohti. Ehkä jos pitäisi noita näyttöjä ihan sen pöydän takareunan (kiinnityskohdan) tasalla niin toimisi, mutta itse ainakin tarvitsen näytöt tuota lähemmäksi omia kasvoja. Hieman liian lyhyet nuo käsivarret siis mielestäni. 24" + 27" toimii kohtalaisesti.Itse hommasin tälläsen pari vuotta sitten ja ei mitään valittamista. Viime viikolla hain myös samaisen näytön ja lukemieni perusteella jätin näytön oman jalan suoraan muoveihin ja tungin tähän standiin. Suosittelen! (sekä näyttöä että standia)
https://www.amazon.de/gp/product/B01FEAZG86/
Ilman G-synciä pitäisi toimia 900-sarjalaisillakin HDMI-piuhalla: What graphics card do I need for HDR and what PC games support it?NVIDIA tukee HDRää vain 10-sarjan korteissa ja sitä uudemmissa.
980 ei riitä.
Ilman G-synciä
Haitko uuden ? Itse kävin verkkokaupassa tänään ja innostuin hieman tuosta 27 + 4k yhdistelmästä, mitä aikaisemmin pidin huonona yhdistelmänä.
Miten tuo xb273kp eroaa x27 mallista ja asuksen vastaavasta? Hintaa kuitenkin melkein puolet vähemmän.
Sitten jos jostain syystä windowsin kuvan jää selkeästi harmaaksi, vaikka juuri laitoit Toista hdr-pelejä ja -sovelluksia, niin tee sen ohjeen mukaan.
Eli laita Toista hdr-pelejä ja -sovelluksia takaisin "Ei käytössä" sen jälkeen acer widgetistä ota hdr pois vaihda normaaliin, sitten heti takasin hdr widgetistä.
Sen jälkeen laita Toista HDR-pelejä ja -sovelluksia: Käytössä.
/EDIT: Ainiin ja tuon kaiken jälkeen voit kusta koko homman myös niinkin tyhmään asiaan, kuin hiirellä klikkailuun turhanpäiten kun ensin tuplaklikkaat pelin kuvakketta, niin älä missään nimessä jää klikkailemaan hiirtä, sillä se ottaa kosketuksen työpöytään silloin kun se peli välähtää auki ja silloin se hdr on menetetty samantien.
//EDIT:
Testasin myös Rivatuner+hwinfo, eli ei saa olla käytössä. Nämäki ottaa kosketuksen työpöytään ja rikkoo heti HDR pelin boottausvaiheessa.
EDIT: Mulla ei ole myöskään Geforce Experienceä asennettuna, en tiedä voiko sekin tehdä sen kosketuksen desktoppiin ja rikkoa sen hdr:n.. Luultavimmin myös Steamin sisäinen launcheriki rikkoo hdr:n mutta tuo on vain puhdas arvaus.
No ainakaan pelkän G-Syncin XB273:a ei ole mitään järkeä hankkia, kun kilpailutilanne voi näytönohjaimissa muuttua rajusti seuraavan vuoden-kahden aikana.Nyt pitäisi arpoa tilaako xv273 Jimmssiltä 899e hintaan vai jääkö odottelemaa tarjoulsia xv273 tai xb273. Vähän harmittaa, kun juuri ollut kuun alussa ilmeisesti.
Onko kokemusksia näytön palautuksesta jimmssille ? Giganttii meni ainakin hienosti.
LG 34GK950F Review - TFT CentralOnko jollain heittää hatusta ostamisen arvoista näyttöä jossa
Mieluusti ultrawide ja alta 1000e hintaluokka.
- 1440p pystyreso
- Freesync
- Ei TN tai VA -paneelia
- 100+ Hz virkistys
Eipä taida olla tuossa hintaluokassa (tarjous 349€) mitään muita vaihtoehtoja edes..Joku 27" sais olla ja kai 1440p 144hz. Katoin että täällä on puhuttu tuoasta VG271UP:istä... Kannattaisiko sellaisen ostaa vai onko parempia vaihtoehtoja about siihen hintaluokkaan?
Jaahas minkähän näytön tähän hätään nyt kannattais ostaa?
