Pelimaailman uutisia

Thomas Puha ei itelle oo mitenkään semmoinen penaalin terävimmältä kynältä vaikuttava heppu, mutta kyllähän se totta tässä puhuu. Mutta se ei oikein avannu, että mikä siinä sitten on kallista nykyään ? Palkat ja studion ylläpitokustannukset ? Ja ehkä pelit ovat teknisesti menneet niin vaativiksi, että suurin osa työstä uppoaa grafiikoihin, ku niissä pitää pyrkiä aina muiden edelle. Mä itte henk.kohtaisesti tinkisin grafiikoista sen verta, että siinä säästää työtunteja huomattavan määrän, joka on heti pois siitä kokonaisbudjetista.Ja yks mikä varmaan syö aivan törkeästi budjettia on betatestaus ja bugien hionta, sen takia nykyään pelejä pusketaan ulos ja heti saa olla laittamassa laastareita jokapaikkaan. :D

Yks mitä kans mietin, ni olisikohan mahdollista, että pelialalla on joku tietty semmoi optimaalinen alue studion koolle ja henkilökunnan määrälle, että kun se ylittyy, ni alkaa menemään homma liian kalliiksi ? Ja taas vastavuoroisesti liian pieni studio ja vähäinen henkilökunnan määrä pitkittää projektia liikaa, jolloin se tulee myös kalliiksi, etenkin jos pyritään liian kunnianhimoiseen tavoitteeseen.
Nimenomaan ne palkat. Pelintekijöillä on aika kova palkkataso ja osaavista tekijöistä on pelifirmojen välillä kilpailu. Jos haluat hyvän kaverin hommiin,niin sille pitää myös maksaa hyvin. Sitä ei välttämättä moni käsitä minkälainen työmäärä on nykyisin tehdä tommonen AAA peli. Puhasta sen verran että kaverilla on valtavasti tietoa pelialasta ja myös sitä sisäpiirin tietoa.
 
No palkat, laitteethan siinä suurimman osan kakusta vie. Rahoittajatkaan ei oikee tykkää ku pitäs sitä fyffeä saada joskus taloonki eikä sitä tuu yksinpelituotteella joka on keskeneräinen. Toki nykyään on kaiken maailman earlyaccesshihhuleita jotka ostaa vaikka kolme pikseliä poikittain satasella jos luvataan crafting zombies sandbox survival. Grafiikoista tinkiminen äkkiä johtaa siihen, että kyseistä tuotosta ei pidetä enää AAA-tuotteena. Sitte ku peli julkastaan nii ostajia on puolet ja toinen puoli kattoo streameista yms. ite pelin ja se on siinä. Piratismikin lienee edelleen oikeasti ongelma varsinki näiden AAA-yksinpelien osalta kun osa aattelee, että heillä on oikeus piratoida pelit jotka kestää alle x-tuntia ja maksaa yli y-euroa. Näiden jälkee peli myy enää jossain 7 euron alennushinnoissa jonku avainkaupan kautta josta tekijälle+julkasijalle ei jää ku nappeja.


Ja tottahan tuo grafiikan parantuminen tulee puottaa yhä enemmän porukkaa pois ihan kustannusten vuoksi. Isommat pelitalot sinnittelee varmasti sinne asti ku päästään johonki fotorealistiseen grafiikkaan, ettei sitä varsinaisesti tarvi kehittää vaan voidaan käyttää paljon hyödyksi valmiita kirjastoja.

Tuo kunnianhimo on toisaalta kyl ongelma ihan AAA-peleissäkin. Halutaan tehä jotain hirveen isoa ja hienoa ja mahtavaa, tehdään valtavan hieno alue. Sit loppuu aika kesken, pistetään pari pommikonetta lentään sen alueen yli mattopommittaen sitä turhalla keräilytavaralla ja liimataan joku juoni siihen päälle. Voíla DragonAssassin's Theft Cry VIII.

Aika moni täälläkin arvottaa pelin niin, että montako tuntia siihen menee.
 
Monella AAA pelillä markkinointibudjetti on myös naurettavan suuri, tiedä sitten miten luotettava tämä wiki lista on,
List of most expensive video games to develop - Wikipedia
Esim GTA5, devaus 137miljoonaa, markkinointi 128 miljoonaa.
Toisaalta sillä markkinoinnin väheksymiselläkin voi käydä niin että peli jää näkymättä. Esim. itelle Prey tuli tietoon n. 1vko ennen julkasua. Keskimäärin vaikea lähtä hypejunaan mukaan jos ei ole tietonen etes koko pelistä. Toki joku GTA nyt on GTA, mutta siitä huolimatta, massoille pitää markkinoida jollain tavalla. Millonhan nuo isot julkasijat alkaa ostamaan laadukkaita striimaajia palvelukseensa mainostamaan firman pelejä. Siis silleen läpinäkyvästi, että hei olen EA:n striimaaja, tänään pelataan NHL94.
 
Tähän liittyen Amy Hennigin (Uncharted, lopetettu Star Wars -projekti) ja Sean Vanamanin (Firewatch, In the Valley of Gods) välinen haastattelu on mielenkiintoinen: The minds behind Uncharted and Firewatch talk candidly about surviving in the games industry

Haastattelun pointteja budjettien kasvamiseen ja haasteisiin:
- pelaajien toiveet/vaatimukset
- pelihahmojen määrä
- pelin laajuus
- erilaiset pelitilat
- AAA-tuotantojen laatukysymykset
- osa katsoo pelistä vain striimin netistä

Amy Hennig: I was thinking about this while playing Hellblade, which is amazing and beautiful. And then I thought, “Well, wait a second. They only have to make one character, and we had to do like 20 of those at the same level of fidelity, with as many as 10 of them on screen at a time, running in frame rate.” You spend so much of your time just trying to fight the technology as opposed to solving your core design problems, in other words, figuring out what it is you’re trying to make.

Sean Vanaman: I don’t know how I would work at a place where a bunch of boxes are already checked for me, where it’s like, “Oh, it’s gotta have this level of fidelity. It’s gotta be this long. It’s gotta have this. It’s gotta have this. And it’s gotta be this type of combat.” I think a lot of the bill is getting charged in those inherited assumptions.

Haastattelussa käy läpi myös se, että esimerkiksi Naughty Dogilla pelit eivät vaikuta läheskään valmiilta muutamaa kuukautta ennen julkaisua. Kertoo paljon siitä, että pelinkehittäjillä pitää olla tarpeeksi uskoa peliin ja tekemiseen, jotta siitä saadaan valmis ja laadukas paketti. Jostain muualta olen myös lukenut, että monien AAA-projektien loppurysäykset ovat todella vaativia pelinkehittäjille. Pitkiä päiviä, vähän lepoa. Paineet ovat kovat.
 
Olisi mukavaa saada jotain osviittaa, miten paljon pelinkehityksen rahoja uppoaa liikekaappaukseen ja Hollywood-tähtiin (ääni)näyttelemässä. Palkat ovat ainakin elokuva-alalla ihan hervottomat, joten uskoisin että Remedy tai vaikkapa Activisionilla on voinut palaa pieni omaisuus jo pelkästään siihen, että saadaan Kevin Spacey / Aidan Gillen paikalle. Tai vaikkapa miten paljon jotkut Forzat / Gran Turismot maksavat autovalmistajille käyttääkseen eri autojen ulkonäköjä peleissään.

Onko se sitten loppukäyttäjälle (=pelaajalle) oikeasti kuinka tärkeää, että autossa lukee Lamborghini ja korviin kuuluu juuri Nolan Northin hunajainen ääni?

Samoin nuo markkinointiin käytetyt rahat ovat aivan hervottomia summia. Toisaalta täällä pienessä Suomessa ei markkinointi näy yleensä kuin ehkä parina lehtimainoksena ja joskus tuurilla televisio-mainoksena tai bussipysäkin printtinä. Taitaa olla aika eri kalibeeria saada joku Assassin's Creedin mainos pyörimään vaikkapa Time Squaren isolle screenille tai Superbowlin mainostauoille.

AAA-pelien budjetissa luulisi olevan monta kohtaa, joista olisi aivan mahdollista typistää laadun kärsimättä juuri mitenkään, mutta seteleitä heitellään ilmaan koska muutama kohderyhmä- ja markkinatutkimus on päätynyt tuloksiin, että näin saadaan maksimaalinen hillo takaisin päin, kunhan analytistien mukaan myydään N+1 kappaletta.
 
Onko se sitten loppukäyttäjälle (=pelaajalle) oikeasti kuinka tärkeää, että autossa lukee Lamborghini ja korviin kuuluu juuri Nolan Northin hunajainen ääni?
Oikeastaan tässähän käytiin lakkoa äänninäyttelyn osalta että ääninäytteljiät haluavat osan pelin tuotoista kuten hollowoodissa konsonaan koska pelit nytten viimeisen 10 tai vähintään 20v aikana ovat enemmän ja enemmän siirtyneet elokuvamaiseksi kokemukseksi jolloin ääninäytteljiän rooli korostuu entisestään.

Jolloin oikeasti hyvänkin pelin voi pilata jostain takapihoilta otettu ääninäytteljiä, varsinkin jos se on keskeisessä roolissa.

Se mihin puhakki viittaisi kommentissaan taitaa olla nykyaikana aika totta.
Nytten on monta massiivista hirmuteosta tullut ja kilpailijoiden pitää ylittää ne.

ja missä eniten saat alku hypeä toteutettua on grafiikka jos peli näyttää uskomattoman hienolta niin pelaaja kansa kiinnittää huomiota ja hyvät grafiikat maksavat maltaita.

Mutta varmasti voisi lähteä nykyisten pelien budjetteja nipistää sieltä täälltä mutta uskoakseni kuitenkaan ei ihan joka AAA pelissä dollareita heitellä oikeasti sinne tänne (paitsi parissa pelisarjassa) vaan sielläkin on laskettu budjetit tietylle pelille ja mahdollisesti tämän verran se myy.
Tästähän se Kojiman ja konamin soppakin sai alkunsa kun maestro oli tekemässä vielä isommaksi MGSV:tä ja konami laittoi raha hanat poikki 80 miljoonan kohdalla.

GTA alkaa kyllä olemaan suht tunnettu sarja kun omat vanhemmatkin tietää sen vaikka eivät ole edes mitää pelikonetta käynnistäneet ja pelikonsoleita ostettaan omissa kaveriporukoissa ihan GTA takia ja sitten myyvät pois aka eivät muuten edes pelaa pelejä mutta kun GTA.

Edit: Saapi nähdä miten iso seuraavan GTA budjetti on kun lähtevät revittelee mutta jossain sanottiin ettei yksinpeli oliskaan enää niin tärkeä budjettia vaan kaikki tai yksinpeli pelaaminenkin alettaan naittaa online pelaamisen kanssa yhteen.
 
Jossain määrin tuntuu että osa studioista käyttää vähän liianki vähän hyödyksi olemassa olevia pelimoottoreita. Jonku mielestä voi toki olla, että samalla pelimoottorilla tulevia jatko-osia tulee liikaakin, mutta ite näkisin enemmänki tässä sen yhden säästön paikan. Tehdään oikeasti sillä yhellä enginellä ja idealla se 3-4 peliä lyhyen aikajänteen aikana, jolloin tarttee pääasiassa kehitellä vain uusia juonenkäänteitä, tehtävää, sisältöä ja keskittyä vähemmän ite graafiseen ulosantiin. Vähän ku ubisoft tyyliin, mikä ei varmasti haittaa jos sattuu tykkään ubin peleistä. Tai vähän kuin Witcher3, lyödään kaks laadukasta lisäriä ulos jonkinajan päästä --> samalla enginellä tuotettu lisäsisältöä --> lisäarvoa peruspelille ja myynnit kasvaa.

Yksinpeleissä ehkä todella hankala myynnin kannalta jos se on julkaistu fire-and-forget menetelmällä, eli peli tulee ulos, sen jälkeen joku päivitys 1.01 joka korjaa jonku yhen bugin ja sen jälkee firma unohtaa koko tuotteen. Toki kaikkiin yksinpeleihin ei esim. lisäriä ihan helpolla saa, mutta stand-alone pelejä voi aina pukata ulos.
 
Ite arvostaa pelejä (/pelitaloja) jotka rakentavat pelin ja jatkavat sen kehittämistä pitkään, ikään kuin "as service" tyyliin. ArmA3 esimerkiksi, julkaistu 2013 ja edelleen pukkaa sisältöä ja fixiä tasaiseen tahtiin.

Vähiten arvostusta löytyy täälläkin mainitulle tyylille "jää kuin pa*ka per*eestä" kun "valmis".
 
Tähän liittyen muuten uskomattomin temppu oli Valvelta viimevuonna, ku ne julkaisi pätsin ekaan Half Lifeen. Sen kanssa tuli joku robleema, joku oli havainnu jonkinsortin bugin siitä, mikä aiheutti jossain hommassa ongelmia. Siinä on sitte meinaan asiakastuki kohillaan, etten sanoisi. :D
Joo, muistan tapauksen, hattu päästä!
Se oli vieläpä ihan random bugi muistaakseni, kuka hullu senkin löysi :D

Toinen hyvä esmerkki: Assetto Corsa.
 
PUBG:n porukka saa varmaan paljonki tarjouksia tällä hetkellä, pojilla käy varmaa siellä pää kuumana siitä, että pitäskö tää lafka myyä nyt miljardeilla, odottaa lisää miljardeja vai todeta vuoden kahen päästä että joku peli meni ohi ja ollaan tiputtu taas marginaaliin ja kukaan ei tarjoa etes kymmentä miljoonaa.

Tämäpä mielenkiintoinen huhu. Microsoftilla kieltämättä on se ongelma, ettei ne oo onnistunu 17 vuodessa luomaan juuri mitään vakiintunutta, kunnolla myyvää yksinoikeus brändiä Xbox-konsoleille. Mutta että EA:n ostaisivat, se olisi melkoinen paukku. Eipä tosin huonommaksi voisi mennä, ku EA noin yleisesti ottaen on aina ostanu hyviä tiimejä talliinsa ja yhen virheen jälkeen lopettanu ne. Oddworld Inhabitants taitaa olla yksi ainoista, ellei jopa ainut, joka on niiden kynsistä selvinny omilleen.


Mutta mitä tämäkin sitten tekisi pelimarkkinoille ? Jotkut ovat monialustapelejä vastaan ja jotkut ovat puolesta. Päivänselvää olisi että sen jälkeen Microsoft kyllä yrittäisi saada tyyliin NHL:ät vain Xboxeille ekslusiivisiksi ja mitä noita nyt muita EA:lla sitten onkaan tätänykyään. Jos tämä kauppa toteutuisi, ni Sony saisi toden teolla kaivella sieltä takapihalta IP:eitä, joilla saisi sitä huomiota omilla eksklusiivi peleillä.
No onhan siellä Halo ja Forza ja Halo ja Forza ja Halo ja Forza ja mikä se oli se scifi räiskintä ja autopeli. Näin niinku PC-pelaajan näkökulmasta aika laiha on tuo xboxin tarjonta että sitä laittais PC:lle kaveriksi. Vaikka jotain oliski, nii sen verran huonosti markkinoitu, ettei paljoa muuta oo jäänyt mieleen.

En jotenki jaksa uskoa näihin ostoihin. Valven ostaminen nyt ei ainakaan tuu tapahtuun niin kauan ku GNewell on siellä johtamassa. Voisin kyl periaattessa nähdä sen, että MS ostais Steamin Valvelta jollon GNewell ja valven luovat pojat pääsis taas tekemään pelejä omalla nimellä eikä tarvis pyörittää laatikkokauppaa.
 
Boksilta nimenomaan puuttuu hyvät yksinpelit, joten siinä valossa vaikuttaa aika erikoiselta. EA:n isot nimikkeet ovat moninpelejä, PUBG on moninpeli ja Valve on Gabenin yksityisomistuksessa eikä varmasti ole kaupan.
 
THQ Nordic ostaa Koch Median. Kauppaan sisältyy julkaisija Deep Silver ja sen alaiset studiot (Volition ja Dambuster), sekä oikeudet Deep Silverin pelisarjoihin (Metro, Dead Island, Homefront, Saints Row ym.)

THQ Nordic acquires Koch Media GmbH
 
THQ Nordic ostaa Koch Median. Kauppaan sisältyy julkaisija Deep Silver ja sen alaiset studiot (Volition ja Dambuster), sekä oikeudet Deep Silverin pelisarjoihin (Metro, Dead Island, Homefront, Saints Row ym.)

THQ Nordic acquires Koch Media GmbH
Melkosta "rallia" ku THQ pilkottii iha muutama vuosi sitte ja THQ nimi siirty Nordic Gamesille. Ja niin, THQ siis sitä ennen myi Volitionin Deep Silverille päivää ennenku firma hajotettiin.
 
Melkosta "rallia" ku THQ pilkottii iha muutama vuosi sitte ja THQ nimi siirty Nordic Gamesille. Ja niin, THQ siis sitä ennen myi Volitionin Deep Silverille päivää ennenku firma hajotettiin.


Hmm, tähän mennessä tuo THQ Nordic vaikuttaa aika hyvältä julkaisijalta. Sain mm. remasteroidun Darksidersin ja Titan Questista tuli Anniversary Edition ja uus DLC(!) 10 vuotta julkaisun jälkeen.
 
"Why do we need a video game, for example, that encourages people to kill people?" he said. "Whether it's lyrics, whether it's TV shows, whether it's movies, I'm asking the producers of these products, these video games and these movies, ask yourselves what redemptive value, other than shock value, other than the hope you'll make a couple of bucks off it. At what price? At what price?"

Kentucky Governor Blames Video Games for Florida School Shooting

:sfacepalm:
 
Activisionin loputon ahneus/perseily ei ole kenellekään uutta, mutta silti onnistuvat joka kerta alittamaan odotukset:

Activision wins patent that uses matchmaking to make you want to buy stuff | PC Gamer

Activision has successfully filed a patent designed for use in multiplayer matchmaking systems. In short, it's an idea to engender envy at teammates' or opponents' gear through the matchmaking algorithm itself.

Here's the abstract from the patent, granted today after its filing two years ago:

"A system and method is provided that drives microtransactions in multiplayer video games. The system may include a microtransaction arrange matches to influence game-related purchases. For instance, the system may match a more expert/marquee player with a junior player to encourage the junior player to make game-related purchases of items possessed/used by the marquee player. A junior player may wish to emulate the marquee player by obtaining weapons or other items used by the marquee player."
Even though the patented technology isn't in practice and might never be used at all, I'm not sure they can really say much to distract from their clear intent. It's existence shows that the direction of travel is obvious.
 
Arma-pelisarja saa jatkoa, tällä kertaa uuden Enfusion-pelimoottorin pyörittämänä antiikkisen Real Virtualityn sijasta:

 
Varmaan onkin, mutta että patentti siitä.
Mutta sitä patenttia pitää puolustaakin, jos joku sitä rikkoo, että voisi edes saada jotain hyötyä siitä. En ole kyseistä patenttia katsonut, mutta voisi olettaa että on joko niin pikkutarkasti määritelty ettei oikein voi koskaan vedota tai sitten niin ylimalkaisesti, että hyöty 0.
 
Että mitenkä? Yhdysvalloissa kaavaillaan veroa väkivaltaisille peleille | Muropaketti.com

Yhdysvaltalaisen poliitikon mukaan väkivalta saadaan estettyä, jos väkivaltaisten pelien saatavuutta rajoitetaan verotuksella.

Viime viikolla tapahtui hirvittävä tragedia, kun floridalaisessa koulussa ammuskeltiin ja 17 henkilöä menetti henkensä. Kuten aina tällaisten tekojen jälkeen, Yhdysvalloissa on noussut puheenaiheeksi asekontrolli. Itseään vakaaksi neroksi kutsuva presidentti Trump on sitä mieltä, että opettajilla tulisi olla aseita jolloin kouluammuskelut saadaan estettyä.

Nyt Yhdysvaltain edustajainhuoneen Rhode Islandin edustaja Robert Nardolillo on ehdottanut väkivaltaisille peleille veroa, sillä nämä pelit ovat hänen mukaansa syynä kouluväkivaltaan. Nardodillo on republikaanipuolueen jäsen, aivan kuten Kentuckyn kuvernööri Matt Bevin, joka hänkin pitää väkivaltaisia pelejä syynä väkivaltaisiin tekoihin.

Monet tutkimukset ovat osoittaneet, ettei väkivaltaisilla videopeleillä ole yhteyttä väkivaltaisiin tekoihin.

Nardodillon ehdotuksen mukaan aikuisille suunnatut pelit saisivat niskaansa ylimääräisen 10 prosentin vero. Se koskisi esimerkiksi Grand Theft Autoa sekä Call of Dute: WWII -peliä. Verotuotoilla tarjottaisiin mielenterveyspalveluita.

Ehdotetun veron tielle tulee Yhdysvaltain korkeimman oikeuksen päätös, jonka mukaan videopeleillä on sama sananvapauden status kuin elokuvilla ja musiikilla.
 
Papers, Please -lyhytelokuva on vihdoin katsottavissa Youtubessa ja Steamissa.

Annan tälle viisi tähteä viidestä.
Ilahdutti kovasti että Jorji oli sisällytetty lyhyesti mukaan. :D
 
Ei tuo hyödytä mitään.

Hyödyttäähän, nimittäin niitä jotka verorahoja keräävät. "Verokorotuksen" nimissä voi samalla puolinäkymättömästi nostaa hintaa muutenkin.

Samalla verokorotuksella voi toki sitten maksaa opettajien aseistamisen, jolloin voittaja ei ole valtio vaan asekauppiaat, -tehtaat ja -koulutustarjoajat. Tuskin tämmöisiä päätöksiä ajatellaan millään yhteisen hyvän kannalta, vaan kuten kaikessa muussakin - raha ratkaisee.
 
Tiesitkö jo tästä? Maksa 6 €/kk ja saat rajattomasti pelejä – Utomik haluaa olla ”tietokonepelien Netflix” - Tekniikanmaailma.fi

AVOIMEEN TESTIVAIHEESEEN siirtynyt Utomik on periaatteessa samanlainen palvelu tietokonepeleille kuin Spotify musiikille. Maksullisella jäsenyydellä saa käyttöönsä tällä hetkellä yli 700 erilaista peliä sisältävän valikoiman.

Palvelu eroaa Spotifysta siinä mielessä, että pelejä ei ”suoratoisteta” laajakaistayhteyden kautta, vaan ne ladataan tavalliseen tapaan omalle koneelle. Ja toisin kuin esimerkiksi GoG-verkkokaupassa, pelejä ei myöskään osteta yksitellen, vaan koko valikoima on käytettävissä kuuden euron kuukausihintaan.

”KOKONAISUUTENA UTOMIK ON TAVALLAAN SPOTIFYN JA GOG:N YHDISTELMÄ.”

Nykyisellään palvelussa ei ole uusimpia ja kalleimpia tietokonepelejä, sillä tarjonta koostuu indie-julkaisujen ohella lähinnä vanhemmista hiteistä, mutta lisää tulee koko ajan.

Teknisesti Utomik vaikuttaa lupaavalta: sen käyttöliittymä on suhteellisen selkeä, eikä peliä tarvitse heti ladata kokonaan, vaan pelaamisen voi aloittaa jo lyhyen odottelun jälkeen.

Tarjolla on kaksi erilaista jäsenyyttä: kuuden euron hintaisen perustilauksen lisäksi saatavilla on 10 euroa maksava perhetilaus, jota voi käyttää yhteensä neljä pelaajaa. Tilauksen voi peruuttaa milloin tahansa, ja palvelua pääsee myös kokeilemaan ilmaiseksi 14 päivän ajan.

KOSKA UTOMIK on vielä avoimessa testivaiheessa, hinnoittelu ja ominaisuudet voivat muuttua vielä moneen kertaan.

”PELIEN LAITTEISTOVAATIMUKSET SÄILYVÄT ENNALLAAN, JOTEN NÄYTÖNOHJAIMELLA ON YHÄ SUURIN MERKITYS.”

Aika näyttää, saako palvelu lopulta aikaan sellaista nostetta, joka nostaisi sen kilpailijoidensa (EA Access, PlayStation Now) edelle.

Lisäksi GoG:n, Steamin ja muiden nettikauppojen tarjoukset ovat vuosikausia polkeneet yksittäisten pelien hintatasoa alemmaksi. Niinpä moni on tullut hankkineeksi pelejä ikään kuin varastoon, eikä silti ehdi edes kokeilemaan niitä.

Tätäkin taustaa vasten Utomik kuukausimaksuineen tuntuu hieman riskialttiilta hankkeelta. Sitä kannattaa joka tapauksessa kokeilla, ainakin nyt ilmaisen testijakson verran.
 
Viimeksi muokattu:
”KOKONAISUUTENA UTOMIK ON TAVALLAAN SPOTIFYN JA GOG:N YHDISTELMÄ.”
Ehkä silloin jos Spotifyssä olisi pelkästään huoltoaseman marketin alelaarin poistolevyjä. Uusimmista julkaisuista tuskin tarvitsee edes puhua.
 
4mdj981tail01.jpg


Amatsooni ottanut ennakkoa ja listannut uuden Splintter Cellin sivuilleen. Julkistus varmaankin E3-messuilla? :kahvi: Toivottavasti tulee jotain Chaos Theoryn tai Pandora Tomorrowin tyylistä eikä niitä uudempia kikkareita.
 
Eiköhän ne tonkin jotenkin tyhmennä pilalle a la Thief 2014.
 
Uusi Splinter Cell tänä vuonna olisi kova juttu. Blacklist tuntuu jakaneen pelaajien mielipiteet, mutta itse pidin siitäkin, kun oli vapaus tehdä tehtävät stealthinä. Seuraava Splinter Cell kaipaisi kyllä parempaa kenttäsuunnittelua ja isompia karttoja, joissa on enemmän mahdollisuuksia toimia eri tavalla. Siitähän oli joskus myös huhua, että Michael Ironside olisi palaamassa rooliin.
 
Toivottavasti tulee jotain Chaos Theoryn tai Pandora Tomorrowin tyylistä eikä niitä uudempia kikkareita.
Itse veikkaan että tulee joku open world härpäke jossa otettu oppia Ubin omista peleistä ja MGSV:ta, jota sitten lypsetään joka tai joka toinen vuosi tästä eteenpäin.
 
Valve tukee SJW:tä, äkkiä downvotettamaan kaikki pelit steamissa!!1
Jep... tuon uutisen takia hieman varauksella odotan, että minkälaisia pelejä Valve itse tuo pelattavaksi, siis jos sellainen ihme vielä joskus tapahtuu. Että puuttuuko niistä kaikki terä ja huumori, ja onko ne vaan mauttomia, polliittisesti korrekteja riisikakkuja.
 
Toivottavasti ei mikään Rage 2, vaan se kauan odotettu uusi peli. Tosin maallikkona on vaikea sanoa, mikä olisi paras tapa toimia uuden julkistuksen suhteen kun E3 on kuitenkin ihan kulman takana. Eli halutaanko se suurin julkistus kuitenkin säästää E3:n yhteyteen, ja nyt julkistettaisiin joku pienempi peli. Olisihan se melkoinen pettymys ja antikliimaksi, jos E3:ssakin Bethesda julkistaisi vaan jonkun Rage 2:n tai jonkun "skyrim remastered next gen" -tyylisen vanhan lämmittelyn.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti ei mikään Rage 2, vaan se kauan odotettu uusi peli. Tosin maallikkona on vaikea sanoa, mikä olisi paras tapa toimia uuden julkistuksen suhteen kun E3 on kuitenkin ihan kulman takana. Eli halutaanko se suurin julkistus kuitenkin säästää E3:n yhteyteen, ja nyt julkistettaisiin joku pienempi peli. Olisihan se melkoinen pettymys ja antikliimaksi, jos E3:ssakin Bethesda julkistaisi vaan jonkun Rage 2:n tai jonkun "skyrim remastered next gen" -tyylisen vanhan lämmittelyn.
Rage 2 sieltä on tulossa.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 628
Viestejä
4 479 160
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom