Joo, siis kyllä minä olen sitä mieltä, että myös Sonyn ja MS:n olisi edelleen syytä pitää kiinni yksinoikeuksista. Tosin aika myöhäistähän se nyt on, kun kaikki on jo levitelty ympäriinsä (huomioin tässä myös PC:n). Ottaa aikaa, jos aletaan alusta rakentelemaan IP:tä. Mulle kävisi ihan hyvin vaikka 90-luvun tilanne, kun Segalla oli segapelit, Nintendolla nintendopelit ja PC:llä PC-pelit. Silloin pyöri myös vielä muutamia muitakin tekijöitä yrittämässä siinä sivussa.
Mitä Nintendoon tulee, niin ei se niin yksinkertaista ole, että kun vaan julkaistaisiin pelit kaikille alustoille, niin pelimyynti senkun kasvaisi räjähdysmäisesti. Voisi käydä ihan yhtä hyvin niin, että noiden pelien "taika" häviäisi ja sarjat ennen pitkää lässähtäisivät. Ylipäätään kuluttajien käyttäytymistä on aika vaikea ennustaa, ja eiköhän tätäkin vaihtoehtoa ole vuosien saatossa Nintendolla pohdittu. Tuskin olisi Switchin myyntiluvut yli 150 miljoonaa, jos pelit olisi saatavilla siellä täällä muuallakin.
Mitä Nintendoon tulee, niin ei se niin yksinkertaista ole, että kun vaan julkaistaisiin pelit kaikille alustoille, niin pelimyynti senkun kasvaisi räjähdysmäisesti. Voisi käydä ihan yhtä hyvin niin, että noiden pelien "taika" häviäisi ja sarjat ennen pitkää lässähtäisivät. Ylipäätään kuluttajien käyttäytymistä on aika vaikea ennustaa, ja eiköhän tätäkin vaihtoehtoa ole vuosien saatossa Nintendolla pohdittu. Tuskin olisi Switchin myyntiluvut yli 150 miljoonaa, jos pelit olisi saatavilla siellä täällä muuallakin.

Ja miten käy kun laitteella ei pyöritellä UHD elokuvia levyltä. Onko se nyt huono vai hyvä juttu