Pelihiiret

Liittynyt
24.05.2018
Viestejä
417
G502X voin antaa suosituksen kyllä, ei oo ollu valittamista ku ostin heti ku julkasusta vaan sai
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
344
Sen voisi huomauttaa että hiirissä pienikin ero muodossa voi tuntua isoltakin erolta. Itse en mitenkään pystyisi vertailla g402 ja g502 tuntumaa samaksi, vaikka muodon idea onkin lähellä toisiaan. Toisaalta eipä G402:lle taida löytyä mitään 1:1 vastiketta kuin vanha G402.
Razerin hiiret, ainakaan uudet, eivät vaadi Synapsea taustalle toimiakseen vaan asetukset voi tallentaa hiiren sisäiseen muistiin. Poislukien RGB asetukset. Eli voit asentaa Synapsen, pistää asetukset kuntoon ja poistaa sen jälkeen. Ohjelma myös toimii nykyään ilman erillisia tunnuksiakin, joten eiköhän ne tiedot tule olemaan turvassa pirullisilta kiinalaisilta vakoojilta. Mikään täydellinen ohjelmahan ei tietenkään ole kyseessä, mutta mikäpä se ohjeislaitteen ohjelma olisi.

Mutta jos itse olisin muhkumman ergohiiren etsinnässä, niin varmaan omaan käyttöön tulisi tuo uusi G502 X, vaikka eipä tuo Basilisk myöskään huono ole ollut ja kytkimet on luotettavat. Tosin enpä ole kuullut itse ainakaan vielä mistään ongelmista G502 X:n uusien Lightforce kytkimien kanssa.
Siinä itsellä G402 ollut useamman vuoden, toimiva kaikenpuolin. Ostin kuitenkin tuon Logitech G Pro X Superlight langaton pelihiiri (valkoinen) - Gigantti verkkokauppa

Kotiin, mukava asento tuolilta sekä COD tulille. Ei. Ei.. Ei.. 30-40min pelasin ja yritin tottua. Ei sovi mun käteen. On jollain tavoin liian kevyt ja kytkin takaisin G402 ja taas sujui peli. En saa vaan tuntumaa ja luulen että johtuu tuosta keveydestä. En lähde palauttamaan Giganttiin tuota koska se tuli kaiken mahdollisien hässäkän liittymävaihtoedun, omien ja kahden eri lahjakortin kautta. Eli YV:llä melkein lahjoitushinnalla tästä saa joku varmasti hyvän pelihiiren. Kyllä luin arvosteluja ja parikin arvostelua suomen kielellä löytyy YouTubesta, toinen on ainakin Io-Techin, eli en ihan sikaa säkissä sillain lähtenyt liikenteeseen. Mutta joo, äkkiä pois nurkista. Tää vanha hiiri on oikein loistava.


320882178_564046165579746_5653236797191710367_n.jpg
 

vjlle

Tukijäsen
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
849
Kevyisiin hiiriin menee aikaa tottua. Ensimmäisenä laskisin vähän senssiä, ja kokeilisin vaikka viikon verran että tuleeko mitään
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
699
Siinä itsellä G402 ollut useamman vuoden, toimiva kaikenpuolin. Ostin kuitenkin tuon Logitech G Pro X Superlight langaton pelihiiri (valkoinen) - Gigantti verkkokauppa

Kotiin, mukava asento tuolilta sekä COD tulille. Ei. Ei.. Ei.. 30-40min pelasin ja yritin tottua. Ei sovi mun käteen. On jollain tavoin liian kevyt ja kytkin takaisin G402 ja taas sujui peli. En saa vaan tuntumaa ja luulen että johtuu tuosta keveydestä. En lähde palauttamaan Giganttiin tuota koska se tuli kaiken mahdollisien hässäkän liittymävaihtoedun, omien ja kahden eri lahjakortin kautta. Eli YV:llä melkein lahjoitushinnalla tästä saa joku varmasti hyvän pelihiiren. Kyllä luin arvosteluja ja parikin arvostelua suomen kielellä löytyy YouTubesta, toinen on ainakin Io-Techin, eli en ihan sikaa säkissä sillain lähtenyt liikenteeseen. Mutta joo, äkkiä pois nurkista. Tää vanha hiiri on oikein loistava.


Se vaatii totuttelua päiviä. Mut ku tottuu ni huomaa että se on oikeasti paljon parempi etenki cod ja muissa fps peleissä ku pystyy flikkaamaan tarkemmin.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
667
Kotiin, mukava asento tuolilta sekä COD tulille. Ei. Ei.. Ei.. 30-40min pelasin ja yritin tottua. Ei sovi mun käteen. On jollain tavoin liian kevyt ja kytkin takaisin G402 ja taas sujui peli. En saa vaan tuntumaa ja luulen että johtuu tuosta keveydestä.
30-40min riittää harvoille tottua uuteen hiireen, varsinkin noin radikaalilla erolla kuin G402 ja Superlight.
Helposti saattaa mennä useampikin päivä ja useampia säätöjä senssin kanssa, mutta sitten kun se hyvä senssi löytyy ja lihasmuisti tottuu uuteen hiireen, niin kyllä sen eron vaan huomaa niin mukavuudessa kuin tarkkuudessa kun siirtyminen onnistunut painavemmasta hiirestä kevyempään.
Tietenkin voi olla hyvin mahdollista että Superlightin muoto ei ole sinulle, vaikka aika turvallinen muoto onkin.

Muistan ittekki sen ajan ku se G502 oli parasta mitä maailmasta löytyy, mutta sitten kun tuli ekaa kevyempää hiirtä (Finalmouse Air58) testattua ja totuttua painoon, niin kyllä sen huomasi että takaisin ei ole menoa painavempiin hiiriin pelikäytössä.
Siitä sitten lähtikin sen täydellisen muodon etsiminen pitäen samalla hiiren painon siellä alle 80g. Eipä ole vieläk löytynyt eikä varmaan löydykkään, mutta muutamat sentään mihin on voinut tyytyä.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
90
Kotiin, mukava asento tuolilta sekä COD tulille. Ei. Ei.. Ei.. 30-40min pelasin ja yritin tottua. Ei sovi mun käteen. On jollain tavoin liian kevyt ja kytkin takaisin G402 ja taas sujui peli.
Ite vaihdoin suht pienestä Zowien FK2:sta tähän Superlightiin tossa muutama päivä ennen joulua.

Alkuun olin et hitto miten iso hiiri et mahtaakohan passata suht pienelle kädelle ko käyttäny FK2:sta joku 7v. Olin hämilläni painosta et mitäs vittua tämä nyt on, mutta pari viikkoa pelaillu tällä niin täytyy sanoa et aika törkeen hyvä upgrade ainakin omaan makuun ja muutenki kaikki softasta lähtien on perusvarmaa mitä nyt Logitechilta voikin jopa oottaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
655
Siinä itsellä G402 ollut useamman vuoden, toimiva kaikenpuolin. Ostin kuitenkin tuon Logitech G Pro X Superlight langaton pelihiiri (valkoinen) - Gigantti verkkokauppa

Kotiin, mukava asento tuolilta sekä COD tulille. Ei. Ei.. Ei.. 30-40min pelasin ja yritin tottua. Ei sovi mun käteen. On jollain tavoin liian kevyt ja kytkin takaisin G402 ja taas sujui peli. En saa vaan tuntumaa ja luulen että johtuu tuosta keveydestä. En lähde palauttamaan Giganttiin tuota koska se tuli kaiken mahdollisien hässäkän liittymävaihtoedun, omien ja kahden eri lahjakortin kautta. Eli YV:llä melkein lahjoitushinnalla tästä saa joku varmasti hyvän pelihiiren. Kyllä luin arvosteluja ja parikin arvostelua suomen kielellä löytyy YouTubesta, toinen on ainakin Io-Techin, eli en ihan sikaa säkissä sillain lähtenyt liikenteeseen. Mutta joo, äkkiä pois nurkista. Tää vanha hiiri on oikein loistava.
Meni kyllä itselläkin aikaa, että pääsi sisään (toki turhaa maksaa extraa, jos pitää eriksensä totutella). Enää en vaihtaisi superlightista pois.
 
Liittynyt
12.12.2019
Viestejä
108
Meni kyllä itselläkin aikaa, että pääsi sisään (toki turhaa maksaa extraa, jos pitää eriksensä totutella). Enää en vaihtaisi superlightista pois.
Sama juttu. Ostin aikoinaan kehujen jälkeen vanhan Deathadderin tilalle, joka oli ollut aina täydellinen käteeni. Kieriskelin pari viikkoa ostorapulassa Superlightin kanssa, mutta nykyään on ihana kapistus kaikinpuolin.
 
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
493
Suosittelen Xtrfy M8:a niille jotka etsivät pienempää Superlightia... Ei ehkä kuvissa näytä samalta mutta kädessä tuntuu aikalailla samalta, mutta pienemmän koon vuoksi tuntuu että on parempi kontrolli hiirestä.

EDIT: Sivunapit ja scrolli on tässä myös heittämällä paremmat kuin Superlightissa.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 585
Ei varmaan oikea threadi, mut haluuko joku Logitechin G-PRO Wirelessin mistä kansi paskana ja ehkä (en tiedä) kytkin. Vice versa, onko kellään paskana olevaa vastaavaa mistä saisi kannen?
 
Liittynyt
11.03.2021
Viestejä
78
Tulipa vastaan tällainenkin sivu.
Joku on mallinnellut / skannannut hiirulaisia.
3D printterillä voisi tulostella mallin ja testata kätöseen sopivuutta

Rtings.com:n muotojenvertailutyökalusta saa tosiaan poimittua raa'at skannaukset ja hän on siistinyt malleja tulostinystävällisemmäksi. Itse olen tulostanut jo toistakymmentä hiirtä kyseisestä kokelmasta ja hyvinhän se pelaa. Uusia hiiriä lisätään tasasin väliajoin sekä niitä voi myöskin ehdottaa kommenteissa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
690
Tässä 7 vuoden saatossa olen saanut kulutettua reiän Logitech MX Masterin peukkutukeen, niin vois olla aika uudelle hiirelle.

Verkkiksessä kävin vähän hiiriä hipelöimässä ja Logitechin G502 X Lightspeed vaikutti kouraansopivalta. Iskeekö tuon kanssa kätensä nyt siihen itseensä vai onko "ihan ok" vaihtoehto?
Pistetäänpä näin parin kuukauden jälkeen käyttökokemusta kun tuo G502 X Lightspeed tuli hommattua.

Ei ole kyllä valittamista. Alkuun tuntui vähän oudolta ja piti vähän väliä korjata käden asentoa hiirellä. Sittemmin kun vaihtoi peukalonapin pois, niin ei ole tarvinnut korjata asentoa. Töissä edelleen MX Master käytössä ja se alkaa nykyään tuntua jo oudolta :D
 
Liittynyt
10.02.2023
Viestejä
30
Hommasin tämän G502 Heron vajaa kuukausi sitten.. Joku aikaisemmin tässä ketjussa valitti että johtu vaihdettu punotusta kumiseen, mun mielestä se on aivan loistava, joustaa paljon ja ei ole kankea tai pistä vastaan (lue: "vedä") ollenkaan, ihan kuin sitä ei edes olisi. Razereita ollut liuta ja aina se punottu johto ketuttanut edellä mainituista syistä.

Aluksi tuo peukalon edessä oleva "tähtäin" nappi millä sitä mainostavat oli kauhea, ei tottunut melkein millään kun peukalo asettuu juuri sen päälle kun ottaa hyvän otteen hiirestä, mutta viikossa siihen tottui ja laitoin siihen "mouse 3" asetuksen niin nykyään se on korvaamaton, FPS peleissä zoomi/tähtäin, ihan timantti ja nopeasti *naps* pois ja päälle, RTS peleissä nappi pohjaan ja voit liikuttaa karttaa, peukaloa ei tartte ollenkaan liikuttaa ja siis.. sanoin kuvaamattoman hyvä. Wowissa laitoin siihen auto run, kätevä siinäkin.

Muuta muodosta niin peukalolle tuo maahan asti menevä oikeen "lepo alusta" on yksi parhaista ikinä.
Hiiren molemmat puolet oik/vas on kumipinnoitteella pienellä kuviolla ja siitäkin pisteet.


Muita syytä miksi tähän myös päädyin on Linux tuki (ohjelma Piper, voi konfiguroida täysin hiiren valoineen päivineen) ja tuo klikki on jämäkkä ja kova, maku asia mutta tykkään kun pitää hieman voimaa käyttää, tosissaan entisenä razer fanina niissä tuli vahinko painalluksia kun ovat löysemmillä kytkimillä ja ajan kuluessa ne todellakin löystyvät pahemmiksi (2kpl deathadder, mamba 2013 ja naga molten omistaneena)
Itse myös rakastan tuota rullaa jossa sivulle napsautus mahdollisuus ja juuri tuo free roll kytkimellä :thumbsup:

Käytän Kingston hyperX kankaista hiirimattoa ja todellakin kaikki painot sisällä, mielestäni painava hiiri edesauttaa tarkkuutta 110% näin epäkorrektisti ilmaistuna.

Miinuspuolena on sama kuin melkein kaikissa eli hiiren oikea puoli, kuten kuvasta näkyy ihan plöts, planko, ei minkäänlaista tukea oikeastaan nimettömälle eikä pikkurillille.. onko oikeastaan missä muutakuin super-ergo hiirissä? en ole huomannut.

Toinen pahahan on se riski sitten itse kytkimissä eli tuplaklikkaus +muut jumitukset joista monet raportoi ajan saatossa, menivät vaihtamaan hyvät japanilaiset kytkimet halpoihin kiinalaisiin :cry:
Omistan myös G500s ja siinähän tuota tuplaklikkausta tuli mutta sen sai korjattua pamauttamalla pöytään suht kovaa hiiren :lol: Netistä löysin tuon vinkin ja kaikki sitä kehuivat toimivaksi ni mikä jottei kokeilin ja toimi.

Muttajoo, täältä pisteet 9/10 tälle rotalle!hiiri3ok.jpg
hiiri1.jpg
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
281
Mulla tämä G502 Lightspeed on viime aikoina ruennut tekemään sitä että kun hiiri on jonkin aikaa koskemattomana, ja kun hiirtä liikauttaa, nousee dpi hetkellisesti jonnekin taivaisiin. Osoitin vilistää näytön reunasta reunaan ennen kuin asettuu kohdilleen. Ei aina, mutta sanotaanko parin päivän välein-viikottain tuota sattuu.

G Hub on jotain ihan hirveää, muuten tämä on jees hiiri. iXpron tavoin tuo peukalonappi tuntui alkuun omituiselta, nyt siihen on tottunut. Sen napin alkuperäistä tarkoitusta, dpi:n laskemista hetkellisesti en ole kyllä tarvinnut oikein missään.

EDIT:
Aluksi tuo peukalon edessä oleva "tähtäin" nappi millä sitä mainostavat oli kauhea, ei tottunut melkein millään kun peukalo asettuu juuri sen päälle kun ottaa hyvän otteen hiirestä, mutta viikossa siihen tottui ja laitoin siihen "mouse 3" asetuksen niin nykyään se on korvaamaton, FPS peleissä zoomi/tähtäin, ihan timantti ja nopeasti *naps* pois ja päälle, RTS peleissä nappi pohjaan ja voit liikuttaa karttaa, peukaloa ei tartte ollenkaan liikuttaa ja siis.. sanoin kuvaamattoman hyvä. Wowissa laitoin siihen auto run, kätevä siinäkin.
Mouse 3, eli erikseen ohjelmoitavaksi napiksi pelien valikoista? Mistä tuon saa asetettua noin?
 
Viimeksi muokattu:

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 442

CoolerMasterin MM12 ollut nyt viikon verran käytössä ja eikä oikeastaan pahaa sanottavaa. Ei kilise/natise, hyvä tarttuva pinta ja kaikki napit/rullat tuntuu hyviltä. Akkua en ole vielä joutunut lataamaa eli sekin ainakin kestää ilman rgb:tä.
Eiköhän tällä nyt mennä siihen asti kunnes razer tuo sen oikean viper mini v2:sen :rolleyes:
 
Liittynyt
10.02.2023
Viestejä
30
Mouse 3, eli erikseen ohjelmoitavaksi napiksi pelien valikoista? Mistä tuon saa asetettua noin?
Niin siis Linuxilla vasta sain toimimaan, kokeilin Ghubia pojan toosalla ja se oli aivan karmea laitos, jotain drag&drop kuraa enkä ees saanu hiiren sisäiseen muistiin mitään jäämään :lol:
Mutta siis asetin yleisesti vaan sen tähtäin napin mouse3/middle click eli siis se sama kuin hiiren rullan painaminen. peleissä sitten vaan asetin tuon mouse3:sen haluamiini kohtiin, ykskään peli ei suoraan tota itse nappia tunnistanut, logitechin mukaanhan se on joku mouse G6... Eli Ghubista koita siihen asettaa joku universaali nappi ja sitten valittee sen vaan pelin sisällä.

-iX
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
281
Ok, kiitoksia. Tosiaan ärsyttää kun pelit eivät tunnista sitä nappia erikseen. Olen tehnyt muutaman peliprofiilin ghubiin ja saanut napin toimimaan sitä kautta, mutta mieluummin valitsisin vaan toiminnot suoraan pelin sisäisistä valikoista. Vielä kun ymmärtäisi miten saa sisäisen muistin toimimaan niin voisi poistaa koko ghubin v*ttuun häiritsemästä.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 221
Oisko heittää suosituksia tällaisilla spekseillä, tulee läppärille opiskelukäyttöön nii ei nyt varsinaisesti tarvi pelihiiri olla.
- Bluetooth
- Tilttirulla (voi selata dokumentteja yms sivusuunnassa)
- Rullan saa portaattomaksi
- Muutama bindattava lisänappi (muutama, ei kymmentä)
- AA, AAA tai joku muu standardi akkukoko

Näillä spekseillä ei löytynyt kuin yksi sopiva joka oli G604. Sen kanssa on kuitenkin sellainen ongelma että se on helkkarin takapainoinen ja pikkurillin puoli hiirestä on lähes pystysuora -> hiirtä on hankala nostaa hieman ilmaan ja siirtää eri kohtaan. Ihan älyttömän iso ero verrattuna nyt käytössä olevaan G900.

Rtings.comin haulla löytyy vain 6 hiirtä ja noista mikään muu ei täytä kriteereitä, paitsi ehkä Mad Cats mutta se jää pinnallisista syistä vaihtoehtojen ulkopuolelle. Stantardiakusta voi ehkä joustaa ja sitten löytyis ROCCAT Kone XP Air ja Razer Basilisk V3 mutta ne on aivan liian kalliita.

1676395456380.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 355
Oisko heittää suosituksia tällaisilla spekseillä, tulee läppärille opiskelukäyttöön nii ei nyt varsinaisesti tarvi pelihiiri olla.
- Bluetooth
- Tilttirulla (voi selata dokumentteja yms sivusuunnassa)
- Rullan saa portaattomaksi
- Muutama bindattava lisänappi (muutama, ei kymmentä)
- AA, AAA tai joku muu standardi akkukoko

Näillä spekseillä ei löytynyt kuin yksi sopiva joka oli G604. Sen kanssa on kuitenkin sellainen ongelma että se on helkkarin takapainoinen ja pikkurillin puoli hiirestä on lähes pystysuora -> hiirtä on hankala nostaa hieman ilmaan ja siirtää eri kohtaan. Ihan älyttömän iso ero verrattuna nyt käytössä olevaan G900.

Rtings.comin haulla löytyy vain 6 hiirtä ja noista mikään muu ei täytä kriteereitä, paitsi ehkä Mad Cats mutta se jää pinnallisista syistä vaihtoehtojen ulkopuolelle. Stantardiakusta voi ehkä joustaa ja sitten löytyis ROCCAT Kone XP Air ja Razer Basilisk V3 mutta ne on aivan liian kalliita.

Jos G900 edelleen muotonsa puolesta kelpaa, niin HERO sensori on huomattavasti virtapihimpi kuin tuo PWM3366, joten G903 HERO:lla akku kestää huomattavasti pidempään jos tuo akkukesto se pääasiallinen ongelma on.
Infinite scroll löytyy myös G502:sta, eli G502 tai uusi G502 X lienee tarkastamisen arvoisia. X:ssä vihdoin myös USB-C latausportti, tosin itse käytän G903 kanssa tuollaista irtoavalla magneettipäällä olevaa piuhaa, niin on nopea ja vaivaton laittaa latautumaan.
Edit: Bluetooth tosin näistä(kin) uupuu, kun ilmeisesti ei oikein BT ja pelaaminen kulje käsi kädessä. Lightspeed mötikkä on kuitenkin suhteellisen pieni.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 221
Jos G900 edelleen muotonsa puolesta kelpaa, niin HERO sensori on huomattavasti virtapihimpi kuin tuo PWM3366, joten G903 HERO:lla akku kestää huomattavasti pidempään jos tuo akkukesto se pääasiallinen ongelma on.
Infinite scroll löytyy myös G502:sta, eli G502 tai uusi G502 X lienee tarkastamisen arvoisia. X:ssä vihdoin myös USB-C latausportti, tosin itse käytän G903 kanssa tuollaista irtoavalla magneettipäällä olevaa piuhaa, niin on nopea ja vaivaton laittaa latautumaan.
Kumpikaan noista ei ole bluetooth ja näyttävät olevan reippaasti yli satasen hiiriä.
Akun kesto ei ole ongelma, vaan kertakäyttökulttuuri. Ei ole mitään järkevää syytä miksi hiiressä ei käytettäisi helposti vaihdettavaa akkua, kuin että valmistaja haluaa niistä nopeammin roskiskamaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 355
Kumpikaan noista ei ole bluetooth ja näyttävät olevan reippaasti yli satasen hiiriä.
Akun kesto ei ole ongelma, vaan kertakäyttökulttuuri. Ei ole mitään järkevää syytä miksi hiiressä ei käytettäisi helposti vaihdettavaa akkua, kuin että valmistaja haluaa niistä nopeammin roskiskamaa.
Kerkesinkin editoimaan tuon bluetooth asian tuossa.
Kiinteä akku on tietysti ongelmallinen, mutta jos haluaa elvyttää tuon vanhan hiiren ja vieläpä halvemmalla kuin ostamalla uuden, niin vanhan G900:n restauroin ennen kummipojalle lahjoitusta näillä osilla (2800mAh vs originaali 720mAh ja varsin hyvälaatuiset tassut, hinnat tosin hieman nousseet tuosta):
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 221
Kerkesinkin editoimaan tuon bluetooth asian tuossa.
Kiinteä akku on tietysti ongelmallinen, mutta jos haluaa elvyttää tuon vanhan hiiren ja vieläpä halvemmalla kuin ostamalla uuden, niin vanhan G900:n restauroin ennen kummipojalle lahjoitusta näillä osilla (2800mAh vs originaali 720mAh ja varsin hyvälaatuiset tassut, hinnat tosin hieman nousseet tuosta):
Kiitos vinkistä, nykyisessä hiiressä ei ole vielä mitään vikaa vaan uusi hiiri tulee läppärin käyttöön. Pitikö tehdä jotain muokkauksia vai hyvinkö mahtui lähes neljä kertaa isompikapasiteettinen akku paikoilleen? Mullakin on tässä käytössä magneettilataus niin ei ole haitannut huono akunkesto, kunhan heilauttaa hiirtä eteenpäin niin taas on latauksessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 355
Kiitos vinkistä, nykyisessä hiiressä ei ole vielä mitään vikaa vaan uusi hiiri tulee läppärin käyttöön. Pitikö tehdä jotain muokkauksia vai hyvinkö mahtui lähes neljä kertaa isompikapasiteettinen akku paikoilleen? Mullakin on tässä käytössä magneettilataus niin ei ole haitannut huono akunkesto, kunhan heilauttaa hiirtä eteenpäin niin taas on latauksessa.
Ei tarvinnut tehdä muokkauksia, akkujen tiheys on kasvanut varsin hyvää vauhtia tuon G900 vuoden 2016 julkistuksen jälkeen.
iFixitillä ei näytä olevan kuin G903 ohje, mutta käytännössä täysin vastaava G900 kanssa, josta näkee kuinka suuri tuo originaali 750mAh akkukin on Logitech G903 Battery Replacement
 

vjlle

Tukijäsen
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
849
Tuli testimielessä tilattua hotswap PCB superlightiin. Mukaan tarttui myös testiksi Kailhin GM 2.0 kytkimet :D jotenkin tuntuu siltä että nyt alkaa se kytkimien testaamisien loputon suo..

IMG20230215172757.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Tuli testimielessä tilattua hotswap PCB superlightiin. Mukaan tarttui myös testiksi Kailhin GM 2.0 kytkimet :D jotenkin tuntuu siltä että nyt alkaa se kytkimien testaamisien loputon suo..

Suossa jonkin verran rämpineenä omat lempparit tällähetkellä huanon pink dot ja ttc:n yellow core encoder. Myös mouse 3 nappulan vaihoin kailhin mukavammin naksuvaan :D Suosittelen kokeilemaan :p
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
389
Suossa jonkin verran rämpineenä omat lempparit tällähetkellä huanon pink dot ja ttc:n yellow core encoder. Myös mouse 3 nappulan vaihoin kailhin mukavammin naksuvaan :D Suosittelen kokeilemaan :p
Täällä kans kovimmassa ajossa Huanon blue shell pink dotit. Black shell pink dotit on kans enemmän kun hyvät. Kailhin kytkimistä en itse pidä, vähän liian aggressiiviset.
 

vjlle

Tukijäsen
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
849
Suossa jonkin verran rämpineenä omat lempparit tällähetkellä huanon pink dot ja ttc:n yellow core encoder. Myös mouse 3 nappulan vaihoin kailhin mukavammin naksuvaan :D Suosittelen kokeilemaan :p
Joo en tiedä mikä tuo Mouse3:n kytkin on, eikä tullut sitä edes vilkuiltua tuota vaihtaessa :D on vaan onneton tuo feedback ainakin tässä yksilössä..

Oletteko muuten mistä noita blue shell pink dotteja hommannut? Montaa viikkoa ei kiinanpojalta jaksaisi odotella
 
Viimeksi muokattu:

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 120
Kävipä eilen kauhea asia, minun ~15-vuotiaan MX518 rulla lopetti toimintansa kokonaan, ja jouduin ostamaan uuden hiiren G402.

Hyvin istuu käteen, lähes samankokoinen kuin wanha.
BF1 pelillisesti en huomannut mitään eroa.
 
Liittynyt
10.02.2023
Viestejä
30
Kävipä eilen kauhea asia, minun ~15-vuotiaan MX518 rulla lopetti toimintansa kokonaan, ja jouduin ostamaan uuden hiiren G402.

Hyvin istuu käteen, lähes samankokoinen kuin wanha.
BF1 pelillisesti en huomannut mitään eroa.
Noh olisit kyselly eka, mulla piuhaviallinen mx518 kaapisa, kolvasin mä sen kerran mutta huonosti, toimi se moitteetta täysin mutta kun petti kolvaus jouduin pääsin ostamaan uuden rotan, oliko vähä sama sulla? ;)

-iX
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 120
Noh olisit kyselly eka, mulla piuhaviallinen mx518 kaapisa, kolvasin mä sen kerran mutta huonosti, toimi se moitteetta täysin mutta kun petti kolvaus jouduin pääsin ostamaan uuden rotan, oliko vähä sama sulla? ;)

-iX
Veikkaan että tuon vika on helposti korjattavissa. Epäilen rulla sensoria joka on vinossa.

Korjaan sen kyllä jos vain kuntoon saa. Rulla on jo kertaalleen vaihdettu ja pohjan liukupinnat , mutta onhan se joskus kiva saada syy ostaa jotain uutta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.09.2022
Viestejä
155
budjettina 50€ pelihiirtä hankkimassa, mieluiten 2sivunäppäintä, (hunajakenno?), ei mitään yli 90g hiirtä, semi kevyt,
 

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 442
budjettina 50€ pelihiirtä hankkimassa, mieluiten 2sivunäppäintä, (hunajakenno?), ei mitään yli 90g hiirtä, semi kevyt,
Hitusen menee yli budjetin:

Oletan että langatonta? Jos ei niin sitten on vähän enemmän pelivaraa.
 
Liittynyt
19.09.2022
Viestejä
155
Hitusen menee yli budjetin:

Oletan että langatonta? Jos ei niin sitten on vähän enemmän pelivaraa.
ei kyllä oo pakko olla langaton että langallinen myös sopii hyvinkin, mutta langaton myös sopii kunhan vaan ei oo bluetooth hiiri sillä koneessa ei oo bluetoothia
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 310
ei kyllä oo pakko olla langaton että langallinen myös sopii hyvinkin, mutta langaton myös sopii kunhan vaan ei oo bluetooth hiiri sillä koneessa ei oo bluetoothia
Mikä on suunnilleen käden koko ja millä otteella pidät hiirestä kiinni? Nämä määrittää paljolti sen, istuuko hiiri käteen vai ei. Razer Orochi v2 on hyvä hiiri ilmeisesti jos käyttää fingertip otetta tai omistaa pienemmät kädet. Google kertoo lisää käden otteista.
 

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 442
ei kyllä oo pakko olla langaton että langallinen myös sopii hyvinkin, mutta langaton myös sopii kunhan vaan ei oo bluetooth hiiri sillä koneessa ei oo bluetoothia

Heikosti vähän mitään tarjouksia tällä hetkellä, tuo nyt paras jos hintalaatusuhdetta haluaa.
 
Liittynyt
19.09.2022
Viestejä
155
Mikä on suunnilleen käden koko ja millä otteella pidät hiirestä kiinni? Nämä määrittää paljolti sen, istuuko hiiri käteen vai ei. Razer Orochi v2 on hyvä hiiri ilmeisesti jos käyttää fingertip otetta tai omistaa pienemmät kädet. Google kertoo lisää käden otteista.
varmaan yleensä palm grip, ei ainakaan clawi, harvoin fingertip ehkä, käden koko jaahas ei ainakaan mitkää isot
 
Liittynyt
26.12.2022
Viestejä
118
Tuossa myös ihan varteenotettava kapine edukkaasti
Kävin hakemassa kyseisen hiiren ilman suuria odotuksia. 25 euron hintaan hyvä päivitys jos käytössä on toimistohiiri.
Itseasiassa Steelseries Primen sensori vaikuttaa todella hyvältä. Myös muotoilu on hyvä isommallekin kädelle.

Vaikka hiiren olemus on muovinen, tämä tuntuu silti laadukkaalta hiireltä.

Näppäimet on keskivertoa äänekkäämmät, mutta hyväntuntuiset. En pidä näppäinten ääntä ongelmana, vaikka olen herkkä äänille. Hiiren rulla on jämäkkä vierittää, mutta liikkuu sivusuunnassa. (en tiedä onko vika vai ominaisuus)

Ainakin suorituskyvyn osalta hiiri tarjoaa rahalle vastinetta. Olen tyytyväinen ostokseen, mutta en maksaisi enempää.
 
Viimeksi muokattu:

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
855
Olisiko heittää suosituksia uudeksi pelihiireksi. Nykyinen on Steelseriesin Rival3, mutta ehkä tuon koko ja muoto ei ihan miellytä itseä, ja tietty ainahan se uusi houkuttelee.

Speksien suhteen olen avoin, langallinen/langaton käy molemmat, toki langaton on enemmän pyörinyt mielessä, saisi työpöytää siistimmäksi, mutta langallinen ei ole poissuljettu.
Pääasia olisi että sopii kämmenotteelle/palm gripille, tykkään "lepuuttaa" kättä hiiren päällä.
Näitä olen katsellut, saa ehdottaa muitakin ja jos näistä on jotain sanottavaa, niin mielellään kuulen.

RAZER DeathAdder V2 / Pro
RAZER DeathAdder V3 / Pro
COOLER MASTER MM712
Logitech G303 Shroud Edition
Logitech Pro X Superlight
Logitech G502 X / lightspeed
CORSAIR Sabre RGB Pro


Kiitoksia jälleen jo etukäteen.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
667
Olisiko heittää suosituksia uudeksi pelihiireksi. Nykyinen on Steelseriesin Rival3, mutta ehkä tuon koko ja muoto ei ihan miellytä itseä, ja tietty ainahan se uusi houkuttelee.

Speksien suhteen olen avoin, langallinen/langaton käy molemmat, toki langaton on enemmän pyörinyt mielessä, saisi työpöytää siistimmäksi, mutta langallinen ei ole poissuljettu.
Pääasia olisi että sopii kämmenotteelle/palm gripille, tykkään "lepuuttaa" kättä hiiren päällä.
Näitä olen katsellut, saa ehdottaa muitakin ja jos näistä on jotain sanottavaa, niin mielellään kuulen.

RAZER DeathAdder V2 / Pro
RAZER DeathAdder V3 / Pro
COOLER MASTER MM712
Logitech G303 Shroud Edition
Logitech Pro X Superlight
Logitech G502 X / lightspeed
CORSAIR Sabre RGB Pro


Kiitoksia jälleen jo etukäteen.
Tuossa sen verran vaihtelua hiirien osalta, on ambia, on ergoa, on pientä ja on isoa.
Tuolla perusteella on varmaan hieman hankala lähteä kenenkään sen tarkemmin suosittelemaan tietämättä tarkempia tietoja kuin että tykkää leputtaa kättä hiiren päällä. Sekin riippuu täysin käden koosta mikä hiiri on mahdollisesti mukava palm gripille ja mikä ei.

Ehkä suosittelisin että koittaisit käydä hieman rajaamassa/tarkentamassa mikä voisi olla jees, tai lähellä jees ja siitä sitten ihmisten ehkä helpompi auttaa.
Tai jos ei tämä mahdollista, niin rocket jump ninjalla taisi olla oikein kattava listaus hiiristä ja mikä sopisi oman kokoiselle kädelle ja grip tyylille.
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
855
Tuossa sen verran vaihtelua hiirien osalta, on ambia, on ergoa, on pientä ja on isoa.
Tuolla perusteella on varmaan hieman hankala lähteä kenenkään sen tarkemmin suosittelemaan tietämättä tarkempia tietoja kuin että tykkää leputtaa kättä hiiren päällä. Sekin riippuu täysin käden koosta mikä hiiri on mahdollisesti mukava palm gripille ja mikä ei.

Ehkä suosittelisin että koittaisit käydä hieman rajaamassa/tarkentamassa mikä voisi olla jees, tai lähellä jees ja siitä sitten ihmisten ehkä helpompi auttaa.
Tai jos ei tämä mahdollista, niin rocket jump ninjalla taisi olla oikein kattava listaus hiiristä ja mikä sopisi oman kokoiselle kädelle ja grip tyylille.
Juu, aika laaja haitarihan tuossa on. Pitää käydä Oulun Verkkiksessä kokeilemassa tarjontaa ja katsoa mikä istuu parhaiten omaan käteen.
Jotenkin muistelin että minulla olisi joskus ollut Roccatin hiiri ja siitä tykkäsin, samoin Logitechin MX Master on ollu yksi parhaiten omaan kötern sopivia hiiriä. Mutta pitää käydä hypistelemässä ja katsoa sitten mikä sopii nyt parhaiten :thumbsup:
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
667
Juu, aika laaja haitarihan tuossa on. Pitää käydä Oulun Verkkiksessä kokeilemassa tarjontaa ja katsoa mikä istuu parhaiten omaan käteen.
Jotenkin muistelin että minulla olisi joskus ollut Roccatin hiiri ja siitä tykkäsin, samoin Logitechin MX Master on ollu yksi parhaiten omaan kötern sopivia hiiriä. Mutta pitää käydä hypistelemässä ja katsoa sitten mikä sopii nyt parhaiten :thumbsup:
Nykyään kun näitä varteenotettavia hiiriä on niin paljon, että tarkemmat suositukset tulee joko omien suosikkien tai sen hetkisten hypen perusteella vain, ellei tarkempaa tietoa mitä haussa.
Hiirissäki on se että oikeasti paperilla pienikin ero saattaa tuntua erittäin huomattavalta käytössä.

Kunhan ei nyt mitään päheimmän näköistä Tokmannin "pelihiirtä" osta tai toimistokäyttöön tarkoitettua hiirtä pelaamiseen, niin tuskin menee mönkään. Katsot vaan että hiirestä löytyy halutut toiminnot ja on sopiva käteen. Jos joku hiiri on lähellä muttei ihan, niin silloin varmaan tällä osataan auttaa tarkemmin

Edit:
Lisäyksenä vielä se, että itselläkin toimistokäytössä tuo Logitech MX Master 3 joka on siihen käyttöön oikein mukava.
Mutta vaikka muoto on työpöytäkäytössä mukava, en voisi tuolla muodolla kuvitella pelaavani mitään nopeatempoista. Saatikaan sitten painon tai sensorin takia.
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
291
Olisiko heittää suosituksia uudeksi pelihiireksi. Nykyinen on Steelseriesin Rival3, mutta ehkä tuon koko ja muoto ei ihan miellytä itseä, ja tietty ainahan se uusi houkuttelee.

Speksien suhteen olen avoin, langallinen/langaton käy molemmat, toki langaton on enemmän pyörinyt mielessä, saisi työpöytää siistimmäksi, mutta langallinen ei ole poissuljettu.
Pääasia olisi että sopii kämmenotteelle/palm gripille, tykkään "lepuuttaa" kättä hiiren päällä.
Näitä olen katsellut, saa ehdottaa muitakin ja jos näistä on jotain sanottavaa, niin mielellään kuulen.

RAZER DeathAdder V2 / Pro
RAZER DeathAdder V3 / Pro
COOLER MASTER MM712
Logitech G303 Shroud Edition
Logitech Pro X Superlight
Logitech G502 X / lightspeed
CORSAIR Sabre RGB Pro


Kiitoksia jälleen jo etukäteen.
Tuosta listasta voi heti hieman ihmetellä, että pääosa ei ole palm-gripille suunniteltuja ollenkaan:

RAZER DeathAdder V2 / Pro
RAZER DeathAdder V3 / Pro
Logitech G303 Shroud Edition
Logitech Pro X Superlight

Nämä ovat pääasiassa fingertip- tai relaxed claw* tyylisiä, tai hieman pienempiä hiiriä. Logit ovat ambidextrous, ja matalia, varsinkin Pro X Superlight (ja identtinen paitsi painolta, Wireless) ovat hyvinkin samanlaisia kuin Rival3, suorastaan samanlaisia.
Deathadderit ovat ergomuotoiltuja, mutta eivät omaa palm-grip suunnitelluille hiirille ominaista korkeahkoa takapäätä, vaan nousevat loivasti kohti korkeinta kohtaa keskikohdilla. Kannattaa tätä sivua käyttää vertailuihin, jos joitain pääsee hypistelemään mutta silti miettii muita. Mice 3D Shape Compare Tool

* miellän relaxed claw olevan se fingertipin ja palm välimaasto, missä kämmenkosketus on korkeintaan rystysten korkeudella/keskivaiheilla kättä, ja sormet lepäävät hiiren päällä, mutta ilman mitään oikean claw-tyylistä koukistelua.

G502 on noista imo ainoa, joka on ihan palm-suunniteltu, tyypillisesti tuommoiset "FPS" hiiret ovat juuri tuollaisia korkealle DPI suunniteltuja, vähäisen vertikaalisen liikkeen mahdollistavia muotoja.
Muita samanlaisia Palm/FPS muotoja omaavia tulee mieleen Razer Basilisk (=g502/g402 kopiomuoto). Esim. Razer Naga on myöskin palm-kykenevä mielestäni, mutta MMO-hiirenä siinä on paljon peukalopainikkeita joita RTS/MOBA-käytössäkin voi olla hyötyä. Paha lähteä suosittelemaan oikein mitään, ellei tiedä mitä pelejä on tarkoitus pelata.
 
Viimeksi muokattu:

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
855
Tuosta listasta voi heti hieman ihmetellä, että pääosa ei ole palm-gripille suunniteltuja ollenkaan:

RAZER DeathAdder V2 / Pro
RAZER DeathAdder V3 / Pro
Logitech G303 Shroud Edition
Logitech Pro X Superlight

Nämä ovat pääasiassa fingertip- tai relaxed claw* tyylisiä, tai hieman pienempiä hiiriä. Logit ovat ambidextrous, ja matalia, varsinkin Pro X Superlight (ja identtinen paitsi painolta, Wireless) ovat hyvinkin samanlaisia kuin Rival3, suorastaan samanlaisia.
Deathadderit ovat ergomuotoiltuja, mutta eivät omaa palm-grip suunnitelluille hiirille ominaista korkeahkoa takapäätä, vaan nousevat loivasti kohti korkeinta kohtaa keskikohdilla. Kannattaa tätä sivua käyttää vertailuihin, jos joitain pääsee hypistelemään mutta silti miettii muita. Mice 3D Shape Compare Tool

* miellän relaxed claw olevan se fingertipin ja palm välimaasto, missä ei kämmenkosketus on korkeintaan rystysten korkeudella/keskivaiheilla kättä, ja sormet lepäävät hiiren päällä, mutta ilman mitään oikean claw-tyylistä koukistelua.

G502 on noista imo ainoa, joka on ihan palm-suunniteltu, tyypillisesti tuommoiset "FPS" hiiret ovat juuri tuollaisia korkealle DPI suunniteltuja, vähäisen vertikaalisen liikkeen mahdollistavia muotoja.
Muita samanlaisia Palm/FPS muotoja omaavia tulee mieleen Razer Basilisk (=g502/g402 kopiomuoto). Esim. Razer Naga on myöskin palm-kykenevä mielestäni, mutta MMO-hiirenä siinä on paljon peukalopainikkeita joita RTS/MOBA-käytössäkin voi olla hyötyä. Paha lähteä suosittelemaan oikein mitään, ellei tiedä mitä pelejä on tarkoitus pelata.
Tässä tuli hyvin tietoa, kiitos. En jotenki ajatellut ollenkaan että nuo ei sovellu palm-gripille, aina oppii uutta. Toisaalta, oma tähtäys on niin persiistä että sama olisi kokeilla jotain ihan erilaista hiirtä mitä nykyinen ja opetella tähtäämään paremmin:cigarbeye:
Peleistä tulee pääasiassa pelattua Pubg + muita fps pelejä sekä jotain 3rd person seikkailuja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 465
Viestejä
4 192 105
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom