Pelinäytöt

Viestiketju alueella 'Muut PC-komponentit ja oheislaitteet' , aloittaja Joulukalja, 17.10.2016.

1. Lepakomäyrä

Lepakomäyrä

Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Pahoitteluni nyt oli ihan eri paneelin asetukset jäänyt lähimuistiini, säätelin myös asuksen näyttöjä ja mieleen jäi XG32VQ asetukset joissa tosiaan ei ollut sharpness säätöä ja blurria sekä Overshotia oli sitäkin enemmän.
    Eli ihan eri paneelista höpisin.

2. Karvapallo

Karvapallo Platinum-jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
  3. Akkoli

Akkoli

Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Onkohan tästä Kikantin kuukauden tarjousnäytöstä mihinkään:

Acer KG271C 27&quote; pelinäyttö (musta/punainen) - Näytöt

Hinta on edullinen, eipä näy läheskään tuohon hintaan edes ulkomailla. Acer toisaalta merkkinä ei vakuuta lainkaan. Eipä juuri löydy testejä tuosta näytöstä.

Itsellä on nyt joku Eizon 24" 1920x1200 60Hz TN-näyttö ollut vuosia ja ajattelin siirtyä 144Hz aikaan. 1440p jääköön vielä odottamaan, koska Ryzen 1600 ja RX 580 8Gb ei tuohon vielä riitä, joten mennään 1080p:llä. Kovasti tekis mieli ostaa 27" näyttö. Vaatimuksina siis TN 27", 1080p, vähintään 144Hz ja Freesync. Ei kaareva. Mitään kuuloke tai USB liittimiä en tarvitse, saati kaiuttimia.

Mitä muita vaihtoehtoja, jotka antavat lisärahalle vastinetta. Näyttöjähän on niin perkeleesti, mutta onko hinta/laatua jossain tuota Aceria enemmän (laatua luultavasti on)? Mikä on "paras" näyttö yllä mainituilla spekseillä?
    Niin ja käyttö on lähinnä nettisurffailu, twitch katselu ja PUBG pelaaminen.

4. rikyy6

rikyy6

Rekisteröitynyt:
    22.05.2017
    En kyllä ostaisi 27" 1080p näyttöä, koska pikselit erottuu turhan hyvin.

5. Akkoli

Akkoli

Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Kiitos, tätähän minä kysyin. :tup:

6. Bugi

Bugi

Rekisteröitynyt:
    11.07.2017
  7. Karvapallo

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
  8. Viskaali

Viskaali

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Minulla on sama näyttö kuin sinulla ja olen tilannut tuon MSI:n näytön. Arvostelut ovat positiivisia, myös niiden jotka ovat ostaneet monitorin. Enkä mistään muualta ole lukenut tuosta Tekpronin havaitsemasta hidastelusta. Toki jos olet yleisreflekseiltäsi Ninja ja CS on se juttu niin saattaa olla joku toinen monitori parempi. Katsotaan kuinka käy, kun monitori saapuu tänne leveyspiirille. Itse pelailen lähinnä FPS:siä, joten jos jotain hidastelua/lagomia näkyy niin todennäköisesti sen huomaan...tai sitten en. Palautushommat Giganttiin sujuvat kuitenkin kiitettävästi.

9. Technarchy

Technarchy

Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    Mahtaako noihin pian yleistyä HDR vai eikö se ole hyvä peleissä? HDR600-1000

10. lein

lein

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Nuo numerot tarkoittavat maksimikirkkautta nitseissä mitattuna ja valtaosa paneeleista yltää siihen 300 paikkeille, eli tuo yleistyminen edellyttäisi jonkinlaista innovaatiota paneelitekniikassa.

11. Technarchy

Technarchy

Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    Höh, odotin sellaisen olevan ihan nurkan takana. Eli on vissiin turha jäädä odottelemaan hyvää HDR näyttöä ja panostaa normaaliin? Aattelin et jos sellaisen olisi piankin saanut, niin olisi sitten ostanut viimeisen päälle uusinta uutta.

12. lein

lein

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Itse jonkin aikaa odottelin HDR-toteutuksia, kun siitä kuullut vähän väliä juttua, mutta olen tullut siihen tulokseen, ettei sen aika ole vielä.

Sitä taas on mahdoton sanoa, että minä vuonna kunnollisia HDR-näyttöjä ilmestyy markkinoille kohtuuhintaan.

13. Akleksi

Akleksi

Rekisteröitynyt:
    26.01.2018
    Oma veikkaus on, että menee vielä ~2 vuotta kohtuuhintaisten HDR600+ pelimonitorien saapumiseen myyntiin.

14. Technarchy

Technarchy

Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    Sit se pitää tyytyä normaaliin 1440p 144hz IPS näyttöön, jos nyt edes niitä tulisi kohtuu hinnalla tänä vuonna.

15. Akleksi

Akleksi

Rekisteröitynyt:
    26.01.2018
    Olen juuri noilla spekseillä olevaa näyttöä tässä itsekin hommaamassa 27-tuumaisena. Tuolla Mikä näyttö minulle? -ketjun puolella jonkun verran puhutut uudet Acerithan ovat HDR400 näyttöjä, mutta enpä tiedä onko tuosta juuri iloa. Huomasin juuri Rtingsiin tulleen yhdestä noista arvostelu: Acer VG271UP Review. Sama Innoluxin paneeli löytyy XV272UP, Gigabyte Aorus AD27QD ja ilmeisesti tuoreemmin valmistetuista VG270UP. Vähän lottoamista noiden kanssa, että kuinka hyvän yksilön saa valovuotoa ja IPS-glowia ajatellen.

Amazon.de :stä olen ajatellut mahdollisesti koittavani onnea ja lähettää sitten takaisin, jos on huono yksilö. 330-360 euron hinnoissa liikkuvat "käytetyt" siellä, jotka käytännössä vain avattuja paketteja (keskustelua tästä tuolla toisessa ketjussa jonkun verran). Yksi vaihtoehto myös XF270HUA, jonka joku tuolla olikin tilannut käytettynä ja on ilmeisesti siihen tyytyväinen.

E: Samsung CHG70 Review (C27HG70, C32HG70) Tuossa Samsungissa on HDR600, eipä tuokaa vielä mikään mahtava ilmeisesti ole HDR:än puolesta. VA-paneelihan tuo on ja on kurvikas, 450€ halvimmillaan Suomessa.

Viimeksi muokattu: 13.07.2019
  16. Technarchy

Technarchy

Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    Se mitä olen noita pelitestejä HDR400 näytöllä katsonut, niin ne ovat olleet kaikin puolin negatiivisia. HDR on vaan tehnyt asioista huonompia. Toki lastentauteja voi olla, mut en usko et HDR400 riittäisi vielä mihinkään. Liika pimeä.

Outoa ettei XF270HUA myydä suomessa ollenkaan...

Akleksi tykkää tästä.
  17. Alensia

Alensia Custom-titteli Make ATK Great Again

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Itse tuli lunastettua tuo Acerin VG270UPbmiix Proshopin 369€ tarjouksesta ja yllättävän hyvä hintaisekseen. Suurin pettymys tuo VRB 1ms -huijaus, sitä ei pysty käyttämään jos näytön asettaa 144 Hz -tilaan :( pientä häntimistä/blurria olen huomaavinani BenQ XL2411P:n jälkeen, mutta ei tule niin hampaat irvessä mätettyä CS:ää enää että antaisin tuon häiritä pahemmin. Valovuotoa ei ole nimeksikään (joskaan en kovin herkkä asian suhteen ole), väritoisto aivan eri planeetalta Benkkuun verrattuna.

Paha puoli nyt että pitäisi varmaan kakkosnäyttökin päivittää 27"/1440p-aikaan, OCD iskee päälle eri koon/reson näyttöjä käyttäessä... :D

KREEGAH BUNDOLO ja Akleksi tykkäävät tästä.
  18. Akleksi

Akleksi

Rekisteröitynyt:
    26.01.2018
    Proshopista saa, mutta suolaiseen 600e hintaan. Tuo on poistunut valikoimista varmaan sen takia, että tuo on jo kolmisen vuotta vanha malli.

Itsekin päivittämässä juuri XL2411:en tilalle tuota tai vastaavaa näyttöä. Jossain oli porukka kommentoinut, että Freesync päällä tuota VRB:tä ei pysty käyttämään ja se lisää haamuilua, mutta vähentää huomattavasti motion blurria. Pystytkö testaamaan, että toimiiko jos Freesync on pois päältä? Eli siis vaikka pystyisi 144 Hz -tilassa sitä käyttämään, niin se taitaa soveltua lähinnä juuri siihen hampaat irvessä CS:än mättäämiseen.

19. Technarchy

Technarchy

Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    Mä luulin et se malli ilman vipaa Aata olisi vanhempi kuin tuo. Normi hinta tuolle on kyl suolanen.

20. Akleksi

Akleksi

Rekisteröitynyt:
    26.01.2018
    Niinpäs taitaa olla, mutta kuitenki 2017 puolella tuo HUA:kin näköjään tullut. Tuo XF272UP sen on ilmeisesti korvannut, kun siinäkin on tuollainen parempi jalusta.

21. Lepakomäyrä

Lepakomäyrä

Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Avatkaa nyt minulle sokeelle asiaa että miten ja missä parhaiten huomaa erot yksityiskohtien määrässä kun kyseessä on

32"(31.5") 1440p näyttö jossa on n.92.7ppi
    Vs
    24" 1080p näyttö jossa on n .91.7pp

Olen yrittänyt havaita eroja mutta suurempaa kuvaa lukuunottamatta en vain löydä näiden väliltä tarkkuudessa/yksityiskohtaisuudessa?

22. pottu64

pottu64

Rekisteröitynyt:
    17.10.2017
    COMING SOON - 27” Class QHD Nano IPS UltraGear™ Gaming Monitor with G-SYNC™ (27” Diagonal)
    LG UltraGear 27GL850-B 27" QHD-pelinäyttö 599,90

Itse odottelen tässä tuota LG:n näyttöä, jospa tuossa olisi quality control parempaa kuin noissa acerin/asus jne muissa kilpailevissa näytöissä. Tuon näytön suositushinta on 499$/450£ eli Suomessa varmaan asettuu 500€ kieppeille hinta jahka myynnit pääsee vauhtiin elokuussa.

Latezki tykkää tästä.
  23. Akleksi

Akleksi

Rekisteröitynyt:
    26.01.2018
    Eikai noissa taida juuri tarkkuudessa olla eroa. Lähinnä 32-tuumaisessa reilusti enemmän työskentelytilaa. 27-tuumaisesta 1440p näytöstä jotkut puhuu tämänhetkisenä "sweet spottina" tarkkuuden ja koon puolesta pelaamisessa.

Tuota olen myöskin seurannut, täytyisi vaan jaksaa odotella.

24. Lepakomäyrä

Lepakomäyrä

Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Tuolta toisaalta kun sain ymmärryksen että minulta jäisi nyt jotai huomaamatta + vähän "kehujakin" koska en nyt ymmärrä/näe näiden välillä eroja joita siellä pitäisi olla.

Tässä kyseinen viesti jossa asiaa yritetään vielä avata.

Tässä kun verrataan vaan 1080p ja 1440p tarkkuutta mutta ei huomioida että kun se 1440p jakautuu suuremmalle alueelle 31.5" kärsii myös tarkkuus.

32" 1440p näyttöjen arvosteluissa puhutaan myös että näytön tarkkuus olisi kuin katsoisi 24" 1080p näyttöä mutta vain isompi.

25. Divvy

Divvy

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuosta 5x5 kirjaimesta et saa mitään selvää vaikka kuinka pienellä näytöllä sitä tihrustat, kun taas tuo 10x10 näyttää jo kirjaimelta riippumatta siitä, kuinka isolla näytöllä sitä katsot.

Se, kuinka terävältä kuva näyttää on eri asia, kuin että kuinka yksityiskohtainen kuva on.

Latezki tykkää tästä.
  26. Lepakomäyrä

Lepakomäyrä

Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Tuossa vertailussa kuitenkin R kirjaimessa ei olisi yhtään enempää pixeleitä.
    PPI kun on lähes identtinen.
    1080p 24" vs 1440p 32"

Jos molemmat ovat saman kokoisia paneeleja ja toisessa korkeampi resoluutio, niin silloin siinä R olisi tietysti enemmän pixeleitä 1440p.llä.

Nyt kyseessä kuitenkin 24 vs 32" jolloin pixel per inch pienenee kuvan koon suuretessa.

27. Technarchy

Technarchy

Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    Hyvä hinta. Ehkä itse haluisin freesynccinä seuraavan näytön nyt etenkin kun nvidia tukee sitä.

28. Akleksi

Akleksi

Rekisteröitynyt:
    26.01.2018
    Tuossa on nimenomaan Freesync pelkästään. Nvidian kanssa vaan mainostavat tuota "G-syncciä", vaikka tuo siis on G-sync compatible "vain".

29. Divvy

Divvy

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Sinun nyt pitäsi erottaa resoluutio DPI:stä. Peligrafiikassa se hypoteettinen R-kirjain olisi 32" 1440p ruudulla isompi, ja siinä olisi enemmän pikseleitä. Ei enemmän pikseleitä per tuuma, mutta enemmän pikseleitä absoluuttisesti kuvaamassa sitä ärrää. Näin ollen R olisi isompi ja se renderöitäisiin kokonaisuudessaan tarkemmin.

Sinun logiikan mukaan tuo 5x5 R tulisi selväksi, kun sitä katsottaisiin tarpeeksi pieneltä ruudulta.

30. Technarchy

Technarchy

Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    Jos hinta laskee 500 euroon, niin tilaukseen menee. Kaikki mun monitorit ovat maksaneet 500 euroa. Sillä saa aina just hyvän.

Akleksi tykkää tästä.
  31. lein

lein

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Saksan Amazonissa tuo on nyt hinnoiteltu 463,34 euroon, eli Suomen verotuksella tuo olisi ~483 euroa.

Itsekin odotellut tuosta revikoita mielenkiinnolla ja nyt Amazonissa on merkitty julkaisupäivämääräksi 28. heinäkuuta.

Latezki, KREEGAH BUNDOLO ja Akleksi tykkäävät tästä.
  32. Lepakomäyrä

Lepakomäyrä

Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Tässä vkonlopun "kura" resolla ja 240hz pelaillut CS niin varmaan ainut minkä erottaa on juurikin liikkeen sulavuudessa tapahtuvat erot.
    Siksi 1080p jo itsessään näytti hyvältä 24" näytöllä ettei eroa 32" 1440p huomannut.
    Meidän lan tilojen näyttöjen "HC" tietäjä selitti asiaa mutta totesi että varsinaisen eron huomaamiseen vaikuttaisi myös tuossa isommassa 1440p näytössä oleva VA paneelista johtuva joku pixelien rakenne mikä olisi VA paneelille tyypillistä ja jonka huomaisi juurikin tälläisellä lähemmällä tarkastelulla jota erojen etsimiseksi tein.

Seuraavaksi tulee Asuksen swift PG278QR
    27" 1440p Gsync näyttöjä meille joten pääsee tarkemmin testailemaan niitäkin ja samalla katsoa eroja vastaavan laisiin IPS näyttöihin.

Tuosta MSI näytöstä sellaista että Freesync välähtelee aavistuksen joissakin peleissä Nvidian ohjaimilla vähän väliä joka on häiritsevää.
    Mustassa/tummissa kohdissa on tyypillistä VA paneelin hitautta joten kuva bluraata/Ghoustaa melkoisen voimakkaasti niissä kohdissa, suurempi kuvaruutu myös tuo nämä selvästi paremmin esille.
    Muuten on ihan Ok näyttö.

Viimeksi muokattu: 14.07.2019
  33. Technarchy

Technarchy

Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    Toimiiko tuo Freesync nVidialla samalla tavalla kuin AMDllä? Ostaisin AMDn, mutta 5700 kortti juurikin Assassin Creedeissä ja Far Cryssa ei pärjää niin hyvin kuin 2060 Super, niin kenties vihreä leiri näytönohjaimissa vie voiton.
    Noita paria peliä olisi tarkoitus pelata, koska nykyinen kokoonpano ei siihen oikein pysty.

34. Alensia

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei toimi 144 Hz -tilassa, olipa FreeSync tahi ei. 120 Hz toimii, mutta omaan silmään huonommalta näyttää FPS-peleissä vrt. 144 Hz -tila ilman VRB:tä.

Akleksi tykkää tästä.
  35. Lepakomäyrä

Lepakomäyrä

Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Toimii kyllä mutta näytöstä kiinni, joissakin näytöissä se freesync ei toimi kunnolla Nvidialla

1080p kun pelaa niin kannattaa huomioida vielä prosessorikin, testit kun ajetaan nopeilla prossuilla, hitaampi/vanhempi prossu saattaa hieman tehdä pullonkaulaa itse näytönohjaimelle jolloin samoihin tuloksiin ei välttämättä päästä kuin testeissä.

36. pete874

pete874

Rekisteröitynyt:
    07.10.2017
    Tuleeko edelleen ongelmia toisen näytön hz kanssa jos laittaa kaks eri Hz näyttöä rinnakkain(60 & 144hz)?

37. Alensia

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei mulla ainakaan kolmen vuoden ja neljän eri näytön aikana mitään ihmeellistä. Jossain ajuriversiossa taisi olla bugi että näyttis ei idlannut kunnolla mutta hertsien saati pelitehojen kanssa ei ongelmaa.

38. Jarnis

Jarnis

Rekisteröitynyt:
    05.03.2018
    Ei ainakaan itselläni oo ollu enää pitkään aikaan. Oli jossain vaiheessa NVIDIAn ajuribugi.

39. pete874

pete874

Rekisteröitynyt:
    07.10.2017
    Tais iha vuosii olla micro stuttering ongelma, sillon ku soitti vaikka youtube videoo tai jotain mediaa sillä 60hz näytöllä samalla ku pelas, ni 144hz näytön hz lähti laskemaan tai seilaamaan.

40. Karvapallo

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Stutteroi edelleen, kannattaa olla 2x 144hz näyttöä

pete874 tykkää tästä.
  41. Snatcher

Snatcher

Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    Kans tämä LG kiinnostas, pääsis tästä 1080p60Hz TN hommasta jo eteenpäin. Riittääkö R5 3600/RX 5700 yhistelmä ajamaan tuota näyttöä ihan hyvin (1440p 144Hz), sillä sellainen päivitys nyt suunnitteilla? Ei tietenkään maksimi grafiikoilla, mutta vaikka nyt seuraavaksi kolmeksi vuodeksi?

42. Viskaali

Viskaali

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tänään tuli MSI MAG321CQR 1440p näyttö. Alkutestailujen jälkeen erittäin positiivinen fiilis. 32" näyttö ei tunnu niin isolta kuin kuvittelin. Ei kuolleita pikseleitä eikä taustavalovuotoja. Hieman karkeampi kuva työpöydällä kuin 27 tuumaisessa samalla resolla varustetussa näytössä. Pelikäytössä toimii hienosti, tosin jonkin verran repeilyä havaittavissa. Tuntuma on laadukas, lukuunottamatta takapaneelissa olevia "RGB valoja".

Toisin kuin joillakin minulla toimii G-sync ihan nappeja painamalla eikä CRU:lla tarvitse kikkailla. Minulla ei aiemmin ole ollut mitään syncciä joten en tiedä miltä maagisen syncin pitäisi tuntua. En osaa tehdä alkutestauksen jälkeen eroa 144 hertsin ja 120 hertsin syncin välillä.

Sain syncin toimimaan ilman CRU:ta seuraavasti:

Latasin MSI:n sivuilta näytön ajurin, koska se oli siellä tarjolla. Asennuksen jälkeen näyttö tunnistuu laitehallinnassa. Samalla otin sieltä heidän väriprofiilin ja Gaming OSD:n ja asensin ne.
    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

Gaming OSD:ssä klikkasin freesync kuvaketta jonka jälkeen täppä Nvidian ohjauspaneelissa GSYNCiin ja se kuuluisa VOILA. 1.kerralla GSYNC lähti heti päälle, mutta toisella kerralla piti vaihtaa freesyncci 2 kertaa päälle/pois gaming osd:stä ennen kuin lähti pelittämään...eli jotain häikkää on.

Gsync näyttää toimivan vain 120Hrz tilassa tällä tavalla. Jos olen käsittänyt oikein CRU:lla saadaan gsync toimimaan myös 144Hrz:llä. Korjatkaa jos olen väärässä.

43. jultsu

jultsu

Rekisteröitynyt:
    02.12.2016
    Pitäisi laajentaa kahden tai kolmen näytön järjestelmään ja samalla tekisi mieli vähän parempaa ykkösnäyttöä pelikäyttöä ajatellen.
    Löytyykö markkinoilta jotain "kivaa" 1440p 24-27" pelinäyttöä jossa olisi hyvä paneeli (lue: ei TN) ja joka täsmäisi öbaut nykyisen 25" Dell U2515H mallin ulkomuotoihin:

44. Lepakomäyrä

Lepakomäyrä

Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Täytyy tänään testata tuota ja ilmeneekö välkyntää

45. TeijoV

TeijoV

Rekisteröitynyt:
    18.02.2019
    Sama näyttö ollut kohta viikon käytössä, ei myöskään valovuotoa tai kuolleita pikseleitä. CRU:lla kikkailin G-syncin toimimaan, jonka jälkeen ilmeni välkkymistä. 144 hertsiä käytössä.

Viskaali tykkää tästä.
  46. Lepakomäyrä

Lepakomäyrä

Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Tuntui responsetime normal autavan hieman välkyntään

47. TeijoV

TeijoV

Rekisteröitynyt:
    18.02.2019
    Täytyykin kokeilla kun pääsee koneen äärelle.

48. E.T

E.T

Rekisteröitynyt:
    27.02.2017
    Pelinäytöissä ei taida ihan samaa tyyliä näkyä.
    Jalustakin monissa mahdottomia härpäkkeitä.

Tuosta voit etsiä kandidaatteja:
    Monitore mit Diagonale ab 27", Diagonale bis 27", Auflösung: 2560x1440 (WQHD), Panel: IPS/VA, Bildwiederholfrequenz ab 144Hz, Variable Synchronisierung: Adaptive Sync/AMD FreeSync Preisvergleich geizhals.eu EU

IPS:siä ei taida paljoa olla muita kuin Acerit Innoluxin paneelilla ja sitten tuo LG.
    Ja monet VA:than ovat vielä markkinoinnin perseen mutkalle painamia.

49. pete874

pete874

Rekisteröitynyt:
    07.10.2017
    Asuksen MG279Q ja PG279Q on kans ihan päteviä IPS paneelin omaavia näyttöjä noitten lisäks

50. E.T

E.T

Rekisteröitynyt:
    27.02.2017
    MG279Q ei tue FreeSyncia kuin 90Hz asti ja siltikin maksaa paljon ja PG279Q on Nvidian orjaksi tulemisesta maksamista.
    Eli kumpikaan ei ole järkevä.