Aika kauan miettinyt ostaa uuden mutten kyllä tiedä näistä enää mitään kun kokoajan tulee jotain uusia ominaisuuksia jota "pitäis" olla siinä näytössä...
Joku 27" sais olla ja kai 1440p 144hz. Katoin että täällä on puhuttu tuoasta VG271UP:istä... Kannattaisiko sellaisen ostaa vai onko parempia vaihtoehtoja about siihen hintaluokkaan? speksit RTX 2070 ja 7700k
Joku 27" sais olla ja kai 1440p 144hz. Katoin että täällä on puhuttu tuoasta VG271UP:istä... Kannattaisiko sellaisen ostaa vai onko parempia vaihtoehtoja about siihen hintaluokkaan? speksit RTX 2070 ja 7700k
Aika nopea IPS paneeli saa olla, jos pystyy oikeasti tohon 4ms aikaan, tämähän ei siihen pysty.
On se TN:ienkin keskimääräinen vasteaika kaksin-kolminkertainen mainostettuun nähden.Aika nopea IPS paneeli saa olla, jos pystyy oikeasti tohon 4ms aikaan, tämähän ei siihen pysty.
Oletko tutustunut tähän Acerin näyttöön, josta tässä osiossa on jauhettu sivukaupalla viimeiset pari viikkoa?liksa kun tulee pitäisi näyttöä upgreidaa olisiko tuosta pelaamiseen hyvä AOC Gaming G2590PX, hinta 217€
vaatimuksena on gsync comp ja vesa mountti bujetti pyörii siinä 350 hujakoilla
olen tuota katsellut oma näyttis ei kyllä jaksa tuota 1440p resoa. eikä varmaan tulevakaan. päivitän näyttiksen kunhan nvidian uudet tulee kauppoihin ellei intel kerkeä sitä ennen yllättämään. tällä hetkellä gtx 1070ti.Oletko tutustunut tähän Acerin näyttöön, josta tässä osiossa on jauhettu sivukaupalla viimeiset pari viikkoa?
Acer Nitro VG271UP 27"e; pelinäyttö (musta) - Näytöt
Epävirallisesti Gsync-tuettu, mutta Gigantissa on 50 päivän palautusoikeus.
Eikös pelejä voi ajaa 1080p ja työpöytää 1440polen tuota katsellut oma näyttis ei kyllä jaksa tuota 1440p resoa. eikä varmaan tulevakaan. päivitän näyttiksen kunhan nvidian uudet tulee kauppoihin ellei intel kerkeä sitä ennen yllättämään. tällä hetkellä gtx 1070ti.
27 ja 1080p ei oikein sovi yhteenEikös pelejä voi ajaa 1080p ja työpöytää 1440p![]()
Ei niin, mutta kyllä silti mieluummiin itse pidän tuota 27" 1080p kuin 24" 1080p27 ja 1080p ei oikein sovi yhteen![]()
Makukysymyshän tämä on, mutta minulla on käytössä tuo kombo ja olen siihen tyytyväinen, kun vanhoissa peleissä saa kaikki hertsit käyttöön ja uusissa seilataan 60 tuntumassa FreeSyncin kera.olen tuota katsellut oma näyttis ei kyllä jaksa tuota 1440p resoa. eikä varmaan tulevakaan. päivitän näyttiksen kunhan nvidian uudet tulee kauppoihin ellei intel kerkeä sitä ennen yllättämään. tällä hetkellä gtx 1070ti.
Ei ole mitään järkeä ottaa pelkän G-Syncin näyttöä, jolla kahlitset itsesi Nvidian näytönohjaimiin.Mikäs on raadin mielipide, kumpi kannattaisi ostaa?
PG279Q tarjouksessa 630e
Asus ROG PG279Q 27" -pelinäyttö 629,90
27GL850 600e
LG UltraGear 27GL850-B 27" QHD-pelinäyttö 599,90
Asuksessa on kai ollut ongelmia paneeliloton kanssa mutta siinä olisi G-Sync.
Mistä sait jo nyt tilattua?Torstaina pitäisi olla käsissä LG 27GL850-B. Katsotaan miten onni tällä kertaa potkaisee. Todennäköisesti täynnä kuolleita pikseleitä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.