- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 84
Nimenomaan ne palkat. Pelintekijöillä on aika kova palkkataso ja osaavista tekijöistä on pelifirmojen välillä kilpailu. Jos haluat hyvän kaverin hommiin,niin sille pitää myös maksaa hyvin. Sitä ei välttämättä moni käsitä minkälainen työmäärä on nykyisin tehdä tommonen AAA peli. Puhasta sen verran että kaverilla on valtavasti tietoa pelialasta ja myös sitä sisäpiirin tietoa.Thomas Puha ei itelle oo mitenkään semmoinen penaalin terävimmältä kynältä vaikuttava heppu, mutta kyllähän se totta tässä puhuu. Mutta se ei oikein avannu, että mikä siinä sitten on kallista nykyään ? Palkat ja studion ylläpitokustannukset ? Ja ehkä pelit ovat teknisesti menneet niin vaativiksi, että suurin osa työstä uppoaa grafiikoihin, ku niissä pitää pyrkiä aina muiden edelle. Mä itte henk.kohtaisesti tinkisin grafiikoista sen verta, että siinä säästää työtunteja huomattavan määrän, joka on heti pois siitä kokonaisbudjetista.Ja yks mikä varmaan syö aivan törkeästi budjettia on betatestaus ja bugien hionta, sen takia nykyään pelejä pusketaan ulos ja heti saa olla laittamassa laastareita jokapaikkaan.
Yks mitä kans mietin, ni olisikohan mahdollista, että pelialalla on joku tietty semmoi optimaalinen alue studion koolle ja henkilökunnan määrälle, että kun se ylittyy, ni alkaa menemään homma liian kalliiksi ? Ja taas vastavuoroisesti liian pieni studio ja vähäinen henkilökunnan määrä pitkittää projektia liikaa, jolloin se tulee myös kalliiksi, etenkin jos pyritään liian kunnianhimoiseen tavoitteeseen.