PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

No paskapuhetta tässä on ainakin se, että MHW kyllä julkistettiin PC:lle samanaikasesti kun konsoleillekkin. Vähän pistää kyseenalaistamaan koko twiitin paikkansapitävyyden muutenkin jos osa faktoista on keksittyjä. Uusin MH Rise ei myöskään ole heti PC:lle saatavilla, vaikka siitäkin ollaan kerrottu että se on tulossa.
Kannattaa varmaan tarkistaa nuo lähteesi. MHW esiteltiin konsoleille E3-messuilla kesällä 2017. PC-versiosta kerrottiin tarkemmin tammikuussa 2018 ja sen julkaisu tapahtui elokuussa 2018. Konsoliversiot julkaistiin tammikuussa 2018. Ihan Googlella löytyy nämä faktat.
 
Ainakin Steam näyttää tuon ajan koska peli tuli ulos
Joo, se kyllä varmaan julkaistiin tuolloin mut kyse ei ollu siitä et millon se julkastiin, se julkaistiin myöhemmin ku konsoliversiot et se oli selvää, mut se kyllä julkistettiin samaan aikaan kun konsoliversiotkin, vaikkei siitä isompaa rummutusta ollutkaan.
Kannattaa varmaan tarkistaa nuo lähteesi. MHW esiteltiin konsoleille E3-messuilla kesällä 2017. PC-versiosta kerrottiin tarkemmin tammikuussa 2018 ja sen julkaisu tapahtui elokuussa 2018. Konsoliversiot julkaistiin tammikuussa 2018. Ihan Googlella löytyy nämä faktat.
Sonyn presiksessä esiteltiin joo, luonnollisesti samalla ei ollu mainintaa edes Xbox-versiosta.



Omalla kanavalla julkaistu reveal traileri sisältää maininnan siitä xbox versiostakin ihan trailerissakin, mutta PC versio mainitaan vain descriptionista. Mut joo, tarkemmin siitä kerrottiin vasta sit tammikuussa konsolijulkasun nurkilla, mut ei sitä varsinaisesti piiloteltu sinne asti et se on PC:lle tulossa.
 
Joo, se kyllä varmaan julkaistiin tuolloin mut kyse ei ollu siitä et millon se julkastiin, se julkaistiin myöhemmin ku konsoliversiot et se oli selvää, mut se kyllä julkistettiin samaan aikaan kun konsoliversiotkin, vaikkei siitä isompaa rummutusta ollutkaan.

Sonyn presiksessä esiteltiin joo, luonnollisesti samalla ei ollu mainintaa edes Xbox-versiosta.



Omalla kanavalla julkaistu reveal traileri sisältää maininnan siitä xbox versiostakin ihan trailerissakin, mutta PC versio mainitaan vain descriptionista. Mut joo, tarkemmin siitä kerrottiin vasta sit tammikuussa konsolijulkasun nurkilla, mut ei sitä varsinaisesti piiloteltu sinne asti et se on PC:lle tulossa.

Niin ja mitäs tekemistä näille on sen kanssa jos Sony maksoi siitä että PC versio siirrettiin kuukausilla ?
 
Niin ja mitäs tekemistä näille on sen kanssa jos Sony maksoi siitä että PC versio siirrettiin kuukausilla ?
Sitä tekemistä et jos twiitissä mainittu PC version olemassaolon pimittäminen ei pidä paikkaansa niin se varmaan asettaa myös loput väitökset ehkä vähän kyseenalaiseen valoon? Toki jos haluaa ilman suurempia todisteita uskoa jotain no-name twitterkäyttävää kolmellatuhannella seuraajalla joka postailee asioita ilman todisteita, niin mikäs siinä, jos se sopii omaan narratiiviin niin mikä vaan kelpaa jne.

Enkä nyt tällä tarkota etteikö se olis mahdollista et tossa on raha vaihtanut omistajaa et PC versiota viivästytetään, se on aika todennäköstäkin eikä sen varmaan nykypäivänä pitäs kellekkään tulla yllätyksenä et ollaan valmiita maksamaan ajallisesta yksinoikeudesta? Mut toisaalta se PC versio oli julkasussa aikamoinen torso ja oli optimoitu ihan miten sattuu, niin ei se välttämättä myöskään aivan koko totuus ole. Ottaen huomioon et missä kunnossa se PC versio oli julkasussa niin jos se ois tullu samanaikasesti konsoliversioiden kanssa niin se lopputulos olis varmaan ollu vielä kauheampi.

Ja mitä noihin cross saveihin ja crossplayhin tulee, niin sillekkin on toinenkin syy olemassa. PC versio laahas konsoliversioita perässä paikoitellen joka ois tehny crossplaysta aika mahdotonta useammassakin kohtaa. Toki se ei ois estäny PS/Xbox crossplayta, mutta Sony on kyllä tunnetusti ollu useemmassakin tapauksessa vastahakonen crossplayn suhteen, tulee nyt ainakin joku Fortnite keissi mieleen mut sen enempää muistikuvia siitä ei oo. Toki täysin mahdollista et Sonylla oli näppinsä tässäkin mukana, mut sille on kyllä toinenkin peruste olemassa. Ei se kuitenkaan salaisuus oo et Sony ei crossplayta halunnut johonkin väliin, nykysestä tilanteesta en tiedä.

Toki en mä nyt sitä sano etteikö kaikki väitökset (paitsi toi yks) voi pitää paikkaansa, mutta kannattaako uskoa suorilta käsiltä jos todisteita ei ole ja välissä on jotain mitä pystyy todistamaan vääräksi? Omasta mielestä ei välttämättä, mut jokanen toki tekee omat päätöksensä.
 
Sitä tekemistä et jos twiitissä mainittu PC version olemassaolon pimittäminen ei pidä paikkaansa niin se varmaan asettaa myös loput väitökset ehkä vähän kyseenalaiseen valoon? Toki jos haluaa ilman suurempia todisteita uskoa jotain no-name twitterkäyttävää kolmellatuhannella seuraajalla joka postailee asioita ilman todisteita, niin mikäs siinä, jos se sopii omaan narratiiviin niin mikä vaan kelpaa jne.

Enkä nyt tällä tarkota etteikö se olis mahdollista et tossa on raha vaihtanut omistajaa et PC versiota viivästytetään, se on aika todennäköstäkin eikä sen varmaan nykypäivänä pitäs kellekkään tulla yllätyksenä et ollaan valmiita maksamaan ajallisesta yksinoikeudesta? Mut toisaalta se PC versio oli julkasussa aikamoinen torso ja oli optimoitu ihan miten sattuu, niin ei se välttämättä myöskään aivan koko totuus ole. Ottaen huomioon et missä kunnossa se PC versio oli julkasussa niin jos se ois tullu samanaikasesti konsoliversioiden kanssa niin se lopputulos olis varmaan ollu vielä kauheampi.

Ja mitä noihin cross saveihin ja crossplayhin tulee, niin sillekkin on toinenkin syy olemassa. PC versio laahas konsoliversioita perässä paikoitellen joka ois tehny crossplaysta aika mahdotonta useammassakin kohtaa. Toki se ei ois estäny PS/Xbox crossplayta, mutta Sony on kyllä tunnetusti ollu useemmassakin tapauksessa vastahakonen crossplayn suhteen, tulee nyt ainakin joku Fortnite keissi mieleen mut sen enempää muistikuvia siitä ei oo. Toki täysin mahdollista et Sonylla oli näppinsä tässäkin mukana, mut sille on kyllä toinenkin peruste olemassa. Ei se kuitenkaan salaisuus oo et Sony ei crossplayta halunnut johonkin väliin, nykysestä tilanteesta en tiedä.

Toki en mä nyt sitä sano etteikö kaikki väitökset (paitsi toi yks) voi pitää paikkaansa, mutta kannattaako uskoa suorilta käsiltä jos todisteita ei ole ja välissä on jotain mitä pystyy todistamaan vääräksi? Omasta mielestä ei välttämättä, mut jokanen toki tekee omat päätöksensä.
Julkistus ja julkaisu siirettiin myöhemmäksi mutta mitään siinä ei puhuta pimittämisestä
 
Julkistus ja julkaisu siirettiin myöhemmäksi mutta mitään siinä ei puhuta pimittämisestä
Luetko sä näistä mitään?

"Sony paid to have the PC Version of MHW delayed and the announcement of its existence pushed back."

Ei vissiin paljoa sitä julkistusta lykätty kun se tapahtu samanaikasesti mitä konsoliversioidenkin :confused:
 

Hmmm, eikö tämä peli julkaistu Xboxillekin samaan aikaan? Miksi pleikkari ei tuota alustaa sulkenut myös pois? Näkivätkö jo tuolloin PC:n olevan se todellinen haastaja pelimarkkinoilla? Eikö Xboxia nähty niin sanotusti vaivan arvoiseksi?

Huomionarvoista myös, että peli julkaistiin jo vuonna 2018 jolloin tuo diili Capcomin kanssa on tehty Shawn Laydenin aikakaudella varmaan joskus 2016-17 ennen koko Fortniten crossplay-hässäkkää jossa Sony näytteli pääosaa. Pian tuon jälkeenhän Sony muutti crossplay-käytäntöään. Ja hyvä että muutti. #fortheplayers on voinut loistavasti tuon jälkeen.

Toki viime aikaista "iso paha Sony"-narratiivia mukaillen on ihan ymmärrettävää, että jonkun viiden vuoden vanhoja juttuja kaivellaan esiin jotta saadaan se negativiis-sävytteinen viikon kiintiöuutinen pleikkarista.
 
PC pelaaminen = Microsoft. Eli Microsoft on saanut rahaa vähintään Windows lisenssin muodossa jokaisesta PC pelikoneesta. Eli kokivat Microsoftin pahaksi uhkaajaksi, käy järkeen.
 
PC pelaaminen = Microsoft. Eli Microsoft on saanut rahaa vähintään Windows lisenssin muodossa jokaisesta PC pelikoneesta. Eli kokivat Microsoftin pahaksi uhkaajaksi, käy järkeen.
Jokaista monster hunter peliä kohden myydään windows lisenssi? Ja tottakai täyteen 140e hintaan? Unohtiko Sony tämän kun julkaisi Horizon Zero Dawnin ja muita pelejä PC:lle vai olisiko ollut järkevämpää maksaa itselle siitä että HZD PC versiota lykätään että omaa peliä ei myytäisi PC:llä koska se möisi windows lisenssejä... äh menin jo sekaisin... heh.
 


The tweet by the person claiming Sony paid to delay the PC version of MHW on PC is completely false yet everyone seems to be taking his word for it.

Here is the Tweet in question



And here are some screenshots of what the person would have read from the Capcom leak:

Apparently Sony paid for Monster Hunter Worlds time exclusivity & blocked crossplay Rumor

He is misinterpeting the words in these notes which are actually about marketing right (which Sony had) and have nothing to do with delaying the game on PC. He also misundertood the part about "restrictions on cooperation" which is still about marketing and has nothing to do about crossplay.

My mind is kind of blown that no one requested evidence and just believes an unverified Twitter account that provided no evidence.

:sleep:
 
Oli se totta tai tarua mutta pysykää helvatin kaukana Monster Hunter elokuvasta missä pääosassa Milla Jojovitch.

Olisi saanut Sony maksaa ettei sitä koskaan tehtäisin, se jos mikään olisi ollut palvelus maailmalle.
 
No on tämä helvetti kun ei nykyään voi uskoa edes twiittiin joka tulee teiniltä joka leimaa itseään tittelillä:"Monster hunter researcher". Pitääkö tässä alkaa kyseenalaistamaan kaikki? Kohta joku sanoo että sattumanvarainen juutuubi video ei välttämättä ole uskottava uutislähde.

Tänään kyllä vedetään matto jalkojen alta alituiseen.
 
Hmmm, eikö tämä peli julkaistu Xboxillekin samaan aikaan? Miksi pleikkari ei tuota alustaa sulkenut myös pois? Näkivätkö jo tuolloin PC:n olevan se todellinen haastaja pelimarkkinoilla? Eikö Xboxia nähty niin sanotusti vaivan arvoiseksi?

Huomionarvoista myös, että peli julkaistiin jo vuonna 2018 jolloin tuo diili Capcomin kanssa on tehty Shawn Laydenin aikakaudella varmaan joskus 2016-17 ennen koko Fortniten crossplay-hässäkkää jossa Sony näytteli pääosaa. Pian tuon jälkeenhän Sony muutti crossplay-käytäntöään. Ja hyvä että muutti. #fortheplayers on voinut loistavasti tuon jälkeen.

Toki viime aikaista "iso paha Sony"-narratiivia mukaillen on ihan ymmärrettävää, että jonkun viiden vuoden vanhoja juttuja kaivellaan esiin jotta saadaan se negativiis-sävytteinen viikon kiintiöuutinen pleikkarista.
Aasiassa PC:llä on paljon suuremmat markkinat kuin Xboxilla ja Monster Hunter-pelisarja on perinteisesti ollut iso juttu juuri tuolla Aasian suunnalla. Tsekkaa esim miten juuri julkaistu Switchin Monster Hunter: Rise on käynyt siellä kaupaksi.


Tämä MHW-keissi oli varmaankin Sonyn viimeisiä epätoivoisia yrityksiä pysyä relevanttina kilpailijana Aasian markkinoilla, mutta nyt näyttää että Nintendo on vallannut konsolimarkkinat siellä kokonaan. Sony pystyy toki rahalla ostamaan Japanista ajastettuja yksinoikeuspelejä itselleen, esim FFXVI.

Lisäksi jostain syystä Monster Hunter Worldin Xbox One-versiota ei julkaistu Aasiassa koskaan. Mikähän lie siinäkin syynä... :think:
 
Viimeksi muokattu:
No on tämä helvetti kun ei nykyään voi uskoa edes twiittiin joka tulee teiniltä joka leimaa itseään tittelillä:"Monster hunter researcher". Pitääkö tässä alkaa kyseenalaistamaan kaikki? Kohta joku sanoo että sattumanvarainen juutuubi video ei välttämättä ole uskottava uutislähde.

Tänään kyllä vedetään matto jalkojen alta alituiseen.
Ihmeen moni sivusto mennyt sitten lankaan kun on uutisoinut asiasta myös :)
 
Nämä sivustojen kirjoittelijat ovat varmaan journalismin aatelia, kun raportoivat random twiittaajasta ilman lähdekritiikkiä. :)
Ai tämä kuuluisa Capcom-dokumenttien tietovuotaja on yhtäkkiä "random twiittaaja"? :rofl2:

Tokihan tässä voi itsekin laskea 1+1 ja annettujen tietojen perusteella todeta seuraavat asiat:

1. MHW:n PC-versio julkaistiin konsoliversioiden jälkeen? Kyllä/ei
2. MHW:n Iceborne-lisäosa PC:lle julkaistiin konsoliversioiden jälkeen? Kyllä/ei
3. MHW:n Xbox One-versiota ei julkaistu Aasiassa koskaan? Kyllä/ei
4. MHW:ssä on cross-play? Kyllä/ei
5. MHW:ssä on cross-savet? Kyllä/ei

Totuus taitaa olla siinä kuuluisassa vanukkaassa. :D
 
No jos luotat ennemmin siihen mitä twiitissä sanotaan kuin mitä lähteessä oikeasti sanotaan, niin siitä vaan. Ei ole minulta pois. :)
 
No jos luotat ennemmin siihen mitä twiitissä sanotaan kuin mitä lähteessä oikeasti sanotaan, niin siitä vaan. Ei ole minulta pois. :)
Se kuuluisa agenda. Keskustelu olisi tylsää jos kellään ei olisi agendaa. Lauottaisiin vain neutraaleja ja harmaita tosiasioita ilman tulkinnanvaraa. Ei semmoista pidemmän päälle jaksa. Pitää olla vähän väriä elämässä ettei käy tylsäksi. Sitä kuuluisaa lapinlisää.
 
No jos luotat ennemmin siihen mitä twiitissä sanotaan kuin mitä lähteessä oikeasti sanotaan, niin siitä vaan. Ei ole minulta pois. :)
Eli sen sijaan, että luottaisit tyyppiin joka on pitkään jakanut Capcom-vuodon materiaalia, niin päätät luottaa "random redditoriin", koska hänen viestinsä on sinun näkökulmasta miellyttävämpi? No, miten vain. :)

1618883944291m.jpg
 
Eli sen sijaan, että luottaisit tyyppiin joka on pitkään jakanut Capcom-vuodon materiaalia, niin päätät luottaa "random redditoriin", koska hänen viestinsä on sinun näkökulmasta miellyttävämpi? No, miten vain. :)

1618883944291m.jpg
Itse kyllä viittasin nimenomaan siihen alkulähteeseen eli vuodettuun tietoon enkä "reddittorin" tulkitsemiin asioihin.

Ja hetkinen, mitäs tämä on? o_O




:sleep:
 
Itse kyllä viittasin nimenomaan siihen alkulähteeseen eli vuodettuun tietoon enkä "reddittorin" tulkitsemiin asioihin.

Ja hetkinen, mitäs tämä on? o_O




:sleep:

Tokihan tässä voi itsekin laskea 1+1 ja annettujen tietojen perusteella todeta seuraavat asiat:

1. MHW:n PC-versio julkaistiin konsoliversioiden jälkeen? Kyllä/ei
2. MHW:n Iceborne-lisäosa PC:lle julkaistiin konsoliversioiden jälkeen? Kyllä/ei
3. MHW:n Xbox One-versiota ei julkaistu Aasiassa koskaan? Kyllä/ei
4. MHW:ssä on cross-play? Kyllä/ei
5. MHW:ssä on cross-savet? Kyllä/ei

Jäädään jännityksellä odottamaan, että mitkä näistä kohdista pitävät paikkansa ja mihin jäljet johtaa. :confused:
 
Elämässä on aina tärkeää uskoa itselle tärkeisiin asioihin. Hyvä, Pingviini. :thumbsup:
No, jos koet juuri tämän asian epäuskottavana, niin voihan asiaa lähestyä vaikka sitten muiden pelien näkökulmasta.

Onko cross-play saanut kannatusta aiemmin vai onko mieluummin "suojeltu lapsia", onko cross-savet ollut se juttu aina, onko firmalla ollut tapana maksaa ajastetuista yksinoikeuksista jne. Jostain kumman syystä nämä kaikki osuu yksiin tässä keississä. :think: Savua ilman tulta.

Ihan mielenkiinnosta ja trollaamatta, osaatko sanoa miksi tämä aiheuttaa sinussa näin voimakkaan puolustusreaktion? Muistaakseni pelaat PC:lläkin, niin eikö tällaiset diilit ole monialustapelaajan näkökulmasta keskimäärin aika perseestä?
 
Ai tämä kuuluisa Capcom-dokumenttien tietovuotaja on yhtäkkiä "random twiittaaja"? :rofl2:

Tokihan tässä voi itsekin laskea 1+1 ja annettujen tietojen perusteella todeta seuraavat asiat:

1. MHW:n PC-versio julkaistiin konsoliversioiden jälkeen? Kyllä/ei
2. MHW:n Iceborne-lisäosa PC:lle julkaistiin konsoliversioiden jälkeen? Kyllä/ei
3. MHW:n Xbox One-versiota ei julkaistu Aasiassa koskaan? Kyllä/ei
4. MHW:ssä on cross-play? Kyllä/ei
5. MHW:ssä on cross-savet? Kyllä/ei

Totuus taitaa olla siinä kuuluisassa vanukkaassa. :D
Oli tai ei, paskaa se tais tähän väliin puhua. Tuolta reddit-linkin takaa löytyy se reseteran postaus jossa on kuva siitä dokumentista mistä toi "vuoto" ollaan pähkäilty. Kyseessä on vaan tän kyseisen jantterin lukutaidottomuus pikkasenkaan virallisten dokumenttien suhteen, kun kyse oli puhtaasti markkinointihommista, ei pelin julkasusta tai crossplaysta. Näen kyllä miten sen voi jokseenkin helposti sekottaa, mut lukemalla homman pari kertaa alkaa hiffaamaan et ehkä ei ookkaan pelillisistä asioista kyse näissä dokumenteissa.

Ja nääkin asiat on todettu moneen otteeseen, PC versio tuli konsoleiden jälkeen, mut ottaen huomioon missä kunnossa se tuli myöhässäkin niin ehkei se ollut lähellekkään valmis konsoleiden julkasussa? Asiaa ei muutenkaan auta se et MHW on kyhätty ikuisuuden vanhalla MT Framework moottorilla joka näki päivänvalon jo ensimmäisen kerran vuonna 2006 Dead Rising ykkösessä. Toki rankalla kädellä muokattu, mut aika purkkaviritelmä se varmasti konepellin alla on kun se on alunperin suunniteltu PS3/X360 konsoleille. Sen kyllä näkikin siitä miten peli oli optimoitu, en tiedä miten se konsoleilla pyöri mut PC:llä se ei oikeen tehokkaallakaan raudalla välttämättä pyörinyt niin hyvin kun olis pitänyt.

Ja se et Aasiassa ei Xbox One-versiota julkastu ollenkaan. Saattaiskohan syynä olla vaikkapa se et kuinka paljon se konsoli on kokonaisuudessaan myyny niillä markkinoilla? Kato ne myyntiluvut, se saattaa selittää koko homman. En tiedä onko se joku yleinen harhaluulo ettei pelialalla yritysten ole tarkotus tehdä voittoa vaan miellyttää pelaajia, se kun tuntuu tulevan joskus joillekkin yllätyksenä ettei ne firmat teekkään päätöksiä sen perusteella mistä pelaajat tykkää, vaan sen perusteella mikä kasvattaa niiden rahapussia eniten. Outo juttu sekin.

Mitä crossplayhin ja cross saveihin tulee niin tiedät varmaan et se ei oo niin yksinkertainen juttu kun napin painaminen? PC versio laahas päivityksissä perässä useampaan otteeseen, eikä se Icebornekaan tullu sille samanaikasesti kun konsoleille. Icebornekin vähemmän yllättäen julkastiin PC:lle aika kehnossa kunnossa jota capcom jopa julkisesti twitterissä pahoittelikin, mikä taas enempi vähempi kertoo siitä ettei sille riittänyt aikaa tai resursseja niin paljon kun olis ollu tarve. Mikä olis ollu lopputulos jos se olis julkastu samanaikaisesti? Otsalla veikkausta heittäessä varmaan vielä huonompi. Crossplay ja savet on kuitenkin pitkälti sellanen asia jotka on otettava huomioon jo heti kehityksen alkupuolella, ja se vaatii sitä et pelin kaikki versiot kulkee käsikädessä päivitysten suhteen. Sekin yllättäen maksaa aika pitkän pennin, asia mitä ehkä (tai todennäköisesti) mietittiin kehityksen aikana mut päätettiin jättää pois syystä tai toisesta, ehkä tässäkin voi olla vaikuttamassa kivikautinen moottori jossa ei ole valmiina mitään ajatustakaan tuollaisista ominaisuuksista, ja ne ois vaatinut huomattavat määrät työtunteja ja resursseja. Joku varmaan siitäkin on tehnyt laskelmia et kannattaako vai eikö.

Mutta toisaalta taas, jos toi Venturan postaama twitterpostaus jossa tää sama jantteri myöntää ymmärtäneensä asiat väärin ja puhuneensa mitä sattuu ei riitä siihen et hyväksyt sen ettei se välttämättä tai todennäkösesti ollu Sonyn tekosia, niin en oikeen usko et mitään mitä kukaan sanoo voi sun mieltäs muuttaa asiasta. Taitaa vaan vissiin sopia liian hyvin sun omaan narratiiviin nää jutut et vaikka mitä faktoja lyötäis pöytään niin sä et niitä usko, ellei se sit oo joku random äijä sanomassa et Sony on tehny jotain pahaa, sit uskot ilman todisteita ja pysyt kannassas vaikka mitä todistettais sen väitöksen jälkeen.

Niin ja toi sun 4chanista postaama kuva (maailman luotettavin lähde btw), tiiät varmaan et Capcomilla oli se data breach siinä marraskuun alussa jolloin sieltä vuos noita dokumentteja ja myyntilukuja (eli kaikki mistä tässä ollaan nyt vängätty), eikä se kummosempaa perseoraakkelia vaadi et osaa ne löytää ja kirjotella twitteriin ne asiat, ihankun olis isompikin insideri? 25.11 on twitterin mukaan noi postattu, eli lienee edes turha erikseen mainita et mistähän noi luvut vois olla peräsin?

Mut toisaalta turhapa tästä asiasta on vängätä jos et halua uskoa mitään muuta kun sen et kaikki on Sonyn vika. Mun mielestä se on vaan vähän hölmöä valita yks yritys maalitauluks jota rupeaa sit maalaamaan sellasena lafkana joka tekee kaikki asiat siltä kantilta et pelaajia kustaan mahdollisimman paljon silmään jokasella nurkalla. En itekään oikeen välitä Sonyn viimeaikasista touhuista (PS3,PSP, PS Vitan storejen sulkeminen, sit ei suljetakkaan PS3 ja Vitan storea, panostetaan niihin Hollywood tason yksinoikeuksiin jotka ei välttämättä mua varten ole tehty samalla kun annetaan kirveestä sille Japanin studiolle joka on varsin hyviä pelejä tehny viimevuosinakin), enkä niitä ite henkilökohtasesti kannata. Mut ei se Sony ainut oo joka burgeroi näitten päätösten kanssa, ja elämä tuntuu helpottuvan huomattavasti siinä vaiheessa kun alkaa hyväksymään et nää asiat tehdään siitä näkökulmasta mikä on yritykselle parasta, ei siitä näkökulmasta mistä pelaajat tykkää. Ei se kyllä sitä muuta et ne perseestä on silti, mutta ihan yhtälailla Nintendo ja Microsoftikin töpeksii ajoittain. Ei toistaseks oo tullu sellasta firmaa vastaan pelialalla jonka jokasesta päätöksestä on voinu sanoa et hyvin meni, eikä varmasti tuukkaan.
 
Yleensä PC versio nimenomaan on aikasemmin päivitetty koska ei tarvi odotella mitään hyväksyntää näiltä isoilta herroita
 
Viimeksi muokattu:
No, jos koet juuri tämän asian epäuskottavana, niin voihan asiaa lähestyä vaikka sitten muiden pelien näkökulmasta.

Onko cross-play saanut kannatusta aiemmin vai onko mieluummin "suojeltu lapsia", onko cross-savet ollut se juttu aina, onko firmalla ollut tapana maksaa ajastetuista yksinoikeuksista jne. Jostain kumman syystä nämä kaikki osuu yksiin tässä keississä. :think: Savua ilman tulta.

Ihan mielenkiinnosta ja trollaamatta, osaatko sanoa miksi tämä aiheuttaa sinussa näin voimakkaan puolustusreaktion? Muistaakseni pelaat PC:lläkin, niin eikö tällaiset diilit ole monialustapelaajan näkökulmasta keskimäärin aika perseestä?
Toit ketjuun twiitin, joka osoittautui uutisankaksi. Jos joskus ilmenee, että Sony on maksanut, ettei PC:lle julkaista versiota samaan aikaan kuin Xboxille, vaikka näitä yksinoikeusdiilejä on tehty nimenomaan Xbox-version (ja kilpailijan puolelta PS-version) viivästämiseksi, niin katsotaan tilannetta uudestaan.
 
Toit ketjuun twiitin, joka osoittautui uutisankaksi. Jos joskus ilmenee, että Sony on maksanut, ettei PC:lle julkaista versiota samaan aikaan kuin Xboxille, vaikka näitä yksinoikeusdiilejä on tehty nimenomaan Xbox-version (ja kilpailijan puolelta PS-version) viivästämiseksi, niin katsotaan tilannetta uudestaan.
Puhutko nyt tästä yhdestä tapauksesta vai lukuisista aiemmista tapauksista, jotka ovat ihan samassa linjassa nyt nähdyn kanssa? Missä viipyy esim RE VII VR:n PC-versio? Kauanko vielä menee että FFVII Remake julkaistaan PC:lle ja Xboxille? Kuinka pitkään menee, että FFXVI tulee muille alustoille kuin PS5:lle? Ihan hulluja yhteensattumia kyllä. Trying to see a pattern when there is no pattern :confused:
 
Puhutko nyt tästä yhdestä tapauksesta vai lukuisista aiemmista tapauksista, jotka ovat ihan samassa linjassa nyt nähdyn kanssa? Missä viipyy esim RE VII VR:n PC-versio? Kauanko vielä menee että FFVII Remake julkaistaan PC:lle ja Xboxille? Kuinka pitkään menee, että FFXVI tulee muille alustoille kuin PS5:lle? Ihan hulluja yhteensattumia kyllä. Trying to see a pattern when there is no pattern :confused:
No, PC oli ainut kärsijä tuossa VR-hommassa, kun Xboxilla ei ole tarjolla VR:ää. Pointti oli, että nuo yksinoikeusdiilit on tehty nimenomaan niin, että joko pelkkä Xbox-versio viivästytetään tai sitten Xbox & PC. En ole itse kuullut vielä diilistä, jossa normaalin pelin PC-versio olisi maksamalla viivästetty, mutta Xbox-versio olisi julkaistu samaan aikaan PS:n kanssa, koska mikä järki siinä olisi Sonyn kannalta?
 
Puhutko nyt tästä yhdestä tapauksesta vai lukuisista aiemmista tapauksista, jotka ovat ihan samassa linjassa nyt nähdyn kanssa? Missä viipyy esim RE VII VR:n PC-versio? Kauanko vielä menee että FFVII Remake julkaistaan PC:lle ja Xboxille? Kuinka pitkään menee, että FFXVI tulee muille alustoille kuin PS5:lle? Ihan hulluja yhteensattumia kyllä. Trying to see a pattern when there is no pattern :confused:
Onko tää sulle jotenkin uus asia et isojen lafkojen ja julkasijoiden/kehittäjien välillä liikkuu isoja summia yksinoikeuksien takia? RE7 VR puoliskon suurella todennäkösyydellä rahotti Sony aika isolla rahatukulla, diiliin varmaan kuulu se ettei sitä PC:lle anneta. FF7 Remaken kannessa oli erikseen maininta et vuoden yksinoikeus loppuu näillä näppäimillä. Squaresta se on siis suurimmaks osaks nyt kiinni, ellei FF7R Intergraden myötä tehty uutta diiliä, mut siitä ei oo ollu mainintaa. FF16 ei tietoa edes koska se tulee ylipäätänsä, mutta Square on kyllä aika vakaasti julkassut pelit muillekin alustoille myöhemmin, ja ellen täysin väärässä oo niin PC version olemassaolo julkistettiin jo.

Tää on ihan sama juttu kun väittäis et Nintendo on täysin paha lafka, koska esimerkiks Bayonetta 2, Astral Chain, No More Heroes 3 tai Shin Megami Tensei V ei näillä näkymin ole tulossa muille kun Switchille, vaikkei kyseisten pelien kehittäjästudiot olekkaan Nintendon omistuksessa. Nintendo on vaan maksanu kehityksestä ison siivun ja tällä hoitanu itelleen sen yksinoikeuden. Deadly Premonition 2 on ainakin toistaseks Switchin yksinoikeus, vaikka PC versiosta on huhuja liikkunutkin ja siinä on kyllä yks peli josta voi sanoa et se on vankina sillä alustalla, sillä se pyörii jotain alle 20fps sillä switchillä. Tai se et voidaan varmaan heittää veikkausta tuleeko jatkossa Bethesdan pelit ainakaan samanaikaisesti Sonyn vehkeille kun Xboxille tai PC:lle, nyt kun koko roska on Microsoftin omistuksessa.

Ei yksinoikeudet pitäs olla mikään uus juttu, vaikka ne ei oliskaan 1st party studioiden kehittämiä. Bisnestä se vaan on sekin. Ehkä hieman perseestä mut minkäs teet, jos haluat monipuolisesti pelata niin täytyy omistaa useampi konsoli, mut toisaalta näin se on ollu aikalailla ikuisuuden.
 
Jos nytten vanhoista peleistä kitistään niin mäsä maksoi Rise of the Tomb Raiderista että tulee vuoden myöhässä PS4:lle tämä ok mutta ne viivästytti myös PC versiota myös "kyynel ja internet rage mode on!"
Niinpä. Näitä diilejä on tehty aina ja tullaan tekemään jatkossakin. Ajoitettuja yksinoikeuksia, ostetaan kehittäjiä, ostetaan julkaisijoita, kaikki on bisnestä. Johan tuo nähtiin viimekin kesänä kuinka sekä Sony että Microsoft julkistivat tapahtumissaan paljon pelejä "yksinoikeudella", jotka tulee pelkästään PS&PC tai Xbox&PC, mutta kaikki me tiedetään, että nämä pelit tulevat lopulta muillekin konsoleille (pois lukien first-party pelit toki). Tosin Sony nyt oli sentään joihinkin peleihin merkannut selkeästi, että kyseessä on vuoden tai kahden vuoden yksinoikeudet jne, kun taas Microsoftin puolelta en havainnut samanlaista selkeyttä. FF16 taisi olla poikkeus tästä, jossa diili varmaan elää sen mukaan, miten Sony näkee tarpeelliseksi pitkittää sitä.
 
Onko tää sulle jotenkin uus asia et isojen lafkojen ja julkasijoiden/kehittäjien välillä liikkuu isoja summia yksinoikeuksien takia? RE7 VR puoliskon suurella todennäkösyydellä rahotti Sony aika isolla rahatukulla, diiliin varmaan kuulu se ettei sitä PC:lle anneta. FF7 Remaken kannessa oli erikseen maininta et vuoden yksinoikeus loppuu näillä näppäimillä. Squaresta se on siis suurimmaks osaks nyt kiinni, ellei FF7R Intergraden myötä tehty uutta diiliä, mut siitä ei oo ollu mainintaa. FF16 ei tietoa edes koska se tulee ylipäätänsä, mutta Square on kyllä aika vakaasti julkassut pelit muillekin alustoille myöhemmin, ja ellen täysin väärässä oo niin PC version olemassaolo julkistettiin jo.

Tää on ihan sama juttu kun väittäis et Nintendo on täysin paha lafka, koska esimerkiks Bayonetta 2, Astral Chain, No More Heroes 3 tai Shin Megami Tensei V ei näillä näkymin ole tulossa muille kun Switchille, vaikkei kyseisten pelien kehittäjästudiot olekkaan Nintendon omistuksessa. Nintendo on vaan maksanu kehityksestä ison siivun ja tällä hoitanu itelleen sen yksinoikeuden. Deadly Premonition 2 on ainakin toistaseks Switchin yksinoikeus, vaikka PC versiosta on huhuja liikkunutkin ja siinä on kyllä yks peli josta voi sanoa et se on vankina sillä alustalla, sillä se pyörii jotain alle 20fps sillä switchillä. Tai se et voidaan varmaan heittää veikkausta tuleeko jatkossa Bethesdan pelit ainakaan samanaikaisesti Sonyn vehkeille kun Xboxille tai PC:lle, nyt kun koko roska on Microsoftin omistuksessa.

Ei yksinoikeudet pitäs olla mikään uus juttu, vaikka ne ei oliskaan 1st party studioiden kehittämiä. Bisnestä se vaan on sekin. Ehkä hieman perseestä mut minkäs teet, jos haluat monipuolisesti pelata niin täytyy omistaa useampi konsoli, mut toisaalta näin se on ollu aikalailla ikuisuuden.
Ei missään nimessä ole uusi asia, mutta ei sitä silti tarvi hyväksyä ja aina kun tällainen uusi paskakeissi tulee ilmi, niin kyllä siitä kannattaa nostaa haloo. Nämä firmat kyllä panee sinua halvalla mennen tullen, jos annat siihen mahdollisuuden. Cross-playn, cross-progression ja cross-saven jarruttaminen on jo pelkkää kusipäisyyttä, joka hidastaa koko pelialan kehitystä. Sonykin lopulta osittain taipui kun CoDin ja Fortniten kehittäjät laittoivat kovan kovaa vasten cross-playn osalta.

Sulla menee aika iloisesti sekaisin tuossa viestissäsi, että mitä eroa on sillä, että julkaisija maksaa studiolle, että tehkää meille yksinoikeuspeli vs ostetaan teiltä ajastettu yksinoikeus ja ehtona on vaikka että ei cross-playta. Jotain Astral Chainia ei olisi ikinä edes tehty ellei Nintendo olisi rahoittanut koko projektia jne.

Muistaakseni tähänkin ketjuun on kirjoittanut sellaisia tyyppejä, joitten mielestä Xbox on turha koska MS tuo nykyään pelinsä yhtäaikaa PC:lle ja konsolille. Eikö tuo ole kuluttajan näkökulmasta ihan paras vaihtoehto, että voit itse valita millä alustalla pelaat pelisi? Vai ajatellaanko tässä vain myyntilukuja ja sijoittajien tilipussia? :rofl2:

"Ehkä hieman perseestä"? Niinpä. Kannattaa älähtää tai äänestää ainakin lompakolla. :tup:
 
Ei missään nimessä ole uusi asia, mutta ei sitä silti tarvi hyväksyä ja aina kun tällainen uusi paskakeissi tulee ilmi, niin kyllä siitä kannattaa nostaa haloo. Nämä firmat kyllä panee sinua halvalla mennen tullen, jos annat siihen mahdollisuuden. Cross-playn, cross-progression ja cross-saven jarruttaminen on jo pelkkää kusipäisyyttä, joka hidastaa koko pelialan kehitystä. Sonykin lopulta osittain taipui kun CoDin ja Fortniten kehittäjät laittoivat kovan kovaa vasten cross-playn osalta.

Sulla menee aika iloisesti sekaisin tuossa viestissäsi, että mitä eroa on sillä, että julkaisija maksaa studiolle, että tehkää meille yksinoikeuspeli vs ostetaan teiltä ajastettu yksinoikeus ja ehtona on vaikka että ei cross-playta. Jotain Astral Chainia ei olisi ikinä edes tehty ellei Nintendo olisi rahoittanut koko projektia jne.

Muistaakseni tähänkin ketjuun on kirjoittanut sellaisia tyyppejä, joitten mielestä Xbox on turha koska MS tuo nykyään pelinsä yhtäaikaa PC:lle ja konsolille. Eikö tuo ole kuluttajan näkökulmasta ihan paras vaihtoehto, että voit itse valita millä alustalla pelaat pelisi? Vai ajatellaanko tässä vain myyntilukuja ja sijoittajien tilipussia? :rofl2:

"Ehkä hieman perseestä"? Niinpä. Kannattaa älähtää tai äänestää ainakin lompakolla. :tup:
Sinäkin olet varmasti kritisoinut noita ajoitettuja yksinoikeuksia, kun Microsoft tekee niitä, vai mitä?

Tuossa nyt viime kesältä oma ajatukseni.
Jep. Sony on mennyt aika hurjaksi noiden timed exclujen kanssa nyt PS5 launchiin. En oikein tykkää, että rahat käytetään tuollaiseen. Ennemmin palkkaisivat yhden 3rd partyn tekemään kunnon PS5 exclun hyödyntämään sen teknologiaa kuin että ostetaan kasa timed excluja. Mutta bisnes on tuollaista, niin eipä tuolle mitään mahda.
 
Sinäkin olet varmasti kritisoinut noita ajoitettuja yksinoikeuksia, kun Microsoft tekee niitä, vai mitä?

Tuossa nyt viime kesältä oma ajatukseni.
Kyllä, esim Tomb Raiderin maksettu yksinoikeus oli Xboxilta paska temppu. Siitä nousi silloin iso haloo ja sen jälkeen Xboxilla on ollut ihan eri meininki maksettujen tai ajastettujen yksinoikeuksien suhteen. Eli homma muuttui parempaan suuntaan.

Miksiköhän esim Resident Evil 8 demoa pitänyt viivästyttää muilla alustoilla
No mitäs luulet miksi? :rofl2: Varmaan nähdään jotain vastaavaa myös DLC:n osalta, eli maksetaan toiselle firmalle, että muut pelaajat ei pääse pelaamaan samaan aikaan. #fortheplayers
 
Kyllä, esim Tomb Raiderin maksettu yksinoikeus oli Xboxilta paska temppu. Siitä nousi silloin iso haloo ja sen jälkeen Xboxilla on ollut ihan eri meininki maksettujen tai ajastettujen yksinoikeuksien suhteen. Eli homma muuttui parempaan suuntaan.
Juupa juu...

 
Ei missään nimessä ole uusi asia, mutta ei sitä silti tarvi hyväksyä ja aina kun tällainen uusi paskakeissi tulee ilmi, niin kyllä siitä kannattaa nostaa haloo. Nämä firmat kyllä panee sinua halvalla mennen tullen, jos annat siihen mahdollisuuden. Cross-playn, cross-progression ja cross-saven jarruttaminen on jo pelkkää kusipäisyyttä, joka hidastaa koko pelialan kehitystä. Sonykin lopulta osittain taipui kun CoDin ja Fortniten kehittäjät laittoivat kovan kovaa vasten cross-playn osalta.

Sulla menee aika iloisesti sekaisin tuossa viestissäsi, että mitä eroa on sillä, että julkaisija maksaa studiolle, että tehkää meille yksinoikeuspeli vs ostetaan teiltä ajastettu yksinoikeus ja ehtona on vaikka että ei cross-playta. Jotain Astral Chainia ei olisi ikinä edes tehty ellei Nintendo olisi rahoittanut koko projektia jne.

Muistaakseni tähänkin ketjuun on kirjoittanut sellaisia tyyppejä, joitten mielestä Xbox on turha koska MS tuo nykyään pelinsä yhtäaikaa PC:lle ja konsolille. Eikö tuo ole kuluttajan näkökulmasta ihan paras vaihtoehto, että voit itse valita millä alustalla pelaat pelisi? Vai ajatellaanko tässä vain myyntilukuja ja sijoittajien tilipussia? :rofl2:

"Ehkä hieman perseestä"? Niinpä. Kannattaa älähtää tai äänestää ainakin lompakolla. :tup:
Sonyn crossplayn jarruttaminen oli kyllä sellanen keissi et siihen oli vaikea keksiä mitään oikeasti hyväksyttävää syytä, ja se nyt ehdottomasti olikin pelaajien silmään kusemista. Kai siinä tarkotuksena oli se et jos kaverit omisti pleikkarin ja halusit niiden kanssa pelata, niin ostit itekin sit pleikkarin tai et pelannu, mutta onneks tulivat järkiinsä tuossa asiassa, vaikkakin auttamatta myöhässä.

On niissä toki eroa, mut jos alkaa asiaa pintaa syvemmältä miettimään niin se suurin ero on just se et onko se yksinoikeus aina vai vaan ajallinen. Pelien kehitys on vitun kallista nykyään ja ne ajallisista yksinoikeuksistakin saatavat rahat helpottaa ihan huomattavasti isojakin studioita. Squarekaan ei välttämättä rahassa oo varsinaisesti koskaan uinut, koska niitten kehittämien pelien myyntiluvut ei välttämättä oo ollu päätähuimaavia, varsinkaan verrattuna siihen kehitysaikaan mikä niillä usein on. FF15 nyt esimerkkinä vietti kehityksessä yli 10v, enkä usko et sen projektin osalta hirveesti plussalle ollaan päästy. Kingdom Hearts 3 oli kanssa aika hyvässä limbossa oman aikansa, enkä usko et sekään välttämättä kauheasti rahaa kirstuun on tuonut kehityskustannusten jälkeen. Square on lisäks vielä toiminu julkasijana sellasille peleille jotka löytyy jo suurinpiirtein kahen viikon päästä alelaarista, Deus Exit, Just Causet ja Tomb Raiderit nyt tulee ekana mieleen. Vastikään ilmestyny Balan Wonderworldkaan tuskin myyntimenestys tulee olemaan ja näillä näkymin jää tappiolliseks projektiks, sen verran sitä on runnutettu pitkin maita ja mantuja ja myyntilukemat ollu heikot.

Ja jos miettii et kumman otan mieluummin, ajallisen yksinoikeuden vai loputtoman yksinoikeuden jota ei ikinä nähdä muilla alustoilla, ainakaan ennenkuin emulaatio sen mahdollistaa. Oma valinta on aina se ajallinen, sillä se sentään joskus tulee saataville muuallekkin. Ajalliset yksinoikeudet on kyllä vielä suht tuore trendi, mut epäilen et se on kyllä tullu pysyäkseenkin.

No toi Microsoftin tilanne on vähän sekä että. PC pelaaminen on sen verran yleistyny et ei sitäkään enää voi sivuuttaa samalla tavalla mitä PS3/X360 genissä tehtiin aika usein. Lisäks nykykonsolit PS4/XB1 lähtien pl. Switch on sen verran lähellä PC:tä ettei se vaadi kohtuutonta työmäärää se porttaaminen, ja PC portit kuitenkin tuottaa hyvin rahaa, minkä useampi lafka on tässä vuosien varrella huomannu niin mikspä ei lyödä kaks kärpästä yhdellä iskulla, pelaajat tykkää ja näkyy pussissakin kivasti. Microsoftin Game Pass on kyllä siinä mielessä outo et mun on aika vaikea kuvitella et se tuottais ainakaan massiivisesti tuottoa niille ainakaan tässä vaiheessa, mut veikkaan et se on enemmänkin sijoitus tulevaisuuteen kun se et nyt halutaan maksimaaliset tuotot. Jokatapauksessa pelaajan kannalta aika uskomattoman hyvä diili sillä kuukausimaksulla mitä sitä nyt tarjotaan, tarjouksestakin ja pienellä kikkailulla sen saa vielä edullisemmin ja se on varmaan Xboxin suurin vahvuus tällähetkellä omasta mielestä. Ymmärrän toki senkin mielipiteen et Xbox koetaan turhaks jos omistaa pelikelposen PC:n, sillä en mä ainakaan ite henkilökohtaisesti keksi yhtäkään syytä miks ite tarvitsisin Xboxia kun samat pelit tulee PC:lle. Mut se onkin just sitä valinnan varaa, omistat toisen niin et välttämättä tartte toista ellet diggaile pelata sohvalta ohjain kädessä. PC:n Game Passikin tarjoaa aika kattavan valikoiman ja suht matalan kuukausimaksun, se on mun kannalta hyvä juttu ja plussa Microsoftille.
Miksiköhän esim Resident Evil 8 demoa pitänyt viivästyttää muilla alustoilla
Sony raottanu rahapussia, ei sen pitäs salaisuus olla. Herää vaan toisaalta kysymys et miks kun tolla tuskin mitään saavutetaan, mut toisaalta Sonylla on aina ollu hyvät suhteet japanilaisiin studioihin niin näitä nyt tapahtuu aika useinkin. Microsoft on ainakin luvannut panostaa just siihen japanipuoliskoon, mut nähtäväks jää mitä se sit käytännössä tarkottaa. Tai no, olihan Yakuza 7 ajallinen yksinoikeus next gen laitteille, sillä XSX versio tuli jo marraskuussa PS4 version kanssa, mut PS5 versio viivästettiin maaliskuulle. Ei tarvi kummonenkaan oraakkeli olla arvatakseen et miks. Pointtina se et osataan sitä rahaa liikuttaa kummallakin puolella.
 
Juupa juu...

Edelleen, on kaksi täysin eri asiaa maksaa studiolle kehitysrahaa siitä, että he kehittävät sinulle pelin, kuin että ostat ison ajastetun yksinoikeuspelin, joka varmasti pärjäisi omillaankin.

Esimerkkinä vaikka joku indiepeli, jonka kehitys ei välttämättä edes onnistuisi ilman ison julkaisijan tukea vs joku Resident Evil, Monster Hunter tai Final Fantasy.

Katsohan vielä uudestaan tuota linkkiäsi, niin huomaat varmaankin että ne ovat indiepelejä poislukien MS:n omat pelit.
 
Edelleen, on kaksi täysin eri asiaa maksaa studiolle kehitysrahaa siitä, että he kehittävät sinulle pelin, kuin että ostat ison ajastetun yksinoikeuspelin, joka varmasti pärjäisi omillaankin.

Esimerkkinä vaikka joku indiepeli, jonka kehitys ei välttämättä edes onnistuisi ilman ison julkaisijan tukea vs joku Resident Evil, Monster Hunter tai Final Fantasy.

Katsohan vielä uudestaan tuota linkkiäsi, niin huomaat varmaankin että ne ovat indiepelejä poislukien MS:n omat pelit.
Väität, että näitä pelejä ei olisi julkaistu ilman rahatukkua? Nyt kyllä juksaat itseäsi. Listalta löytyy myös muuten sellaiset 2D-indie-pikselimössöpelit kuin The Medium ja The Stalker 2. Mutta ok. Et ole tullut ajatelleeksi, että myös AAA-pelien tekeminen on riski, jossa auttaa, että markkinointikulut hoitaa toinen julkaisija? Se että näiden pelien (oli kyseessä indie tai AAA) tuottavuutta helpotetaan ei tarkoita, etteikö pelit olisi nähneet päivän valoa muiden keinoin.
 
Väität, että näitä pelejä ei olisi julkaistu ilman rahatukkua? Nyt kyllä juksaat itseäsi. Listalta löytyy myös muuten sellaiset 2D-indie-pikselimössöpelit kuin The Medium ja The Stalker 2. Mutta ok. Et ole tullut ajatelleeksi, että myös AAA-pelien tekeminen on riski, jossa auttaa, että markkinointikulut hoitaa toinen julkaisija? Se että näiden pelien (oli kyseessä indie tai AAA) tuottavuutta helpotetaan ei tarkoita, etteikö pelit olisi nähneet päivän valoa muiden keinoin.
Ei indiepeli ole välttämättä "2D-pikselimössöpeli". Todella kummallinen ajattelumalli. Esim. Mediumin kehittäjä Bloober Team ei ole koskaan aiemmin tehnyt yhtä isoa peliä kuin Medium. Olisiko se onnistunut ilman MS:n rahoitusta? Ei varmasti.

Stalker on ollut alusta asti PC/Xbox-pelisarja, joten Stalker 2 jatkaa samalla linjalla. Vai yritätkö vihjata että MS osti Stalker 2:n itselleen? Laita toki jotain lähdettä tälle.

Nyt ei puhuta pelkästään markkinointikuluista, vaan siitä, että ostetaan muiden alustojen käyttäjät ulos tietyksi aikaa. Timed exclusive pelit, DLC:t ym. ja nyt viimeisimpänä Resident Evil Villagen timed exclusive DEMO. Ei hemmetti. :rofl2:
 
Juu, ajoitetut DLC:t, erilaiset pelimoodit ja kartat yms. on hyi. Mutta hetkinen... Mitäs tämä on? Tetris Effectin moninpelimoodi on ajoitettu yksinoikeus Xboxille? Eihän meidän mukava symppis kalakaveri Phil Spencer tekisi tällaista.

Joo, Pingviini, jää pitämään lippua korkealle Xboxille, joka tekee sellaisia diilejä, joita ilman me ei ikinä saataisi pelata näitä pelejä. :thumbsup:
 
Juu, ajoitetut DLC:t, erilaiset pelimoodit ja kartat yms. on hyi. Mutta hetkinen... Mitäs tämä on? Tetris Effectin moninpelimoodi on ajoitettu yksinoikeus Xboxille? Eihän meidän mukava symppis kalakaveri Phil Spencer tekisi tällaista.

Joo, Pingviini, jää pitämään lippua korkealle Xboxille, joka tekee sellaisia diilejä, joita ilman me ei ikinä saataisi pelata näitä pelejä. :thumbsup:
AUTS. Olikohan tämä Tetris Effectin esiinnosto nyt ihan paras mahdollinen esimerkki? :rofl2:

Peli jonka Sony osti leiriinsä alunperin timed exclusiveksi (julkaistiin myöhemmin myös PC:lle), josta pari vuotta myöhemmin julkaistiin Xboxille enhanced versio multiplayerin kera: Tetris Effect - Wikipedia

"The ultimate incarnation of the award-winning puzzle game TETRIS® EFFECT, coming to the Xbox Series X, Xbox One, and Windows 10 (PC, Windows Store), at Xbox Series X launch this holiday, and as a free update to all other existing versions of Tetris EffectPS4, Epic Games Store, and Oculus Quest—in Summer 2021."
On kyllä todella härskiä toimintaa Phil Spenceriltä, että peli tulee free updatena muille alustoille. :D Phil-legal suorastaan.
 
Itsehän nostit asian esille, kuinka tämän tyyppiset sisällön ajoitetut yksinoikeudet ovat myrkkyä ja totesin, että kyllä näitä ikäviä toimintatapoja ylläpitävät kukin näistä alustoista.

Ja muuten, Xboxilla ei ole sananvaltaa siinä, että peli tulee ilmaisena päivityksenä muille alustoille. Voit kiittää siitä pelin kehittäjää ja julkaisijaa.

Mutta hyvää päivänjatkoa sinulle. Kiva, että täällä on joku no_wayn manttelinperijänä. :)
 
Luultavasti ei ollut vaivan arvoista tehdä porttia Xboxille ottaen huomioon kuinka olematon brändi tuo on Aasian markkinoilla.
Se porttaushan on jo olemassa, kun MHW julkaistiin USA:ssa ja Euroopassa Xboxille. Kyse on silloin pelkästä käännöstyöstä, joka on varmaan pienin osa tuossa vaiheessa kun peli on jo muuten valmis.

Muuten ihan hyvä pointti, mutta miksi sitten Final Fantasysta, Dragon Questista, Devil May Crysta, Tekkenistä ym. on julkaistu Xbox One-versiot Aasiassa? :think:

Jos tässä rahahattu ei ole vaihtanut omistajaa, niin tuolla sinun logiikallasi mistään pelistä ei kannata julkaista Xbox One-versiota Aasiassa, mutta näin on kuitenkin tehty. Savu, tuli, jne.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 205
Viestejä
4 504 837
Jäsenet
74 339
Uusin jäsen
SoHai

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom