Switchin pelejä esim. Amazon.comissa (ei varmasti halvin paikka jos viitsii vähän googletella, mutta ihan vain esimerkkinä): Amazon.com: Save on Nintendo Digital Games: Video GamesEn tiennyt että myös MS antanut luvan noita myydä, mutta teoriassa ainakin hyvä. Nintendon taholta olin tuon kuullut, mutta olin jo unohtanut, koska vaikka digipelien myynti onkin sallittu myös muualla niin toistaiseksi ainakin omaan silmään hinnat ovat olleet täysin samalla tasolla kuin e-shopissa. Liekö sitten että eivät varsinkaan first party peliensä koodeja halvalla jälleenmyyjille tarjoa.
PS storessa kuten MS storessa on kyllä nykyää huomattavasti parempia alennuksia kuin vaikka 5-vuotta sitten, mutta en kyllä millään konsoleilla ole varsinkaan ns AAA pelejä nähnyt myytävän niin halvalla kuin pc:llä parhaimmilaan. Pc:llä myös Humble bundlet, fanaticalit ja muut jotka myyvät välillä AAA pelejä muutamilla euroilla puhumattakaan vaikka epic gamestoresta, joka on antanut ihan käsittämöttämän määrän uudehkojakin pelejä ilmaiseksi. Toki jos ostaa aina AAA pelit uutena julkaisusta niin eipä tällä silloin ole väliä ja hinnat about samat kaikilla alustoilla. Ja niinkuin edellisessä viestissä todetiin niin jos jaksaa ostaa uudet pelit levyversioina, pelata ne suht haipakkaan läpi ja myydä samantien huuto.netissä niin uusien AAA pelien pelaaminen on jopa halvempaa kuin PC:llä.
Xboxin pelejä esim. Green Man Gamingilla: XBOX Games | Green Man Gaming | Microsoft / XBOX ONE | Game Keys
En ole itse Green Mania vielä käyttänyt, koska ei nuo hinnat vieläkään mitään halpoja ole uusista peleistä, mutta googlettamalla löytyy kyllä muitakin paikkoja jotka noita digitaalisia koodeja myyvät.
Vanhoista peleistä löytyy sitten jo todella hyviä tarjouksia, jos viitsii vähänkään googletella.
Ei tule kyllä hirveästi noita valmistajien omia kauppoja käytettyä, kun hintakilpailun myötä muualta saa lähes poikkeuksetta edullisemmin. Esim. uusi peli valmistajan kaupasta 69-79€ vs 49-59€ jostain muualta.
Xboxin 1st party-pelit tulee sitten aina julkaisupäivänä suoraan Game Passiin, niin niistä ei tarvitse erikseen maksaa mitään, kun sisältyvät alle 2€/kk kk-maksuun.