PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

no lag or delay that even the best USB external hard drives can’t hold a candle to.
An external hard drive, by comparison, will offer slower speeds. This is particularly the case with older external HDDs, and even though newer external SSDs are impressively quick, they still won’t be as fast as an expansion card.
linkissäsi ei ole mitään testejä lukuja tmv, sanotaan vaan että ''can't hold a candle to''

btw aikaisemmin linkkaamani testi kelpasi sinulle, miksi ei enää?
Vertaatko nyt ihan oikeasti valmistajan ilmoittamaa nopeutta testattuun nopeuteen🤦
Vähemmän yllättäen löytyy testejä jotka puhuu ihan päinvastaista, kuin kymmenen viestin ihme🙄🤷
ottaa varmaa koville kun kymmenen viestin ihme osaa väitellä, tosin kuin sinä :coffee:

Eiköhän tuo tarpeettomaksi jää vaikka samalla liittimellä tulisi ratkaisu. MS tuskin haluaa että seuraava sukupolvi on rajoitettu 2GB/s höpökortteihin.
Jää ainakin se teoreettinen mahdollisuus käyttää sitä edellisten sukupolven peleihin uudella konsolilla, jos liitin pysyy samana. Liittimen vaihtuessa ei jää tuotakaan.

Mutta joo, jos on ostanut PS5:lle kunnon NVME4 aseman niin sen voinee siirtää suoraan PS6 ja käyttää mahdollisesti jopa ihan uusien seuraavan sukupolven pelienkin kanssa. Tuo nostaa MS:n ratkaisun hintaa epäsuorasti vielä lisää.

Viimeksi muokattu:
Vaikka itse luopuisikin aina edellisestä konsolista uuden generaation tultua, niin eiköhän tuollaisen aina myytyä saa. Aina on ihmisiä (kuten minä), jotka haalivat myös vanhoja konsoleita ja niiden tarvikkeita. Tiedä vaikka painuu loppuhinta sen puolta halvemman levyn tasolle, jos myy palikan, kun ei enää itse tarvitse. 😂

Kaiken hardiksen nyt saa aina myytyä... Miten tuolla mitään on mitään vaikutusta mihinkään suuntaan. Olen minäkin myynyt aina vanhat koneen osat. Ei se silti tee PC:n ostamista/kasaamista suhteessa yhtään sen halvemmaksi konsoleihin verrattuna, kun sen vanhan konsolinkin saa myytyä.

Sen puolta halvemmankin levyn saa yllättäen myytyä...

Viimeksi muokattu:
linkissäsi ei ole mitään testejä lukuja tmv, sanotaan vaan että ''can't hold a candle to''

btw aikaisemmin linkkaamani testi kelpasi sinulle, miksi ei enää?

ottaa varmaa koville kun kymmenen viestin ihme osaa väitellä, tosin kuin sinä :coffee:
Täällä mainostettiin että nuo pc:een ja ps5 sisäiset muistit on nopeampia kuin ulkoiset kovot. Olenko väärässä?
Ps. 🤦

Kaiken hardiksen nyt saa aina myytyä... Miten tuolla mitään on mitään vaikutusta mihinkään suuntaan. Olen minäkin myynyt aina vanhat koneen osat. Ei se silti tee PC:n ostamista/kasaamista suhteessa yhtään sen halvemmaksi konsoleihin verrattuna, kun sen vanhan konsolinkin saa myytyä.

Sen puolta halvemmankin levyn saa yllättäen myytyä...

No pääsee ainakin siitä turhaksi jääneestä levystä eroon, jos se niin ahdistaa. Mutta aikalailla loppuun kaluttu taitaa alkaa olemaan tuo massamuistikeissi.

Tuo boxin muistikortti on yhtä nopea kuin sen sisäinen kovo🤷
sitten on sisäinen kovo aika perkeleen hidas :D edelleen "Blackmagic saw the card hit 738.4.MB/s read and 308.1MB/s write"

tuo on murto osa nykyisten m.2 ssd levyjen nopeudesta ja hitaampi kuin linkkaamani lenovo. ota ne fanilasit pois niin näet päivänselvästi itsekin

Ei ole kyllä minunkaan silmääni mitään tyrkyttämistä sattunut. Jos joku jotain tyrkyttää, niin kyllä se tulee tuolta PC-leirin puolelta, missä toisinaan ollaan sitä mieltä, että kaikkien pitäisi oikeastaan pelata PC:llä.

Mitäs muuten on tapahtunut, kun pomk ei ole useaan päivään ollut kertomassa, miten hommat menee, mutta tilalle on ilmestynyt varsin samanlaisella ulosannilla siunattu pixelpeeper… Serkku tai muutoin sukulaissielu vaan?

No pääsee ainakin siitä turhaksi jääneestä levystä eroon, jos se niin ahdistaa. Mutta aikalailla loppuun kaluttu taitaa alkaa olemaan tuo massamuistikeissi.

No onhan se ollut alusta asti aika "loppuunkaluttu". Fakta kun on se, että tuo XBOX lisätallennustilan ratkaisu on aivan ylihinnoiteltu propietary paska, mutta silti jotkut sitä haluaa puolustella. En vaan käsitä, miten vaikeaa on suhtautua asioihin objektiivisesti ja uskoa faktoihin, mitä on esitetty, eikä alituiseen käännellä ja väännellä asioita.

Se on ihan fine jos jonkun mielestä on ok maksaa noin paljon esim. tuosta lisätilasta boxiin, mutta voi sen silti myöntää, että on aivan ylihintasta ja todella paska ratkaisu kuluttajan näkökulmasta.

Kyllä esimerkiksi minä tiedän, että olen maksanut "törkyhintaa" näyttiksestä, enkä ole vaahtoamassa nöäyttisketjuissa, että olipa kohtuullinen hinta...

Viimeksi muokattu:
No mutta jos nyt ajatellaan, että ostaisin vaikka PS5:een jonkin ihan asiallisen levyn heatsinkilla (ei välttämättä halvinta mahdollista) ja se tulisi luokkaa joitakin kymmeniä euroja halvemmaksi, niin tekeekö se tästä levystä "aivan ylihinnoitellun". Jotain suhteellisuudentajua olisi hyvä olla näissä hommissa. Toki ymmärrän, että jonkun kohdalla voi olla tilanne se, että pitää laskea jokainen euro, kun taas toisen talous ei kaadu kymmeniin euroihin. Tietysti, jos on tiukkaa, niin silloin on varmaan parempaakin ostettavaa kuin ekstralevytila pelikonsoliin. Ja paska ratkaisu kuluttajan näkökulmasta millä perusteella (muu kuin tuo hinta)? Käytettävyydeltään ei voisi ainakaan enää paljon helpommaksi mennä.

Kyllä minä sen myönnän, että onhan se levy kalliimpi kuin normi (m.2) ssd:t, mutta ei siitä nyt ihan vielä voi vetää yhtäläisyysmerkkejä aivan ylihintaiseen ja kuluttajalle todella paskaan ratkaisuun.

Jos unohdetaan tämä XBox ja katsotaan vaikka Verkkokauppa.comista ulkoisia SSD kovalevyjä kapasiteetissa 2 teraa, niin siellä on useita eri vaihtoehtoja hintaluokassa 140 € - 320 € (jätin pois yhden 1255 € maksavan, että ei tule paskamyrskyä). Onko kaikki muut paitsi halvin vaihtoehto ylihinnoiteltua paskaa?

Viimeksi muokattu:
Ja paska ratkaisu kuluttajan näkökulmasta millä perusteella (muu kuin tuo hinta)? Käytettävyydeltään ei voisi ainakaan enää paljon helpommaksi mennä.
Johan niitä tässä on käsitelty, mutta tuodaan uudestaan esille. Proprietary systeemi, joka ei perustu mihinkään avoimeen standardiin tmv=vähemmän vaihtoehtoja, vähemmän kilpailua. Konkreettisesti paska ratkaisu. Toki jos on aivan palikka eikä ruuvari pysy kädessä 1.5min niin sitten joo ei muuta kuin tuo mäsän ratkaisu kiinni.
Kyllä minä sen myönnän, että onhan se levy kalliimpi kuin normi (m.2) ssd:t, mutta ei siitä nyt ihan vielä voi vetää yhtäläisyysmerkkejä aivan ylihintaiseen ja kuluttajalle todella paskaan ratkaisuun.
Miksi ei voisi? Jos tämä tallennustilan laajennuspuoli olisi suunniteltu kuluttajaystävällisemmin niin koko keskustelua ei käytäisi.

Kyllä mulla ainakin ruuvari pysyy kädessä, mutta en silti ymmärrä, mikä ongelma tuossa on. En koe, että tuo minun PS5 olisi paljon ”kuluttajaystävällisempi” kuin vieressä nököttävä Series X. Jos jompaan kumpaan levyn tarvitsen, niin ostan ja sillä hyvä.

Minä pahoin pelkään, että olisipa se MS:n ratkaisu mikä hyvänsä, niin täällä tietty porukka olisi sitä mieltä, että ihan paska. Se nyt vaan kuuluu asiaan.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 086
Jäsenet
78 914
Uusin jäsen
JimiM111

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom