Pelimaailman uutisia

Jahas, taas potkitaan steamia päähän.
kyllähän sen ymmärtää tuo kuitenkin tulee myymään ihan perkeelesti niin miksei siihen väsää omaa launcheria niin saa enemmän miljoonia itselleen. samalla voi gabelle näyttää sormea koska ei se mitään tuolle voi, sen kuitenkin kannattaa tuo steamiin ottaa vaikka myöhässä, jotta itsekkin muutaman millin taskuun.
 
kyllähän sen ymmärtää tuo kuitenkin tulee myymään ihan perkeelesti niin miksei siihen väsää omaa launcheria niin saa enemmän miljoonia itselleen. samalla voi gabelle näyttää sormea koska ei se mitään tuolle voi, sen kuitenkin kannattaa tuo steamiin ottaa vaikka myöhässä, jotta itsekkin muutaman millin taskuun.
Enemmän tuossa pisti silmään että myös epic storessa...
 
NVIDIA on valjastanut Lightspeed Studios -pelipajansa entisöimään RTX-versioita muistakin vanhoista peleistä kuin vain Quake 2:sta.

Workday
NVIDIA sanoi:
NVIDIA is kicking off an exciting new game remastering program. We’re cherry-picking some of the greatest titles from the past decades and bringing them into the ray tracing age, giving them state-of-the-art visuals while keeping the gameplay that made them great. The NVIDIA Lightspeed Studios team is picking up the challenge starting with a title that you know and love but we can’t talk about here! We’re building a team of talented, dedicated game developers who are ready to get going quickly.
 
Viimeksi muokattu:
Riot Pls Anniversary Edition Recap

Eilen vietettiin League of Legends:in 10-vuotisjuhlaa ja Riot Games yllätti todenteolla. Yhtiö ilmoitti julkaisevansa pelistä mobiili ja konsoliversion, sekä että kehityksessä on nykyisen auto-battler pelin (Teamfight Tactics) lisäksi myös mm. FPS peli, tappelupeli ja korttipeli. Näistä nähtiin myös teaser -tyylisesti alustavaa gameplayta.

Alla olevalta videolta löytyy kaikki julkaisut ja muuta sälää, mutta ilmeisesti pelikohtaiset osuudet tulossa myös Youtubeen elleivät jo ole siellä.

 


Shroud siirtyy Twitchistä Mixerille.

Onko missään tietoa, että kuinka hyvin Ninjan katsojakunta on seurannut miestä Twitchistä Mixeriin? Itse en ole kiinnostunut kumpaakaan näistä tyypeistä katsomaan, mutta kiinnostaa tietää kuinka kannattavia nämä mixerin "ostot" ovat.
 
Onko missään tietoa, että kuinka hyvin Ninjan katsojakunta on seurannut miestä Twitchistä Mixeriin? Itse en ole kiinnostunut kumpaakaan näistä tyypeistä katsomaan, mutta kiinnostaa tietää kuinka kannattavia nämä mixerin "ostot" ovat.
Ninja's move to Mixer brought more streamers to Microsoft's platform — but not more viewers

Siinä jotain

edit. Hieman nauratti kun menin katsomaan tuota mixeriä tämän Shroud casen vuoksi.
Mixerin suosituin striimi on Shroudin kanavalla oleva laskuri "7 tunnin päästä livelähetys", yli 20k ihmistä katsoo :D
Toiseksi suosituin oli joku 4k katsojaa...
 
Onko missään tietoa, että kuinka hyvin Ninjan katsojakunta on seurannut miestä Twitchistä Mixeriin? Itse en ole kiinnostunut kumpaakaan näistä tyypeistä katsomaan, mutta kiinnostaa tietää kuinka kannattavia nämä mixerin "ostot" ovat.
En tiedä onko mitään kunnollisia lukuja, mutta mitä oma silmä nähnyt niin 15k tienoilla pyörii luvut. Kait nuo on "ok" tai hieman normaalia alemmat mitä twitchissä. Melko laskusuhdannettahan Ninjalla oli twitchissä pidemmän aikaa.

Shroudin siirtyminen tuli kyllä puskista, mutta faktahan on se että raha näissä puhuu. Ja sitähän MS:lta löytyy.
 
Vanha Sega klassikko tulossa pc:lle

Klassikkoräiskintä Panzer Dragoon uusitaan myös pc:lle

Talven aikana oman uusioversiokäsittelyn saava ensimmäinen Panzer Dragoon ei jää vain Switch-pelaajien huviksi. Jo aiemmin paljastetun Nintendo-version lisäksi vahvistuksen on näin perjantaina saanut myös pelin Steam-versio, joka sekin näyttäisi tekevän tuloaan talvella.

Sen Steam-sivut ovat avautuneet ihmeteltäväksi jo näin ennakkoon.

Uusioversiokäsittelyn takaa lyötyy puolalaisjulkaisija Forever Entertainment sekä sen kehitystiimi MegaPixel Studio, jotka ovat tehneet useampiakin uusioversiosopimuksia Segan kanssa. Ensimmäisen Panzer Dragoonin jälkeen modernisoinnin pitäisi kokea vielä myös Panzer Dragoon 2 sekä kaksi ensimmäistä The House of the Dead -räiskintää.
 


Pienempikin nimi pomppaa mixerin puolelle. Tai no, pienempi ja pienempi, ei tota läheskään niin moni varmasti tiedä mut kaiketi totakin porukka kattoo tarpeeks että Microsoftia kiinnosti maksella yksinoikeudesta.

Toisaalta nää diilit on varmasti ihan poskettoman kannattavia sit ite streamaajille. Varmasti jokanen osapuoli näissä diileissä tietää ettei katsojamäärät tuu pysymään läheskään samana, mutta mikäli tarpeeks monesta miljoonasta kyse niin mikäs siinä? Helppoa mennä mixerin puolelle alottamaan siirtymistä eläkkeelle koko hommasta rahat taskussa, katsojamäärät kun hiipuu tarpeeks ja sopimuksessa mainittu aika tulee täyteen niin voikin vetästä johdon pois seinästä ja siirtyä muihin hommiin. Ei kyllä hajuakaan kuinka pitkiä noi sopimukset on, tuskinpa vuotta pidempiä kun se vois nopeesti käydä kalliiks ja mixer muutenkin yrittää saada palaa sellaisesta piirakasta mikä vaikuttais jo olevan syöty Twitchin toimesta. On näitä striimaussivuja ollut muitakin vuosien mittaan, mutta ne on auttamatta kuihtunu pois aika nopeeta ja silloinkin käyttötarkoitus on pääasiassa ollut sellaisiin hommiin mitä Twitchissä ei itessään saa tehdä ilman bannien pelkoa. Toki mixer sekottaa nyt pakkaa noilla "yksinoikeuksillansa", mutta se nyt jää täysin nähtäväks kuinka kannattavaa siitä loppujenlopuksi tulee. Microsoftilla toki on rahaa, mutta ei ne sitä loputtomasti oo syytämässä menemään ellei jotain tulostakin oo nähtävissä.

Joka tapauksessahan näitä mixeriin siirtymisiä tulee vielä tän vuoden puolella varmasti lisääkin. Pakottaa Twitchinkin ehkä vähän pohtimaan soppareiden tekemistä, jotta sais edes jotain pidettyä omassakin tallissa. Varmasti jotain jo suljettujen ovien takana häslätään noiden suhteen, mutta ihan mielenkiinnolla odotan et miten tässä sit loppujenlopuks käy. Itehän oon sen verran juurtunu tonne Twitchin puolelle ja ykskään näistä mixerin puolelle hypänneistä striimaajista ei mulle henkilökohtaisesti ole viihdyttävää katseltavaa, joten ei tuota mixeriä oo tullu edes vilkaistua. Ei jotenkin nää kymmenien tuhansien katsojien striimit nappaa muutenkaan näin yleisesti.
 


Lainaan itseäni aikalailla vuosi sitten postaamaani juttua:

Valve working on a new VR headset, Half-Life VR prequel - report - VG247

Olen jo pidempää miettinyt että jos Half Life on joskus tulossa takaisin niin se tulee VR:nä koska Valve on panostanut siihen niin paljon. Nyt näköjään oma ennustus on käymässä toteen! :D

Nyt voisin lyödä jo 50€ vetoa että seuraava Half Life tullaan julkaisemaan VR:lle. Valve haluaa että jokainen HL julkaisu on uniikki: Half life 1 toi mukanansa hyvä fysiikkamoottorin, cutscenet ja tapahtumat suoraan pelaajan näkökulmasta. Half Life 2 taas esitteli fysiikkamoottorin mahdollistaman Gravity gunin, tarkat ihmismodelit ja sen aikaisesti hienot visuaalit. Näistä lähtökohdista jos Half Life 3 haluaa olla edeltäjiensä veroinen, sen tulisi käyttää tämän ajan huipputekniikkaa pelin julkaisussa. VR:lle ei ole vieläkään julkaistu kunnollista tripla-AAA peliä, joka olisi sille alustalle suunnattu alusta lähtien. Valve jos kellä on kaikki mahdollisuudet toteuttaa tämä sillä se on suunnitellut kokonaisen VR-ekosysteemin ja se hallinnoi isointa PC-pelien digitaalista kauppapaikkaa Steamia joten se voi hyödyntää sekä teknistä etumatkaansa että markkinavoimaansa tuomalla VR:lle HL3. Esimerkiksi Valven Index laseissa taitaa olla parhaat ohjaimet jotka pystyvät tunnistamaan kaikki sormet. Varmaan aika vaikuttava pelikokemus kun otat vaikka gravity gunin käteesi ja voit sormissasi tuntea sen voiman kun ammut sirkkeleitä zombeja päin.

Minusta olisi törkeän siistiä näillä puheilla siis jos Valve toisi tämän VR:lle. Jonkun täytyy viedä immersiota ja laatua eteenpäin :D Iso yläpeukku! :tup:
 
Lainaan itseäni aikalailla vuosi sitten postaamaani juttua:



Nyt voisin lyödä jo 50€ vetoa että seuraava Half Life tullaan julkaisemaan VR:lle. Valve haluaa että jokainen HL julkaisu on uniikki: Half life 1 toi mukanansa hyvä fysiikkamoottorin, cutscenet ja tapahtumat suoraan pelaajan näkökulmasta. Half Life 2 taas esitteli fysiikkamoottorin mahdollistaman Gravity gunin, tarkat ihmismodelit ja sen aikaisesti hienot visuaalit. Näistä lähtökohdista jos Half Life 3 haluaa olla edeltäjiensä veroinen, sen tulisi käyttää tämän ajan huipputekniikkaa pelin julkaisussa. VR:lle ei ole vieläkään julkaistu kunnollista tripla-AAA peliä, joka olisi sille alustalle suunnattu alusta lähtien. Valve jos kellä on kaikki mahdollisuudet toteuttaa tämä sillä se on suunnitellut kokonaisen VR-ekosysteemin ja se hallinnoi isointa PC-pelien digitaalista kauppapaikkaa Steamia joten se voi hyödyntää sekä teknistä etumatkaansa että markkinavoimaansa tuomalla VR:lle HL3. Esimerkiksi Valven Index laseissa taitaa olla parhaat ohjaimet jotka pystyvät tunnistamaan kaikki sormet. Varmaan aika vaikuttava pelikokemus kun otat vaikka gravity gunin käteesi ja voit sormissasi tuntea sen voiman kun ammut sirkkeleitä zombeja päin.

Minusta olisi törkeän siistiä näillä puheilla siis jos Valve toisi tämän VR:lle. Jonkun täytyy viedä immersiota ja laatua eteenpäin :D Iso yläpeukku! :tup:
Jää vain todella pienen joukon pelattavaksi
 
En kyl jaksa uskoa, että edes Halffiksen maine nostaisi VRää jotenkin radikaalisti suositummaksi. Hiljaa se varmaan hiipii itse kunkin olohuoneeseen, mutta edelleen näen, ettei ole se aika kun sen suosio olis räjähtämässä käsiin.

Niin, kyllä se vaan Dead Island 2 tulee näkemään julkaisupäivän vaikka peli on on ollut kehitteillä jo vuodesta 2014 lähtien

Uskokaa pois: Kuuden vuoden ajan kehittäjältä toiselle pompoteltu zombipeli on edelleen työn alla - Tilt
Onkohan kellään jotain esimerkkejä missä tämmöset jatkuvat kehittäjänvaihdokset on tuottaneet hyvän pelin?
 
Onkohan kellään jotain esimerkkejä missä tämmöset jatkuvat kehittäjänvaihdokset on tuottaneet hyvän pelin?
Jos pelkkä IP:n siirto riittää niin Prey (2017) on hyvä peli. Mitään tekemistä sillä ei tietenkään ole Prey (2006) kanssa. Mutta jos varsinaisesti mitään pelikoodia tai assetteja ollaan siirretty keskeneräisenä tiimiltä toiselle niin ei kyllä itselläkään tule ulkomuistista yhtään peliä, joka olisi noussut ns. suosta.
 
Jos pelkkä IP:n siirto riittää niin Prey (2017) on hyvä peli. Mitään tekemistä sillä ei tietenkään ole Prey (2006) kanssa. Mutta jos varsinaisesti mitään pelikoodia tai assetteja ollaan siirretty keskeneräisenä tiimiltä toiselle niin ei kyllä itselläkään tule ulkomuistista yhtään peliä, joka olisi noussut ns. suosta.
Prey minua ärsytti suuresti kun aina uudelle aluelle sirtyessä peli latasi ja questit vei todella kauaksi joskus
 
En kyl jaksa uskoa, että edes Halffiksen maine nostaisi VRää jotenkin radikaalisti suositummaksi.

Monta vuotta jo saanut odotella isolla budjetilla tehtyä AAA VR-peliä, mikä painostaisi ostamaan headsetin. Tällä hetkellä on vaikka mitä indie kikkaretta saatavilla ja ei pelkästään VR:n ehdoilla suunniteltuja pelejä, mihin on sitten tuo moodi sidottu nippusiteillä kylkeen.

Vaikea sen suosion on räjähtää ilman niitä oikeasti hyviä ja sille suunniteltuja pelejä.
 
Onkohan kellään jotain esimerkkejä missä tämmöset jatkuvat kehittäjänvaihdokset on tuottaneet hyvän pelin?
Taitaa yks peli tulla mieleen, 2006 vuoden Preyhän oli alunperin 3D Realmsin kehittämä, jonka Human Head Studios sitten viimeisteli. Kehittäjänvaihdokset on kyllä yleisesti ottaen aina vähän sellasta puljaamista et siihen keskeneräseen tuotteeseen ollaan syydetty jo sen verran rahaa et se halutaan laittaa ulos, jotta on ees mahollisuus saada omiansa takasin. Yleensähän noi tosiaan vaihtaa vaan kerran kehittäjää, tai ainakaan itellä ei tuu mieleen sellaista peliä joka ois samanlaista kehityslimboa kokenu kun tää peli, mutta useimmiten se ykskin kehittäjävaihdos ilman kokonaan alusta alottamista riittää takaamaan aika höyryävän lopputuloksen. Esimerkkinä Duke Forever, muuta kun ei nyt satu tulemaan mieleen.

Mut tää Dead Island 2:en puljaaminen ees taas alkaa olemaan jo sen verran koomista seurattavaa et lopputulos ei vaan yksinkertaisesti voi olla mitenkään kaksinen. Näyttävät silti päättäneen että se tulee ulos, sitten joskus hamassa tulevaisuudessa. Sinänsä outoa kun eihän ne kaks ekaakaan Dead Islandia mitään kummosia kokemuksia olleet, täysin keskinkertaisia co-op räimintöjä fetchquesteillä höystettynä.
 
Gameexpo lopettaa toimintansa:

Tattis, ja kiitos kaloista – Helsingissä järjestettävä pelialan messu GameXpo lopettaa toimintansa - Tilt

GameXpo on kertonut lopettavansa toimintansa.


”Haluamme tehdä elämyksellisiä tapahtumia, joissa voi kokeilla ja kokea monenlaista uutta. Nykyisellä konseptilla järjestetyllä pelitapahtumalla emme pystyneet vastaamaan kuluttajien toiveisiin” GameXpo kertoo ja jatkaa:

”Pitkällisen pohdinnan jälkeen olemme tehneet raskaan päätöksen, että GameXpoa ei jatkossa järjestetä. Päätös perustuu taloudellisiin faktoihin, jotka vastuullisena tapahtumajärjestäjänä meidän on huomioitava. Myös GoExpo Winter järjestettiin nyt viimeistä kertaa.

Pelialan toimijoita on jatkossakin esillä muun muassa Helsingin Kirjamessuilla, Lapsimessuilla ja Hupiconissa.

GameXpo kiittää kaikkia GameXpossa vuosien saatossa mukana olleita kävijöitä, yrityksiä, kumppaneita ja esiintyjiä!”

Päivityksen näet alta.

GameXpo
 
Huhu: Resident Evil 3:n remake on jo tekeillä, julkistus luvassa pian

Aiemminkin luotettavaksi osoittaunut tietovuotaja paljastaa Capcomin suunnittelevan Resident Evil 3:n uusintaversiota ensi vuodelle.

Alkuvuodesta ilmestynyt Resident Evil 2 sai osakseen valtavasti kehuja, ja Capcomin on huhuttu jatkavan Resident Evil -pelien uudelleenkäsittelyjä seuraavaksi Resident Evil 3: Nemesis -klassikkopelin myötä. Nyt tuore vuoto lisää vettä huhumyllyyn.

VG24/7:n mukaan tubettaja Spawn Wave kertoo kuulleensa, että Resident Evil 3:n uusi versio on kuin onkin tekeillä, ja hänen mukaansa Capcom aikoo julkaista pelin jo vuoden 2020 aikana. Spawn Waven mukaan pelin julkistus saatetaan nähdä jo joukukuun alussa järjestettävän The Game Awards -gaalan yhteydessä.

Kyse on tietenkin pelkästä huhusta, johon kannattaa suhtautua epäilevästi. Spawn Wave on tosin aiemminkin ollut oikeassa vuodoissa. Hän oli VG24/7:n mukaan ensimmäinen, joka vuoti julkisuuteen tiedon Dark Souls -kehittäjien ja George R.R. Martinin yhteistyöstä tulevassa The Elden Ring -pelissä.

Kuten aiemmin tänä vuonna kerroimme, on Capcom itsekin saattanut jo vihjailla Resident Evil 3:n uusintaversiosta. Jäämme siis odottamaan uteliaina yhtiön tulevia julkistuksia.

Huhu: Resident Evil 3:n remake on jo tekeillä, julkistus luvassa pian - Muropaketti.com
 
Taru sormusten herrasta -korttipelin kehittänyt Fantasy Flight Interactive sulkee ovensa

The Lord of the Rings: Adventure Card Game -pelin kehityksestä vastannut Fantasy Flight Interactive on ilmoittanut taipaleensa päättymisestä.

Studion vetäjä Tim Gerritsen ilmoitti asiasta LinkedIn-palvelussa julkaistussa viestissä, jossa hän kertoo ovien sulkeutuvan lopullisesti ensi kuussa ja etsivän parhaillaan itselleen ja tiimilleen toista työpaikkaa. Studio perustettiin vuonna 2017.

Viestissä ei käy kuitenkaan ilmi, mitä studion ainokaiselle pelille, Lord of the Rings: Adventure Card Gamelle, ja sen servereille käy jatkossa. Pelin pelaajamäärät eivät ole kuitenkaan olleet järin mairittelevat viime aikoina.

The Lord of the Rings: Adventure Card Game on hearthstonemainen digitaalinen korttipeli, joka keskittyy muita genren pelejä enemmän yhteistyölliseen ja kerronnalliseen sisältöön
Ohrasesti kävi myös CDPR wither korttipelille, joskaan ei saanut sentäs taloa nurin.

Itse en ollut tainnut edes kuulla koko lordin korttipelistä.
 
Osa CES-messuilla esitellyistä laitteista jää kokonaan julkaisematta, joten saa nähdä, miten käy Alienwaren "Concept UFO":lle. Kyseessä on PC-pelejä varten viritelty käsikonsolin (lue: Nintendo Switchin) näköinen laite.

"Tämä on kokonainen PC. Se pyörittää Windowsia. Se on PC uniikissa kotelossa", kerrotaan Tom's Guiden artikkelissa. Concept UFO:n kerrotaan olevan jonkun verran Switchiä suurempi, mutta sen alumiininen rakenne tuntuu luksuksemmalta ja kestävämmältä. Näytön koko on 8 tuumaa.

Switchin tapaan sillä voi pelata mobiilisti, pöydällä pitäen tai näyttöön yhdistettynä. TomsGuiden artikkelista löytyy esimerkkikuvat kaikista tavoista. Hinnan - mikäli laite joskus kauppoihin saapuu - uskotaan olevan 500 ja 1000 dollarin välillä.

Ihan UFO Alienwaren laite on PC-pelaajien Switch

 
Mafia 2 modi

This Enhanced Modification
FEATURES:
• All vanilla weathers and seasons redone
• New Weathers like overcast, cloudy and sunshowers
• Mission weathers are redone and different weather types per season
• New pavement, dirt, veg and road textures for all seasons
• New Street lights, Sun flares and Car Coronas
• New Interior & Exterior Lighting
• Games Postfx settings are rewritten
• I also added a simple reshade that's running in performance mode.
• It contains a soft bloom and AA to remove the left over jaggies and adds little area light to go with the new and redone weathers and lighting, shadows, clouds and reflections etc

:: GENERAL OTHER STUFF ::
• Camera's angles and fov changed
• Player can collect more ammo
• weapons can hold more ammo
• Player is 70% god mode
• Police are more random

Old Time Reality Mod

 
Eikös tuo Gwent ole vielä ihan normaalisti pelattavissa ja mitään ei näkyny että sillä menisi huonosti ?
On mutta siinä ei ollut talon all innejä kuten uskoakseni Lordin talolla oli:
Uusi The Witcher -peli jäi julkaisussaan myyntiodotuksista – Steam-julkaisu seurasi nopeasti perässä

Uusi korttipohjainen The Witcher -peli Thronebreaker ei ole myynyt julkaisussaan aivan tavalla, jolla CD Projekt olisi toivonut. Yhtiön toimitusjohtaja Adam Kiciński on myöntänyt asian tämänviikkoisessa sijoittajapuhelussa, joskaan mistään maailmanlopusta ei siinä ole ollut kyse..

– Peli viehätti yhteisöä, mikä ajoi myyntiodotuksiamme ylöspäin. Valitettavasti toistaiseksi nämä odotukset eivät ole täyttyneet, Pysymme kuitenkin optimistisina. Odotamme jatkavamme Thronebreakerin myyntiä vuosien ajan, vaikka alustava vaihe ei olekaan mennyt alkuperäisten odotustemme mukaisesti, Kiciński kertoo.

Thronebreaker julkaistiin alunperin vain ja ainoastaan CD Projektin oman GOG-kauppapaikan kautta, mihin tuli muutos aiemmin tällä viikolla Steam-version myötä. Kiciński myöntääkin, että GOG on edelleen selvästi pienempi alusta kuin Steam ja julkaisutapa jätti näin ison osan Witcher-yleisöstä pelin ulkopuolelle. Asian suhteen ei auttanut edes se, että pelin saama vastaanotto on muuten ollut positiivinen.

Thronebreakerin kaltaisia pienempiä Witcher-pelejä saattaa olla kuitenkin vielä tulossa lisää tulevaisuudessa. Kiciński kokee, että vielä on liian varhaista alkaa puhua asiasta yksityiskohtaisemmin, mutta näkee jo pelkän Thronebreakerinkin vaikuttavan positiivisesti yhtiön toimintaan. Odotettua huonommista myynneistä huolimatta peli kun ei ole ollut mikään taloudellinen epäonnistuminen. Edessä pelillä on yhä myös sen konsolijulkaisu joulukuussa.
Kun olisin edes jotenkin pärjänyt Gwentissä niin ehkä olisi voinut kokeilla tuota Witcherin korttipeliäkin kun kehuttaan juonen osalta.

Lordin korttipelistä ei ole mitään tietoa muuta kuin että talo meni nurin samalla.
 
On mutta siinä ei ollut talon all innejä kuten uskoakseni Lordin talolla oli:
Uusi The Witcher -peli jäi julkaisussaan myyntiodotuksista – Steam-julkaisu seurasi nopeasti perässä


Kun olisin edes jotenkin pärjänyt Gwentissä niin ehkä olisi voinut kokeilla tuota Witcherin korttipeliäkin kun kehuttaan juonen osalta.

Lordin korttipelistä ei ole mitään tietoa muuta kuin että talo meni nurin samalla.
Gwent ja Thronebreaker ovat 2 eri peliä
 
Välillä myönteisiä uutisia:
Game Developer Using Piracy To Promote His Indie Game 'Danger Gazers'

Most types of digital entertainment are vulnerable to piracy. While illegally downloading a game is technically against the law, it is really quite easy and usually players are at no risk of getting caught whatsoever. What should a game developer do against such reckless criminals? Nothing, according to an indie developer that embraced piracy and profited from it greatly.

Piracy has been a big problem for game developers ever since torrenting came into existence. According to a 2016 study from PC Gamer, over a third of all PC gamers pirates a game every once in a while. We could accuse PC Gamer’s audience of being particularly criminal, but honestly, it’s more likely that the 35% piracy-rate among PC gamers is accurate across the board.

But that doesn’t necessarily have to be a bad thing. In a recent interview with Polygon, Shota Bobokhidze from ShotX Studio explains how and why he embraced the piracy of his newly released indie game Danger Gazers. In fact, he uploaded his game to Pirate Bay himself. According to the developer, some people are just unable to purchase the game legitimately.

I grew up pretty much in a situation where piracy was the only solution and way to obtain newly released software. There are many individuals in such positions, those who can’t afford to buy, but eager to support in other ways, be it word of mouth, sharing around social media or even a simple fan email sending their positive feedback and appreciations.

And the surprising move paid off. Bobokhidze received emails, (Steam) reviews, and even donations from gamers that wanted to express their support for the developer. He also estimates an increase of around 400% in sales after gamers found his game on Pirate Bay.

In 2013, a similar story unfolded (as reported by GamesIndustry.biz), where a developer published the game online for free for those who couldn’t afford the game otherwise. Even The Witcher 3 developer CD Projekt Red published a day-one patch on a torrenting site so that pirate players could still enjoy the game to the fullest potential. And before you buy that piece of excellence, you can check out our ‘5 years later’ review here.

It’s not that surprising, seeing gamers appreciate developers that embrace piracy. Gamers that can’t afford the game can still play, they’ll tell their friends and thus, strong word of mouth advertising is born. Besides, giving players a little preview of what the game is – even if that preview is actually the full game – could also help.

There’s no advertisement quite like enabling people to download and play a free version of the game. And with demo-versions becoming more rare as time goes on, the pirating of games will continue to fill the gap of trying a game and buying a game quite a bit. It’s just up to the player to be honest about their purchase behavior and if they can, they should always support the dedicated craftsmen and women that make their fantasies a reality for us to enjoy.
 
Launchereista:

Jos olisi Akseli Aktiivipelaaja, joka tykkää pelata viimeisimmät isot julkaisut, niin nykyisellään pitää omistaa:

Uplay,
Origin,

Bethesda Launcher,
Steam,
Epic Game Store,
Rockstar Launcher,

(+ Gog Galaxy)

Nämä kaikki on mulla, pelaan ehkä 0-4h/vko ja ehkä 1-2h enemmän saatan viikossa konetta käyttää jos oikein aktiiviseksi innostun, eli en ole mikään aktiivipelaaja ja silti en koe tätä ongelmaksi.
 
Mulla on Steam, Galaxy 2, Uplay, Battle.net, Bethesda.net, Origin, Epic, Viveport, Oculus ja Rockstar. Eli kymmenen. Vähän huvittavaa, mutta ei tuo härdelli minusta mitenkään kovin ongelmallinen ole ja Galaxy 2 kokoaa kaikki kivasti samaan.
 
@Luukkonen lainas vähän vanhaa viestiä, mut aiheeseen liittyen omalla kohdalla nuo alkuperäisen lainatun viestin melkeen kaikki huonot kohdat voi kumota. Ei se nyt ole niin vaikea pitää kymmentä launcheria asennettuna kun voi pelaamaan alkaessa käynnistää sen minkä haluaa. Ei niitä kannata edes asettaa käynnistymään automaattisesti koneen mukana. Huonona puolena ehkä se parin minuutin odottelu kun joskus joutuu launcheria tai peliä päivittämään, mutta ei todellakaan puhuta mistään satojen gigojen lataamisesta, todella harvinaista että yhteenkään peliin tulisi edes +10gb päivityksiä jos sitten ei ole pari vuotta edellisestä käynnistyksestä.
 
Commandos 2 tulee remasteroituna loppuvuodesta. :eek:



Tämän julkaisu olisi tämän viikon perjantaina, 24. päivä ja itse odotin tätä hartaasti, kunnes luin ettei pelissä ole alkuperäisen tyyliin co-opia ja esim natsisymbolit on sensuroitu. :facepalm:
Kiinnostaisi kovasti remasteroitu versio tästä huippupelistä mutta erityisesti tuo co-opin poisjättö on kyllä tosi iso miinus.
Tuota sensurointia pitää kyllä ihmetellä myös.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 630
Viestejä
4 479 202
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom