Tänään tuli MSI MAG321CQR 1440p näyttö. Alkutestailujen jälkeen erittäin positiivinen fiilis. 32" näyttö ei tunnu niin isolta kuin kuvittelin. Ei kuolleita pikseleitä eikä taustavalovuotoja. Hieman karkeampi kuva työpöydällä kuin 27 tuumaisessa samalla resolla varustetussa näytössä. Pelikäytössä toimii hienosti, tosin jonkin verran repeilyä havaittavissa. Tuntuma on laadukas, lukuunottamatta takapaneelissa olevia "RGB valoja".
Toisin kuin joillakin minulla toimii G-sync ihan nappeja painamalla eikä CRU:lla tarvitse kikkailla. Minulla ei aiemmin ole ollut mitään syncciä joten en tiedä miltä maagisen syncin pitäisi tuntua. En osaa tehdä alkutestauksen jälkeen eroa 144 hertsin ja 120 hertsin syncin välillä.
Sain syncin toimimaan ilman CRU:ta seuraavasti:
Latasin MSI:n sivuilta näytön ajurin, koska se oli siellä tarjolla. Asennuksen jälkeen näyttö tunnistuu laitehallinnassa. Samalla otin sieltä heidän väriprofiilin ja Gaming OSD:n ja asensin ne.
Gaming OSD:ssä klikkasin freesync kuvaketta jonka jälkeen täppä Nvidian ohjauspaneelissa GSYNCiin ja se kuuluisa VOILA. 1.kerralla GSYNC lähti heti päälle, mutta toisella kerralla piti vaihtaa freesyncci 2 kertaa päälle/pois gaming osd:stä ennen kuin lähti pelittämään...eli jotain häikkää on.
Gsync näyttää toimivan vain 120Hrz tilassa tällä tavalla. Jos olen käsittänyt oikein CRU:lla saadaan gsync toimimaan myös 144Hrz:llä. Korjatkaa jos olen väärässä.