Monesti niitä launchereita on kuitenkin käytännössä enemmän. Vaikka en kova PC-pelaaja olekaan, niin jo minulla näyttäisi olevan noita työpöydällä 7 kappaletta.
Pelaan melko laidasta laitaan pelejä, ja mulla niitä launchereita on 3

Steam, Ubisoft ja Epic. Mitkä nuo sun 7 launcheria on? Vinkki: Steamissa on lähes kaikki pelijulkaisut. Epic kylkeen vielä tarjousten vuoksi, ja kovaa ajoa. Toinen vinkki, vaikka siellä olisi 30 launcheria, niistä ei ole periaatteessa mitään haittaa, kun itse launcherit vie niin vähän tilaa kiintolevyltä.
Ja ei noissa käyttäjä pysy ikuisesti logattuna sisään. On tullut huomattua, että syystä tai toisesta (tietoturva) on toisinaan käyttäjä loggaantunut omia aikojaan ulos.
Mulla ei ole Steam tai Ubisoft Connect pitkään aikaan pyytänyt kirjautumaan, kun nuo nykyisin muistaa laitteen osoitteen = tietoturvallista + vaivatonta käyttäjälle. Toki mikään ei ole ikuista, ja tietoturva syistä voi joutua joskus loggaamaan sisään, samoin joudun kirjautua joka kerta PS5 ohjaimella sisään omaan profiiliin, joka on onneksi nopeaa, mutta sen sijaan internetin yhdistäminen on PC:llä taas nopeampaa. En silti arvota jotain 10 sekuntia kummankaan eduksi, vaikka välillä pleikkari hieman etsisi nettiyhteyttä. Jos on hirveä hätähousu, ei kannata harrastaa mitään.
Ongelmia ei ilmaannu jatkuvasti, mutta toisinaan ja käytännössäkin sitä tulee jokaiselle joskus esiin. "...jos ei sattumoisin osaa, niin valitse Nvidian näytönohjain ja paina click hiirellä "optimoi pelit automaattisesti".
Erittäin harvoin niitä ongelmia on PC:llä peruspelaajilla, jotka ei säädä joka asiaa. Jos olet oikeasti viime aikoina pelannut PC:llä, niin tiedät tämän kyllä. Niin ja tässä minun PS5 kokemus: NHL25 kaatunut muutaman kerran virheeseen itse pelissä, veikkaan syypääksi EA-sportsia, mutta fakta silti että konsolillani on ollut ongelma. Syytänkö asiasta Sonyä ja pidänkö PS paskana alustana tästä johtuen? No en todellakaan. Vaikka olisi Sonyn vika, niin voivoi, elämä ei ole täydellistä. PC:lläkin monet ongelmat johtuu pelintekijöiden osaamattomuudesta.
Ja mulla ei muuten ole edes nVidian näyttistä.
Ok mikä kortti sulla on AMD:lta? Nvidia ei ole pakollinen, en ole pitkään aikaan pelannut peliä, jossa asetukset ei olisi valmiiksi riittävät kasuaali-pelaajille. Pelintekijät ei halua huonoa mainetta siitä, että tietämättömät yrittää jollain RTX 3050 kortilla pyörittää ultra-asetuksia, ja sitten mattopommittaa Steam-arvosteluja ''koska ei pyöri hyvin''. Siksi ne pelintekijät ovat jo hyvän aikaa laittaneet pelin haistelemaan ekalla käynnistyksellä oikean suuntaiset asetukset.
Mitä tulee headsetin profiilien säätösoftaan, niin eipä tosiaan konsolille ole käyttiksen itsensä tarjoamia säätöjä enempää vaihtoehtoja, mutta niillä (ja Sonyn kuulokkeiden namiskoilla) olen ainakin minä tähän asti pärjännyt.
Tavalliset pelaajat varmasti pärjääkin näin.