Pelimaailman uutisia

Tämän julkaisu olisi tämän viikon perjantaina, 24. päivä ja itse odotin tätä hartaasti, kunnes luin ettei pelissä ole alkuperäisen tyyliin co-opia ja esim natsisymbolit on sensuroitu. :facepalm:
Kiinnostaisi kovasti remasteroitu versio tästä huippupelistä mutta erityisesti tuo co-opin poisjättö on kyllä tosi iso miinus.
Tuota sensurointia pitää kyllä ihmetellä myös.
Nuo symbolit varmaan joku modaa peliin jos siltä tuntuu.
Itselle suurinta ihmetystä näyttää tuo itse remasteroitu. Aika pirun pieni parannus grafiikoihin tuon videon perusteella ainakin. Tuntuu, että ei muuta kuin terävämpi grafiikka :)
 
Nuo symbolit varmaan joku modaa peliin jos siltä tuntuu.
Itselle suurinta ihmetystä näyttää tuo itse remasteroitu. Aika pirun pieni parannus grafiikoihin tuon videon perusteella ainakin. Tuntuu, että ei muuta kuin terävämpi grafiikka :)

Mutta jos se tuo esim QHD tai 4K tuen niin se on plussaa. Laitapa alkuperäinen peli pyörimään 32" 4K ruudulle ja hämmästy silmamunaa puukottavia, metrin kokoisia pikseleitä.. :dead:
 
Mutta jos se tuo esim QHD tai 4K tuen niin se on plussaa. Laitapa alkuperäinen peli pyörimään 32" 4K ruudulle ja hämmästy silmamunaa puukottavia, metrin kokoisia pikseleitä.. :dead:
Joo voi olla noinkin. Tosin olisi tuohon videoon voinut vähän panostaa ja kertoa, että mitä on tehty ja parannettu. Nyt vähän jäi sellainen fiilis tosta videosta, että: "Sharpen 0 -> 100, done" :)
 
Ubisoft is making changes to ensure its games feel more distinct | PC Gamer

Ubisoft vaihtamassa peliensä tyyliä, luulin että helvetti jäätyy ennenkuin tuo tapahtuu.

Writing for us last year, Rick Lane declared that Not every Ubisoft game needs to be a Ubisoft game. Like many players he was underwhelmed by Ghost Recon Breakpoint in particular, saying that, "Ubisoft basically released the same game again, only with additional systems scavenged from other projects and awkwardly stapled to Breakpoint’s head. These included the conversation system from Assassin’s Creed, and the loot system from The Division."

The similarities between every Ubisoft open-world game were blamed for disappointing sales of Breakpoint and The Division 2, two of Ubisoft's more significant 2019 releases. According to an exclusive published by VGC, the company's editorial team are being revamped in an effort to differentiate Ubisoft's future games.



The editorial team are a group of designers and producers based in Paris whose advice has been blamed for pushing Ubisoft's big-budget games toward their samey focus on open worlds with maps full of icons, online features, and according to VGC, "insisted that its narratives had a thematic basis in the real world, but avoided taking a political stance."

A reorganization and expansion of the editorial team is Ubisoft's proposed solution, with each of its vice president being assigned just one franchise to oversee and being given more autonomy to go their own way.

VGC adds that one in-development Ubisoft Montreal game has been canceled as part of this process, and several other games are being "reworked" to make sure each one feels unique.

Suomenkielienen versio:
Ubisoft keksi syyn vaatimattomiin myyntilukuihinsa: pelit eivät juurikaan eroa toisistaan - Muropaketti.com

Ubisoftin tuoreet julkaisut eivät ole olleet mitään varsinaisia hittipelejä.

Ghost Recon Breakpoint ja The Division 2 eivät ole käyneet kaupaksi sellaiseen tahtiin, kun Ubisoft on toivonut. Ubisoftin pelit eivät juurikaan eroa toisistaan, ja juuri sen vuoksi se on uudelleenjärjestelemässä yhtiön johtoporrasta.

Kyseessä on Ubisoftin tiimi, joka koostuu Pariisissa päämajaa pitävästä joukosta kehittäjiä ja tuottajia. Se on neuvonut Ubisoftia luomaan sellaisia ison kokoluokan pelejä, jotka ovat kaikki hyvin samantapaisia avoimen maailman julkaisuja.

Uudessa tiimissä tulee olemaan jokaista peliä varten yksi johtaja, joka valvoo kehitystyötä, ja antaa projekteille aiempaa suurempia vapauksia.

Uudistuksen myötä Ubisoft Montreal -studion pelin kehitystyö on lopetettu, ja useita muita julkaisuja ollaan muokkaamassa niin, että jokainen niistä tuntuu ainutlaatuiselta. Asiasta uutisoi PC Gamer.
 
Viimeksi muokattu:
Oho, joskus nekin jotain tajuaa. Samaa paskaahan ne on julkassut jo vuodesta 2011 lähtien hieman eri pelimekaniikoilla, mutta sisältö on pitkälti identtistä. Ei kyl tosin pätkääkään kiinnosta Ubisoftin pelit enää, mikromaksuilla ja uskomattoman laiskalla pelisuunnittelulla ollaan jo näytetty ettei oikeastaan kiinnosta mikään muu kuin myyntiluvut.
 
Rockstarin perustaja, käsikirjoittaja Dan Houser jättää yhtiön

Rockstar Gamesin perustajiin kuuluva Dan Houser jättää studion maaliskuussa, emoyhtiö Take-Two Interactive kertoo.

Houser perusti Rockstar Gamesin yhdessä veljensä Samin kanssa vuonna 1998. Hänet tunnetaan ennen kaikkea studion pelien käsikirjoittajana ja tuottajana. Houser on ollut kirjoittamassa niin Grand Theft Auto -pelien kuin Red Dead Redemptioninkin tarinaa. Hänen lähtönsä on jatkoa pitkälle tauolle, sillä hän on ollut poissa studion palveluksesta viime vuoden keväästä saakka.

Lyhyessä sijoittajatiedotteessaan Take-Two Interactive kiittää Houseria tämän työstä Rockstarin pelien parissa. Houser ei ole toistaiseksi kommentoinut lähtöään julkisesti
Näkyyköhän tämä GTA6 kohdalla(?)
 
GTA:n kirjotus on ollut kyl omasta mielestä yks sen heikoimmista osa-alueista, joskaan ei toki muihin sandboxeihin verrattuna mikään surkea. Semmonen kuitenki missä olis paljon parannettavaa, että muuten vastais nuita laatustandardeja mitä peleillään pitävät.
 
GTA:n kirjotus on ollut kyl omasta mielestä yks sen heikoimmista osa-alueista, joskaan ei toki muihin sandboxeihin verrattuna mikään surkea. Semmonen kuitenki missä olis paljon parannettavaa, että muuten vastais nuita laatustandardeja mitä peleillään pitävät.
Samaa mieltä. Yksikään GTA peli ei erityisesti jäänyt mieleen sen loistavan, tai edes hyvän tarinan takia.
 
Viimeksi muokattu:

Eipä ollut kovin yllättävää, että tänäkin vuonna tulee uus CoD. Ja myös remasterointejakin on tulossa, mutta eivät vielä sen enempää ole paljastaneet niistä

Toimitusjohtaja Bobby Kotick taas kertoi studion suunnittelevan useampiakin remasterointeja Crash Bandicootin ja Spyron paluupelien suosion innoittamana. Kotick vihjasi yhtiön tuttujen pelisarjojen saavan myös muuta uutta sisältöä uusioversioide ohella, vaikka tarkempia yksityiskohtia saadaan odottaa tuleviin paljastuksiin.
 
crash-mobile-1.jpg



Crash Bandicoot tulee takaisin aivan omassa uudessa pelissään.


Fanien pettymykseksi kyseessä ei ole suinkaan täysiverinen Crash-tasoloikinta, vaan mobiilipeli – ei edes järin omaperäinen sellainen. Candy Crush Saga -studio Kingin kehittämä tekele näyttäisi olevan perinteinen ”endless runner”, jossa ohjastetaan täysillä kirmailevaa Crashia ja pyritään napsimaan matkalta talteen omenoita ja muuta sälää.
 
Mä tykkäsin aikoinaan Temple Runeista, mut on se nyt kumma että liki 10 vuotta myöhemmin julkastaan edelleen grafiikoita lukuunottamatta täysin identtisiä pelejä kolmetoista tusinaan joka mahdollisesta IP:stä
 
GTA IV on palaamassa Steamiin: GTA IV is returning to Steam with free Complete Edition upgrades for all owners

Starting 03/19/2020, Grand Theft Auto IV: Complete Edition will replace both Grand Theft Auto IV and Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City wherever it is currently digitally available. Grand Theft Auto IV: Complete Edition will as also be available via the Rockstar Games Launcher.
Current game save files will be compatible with Grand Theft Auto IV: Complete Edition.

As a result of this update the following services will no longer be available in Grand Theft Auto IV: Complete Edition:
  • Games for Windows Live
  • Multiplayer mode
  • Leaderboards

The following Radio Stations will be temporarily unavailable in Grand Theft Auto IV: Complete Edition
  • RamJam FM, Self-Actualization FM, and Vice City FM (previously available in Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City)

Note: Because Japanese is a supported language for Grand Theft Auto IV, but is not supported for Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City, players will continue to be able to play Grand Theft Auto IV with Japanese sub-titles but will need to select another language in order to play Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City.Current Players
Players who have previously installed and played Grand Theft Auto IV or Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City will be able to update their copy to Grand Theft Auto IV: Complete Edition through the following means:Steam Users
Depending on the game, players on Steam will need to install or update their current game:
  • Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City will be removed and replaced with GTAIV: Complete Edition in the launcher library. Update file size is expected to be approximately 22GB
  • Grand Theft Auto IV owners will download content from Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City and their game will update to GTAIV: Complete Edition. Update file size is expected to be approximately 6GB
Physical Media
  • Games not previously activated using Games for Windows Live will be able to use the Key on the back of the game manual to activate and update to Grand Theft Auto IV: Complete Edition
Games for Windows Live Digital Store Purchases
  • Games previously activated using Games for Windows Live will require players to create and/or link their Social Club accounts in replacement of Games for Windows Live to update to Grand Theft Auto IV: Complete Edition

Note: New activations from players trying to install current copies of Grand Theft Auto IV may be disrupted until Grand Theft Auto IV: Complete Edition is available. All users will need to be connected to the internet and authenticate their copy of the game.

 
Tämäpä hyvä uutinen. Joskus meinaan olisin halunnu pelata tota mut se aktivointihomma esti koko touhun ja se jäi sitte. Täytyyki itseasiassa nyt äkkiä ostaa ennakkoon halvalla se perusavain vanhaan versioon, kerta siihen pystyy upgradee tän uuden päivityksen.


Edit: On tainnu hinnat pompata heti ylös tän uutisen johdosta. Joskus tätä sai jokapuolelta tyyliin vitosella, nyt maksaa kakskymppiä.
Steamistakin aikanaan ostanut koko paketin 9 eurolla.
 
Viimeaikoina Suomessa tullut 2 dokkaria ja nyt ensi viikko puhutaan vain peleistä:

Save and Quit?


Logged in


Maailma paranee pelaamalla - Puheen Aamun peliviikko


Ma 24.2. Puheen Aamussa sisäministeri Maria Ohisalo
Ti 25.2. puhutaan ongelmapelaamisesta
Ke 26.2. puhutaan pelikasvatuksesta
To 27.2. puhutaan pelien musiikista
Pe 28.2. maailma paranee pelaamalla


Elikkä dokkareissa on keskitytty rajuihin tapauksiin. Peliongelmaisiin, koulukiusattuihin ja syrjäytyneisiin. Pelit ovat tavallaan laitettu aika lailla huonoon valoon.
 
Ei varsinaisesti uutinen, mutta NIoh 2 open beta on pelattavissa pleikkarilla tämän viikonlopun, ei vaadi PS+.
 
Näin se aika kulkee. Ite ostin PS kakkosen ja samalla reissulla uuden Metal Gear Solidin koska siinä oli 5.1 ääänet! Ja olikin sitten mukava huomata että ne monikanavaäänet oli vaan välivideoissa :facepalm:
Ja vaikka ite peli oli innnovatiivinen ni edestakas juoksuhan se oli.
Medal Of Honorin kävin kanssa ostaa 6.6 julkkaripäivänä ni pääs larppaamaan Pelastakaa sotamies Ryania. Muuta en pelistä muistakkaan mutta paljon sitä pelasin!
 
HBO on tekemässä Chernobyl-tv-sarjan luojan kanssa The Last of Us -sarjan. Mukana pelin ohjaaja Neil Druckmann ja PlayStation Productions, joka perustettiin tekemään elokuvia/tv-sarjoja PlayStation-peleistä.


Artikkelissa sanotaan "limited series" ja että se ottaa tarinan osasia ensimmäisestä ja toisesta TLOU-pelistä.
 
Penumbran, Amnesian ja SOMAn tekijöiltä eli Frictional Gamesilta syksyllä 2020 ilmestyvän Amnesia: Rebirth julkaisutraileri on nyt linjoilla. :woot:
 
Penumbran, Amnesian ja SOMAn tekijöiltä eli Frictional Gamesilta syksyllä 2020 ilmestyvän Amnesia: Rebirth julkaisutraileri on nyt linjoilla. :woot:

Saas nähä vieläkö tän saman teeman lämmittely jaksaa innostaa. Sika ja Soma oli molemmat itelle pettymyksiä.
 
Saas nähä vieläkö tän saman teeman lämmittely jaksaa innostaa. Sika ja Soma oli molemmat itelle pettymyksiä.
A machine for pigs oli kyllä suuri pettymys eikä olisi ansainnu nimensä eteen laitettavaksi tuota Amnesiaa, mutta ihmekkös tuo, kun ei ollut itse Frictional Games suoranaisesti puikoissa. :smoke:
Muut pelit ovat kyllä olleet aivan loistavia pelikokemuksia omasta mielestäni! :kippis:
 
Frontier Developments, (Elite Dangerous, Planet Coaster, Planet Zoo, Jurassic World Evolution) on hankkinut F1 peleihin lisenssin ja tekee ainakin F1 managerointipelejä 2022-2025 eli peli per vuosi.




· Multi-year exclusive rights to develop and publish F1 management games for PC and console platforms

· Four F1 games with the first launch for the 2022 F1 season

· Releases will be worldwide and on multiple platforms

· Frontier Publishing signs fourth and fifth partnership deals

· Frontier's outlook for FY22 and beyond further strengthened
 
Viimeksi muokattu:
E3 2020 on peruttu:

Ei sillä että epäilisin perumisen todennäköisyyttä, mutta saitit jotka vielä toistaseks uutisoi asiasta siihen tyyliin kun se olis varmistettu, samalla kun mitään virallista lausuntoa ei ole annettu. Otsikko antaa ymmärtää et asia on varma, mutta heti ekan lauseen jälkeen lukee näin:

"The cancellation will be officially announced at 9:30am Los Angeles time, according to a report from Ars Technica. "

Hyvää journalismia taas.

E: E3 2020 Cancelled

Ja varmistus, saapi nähdä toteutuuko tuo "online experience" mistä mainitaan loppuosassa. Jos onnistuu niin hommahan ei omalta osalta käytännössä edes muutu, mikäli julkistukset vaan streamataan Nintendo Direct-tyylillä. Itseasiassa ois vielä parempi, jää ne turhat välispiikit ja kliseiset esittelyt pois.
 
Viimeksi muokattu:


Twitteristä ihan lukemisen arvonen ketju ex-työntekijältä (sama kun kaks viestiä ylemmän videon aihe, ilman sitä turhaa youtubettaja lätinää). Lopun "a more senior team would have shipped TLOU2 a year ago" herättää kyllä kysymyksiä siitä et oisko tossa nyt tarve oikeasti muuttaa noita käytäntöjä kerta vaihtuvuus tiimin sisällä on niin hurjaa ton jäätävän ylityömäärän takia. Firman maine työntekijöiden ja hakijoiden keskuudessa on täysin paskana ja oikeesti osaavaa porukkaa on hankala löytää, johtaa sitten siihen et siellä on alottavia tekijöitä ja projektit viivästyy sit tämän myötä kun laadun pitää olla korkea.

Oletettavasti kun Rockstaria blästättiin mediassa RDR2 aikasen ylityömäärän takia niin homma parani. Saa nähä tapahtuuko tässäkin sama. Toisaalta Rockstarilla ei ole mitään julkistettua projektia työn alla, joten työmäärätkin on vielä siedettäviä kun julkasupäivää tai projektia ei oo kerrottu julkisuuteen. Oikea testi tulee sitten siinä kun tiedetään mitä on tulossa ja mihin mennessä se pitäis olla valmis.
 
God of War PC versio ? :)

Yhdysvaltain virallisilla God of Warin kotisivuilla ollut merkintä ”Only On PlayStation” -teksti on nimittäin poistettu, mikä on herättänyt spekulaatiot pelin mahdollisesta laajentumisesta muille alustoille. Saman kohtalon ovat kokeneet muun muassa hiljattain pc:lle julkistettu Horizon Zero Dawn sekä Detroit: Become Human, jotka olivat niin ikään alkujaan PlayStation 4 -yksinoikeuksia.

 
God of War PC versio ? :)

Yhdysvaltain virallisilla God of Warin kotisivuilla ollut merkintä ”Only On PlayStation” -teksti on nimittäin poistettu, mikä on herättänyt spekulaatiot pelin mahdollisesta laajentumisesta muille alustoille. Saman kohtalon ovat kokeneet muun muassa hiljattain pc:lle julkistettu Horizon Zero Dawn sekä Detroit: Become Human, jotka olivat niin ikään alkujaan PlayStation 4 -yksinoikeuksia.

Kyseessä voi olla myös yksinkertainen virhe, sillä God of Warin muiden maiden tuotesivuilla on edelleen maininta pelin konsoliyksinoikeudesta. Toisekseen, kuten muutamat henkilöt muun muassa Reseterassa ovat nostaneet, kyseisen termin käyttö Sonylla on muutenkin ollut epäjohdonmukaista ja ettei God of Warin kohdalla tätä termiä ole käytetty muutenkaan hetkeen. Siten väite voi olla hyvin mahdollisesti pelkkä uutisankka.
Ei kannata vielä innostua.
 
Mä oon tota monesti miettiny et miten Remedy on edelleen hengissä. Ku jos miettii, ni niiden pelien julkaisuväli on melkoisen pitkä ja niiden pelit ei mitään massiivisia myyntimenestyksiä kuiteskaan oo, ja ku kyseessä on Suomessa oleva firma, jolla varmasti on korkeat kulut.

Nopialla googletuksella Remedy näyttäisi saavan vuosittain valtion yritys tukea, esim. vuonna 2017 4.6 miljoonaa euroa, tosin tälläisellä summalla ei varmaan kovin pitkälle vielä pötkitä.
 
Eikös Remedy saanut Mikkisoftalta ihan hyvät sopparit ton Alan Waken aikoihin. Death Rallylla tekivät myös rahaa ja mietin et saikohan nuo mitään tuosta Max Paynen siirtymisestä Rockstarille?
 
Eikös Remedy saanut Mikkisoftalta ihan hyvät sopparit ton Alan Waken aikoihin. Death Rallylla tekivät myös rahaa ja mietin et saikohan nuo mitään tuosta Max Paynen siirtymisestä Rockstarille?
Kenties silloin saivat mutta nyt tiedämme Remedyn ostaneen itsensä ulos. Remedyllä on hyvä cv pelien osalta. Omaan pelimakuun ovat kaikki osuneet ja toivon suuresti Remedyn menestyvän ja tekevän lisää hyviä pelejä. Tuo Max Paynen kohtalo oli surullinen. 1 ja 2 olivat loistavia ja kolmosta Rockstar ei osannu hyödyntää lainkaan.
 
Kenties silloin saivat mutta nyt tiedämme Remedyn ostaneen itsensä ulos. Remedyllä on hyvä cv pelien osalta. Omaan pelimakuun ovat kaikki osuneet ja toivon suuresti Remedyn menestyvän ja tekevän lisää hyviä pelejä. Tuo Max Paynen kohtalo oli surullinen. 1 ja 2 olivat loistavia ja kolmosta Rockstar ei osannu hyödyntää lainkaan.
Ite taas pidän kolmosta pelisarjan parhaana, joskin toki ykkönen teki aikanaan isomman vaikutuksen. Itekki kyl tykännyt tähän mennessä Remedyn tuotannosta paljonkin, tarinavetoisia toimintapelejä kun ei ole liikaa.
 
Mä oon tota monesti miettiny et miten Remedy on edelleen hengissä. Ku jos miettii, ni niiden pelien julkaisuväli on melkoisen pitkä ja niiden pelit ei mitään massiivisia myyntimenestyksiä kuiteskaan oo, ja ku kyseessä on Suomessa oleva firma, jolla varmasti on korkeat kulut.
Myivät Max Payne IP ja hyvät sopimukset kuten esim Control pelin kohdalla
 
Remedy teki diilin Epicin kanssa kahdesta seuraavasta pelistään. Varmaan moni taas repii hiuksia päästään, mutta itteä ei haittaa ollenkaan. Huomattavasti parempi tämä, kun se aiemmin pyörinut "huhu" siitä, että Remedy menisi Sonyn first party studioksi.

 
Tää ois tärkee homma nyt tapahtua. Konami on kunnostautunu 2010-luvulla sillä että ne ilmeisesti pyrkivät pois konsolimarkkinoilta ja tappavat pois vanhoja IP:eitä. Se on muutenki kautta historian ollu samanlainen tyranni tietyllätapaa ku Nintendo, ja on kohdellu työntekijöitään huonosti. Silent Hillinki tekijäporukka oli maailman terävintä kärkeä, ja tuottivat helvetin hyvin myyneitä pelejä ni silti tuli paskaa niskaan. Samoin Kojima luonnollisesti on huippuluokan pelikehittäjä, jonka kanssa meni sukset ristiin.

Konami US kieltää ne huhut. :confused2:

 
No mut Konami US ei välttämättä tiedä samaa tai oo yhteyksissä Konamin pääkonttorin kanssa kaikissa asioissa. Tätä on käyny ennenki pelihistoriassa, että japanilaisen firman jenkkiosasto ajattelee asioista eritavalla tai ei ole tietoinen mitä japanissa tapahtuu. Segalla oli tätä 90-luvulla meinaan.
Onhan tämä nyt aivan selvä tapaus että kyllä Sony nämä ostaa kun on näin kiistämättömät todisteet ;)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 753
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom