Pelimaailman uutisia

Tokkopa tuo pelastaa, EA on menettämy kasvonsa niin pahasti viimevuosina.
Noh, EA:n tahkontaa voi seurata ihan niitten investors -sivulta ja aika lujaa niillä nyt näyttää menevän.

Electronic Arts Inc. - Earnings Releases

Kasvojen menettämisestä en tiedä mutta kyllä ne rahaa tahkoo käppyröitten ja netistä löytyvien koosteiden mukaan. Minusta MEA, BFII ja muut kusi ihan totaalisesti ja EA menetti mun simlissä kasvonsa lootbox häsmän vuoksi (joka rinnastettiin uhkapeluuseen), mutta kyllä toi EA näyttää pärjäävän noista edellä mainituista peleistä huolimatta ja tahkoo sitä rahnoo.

sshot-18.png

Mulla mitään hajua mihin noi statsit perustuu mutta Fifat ja muut tuottaa statsin mukaan hyvin. BFII:n menestyksestä mulla mitään varsinaista tietoa, mut noi muut näyttää kompensoivan tilannetta. Ja tietääkseni MEA tuotti hyvin, eli some-flopista (ja mielipiteestäni ja lootbox luonteesta) huolimatta MEA oli taloudellinen menestys ja kaiken tän EA:n datan voi tarkistaa tuolta EA:n investors -sivulta jonka linkin löydätte tosta ylempää.

Noh, mutta, EA:lla menee statsien mukaan lujaa. Varsinaiseen tuottoon ja tulokseen noi 'flopit' ei näytä vaikuttavan. Joten olettaisin että kyseessä on PR tempaus joka liittyy lootboxeihin ja joka alko 2017. MEA:n lootboxit ovat pysyneet sellaisenaan, BFII:sta mitään havaintoa.

Veikkaan kuitenkin että BFII ei ollu fiasko, vaan tuotti EA:lle MEA:n tapaan hyvin rahnoo. Imago saatto kärsiä, mut EA on kasvusuhdanteessa. Eli mikä on se summarum summarum?
 
Viimeksi muokattu:
Valve lisännyt Wine tuen Steamiin Linuxile: Steam for Linux :: Introducing a new version of Steam Play
D3D10/D3D11 -> Vulkan (DXVK). Itse pelannut The Witcher 3 jo pidemmän aikaa Linuxilla (RX580) ~60fps (1080p, kaikki tapissa paitsi Hairworks off). Muutama vihollinen on vielä näkymätön, koska Vulkan ei tue Stream Output:a.

Nyt on Valve menossa Steamin kanssa oikeaan suuntaan. Kukaan muu iso pelijulkaisija ei taida edes tukea Linuxia, ei edes Gog Galaxy. Vaikka moni sanoo että Valve tekee kaupalla paljon vääriä asioita, niin nämä on nimenomaan niitä asioita josta ainakin meikäläinen nostaa isoa peukkua. :tup:
 
Vihatun kopiointisuojauksen toiminta laajenemassa uusille alueille

Piraattien vihaaman Denuvo-kopiointisuojauksen toimintaa ollaan laajentamassa kattamaan myös peleissä huijaamisen estäminen.

Denuvon omistukseensa hankkinut Irdeto teetti laajan selvityksen moninpeleissä huijaamisesta. Yli puolet pelaajista suhtautui huijareihin nihkeästi. Peräti 75 prosenttia oli sitä mieltä, että moninpeleissä täytyy olla käytössä jonkinlainen huijauksenesto, TorrentFreak kirjoittaa.

Irdeto otti asiasta onkeensa. Yhtiön Bob Hernandezin mukaan on hyvä asia, että pelitalot ovat alkaneet suhtautua huijareihin yhtä vakavasti kuin piraatteihin. Denuvolla on tässä osansa esitettävänä tulevaisuudessa.


Denuvon pian esiteltävät huijauksenesto-ominaisuudet estävät hakkereita manipuloimasta pelin dataa ja ohjelmakoodia hankkiakseen itselleen epäreilun edun. Sama koskee huijareiden mahdollisuuksia hankkia etua ohittamalla pelinsisäiset mikromaksut, joiden avulla voidaan ostaa muun muassa tehokkaampia varusteita.

Ironisinta on, että Denuvon toiminnan laajentaminen on hyvä uutinen piraateille, sillä moninpelissä huijaavat syövät peli-ilon kaikilta, TorrentFreak muistuttaa
 
Just Survive, entinen H1Z1 sulkee serverinsä ja kehitys lopetetaan.

Dear Survivors,

After careful consideration, we’ve made the difficult decision to sunset Just Survive on Wednesday, October 24 at 11 a.m. PT. The excitement of the game’s promise was palpable and its loyal community is still full of ideas for its future. Unfortunately, we are no longer in a position to fulfill its greatness and the current population of the game makes it untenable to maintain.

Just Survive was part of our first Early Access project, and we learned a great deal during its development. As with any open world game, the greatest stories came from our passionate players. From the incredibly skilled base builders to the free-ranging gangs, and all of the players named variations of “ImFriendly” and “PleaseDontShootMe”, we hope everyone had amazing adventures across Pleasant Valley and Badwater Canyon.

Thank you for taking the time to play the game, to help test it when we opened the Test servers to the public, and for all of the suggestions and feedback throughout Early Access. We truly appreciate everyone’s commitment and your contributions throughout the development process. Our promise is to do better and learn from every experience along the way.

Just Survive servers will remain available for play until Wednesday, October 24 at 11 a.m. PT, and starting immediately all Steam purchases and in-game transactions have been disabled. To find out if you are eligible for a refund via Steam, please visit this link.

Thank you again for your support and dedication to Just Survive.

Best,

The Just Survive Team at Daybreak Games

Just Survive :: A Message from the Just Survive Team
 
Noh, EA:n tahkontaa voi seurata ihan niitten investors -sivulta ja aika lujaa niillä nyt näyttää menevän.

Electronic Arts Inc. - Earnings Releases

Kasvojen menettämisestä en tiedä mutta kyllä ne rahaa tahkoo käppyröitten ja netistä löytyvien koosteiden mukaan. Minusta MEA, BFII ja muut kusi ihan totaalisesti ja EA menetti mun simlissä kasvonsa lootbox häsmän vuoksi (joka rinnastettiin uhkapeluuseen), mutta kyllä toi EA näyttää pärjäävän noista edellä mainituista peleistä huolimatta ja tahkoo sitä rahnoo.

sshot-18.png

Mulla mitään hajua mihin noi statsit perustuu mutta Fifat ja muut tuottaa statsin mukaan hyvin. BFII:n menestyksestä mulla mitään varsinaista tietoa, mut noi muut näyttää kompensoivan tilannetta. Ja tietääkseni MEA tuotti hyvin, eli some-flopista (ja mielipiteestäni ja lootbox luonteesta) huolimatta MEA oli taloudellinen menestys ja kaiken tän EA:n datan voi tarkistaa tuolta EA:n investors -sivulta jonka linkin löydätte tosta ylempää.

Noh, mutta, EA:lla menee statsien mukaan lujaa. Varsinaiseen tuottoon ja tulokseen noi 'flopit' ei näytä vaikuttavan. Joten olettaisin että kyseessä on PR tempaus joka liittyy lootboxeihin ja joka alko 2017. MEA:n lootboxit ovat pysyneet sellaisenaan, BFII:sta mitään havaintoa.

Veikkaan kuitenkin että BFII ei ollu fiasko, vaan tuotti EA:lle MEA:n tapaan hyvin rahnoo. Imago saatto kärsiä, mut EA on kasvusuhdanteessa. Eli mikä on se summarum summarum?

Tässä tulee huomioida se seikka, että Revenue ei ole se sama asia mitä firmalle jää käteen toiminnasta, vaikkakin varmasti tuosta EA:lle on hyvin kassaankin jäänyt.

Tähän lootbox-perseilyyn voidaan lisätä myös seuraava surkuhupaisa uutinen, eli 2k Games on pyytänyt Belgian kansalaisia olemaan yhteydessä paikallisiin päättäjiin jotta paikallinen lootbox-kielto voitaisiin kumota:

2K asks players to 'contact local government' about Belgian loot box ban | PC Gamer

Voiko enää ahneempia paskiaisia löytyä? Ei varmaan tullut mieleen kysyä itseltään että olisikohan tässä toimintatavassa ehkä mahdollisesti jotain vialla kun lainsäädännölläkin toimintaan puututaan? :D:D:D
 
Viimeksi muokattu:
Alan Wakesta suunnitellaan TV-sarjaa.

Peter Calloway has already signed on to be the showrunner and writer, which might be quite good news. Calloway was the executive producer for the exceptional (and exceptionally weird) Legion TV series, as well as writing a couple of episodes. His other credits include the terminally boring Under the Dome and the soapy superhero drama Cloak & Dagger.

Alan Wake writer Sam Lake is involved, too, serving as executive producer. Contradiction Films’ Tomas Harlan told Variety that Lake is a “huge part” of the show and that, ultimately, it’s still “his baby”.

While the game followed Alan Wake throughout, with other characters serving as obstacles or allies, the show will develop those characters and the universe itself beyond what we’ve already seen.

Alan Wake is being adapted for TV | PC Gamer
 
Yllätyslaatikot ovat pelien uusi villitys – Suomen poliisi selvittää asiaa, koska se vaikuttaa laittomalta.

Belgian syyttäjänlaitos aloitti vastikään rikostutkinnan maksullisista, videopelien sisältämistä yllätyslaatikoista. Suomessa arpajaishallinto linjasi loot boxien voivan täyttää arpajaisten tunnusmerkistön.

Nykyajan videopelit keräävät pelaajiltaan yhä enemmän rahaa pelin sisällä: euroja ja dollareita vastaan kaupitellaan virtuaalisia esineitä ja ominaisuuksia, joilla voi esimerkiksi nopeuttaa pelissä etenemistä.

Etenkin niin sanotut loot boxit eli palkinto- tai yllätyslaatikot yleistyvät vauhdilla. Boxi eli laatikko ostetaan oikealla rahalla. Laatikon avaamalla peli arpoo pelaajalle palkinnon, joka esimerkiksi taistelupelissä voi olla uusi ase tai hienompi vaatetus.

Muusta pelien sisällä kaupiteltavasta tavarasta yllätyslaatikot eroavat siinä, ettei ostaja välttämättä tiedä, mitä hän saa vastineeksi rahoilleen.

Nyt.fi: Yllätyslaatikot ovat pelien uusi villitys – Suomen poliisi selvittää asiaa, koska se vaikuttaa laittomalta

Kuulostaa erittäin hyvältä, toivottavasti saavat kiellettyä nämä koko EU:n alueella lopuksi. Ahneella on paskainen loppu ja semmoista. :kippis:
 
Yllätyslaatikot ovat pelien uusi villitys – Suomen poliisi selvittää asiaa, koska se vaikuttaa laittomalta.

Belgian syyttäjänlaitos aloitti vastikään rikostutkinnan maksullisista, videopelien sisältämistä yllätyslaatikoista. Suomessa arpajaishallinto linjasi loot boxien voivan täyttää arpajaisten tunnusmerkistön.

Nykyajan videopelit keräävät pelaajiltaan yhä enemmän rahaa pelin sisällä: euroja ja dollareita vastaan kaupitellaan virtuaalisia esineitä ja ominaisuuksia, joilla voi esimerkiksi nopeuttaa pelissä etenemistä.

Etenkin niin sanotut loot boxit eli palkinto- tai yllätyslaatikot yleistyvät vauhdilla. Boxi eli laatikko ostetaan oikealla rahalla. Laatikon avaamalla peli arpoo pelaajalle palkinnon, joka esimerkiksi taistelupelissä voi olla uusi ase tai hienompi vaatetus.

Muusta pelien sisällä kaupiteltavasta tavarasta yllätyslaatikot eroavat siinä, ettei ostaja välttämättä tiedä, mitä hän saa vastineeksi rahoilleen.

Nyt.fi: Yllätyslaatikot ovat pelien uusi villitys – Suomen poliisi selvittää asiaa, koska se vaikuttaa laittomalta

Kuulostaa erittäin hyvältä, toivottavasti saavat kiellettyä nämä koko EU:n alueella lopuksi. Ahneella on paskainen loppu ja semmoista. :kippis:

Toivottavasti ei koska meikäläinen ostelee pelilaatikoita siinä toivossa että niiden arvo nousisi ja yritän kerätä välistä voitot. Käytännössä muiden loottiboxostoksilla rahoitan ilmaiseksi Steam-pelien oston. Olisihan se nyt hirveätä jos Steam-peleistä joutuisi maksamaan :eek:

Market Transactions
Purchase total:242,94€
Sales total:509,28€
Net gain:266,34€
 
Ilmeisesti laskevat EA:n ja muiden HUT-, MUT- ja FUT-virtuaalikorttipaketit (ja mitä näitä on) samaan loottilaatikkohässäkään? Seurataan mielenkiinnolla.
 


Lähtiköhän siitä Battlefront 2-fiaskosta nyt kunnon lumipallo-efekti liikkeelle? Loistavia uutisia kuitenkin.
 
Itse olen pikkuisen huolissani tästä loottilaatikkomyrskystä. Vaikka se kohdistuukin yhteen pelialan alhaisimmista käytännöistä, jolle toivotan ilomielin tervemenoa, pelkään että saattaa mennä ns. lapsi pesuveden mukana.

Kiistan keskiössä on lauma poliitikkoja, jotka eivät ole koskaan elämässään käynnistäneet videopeliä, ja jotka keräävät ääniä vanhemmilta, jotka eivät hekään tiedä peleistä mitään. Ajatelkaa edes lapsia! Tämä voi johtaa katastrofaalisiin ylilyönteihin, kuten nettipelien tai DLC:n totaalikieltoihin. Myrskyn vaikutukset alaan ovat muutenkin arvaamattomat.

Hypin riemusta jos EA ja kumppanit saavat lopulta mitä ansaitsevat, mutta en uskalla tuulettaa etukäteen.
 
Koska ne ovat niin haluttuja pelejä ja tuo voisi myös myydä sen takia että ne siinä on. Toki eihän sitä vielä tiedä mitä kaikkea muuta tuossa on.

Juu Spyro Reignited Trilogy pitäisi tulla marraskuussa PS4:lle.
 
En kyllä ymmärrä tätä buumia kun vanhoja konsoleita julkaistaan nyt uudelleen. Suurinosa noista kuitenkin päätyy keräilijöiden hyllyihin pölyä keräämään. Ja onhan siinä nyt enemmän fiilistä omistaa se alkuperäinen vanha konsoli kuin joku uudelleenjulkaisu.
 
En kyllä ymmärrä tätä buumia kun vanhoja konsoleita julkaistaan nyt uudelleen. Suurinosa noista kuitenkin päätyy keräilijöiden hyllyihin pölyä keräämään. Ja onhan siinä nyt enemmän fiilistä omistaa se alkuperäinen vanha konsoli kuin joku uudelleenjulkaisu.

Kysyntää näyttää olevan niin onhan se rahanteon näkökulmasta järkevää ottaa rahat pois. Nykypäivän standardeilla nuo kaikki nintendon retrouusinnat ja tämä pleikkarikin toimii jollain casion taskulaskinta vastaavalla raudalla niin valmistuskustannukset eivät voi olla kovin isot. Pelit kun on jo omasta takaa niin siinä on äkkiä kolminumeroinen summa nettoa per laite kun näitä myydään niille jotka haluavat elää lapsuutensa/nuoruutensa uudelleen vaan todetakseen että aika kultaa muistot.
 
Bethesda: Seuraavan konsolisukupolven pelit tulevat maksamaan aiempaa enemmän | Muropaketti.com

Fallout 76 on ilmestymässä lähiaikoina mutta Bethesda ei jää laakereille makaamaan. Sen sijaan se on kovaa vauhtia työstämässä tulevaisuuden pelejään kuten esimerkiksi uutta Elder Scrollsia ja Starfieldiä.

Yrityksen markkinoinnin varajohtaja Pete Hines on kertonut haastattelussa, kuinka innoissaan hän odottaa miten tulevaisuuden pelit muovautuvat seuraavalle konsolisukupolvelle.

Hines pohtii eri konsolisukupolvien välisten graafisten ominaisuuksien olevan dramaattisia, kiitos teräväpiirron.

Lisäksi hän spekuloi pelien hinnoista, sillä ison luokan pelien kehittämisen hinnat tulevat väistämättä nousemaan. Tämä tulee heijastumaan pelien myyntihintoihin.

“Starfieldin kaltaisten AAA-pelien kehittäminen ei ole koskaan ollut halpaa. Tiimien kokoluokat kasvavat, sillä Morrowindiä oli kehittämässä 35 henkeä. Se ei ole lähelläkään Fallout 76:n kehittäjien määrää”, Hines tuumailee.

Aika näyttää mitä pelien hinnoille oikein tapahtuu – ja kuinka pelaajat tulevat reagoimaan tähän. Miltä maistuisi yli 80 euron uutuuspeli?
Peli 80 ja päälle dlct :beye:
 
Tuo 80€ nyt on jonku toimittajan hatusta heittämä luku.

Tietenki pelien hinnat nousee pitkässä juoksussa. Yllättävän kauan ne roikkui noissa 50€ hinnoissa. Varmaan 15 vuotta AAA-pelejä myytiin käytännössä samaan hintaan, vaikka inflaatio laukkasi ja kustannukset kasvoivat räjähdysmäisesti. Nyt alkaa olla vakiintunut tuo 60€ lähtöhinta PC-puolella.

Toisaalta pc-puolella pelaajien maksamat hinnat on kyl tipahtaneet roimasti. Bundlet(josta tullut vähintään 50% peleistä ellei enemmänkin) ja ilmaispelit poislaskien, on pelien mediaanihinta Steamista ostettuna itselle ollut 4,7 euroa.
 
Hypin riemusta jos EA ja kumppanit saavat lopulta mitä ansaitsevat, mutta en uskalla tuulettaa etukäteen.

En tiedä onko se sitten kamalasti parempi, että lootboxien sijaan myydään tavaraa joka tiedetään ennalta, mutta se on täysin ylihinnoiteltu. Esimerkiksi PUBG myy nykyisellään 5€ takkeja, laskuvarjoja, 10$ kultaisia aseskinejä. Näitä ei voida lukea arpajaislain vastaiseksi, joten kauppa saa jatkua varmasti ihan samanlaisena myös tulevaisuudessa.

En ymmärrä, missä vaiheessa tästä tuli missään määrin hyväksyttävää. Noin 10 vuotta sitten naureskeltiin Horse Armor DLC:lle ja Fablen mustalle värjäysaineelle, jotka tuntuivat aivan absurdeilta. Nykyään musta väriaine kaikkiin omistamaasi kosmetiikkan 5€ hintalapulla olisi suorastaan anteliasta. Mikromaksut eivät ole enää sanaa "mikro" nähneetkään. Megamaksuiksi niitä voisi kutsua.

Saattaisin jopa maksaa kustomisaatiosta, jos optioita tulisi yhdellä hinnalla oikeasti reilu läjä. Tämä tyrmättiin heti eräällä keskustelukanavalla: "Et sä voi olettaa että saat parilla eurolla 50 kuosia, niiden tekeminen maksaa!" Entä jos edes mahdollistetaan jonkinlainen lisäkustomisaatio? Esimerkiksi kun saat lottokoneesta sen viikkoja hamuamasi minihameen, voisit siihen itse valita sopivan värin ja muutamia eri kuviovaihtoehtoja. Jos haluat nykyisillä systeemeillä sekä punaisen että sinisen t-paidan, niin huh-hah-hei onnea vaan.

Se yhden värisliderin tai vaikka 16 sateenkaarin värin valintaikkuna ei voi olla Tieto Oyj:n konsultoima 5 miljoonan euron lisäkustannus. Hommasta on tullut ihan käsittämättömän ahnetta.

Vastaavasti voisin kuvitella maksavani (euron tai pari maksimissaan) siitä, että saisin kytkettyä kaikki vesiväripyssyt ja pellepuvut kokonaan pois. Mutta minkäs teet, markkina- ja kohderyhmätutkimusten mukaan näitä pakkosyöttämällä aivoni menevät johonkin koomamoodiin ja alkavat heittelemään seteleitä ruudulle.

Löyhästi liittyen:
 
Mulle on ihan sama loppupeleissä jos toiset pelaajat haluaa maksaa mulle halvemmat pelit sillä että ne saa erivärisiä paitoja. Ei ole minulta pois toisinkuin esim peliyhteisöä jakavat DLC päkit jotka pitää kaikki ostaa jos haluaa pelata netissä, tai käyttää suosituimpia modeja.
 
En tiedä onko se sitten kamalasti parempi, että lootboxien sijaan myydään tavaraa joka tiedetään ennalta, mutta se on täysin ylihinnoiteltu. Esimerkiksi PUBG myy nykyisellään 5€ takkeja, laskuvarjoja, 10$ kultaisia aseskinejä. Näitä ei voida lukea arpajaislain vastaiseksi, joten kauppa saa jatkua varmasti ihan samanlaisena myös tulevaisuudessa.

Enpä ole noita ikinä ostanut. Lompakolla äänestäminen on edelleen sallittua. Minusta on silti parempi, että ostaja tietää mitä saa, kuin että kuluttaa loottilaatikoihin kymmeniä (tai satoja) euroja ja saa vastineeksi kasan arvotonta roskaa. Uhkapelien psykologiset vaikutukset puree joihinkin ihmisiin paljon tehokkaammin kuin toisiin.

On täysin totta että DLC, ainakin kosmeettinen sellainen, on nykyään järkyttävän ylihintaista. Ainahan ne voi jättää huomiotta. En koe itse saavani erinäköisestä pelaajahahmosta mitään niin huikeita fiiliksiä, että maksaisin siitä useampaa euroa.
 
Niin, ainahan kaikki on ok niin kauan kuin "ei koske mua" ja "en osallistu". En minä itsekään noita osta. Jos ilmaiseksi saa jotain, saatan vähän pukea hahmoani. Default-asutkin kelpaisi monessa pelissä kaikille.

Valitettavasti vuosi vuodelta tuntuu homma käyneen aina röyhkeämmäksi ja enemmän myös minun silmilleni hyppiväksi. Ja ei ole tosiaan mitään optiota (edes rahalla) saada kaikkea tätä hömppää pois.
 
Telltale pistänyt suurimman osan porukasta pihalle ja sulkee ilmeisesti studion lopullisesti The Walking Dead: Final Seasonin viimeisen episodin jälkeen. :tdown:

Telltale Games has laid off a significant number of staff with only 25 out of 250 remaining.


Earlier reports stated the studio had shut its doors, but a new report from The Verge states this is not the case just yet. A small number of employees remain at Telltale Games, but that won’t be the case for much longer.

Reports state once Telltale finishes up with the last episode of The Walking Dead Season: The Final Season, it will close it doors.

This means The Wolf Among Us 2 and Stranger Things will not be developed.

The Walking Dead studio Telltale Games is shutting its doors - only 25 staff remain
 
Eipä ole mikään iso menetys pelialalle. Eihän noiden pelit edes ole mitään pelejä, vaan lähinnä cut scenejä missä saa valita dialogia, eikä tekemillä valinnoilla ole loppujen lopuksi mitään merkitystä.

Sinänsä ihan sopivaa että Walking Deadiin lopettavat, siitä ekasta kaudesta lähti oma tutustuminen studion peleihin.
 
Harmi ku hyvä studio meni alas, toi Stranger Things peli ois voinut olla aika kiinnostava!
 
Eihän noiden pelit edes ole mitään pelejä, vaan lähinnä cut scenejä missä saa valita dialogia, eikä tekemillä valinnoilla ole loppujen lopuksi mitään merkitystä.
Tästä olen täysin samaa mieltä.
Eipä ole mikään iso menetys pelialalle.
Tästä taas en. Teltta on (oli?) yksi nykyhetken yliarvostetuimpia pelifirmoja, mutta sen vaikutus pelialaan on kiistämätön. Studion pelit ovat innoittaneet muita firmoja kopioimaan kaavaa ja tekemään sen paremmin. Ensimmäinen Walking Dead räjäytti pankin emotionaalisella, puoli-interaktiivisella tarinallaan, joita on sittemmin nähty aika monessa pelissä. Toki voidaan sanoa ettei firma on jälkensä maailmaan jättänyt eikä sen kaatuminen enää tässä vaiheessa paljoa hetkauta.
 
Ei kovin vahvasti mennyt, kun ihan ilmiöksi asti noussut yhtiö menee konkkaan.
Itteä ei ole kiinnostanut interaktiiviset tv-sarjat.
Yhtä koitettiin (wolf) vaimon kaa yhessä, mutta eihän siitä mitään tuu ku oli päätöksissä aina nopea kello pyörimässä.
 
Teltta on (oli?) yksi nykyhetken yliarvostetuimpia pelifirmoja, mutta sen vaikutus pelialaan on kiistämätön. Studion pelit ovat innoittaneet muita firmoja kopioimaan kaavaa ja tekemään sen paremmin. Ensimmäinen Walking Dead räjäytti pankin emotionaalisella, puoli-interaktiivisella tarinallaan, joita on sittemmin nähty aika monessa pelissä. Toki voidaan sanoa ettei firma on jälkensä maailmaan jättänyt eikä sen kaatuminen enää tässä vaiheessa paljoa hetkauta.

Juu kyllähän jotkut studiot on kaiketi ottaneet oppia Telltalesta, mutta lähinnä tarkoitin sitä, ettei ole mikään iso menetys ettemme enää tule näkemään tämän studion pelejä kun olivat niin kaavoihin kangistuneita.
 
Undertale-uutisia, ja aika isoja.



24 tunnin vihjailun jälkeen Undertale-maakari Toby Fox on julkaissut ladattavan "kyselyn", joka... eskaloituu nopeasti. En viitsi spoilata. Jos pidit Undertalesta, käy katsomassa.
 
Jahas, MS menny ostamaan Obsidianin ja InXilen, lupaavat että "They will continue to operate autonomously", mutta saa ny kattoa mitä tapahtuu.. Kummallakaan firmalla ei taida tällä hetkellä olla mitään uutta työn alla, julkisesti siis ainakaan..

Microsoft Studios buys 'Fallout: New Vegas' house Obsidian
Wasteland 3 olikin jo mainittu. :btooth: Ei kyllä yllätä kun Pillars of Eternity 2 taisi flopata aika pahasti. Myynnit olleet ilmeisesti jotain 110k kopion luokkaa.

Pillars of Eternity 2 Has Been a Sales Disaster | GameWatcher
 
THQ Nordicilla menee kyllä lujaa.

For the three months ended September 30th, the publisher reported net sales of $139.5 million - a staggering year-on-year increase of 1,403% over the $9.3 million reported for the same period in 2017.

In his statement, founder and CEO Lars Wingefors dubbed the period "another strong quarter with continued momentum". He also said the publisher has 55 games in development, of which 35 are unannounced, and hinted at more acquisitions to come.

THQ Nordic's net sales up 1,403% to $139.5m
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 608
Viestejä
4 478 502
Jäsenet
73 962
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom