Sinun nyt pitäsi erottaa resoluutio DPI:stä. Peligrafiikassa se hypoteettinen R-kirjain olisi 32" 1440p ruudulla isompi, ja siinä olisi enemmän pikseleitä. Ei enemmän pikseleitä per tuuma, mutta enemmän pikseleitä absoluuttisesti kuvaamassa sitä ärrää. Näin ollen R olisi isompi ja se renderöitäisiin kokonaisuudessaan tarkemmin.
Sinun logiikan mukaan tuo 5x5 R tulisi selväksi, kun sitä katsottaisiin tarpeeksi pieneltä ruudulta.
Tässä vkonlopun "kura" resolla ja 240hz pelaillut CS niin varmaan ainut minkä erottaa on juurikin liikkeen sulavuudessa tapahtuvat erot.
Siksi 1080p jo itsessään näytti hyvältä 24" näytöllä ettei eroa 32" 1440p huomannut.
Meidän lan tilojen näyttöjen "HC" tietäjä selitti asiaa mutta totesi että varsinaisen eron huomaamiseen vaikuttaisi myös tuossa isommassa 1440p näytössä oleva VA paneelista johtuva joku pixelien rakenne mikä olisi VA paneelille tyypillistä ja jonka huomaisi juurikin tälläisellä lähemmällä tarkastelulla jota erojen etsimiseksi tein.
Seuraavaksi tulee Asuksen swift PG278QR
27" 1440p Gsync näyttöjä meille joten pääsee tarkemmin testailemaan niitäkin ja samalla katsoa eroja vastaavan laisiin IPS näyttöihin.
Minulla on sama näyttö kuin sinulla ja olen tilannut tuon MSI:n näytön. Arvostelut ovat positiivisia, myös niiden jotka ovat ostaneet monitorin. Enkä mistään muualta ole lukenut tuosta Tekpronin havaitsemasta hidastelusta. Toki jos olet yleisreflekseiltäsi Ninja ja CS on se juttu niin saattaa olla joku toinen monitori parempi. Katsotaan kuinka käy, kun monitori saapuu tänne leveyspiirille. Itse pelailen lähinnä FPS:siä, joten jos jotain hidastelua/lagomia näkyy niin todennäköisesti sen huomaan...tai sitten en. Palautushommat Giganttiin sujuvat kuitenkin kiitettävästi.
Tuosta MSI näytöstä sellaista että Freesync välähtelee aavistuksen joissakin peleissä Nvidian ohjaimilla vähän väliä joka on häiritsevää.
Mustassa/tummissa kohdissa on tyypillistä VA paneelin hitautta joten kuva bluraata/Ghoustaa melkoisen voimakkaasti niissä kohdissa, suurempi kuvaruutu myös tuo nämä selvästi paremmin esille.
Muuten on ihan Ok näyttö.
Viimeksi muokattu:
Onneksi Giganttiin on kohtalaisen helppo palauttaa.