Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeknoR
  • Aloitettu Aloitettu
Yhden ainoan kerran olen kuullut livenä haukuttavan Meyle HDtä. Kyse oli "koiranluista", jotka kuulemma olivat alkaneet ääntää vuoden päästä itse tehdystä vaihdosta. Totesin vaihtajalle, että olet vaan kiristänyt ne liian löysälle, materiaali kestää vetää huomattavasti annettua momenttia tiukemmalle. En tiedä uskoiko, ei puhunut mulle kai enää sen jälkeen koskaan. Itse käytän vastaavia "ratapäivä" autossa.
Toi momentti on kyl aika kriittinen niissä koiranluissa. Mä oon kans huomannu et moni vaan kiirstää sen jonku tuntuman mukaan eikä katso ohjearvoja. Ja sit ihmetellään kun alkaa kolista. Oon ite laittanu Meyle HD:tä pariin autoon ja toistaiseks toiminu hyvin, tosin en oo rata-ajossa käyttänny. Mitä meltä oot niistä vakaajantankojen kumituksista?

Toi momentti on kyl aika kriittinen niissä koiranluissa. Mä oon kans huomannu et moni vaan kiirstää sen jonku tuntuman mukaan eikä katso ohjearvoja. Ja sit ihmetellään kun alkaa kolista. Oon ite laittanu Meyle HD:tä pariin autoon ja toistaiseks toiminu hyvin, tosin en oo rata-ajossa käyttänny. Mitä meltä oot niistä vakaajantankojen kumituksista?
Siis tarkoitatko kallistuksenvakaajan "puslia", jotka toimivat "saranoina" tai "akselin kiinnikkeinä", jotka sallivat vakaajan kiertymisen, mutta pitävät sitä kuitenkin hallitusti paikoillaan?

Omassa jäykäksi rakennetussa autossani kaikki liikeradat/joustot (puslat/laakerit) on yritetty minimoida. Mutta koska autoani ajetaan myös päivittäin (ainakin viikottain) kadulla niin unibaleja/nivel-puslia ei ole käytännössä asennettu (yhdet on säätöjen mahdollistamiseksi) vaan kaikki alunperin kumiset puslat on korvattu kovimmilla Powerflexin mustilla polyuretaani puslilla (poislukien moottorin ja vaihdelaatikon kannattimet on kumien ympäröimiä originaali versioita). Tavoiteltu maksimaalista säätöjen korostumista eli rengaskulmien säätöjen merkitys kasvaa, koska tolerassit pienenevät merkittävästi. Kallistuksenvakaajan tapauksessa merkitys on mielestäni "käsinkosketeltava". Iskunvaimennuksen ja jousien (jousivakioiden) merkitys kasvaa eli ominaisuudet korostuvat. Itseasiassa uskoisin itse hyötyväni, jos "laakeroisin" tuon kallistuksenvakaimen poikkitangon apurungon päälle.

Statistiikka

Viestiketjuista
306 835
Jäsenet
82 956
Uusin jäsen
Simo88

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom