escalibur
"Random Tech Channel" @ YouTube
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 9 317
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Half-Life täytti tänään 20 vuotta.
Isolation oli heittämällä paras Alien peli mitä on viimeiseen 15 vuoteen tullut joten saisi mun puolesta jatkaa samalla linjallaSaapa nähdä, mitä Alien: Blackout tulee olemaan. Alien: Isolation taisi myydä sen verran huonosti, että kenties Fox ei rupea samanlaista kauhuhiiviskelyä rahoittamaan, mikä olisi kyllä sääli.
20th Century Fox Trademarks ‘Alien: Blackout’ For An Upcoming Video Game
Heittämällä yks parhaista peleistä koko vuosikymmeneltä. En tosin ehkä ite toivo enää mitään jatkoa tälle. Voisivat vaikka tehä saman tempun sitten Aliensille, eli ottaa siitä ne elementit ja tuoda sit semmosen räiskintäkauhun siinä hengessä.Isolation oli heittämällä paras Alien peli mitä on viimeiseen 15 vuoteen tullut joten saisi mun puolesta jatkaa samalla linjalla
Tulikin mieleeni tää uutinen:Epic is starting a store to rival Steam, plans to attract users with free games | PC Gamer
Noniin nyt Epic gameskin lähtee haastamaan Steamiä. Ihan kiva että saadaan kilpailua mutta tämän launcherihelvetin ylläpito alkaa käymään ärsyttäväksi. Nyt löytyy:
- Steam
- Origin
- Uplay
- Gog
- Battle.net
- Epic Games Store
- Discord Store
- Itch.io
- Twitch Store
- Microsoft Store
- Bethesda Store
Ärsyttävää näissä on se että pelit eivät ole synkassa keskenään storejen kanssa, kaverit on eri eri platformeissa, jossakin on achviementit ja jossakin ei ole.
Steam on ainakin itsellä ihan ykköskauppapaikka ja se on siksi koska 90% kaikista peleistä on siellä, siellä on skineissä rahaa 150€, löytyy marketplace ja trading, workshopit, badget, eniten kavereita jne jne jne.
Valve on vaihtanut Steam-pelikaupan hinnoitteluaan, ja nykyään se suosii valtavasti tuottoja tekeviä pelejä. Indie-kehittäjät eivät ole asiasta innoissaan.
Valve on ilmoittanut säätävänsä miten se jatkossa jakaa Steam-kaupassa myytyjen pelien tuottoja. Aiemmin julkaisijat ovat saaneet 70 % tuloista – loput ovat menneet Valven taskuun. Jatkossa kehittäjät saavat tuottoja sen mukaan, kuinka hyvin pelit oikein myyvät.
Yli 10 miljoonaa dollaria tuottavat pelit nettoavat tekijöiden taskuun 75 % myyntituloista. Yli 50 miljoonaa dollaria myyvät pelit sen sijaan tuovat kehittäjille 80 % voitoista.
Gamesindstry-julkaisu osaa sanoa, ettei Valven peliliike ole odottamaton, sillä monet isot pelijulkaisijat ovat hiljalleen siirtyneet myymään pelejä omien alustojen kautta. Esimerkiksi Ubisoftilla ja EA:lla on omat kaupat, vaikka Ubisoft sattuukin yhä myymään pelejä myös steamissa. Lisäksi vuoden puhutuin peli, Fortnite, on sekin kiertänyt Steamin kaukaa.
Indie-pelien kehittäjät eivät ole innoissaan siitä, että Steam suosii isoja kehittäjiä. Monet ovatkin puhuneet suunsa puhtaaksi sosiaalisessa mediassa. Esimerkiksi Neat Corporationin edustaja ihmettelee, että meneekö Valvella tosiaan niin huonosti, että sen pitää nöyristellä isojen studioiden edessä.
Monista makoisista indie-peleistä tunnettu Rami Ismail sanoo olevansa sitä mieltä, että Valve kykenisi aivan hyvin tyytymään 20 % viipaleeseen. Se olisi Ismailin mukaan hyödyksi indie-studioiden lisäksi myös AAA-studioille.
Vaikka Valven uusi hinnoittelu tuntuu epäreilulta, kannattaa muistaa, että kyseessä on voittoa tavoitteleva yritys, jolle jatkuva talouskasvu on kaikkein tärkeintä.
Muropaketti sanoi:Vaikka Valven uusi hinnoittelu tuntuu epäreilulta, kannattaa muistaa, että kyseessä on voittoa tavoitteleva yritys, jolle jatkuva talouskasvu on kaikkein tärkeintä.
Tuo "muistakaa, että x on voittoa tavoitteleva yritys" on nolla-argumentti, joka käy puolustukseksi ihan minkä tahansa yhtiön perseilyyn. Peli paskottiin mikromaksuilla käyttökelvottomaksi? Yrityksen on tehtävä voittoa. Keräilyversion kangaskassi korvattiin halvalla nailonilla? Yrityksen on tehtävä voittoa. Valve kiskoo enemmän indiekehittäjiltä ja jätti Alyxin ja Gordonin heitteille? Ihan sama, kunhan raha virtaa.
Kaikki tajuavat, että näiden temppujen tarkoitus on tahkota lisää rahaa, se on itsestään selvää. Mutta ei se ole mikään vastaus kritiikkiin tai tee moraalitonta käytäntöä moraaliseksi. Tulosta voi tehdä kuluttajaystävällisinkin keinoin niin, ettei se näytä pelkältä laiskuudelta ja ahneudelta.
Galaxy ei tue Linuxia ollenkaan. Sen sijaan GOG:issa on muuten ihan täysiverinen Linux-tuki. Siellähän ei tosiaan tarvitse ladata mitään asiakasohjelmaa, jos ei sellaista halua (ja Linux-käyttäjät eivät tosiaan pysty sellaista käyttämään - halusivat tai eivät).Ja onkohan Steam ainoa alusta joka tukee 110% Linuxia? Muistaakseni edes GOG galaxy ei ole Linux yhteensopiva tai tuki on ainakin paljon heikompi.
Atari, in partnership with Nightdive Studios, has announced a remaster of the 1997-released horror first-person shooter Blood for PC.
Upean näköisestä The Last Night -pelin E3 2017 -julkistusvideostaan kuuluisa Odd Tales on rahoitusvaikeuksissa.
Milloihan tulee myös tänne mantereelleJapanissa astui voimaan uusi laki, joka kieltää digitaalisten pelien ja ohjelmistojen aktivointiavainten, eli numerosarjakoodien jälleenmyynnin ilman tekijän tai oikeudenhalitijan lupaa.
Myös pelidatan luvaton muokkaaminen, esimerkiksi emulaattoritarkoituksiin on nyt laitonta Japanissa.
Uuden säännön takana on Unfair Competition Prevention Act -liike. Koodien jälleenmyynnistä saattaa rapsahtaa jopa reilun 40 000 euron suuruinen sakko tai viisi vuotta telkien takana istumista.
Japani kielsi lailla digitaalisten pelikoodien jälleenmyynnin - Respawn.fi
Milloihan tulee myös tänne mantereelle
Eiköhän tuo koske enämmän mitä tapahtuu japanissaHmm tarkoittaako toi siis sitä että pelikauppa kuten CDkeys ei pystyisi myymään enää pelejä?
Ubisoft’s “The Division” franchise appears to be ditching Steam on PC. The publisher is bringing “Tom Clancy’s The Division 2” to the Epic Games Store, it announced on Wednesday. It will not be sold on Steam, the company confirmed to Variety.
Just tämän takia tuli jo jouluna vähän fiilis, että vois ostella ubin ja bethesdan pelit, vielä ku ne saa.
No nyttenMm. Kotaku kertoo, että Bungie-pelistudio on jättänyt kahdeksan vuoden jälkeen pelijulkaisija Activisionin. Kotakun tietojen mukaan samppanjapullot poksuivat ja hurraahuudot kaikuivat, kun asiasta tiedotettiin Bungien työntekijöille.
Bungien ja Activisionin yhteistyö ei ole ollut ruusuista, vaikka Destiny-pelit ovatkin olleet kohtuullisen menestyneitä. Bungie säilyttää oikeudet peliin ja tulee julkaisemaan sitä itse jatkossa. "Jatkamme (lisäsisältöjen) tuomista peliin tehdyn suunnitelman mukaisesti ja aiomme julkaista lisää kausittaisia elämyksiä tulevina kuukausina", kerrotaan Bungien blogissa.
Bungie on myös saanut NetEaselta 100 miljoonan sijoituksen aivan uuteen peliprojektiin, joka on jo työn alla.
Ja 100 miljoonaa on äärimmäisen hyvä summa rahaa, jos sen osaa käyttää oikein.
toisaalta Destinyyn laitettu melkoiset summat, pelkkää ampumista jos minulta kysyy koko universumi
Hiteo Köhimä on ilmeisesti Suomessa. Hiljattain ukko kehui Remedyä ja oli ilmeisesti siellä vierailulla.
Toivottavasti se sieltä joskus tulee sitten
Crytek sanoi:we’re excited to announce that Improbable and Crytek will be working together on a new AAA game together, built using CRYENGINE and SpatialOS. We’ll be giving more detail on this AAA game project soon - stay tuned!
MENU: An Homage to Game Title ThemesKotaku kertoo mielenkiintoisesta musiikkiprojektista, joka kunnioittaa usein unholaan jääviä pelien valikko- ja alkuruutusävelmiä. Kyseessä on 52 remix-kappaletta sisältävä albumi nimeltä Menu: An Homage To Game Title Themes ja se täynnä sävelmiä monipuolisesti pelimaailman laidasta laitaan.
Albumia voi kuunnella mm. Spotifyn kautta:
Take Two sanoi:Red Dead Redemption 2 was the best-selling video game of 2018. To date, Red Dead Redemption 2 has sold-in more than 23 million units worldwide.
Huu. Bloodlines on kulttiklassikoista kovimpia, mutta saa nähdä mitä tulee jos tekijätiimi on eri. Boyarski ja kumppanithan ahertaa Outer Worldsin kimpussa. Peli ei ole välttämättä edes RPG.