Itsellä ei kokemusta 240hz näytöistä, mutta miten itse koit tuon tuon noston 144hz -> 240hz? Ei liene yhtä merkittävä mitä esim. joku 60 -> 120/144hz? Mulla on nyt 165hz näyttö ja vähän pelistä riippuen itselläni on aika vaikeata huomata eroa jos yli +120fps / hz. Kokemusta siis siirtymisestä 60hz -> 120hz -> 144hz -> 165hz ja peleinä nämä yleiset mainstream räiskinnät, vahvasti mm. cs go.
No koin

Sanotaan näin, että kokonaisuus koostuu pienistä palasista. Minun kokonaisuus koostuu mm.
Logitech G710+ näppiksestä,
Logitech G403 langattomasta hiirestä,
AKG luurit (1xx, 272, 812 pro nyt) creativen kortilla,
Iso hiirimatto ja nytten tuo näyttöevoluutio siirtyi pitkän linjan EIZOista kertaheitolla asukseen. En kaikkia mallinumeroita muista, mutta noi EIZON FG2421 120Hz (Fake 240) jälkeen tuli tuo PG348Q joka tuntui todella oudolta pelata CS jo pelkästään reson takia ja sitten ajattelin, että pitäähän se olla oikeat vermeet, joten hommasin tuon PG258Q siihen kylkeen. Noissa on eroa se 140Hz ja (100Hz oc vs 240Hz, josta tosin käytän 237 gsyck lockkia). Sulavuuteen varsinkin tuollaisessa CS tapaisessa räiskinnässä vaikuttaa se kokonaisuus. Kyllähän sitä onnistuu pelaamaan vaikka suoraan läppäriltä erillisellä hiirellä ja 4g netillä, mutta ei se tunnu mukavalta. Nytten kun on tuollainen semitehokas kone vielä, niin molemmat panelit pääsevät oikeuksiinsa ja molemmissa on omat vahvuudet ja heikkoudet.
Tuo ultrawide on työpöydällä huomattavasti parempi, seikkailupelit kuten esimerkiksi the witcher tms on huomattavasti mukavampia pelata ja tuossa ei näytön nopeus häiritse.
Sitten taas cs/bf akselilla 240Hz dominoi ihan suveneeristi. Tuollaiset ns huonot värit sopivat paremmin liian kirkkaina peleihin, jossa pimeästä ympäristöstä pitää sitä vihua kaivaa. Sulavuus on ihan omaa luokkaansa se ei silti tosin poista warppivaa vihua kentältä tai auta spray controlliin. Joskus kun se pienikin ero on merkittävä jos omilla refuilla pystyy sen ensimmäisen hs ampumaan niin se voi pitkälti tarkoittaa voittoa jo erässä, se sitten taas sitä ns mukavuutta pelaamiseen. Eiköhän dark souls minulle henkilökohtaisesti suo hetkiä, jollon henkisesti viillellä itseäni oli näyttö mikä tahansa. Mainittakoot vielä, että vaikka peli itsessään näytti the crewssä paremmalta tuolla uw:llä, niin sulavuus vei voiton tuolle 240 monitorille.
Kaikki nämä ovat tosin omia mielipiteitäni, mutta ei nuo muutkaan kovemmat pelaajat tätä panelia turhaan ole kehuneet..
e. Sen punasen langan piti vissiin olla, että pelkkä paneli ei riitä. Tarttee sen setupin kokonaisuudessaan jolla osaa/tykkää pelata ja siihen kumpanenkin noista paneleista sopii hyvin tosin eri kategorioissa vain painivat. uw miinuksista jäi myös pois tuo heikko tuki, siitä voi lurkkia lisää esim
http://steamcommunity.com/groups/ultrawidemasterrace#curation
tuolta.