Liiketerävyyttä on mahdotonta saada luonnollisen näköiseksi tuolloin. 'Paras' liiketerävyys 24fps videolle saadaan kun suljinaika on 1/48s, joka taas näyttää todella uniselta jos kuvataajuus on 60fps. Käytännössä homman voisi ratkaista kuvaamalla 120fps 1/120s suljinajalla (aito 360 asteen elektroninen suljin) ja sitten joko skippaamalla joka toisen ruudun 60fps materiaalia varten, tai yhdistämällä aina kolme perättäistä kuvaa, ja skippaamalla seuraavat kaksi, jolloin saataisiin 24fps 1/40 suljinajalla (joka on ihan OK). Tommonen vaan luo ihan älyttömästi ylimääräistä hommaa, viisinkertaistaa kuvauksissa tarvittavan kovalevymäärän ja rajaa kameravaihtoehtoja hyvin rajulla kädellä. Käytännössä homma ei kannata, ja juuri kukaan ohjaaja ei suostu tekemään mitään keskinkertaista kompromissitoteutusta.Joskus mietin, että miksi kaikki matsku ei kuvattaisi vain suoraan 60fps ja sitten jotka haluavat katsoa sen pienemmällä frameratella, niin puottakoot he pois joka toisen ruudun, mutta joo, on se senverran kalliimpaan etenkin jos tarvitsee renderöidä efektejä tai yhtään mitään.




