PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Eli 2tb kovon sijaan kun olisivat panostaneet parempaan prossuun🤔
Mutta se olis vissiin taas tarvinnut jäähdytykseltä enempi=hinta olisi karannut +1000€🤷
Pron hintaan olisi saanut olla molemmat mielestäni. Edes päivitys Zen3 arkkitehtuuriin, tuskin olisi vaatinut hirveää päivitystä jäähdytykseen koska ne ei vieneet paljon ollenkaan lisävirtaa vrt Zen2.
 
Melkoinen jytky jos kaupat toteutuu. From Software on yksi kovimmista pelitiimeistä ja parhaillaan Elden Ring niittää mainetta ja kunniaa sekä rahulia.
 
Kuhan valuisi Pc:lle samalla pelit. Järki menisi, jos vain pleikalle jäisi.

Bloodbornen jättäminen Ps4:lle on saanut minut katkeroitumaan Sonya kohtaan. :D
 
Ehkä tuon kaupan pitää tapahtua että saadaan Bloodborne remake PC:lle? Hyvään kotiin siinä tapauksessa menee. From Softwaren Xbox porttaukset taitaa kyllä mennä loputtomaan limboon mutta se ei lopulta montaa pelaajaa häiritse.
 
Nyt on Ser 5 Pro konsolin suorituskyky kohdillaan...äkkiä kaikki ostohousut jalkaan ja menoksi 🤣🤣🤣

Tonnin kustantava "premium" tason pelielämys joka on tähdätty kovimmille pleikkari faneille. Huhhuh miten surullista. Se vasta olisikin mikäli tämä ei ole korjattavissa jollain päivityksellä, vaan tämä olisi jokin vika raudassa jollain muulla tapaa kuin cpu/gpu pullonkaula.
"näytön välkehtiminen" kuullostaa tosin OLED VRR flickeriltä joka esiintyy myös PC puolella.
 
Tonnin kustantava "premium" tason pelielämys joka on tähdätty kovimmille pleikkari faneille. Huhhuh miten surullista. Se vasta olisikin mikäli tämä ei ole korjattavissa jollain päivityksellä, vaan tämä olisi jokin vika raudassa jollain muulla tapaa kuin cpu/gpu pullonkaula.
"näytön välkehtiminen" kuullostaa tosin OLED VRR flickeriltä joka esiintyy myös PC puolella.
Ei liity rautaan, vaan Pro- päivityksiin. ”Välkehteminen” = ”shimmering”, joka liittyy PSSR- skaalaimen käyttöön.

AW2 ja SH2:ssa on paljon ongelmia, mutta ainakin SH2:n kohdalla Konami työstää jo asiaaa. Spider manin ja Stellar Bladen Pro-päivitykset ovat minun tietääkseni erittäin onnistuneet.
 
Viimeksi muokattu:
Ei liity rautaan, vaan Pro- päivityksiin. ”Välkehteminen” = ”shimmering”, joka liittyy PSSR- skaalaimen käyttöön.
Eli käytännössä grafiikkoja on hieman paranneltu mutta, että ne uudet asetukset saadaan pyörimään sulavasti on täytynyt ottaa käyttöön agressiivisempia ja bugisempia skaalaimia. Lopputuloksena pohjaresoluutio hieman korkeampi mutta fps kuitenkin edelleen sama, graafisilla artefakteilla höystettynä. Ja koska nähtävästi pelejä ei osata optimoida niin ei edes yritetä saavuttaa mitään korkeampaa fps lukemaa.
 
Eli käytännössä grafiikkoja on hieman paranneltu mutta, että ne uudet asetukset saadaan pyörimään sulavasti on täytynyt ottaa käyttöön agressiivisempia ja bugisempia skaalaimia. Lopputuloksena pohjaresoluutio hieman korkeampi mutta fps kuitenkin edelleen sama, graafisilla artefakteilla höystettynä. Ja koska nähtävästi pelejä ei osata optimoida niin ei edes yritetä saavuttaa mitään korkeampaa fps lukemaa.
Mene ja tiedä… PSSR:n pitäisi jo nyt olla parempi, kuin AMD:n FSR:n ja näytönohjain on suurempi, mutta silti näitä rikkinäisiä päivityksiä onnistutaan loihtimaan. Sonyn omissa peleissä on saatu ihan vakuuttavaa jälkeä, mm. Horizonit ja Stellar Blade näyttävät erittäin hyvältä Pro-päivityksineen. GT7 rullaa 4k@120 fps jo nyt, vaikka Pro-päivitystä ei ole vielä tullut.
 
Viimeksi muokattu:
The Callisto Protocol pyörii PS5 Pro:lla 8K30. Joku täällä puhuikin 8K puolesta joten nyt sitä on tarjolla konsolipuolellakin. RT löytyy myös PS5 Pro versiosta.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Eli käytännössä grafiikkoja on hieman paranneltu mutta, että ne uudet asetukset saadaan pyörimään sulavasti on täytynyt ottaa käyttöön agressiivisempia ja bugisempia skaalaimia. Lopputuloksena pohjaresoluutio hieman korkeampi mutta fps kuitenkin edelleen sama, graafisilla artefakteilla höystettynä. Ja koska nähtävästi pelejä ei osata optimoida niin ei edes yritetä saavuttaa mitään korkeampaa fps lukemaa.
Boldattuun kohtaan: Pohjaresoluutio alempi mitä base PS5 versiossa (ainakin silent hill). DF:n testissä mielenkiintoinen havainto, kun poistivat pro pätsin niin pelistä hävisi kaikki artefaktat/shimmerit ja peli pyöri paremmin. Pro patch paikalleen -> Pelistä tuli ihan paska. Eli Silent hillin devarit ovat ihan tehneet pitkää päivää töissä että ovat saaneet huononnettua peliä Pro:lle. :rofl2:
 
The Callisto Protocol pyörii PS5 Pro:lla 8K30.
Eikä pyöri. Tuo on aivan varmasti skaalattu matalemmasta resoluutiosta.

4k120 on näyttikselle yhtä raskas laskea, ja ei tuossa pelissä ole moista optiota. Järkevällä pixel countilla päästään 4k40 asti, joka olis sit yhtä vaikea laskea kuin 8k10. Oletettavasti siis just ja just yli 4k:n lähtöreso 30fps joka sit skaalataan 8k kuvaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Eikä pyöri. Tuo on aivan varmasti skaalattu matalemmasta resoluutiosta.

4k120 on näyttikselle yhtä raskas laskea, ja ei tuossa pelissä ole moista optiota. Järkevällä pixel countilla päästään 4k40 asti, joka olis sit yhtä vaikea laskea kuin 8k10. Oletettavasti siis just ja just yli 4k:n lähtöreso 30fps joka sit skaalataan 8k kuvaksi.
Siis tottakai kyse on feikki 8K. Eikai nyt konsoleilta natiivia voi odottaa kun sutturesoilla perusmallit vetelee muutenkin.
 
Siis tottakai kyse on feikki 8K. Eikai nyt konsoleilta natiivia voi odottaa kun sutturesoilla perusmallit vetelee muutenkin.
Jep. Eli ei pyöri 8k. Sama ku esittäis että series s:llä pyörii pelit 4k60 ku semmonen lukema näkyy jossain telkkarin valikossa.
 
Jep. Eli ei pyöri 8k. Sama ku esittäis että series s:llä pyörii pelit 4k60 ku semmonen lukema näkyy jossain telkkarin valikossa.
Sitten kukaan PC pelaajistakaan ei pyöritä pelejä 4k/60.
Vaikka kyllä DLSS ennen parjasin koska natiivi reso sen olla pitää mutta 4070S loppuu kyllä puhti 1440p(natiivi) resolla varsinkin jos alkaa laittamaan RT herkkuja mukaan.

Pelaan siis pelejä oikeasti 1080/60 Max/RT(DLSS Q 1440p) herkkujen kanssa.

Mutta jotain paskaa kyllä uusissa peliengineissä on ollut, surullista.
 
Sitten kukaan PC pelaajistakaan ei pyöritä pelejä 4k/60.
Vaikka DLSS jälkeen natiivi 4k pelaaminen on vähän turhaa niin kyllä sitä aina välillä kuitenkin mennään natiivinakin. Esim Horizon Forbidden West native4k ultra, ultra, ultra 70-100 fps ja päälle DLAA. On nannaa. Sama homma Returnalissa. Huikee peli ja skarppi natiivina 4k.
 
Sitten kukaan PC pelaajistakaan ei pyöritä pelejä 4k/60.
Vaikka kyllä DLSS ennen parjasin koska natiivi reso sen olla pitää mutta 4070S loppuu kyllä puhti 1440p(natiivi) resolla varsinkin jos alkaa laittamaan RT herkkuja mukaan.

Pelaan siis pelejä oikeasti 1080/60 Max/RT(DLSS Q 1440p) herkkujen kanssa.

Mutta jotain paskaa kyllä uusissa peliengineissä on ollut, surullista.
Lyötkö vastauksen lukkoon. Itse en oikeastaan välitä mistään DLSS käytöstä. Pari peliä on jossa ei ole vaihtoehtoa natiiville resolle eli joko FSR tai DLSS pakollinen, mutta tuo kertookin jotakin pelin tekijöistä.
 
Pari peliä on jossa ei ole vaihtoehtoa natiiville resolle eli joko FSR tai DLSS pakollinen, mutta tuo kertookin jotakin pelin tekijöistä.
Monet sanookin että DLSS ja FSR turvin pelintekijöistä on tullut laiskempia optimoinin suhteen.
UE5 tällä hetkellä haastava engine ja valitettavasti tuntuu että monet tulevat pelit sille tulevat.

Toivottovasti saisivat kuntoon, hienoa jälkeä saa tehtyä kun sitä demottaan mutta suorituskyky on sitten oikeassa elämässä vaikeahkoa.
 
Sehän toki riippuu konsolista mutta tässä on PS5 vastaavia asetuksia Cyberpunkissa RT modella:

1732891247047.png


Että lähempänä medium-high asetuksia kuin low.


Joskus edellisen sukupolven aikana erityisesti MGSV kohdalla piirtoetäisyys oltiin laskettu niin alas 60fps turvaamiseksi ettei edes PC:llä low ollut niin matalana joka johtui taas sen aikasesta jaguaarista.
 
Sehän toki riippuu konsolista mutta tässä on PS5 vastaavia asetuksia Cyberpunkissa RT modella:

1732891247047.png


Että lähempänä medium-high asetuksia kuin low.


Joskus edellisen sukupolven aikana erityisesti MGSV kohdalla piirtoetäisyys oltiin laskettu niin alas 60fps turvaamiseksi ettei edes PC:llä low ollut niin matalana joka johtui taas sen aikasesta jaguaarista.
Unohdit mainita, että RT-mode pleikka vitosella on 1440p 30FPS ja siinä taitaa olla ainoastaan RT-varjot. Ei tarvita kovin kummoista PC:tä tuon saavuttamiseen.
 
Unohdit mainita, että RT-mode pleikka vitosella on 1440p 30FPS ja siinä taitaa olla ainoastaan RT-varjot.
Oletin että täällä nämä tiedettiin jo entuudestaan kun ollaan veivattu noita testejä kerta jos toinenkin mutta palatakseni alkuperäiseen väittämään niin EI PC ei pysty esim juuri cyberin kohdalla 4k/60fps kokemusta tarjoamaan ja mitä vertailu kuvaa yleensä konsoli ja PC versiossa käytettään?

No maksimi ja konsolin parasta koska vertailulla ei olisi muuten mitään järkeä.
Okei laitetttaanko sitten keskimääräinen steamin PC setuppi vs PS5?
Konsolit aika vahvoilla tässä.

Ja enhän minä väittänyt missään välissä etteikö PC tarjoaisi parasta jos rahasta ei ole kyse, totta kai tarjoaa mutta otin siihen kantaa kun PS5 Pro tarjosi jossain pelissä 8k/30 ja sitten sanottiin kuinka se 8k saavutettu erilaisilla huijauskonsteilla ja samanlaisia käytettään myös PC:llä ja kun aina verrattaan konsoli kuvaa vs PC niin sehän on luonnollisesti parhaat PC asetukset vs konsoli parhaat.

Oma setuppi 4k natiivi vs PS5 asetukset
1440p(natiivi) vs PS5 asetukset
Tämä varmaan lähempänä sitä oikeata resoa kaikkien "kikkojen AMD3 kikat"
Sitten omat asetukset tuolle omalle 50fps mieltymykselle"DLSS3 Quality"

Toistan, että otin vain kantaa siihen että kun konsoli ja PC versioita vertaillaan, yleensä PC versiossa on kaikki herkut päällä ja siihen pohjatuen tein tuon 4k/60fps heittoni vaikka tiesin hyvin että 4090 jaksaa puskea raskaamatkin pelit DLSS tai FSR turvin sillä kaikki asetukset käytössä mutta siihen nähden PS5 pron "8k" resoluutio ei olisi ollut oikea vertailu kohde tai siis sanottiin että se ei ole natiivi vaan käytettään huijauskeinoja kuten DLSS on myös.

Todennäköisesti moni ei täällä jaa omia mieltymyksiä mutta hei, se ei haittaa, en väitäkkään että olen 100% oikeassa vaan oman näkemyksen mukaan. Jos olet erimieltä kanssani sanon=
"I can live with that"
 
Ray Tracing on oikeasti ihan turhuuksien turhuus miten vähän sillä saa irti siihen nähden miten paljon se rankaisee modernejakin tietokoneita.

Näytönohjainteknologia vaan jumitti liian pitkään paikoillaan niin oli PAKKO keksiä joku uusi pöhinäsana markkinoille. :smoke:
 
Okei laitetttaanko sitten keskimääräinen steamin PC setuppi vs PS5?
Koko ajatus on älytön, ellei sit samalla valita steamin keskimääräistä peliäkin ja sit ihmetellä asiaa. Verrokkina toki keskimääräinen konsoli, eli nintendo switch.
EI PC ei pysty esim juuri cyberin kohdalla 4k/60fps kokemusta tarjoamaan
Helposti pystyy. Mitä ihmettä oikein selität?

PS5 Pro tarjosi jossain pelissä 8k/30
Ei tarjonnut. Jopa steam deck saa telkkarin näyttämään jossain telkkarin valikossa 8k/60. Onko steam deck kuitenkaan 8k resolla toimiva konsoli jollain commander keenin jälkeen tulleilla peleillä? Ei.
 
Viimeksi muokattu:
Ray Tracing on oikeasti ihan turhuuksien turhuus miten vähän sillä saa irti siihen nähden miten paljon se rankaisee modernejakin tietokoneita.

Näytönohjainteknologia vaan jumitti liian pitkään paikoillaan niin oli PAKKO keksiä joku uusi pöhinäsana markkinoille. :smoke:
Jossain peleissä se tappaa myös hyvin cpu:ta, oma raakile jaksaa cyberissä aika hyvin 4070S tahdissa mennä(RT psycho) mutta sitten hogwarts legacyssa se tappaa menon alta 50fps reilusti jos kaupunki ja RT päällä.

Toki ei niin hyvin optimoitu peli muutenkaan ole cpu osalta.
Itekin pitää pelata sitä non RT ja sitten tietyt CPU asetukset med:lla ettei tök tök kaupungissa.
Helposti pystyy. Mitä ihmettä oikein selität?
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Eikä edes psycho tai Path tracing käyössä niin ~40fps

Mutta luulen että juttelemme nytten eriasioista ja kukaan ei ole sitä ymmärtänyt.

Yritän kertaa sitä vielä:
Kun konsoli ja PC versioita verrattaan niin aina PC asetuksissa on ultra/RT maksimeilla ja sitten huudettaan että 4k/60fps joka pitääkin paikkansa mutta ei natiivina minun valitsemissa peleissä varsinkaan vaan DLSS turvin tai jopa FG kanssa riippujen GPU:sta

Homma lähti siitä PS5 proon 8/30 johon sanottiin että huijausta käyttää johon mä taas vastasin että eihän se PC pysty kaikissa peleissä 4k/60(olettaen tähän että natiivi ja max settings) 60fps kera

Huomatkaa natiivi. Eihän perus PS5 oikeasti pysty kuin 30fps 1080(natiivi->skalataan 1440p) med-high kombo ja RT ainoastaan local shadow(Ei muita)

Edit: Olen todella huono selittää asioita, kaikki paskat lukijutut ja kaikki mutta toivon että joku sai jotain irti mitä yritän sanoa.
 
Kun konsoli ja PC versioita verrattaan niin aina PC asetuksissa on ultra/RT maksimeilla
Eikä ole. Tuo on omakeksimäsi olkiukko.

Homma lähti siitä PS5 proon 8/30 johon sanottiin että huijausta käyttää johon mä taas vastasin että eihän se PC pysty kaikissa peleissä 4k/60(olettaen tähän että natiivi ja max settings) 60fps kera
Osa peleistä pyörii ihan natiivi ja max settings pc:llä. Osa ei pyöri kuin konsolin kuvalaatuasetuksilla. Esitit itse että mikään peli ei pyörisi kenenkään koneella 4k60 joka on ihan täyttä potaskaa.
Sitten kukaan PC pelaajistakaan ei pyöritä pelejä 4k/60.
tuo olisi kannattanut kirjoittaa muotoon ”osa peleistä ei pyöri kaikilla kokoonpanoilla maksimiasetuksilla 4k60”, jos kerran se oli pointtisi. Ja myönnän, ei pyöri mun vanhalla läppärillä cyberpunk path tracingilla ollenkaan, kun ei ole erillisnäyttistä siinä. Wow.
 
tuo olisi kannattanut kirjoittaa muotoon ”osa peleistä ei pyöri kaikilla kokoonpanoilla maksimiasetuksilla 4k60”, jos kerran se oli pointtisi.
No tässä nostan käteni pystyyn virheen merkiksi, olisi pitänyt olla tuossa asiassa tarkempi.
 

Viime vuoden Modern Warfare 3:een verrattuna Black Ops 6:n myynti on kasvanut 30 prosenttia PS5:llä ja laskenut ”kaksi kolmasosaa” Xboxilla. Kaikilla alustoilla, sekä fyysisillä että digitaalisilla, PlayStationin osuus myynnistä Isossa-Britanniassa on lähes 75 prosenttia.

Kaikkiaan Black Ops 6:n myynti on laskenut 15 prosenttia Modern Warfare 3:een verrattuna ja 46 prosenttia Modern Warfare 2:een verrattuna.

On mielenkiintoista nähdä, onko Xbox Game Passin tilaajien määrä kasvanut merkittävästi Black Ops 6:n sisällyttämisen ansiosta ja pysyvätkö jäsenet mukana tarpeeksi kauan ostaakseen mikrotransaktioita.

Joka tapauksessa, kun PlayStationin osuus kokonaismyynnistä on lähes 75 prosenttia ja kun sen osuus itse asiassa kasvaa, vaikka se menettää markkinointioikeudet, Sony pitää näitä tuloksia valtavana voittona.


Kyllä jotain ihan ihmeellistä tuo pleikkarin voittokulku. Taitaa vähän kaikissa peleissä olla samanlainen myyntisuhde xbox vs. playstation.

GamePass tietenkin sotkee pakkaa, mutta Sony kyllä näyttää ettei GamePassia oikeastaan edes tarvita. Toistakseksi mennään Xboxilla, katsoo sitten next_gen hyppääkö takaisen pleikkarille
 

Viime vuoden Modern Warfare 3:een verrattuna Black Ops 6:n myynti on kasvanut 30 prosenttia PS5:llä ja laskenut ”kaksi kolmasosaa” Xboxilla. Kaikilla alustoilla, sekä fyysisillä että digitaalisilla, PlayStationin osuus myynnistä Isossa-Britanniassa on lähes 75 prosenttia.

Kaikkiaan Black Ops 6:n myynti on laskenut 15 prosenttia Modern Warfare 3:een verrattuna ja 46 prosenttia Modern Warfare 2:een verrattuna.

On mielenkiintoista nähdä, onko Xbox Game Passin tilaajien määrä kasvanut merkittävästi Black Ops 6:n sisällyttämisen ansiosta ja pysyvätkö jäsenet mukana tarpeeksi kauan ostaakseen mikrotransaktioita.

Joka tapauksessa, kun PlayStationin osuus kokonaismyynnistä on lähes 75 prosenttia ja kun sen osuus itse asiassa kasvaa, vaikka se menettää markkinointioikeudet, Sony pitää näitä tuloksia valtavana voittona.


Kyllä jotain ihan ihmeellistä tuo pleikkarin voittokulku. Taitaa vähän kaikissa peleissä olla samanlainen myyntisuhde xbox vs. playstation.

GamePass tietenkin sotkee pakkaa, mutta Sony kyllä näyttää ettei GamePassia oikeastaan edes tarvita. Toistakseksi mennään Xboxilla, katsoo sitten next_gen hyppääkö takaisen pleikkarille
Aikamoista. Peli on ilmaisena GamePassissa ja silti ei päästä lähellekään Sonyn lukuja.. :D
 
Eihän tuossa nyt loppuunsa ole mitään ihmeellistä kun katsoo UK:n konsolimyyntejä. Xbox taitaa myydä tällä hetkellä ainoastaan jenkeissä jotenkin.

En olisi itse ilman PC Game Passia edes koskenut pikkurillillä uusimpaan CoDiin. Kyllähän sitä sitten kympillä mielellään pelaili.
 
Kyllähän tuo aikamoinen mietaa tason yllättyminen että Xbox pelaajat ei osta peliä jonka sai Game Passin kautta day1.
 
Ajattelin että olisi turhaa luoda uutta ketjua ja kysymykseni voisi sopia tämän ketjun aiheeseen.

Eli poikaystävälläni on monta fyysistä pelaamatonta/keskeneräistä ps4 peliä mutta hänen ps4 pronsa levyasema on oikutellut ja pitäisi taputtaa sen kantta jotta joskus fyysinen peli lähtisi käyntiin ja hän ei enää halua niitä fyysisiä pelejä pelailla tuon kanssa.

Mitä tässä kannattaisi tehdä jos mielestäni vaihtoehdot olisivat ps4 pron levyaseman korjaus/vaihto(ei kannata koska maksaa hunajaa ammattilaisen tekemänä), ostaa käytetty/refurb ps4 pro(lahjaksi ei tuollaista itse viitsisi oikein ostaa, jos hän itse sellaisen ostaa niin se olisi ok jos löytää sopivan), ostaa ps5 slim standard edition ensi vuoden kesällä(hänellä ei aikaa pahemmin pelailla nyt ennen kuin saa suoritettua palkallisen syventävän harjoittelun, gradun ja maisteritutkinnon ulos kesään mennessä), odottaa ps6 joka mahdollisesti pyörittäisi fyysisiä ps4 pelejä tosin siinä joutuisi odottamaan 2027-2028 saakka varmaankin ja tosiaan ilmeisesti Sony ei ole luvannut että fyysiset(kään) ps4 pelit toimisivat ps6 kanssa.

Refurb ps4 pron kanssa hinnat ainakin vielä hiukan korkeahkot mielestäni(toki riippuen mistä ostaa saisi 6-12 kuukauden takuun) ja käytettynä ostaessa pitäisi olla tosi tarkka ettei tule tavalla tai toisella huijatuksi ja mitään takuutahan ei sen kanssa olisi jos se hajoaa nopeasti. Ps5 oston kanssa sitten vähän tuntuisi hölmoltä maksaa luokkaa 450-500 euroa jos ps6 tulisi jo 2027 loppupuolella, tosin sitten taas sinne asti odottaminen vähän hölmöä myös.
 
Ajattelin että olisi turhaa luoda uutta ketjua ja kysymykseni voisi sopia tämän ketjun aiheeseen.

Eli poikaystävälläni on monta fyysistä pelaamatonta/keskeneräistä ps4 peliä mutta hänen ps4 pronsa levyasema on oikutellut ja pitäisi taputtaa sen kantta jotta joskus fyysinen peli lähtisi käyntiin ja hän ei enää halua niitä fyysisiä pelejä pelailla tuon kanssa.

Mitä tässä kannattaisi tehdä jos mielestäni vaihtoehdot olisivat ps4 pron levyaseman korjaus/vaihto(ei kannata koska maksaa hunajaa ammattilaisen tekemänä), ostaa käytetty/refurb ps4 pro(lahjaksi ei tuollaista itse viitsisi oikein ostaa, jos hän itse sellaisen ostaa niin se olisi ok jos löytää sopivan), ostaa ps5 slim standard edition ensi vuoden kesällä(hänellä ei aikaa pahemmin pelailla nyt ennen kuin saa suoritettua palkallisen syventävän harjoittelun, gradun ja maisteritutkinnon ulos kesään mennessä), odottaa ps6 joka mahdollisesti pyörittäisi fyysisiä ps4 pelejä tosin siinä joutuisi odottamaan 2027-2028 saakka varmaankin ja tosiaan ilmeisesti Sony ei ole luvannut että fyysiset(kään) ps4 pelit toimisivat ps6 kanssa.

Refurb ps4 pron kanssa hinnat ainakin vielä hiukan korkeahkot mielestäni(toki riippuen mistä ostaa saisi 6-12 kuukauden takuun) ja käytettynä ostaessa pitäisi olla tosi tarkka ettei tule tavalla tai toisella huijatuksi ja mitään takuutahan ei sen kanssa olisi jos se hajoaa nopeasti. Ps5 oston kanssa sitten vähän tuntuisi hölmoltä maksaa luokkaa 450-500 euroa jos ps6 tulisi jo 2027 loppupuolella, tosin sitten taas sinne asti odottaminen vähän hölmöä myös.
Käytetty PS5 levyasemalla, 300 - 350 €. Torista ToriDiilillä tai täältä, sellaiselta myyjältä jolla pidempiaikainen tunnus ja myyjäpalautteet kunnossa.
 
Käytetty PS5 levyasemalla, 300 - 350 €. Torista ToriDiilillä tai täältä, sellaiselta myyjältä jolla pidempiaikainen tunnus ja myyjäpalautteet kunnossa.
Toki tuokin voisi olla vaihtoehto tosin takuuttomassa käytetyssä aina riskinsä. Täytyy hänen kanssaan tuostakin vaihtoehdosta puhua, tosiaan tuskinpa uuden levyasemallisen hinta tippuu vielä 2025 kesällä merkittävästi jolloin käytetty ps5 levyasemalla olisi järkevä vaihtoehto.
 
Siis mille Sonyn luvuille ei pärjää? Mikäli puhutaan myynneistä, niin eikö se ole itsestään selvää jos peli tulee maailman parhaaseen tilauspalvelun game passiin.
Juu, luulin että myynteihin olisi laskettu myös GamePassin kautta ladatut pelit. Eli ilmeisesti aika turha "uutinen".
 
Kaipa sekin on uutinen että uusin codi on myyny suhteellisesti aika vähän? Tarkoittaako tuo sitten pienempää budjettia seuraavaan vai microsoftin konkurssia? Paha sanoa.

Latauksiahan tuo teki hyvän määrän ekojen myyntipäivien aikana. Ilman gamepassia olisi luultavasti ollut yksi eniten myyneitä codeja.
 
Viimeksi muokattu:

Viime vuoden Modern Warfare 3:een verrattuna Black Ops 6:n myynti on kasvanut 30 prosenttia PS5:llä ja laskenut ”kaksi kolmasosaa” Xboxilla. Kaikilla alustoilla, sekä fyysisillä että digitaalisilla, PlayStationin osuus myynnistä Isossa-Britanniassa on lähes 75 prosenttia.

Kaikkiaan Black Ops 6:n myynti on laskenut 15 prosenttia Modern Warfare 3:een verrattuna ja 46 prosenttia Modern Warfare 2:een verrattuna.

On mielenkiintoista nähdä, onko Xbox Game Passin tilaajien määrä kasvanut merkittävästi Black Ops 6:n sisällyttämisen ansiosta ja pysyvätkö jäsenet mukana tarpeeksi kauan ostaakseen mikrotransaktioita.

Joka tapauksessa, kun PlayStationin osuus kokonaismyynnistä on lähes 75 prosenttia ja kun sen osuus itse asiassa kasvaa, vaikka se menettää markkinointioikeudet, Sony pitää näitä tuloksia valtavana voittona.


Kyllä jotain ihan ihmeellistä tuo pleikkarin voittokulku. Taitaa vähän kaikissa peleissä olla samanlainen myyntisuhde xbox vs. playstation.

GamePass tietenkin sotkee pakkaa, mutta Sony kyllä näyttää ettei GamePassia oikeastaan edes tarvita. Toistakseksi mennään Xboxilla, katsoo sitten next_gen hyppääkö takaisen pleikkarille
Jos 20 miljoonalla Xbox pelaajalla 30 miljoonasta Series Xboxista on Gamepass Ultimate, niin tottakai se laskee myyntiä. Miksi ihmeessä ostaisi Cod6en kun siitä jo maksat tilauspalvelusta. Varsinaista sherlokointia tuo ei vaadi.
 
Lähteitä tälle?
Juurihan tänne tuo artikkeli linkattiin.
"In total, sales of Black Ops 6 are down 15 per cent compared to Modern Warfare 3 and 46 per cent compared to Modern Warfare 2."

tuo pushsquaren linkki.

Tuo yhdistettynä siihen että kyseessä on ainakin alkupäivien uutisten mukaan ladatuin/pelatuin codi.
 
Juurihan tänne tuo artikkeli linkattiin.
"In total, sales of Black Ops 6 are down 15 per cent compared to Modern Warfare 3 and 46 per cent compared to Modern Warfare 2."

tuo pushsquaren linkki.

Tuo yhdistettynä siihen että kyseessä on ainakin alkupäivien uutisten mukaan ladatuin/pelatuin codi.

Mistähän Pushsquare on statistiikkansa saanut kun muualla sanotaan ihan muuta. :hmm:

 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 835
Viestejä
5 053 574
Jäsenet
80 988
Uusin jäsen
Ygyttäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom