Vai sittenkin pelkkä concord?Useita Playstation pelejä tulossa Xboxille, ja ihan Single player AAA pelejä

Ne on hoksannu että xbox ja gaas menee käsi kädessä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vai sittenkin pelkkä concord?Useita Playstation pelejä tulossa Xboxille, ja ihan Single player AAA pelejä
Viimeisin analyytikkojen tekemä arvio myynneistä on 31.5 miljoonaa on viimevuoden marraskuusta, eiköhän laitteita ole senkin jälkeen myyty useampi miljoona, olihan siinä joulusesonkikin välissä, sanotaan nyt että vaikka 35 miljoonaa. Puolet on ihan hyvä palttiarallaa heitto. Jutun kontekstissa on aivan sama onko niitä Xboxeja 35 vai 40 miljoonaa.PS5 Has Best Holiday Ever, Overall Sales Pass 75 million - IGN
Oikein kun fanilasien takaa tiirailee niin voi nähdä 30 miljoonan myydyn Xbox konsolin olevan puolet Sonyn arviolta 80 miljoonasta![]()
Mäsän leluja ei paikoin enää ole myynnissäkään joten hiljaista on lisämyyntien kanssa. Konsolimyyntien ero venyy päivä päivältä suuremmaksi ja on menossa 2/3 Sonylle ja mäsälle loput. Valtava floppi siis kyseessä mäsälle ja Sony on jälleen kerran rikkomassa 100 miljoonan myydyn konsolin rajapyykkiä.PS5 Has Best Holiday Ever, Overall Sales Pass 75 million - IGN
Oikein kun fanilasien takaa tiirailee niin voi nähdä 30 miljoonan myydyn Xbox konsolin olevan puolet Sonyn arviolta 80 miljoonasta![]()
Vähän sama kuin ostaisi 30 eurolla auton joka kulkee 30 km/h, ja perustelisi kuinka eurolla saa yhden kilometrin tunnissa samalla kun mersut ja ferrarit maksaa enemmän per/kmh.Keskiarvollisesti yhdellä eurolla saa yhden pikselin ruudulle, ei yhtään huonompi diili tuo Series S, en ymmärrä mitä jengi vouhottaa.![]()
Silti Sonykin on lähtenyt multiplatta tielleMäsän leluja ei paikoin enää ole myynnissäkään joten hiljaista on lisämyyntien kanssa. Konsolimyyntien ero venyy päivä päivältä suuremmaksi ja on menossa 2/3 Sonylle ja mäsälle loput. Valtava floppi siis kyseessä mäsälle ja Sony on jälleen kerran rikkomassa 100 miljoonan myydyn konsolin rajapyykkiä.
Oletko kuullut firmojen kasvavista tulostavoitteista koskaan? Nämä mammutit kuten Sony ja mäsä eivät ole sinun eikä minun kavereita vaan kaikki keinot käytetään jotta kassavirta kiihtyisi. Mäsän tapauksessa pelit pakotetaan tuomaan muille koska konsolibisnes rypee huolella jo toista sukupolvea.Silti Sonykin on lähtenyt multiplatta tielleehkä ne konsolimyynnit ei olekkaan ihan kaikki kaikessa
kuinkahan paljon scalpereilla on ps femmaa varastoissa
![]()
Ai eikö me saadakkaan mitään palkintoa tästä sotimisestaOletko kuullut firmojen kasvavista tulostavoitteista koskaan? Nämä mammutit kuten Sony ja mäsä eivät ole sinun eikä minun kavereita vaan kaikki keinot käytetään jotta kassavirta kiihtyisi. Mäsän tapauksessa pelit pakotetaan tuomaan muille koska konsolibisnes rypee huolella jo toista sukupolvea.
Palkinto on se nautinto kun yhä useampi PC luo pelaajille ylivoimaisia elämyksiä.Ai eikö me saadakkaan mitään palkintoa tästä sotimisesta![]()
Ja kyllähän sen tälläkin foorumilla huomaa kuinka useamman pelin aiheessa keskustellaan enemmän pc väen ongelmista ja niiden ratkaisuista kuin itse pelistä.Luo kelle luo. Juuri tässä Steam- ja Epic-kirjastojani selailin ja totesin, että täällä on muuten helkutin monta peliä, mitkä olen konsolilla pelannut, mutta PC:llä en edes käynnistänyt tai jos olen, niin vain pari minuuttia pelannut.
Aika moni keskustelu koskee FPS:ää ja grafiikka-asetuksia, jotka on täysin vapaavalintaisia "ongelmia". PC:llä ei ole pakko säätää mitään noista, pelit ja Nvidian sovellus osaa automaattisesti laittaa PC-raudalle X riittävän oikeat asetukset keskiverto pelaajalle. Ja noin suurin osa PC:llä pelaakin, ja rautakin on lähempänä konsoleita kuin huippu PC:tä.Ja kyllähän sen tälläkin foorumilla huomaa kuinka useamman pelin aiheessa keskustellaan enemmän pc väen ongelmista ja niiden ratkaisuista kuin itse pelistä.
Kannattaa toki ostaa vain pelejä mitä aikoo pelata. Refundi on hyvä idea sit jos huomaa parin minuutin aikana että peli ei oo oman ajan arvoinen.Luo kelle luo. Juuri tässä Steam- ja Epic-kirjastojani selailin ja totesin, että täällä on muuten helkutin monta peliä, mitkä olen konsolilla pelannut, mutta PC:llä en edes käynnistänyt tai jos olen, niin vain pari minuuttia pelannut.
Toki taitaa se tyypillisin pc:ee pelaaja pelata jollain ihan muulla kuin sillä 5090 ympärille kasatulla monsterilla.Palkinto on se nautinto kun yhä useampi PC luo pelaajille ylivoimaisia elämyksiä.
Monelta hudilta säästynyt gamepassin takiaKannattaa toki ostaa vain pelejä mitä aikoo pelata. Refundi on hyvä idea sit jos huomaa parin minuutin aikana että peli ei oo oman ajan arvoinen.
Taitaa myös tyypillisin Xbox pelaaja pelata jollain ihan muulla kuin sillä 12 teraflopsin monsterillaToki taitaa se tyypillisin pc:ee pelaaja pelata jollain ihan muulla kuin sillä 5090 ympärille kasatulla monsterilla.
Jos otetaan käyttöön saatavilla olevat luvut, niin SX konsolilla pelaajia on hieman enemmän kuin SS konsolilla.Taitaa myös tyypillisin Xbox pelaaja pelata jollain ihan muulla kuin sillä 12 teraflopsin monsterillaeikä sitä 5090 tasoa tarvitse ylivoimaiseen kokemukseen konsoleihin verrattuna.
Niin, ja tyypillinen xbox pelaaja pelaa sillä series s:llä jopa vain 300p resolla.Toki taitaa se tyypillisin pc:ee pelaaja pelata jollain ihan muulla kuin sillä 5090 ympärille kasatulla monsterilla.
Varmaan osumalta myös. Sinne kun tulee vain murto-osa peleistä. Erityisesti pelivalikoiman laajuus tuossa palvelussa on aika kehno.Monelta hudilta säästynyt gamepassin takia![]()
Varmaan 5090? Vai mitä nyt heititkään viimeisenä ilmoille esimerkinomaisena pc näyttiksenä.Mikä oli se taso 2020 jolla sai ylivoimaisen kokemuksen SX verrattuna?
Mitenköhän MS näkee tuon Series S konsolinsa? Heillä tarkat tiedot kuinka moni on nettiin liitettynä, eli tarkkaa käyttäjämäärää saatavilla. Kun S malli julkaistiin vuosia sitten, se vaikutti ehkäpä osin tarpeettomalta, ja oikeastaan nyt vaikuttaa vieläkin enemmän sellaislta, mutta minulla ei olekaan niitä lukuja käytettävissä mitä Microsoftilla on.Niin, ja tyypillinen xbox pelaaja pelaa sillä series s:llä jopa vain 300p resolla.
Kannattaa toki ostaa vain pelejä mitä aikoo pelata. Refundi on hyvä idea sit jos huomaa parin minuutin aikana että peli ei oo oman ajan arvoinen.
Heh, maalitolpat siirtyy taas. Oliko 5090 saatavilla vuonna 2020, vai miksi sen toit esille?Mikä oli se taso 2020 jolla sai ylivoimaisen kokemuksen SX verrattuna?
Tarjosi se ylivoimaista kokemusta verrattuna mihinkään 2019 saatavilla olevaan konsoliin.2019 loppuvuodesta ilmestynyt 2070 superi ei tarjonnut ylivoimaista kokemusta, no ehkä hinnan osalta joka oli 39€ enemmän kuin SX konsoli![]()
Onko paljonkin sellaisia pelejä tullut pelattua joiden pc versioita on joutunut odottelemaan?Useimmiten pelaan pelit konsolilla tuoreeltaan, ja sitten kun PC-versio joskus tulee, ei siihen jaksa enää aikaa juuri käyttää.
Ilmaispeleistä valittaminen on hyvä harrastus.Suurin osa noista saatu PC:lle ilmaiseksi Epicin kautta tai sitten ostanut parilla eurolla jostain alesta.
Vähän kuin jos toteaisin että ei ole tullut konsolipelejä pelailtua vaikka niitä kirjastosta saisi ilmaiseksi. Mielestäni kertoo kaiken olennaisen konsolipelaamisesta tämä anekdootti.Enkä minä noista ilmaispeleistä valita. Kunhan totesin, että eipä ole tullut pelattua ko. pelejä PC:llä, vaikka kirjastossa ovatkin.
Yhtä tyhjää kuin toi mitä aiemmin kirjoitit:Ihan hyvinhän sinä voit noin sanoa, eipä tuo minua haittaa. Sitä en kyllä tiedä, että mitä tarkoitat tuolla "kertoo kaiken olennaisen konsolipelaamisesta tämä anekdootti". Kuulostaa vähän tyhjähköltä lauseelta.
En ihan hoksaa tuonkaan pointtia.Luo kelle luo. Juuri tässä Steam- ja Epic-kirjastojani selailin ja totesin, että täällä on muuten helkutin monta peliä, mitkä olen konsolilla pelannut, mutta PC:llä en edes käynnistänyt tai jos olen, niin vain pari minuuttia pelannut.
Noin tonnilla sai myös tuohon aikaan erittäin pätevän koneen, vaikka näytönohjain / mainausbuumi nosti hintoja, niin prossuihin emolevyihin yms. se ei vaikuttanut. Kun verrokkina on konsolit, niin emolevyt ja virtalähteet voi olla tasoa "karvalakki", eli kunhan virtasuojaukset löytyy, mutta ei ylimääräisiä tilpehöörejä. Toki tilpehöörit emolevylle maksaa aika vähän, oma emolevyni oli noin 100 euroa, ja liitettävyydet aivan toista kuin konsoleissa. On se silti 100 euroa joo yhdestä osasta, mutta kukin voi itse arvottaa mikä on tarpeellista ja mikä eiTuskin se 2070 superi tarjosi yksinään minkäänlaista kokemusta. Rahaa piti lyödä lisää kylkeen toisen tai kenties kolmannenkin konsolin verran muiden komponenttien muodossa.
Kun verrokkina on konsolit, niin emolevyt ja virtalähteet voi olla tasoa "karvalakki", eli kunhan virtasuojaukset löytyy, mutta ei ylimääräisiä tilpehöörejä. Toki tilpehöörit emolevylle maksaa aika vähän, oma emolevyni oli noin 100 euroa, ja liitettävyydet aivan toista kuin konsoleissa. On se silti 100 euroa joo yhdestä osasta, mutta kukin voi itse arvottaa mikä on tarpeellista ja mikä ei![]()
Oho! Ja varmaan molemmat pelilaitteet samassa tilassa, samojen ohjainlaitteiden kanssa? Mielenkiintoista että toisella jaksaa pelata mutta toisella ei.Ihan juuri viime ajoilta yksi erimerkki on Ultra Street Fighter 4, minkä olen vuosia sitten ostanut PC:lle, mutta pelannut vain yhteensä neljä tuntia. No pari viikkoa sitten ostin sen ihan rahalla (tämän hetken täyteen hintaan) pleikkarille ja sillä olen nyt tässä ihan viime päivinä pelannut peliä tuplasti sen, mitä pelasin PC:llä useamman vuoden aikana.
Mites jos roudaatkin sen pleikkarin sinne työhuoneeseen, vieläkö kiinnostaa pelailla?No ei tietenkään ole samassa tilassa. Samoja ohjainlaitteita voi toki käyttää, jos haluaa. Ihan kaikkia valintoja kun ei ihminen pysty elämässään tekemään kuitenkaan esim. tämän ketjun vaatimusten mukaan. Konsolit löytyy olkkarista, makkarista ja pelihuoneesta ja PC työhuoneesta.
Varmaan katsovat tilastojansa miten porukka pelaa tyytyväisenä Minecrafteja ja Fortnitejansa. Tuskin kukaan ostaa XSS pelatakseen grafiikkamässy pelejänsä, ihan kuten tuskin kukaan rakentaa budjetti PC:tä pelatakseen 4K ultra säteenseuranta pelejä.Mitenköhän MS näkee tuon Series S konsolinsa?
Mites jos roudaatkin sen pleikkarin sinne työhuoneeseen, vieläkö kiinnostaa pelailla?
Eli onko vika laitteessa vai sen sijoittelussa. Taas.
Vaivattomuus tuskin on syynä, kun pelin ku pelin käynnistää parissa sekunnissa pc:llä jossa on vielä näppis ja hiiri valmiina kiinni siellä työhuoneessa.On pleikkari ja moni muukin konsoli ollut jossain välissä myös työhuoneen pöydällä kiinni samassa näytössä, missä myös PC ja kyllähän niillä pelattua on tullut. Ei siitä nyt oikein pääse yli eikä ympäri, että esim. konsolilla pelaamisen vaivattomuus saa - yllätys yllätys - mut pelaamaan niillä enemmän.
Peli kuin peli käynnistyy ihan samalla tavalla launcherista riippumatta. Painaa windows nappia, kirjoittaa pelin nimeä kunnes se näkyy ensimmäisenä vaihtoehtona, ja sitten paina 'enter'. Operaatiossa menee 0-2 sek. Tunnukset toki automaattisesti kirjattu sisään, sillä ei kai kukaan niin masokisti ole että niitä haluaisi kirjoitella pleikkarillakaan jokaisen käynnistyksen yhteydessä?Kyllä minä todennäköisesti omalta osaltani tilanteen tiedän parhaiten ja kyllä se on yksi ihan keskeinen syy. Pleikkarilla, ja konsoleilla ylipäätään, kaikki on paketoituna siihen yhteen, varsin simppeliin, käyttöliittymään. Pelit eivät ole siellä täällä eri palveluissa, joihin kaikkiin on omat tunnuksensa ja salasanansa jne. Ja vaikka miten toista väittäisi, niin kyllä PC:llä on edelleen laitteistoon ja softaan liittyviä yhteensopivuusongelmia, asetusten rukkaamista, sun muuta "pientä" säätöä vaativaa. Tätä ei tietenkään PC:n puolestapuhujat myönnä tai jos myöntää, niin vähintäänkin väheksyy asian vaikutusta.
Aika monta kertaa tässäkin ketjussa mainittu lepotila, jolla pääsee jatkamaan sekunneissa jo käynnissä olevaa peliä. Xboxilla tuo on toteutettu vielä paremmin, kun tukee useampaa peliä samanaikaisesti.Vaivattomuus tuskin on syynä, kun pelin ku pelin käynnistää parissa sekunnissa pc:llä jossa on vielä näppis ja hiiri valmiina kiinni siellä työhuoneessa.
Ts. mikä se vaiva oikein on, jota ei pleikalla ole?
Tuon saa esim. steam OS:llä jos kaipaa. Tai sit vaan alt-tab pelistä ulos ja jatkaa siitä mihin jäi kun palaa koneelle, jos ei steam os kiinnostele. PC tukee semmosta ominaisuutta ku multitasking ja siellä voi olla useampi ohjelma käynnissä. Esim. wordia ei tarvitse sulkea ennen ku käynnistää webbiselaimen tai vaikka tietokonepelin.Aika monta kertaa tässäkin ketjussa mainittu lepotila, jolla pääsee jatkamaan sekunneissa jo käynnissä olevaa peliä.
Tuoko se on nykyajan tiktok kansalle enää se ainoa tärkeä asia? Pelin pitää käynnistyä kolmessa sekunnissa että sitä viitsii pelata. Olisi mielenkiintoista tietää että miten kauan sitä itse peliä sitten pelataan. Kahdeksan sekuntia vai jopa kolmetoista? Itse en koskaan PC:llä enkä PS5:lla miettinyt että voi harmi kun Horizon Zero Dawn käynnistyi 14 sekuntia kun tästä kahden tunnin pelisessiosta jäi nyt nuo viimeiset sekunnit hyötykäyttämättä.Aika monta kertaa tässäkin ketjussa mainittu lepotila, jolla pääsee jatkamaan sekunneissa jo käynnissä olevaa peliä. Xboxilla tuo on toteutettu vielä paremmin, kun tukee useampaa peliä samanaikaisesti.
Pääset nopeammin peliin ja pelistä pois.
Ainakin se vaikuttaa olevan tärkeämpää kuin itse pelin pelattavuus. Ite mieluusti odotan jopa 10 sekuntia jos sit itse pelikokemus ei ole ihan haiseva kasa paskaa.Tuoko se on nykyajan tiktok kansalle enää se ainoa tärkeä asia? Pelin pitää käynnistyä kolmessa sekunnissa että sitä viitsii pelata.
Steamissa on noin 99,9% kaikista merkittävistä pelijulkaisuista. Jopa Ubisoftin pelit saa nykyisin Steamista. Epic joo halvempi joskus ja rockstar games vaatii omansa, eli 2-3 pelipalvelua (jotka mahdollistaa halvemmat pelit kuin konsolilla) koneella jotka ei vaadi edes tunnuksia ekan kerran jälkeen, et sää voi tätä oikeasti pitää minään etuna konsolille?Pelit eivät ole siellä täällä eri palveluissa, joihin kaikkiin on omat tunnuksensa ja salasanansa jne.
Tätä on käyty miljoona kertaa läpi tässä ketjussa, lue please muiden tekstejä tai käytä enemmän PC:täsi jos kerran sellaisen omistat. Yhteensopivuusongelmiin törmääminen on erittäin epätodennäköistä nykyisin myös PC:llä. Kyllä, ongelmiin törmää silti todennäköisemmin kuin konsolilla. 1 piste konsolille, entä jos haluaa asentaa jotain ohjelmaa esim. headsetin ääniprofiilille jotta kuulet vastustajat nettipelissä paremmin, mitä softia konsolit tarjoaa? Entä jos haluat io-techiin kirjoittaa pitkän tekstin nopeasti näppäimistöllä, onko konsolillaJa vaikka miten toista väittäisi, niin kyllä PC:llä on edelleen laitteistoon ja softaan liittyviä yhteensopivuusongelmia, asetusten rukkaamista, sun muuta "pientä" säätöä vaativaa.
Enemmän taidat itse korostaa liikaa näiden merkitystä. Vaivattomuus tuskin on keskiverto pelaajalle sitä, että mitään pientäkään säätöä ei saisi olla. Kyseessä on harrastus joissa on aina jotain säätöä. Vaikka PC:llä joutuisit 10 minuuttia säätämään jotain, niin se on useille sen arvoista, kun peliä X pelaa vaikka 100 tuntia, ilman että tarvii keskenkaiken säätää mitään.Tätä ei tietenkään PC:n puolestapuhujat myönnä tai jos myöntää, niin vähintäänkin väheksyy asian vaikutusta.
En tiedä Tiktok kansasta, mutta ainakin monelle ruuhkavuosissa elävälle tuo voi olla aika iso juttu.Tuoko se on nykyajan tiktok kansalle enää se ainoa tärkeä asia? Pelin pitää käynnistyä kolmessa sekunnissa että sitä viitsii pelata. Olisi mielenkiintoista tietää että miten kauan sitä itse peliä sitten pelataan. Kahdeksan sekuntia vai jopa kolmetoista? Itse en koskaan PC:llä enkä PS5:lla miettinyt että voi harmi kun Horizon Zero Dawn käynnistyi 14 sekuntia kun tästä kahden tunnin pelisessiosta jäi nyt nuo viimeiset sekunnit hyötykäyttämättä.
Hassua sinällään että PC:llä kyseinen horizon käynnistyy nopeampaa mitä PS5:lla... heh... Pitäisiköhän tuosta ottaa lyömäase oikein että syy miksi siirryin PC pelaajaksi oli tuo parin sekunnin ero Horizonin käynnistymisessä.
Kai sen ny pauselle saa ihan laitteesta riippumatta.Esim. jotain Death Strandingia pelatessa, et välttämättä pääse muutamaan tuntiin tallentamaan kun tulee cutsceneä cutscenen perään.
Tottakai saa, mutta ehkä vähän turha laittaa pauselle, jos ei edes tiedä milloin on seuraavan kerran mahdollista pelata. Viikon päästä?Kai sen ny pauselle saa ihan laitteesta riippumatta.
Mut pleikalla jos laittaa pauselle niin ei oo turha juttu?Tottakai saa, mutta ehkä vähän turha laittaa pauselle, jos ei edes tiedä milloin on seuraavan kerran mahdollista pelata. Viikon päästä?
Yritätkö tahallaan ymmärtää väärin vai mikä juttu?Mut pleikalla jos laittaa pauselle niin ei oo turha juttu?