Tuli itselle hommattua tuossa muutama viikko sitten Xbox Series S tietämättä mitään uutisista ynnä muista ns "heräteostos" mutta oli tarkoitus saada next-gen pelit ruudulle edullisesti eli 250e XSS tori.fi.
Ja voi pojat! Pleikkari nelosesta siirryttyä voin sanoa että erittäin tyytyväinen. Game Pass toimii omiin tarkoitusperiin todella hyvin ja mikä parasta on nämä uusimmat uutiset mitä on tullut xbox puolelta ja hyvältä näyttää, pohjamudista yllättäen erittäin hyvään asemaan. Todella kattava pelikirjasto tulossa ja uskon että koska tämä homma on lähtenyt boksipuolella näin hyvinkin käyntiin niin sieltä on varmasti tulossa hyviä yllätyksiä monessa aihe-alueessa; "lumipallo-efekti"
PS-exlu-hypetys ja tunnetusti hyvä hardware on omasta mielestä sumentanut vannoutuneet-ps-pelaajat näkemään pleikkarin yliyliyli-parempana kuin mikään muu. Sinäänsä ymmärrän koska käsittääkseni Sony saa nimenomaan rahat pois fanittajilta ja mitä he pelaavat ? Odottavat 80e maksavaa geneeristä putkijuoksu 3rd person "open world" pelejä ilman minkäänlaista syvää RPG-mäistä systeemiä mikä on mielestäni pakollinen pelin pelaamisen jaksamisen ja mielenkiinnon pysymisen kannalta.
Ostan mielummin 4 leffalippua kun pelaan spiderman-hypetys-peliä, itseasiassa tuolla rahalla saa jo enemmänki leffalippuja. Mä rinnastan tuon 20 tuntia kestävän putkijuoksun elokuvan katseluun mutta tämähän on juuri sonyn heiniä.
Pelikokemusta on itselläni noin 25vuotta ihan sieltä ensimmäisestä super mariosta asti ja voin sanoa että kaikki tyylilajit on suurinpiirtein tullut koettua, hyvässä pelissä omasta mielestä kuuluu olla mielenkiintoista aivotyöskentelyä edes jossain määrin, eniten ärsyttää nämä walking-simulaattorit juurikin "mene paikasta A paikkaan B" ja toista tuo koko pelin ajan lukemattomia kertoja, mikä siinä on niin hienoa ? Noh, tyylinsä kullakin, itse pidän kuivana ja tylsänä geneeristä adventure meininkiä muutamia harvoja lukuunottamatta.
Hassua kyllä tuo Sonyn päätös pistää excluja toiselle platformille kun ottaa huomioon että vannoutuneen poni-kansan-exclu-aivo-sumutuksen ansiosta mikä ei vaikuta millään tavalla itse pelikokemukseen mutta dopamiini-aivo-pärinä-hype ja sony-orjuuteen kyllä. Sony päästää itse omat orjansa vapaaksi.
Tällainen ajatus tulee mieleen Sony Playstationin vahvuuksista: 1. Exclut 2. Hyvä hardware.
Ota pois jompikumpi nuista niin mitä jää käteen ? Joojoo tiedän, ei PS oo mihinkään häviämässä, mutta brändin kannalta miksi heikentää sellaisia vahvuuksia mitä ei muilla platformeilla pahemmin ole? (nintendoa lukuunottamatta) Etenkin kun xboksi on vahventanut juuri näitä alueita.
Noh, oli miten oli niin erittäin tyytyväinen päätöksestä siirtyä xboksin puolelle.