- Liittynyt
- 09.03.2021
- Viestejä
- 725
Saas nähdä milloin rantautuu Suomeenkin tämä Xbox-konsolien hinnannosto.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saas nähdä milloin rantautuu Suomeenkin tämä Xbox-konsolien hinnannosto.
Tässä on vaan sellainen pieni ero että PS-vitosta myydään ja asiakkaat ostaa, xboksin kohdalla vähän erilainen virsi.Niin sitä sattuu tapahtumaan ja toiset tekee sen vain aikaisemmin
Ja sillähän ei ole mitään väliä kuka sen ensimmäisenä tekee. Kaikilla yhtiöillä on jo aikoja sitten päätetty, että hinta nousee riippumatta muista tekijöistä. Microsoft tai Nintendo ei katso Sonya ja totea "oho ne nosti hintaa nyt meidänkin pitää muuttaa suunnitelmia ja nostaa myös hintaa".Niin sitä sattuu tapahtumaan ja toiset tekee sen vain aikaisemmin
5.8.2022 12:30
SONY kertoo nostavansa PlayStation 5 -pelikonsolin suositeltua myyntihintaa Euroopassa, Britanniassa, Japanissa, Kiinassa, Australiassa, Meksikossa ja Kanadassa.
Aiemmat suositushinnat olivat 499,99 € ja 399,99 €, mutta Suomessa konsolia on myyty alusta asti hintaan 530 € ja 430 €. Osa jälleenmyyjistä on kaupannut konsolia tätäkin kalliimmilla hinnoilla.
Euroopan uusi suositushinta on levyaseman sisältävälle versiolle 549,99 € ja digiversiolle 449,99 €. Aiemman eron huomioiden konsolin uudet Suomi-hinnat ovat 580 ja 480 euroa.
Ja nyt hinta on jo 599€
PlayStation 5 (PS5) -pelikonsolit
PS5 eli PlayStation 5 on himoittu pelikonsoli, jota myydään kahdenlaisena versiona. Löydä oma PS5 Verkkikseltä!www.verkkokauppa.com
eli odotat x aikaa että pääset napauttaan kun nyt hinnat nousee ?Ja sillähän ei ole mitään väliä kuka sen ensimmäisenä tekee. Kaikilla yhtiöillä on jo aikoja sitten päätetty, että hinta nousee riippumatta muista tekijöistä. Microsoft tai Nintendo ei katso Sonya ja totea "oho ne nosti hintaa nyt meidänkin pitää muuttaa suunnitelmia ja nostaa myös hintaa".
Muistan hyvin kuinka sinisilmäisinä jengi hehkutti Xboxia ja Nintendoa kun eivät nosta hintojaan toisin kuin iso paha Sony. Kuinkas lopulta kävikään?
Tuntuuko tämä jotenkin napautukselta? Eihän nyt ole mistään napautuksesta kyse vaan siitä, että ehkä jatkossa kannattaa muistaa että miljardiluokan bisnestä tekevissä yhtiöissä ei ole hyviä ja pahoja yhtiöitä. Kaikki ajattelevat samalla tapaa loppupeleissä.eli odotat x aikaa että pääset napauttaan kun nyt hinnat nousee ?
Selvästi oli kun toit itse asian esiin kun olivat kehdannu sanoa että XBOX hinta ei sillä hetkellä noussutTuntuuko tämä jotenkin napautukselta? Eihän nyt ole mistään napautuksesta kyse vaan siitä, että ehkä jatkossa kannattaa muistaa että miljardiluokan bisnestä tekevissä yhtiöissä ei ole hyviä ja pahoja yhtiöitä. Kaikki ajattelevat samalla tapaa loppupeleissä.
Saas nähdä milloin rantautuu Suomeenkin tämä Xbox-konsolien hinnannosto.
Saas nähdä milloin rantautuu Suomeenkin tämä Xbox-konsolien hinnannosto.
Fanipojista en tiedä mutta johan tuo Spenkku kertoi viimevuoden puolella, että 2023 tulee korotuksia.![]()
Ole fanipoika, vihaa sokeasti Microsoftia mutta älä missään nimessä syitä![]()
Now, facing a global recession and ever-increasing costs, Phil Spencer is now saying price hikes likely will be coming to services like Xbox Game Pass and to Xbox consoles themselves.
Saas nähdä milloin rantautuu Suomeenkin tämä Xbox-konsolien hinnannosto.
Ei se menestynyt PS5:lla myöskään. Eri lähteet arvioi että maailmanlaajuisesti 500k myynnit eli playstation tasolla totaalinen floppi. Liian niche genre ja rankaiseva pelityyli (roguelike) nostaa casualeilla karvoja pystyyn. Myöhemmin toivat myös mahdollisuuden tallentaa pelin ilman että peli alkaisi aina alusta kun käynnistät sen, mutta liian myöhään arvaten.Returnal ei ole oikein menestynyt PC:llä. Steamissa ollut parhaimmillaan vajaat 6700 pelaajaa.
![]()
Returnalin pc-versio ei lähtenyt lentoon - kotimainen räiskintä on PlayStationin toiseksi heikoiten menestynyt pc-julkaisu
Returnalin viime viikolla ilmestynyt pc-versio ei ole toistaiseksi tavoittanut yleisöään. Housemarquen entinen PS5-yksinoikeuspeli julkaistiin pc:lle viime viikolla. Kriitikoiden ylistämä peli näyttää kuitenkin kärsivän pelaajakadosta Steam-tilastojen mukaan. Returnalin pc-versiolla on ollut...pelaaja.fi
Todellakin helmi genresta pitäville. Taitaa olla aikalailla ainoa roguelike "AAA" peli random maailmalla. Muut sitten jotain indietasoisia. Sanomattakin selvää ettei tällainen peli sovi kaikille, eikä ole ns. massojen peli joka vetää hirveän määrän pelaajia ruudun ääreen. Tosi hienoa että tällainen on uskallettu tehdä, eikä ole tehty sitä samaa vanhaa mitä muutkin joille on isompi kohderyhmä ja sitä kautta varmemmat markkinat. Jos aina pelataan varman päälle, ei synny mitään uutta.Täytyy nostaa hattua että Sony vaivautui tuomaan tuon PC:lle, koska peli on genren ystäville ns. "täydellinen".
Microsoft ja Nintendo kirjoittanut 10 vuoden sopimuksen omien/ Activision pelien tuomisesta.
Jöö varmasti. Soppariki oli varmaan kokonaisuudessaan toi twiitattu teksti.Varmasti Nintendolla mietitään nyt kuumeisesti miten tuon homman voisi paskoa täydellisesti.
Tarinapeleihin tottunut keskivertopelaaja ei jaksa grindata samaa pätkää kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja. Lisäksi osalle pelaajista jo alku on niin vaikea, ettei pelissä kertakaikkiaan pääse eteenpäin. Pelkästään tieto tai oletus siitä saa pysymään erossa pelistä. Miksi ostaa peli jossa on riski ettet tule pääsemään edes alkubiomista eteenpäin tai viimeistään toisessa seinä nousee pystyyn? Tämä on tehty taitaville ja kärsivällisille pelaajille, ja isosta massasta aika harva loppupeleissä täyttää molemmat ehdot.Olisi voinut kuvitella, että tuo useamman A:n arvoinen toteutus olisi tuonut Returnalille parempaakin menestystä PC:llä. Tosin onhan tuo tyypillisiin roguelikeihin verrattuna vähän eri hintaluokassakin, joten saa nähdä paraneeko pelaajamäärät alennusten myötä.
Peli näyttää hienolta, ja on hyvä pelattavuus ja tarina. Mutta mitä launchissa stremiä katsoin, oli turhauttavan vaikea. Rogueliken ei kuitenkaan pitäisi olla sellainen että samaa tylsää areenaa jahkataa 4 tuntia putkeen ilman mitään progressiota. Pitäisi aina tuntea että eteenpäin mennään vaikka kuolee usein. Pelkästään tuon Stream kokemusken takia jää itseltä väliin jopa alennuksista. Harmi suomalaiselle pelitalolle.Ei se menestynyt PS5:lla myöskään. Eri lähteet arvioi että maailmanlaajuisesti 500k myynnit eli playstation tasolla totaalinen floppi. Liian niche genre ja rankaiseva pelityyli (roguelike) nostaa casualeilla karvoja pystyyn. Myöhemmin toivat myös mahdollisuuden tallentaa pelin ilman että peli alkaisi aina alusta kun käynnistät sen, mutta liian myöhään arvaten.
Täytyy nostaa hattua että Sony vaivautui tuomaan tuon PC:lle, koska peli on genren ystäville ns. "täydellinen".
En tiedä onko tämä joku sukupolvikysymys nyt, mutta Roguelike nimenomaan tarkoittaa sitä että jos kuolet niin sua rangaistaan resetoimalla koko peli alkutilanteeseen jolloin yrität uudelleen. Koko genren idea on juuri tuo että se progressio on todellisuudessa sinun oma skilli ja se että ymmärrät peliä paremmin.Rogueliken ei kuitenkaan pitäisi olla sellainen että samaa tylsää areenaa jahkataa 4 tuntia putkeen ilman mitään progressiota.
Sekoitat nyt Roguen ja Rogueliken. Roguelikessa saat yleensäottaen progressiota koko ajan. Arvostetuimpia rogulelikejä ovat esim Binding of Isaac, Rogue Legacy tai vaikka Enter the Gungeon. Noissa kaikissa saat progresiota koko ajan.En tiedä onko tämä joku sukupolvikysymys nyt, mutta Roguelike nimenomaan tarkoittaa sitä että jos kuolet niin sua rangaistaan resetoimalla koko peli alkutilanteeseen jolloin yrität uudelleen. Koko genren idea on juuri tuo että se progressio on todellisuudessa sinun oma skilli ja se että ymmärrät peliä paremmin.
Tosin Returnalikin on loppuviimein ns. "pilipali nykyjonne itkupotkuraivari mullehetinyt" -peli kun voit käytännössä hypätä suoraan mihin levelille haluat jos kerran niihin olet joskus muinoin päässyt.
Nimimerkillä: Nethackia, Moriaa, ADOMia, Zangbandia pelannut yhdellä ukolla sen 1000h ja sitten tipuin kuoppaan ja kuolin ja peli alusta.
En sekoita. Kyllä roguelike (Roguen kaltainen) on vuosikymmeniä vanha termi/genre peleille jossa ei ole progressiota. RogueLITE pelit sitten erikseen. Mutta eipä kuulu tämän threadin aihepiiriin.Sekoitat nyt Roguen ja Rogueliken. Roguelikessa saat yleensäottaen progressiota koko ajan. Arvostetuimpia rogulelikejä ovat esim Binding of Isaac, Rogue Legacy tai vaikka Enter the Gungeon. Noissa kaikissa saat progresiota koko ajan.
Itse olen pelannut Nethackiä jo Atari ST:llä, joten Rogue genre on tuttu jo 30+ vuoden takaa.
Käytin termiä Roguelike, kun sinäkin sitä käytit.En sekoita. Kyllä roguelike (Roguen kaltainen) on vuosikymmeniä vanha termi/genre peleille jossa ei ole progressiota. RogueLITE pelit sitten erikseen. Mutta eipä kuulu tämän threadin aihepiiriin.
![]()
Ei se menestynyt PS5:lla myöskään. Eri lähteet arvioi että maailmanlaajuisesti 500k myynnit eli playstation tasolla totaalinen floppi. Liian niche genre ja rankaiseva pelityyli (roguelike) nostaa casualeilla karvoja pystyyn. Myöhemmin toivat myös mahdollisuuden tallentaa pelin ilman että peli alkaisi aina alusta kun käynnistät sen, mutta liian myöhään arvaten.
Täytyy nostaa hattua että Sony vaivautui tuomaan tuon PC:lle, koska peli on genren ystäville ns. "täydellinen".
Eiköhän tuo parity koske Nintendon uutta konsolia, joka mahdollisesti leakkautui uudessa CMA raportissa. Sopimuksen tehdessään osapuolet varmasti ovat tietoisia toistensa tulevaisuuden konsoleista.Nyt olis nintendolla kortit käsissä kusta täysin tuo 80 miljardin activision kauppa.
Julkaisevat vaan jonkun aivan täysin romun konsolin, tai yksinkertaisesti jättävät julkaisematta seuraavan konsolinsa. Tällöin codi pakotettais olemaan graffoiltaan ja pelimekaniikaltaan mallia super mario 3d kaikilla alustoilla, koska feature parity.
Jos xboxilla on 120fps moodi, niin sen pitää toimia switchilläki, koska feature parity, ja niin edelleen.![]()
Juu. Oikeasti soppari on varmaan mallia ”yritetään parhaamme julkaista samanniminen peli teidänkin konsolille jos se ei ole kovin vaikeaa”. Sitten tommonen liirum laarum paskasoppari lyödään twitteriin ”FULL FEATURE PARITY”.Eiköhän tuo parity koske Nintendon uutta konsolia, joka mahdollisesti leakkautui uudessa CMA raportissa. Sopimuksen tehdessään osapuolet varmasti ovat tietoisia toistensa tulevaisuuden konsoleista.
MSN
www.msn.com
Feature parity ei ole yhtäkuin graphics parity... Ja onko se sulta jotenkin pois jos Nintendo saa oman versionsa CoDista? Vai mikä taas on ongelmana?Juu. Oikeasti soppari on varmaan mallia ”yritetään parhaamme julkaista samanniminen peli teidänkin konsolille jos se ei ole kovin vaikeaa”. Sitten tommonen liirum laarum paskasoppari lyödään twitteriin ”FULL FEATURE PARITY”.
Eihän edes nykygenin xboxien kesken ole feature parityä (lähes?) missään peleissä, niin miksi mainostaa että jollain nintendon (tulevalla) käsikonsolilla olisi. Kyse on jostain paskasta mitä syötetään kilpailuviranomaisille, toivoen että kauppa menee läpi, tai sit tiedetään jo että kauppa ei mene läpi ja nyt aletaan spinnaamaan jotain hyvesignalointia ”MS good guy”, jota sit fanit syö kuin viimeistä päivää.
No esim. raytracing on feature. 4k on feature. High resolution textures on feature.Feature parity ei ole yhtäkuin graphics parity... Ja onko se sulta jotenkin pois jos Nintendo saa oman versionsa CoDista? Vai mikä taas on ongelmana?
Eihän niitä tarvitsekkaan sopia etukäteen. Riittää että sovitaan feature parity, tarkoittaen että mennään heikoimman alustan ehdoilla.No itse en kyllä koe että grafiikat on mikään feature ja tuskin tässä sopparissakaan on mitään resoluutioita sovittu etukäteen...
Sama viive kans kaikille vaikka pelais omalta koneelta. Pariteetti kuntoon.Muuta kuin striimailee pelit xcloudista Switchille, muistaa vaan laittaa pariteettiasetukset maksimille![]()
Ei, vastaukseni perustuu siihen faktaan että ko. henkilö ei menetä mitään vaikka ei hankkisi boksia. Olohuonepelaaminen PC:llä ei myöskään vaadi streamuskuvioiden virittelyä, joten en ymmärrä miksi jankkaat siitä edelleen.
Toki helpompi se on vaan siirtyä olkkariin ja pistää boksi päälle, mutta kuten sanoin, mitään ei konkreettisesti menetetä vaikka boksia ei tulisikaan talouteen. Mutta laajempi pelivalikoima Sonyn ja Nintendon puolella menetetään, mikäli sitä ei hanki.
Turha tästä nyt on jutella edestakaisin. Ap osaa varmasti näiden vastausten pohjalta tekemään päätöksen.
Plus se fatka että kuinka kusinen paska tuo Xbox App voi olla PC:llä niin ehkä Boxilla samatkin pelit voivat tuottaa vähemmän ketutusta kuin pelata PC:llä aka vähemmän ongelmia ja tietokoneen kaatumisia kuten SMB oli tapana sanoa.
Luonnollisesti tähän tulee joku sanomaan kuinka hänella Xbox app ollut ongelmaton mutta itse vertaan Steamiin/Ubisoft/EA softiin.
Joten tuosta näkökulmasta ymmärrän myös PC+Xbox kombinaation.
Strategia-ja pumpum pelit pönötys nurkkauksessa ja sohva pelit sitten boxilla.
Microsoft se jatkaa aitojen rakenteluaan... Eiku...
Tääkin on varmaan eräiden mielestä ihan paska diili ja varmaan joku kusetus.
Microsoft se jatkaa aitojen rakenteluaan... Eiku...
Tääkin on varmaan eräiden mielestä ihan paska diili ja varmaan joku kusetus.
Hyvä diilihän tuo on.
Mutta täytyy sanoa että itse ensin ihmettelin että mikä ihmeen homma tää nyt oikein on että ollaan tuomassa xbox PC pelejä GFN mutta vain jos A/B kauppa menee läpi... täysin päätöntä...
Kunnes muistin että nVidia vasta ilmaisi huolensa A/B kaupasta ja tällä ostettiin nVidia ns. "hiljaiseksi". Noh, 10v saa GFN käyttäjät nauttia kunnes kaikki pelit vedetään pois. Tuo 10v näyttää olevan se mitä microsoft on valmis maksamaan siitä että isot nimet tulee sen jälkeen exclusiiviseksi Windows kauppaan.
En tiedä kuinka enemmän rautalangasta asian voi kertoa, että menee jakeluun. Henkilö jolla on PC ei konkreettisesti menetä yhtään mitään jos boksi jää hankkimatta. Mikäli jää PS5/Switch hankkimatta niin menettää laajemman pelivalikoiman. Tämän myötä lähtökohtaisesti PC ja Xbox sulkevat toisensa pois. Huomio sana ”lähtökohtaisesti”.Nykytilanteeseen peilattuna menettää Nintendon pelit, jotka korvautuu PS5 excluilla. Se on toki fakta, että pelivalikoiman on laajempi PC + PS5:lla, mutta et edelleenkään tiedä onko se prioriteettina, ja olisiko boxilla saavutettavat asiat ehkä hänelle tärkeämpiä. Silti toteat vaan, että PC ja boxi sulkee toisensa ulos... Aika kapeakstseista.
Aika harva virittää PC:tä kuitenkaan olohuoneeseen ja pitkän HDMI kaapelin virittely toisesta huoneesta vaatii yleensä jonkinlaista nikkarointia, jos haluaa, että johdot ei ole lattialla. Paksut HDMI johdot ei mahdu ovien raoista, joten jonkinlaisia reikiä olisi tehtävä. Streamaus onnistuu kuitenkin WLAN:n kautta, kun on tarpeeksi hyvät vehkeet, joten se voi olla monelle helpompi reitti.
Minä en ymmärrä sitä, että asioita pidetään itsestään selvänä ja sitä omaa näkökantaa tuputuetaan ainoana "totuutena". Varsinkin Pleikka miehillä tuntuu olevan hyvin vaikeaa tunnustaa tai tunnistaa sitä, että se Pleikkarin ei välttämättä joka tilanteessa ole aina se paras vaihtoehto ja että boxin tuomiolla asioilla voi olla joillekin oikeasti enemmän painoarvoa, kun PS5 excluilla ja VR-mahdollisuudella.
As it happened: Microsoft's Activision Blizzard press conference in Brussels17:52 PM
Microsoft says it is 'more than ready' to answer regulator concerns.
Brad Smith says: "Think about the market in Europe. It is a market where Sony has an 80% share. Globally, it is about 70/30. In Japan, it is 96/4. These numbers have been remarkably steady for two decades. Even last year, when there were issues with Sony's supply chain, they came back strong."
Sony outsold Microsoft by 69/31 towards the end of last year.
Konkreettisesti menetät vaikkapa parhaan lumilautailupelin eli SSX3:n tai monet muut hyvät taaksepäinyhteensopivat pelit.En tiedä kuinka enemmän rautalangasta asian voi kertoa, että menee jakeluun. Henkilö jolla on PC ei konkreettisesti menetä yhtään mitään jos boksi jää hankkimatta. Mikäli jää PS5/Switch hankkimatta niin menettää laajemman pelivalikoiman. Tämän myötä lähtökohtaisesti PC ja Xbox sulkevat toisensa pois. Huomio sana ”lähtökohtaisesti”.
Lopetit sentään vihdoin (hetken) siitä streamaamisesta jankkaamisenmutta siirryit joidenkin reikien poraamiseen
Tämä on viimeinen viestini tämän keskustelun saralla, tuntuu kun puhuisin tiiliskiviseinälle.
Microsoft antoi tietoa markkinaosuuksista osana yritystä saada activision blizzard kauppa hyväksyttyä. Aika yllättävän pieni markkinaousuus, jos numerot ovat aidot
lisää tavaraa allaolevan linkin päässä:
As it happened: Microsoft's Activision Blizzard press conference in Brussels
Arvokasta tietoa kuitenkin siinä mielessä että näkee näiden kahden pää-pukarin myyntisuhteet. Melkein voisi vitsin murjaista että kaikki Euroopan SeriesX pelaajat ovat käyneet konsoliaan puolustamassa tässä threadissa.Nintendo puuttuu kokonaan näistä luvuista. Vääristää varsinkin Japania aika paljon.
Tämä on hyvä nosto, myönnänKonkreettisesti menetät vaikkapa parhaan lumilautailupelin eli SSX3:n tai monet muut hyvät taaksepäinyhteensopivat pelit.
SuunnilleenArvokasta tietoa kuitenkin siinä mielessä että näkee näiden kahden pää-pukarin myyntisuhteet. Melkein voisi vitsin murjaista että kaikki Euroopan SeriesX pelaajat ovat käyneet konsoliaan puolustamassa tässä threadissa.
Heko-heko...
Hiljan Microsoft ilmoitti irtisanovansa 10 000 työntekijää, ja samalla jäljelle jäävät ja johtoryhmä kuittasivat mukavat miljoonien lisäansiot hyvin tehdystä työstä. Kaikki firmat eivät kuitenkaan toimi samalla tavalla.
Taannoin Nintendo päätti korottaa työntekijöidensä palkkoja jopa 10%, ja nyt japanilainen Sega on tekemässä samoin. Tosin Segalla vuosiansiot nousevat jopa 15%. Korvausjärjestelmää päivitetään muutenkin, sillä Sega selvästi haluaa pitää henkilökuntansa itsellään jatkossakin.
Hieman on eroa ihmisten määrässä myös eri firmoissa
Number of employees
Sega 3,238
Nintendo 6,717
Sony 109,700
Microsoft 221,000
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.