Pelinäytöt

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Tässä kun verrataan vaan 1080p ja 1440p tarkkuutta mutta ei huomioida että kun se 1440p jakautuu suuremmalle alueelle 31.5" kärsii myös tarkkuus.
Tuosta 5x5 kirjaimesta et saa mitään selvää vaikka kuinka pienellä näytöllä sitä tihrustat, kun taas tuo 10x10 näyttää jo kirjaimelta riippumatta siitä, kuinka isolla näytöllä sitä katsot.

Se, kuinka terävältä kuva näyttää on eri asia, kuin että kuinka yksityiskohtainen kuva on.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Tuosta 5x5 kirjaimesta et saa mitään selvää vaikka kuinka pienellä näytöllä sitä tihrustat, kun taas tuo 10x10 näyttää jo kirjaimelta riippumatta siitä, kuinka isolla näytöllä sitä katsot.

Se, kuinka terävältä kuva näyttää on eri asia, kuin että kuinka yksityiskohtainen kuva on.
Tuossa vertailussa kuitenkin R kirjaimessa ei olisi yhtään enempää pixeleitä.
PPI kun on lähes identtinen.
1080p 24" vs 1440p 32"

Jos molemmat ovat saman kokoisia paneeleja ja toisessa korkeampi resoluutio, niin silloin siinä R olisi tietysti enemmän pixeleitä 1440p.llä.

Nyt kyseessä kuitenkin 24 vs 32" jolloin pixel per inch pienenee kuvan koon suuretessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Tuossa vertailussa kuitenkin R kirjaimessa ei olisi yhtään enempää pixeleitä.
PPI kun on lähes identtinen.
1080p 24" vs 1440p 32"

Jos molemmat ovat saman kokoisia paneeleja ja toisessa korkeampi resoluutio, niin silloin siinä R olisi tietysti enemmän pixeleitä 1440p.llä.

Nyt kyseessä kuitenkin 24 vs 32" jolloin pixel per inch pienenee kuvan koon suuretessa.
Sinun nyt pitäsi erottaa resoluutio DPI:stä. Peligrafiikassa se hypoteettinen R-kirjain olisi 32" 1440p ruudulla isompi, ja siinä olisi enemmän pikseleitä. Ei enemmän pikseleitä per tuuma, mutta enemmän pikseleitä absoluuttisesti kuvaamassa sitä ärrää. Näin ollen R olisi isompi ja se renderöitäisiin kokonaisuudessaan tarkemmin.

Sinun logiikan mukaan tuo 5x5 R tulisi selväksi, kun sitä katsottaisiin tarpeeksi pieneltä ruudulta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
235
Jos hinta laskee 500 euroon, niin tilaukseen menee. Kaikki mun monitorit ovat maksaneet 500 euroa. Sillä saa aina just hyvän.
Saksan Amazonissa tuo on nyt hinnoiteltu 463,34 euroon, eli Suomen verotuksella tuo olisi ~483 euroa.

Itsekin odotellut tuosta revikoita mielenkiinnolla ja nyt Amazonissa on merkitty julkaisupäivämääräksi 28. heinäkuuta.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Sinun nyt pitäsi erottaa resoluutio DPI:stä. Peligrafiikassa se hypoteettinen R-kirjain olisi 32" 1440p ruudulla isompi, ja siinä olisi enemmän pikseleitä. Ei enemmän pikseleitä per tuuma, mutta enemmän pikseleitä absoluuttisesti kuvaamassa sitä ärrää. Näin ollen R olisi isompi ja se renderöitäisiin kokonaisuudessaan tarkemmin.

Sinun logiikan mukaan tuo 5x5 R tulisi selväksi, kun sitä katsottaisiin tarpeeksi pieneltä ruudulta.
Tässä vkonlopun "kura" resolla ja 240hz pelaillut CS niin varmaan ainut minkä erottaa on juurikin liikkeen sulavuudessa tapahtuvat erot.
Siksi 1080p jo itsessään näytti hyvältä 24" näytöllä ettei eroa 32" 1440p huomannut.
Meidän lan tilojen näyttöjen "HC" tietäjä selitti asiaa mutta totesi että varsinaisen eron huomaamiseen vaikuttaisi myös tuossa isommassa 1440p näytössä oleva VA paneelista johtuva joku pixelien rakenne mikä olisi VA paneelille tyypillistä ja jonka huomaisi juurikin tälläisellä lähemmällä tarkastelulla jota erojen etsimiseksi tein.

Seuraavaksi tulee Asuksen swift PG278QR
27" 1440p Gsync näyttöjä meille joten pääsee tarkemmin testailemaan niitäkin ja samalla katsoa eroja vastaavan laisiin IPS näyttöihin.

Minulla on sama näyttö kuin sinulla ja olen tilannut tuon MSI:n näytön. Arvostelut ovat positiivisia, myös niiden jotka ovat ostaneet monitorin. Enkä mistään muualta ole lukenut tuosta Tekpronin havaitsemasta hidastelusta. Toki jos olet yleisreflekseiltäsi Ninja ja CS on se juttu niin saattaa olla joku toinen monitori parempi. Katsotaan kuinka käy, kun monitori saapuu tänne leveyspiirille. Itse pelailen lähinnä FPS:siä, joten jos jotain hidastelua/lagomia näkyy niin todennäköisesti sen huomaan...tai sitten en. Palautushommat Giganttiin sujuvat kuitenkin kiitettävästi.
Tuosta MSI näytöstä sellaista että Freesync välähtelee aavistuksen joissakin peleissä Nvidian ohjaimilla vähän väliä joka on häiritsevää.
Mustassa/tummissa kohdissa on tyypillistä VA paneelin hitautta joten kuva bluraata/Ghoustaa melkoisen voimakkaasti niissä kohdissa, suurempi kuvaruutu myös tuo nämä selvästi paremmin esille.
Muuten on ihan Ok näyttö.
 
Viimeksi muokattu:

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 831
Pystytkö testaamaan, että toimiiko jos Freesync on pois päältä? Eli siis vaikka pystyisi 144 Hz -tilassa sitä käyttämään, niin se taitaa soveltua lähinnä juuri siihen hampaat irvessä CS:än mättäämiseen.
Ei toimi 144 Hz -tilassa, olipa FreeSync tahi ei. 120 Hz toimii, mutta omaan silmään huonommalta näyttää FPS-peleissä vrt. 144 Hz -tila ilman VRB:tä.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Toimiiko tuo Freesync nVidialla samalla tavalla kuin AMDllä? Ostaisin AMDn, mutta 5700 kortti juurikin Assassin Creedeissä ja Far Cryssa ei pärjää niin hyvin kuin 2060 Super, niin kenties vihreä leiri näytönohjaimissa vie voiton.
Noita paria peliä olisi tarkoitus pelata, koska nykyinen kokoonpano ei siihen oikein pysty.
Toimii kyllä mutta näytöstä kiinni, joissakin näytöissä se freesync ei toimi kunnolla Nvidialla

1080p kun pelaa niin kannattaa huomioida vielä prosessorikin, testit kun ajetaan nopeilla prossuilla, hitaampi/vanhempi prossu saattaa hieman tehdä pullonkaulaa itse näytönohjaimelle jolloin samoihin tuloksiin ei välttämättä päästä kuin testeissä.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Tuleeko edelleen ongelmia toisen näytön hz kanssa jos laittaa kaks eri Hz näyttöä rinnakkain(60 & 144hz)?
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 831
Tuleeko edelleen ongelmia toisen näytön hz kanssa jos laittaa kaks eri Hz näyttöä rinnakkain(60 & 144hz)?
Ei mulla ainakaan kolmen vuoden ja neljän eri näytön aikana mitään ihmeellistä. Jossain ajuriversiossa taisi olla bugi että näyttis ei idlannut kunnolla mutta hertsien saati pelitehojen kanssa ei ongelmaa.
 
Liittynyt
05.03.2018
Viestejä
1 343
Ei ainakaan itselläni oo ollu enää pitkään aikaan. Oli jossain vaiheessa NVIDIAn ajuribugi.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Ei mulla ainakaan kolmen vuoden ja neljän eri näytön aikana mitään ihmeellistä. Jossain ajuriversiossa taisi olla bugi että näyttis ei idlannut kunnolla mutta hertsien saati pelitehojen kanssa ei ongelmaa.
Tais iha vuosii olla micro stuttering ongelma, sillon ku soitti vaikka youtube videoo tai jotain mediaa sillä 60hz näytöllä samalla ku pelas, ni 144hz näytön hz lähti laskemaan tai seilaamaan.
 

Karvapallo

Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
315
Tais iha vuosii olla micro stuttering ongelma, sillon ku soitti vaikka youtube videoo tai jotain mediaa sillä 60hz näytöllä samalla ku pelas, ni 144hz näytön hz lähti laskemaan tai seilaamaan.
Stutteroi edelleen, kannattaa olla 2x 144hz näyttöä
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
325
COMING SOON - 27” Class QHD Nano IPS UltraGear™ Gaming Monitor with G-SYNC™ (27” Diagonal)
LG UltraGear 27GL850-B 27" QHD-pelinäyttö 599,90

Itse odottelen tässä tuota LG:n näyttöä, jospa tuossa olisi quality control parempaa kuin noissa acerin/asus jne muissa kilpailevissa näytöissä. Tuon näytön suositushinta on 499$/450£ eli Suomessa varmaan asettuu 500€ kieppeille hinta jahka myynnit pääsee vauhtiin elokuussa.
Kans tämä LG kiinnostas, pääsis tästä 1080p60Hz TN hommasta jo eteenpäin. Riittääkö R5 3600/RX 5700 yhistelmä ajamaan tuota näyttöä ihan hyvin (1440p 144Hz), sillä sellainen päivitys nyt suunnitteilla? Ei tietenkään maksimi grafiikoilla, mutta vaikka nyt seuraavaksi kolmeksi vuodeksi?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
86
Tänään tuli MSI MAG321CQR 1440p näyttö. Alkutestailujen jälkeen erittäin positiivinen fiilis. 32" näyttö ei tunnu niin isolta kuin kuvittelin. Ei kuolleita pikseleitä eikä taustavalovuotoja. Hieman karkeampi kuva työpöydällä kuin 27 tuumaisessa samalla resolla varustetussa näytössä. Pelikäytössä toimii hienosti, tosin jonkin verran repeilyä havaittavissa. Tuntuma on laadukas, lukuunottamatta takapaneelissa olevia "RGB valoja".

Toisin kuin joillakin minulla toimii G-sync ihan nappeja painamalla eikä CRU:lla tarvitse kikkailla. Minulla ei aiemmin ole ollut mitään syncciä joten en tiedä miltä maagisen syncin pitäisi tuntua. En osaa tehdä alkutestauksen jälkeen eroa 144 hertsin ja 120 hertsin syncin välillä.

Sain syncin toimimaan ilman CRU:ta seuraavasti:

Latasin MSI:n sivuilta näytön ajurin, koska se oli siellä tarjolla. Asennuksen jälkeen näyttö tunnistuu laitehallinnassa. Samalla otin sieltä heidän väriprofiilin ja Gaming OSD:n ja asensin ne.

Gaming OSD:ssä klikkasin freesync kuvaketta jonka jälkeen täppä Nvidian ohjauspaneelissa GSYNCiin ja se kuuluisa VOILA. 1.kerralla GSYNC lähti heti päälle, mutta toisella kerralla piti vaihtaa freesyncci 2 kertaa päälle/pois gaming osd:stä ennen kuin lähti pelittämään...eli jotain häikkää on.

Gsync näyttää toimivan vain 120Hrz tilassa tällä tavalla. Jos olen käsittänyt oikein CRU:lla saadaan gsync toimimaan myös 144Hrz:llä. Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Pitäisi laajentaa kahden tai kolmen näytön järjestelmään ja samalla tekisi mieli vähän parempaa ykkösnäyttöä pelikäyttöä ajatellen.
Löytyykö markkinoilta jotain "kivaa" 1440p 24-27" pelinäyttöä jossa olisi hyvä paneeli (lue: ei TN) ja joka täsmäisi öbaut nykyisen 25" Dell U2515H mallin ulkomuotoihin:

 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Tänään tuli MSI MAG321CQR 1440p näyttö. Alkutestailujen jälkeen erittäin positiivinen fiilis. 32" näyttö ei tunnu niin isolta kuin kuvittelin. Ei kuolleita pikseleitä eikä taustavalovuotoja. Hieman karkeampi kuva työpöydällä kuin 27 tuumaisessa samalla resolla varustetussa näytössä. Pelikäytössä toimii hienosti, tosin jonkin verran repeilyä havaittavissa. Tuntuma on laadukas, lukuunottamatta takapaneelissa olevia "RGB valoja".

Toisin kuin joillakin minulla toimii G-sync ihan nappeja painamalla eikä CRU:lla tarvitse kikkailla. Minulla ei aiemmin ole ollut mitään syncciä joten en tiedä miltä maagisen syncin pitäisi tuntua. En osaa tehdä alkutestauksen jälkeen eroa 144 hertsin ja 120 hertsin syncin välillä.

Sain syncin toimimaan ilman CRU:ta seuraavasti:

Latasin MSI:n sivuilta näytön ajurin, koska se oli siellä tarjolla. Asennuksen jälkeen näyttö tunnistuu laitehallinnassa. Samalla otin sieltä heidän väriprofiilin ja Gaming OSD:n ja asensin ne.

Gaming OSD:ssä klikkasin freesync kuvaketta jonka jälkeen täppä Nvidian ohjauspaneelissa GSYNCiin ja se kuuluisa VOILA. 1.kerralla GSYNC lähti heti päälle, mutta toisella kerralla piti vaihtaa freesyncci 2 kertaa päälle/pois gaming osd:stä ennen kuin lähti pelittämään...eli jotain häikkää on.

Gsync näyttää toimivan vain 120Hrz tilassa tällä tavalla. Jos olen käsittänyt oikein CRU:lla saadaan gsync toimimaan myös 144Hrz:llä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Täytyy tänään testata tuota ja ilmeneekö välkyntää
 
Liittynyt
18.02.2019
Viestejä
480
Tänään tuli MSI MAG321CQR 1440p näyttö. Alkutestailujen jälkeen erittäin positiivinen fiilis. 32" näyttö ei tunnu niin isolta kuin kuvittelin. Ei kuolleita pikseleitä eikä taustavalovuotoja. Hieman karkeampi kuva työpöydällä kuin 27 tuumaisessa samalla resolla varustetussa näytössä. Pelikäytössä toimii hienosti, tosin jonkin verran repeilyä havaittavissa. Tuntuma on laadukas, lukuunottamatta takapaneelissa olevia "RGB valoja".

Toisin kuin joillakin minulla toimii G-sync ihan nappeja painamalla eikä CRU:lla tarvitse kikkailla. Minulla ei aiemmin ole ollut mitään syncciä joten en tiedä miltä maagisen syncin pitäisi tuntua. En osaa tehdä alkutestauksen jälkeen eroa 144 hertsin ja 120 hertsin syncin välillä.

Sain syncin toimimaan ilman CRU:ta seuraavasti:

Latasin MSI:n sivuilta näytön ajurin, koska se oli siellä tarjolla. Asennuksen jälkeen näyttö tunnistuu laitehallinnassa. Samalla otin sieltä heidän väriprofiilin ja Gaming OSD:n ja asensin ne.

Gaming OSD:ssä klikkasin freesync kuvaketta jonka jälkeen täppä Nvidian ohjauspaneelissa GSYNCiin ja se kuuluisa VOILA. 1.kerralla GSYNC lähti heti päälle, mutta toisella kerralla piti vaihtaa freesyncci 2 kertaa päälle/pois gaming osd:stä ennen kuin lähti pelittämään...eli jotain häikkää on.

Gsync näyttää toimivan vain 120Hrz tilassa tällä tavalla. Jos olen käsittänyt oikein CRU:lla saadaan gsync toimimaan myös 144Hrz:llä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Sama näyttö ollut kohta viikon käytössä, ei myöskään valovuotoa tai kuolleita pikseleitä. CRU:lla kikkailin G-syncin toimimaan, jonka jälkeen ilmeni välkkymistä. 144 hertsiä käytössä.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Sama näyttö ollut kohta viikon käytössä, ei myöskään valovuotoa tai kuolleita pikseleitä. CRU:lla kikkailin G-syncin toimimaan, jonka jälkeen ilmeni välkkymistä. 144 hertsiä käytössä.
Tuntui responsetime normal autavan hieman välkyntään
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 255
Pitäisi laajentaa kahden tai kolmen näytön järjestelmään ja samalla tekisi mieli vähän parempaa ykkösnäyttöä pelikäyttöä ajatellen.
Löytyykö markkinoilta jotain "kivaa" 1440p 24-27" pelinäyttöä jossa olisi hyvä paneeli (lue: ei TN) ja joka täsmäisi öbaut nykyisen 25" Dell U2515H mallin ulkomuotoihin:

Pelinäytöissä ei taida ihan samaa tyyliä näkyä.
Jalustakin monissa mahdottomia härpäkkeitä.

Tuosta voit etsiä kandidaatteja:
Monitore mit Diagonale ab 27", Diagonale bis 27", Auflösung: 2560x1440 (WQHD), Panel: IPS/VA, Bildwiederholfrequenz ab 144Hz, Variable Synchronisierung: Adaptive Sync/AMD FreeSync Preisvergleich geizhals.eu EU

IPS:siä ei taida paljoa olla muita kuin Acerit Innoluxin paneelilla ja sitten tuo LG.
Ja monet VA:than ovat vielä markkinoinnin perseen mutkalle painamia.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Pelinäytöissä ei taida ihan samaa tyyliä näkyä.
Jalustakin monissa mahdottomia härpäkkeitä.

Tuosta voit etsiä kandidaatteja:
Monitore mit Diagonale ab 27", Diagonale bis 27", Auflösung: 2560x1440 (WQHD), Panel: IPS/VA, Bildwiederholfrequenz ab 144Hz, Variable Synchronisierung: Adaptive Sync/AMD FreeSync Preisvergleich geizhals.eu EU

IPS:siä ei taida paljoa olla muita kuin Acerit Innoluxin paneelilla ja sitten tuo LG.
Ja monet VA:than ovat vielä markkinoinnin perseen mutkalle painamia.
Asuksen MG279Q ja PG279Q on kans ihan päteviä IPS paneelin omaavia näyttöjä noitten lisäks
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 255
Asuksen MG279Q ja PG279Q on kans ihan päteviä IPS paneelin omaavia näyttöjä noitten lisäks
MG279Q ei tue FreeSyncia kuin 90Hz asti ja siltikin maksaa paljon ja PG279Q on Nvidian orjaksi tulemisesta maksamista.
Eli kumpikaan ei ole järkevä.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
MG279Q ei tue FreeSyncia kuin 90Hz asti ja siltikin maksaa paljon ja PG279Q on Nvidian orjaksi tulemisesta maksamista.
Eli kumpikaan ei ole järkevä.
Nopeella googlettamisella mun mielestä noitten asuksen näyttöjen hinnat (579e ja 599e) on kyllä ihan linjassa muitten 27" 1440p 144hz IPS näyttöjen kanssa suomessa. Joitakin kymppejä kalliimpia. Eri asia sitten kuka noita synccejä käytttää ja kuka ei
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 197
MG279Q ei tue FreeSyncia kuin 90Hz asti ja siltikin maksaa paljon ja PG279Q on Nvidian orjaksi tulemisesta maksamista.
Eli kumpikaan ei ole järkevä.
Jätähän nuo asiattomat "orjaksi tulemis" uhot pois, se on jokaisen oma asia maksaako extraa paremmin toimivasta ratkaisusta, noiden näyttöjen kohdalla se premium maksaa 10€.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
PG279Q on Nvidian orjaksi tulemisesta maksamista.
Suurimmalle osalle tämä ei tiemmä ongelma ja Sync toimii varmasti mikäli on jo Nvidian ohjain.
Freesync toimii toki mutta kuitenkin näytöstä kiinni hieman että vaatiiko säätelyä tms.

Esim MSI 359e 31.5" tarjous näytöstä maksaisin mielelläni hieman enemmän että siinä olisi Gsync ja toimisi varmasti, ei tietenkään huono nytkään.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 255
Jätähän nuo asiattomat "orjaksi tulemis" uhot pois, se on jokaisen oma asia maksaako extraa paremmin toimivasta ratkaisusta, noiden näyttöjen kohdalla se premium maksaa 10€.
Ensivuonnahan tulee näytönohjaimiin kolmaskin peluri, niin ei yhteen GPU-valmistajaan kahlitsevaa näyttöä voi pitää suositeltavana.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Ensivuonnahan tulee näytönohjaimiin kolmaskin peluri, niin ei yhteen GPU-valmistajaan kahlitsevaa näyttöä voi pitää suositeltavana.
Toimiiko intelillä Freesync?

Jos nyt sattumalta omistaa Gsync näytön/ostaa sellaisen, niin en usko että kauheesti ongelmia aiheuttaa koska Nvidian tarjonta on varsi laajaa,niin eiköhän sieltä ohjain löydy tulevaisuudessakin sen Gsync näytön kaveriksi.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Suurimmalle osalle tämä ei tiemmä ongelma ja Sync toimii varmasti mikäli on jo Nvidian ohjain.
Freesync toimii toki mutta kuitenkin näytöstä kiinni hieman että vaatiiko säätelyä tms.

Esim MSI 359e 31.5" tarjous näytöstä maksaisin mielelläni hieman enemmän että siinä olisi Gsync ja toimisi varmasti, ei tietenkään huono nytkään.
Mietin kovasti josko tän kyseisen näytön hakis kolmanneks näytöks. Sen verran hyvä hinta
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Mietin kovasti josko tän kyseisen näytön hakis kolmanneks näytöks. Sen verran hyvä hinta
Tuolla Kys. hinnalla on todella hyvä VA paneeliksi, näitä muutama hankittuna + kaverit ostellut niin laadun valvonta tuntuu toimivan kun valovuotoa yhdessäkään juuri ollenkaan.
Mustat värit toistuu mustina ja värit on oikein hyvät.

Paneeli myös pelaamiseen riittävän nopea "Normal" overdrive tilassa, Fast aiheuttaa overshoottia.
Musta luonnollisesti VA tyyliin hieman hitaampaa mutta tuntui että "normal overdrive" toimi parhaiten eikä häirinnyt paljoakaan.

Näytössä 2 erillistä terävöitys asetusta, perus sharpness sekä "image exchantment" joka saa kuvan terävöitettyä ainakin Weak asetuksella siten että näyttää kuin olisi aavistuksen 1440p korkeampi resoluutio käytössä,eli yksityiskohdat hieman paremmin tulee esille ilman että kuva näyttäisi yli terävöitetyltä.

Vielä jos ja kun Gsync saisi toimimaan aukottomasti olisi kyseessä ehkä yksi parhaista VA näytöistä varsinkin tällä hinnalla.

Sanoisin että Esim. Sampan VA näyttö CHG70 on mielestäni huonompi näin molemmat omistavana.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Testasin vielä tuota Msi Mag321CQR Freesync kun se aikaisemmin välkkyi Pendulum demossa sekä Borderlands 2

Päivitin näytön ajurit, tein CRU.lla alueeksi 44hz-144hz (222-222Khz) ja 590Mhz.
asetin näytön 120hz
Niin välkkyminen vähentyi ainakin hieman.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 255
Toimiiko intelillä Freesync?
Kyllä Intel kertoi Adaptive Sync suunnitelmistaan jo vuosia sitten ja AMD:ltä Intelillä loikannut Chris Cook vahvisti suunnitelman olevan voimasa viime syksynä:
Intel’s future discrete GPUs will support VESA adaptive sync | PC Gamer

Ja olisihan se aika emämunaus, jos pelinäytönohjaimeksi myytävä näytönohjain ei sitä tukisi!


Paneeli myös pelaamiseen riittävän nopea "Normal" overdrive tilassa, Fast aiheuttaa overshoottia.
Musta luonnollisesti VA tyyliin hieman hitaampaa mutta tuntui että "normal overdrive" toimi parhaiten eikä häirinnyt paljoakaan.
Ainakin testien perusteellahan tuo tuntuu olevan käytännössä melkein normi, että se nopein overdrive on enemmän tai vähemmän liian agressiivinen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
86
Mitäs asetuksia/säätöjä käytätte MSI Mag321CQR:ssä? Itse olen tiputtanut RGB:stä punaista sävyä pienemmäksi kuten hieman myös vihreää ja sinistä. Tykkään enemmän neutraalimmista väreistä. Black tuner 10 ( työpöydälllä 9), response time normal.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Mitäs asetuksia/säätöjä käytätte MSI Mag321CQR:ssä? Itse olen tiputtanut RGB:stä punaista sävyä pienemmäksi kuten hieman myös vihreää ja sinistä. Tykkään enemmän neutraalimmista väreistä. Black tuner 10 ( työpöydälllä 9), response time normal.
Noi Black tunerin säädöt on aivan liian harvat, tuossa 9 ja 10 välissä voisi hyvin olla vielä pari pykälää ja 8 on jo liian tumma ja 11 liian vaalea.

Yleensä käytän erillistä Gamma/contras/brightness säätö ohjelmaa kaikissa näytöissä, saa pistää pelin päälle ja quick napeilla valita sopivamman profiilin jossa gammat/contrasti säädetty tiheämmälti.
 
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
212
Kannattaa lainata kalibrointilaite jostain, sen jälkeen voi unohtaa säätöjen tekemisen ja saa vain nauttia hyvästä kuvasta. :tup:
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Kannattaa lainata kalibrointilaite jostain, sen jälkeen voi unohtaa säätöjen tekemisen ja saa vain nauttia hyvästä kuvasta. :tup:
Kalibrointia tehnyt rahastakin, mutta ei se kuva silti aina ole joka tilanteessa tyydyttävä.
Henk koh joissakin peleissä gamma arvon säätö pakollista että mielyttää omaa silmää.

"kauneus on katsojan silmässä" tms..
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
Tuli hankittua Acerin XB273KP Gigantista ja nyt kun hain näytön postista ja otin käyttöön niin huomasin saman tien että paneeli on täynnä jotain ihme mustia pisteitä. Roskia? Miten on mahdollista että tälläinen näyttö lähtee tehtaalta. :facepalm: Onneksi Giganttiin on kohtalaisen helppo palauttaa.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Onks täällä hajua et mikä ero LG:n 32GK850F-B ja 32GK850F malleilla oikeen on? Toinen on vuoden vanha ja toinen tullut vasta jokin aika sitten.
Koitin googletella ja iotechin haulla etsiä, mutta ei sattunut mitään tästä asiasta silmään.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Eipä noissa hirveäitä eroja itse paneelin osalta taida olla. Mitä ite löysin netin syövereistä ni F-mallissa pikkasen enemmän input lagia. Sit vielä ei niin tärkeiitä eroja on että näytön takaa ei ole sitä "valorinkulaa" joka G-versiosta löytyy.
 

Karvapallo

Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
315
Eipä noissa hirveäitä eroja itse paneelin osalta taida olla. Mitä ite löysin netin syövereistä ni F-mallissa pikkasen enemmän input lagia. Sit vielä ei niin tärkeiitä eroja on että näytön takaa ei ole sitä "valorinkulaa" joka G-versiosta löytyy.
Taisit ymmärtää kysymyksen väärin
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Juu noin sitä käy kun väsyneenä kirjoittelee. Noilla tuskin on mitään eroa tuotekoodin lisäksi :rofl:
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
191
Mistähän mahtaisi olla kyse, kun joskus näytön käynnistämisen jälkeen näkyy harmailla taustoilla (esim. Discord) jonkinlaista vaaleanharmaata grainia/pisteitä? Tuntuvat häviävän käytössä vartin sisään kun näyttö "lämpenee", eli liekö tuo nyt joku huono juotos tai kuivuva komponentti? Kukaan muu törmännyt vastaavaan?

1.5v vanha Asus PG279Q siis kyseessä.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 831
Mitä eroa käytännössä noilla Acerin VG270UP:llä ja VG271UP:llä on?

Edit: VG270UP nyt käytössä ja kakkosnäytöksi tekisi mieli samanlainen hommata, ja VG271UP ois Gigantissa tarjouksessa.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 831
mie laitoin tuon tilaukseen, epäilyttää kyllä tuo 349e hinta, että onkohan tuo millainen sitten todellisuudessa. Onks sun mallissa mitää vikaa tai kehuttavaa?
Sama, tilaukseen lähti. Oman VG270UP:n ostin Proshopin tarjouksesta 369€ ja pidin jo hyvänä hintana, joten jos vähintään yhtä hyvä on tuo VG271UP niin tuohon hintaan varsin hyvä hankinta.

Kokemukseni VG270UP:stä (BenQ XL2411P:n jälkeen) on, että pientä häntimistä CS:GOssa kyllä tuon BenQn jälkeen olen havaitsevinani, mutta kaikessa muussa tämä onkin aivan toisesta maailmasta. Väritoisto on loistava eikä mustan tasotkaan huonoja ole. Kuolleita pikseleitä tai häiritsevää valovuotoa ei ole, tosin en säkkipimeässä pelaakaan enkä muutenkaan mikään kultasilmä ole. Voin suositella varauksin tuon häntimisen kanssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
380
Sama, tilaukseen lähti. Oman VG270UP:n ostin Proshopin tarjouksesta 369€ ja pidin jo hyvänä hintana, joten jos vähintään yhtä hyvä on tuo VG271UP niin tuohon hintaan varsin hyvä hankinta.

Kokemukseni VG270UP:stä (BenQ XL2411P:n jälkeen) on, että pientä häntimistä CS:GOssa kyllä tuon BenQn jälkeen olen havaitsevinani, mutta kaikessa muussa tämä onkin aivan toisesta maailmasta. Väritoisto on loistava eikä mustan tasotkaan huonoja ole. Kuolleita pikseleitä tai häiritsevää valovuotoa ei ole, tosin en säkkipimeässä pelaakaan enkä muutenkaan mikään kultasilmä ole. Voin suositella varauksin tuon häntimisen kanssa.
Onko tuon vanhemman acerin kans toiminu gsync toiminnot? Jos antais jotain osviittaa...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
380
Testasin sen verran että G Sync meni kyllä päälle (tunnistui suoraan ilmaan mitään kikkailuja) ja nopea parin minuutin pyörähdys Far Cryssä, näytti toimivan.
Joo löysinki jo käyttäjien tekemää listausta yhteensopivista missä tuo malli oli listattu toimivaksi. Ja redditissä joku sanoi tän uudemmanki toimineen. Laitoin paneeliloton vetämään, ainahan voi palauttaa Giganttiin jos ei ole hyvä tai toimi oikein :tup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 466
Viestejä
4 192 170
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom