Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sen voisi huomauttaa että hiirissä pienikin ero muodossa voi tuntua isoltakin erolta. Itse en mitenkään pystyisi vertailla g402 ja g502 tuntumaa samaksi, vaikka muodon idea onkin lähellä toisiaan. Toisaalta eipä G402:lle taida löytyä mitään 1:1 vastiketta kuin vanha G402.
Razerin hiiret, ainakaan uudet, eivät vaadi Synapsea taustalle toimiakseen vaan asetukset voi tallentaa hiiren sisäiseen muistiin. Poislukien RGB asetukset. Eli voit asentaa Synapsen, pistää asetukset kuntoon ja poistaa sen jälkeen. Ohjelma myös toimii nykyään ilman erillisia tunnuksiakin, joten eiköhän ne tiedot tule olemaan turvassa pirullisilta kiinalaisilta vakoojilta. Mikään täydellinen ohjelmahan ei tietenkään ole kyseessä, mutta mikäpä se ohjeislaitteen ohjelma olisi.
Mutta jos itse olisin muhkumman ergohiiren etsinnässä, niin varmaan omaan käyttöön tulisi tuo uusi G502 X, vaikka eipä tuo Basilisk myöskään huono ole ollut ja kytkimet on luotettavat. Tosin enpä ole kuullut itse ainakaan vielä mistään ongelmista G502 X:n uusien Lightforce kytkimien kanssa.
Se vaatii totuttelua päiviä. Mut ku tottuu ni huomaa että se on oikeasti paljon parempi etenki cod ja muissa fps peleissä ku pystyy flikkaamaan tarkemmin.Siinä itsellä G402 ollut useamman vuoden, toimiva kaikenpuolin. Ostin kuitenkin tuon Logitech G Pro X Superlight langaton pelihiiri (valkoinen) - Gigantti verkkokauppa
Kotiin, mukava asento tuolilta sekä COD tulille. Ei. Ei.. Ei.. 30-40min pelasin ja yritin tottua. Ei sovi mun käteen. On jollain tavoin liian kevyt ja kytkin takaisin G402 ja taas sujui peli. En saa vaan tuntumaa ja luulen että johtuu tuosta keveydestä. En lähde palauttamaan Giganttiin tuota koska se tuli kaiken mahdollisien hässäkän liittymävaihtoedun, omien ja kahden eri lahjakortin kautta. Eli YV:llä melkein lahjoitushinnalla tästä saa joku varmasti hyvän pelihiiren. Kyllä luin arvosteluja ja parikin arvostelua suomen kielellä löytyy YouTubesta, toinen on ainakin Io-Techin, eli en ihan sikaa säkissä sillain lähtenyt liikenteeseen. Mutta joo, äkkiä pois nurkista. Tää vanha hiiri on oikein loistava.
30-40min riittää harvoille tottua uuteen hiireen, varsinkin noin radikaalilla erolla kuin G402 ja Superlight.Kotiin, mukava asento tuolilta sekä COD tulille. Ei. Ei.. Ei.. 30-40min pelasin ja yritin tottua. Ei sovi mun käteen. On jollain tavoin liian kevyt ja kytkin takaisin G402 ja taas sujui peli. En saa vaan tuntumaa ja luulen että johtuu tuosta keveydestä.
Kotiin, mukava asento tuolilta sekä COD tulille. Ei. Ei.. Ei.. 30-40min pelasin ja yritin tottua. Ei sovi mun käteen. On jollain tavoin liian kevyt ja kytkin takaisin G402 ja taas sujui peli.
Siinä itsellä G402 ollut useamman vuoden, toimiva kaikenpuolin. Ostin kuitenkin tuon Logitech G Pro X Superlight langaton pelihiiri (valkoinen) - Gigantti verkkokauppa
Kotiin, mukava asento tuolilta sekä COD tulille. Ei. Ei.. Ei.. 30-40min pelasin ja yritin tottua. Ei sovi mun käteen. On jollain tavoin liian kevyt ja kytkin takaisin G402 ja taas sujui peli. En saa vaan tuntumaa ja luulen että johtuu tuosta keveydestä. En lähde palauttamaan Giganttiin tuota koska se tuli kaiken mahdollisien hässäkän liittymävaihtoedun, omien ja kahden eri lahjakortin kautta. Eli YV:llä melkein lahjoitushinnalla tästä saa joku varmasti hyvän pelihiiren. Kyllä luin arvosteluja ja parikin arvostelua suomen kielellä löytyy YouTubesta, toinen on ainakin Io-Techin, eli en ihan sikaa säkissä sillain lähtenyt liikenteeseen. Mutta joo, äkkiä pois nurkista. Tää vanha hiiri on oikein loistava.
Meni kyllä itselläkin aikaa, että pääsi sisään (toki turhaa maksaa extraa, jos pitää eriksensä totutella). Enää en vaihtaisi superlightista pois.
Rtings.com:n muotojenvertailutyökalusta saa tosiaan poimittua raa'at skannaukset ja hän on siistinyt malleja tulostinystävällisemmäksi. Itse olen tulostanut jo toistakymmentä hiirtä kyseisestä kokelmasta ja hyvinhän se pelaa. Uusia hiiriä lisätään tasasin väliajoin sekä niitä voi myöskin ehdottaa kommenteissa.Tulipa vastaan tällainenkin sivu.
Joku on mallinnellut / skannannut hiirulaisia.
3D printterillä voisi tulostella mallin ja testata kätöseen sopivuutta
Mouse Shape Tester Megapack by Scout339 | Download free STL model | Printables.com
Not sure if you want to pull the trigger on a mouse because you don't know if you like the shape? Try my megapack! | Download free 3D printable STL modelswww.printables.com
Pistetäänpä näin parin kuukauden jälkeen käyttökokemusta kun tuo G502 X Lightspeed tuli hommattua.Tässä 7 vuoden saatossa olen saanut kulutettua reiän Logitech MX Masterin peukkutukeen, niin vois olla aika uudelle hiirelle.
Verkkiksessä kävin vähän hiiriä hipelöimässä ja Logitechin G502 X Lightspeed vaikutti kouraansopivalta. Iskeekö tuon kanssa kätensä nyt siihen itseensä vai onko "ihan ok" vaihtoehto?
Aluksi tuo peukalon edessä oleva "tähtäin" nappi millä sitä mainostavat oli kauhea, ei tottunut melkein millään kun peukalo asettuu juuri sen päälle kun ottaa hyvän otteen hiirestä, mutta viikossa siihen tottui ja laitoin siihen "mouse 3" asetuksen niin nykyään se on korvaamaton, FPS peleissä zoomi/tähtäin, ihan timantti ja nopeasti *naps* pois ja päälle, RTS peleissä nappi pohjaan ja voit liikuttaa karttaa, peukaloa ei tartte ollenkaan liikuttaa ja siis.. sanoin kuvaamattoman hyvä. Wowissa laitoin siihen auto run, kätevä siinäkin.
Mouse 3, eli erikseen ohjelmoitavaksi napiksi pelien valikoista? Mistä tuon saa asetettua noin?
Jos G900 edelleen muotonsa puolesta kelpaa, niin HERO sensori on huomattavasti virtapihimpi kuin tuo PWM3366, joten G903 HERO:lla akku kestää huomattavasti pidempään jos tuo akkukesto se pääasiallinen ongelma on.Oisko heittää suosituksia tällaisilla spekseillä, tulee läppärille opiskelukäyttöön nii ei nyt varsinaisesti tarvi pelihiiri olla.
- Bluetooth
- Tilttirulla (voi selata dokumentteja yms sivusuunnassa)
- Rullan saa portaattomaksi
- Muutama bindattava lisänappi (muutama, ei kymmentä)
- AA, AAA tai joku muu standardi akkukoko
Näillä spekseillä ei löytynyt kuin yksi sopiva joka oli G604. Sen kanssa on kuitenkin sellainen ongelma että se on helkkarin takapainoinen ja pikkurillin puoli hiirestä on lähes pystysuora -> hiirtä on hankala nostaa hieman ilmaan ja siirtää eri kohtaan. Ihan älyttömän iso ero verrattuna nyt käytössä olevaan G900.
Rtings.comin haulla löytyy vain 6 hiirtä ja noista mikään muu ei täytä kriteereitä, paitsi ehkä Mad Cats mutta se jää pinnallisista syistä vaihtoehtojen ulkopuolelle. Stantardiakusta voi ehkä joustaa ja sitten löytyis ROCCAT Kone XP Air ja Razer Basilisk V3 mutta ne on aivan liian kalliita.
Kumpikaan noista ei ole bluetooth ja näyttävät olevan reippaasti yli satasen hiiriä.Jos G900 edelleen muotonsa puolesta kelpaa, niin HERO sensori on huomattavasti virtapihimpi kuin tuo PWM3366, joten G903 HERO:lla akku kestää huomattavasti pidempään jos tuo akkukesto se pääasiallinen ongelma on.
Infinite scroll löytyy myös G502:sta, eli G502 tai uusi G502 X lienee tarkastamisen arvoisia. X:ssä vihdoin myös USB-C latausportti, tosin itse käytän G903 kanssa tuollaista irtoavalla magneettipäällä olevaa piuhaa, niin on nopea ja vaivaton laittaa latautumaan.
Kerkesinkin editoimaan tuon bluetooth asian tuossa.Kumpikaan noista ei ole bluetooth ja näyttävät olevan reippaasti yli satasen hiiriä.
Akun kesto ei ole ongelma, vaan kertakäyttökulttuuri. Ei ole mitään järkevää syytä miksi hiiressä ei käytettäisi helposti vaihdettavaa akkua, kuin että valmistaja haluaa niistä nopeammin roskiskamaa.
Kiitos vinkistä, nykyisessä hiiressä ei ole vielä mitään vikaa vaan uusi hiiri tulee läppärin käyttöön. Pitikö tehdä jotain muokkauksia vai hyvinkö mahtui lähes neljä kertaa isompikapasiteettinen akku paikoilleen? Mullakin on tässä käytössä magneettilataus niin ei ole haitannut huono akunkesto, kunhan heilauttaa hiirtä eteenpäin niin taas on latauksessa.Kerkesinkin editoimaan tuon bluetooth asian tuossa.
Kiinteä akku on tietysti ongelmallinen, mutta jos haluaa elvyttää tuon vanhan hiiren ja vieläpä halvemmalla kuin ostamalla uuden, niin vanhan G900:n restauroin ennen kummipojalle lahjoitusta näillä osilla (2800mAh vs originaali 720mAh ja varsin hyvälaatuiset tassut, hinnat tosin hieman nousseet tuosta):
13.23€ 13% OFF|Top Brand 100% New 2800mah 533-000130 Battery For Logitech G403 G900 G703 X100 Wireless Mouse Batteries - Mobile Phone Batteries - AliExpress
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com2 Sets/pack Tiger Gaming Mouse Feet Skate For logitech wireless G PRO G102 G302 G303 G304 305 G402 G403 G502 G603 G703 G900 G903 - AliExpress 7
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Ei tarvinnut tehdä muokkauksia, akkujen tiheys on kasvanut varsin hyvää vauhtia tuon G900 vuoden 2016 julkistuksen jälkeen.Kiitos vinkistä, nykyisessä hiiressä ei ole vielä mitään vikaa vaan uusi hiiri tulee läppärin käyttöön. Pitikö tehdä jotain muokkauksia vai hyvinkö mahtui lähes neljä kertaa isompikapasiteettinen akku paikoilleen? Mullakin on tässä käytössä magneettilataus niin ei ole haitannut huono akunkesto, kunhan heilauttaa hiirtä eteenpäin niin taas on latauksessa.
Suossa jonkin verran rämpineenä omat lempparit tällähetkellä huanon pink dot ja ttc:n yellow core encoder. Myös mouse 3 nappulan vaihoin kailhin mukavammin naksuvaan Suosittelen kokeilemaan
Täällä kans kovimmassa ajossa Huanon blue shell pink dotit. Black shell pink dotit on kans enemmän kun hyvät. Kailhin kytkimistä en itse pidä, vähän liian aggressiiviset.Suossa jonkin verran rämpineenä omat lempparit tällähetkellä huanon pink dot ja ttc:n yellow core encoder. Myös mouse 3 nappulan vaihoin kailhin mukavammin naksuvaan Suosittelen kokeilemaan
Suossa jonkin verran rämpineenä omat lempparit tällähetkellä huanon pink dot ja ttc:n yellow core encoder. Myös mouse 3 nappulan vaihoin kailhin mukavammin naksuvaan Suosittelen kokeilemaan
Kävipä eilen kauhea asia, minun ~15-vuotiaan MX518 rulla lopetti toimintansa kokonaan, ja jouduin ostamaan uuden hiiren G402.
Hyvin istuu käteen, lähes samankokoinen kuin wanha.
BF1 pelillisesti en huomannut mitään eroa.
Veikkaan että tuon vika on helposti korjattavissa. Epäilen rulla sensoria joka on vinossa.Noh olisit kyselly eka, mulla piuhaviallinen mx518 kaapisa, kolvasin mä sen kerran mutta huonosti, toimi se moitteetta täysin mutta kun petti kolvausjouduinpääsin ostamaan uuden rotan, oliko vähä sama sulla?
-iX
Hitusen menee yli budjetin:budjettina 50€ pelihiirtä hankkimassa, mieluiten 2sivunäppäintä, (hunajakenno?), ei mitään yli 90g hiirtä, semi kevyt,
ei kyllä oo pakko olla langaton että langallinen myös sopii hyvinkin, mutta langaton myös sopii kunhan vaan ei oo bluetooth hiiri sillä koneessa ei oo bluetoothiaHitusen menee yli budjetin:
Pelihiiret - Razer, SteelSeries ja monia muita - Datatronic
Huippu-uutuudet ja parhaimmat pelihiiret nyt Datatronicista edullisesti - katso tuotteet sivuiltamme!datatronic.fiXlite Langaton v2 Competition Pelihiiri - Valkoinen
Nopeampi ja entistä tarkempi uutuus!Pulsar Xlite v2 -kilpapelihiiri on täydellinen valinta...www.maxgaming.fiXlite Langaton v2 Mini Pelihiiri - Valkoinen
Nopeampi ja entistä tarkempi uutuus!Pulsar Xlite v2 mini -kilpapelihiiri on täydellinen va...www.maxgaming.fi
Oletan että langatonta? Jos ei niin sitten on vähän enemmän pelivaraa.
ei kyllä oo pakko olla langaton että langallinen myös sopii hyvinkin, mutta langaton myös sopii kunhan vaan ei oo bluetooth hiiri sillä koneessa ei oo bluetoothia
ei kyllä oo pakko olla langaton että langallinen myös sopii hyvinkin, mutta langaton myös sopii kunhan vaan ei oo bluetooth hiiri sillä koneessa ei oo bluetoothia
varmaan yleensä palm grip, ei ainakaan clawi, harvoin fingertip ehkä, käden koko jaahas ei ainakaan mitkää isotMikä on suunnilleen käden koko ja millä otteella pidät hiirestä kiinni? Nämä määrittää paljolti sen, istuuko hiiri käteen vai ei. Razer Orochi v2 on hyvä hiiri ilmeisesti jos käyttää fingertip otetta tai omistaa pienemmät kädet. Google kertoo lisää käden otteista.
Kävin hakemassa kyseisen hiiren ilman suuria odotuksia. 25 euron hintaan hyvä päivitys jos käytössä on toimistohiiri.Tuossa myös ihan varteenotettava kapine edukkaasti
Tuossa sen verran vaihtelua hiirien osalta, on ambia, on ergoa, on pientä ja on isoa.Olisiko heittää suosituksia uudeksi pelihiireksi. Nykyinen on Steelseriesin Rival3, mutta ehkä tuon koko ja muoto ei ihan miellytä itseä, ja tietty ainahan se uusi houkuttelee.
Speksien suhteen olen avoin, langallinen/langaton käy molemmat, toki langaton on enemmän pyörinyt mielessä, saisi työpöytää siistimmäksi, mutta langallinen ei ole poissuljettu.
Pääasia olisi että sopii kämmenotteelle/palm gripille, tykkään "lepuuttaa" kättä hiiren päällä.
Näitä olen katsellut, saa ehdottaa muitakin ja jos näistä on jotain sanottavaa, niin mielellään kuulen.
RAZER DeathAdder V2 / Pro
RAZER DeathAdder V3 / Pro
COOLER MASTER MM712
Logitech G303 Shroud Edition
Logitech Pro X Superlight
Logitech G502 X / lightspeed
CORSAIR Sabre RGB Pro
Kiitoksia jälleen jo etukäteen.
Juu, aika laaja haitarihan tuossa on. Pitää käydä Oulun Verkkiksessä kokeilemassa tarjontaa ja katsoa mikä istuu parhaiten omaan käteen.Tuossa sen verran vaihtelua hiirien osalta, on ambia, on ergoa, on pientä ja on isoa.
Tuolla perusteella on varmaan hieman hankala lähteä kenenkään sen tarkemmin suosittelemaan tietämättä tarkempia tietoja kuin että tykkää leputtaa kättä hiiren päällä. Sekin riippuu täysin käden koosta mikä hiiri on mahdollisesti mukava palm gripille ja mikä ei.
Ehkä suosittelisin että koittaisit käydä hieman rajaamassa/tarkentamassa mikä voisi olla jees, tai lähellä jees ja siitä sitten ihmisten ehkä helpompi auttaa.
Tai jos ei tämä mahdollista, niin rocket jump ninjalla taisi olla oikein kattava listaus hiiristä ja mikä sopisi oman kokoiselle kädelle ja grip tyylille.
Nykyään kun näitä varteenotettavia hiiriä on niin paljon, että tarkemmat suositukset tulee joko omien suosikkien tai sen hetkisten hypen perusteella vain, ellei tarkempaa tietoa mitä haussa.Juu, aika laaja haitarihan tuossa on. Pitää käydä Oulun Verkkiksessä kokeilemassa tarjontaa ja katsoa mikä istuu parhaiten omaan käteen.
Jotenkin muistelin että minulla olisi joskus ollut Roccatin hiiri ja siitä tykkäsin, samoin Logitechin MX Master on ollu yksi parhaiten omaan kötern sopivia hiiriä. Mutta pitää käydä hypistelemässä ja katsoa sitten mikä sopii nyt parhaiten
Tuosta listasta voi heti hieman ihmetellä, että pääosa ei ole palm-gripille suunniteltuja ollenkaan:Olisiko heittää suosituksia uudeksi pelihiireksi. Nykyinen on Steelseriesin Rival3, mutta ehkä tuon koko ja muoto ei ihan miellytä itseä, ja tietty ainahan se uusi houkuttelee.
Speksien suhteen olen avoin, langallinen/langaton käy molemmat, toki langaton on enemmän pyörinyt mielessä, saisi työpöytää siistimmäksi, mutta langallinen ei ole poissuljettu.
Pääasia olisi että sopii kämmenotteelle/palm gripille, tykkään "lepuuttaa" kättä hiiren päällä.
Näitä olen katsellut, saa ehdottaa muitakin ja jos näistä on jotain sanottavaa, niin mielellään kuulen.
COOLER MASTER MM712
Logitech G502 X / lightspeed
CORSAIR Sabre RGB Pro
Kiitoksia jälleen jo etukäteen.
Tässä tuli hyvin tietoa, kiitos. En jotenki ajatellut ollenkaan että nuo ei sovellu palm-gripille, aina oppii uutta. Toisaalta, oma tähtäys on niin persiistä että sama olisi kokeilla jotain ihan erilaista hiirtä mitä nykyinen ja opetella tähtäämään paremminTuosta listasta voi heti hieman ihmetellä, että pääosa ei ole palm-gripille suunniteltuja ollenkaan:
Nämä ovat pääasiassa fingertip- tai relaxed claw* tyylisiä, tai hieman pienempiä hiiriä. Logit ovat ambidextrous, ja matalia, varsinkin Pro X Superlight (ja identtinen paitsi painolta, Wireless) ovat hyvinkin samanlaisia kuin Rival3, suorastaan samanlaisia.
Deathadderit ovat ergomuotoiltuja, mutta eivät omaa palm-grip suunnitelluille hiirille ominaista korkeahkoa takapäätä, vaan nousevat loivasti kohti korkeinta kohtaa keskikohdilla. Kannattaa tätä sivua käyttää vertailuihin, jos joitain pääsee hypistelemään mutta silti miettii muita. Mice 3D Shape Compare Tool
* miellän relaxed claw olevan se fingertipin ja palm välimaasto, missä ei kämmenkosketus on korkeintaan rystysten korkeudella/keskivaiheilla kättä, ja sormet lepäävät hiiren päällä, mutta ilman mitään oikean claw-tyylistä koukistelua.
G502 on noista imo ainoa, joka on ihan palm-suunniteltu, tyypillisesti tuommoiset "FPS" hiiret ovat juuri tuollaisia korkealle DPI suunniteltuja, vähäisen vertikaalisen liikkeen mahdollistavia muotoja.
Muita samanlaisia Palm/FPS muotoja omaavia tulee mieleen Razer Basilisk (=g502/g402 kopiomuoto). Esim. Razer Naga on myöskin palm-kykenevä mielestäni, mutta MMO-hiirenä siinä on paljon peukalopainikkeita joita RTS/MOBA-käytössäkin voi olla hyötyä. Paha lähteä suosittelemaan oikein mitään, ellei tiedä mitä pelejä on tarkoitus pelata.