PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Mun mielestä tässä nyt ei ole kyllä mitään kovin erikoista. Lue vaikka koko stoori alusta asti. Venalaine heitti muka positiivisen kommentin kuinka on taas yrittänyt pelailla pc:llä ja paskaahan se oli niiltä osin, mitkä liittyy itse alustaan.

En ymmärrä, miten voit lukea viestin niin, että paskaahan se oli, kun sanoin ihan suoraan, että ihan hauskaa oli pelata. Tämä on juuri tätä, että viesti tulkitaan joko tarkoituksella tai tahattomasti ihan liian negatiivisesti. Ylipäätään ihmetyttää, miten osa kokee ”omaa alustaa” koskevan kritiikinkin lähes henkilökohtaisena loukkauksena.

No sanotaan nyt vaikka kokoonpanon laajennettavuus tarvittaessa / haluttaessa. Ja edelleen, toki PC:ssä on varmasti monelle ihmiselle hyviä juttuja, ne eivät vaan ole merkityksellisiä minulle. Hyvä esimerkki vaikka modit. Pelaan pelit sellaisena kuin ovat ja kiinnostus modeja kohtaan on puhdas nolla, olipa alusta hypoteettisesti mikä hyvänsä (tuskin siis kiinnostaisi konsolillakaan).
No hyvä että löytyy edes joku asia, vaikka itse pelaamiseen/pelikokemuksenhan tuo laajennettavuus ei suoranaisesti liity.

Edelleen on hyvin vaikeaa uskoa, että missään pelissä mitä olet pelannut, ei ole ikinä ollut mitään ärsyttävää asiaa, jonka olisit halunnut korjata/muuttaa. Modeilla se PC:llä.usein onnistuu. Ja se Pc:n mahdollistama parempi FPS, Grafiikka, responsiivisempi ohjaus yms. kyllä on todellisuutta, vaikka sinä olisit puikoissa. Se että ne ei ole sinulle niin tärkeitä, ei tee niistä olemassa olemattomia. Se on aivan sata varma, että jos pelaisit peräkkäin 30-60 FPS:n välillä seilaavaa konsoli FPS:ää ja 120 FPS pyörivää pc versiota, niin huomasit eron. Se että se ei ole sinulle niin tärkeä asia, että vaihtaisit PC pelaamiseen, ei tee siitä asiaa, mitä ei ole olemassa.

En nyt välttämättä sanoisi, että peli on konsolilla aina parempi. Siis se peli itsessään (esim. jonkun multiplattarin tapauksessa). Alustan ominaisuudet ja käytettävyys kokonaisuutena vaan ratkaisevat sen, millä pelaan. Lopulta tosi yksinkertainen juttu.

No jos se kokonaisuus on sulle se mikä sen ratkaisee (Pelikokemushan sinun mukaan koostuu kaikesta aina pelin hankkimisesta lähtien), niin onhan se silloin sinun mielestä konsolilla parempi ja pelaat mieluummin pelisi sillä, jos se on mahdollista. Se on ihan ok ja jokaisen oma valinta.

En ymmärrä, miten voit lukea viestin niin, että paskaahan se oli, kun sanoin ihan suoraan, että ihan hauskaa oli pelata. Tämä on juuri tätä, että viesti tulkitaan joko tarkoituksella tai tahattomasti ihan liian negatiivisesti. Ylipäätään ihmetyttää, miten osa kokee ”omaa alustaa” koskevan kritiikinkin lähes henkilökohtaisena loukkauksena.

Niin hauskaa pelata juuri sitä peliä, mutta... Eli peli on se mikä oli sitä hauskaa, ei se että pelasit PC:llä. Se oli ihan sen viestinkin perusteella "paskaa" kun joutuu säätämään. Se on se asia, minkä mun mielestä nimenomaan halusit päästän kirjoittamaan. Vaikea uskoa, että olisit kirjoittanut mitään tuosta pelisessiosta, jos ei olisi ollut tuota säätämiseen liittyvää aspektia siinä mukana.

En koe kritiikkiä alustaan henkilökohtaisena loukkauksena. Tiedän kyllä oikein hyvin, että PC:n kanssa joutuu/saa säätää.

Mun mielestä tässä nyt ei ole kyllä mitään kovin erikoista. Lue vaikka koko stoori alusta asti. Venalaine heitti muka positiivisen kommentin kuinka on taas yrittänyt pelailla pc:llä ja paskaahan se oli niiltä osin, mitkä liittyy itse alustaan. Minä ihmettelin omasta mielestä ihan aiheessa, miksi alkoi säätää pitkään ollutta konettaan vasta nyt, kun sen olisi voinut tehdä ajat sitten. Tai jos on tiennyt, että ei ole säädetty, niin miksi se pitää tuoda esiin, kuin se olisi yllättäen tullut vastaan. Ottaen huomioon henkilön aiemmat viestit ja suhtautumisen aiheeseen, alkoi toki vahvasti tuntua sillee että on haluttu taas vaan löytää negaa, mitä tänne heittää.

Venalaine on sanonut lukemattomia kertoja, että nuo asiat ei merkitse hänelle mitään, ja ne ei hänelle tee peleistä yhtään parempia, joten ei ne ole hänen mielestä asioita jotka tarjosivat hänelle parempaa pelikokemusta PC:llä. Aiheesta on keskusteltu viesti tolkulla, eikä esiin ole tullut yhtä ainoata asiaa/osa-aluetta, missä PC tarjoaisi hänelle parempaa pelikokemusta. Ei mitään.

Siksi minun on hyvin vaikeaa uskoa, että hän oikeasti ajattelisi, että PC voisi olla hänen mielestään alustana jossain asioissa parempi, tai että hänellä olisi oikeasti mitään oikeasti positiivista sanottavaa PC:stä pelialustana.

Minä voi ihan heti sanoa, että ihan mielellään ottaisin konsolin helppouden ja käytön sujuvuuden, jos sen voisi yhdistää niihin asioihin/etuihin, joita PC tarjoaa. Semmoinen laite kelpaisi kyllä.
Johan tästä @venalaine PC säätämisestä keskusteltiin. En edelleenkään ymmärrä miksi PC pitäisi tuunata optimiksi johonkin käyttötarkoitukseen ennen kuin sitä alkaa käyttämään siihen. Jos koneella on tullut vaikka enimmäkseen pyöriteltyä Exceliä ja katsottua YouTubea niin ennemmin olisin yllättynyt ennakoivasta optimoinnista pelaamiseen kuin sen puutteesta. Tarpeesta tuoda asiaa esiin en tiedä mutta tuodaanhan täällä ties minkälaista esiin muuten vaan (esimerkkinä vaikka hiljattainen Hades 2 ja oletettu 9070XT kokoonpano vs. Switch 1 vertaus).

Negaahan tässä ketjussa nyt pyritään, valitettavasti, enimmäkseen etsimään puolin ja toisin niin erikoista nostaa juuri yksi yksittäinen käyttäjä tikun nokkaan siitä. Etsivätkö esim. PC pelaajat noin yleisesti mielestäsi hirveästi positiivisia asioita toisesta puolesta vai keskittyvätkö enemmän oman ylistykseen ja muun heikkouksiin?

Äsken puhuttiin siitä mitä PC tuo laitteena pöytään. Nyt on taas pelikokemus. En toisen henkilön kokemusta lähde määrittelemään.

Varmasti konsolin ja PC:n vahvuuksia yhdistävä laite kiinnostaisi monia.

Se että ne ei ole sinulle niin tärkeitä, ei tee niistä olemassa olemattomia. Se on aivan sata varma, että jos pelaisit peräkkäin 30-60 FPS:n välillä seilaavaa konsoli FPS:ää ja 120 FPS pyörivää pc versiota, niin huomasit eron. Se että se ei ole sinulle niin tärkeä asia, että vaihtaisit PC pelaamiseen, ei tee siitä asiaa, mitä ei ole olemassa.
Ei kai näin väitettykään?

Johan tästä @venalaine PC säätämisestä keskusteltiin. En edelleenkään ymmärrä miksi PC pitäisi tuunata optimiksi johonkin käyttötarkoitukseen ennen kuin sitä alkaa käyttämään siihen. Jos koneella on tullut vaikka enimmäkseen pyöriteltyä Exceliä ja katsottua YouTubea niin ennemmin olisin yllättynyt ennakoivasta optimoinnista pelaamiseen kuin sen puutteesta. Tarpeesta tuoda asiaa esiin en tiedä mutta tuodaanhan täällä ties minkälaista esiin muuten vaan (esimerkkinä vaikka hiljattainen Hades 2 ja oletettu 9070XT kokoonpano vs. Switch 1 vertaus).

Se herätetoshomma tuli käsiteltyä kyllä. Mutta silti ei se ihan voinut yllättäen tulla se säätämisen tarve kesken pelisession, kun tiedossa oli, että sitä ei oltu aiemmin tehty.

Negaahan tässä ketjussa nyt pyritään, valitettavasti, enimmäkseen etsimään puolin ja toisin niin erikoista nostaa juuri yksi yksittäinen käyttäjä tikun nokkaan siitä. Etsivätkö esim. PC pelaajat noin yleisesti mielestäsi hirveästi positiivisia asioita toisesta puolesta vai keskittyvätkö enemmän oman ylistykseen ja muun heikkouksiin?

No minulla ei ole sellaista pyrkimystä kyllä. Ei ole ollut tarkoitus nostaa erityisesti ketään käyttäjää tikun nokkaan. Katson löhinnä kommentteja/tekstejä, enkä sitä, kuka ne kirjoittaa. Tietysti otan huomioon kirjoittajan aiemmatkin kirjoitukset, mitkä jääneet mieleen. Toki itseä PC pelaajana nuo toiseen suuntaan menevät kommentit ei niin paljoa kiinnosta, että jaksaisi niihin puuttua, vaikka aikamoista juttua meneekin sinnekin suuntaan.
Ei kai näin väitettykään?

Kyllä näin on väitetty. Eivät kuulemma näy/tunnu hänellä mitenkään, joten ei kuulemma voi näiltäkään osin saada parempaa kokemusta PC:llä.

Edelleen on hyvin vaikeaa uskoa, että missään pelissä mitä olet pelannut, ei ole ikinä ollut mitään ärsyttävää asiaa, jonka olisit halunnut korjata/muuttaa. Modeilla se PC:llä.usein onnistuu. Ja se Pc:n mahdollistama parempi FPS, Grafiikka, responsiivisempi ohjaus yms. kyllä on todellisuutta, vaikka sinä olisit puikoissa. Se että ne ei ole sinulle niin tärkeitä, ei tee niistä olemassa olemattomia. Se on aivan sata varma, että jos pelaisit peräkkäin 30-60 FPS:n välillä seilaavaa konsoli FPS:ää ja 120 FPS pyörivää pc versiota, niin huomasit eron. Se että se ei ole sinulle niin tärkeä asia, että vaihtaisit PC pelaamiseen, ei tee siitä asiaa, mitä ei ole olemassa.

Enhän minä ole sanonut, että missään pelaamassani pelissä ei olisi mitään, mitä haluaisin korjata tai muuttaa. On toki. Annan vaan teosten olla mitä ovat, ja jos liikaa alkaa ärsyttää, niin aina maailmaan pelejä mahtuu ja voi vaihtaa.

Noihin fps juttuihin sanoisin, että enhän minä niiden olemassaoloa tai merkitystä kiellä. Ne eivät vaan ole minulle, niin tärkeitä, että määräisivät valintojani. Esim. sinulle voivat toki olla ja se on enemmän kuin ok.

Niin hauskaa pelata juuri sitä peliä, mutta... Eli peli on se mikä oli sitä hauskaa, ei se että pelasit PC:llä. Se oli ihan sen viestinkin perusteella "paskaa" kun joutuu säätämään. Se on se asia, minkä mun mielestä nimenomaan halusit päästän kirjoittamaan. Vaikea uskoa, että olisit kirjoittanut mitään tuosta pelisessiosta, jos ei olisi ollut tuota säätämiseen liittyvää aspektia siinä mukana.

Muistaakseni tuossa postauksessa en mainninnut edes mitään tiettyä peliä, vaan sanoin vaan, että pelasin taas PC:llä ja ihan hauskaa oli, mutta oli myös säätöä. Mielestäni aika neutraali lausunto. En sanonut, että oli paskaa/hirveää ja ei enää ikinä. Sen sijaan myöhemmissä viesteissä kerroin, että pelasin taas PC:llä CS:ää.

Kyllä näin on väitetty. Eivät kuulemma näy/tunnu hänellä mitenkään, joten ei kuulemma voi näiltäkään osin saada parempaa kokemusta PC:llä.

Itse asiassa ei ole. En ole sanonut, että ei näy/tunnu mitenkään. Sen sijaan olen sanonut, että eivät ole minulle niin merkityksellisiä. Siinä on vissi ero, että kieltääkö asioiden olemassa olon vai sanooko vain, että ne eivät ole prioriteetteja. Aikuiseksi kun elää, niin ymmärtää, että kaikki ei tapahdu asteikolla parasta ikinä - paskaa ja on olemassa muitakin sävyjä kuin musta ja valkea.

Statistiikka

Viestiketjuista
288 522
Jäsenet
79 492
Uusin jäsen
Jaaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom