Eli tässäkin kierretään veroja kun ostetaan jenkki kaupasta verottomanaEilen julkaistu Horizon Forbidden West on alkaen 69,95€ ja amerikkalaisessa kaupassa alkaen $59,99 (53€) joten väärin meni. Lopeta trollaus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Eli tässäkin kierretään veroja kun ostetaan jenkki kaupasta verottomanaEilen julkaistu Horizon Forbidden West on alkaen 69,95€ ja amerikkalaisessa kaupassa alkaen $59,99 (53€) joten väärin meni. Lopeta trollaus.
Tuon laitteen kanssa Steamillä on mahdollisuus tehdä mitä haluaa mutta ymmärsit varmasti mistä oli kyseAi niin kuin jotain tämmöistä vai ?
![]()
Steam Deck™
Steam Deck™ is the most powerful, full-featured gaming handheld in the world.store.steampowered.com
Aivan kuten hämärä kauppojen peliavaimissa. Niissä tuplarikos jos varastettu avain tai varastetulla luottokortilla ostettu avain ja verotkin jäävät maksamatta.Eli tässäkin kierretään veroja kun ostetaan jenkki kaupasta verottomana
Avain kaupoissa on se kauppias maksanut verot kun se ostaa ne pelit ja edelleen mitään rikosta yleisesti kuten sinä sen sanot ei ole tapahtunutAivan kuten hämärä kauppojen peliavaimissa. Niissä tuplarikos jos varastettu avain tai varastetulla luottokortilla ostettu avain ja verotkin jäävät maksamatta.
Lukitset vastauksen täällä kehuttujen Kinguin ja G2A myyntipaikkojen osalta, että verot on maksettu?Avain kaupoissa on se kauppias maksanut verot kun se ostaa ne pelit ja edelleen mitään rikosta yleisesti kuten sinä sen sanot ei ole tapahtunut
Miksi ei haittaa että muut kuin 1st partyt myyvät kalliilla?Onko Sony edelleen ainoa 1st party, jonka omat pelit ovat julkaisussa 80€?
Täällä jo joku ehti toivoa että kukaan ei ostaisi noita 80€ pelejä, että joutuisivat edes miettimään tuota hintojen nostoa, mutta sitten on näitä jotka suorastaan toivoo että hintakilpailu estetään ja pelit on "edullisia" ja hinta vain 80€.![]()
Nyt ei siis ole kyse yksityisistä ihmisistä jotka myyvät peliä näiden kauppojen kautta vaan kaupat kuten cdkeysLukitset vastauksen täällä kehuttujen Kinguin ja G2A myyntipaikkojen osalta, että verot on maksettu?
Koska sittenhän se ei näyttäisi niin pahalta PS5 näkökulmasta. Samoin siitäkään ei juuri tässä ketjussa puhuta, että laajennustilaksi kelpaa vain ylihintainen oma ratkaisu. Ehkäpä sekin on vaan hyvä juttu? Pari teraa tallennustilaa niin hintaerotuksella kuittaa monesta pelistä kertaan sen kympin mitä PS5 peli on kalliimpi. Jos edes on kalliimpi.Miksi ei haittaa että muut kuin 1st partyt myyvät kalliilla?
Ostat ps storesta pelin, niin kauppias ei maksa veroja?Avain kaupoissa on se kauppias maksanut verot kun se ostaa ne pelit ja edelleen mitään rikosta yleisesti kuten sinä sen sanot ei ole tapahtunut
Asiakas maksaa jenkki storessa osavaltioiden mukaan sen veronOstat ps storesta pelin, niin kauppias ei maksa veroja?
Ei tuo 80€ oo ollenkaan paha laadukkaasta pelistä. Ymmärrän kyllä, jos microsoftin paskeista pitäis maksaa tuon verran, nii saattas ketuttaa..Onko Sony edelleen ainoa 1st party, jonka omat pelit ovat julkaisussa 80€?![]()
Täällä jo joku ehti toivoa että kukaan ei ostaisi noita 80€ pelejä, että joutuisivat edes miettimään tuota hintojen nostoa, mutta sitten on näitä jotka suorastaan toivoo että hintakilpailu estetään ja pelit on "edullisia" ja hinta vain 80€.![]()
Aikasemmin sanoit ettei maksais.Asiakas maksaa jenkki storessa osavaltioiden mukaan sen veron
Niin kun valitaan osavaltio missä ei tarvi maksaa verojaAikasemmin sanoit ettei maksais.
On sielläkin hyviä pelejä joista voisi maksaa moisen siinä missä sonylla. Ei välttämättä yhtä paljoa mutta se johtuu pelimausta. 80€ ei ole paljoa hyvästä pelistä jota pelaa paljon. Huonosta 60 euroakin on liikaa.Ei tuo 80€ oo ollenkaan paha laadukkaasta pelistä. Ymmärrän kyllä, jos microsoftin paskeista pitäis maksaa tuon verran, nii saattas ketuttaa..
On sielläkin hyviä pelejä joista voisi maksaa moisen siinä missä sonylla. Ei välttämättä yhtä paljoa mutta se johtuu pelimausta. 80€ ei ole paljoa hyvästä pelistä jota pelaa paljon. Huonosta 60 euroakin on liikaa.
Mutta nyt on kyse. Täällä kerrotaan halvoista peleistä kinguin ja G2A kauppapaikoista. Oliko ne veroasiat kunnossa?Nyt ei siis ole kyse yksityisistä ihmisistä jotka myyvät peliä näiden kauppojen kautta vaan kaupat kuten cdkeys
Jutut seilaa laidasta laitaan.Aikasemmin sanoit ettei maksais.
Tämä laskelmasi kusee heti alkuun jo siinä, että oletat että Xboxin pelipuolen ainoat tulot tulee Game Pass-tilaajilta.Jotain pelikehityksen kustannuksista voi miettiä activision blizzardin kvartaaliraporttien pohjalta. Linkki alla
Kvartaalin kokonaismenot sisältäen markkinoinnin, r&d jne. 1246miljoonaa. Kerrotaan tuo neljällä niin vuoden menot on 4984 miljoonaa. Jos gamepass:ssa on 20 miljoonaa käyttäjää ja activision blizzardin ainoa myyntikanava on gamepass niin jokainen gamepass pelaaja maksaa kuinka paljon, että activision blizzardin pyörittäminen ei ole tappiollista? Jostain ne rahat tarvii microsoftinkin tehdä, maailman loppuun asti ei voi ostaa tappiolla asiakkaita. Matematiikka miten kaikki sisältö olisi halvalla gamepass:ssa ei vain toimi pidemmän päälle,...
.![]()
Activision Blizzard | Activision Blizzard Announces Third-Quarter 2021 Financial Results
The Investor Relations website contains information about Activision Blizzard's business for stockholders, potential investors, and financial analysts.investor.activision.com

Tämä laskelmasi kusee heti alkuun jo siinä, että oletat että Xboxin pelipuolen ainoat tulot tulee Game Pass-tilaajilta.
Paljonko kertyy konsolimyynneistä tuottoa? Entä lisälaitemyynneistä? Entä pelien lisäosamyynneistä? Entä pelimyynneistä? Entä leluista ja muusta krääsästä, kuten Minecraft-tuotteet? Niistä kun alat ynnäillä niin saat edes jotain käsitystä tuosta kokonaisuudesta.
On kyllä huvittavaa kun miljarditulosta takovan yrityksen bisneskuvioita aletaan ruotimaan peruskouluosaamisen pohjalta.![]()
Kuten sanoin niin itse käytän cdkeys kun Kinguin ollut todella kallis paikka jo vuosia ja samoin G2A on vain todella paska kauppaMutta nyt on kyse. Täällä kerrotaan halvoista peleistä kinguin ja G2A kauppapaikoista. Oliko ne veroasiat kunnossa?
Jutut seilaa laidasta laitaan.
En kysynyt mitä kauppa käytät mutta kun aloit haastamaan veroasiossa niin miksi et vastaa kysymykseen? Olen samaa mieltä muuten Kinguinista ja G2A ja itse ostan pelini virallisista kanavista pelilaitteesta riippumatta.Kuten sanoin niin itse käytän cdkeys kun Kinguin ollut todella kallis paikka jo vuosia ja samoin G2A on vain todella paska kauppa
En voi puhua noista 2 kaupasta kun en ole käyttänyt niitä vuosiin ja miksi sinun mielestä taas ei voisi cdkeys avain kauppaa ottaa tähän mukaan ?En kysynyt mitä kauppa käytät mutta kun aloit haastamaan veroasiosita niin miksi et vastaa? Olen samaa mieltä muuten Kinguinista ja G2A ja itse ostan pelini virallisista kanavista pelilaitteesta riippumatta.
Kai sinä tiedät mikä verotuskäytäntö on kun olet käyttänyt niitä ja minua yrität haastaa asiassa? Minä en lähde arvailemaan cdkeys osalta mikä on tilanne. Voit esittää todisteet tänne jos tiedät paremmin. Se joka tässä on merkitsevää on Suomen ALV jota ei kanneta EU ulkomailta ostettavista digitaalisista tuotteista. Tällöin Sonyn amerikkalaisesta kaupasta ostettaessa verotusasiat ovat kunnossa.En voi puhua noista 2 kaupasta kun en ole käyttänyt niitä vuosiin ja miksi sinun mielestä taas ei voisi cdkeys avain kauppaa ottaa tähän mukaan ?
Suomessa tele-, lähetys- ja sähköisiin palveluihin sovelletaan yleistä 24 prosentin verokantaa. kun myyntimaa on muu EU-maa kuin Suomi, myynnistä maksetaan tämän toisen EU-maan arvonlisävero. kun myyntimaa on EU:n ulkopuolella, myynti on EU:n arvonlisäverotuksen soveltamisalan ulkopuolella.
Ehdottomasti alelaarista taikka mikkisoftan kyseen ollessa game pass voi olla hyvä.Hyvät eli ns. pakkopelaa pelit täydellä hinnalla tukemisen vuoksi julkaisussa. Loput alelaarista tai ilmaisversioina. psn+ tarjoaa ilmaispelejä ihan mukavasti. Monesti ihan kivaa pelattavaa, mutta ei sellaista mitä itse ostaisi.
Epic on jakanut mukavasti ilmaispelejä. Jos kehtaa pelata useammalla alustalla niin halvalla pääsee pelien suhteen. Backlogia kertyy nopeasti sen verran, että hyviäkään pelejä ei tarvi ostaa julkaisussa muuten kuin tukemisen vuoksi. Tai no, destinyn grindaajat yms. on oma porukkansa, kun siellä on aikarajoite millon joku dlc on paras pelata.
Räikein tapaus on toki noi varasteut luottokortilla ostetut pelit tai vastaavaa mutta yleensä noi ovat peräisin jostain halpamaista ostettuna pelikotelosta.
Mutta joku venäjän avain missä pitää loggaa steamiin venäjän IP:llä että voit aktivoida koodin ne mä jätän pois mutta muuten käyttänyt avain koodeja myös.
En toisin tiedä mistä noi Xboxin pelien koodit ovat peräisin, se on aika varmaa että pelikotelosta ne eivät ole lähtöisin.
@Pingviini tietoa tästä?
Itse laittaisin harmaa avaimien myynnin ja jenkkien verottomat ostat samalle harmalle alueelle mutta mitään laitontahan siinä ei oleKai sinä tiedät mikä verotuskäytäntö on kun olet käyttänyt niitä ja minua yrität haastaa asiassa? Minä en lähde arvailemaan cdkeys osalta mikä on tilanne. Voit esittää todisteet tänne jos tiedät paremmin. Se joka tässä on merkitsevää on Suomen ALV jota ei kanneta EU ulkomailta ostettavista digitaalisista tuotteista. Tällöin Sonyn amerikkalaisesta kaupasta ostettaessa verotusasiat ovat kunnossa.
Kun peliala digitalisoituu kovaa vauhtia, niin homman pointtina on pyrkiä sitomaan kuluttaja omaan ekosysteemiin. Se Game Pass ei ole mikään erillinen osa Microsoftin pelibisnestä, vaan kuuluu siihen samaan kokonaisuuteen kuin kaikki muutkin ne edellämainitsemani asiat.Microsoftin konsolit taitaa mennä edelleen tappiolla kaupaksi ettei sieltä tule voittoa. Ja sä vaan vahvistit mun pointtia, se pelkkä gamepass tilaushinta ei voi olla maailman tappiin halpa tai ne rahat tarvii tehdä jostain muualta. Kun tuohon mennään niin mä maksan mieluummin sen kokohinnan pelistä kuin menen kynittäväksi mikrotransaktioibisneskeen. Microsoftilla on ne bethesdan ja muiden studioiden suut myös ruokittavana ja se voittokin pitäisi tehdä. +-0 bisnes ei ole kovin kannattavaa.
www.thurrott.com
Mielenkiintoisempaa olisi nähdä että miten keskimääräisen pelaajan kohdalla gamepassiin siirtyminen vaikuttaa rahankäyttöön ja pelaamiseen. Nyt noista luvuista näkee lähinnä että gamepassin hankkii lähinnä paljon pelaavat ihmiset.Miten Game Pass vaikuttaa kuluttajien ostokäyttäytymiseen:
"Xbox Game Pass has become what Microsoft calls “a game discovery engine,” and it is driving game sales, rather than detracting from them as some critics predicted. Xbox Game Pass members play 40 percent more games across 30 percent more genres than do non-members, and 90 percent of them have tried games they would not have otherwise experienced. Microsoft’s gaming partners have seen engagement jump by 800 percent when they make their games available on the service, and members spend 200 percent more than non-members on game and content purchases."
Ihan avoimesti MS näistä asioista kylläkin kertoo, mutta pelifoorumien finweazeleilla on kokonaan omat laskelmat, jotka ei sitten täsmää todellisuuden kanssa.Mielenkiintoisempaa olisi nähdä että miten keskimääräisen pelaajan kohdalla gamepassiin siirtyminen vaikuttaa rahankäyttöön ja pelaamiseen. Nyt noista luvuista näkee lähinnä että gamepassin hankkii lähinnä paljon pelaavat ihmiset.
MS vaan on valitettavan vaiti mielenkiintoisista metriikoista.
Kertoo jotain pleikkaristien älykkyydestä.In the UK, 70% of Boxed Horizon Forbidden West Buyers Paid More Than They Needed To
Sony se vain nauraa matkalla pankkiin.![]()
Tai lompakon syvyydestäKertoo jotain pleikkaristien älykkyydestä.
Teho(lol)konsolit saivat cyberpunkkiin next-gen pätsit ja alustavia testejä/analyysejä on pihalla.
PC:llä samantasoista pelaamista tarjoaa RTX2060/2070.
- Kumpikin tehokonsoli pyörittää peliä 1440p vaikka mainostetaan 4k60 ja 4k30 moodeja.
- Graafisilta asetuksiltaan vaikuttaa identtisiltä (copy paste projektista toiseen.)
- PS5 lataa saven 25% nopeampaa (9s vs 11s) PC nopein 6s.
- PS5:lla framerate lähes locked 60. SeriesX:llä vähän nirsommin tykkää pysyä 60fps. Hox! Katso kuvat.
- RT moodi kummallakin turha. 30fps ja RT:llä lasketaan vain välittömässä läheisyydessä olevat "contact shadowit".
- Jos Cyberpunkkia haluaa pelata RT-GI:llä, RT-reflectioneilla ja muilla hilavitkuttimilla niin PC on ainoa vaihtoehto.
![]()
![]()
Selkeä niskalenkki PS5:llä frame raten osalta Digital Foundryn testissä. Molemmat laitteet esittävät 40-alkuisen alimman noteerauksen (PS5 47fps ja XSX 45fps) mutta olisi kannattanut Xbox versioonkin laittaa agressiivisempi dynaaminen resoluutio niin ei viihtyisi noin ahkerasti 40fps osastolla.
![]()

Oliko nyt niin, että jokaisella on VRR televisio?Ja oliko nyt niin että PS5 ei vieläkään tue sellaista perusominaisuutta kuin VRR?![]()
Näyttää Cyberpunk pyörivän 60fps melko hyvin PS5:lla, joten VRR:lle ei juuri ole käyttöä suurimmalle osalle käyttäjistä. Aika harvalla on telkkari jossa on sekä VRR että suurempi kuin 60fps tuki. Xboksilla näyttäisi olevan hyvinkin tarpeellinen ominaisuus, kun fps ei pääse samalla tasolle PS5:sen kanssa.Ja oliko nyt niin että PS5 ei vieläkään tue sellaista perusominaisuutta kuin VRR?![]()
Hyvin riittää perus 60Hz töllö ilman mitää hienouksiaVRR televisio on oikeastaan pakollinen Xbox omistajana. Joku tuossa konsolin arkkitehtuurissa on erilaista verrattuna PS5 kun tuota frameratea ei saada aisoihin. Estää täysin esim BFI:n käytön peleissä jos framerate ei ole "locked" 60 tai 120. Siellä täällä ei haittaisi dropit mutta tuo että sahataan jossakin viidessäkympissä jatkuvasti ei vain toimi. Itse olen nykyään aika pahasti allerginen varsinkin tuolle 60Hz sutulle ja BFI monesti onkin päällä että kuva olisi liikkeessä edes jotenkuten katsottava. Perkele kun tulisi CRT monitorit taas isosti takaisin.
#NarrowAndFast
Välillä toivoisin että minullekkin riittäisi. Perhana kun sitä omaa liian hyvät silmät... siunaus siinä missä kirous.Hyvin riittää perus 60Hz töllö ilman mitää hienouksia
Kylllä mulla on kokemusta 120hz näytöistä PC:lläVälillä toivoisin että minullekkin riittäisi. Perhana kun sitä omaa liian hyvät silmät... siunaus siinä missä kirous.
Ihan mielenkiinnosta: käytätkö videomateriaalilla näitä motion interpolation hommeleita? Entä muut, jotka ovat erityisen allergisia alhaiselle fps:lle?Välillä toivoisin että minullekkin riittäisi. Perhana kun sitä omaa liian hyvät silmät... siunaus siinä missä kirous.
PS5 in Ray Tracing Mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being approximately 2368x1332. Pixel counts at 2560x1440 seem to be common on PS5 in Ray Tracing Mode.
Xbox Series X in Ray Tracing Mode uses a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being approximately 2304x1296. Pixel counts at 2560x1440 seem to be common on Xbox Series X in Ray Tracing Mode.
En käytä interpolointeja. Enkä ole allerginen alhaiselle fps:lle. Olen allerginen huonolle liikeresoluutiolle joka vaivaa OLEDeja ja muita lituskapaskeita.Ihan mielenkiinnosta: käytätkö videomateriaalilla näitä motion interpolation hommeleita? Entä muut, jotka ovat erityisen allergisia alhaiselle fps:lle?
Minä väittäisin, että herkkyys alhaiselle fps:lle on enemmän tottumiskysymys, kuin mitään muuta. Itse näen kyllä eron 30 ja 120 fps:n välillä todella helposti, mutta pienen totuttelun jälkeen 30 fps menee hyvin ja unohtuu kyllä. Elokuvat katsotaan alkuperäisellä 24 fps:llä ja itse taas olen erityisen herkkä kaikelle saippuaooppera-paskeelle.
En usko että arkkitehtuurissa on mitään vikaa. Mitä nyt olen Digital Foundryn vertailuvideoita katsellut niin aika toistuva trendi tuntuu olevan se että Xboxilla on hiukan korkeampi resoluutio kuin Pleikalla mutta fps myös heittelee enemmän. En sitten tiedä miksi jotkut kehittäjät valitsee resoluution tasaisen fps:n sijaan. Se että Xboxilla on VRR ei ole omasta mielestä ihan tarpeeksi hyvä perustelu koska harvan TV tukee tuota ominaisuutta.VRR televisio on oikeastaan pakollinen Xbox omistajana. Joku tuossa konsolin arkkitehtuurissa on erilaista verrattuna PS5 kun tuota frameratea ei saada aisoihin. Estää täysin esim BFI:n käytön peleissä jos framerate ei ole "locked" 60 tai 120. Siellä täällä ei haittaisi dropit mutta tuo että sahataan jossakin viidessäkympissä jatkuvasti ei vain toimi. Itse olen nykyään aika pahasti allerginen varsinkin tuolle 60Hz sutulle ja BFI monesti onkin päällä että kuva olisi liikkeessä edes jotenkuten katsottava. Perkele kun tulisi CRT monitorit taas isosti takaisin.
#NarrowAndFast
Näinhän se juuri onkin. Sitten kun siihen 60fps on tottunut, niin epästabiili 40-60fps heilahtelu häiritsee aika hemmetisti. Sama juttu jos peli on 30fps ja heiluu ajoittain vaikka 20-30fps välillä. VRR tietty on yksi vaihtoehto hieman helpottaa tilannetta, mutta se ei toimi yhteen BFI:n kanssa.Minä väittäisin, että herkkyys alhaiselle fps:lle on enemmän tottumiskysymys, kuin mitään muuta.
BFI himmentää taas omaan makuun liikaa kirkkautta.En käytä interpolointeja. Enkä ole allerginen alhaiselle fps:lle. Olen allerginen huonolle liikeresoluutiolle joka vaivaa OLEDeja ja muita lituskapaskeita.
E: Siis 60fps voi olla ihan nätti ja kristallin kirkas ja selkeä liikkeessä... kunhan kuvat näytetään "kunnolla" eli tarkoittaa esim CRT putken tyylistä pyyhkäisyä tai OLED/LCD paneeleilla välkytystä.
E2: Esim 24fps contentti näyttää ihan OK:lle 96Hz tilassa jossa joka framen välissä musta ruutu.
Niin se himmentää minunkin makuuni liikaa, mutta elämä on tällä hetkellä kompromisseja tuon suhteen. Himmeä ja terävä vai kirkas ja suttuinen? Välillä menen toisella ja välillä taas sillä toisella.BFI himmentää taas omaan makuun liikaa kirkkautta.
Itse käytän, sekä television sisäänleivottua, että tietokoneella SVP4:sta. Pienet halot hahmojen ympärillä on pieni haitta sille, että leffan katseluun ei tarvitse varautua syömällä 800mg buranaa etukäteen. Missä muut näkevät saippuaoopperaefektin, itse taas nautin sulavasta videosta. Tietokoneruutunani on tällähetkellä 240hz Samsung Odyssey G7 (32", 1440P), jolla hoidan pääasiassa myös konsolipelaamisen ja leffankatselunkin (on työasunnollani, kotonani on perinteinen töllö jossa joku Sony motionflow xr 800, mutta sitä katsovat pääasiassa muut). Joskus ennen frame interpolatiota katselin leffoja esim. 1,5x nopeutuksella, jotta saisin vähän enemmän päivitysnopeutta ruudulle, mutta draaman kaari katkesi helposti kun jotain herkkää kimitettiin mikkihiiriäänillä. Gemini man ja hobitti kyllä demostroi hyvin, että hyvännäköistä matskua saa aikaiseksi kunhan vaan viitsii ilman frame interpolaatiotakin, mutta ei näköjään ole yleistynyt. Ymmärrän kyllä, jos jotkui haluavat katsoa leffansa mahdollisimman orginaalina, 24framen ruutunopeudella, ja jokainen katsokoon miten haluaa. Itselleni tuo 24 framea vastaa 60hz kuvaputkimonitorin katselua ja päänsärky tulee jo puolen tunnin sisään. Joskus mietin, että miksi kaikki matsku ei kuvattaisi vain suoraan 60fps ja sitten jotka haluavat katsoa sen pienemmällä frameratella, niin puottakoot he pois joka toisen ruudun, mutta joo, on se senverran kalliimpaan etenkin jos tarvitsee renderöidä efektejä tai yhtään mitään.Ihan mielenkiinnosta: käytätkö videomateriaalilla näitä motion interpolation hommeleita? Entä muut, jotka ovat erityisen allergisia alhaiselle fps:lle?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.