PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Xbox one x tietty. Samat pelit pyörii 60fps ku series s:llä. Joo jää joku yks peli ”power of the cloudin” varaan, mut ei voi mitään.
Nyt särähti korvaan näin Seris S:n omistajana. Heti jo ylivoimaisesti eniten pelaamani Seris S peli on game changer, Diablo 4 (Suurin syy miksi ylipäätään ostin Series S:n). Sama reso (1440p) samat asetukset. Xbox One X 30 fps, Series S 60 fps.
 
Nyt särähti korvaan näin Seris S:n omistajana. Heti jo ylivoimaisesti eniten pelaamani Seris S peli on game changer, Diablo 4 (Suurin syy miksi ylipäätään ostin Series S:n). Sama reso (1440p) samat asetukset. Xbox One X 30 fps, Series S 60 fps.
Laitoin jo DF videon aiheesta🤷
 
On tosi kalliita pelejä🤣 sillä kierrätyskeskus konsolilla pelataan gta kutosta julkkarissa, milläs pc:eellä sinä pelaat sen😉
En ole valmis maksamaan 800 euroa jotta voisin edes välttävästi pelata gta kutosta.

Oliko gta5 kova peli xbox 360 konsolilla? Mielestäni ei. Onko gta6 kova peli series s konsolilla, tuskin.
 
Eli onko GTA 5 "kOvA PeLi" sitten muilla laitteilla?
Ei se ps3:llakaan ollut sen kovempi. Kauhee lagifesti sutturesolla.

se gta5 jonka kaikki muistaa on vasta seuraavalle konsolisukupolvelle ja PC:lle julkaistu versio. Paremmat toiminnallisuudet, järkevä ruudunpäivitysnopeus ja OK resoluutio.
 
se gta5 jonka kaikki muistaa on vasta seuraavalle konsolisukupolvelle ja PC:lle julkaistu versio. Paremmat toiminnallisuudet, järkevä ruudunpäivitysnopeus ja OK resoluutio.
PC pelaajan copet. Hyvin se meni kaupaksi jo 360/PS3 aikoina. Ymmärrän harmituksen kun joutui odottelemaan sillä aikaa kun muut pitivät konsoliversion kanssa hauskaa.

Sitä paitsi nykyisestä PC versiosta puuttuu nykykonsolien ominaisuuksia. On siinä taas ns. "paras versio" :kahvi:
 
Hyvin se meni kaupaksi jo 360/PS3 aikoina.
En ole muuta väittänyt. Se nyt vaan sattui olemaan näin PC pelaajan näkökulmasta aivan kauhea stutter fest.
Sitä paitsi nykyisestä PC versiosta puuttuu nykykonsolien ominaisuuksia. On siinä taas ns. "paras versio" :kahvi:
Ja konsoliversioista puuttuu PC version ominaisuuksia. Paremmalta tuo PC:llä näyttää modien kanssa kuin konsoliversio modaamatta.
 
En ole muuta väittänyt. Se nyt vaan sattui olemaan näin PC pelaajan näkökulmasta aivan kauhea stutter fest.
Ei se siitä pelistä silti huonoa tee vaikka onkin pelisarjan heikoin osa.
Paremmalta tuo PC:llä näyttää modien kanssa kuin konsoliversio modaamatta.
Niin. Modattuna.

No pääseepähän PC version pelaajat ikivanhan kontentin pariin kun konsoleilla pelataan jo GTA 6:sta: :kahvi:
 
Ei se siitä pelistä silti huonoa tee
Ei niin. Se tekee pelistä (IMO) pelikelvottoman. Joku 25fps ei ole asia mitä kykenen sietämään.
Niin. Modattuna.
Niin. Modaus on PC versiolle selvä etu. Kannattaa joskus kokeilla, saa nimittäin paljon paremman upgraden kuin mitä toi "next gen" patchi.

konsoleilla pelataan jo GTA 6:sta
odotan matalempaa resoa ja ruudunpäivitysnopeutta kuin mitä gta 5 ps3:lla.
 
Ei niin. Se tekee pelistä (IMO) pelikelvottoman. Joku 25fps ei ole asia mitä kykenen sietämään.
Mielipiteitä on monia mutta ei se pelikelvoton ollut missään vaiheessa.
Kannattaa joskus kokeilla, saa nimittäin paljon paremman upgraden kuin mitä toi "next gen" patchi.
En sitä kiistä. Aikoinaan tuli Skyrimiä modattua hienommaksi. Ei se sitä peliä silti parantanut vaikka olisi kuinka kiiltävät pinnat tahansa.
odotan matalempaa resoa ja ruudunpäivitysnopeutta kuin mitä gta 5 ps3:lla.
Ainut asia mitä joudut odottelemaan on PC-versio. :kahvi:
 
Milloinkas se PC version julkaisu olikaan? :hmm:
Tunnut tietävän aiheesta enemmän kuin minä. Aika turhaa multa kysellä tyhmiä.

GTA 5 vielä pelaamatta, niin ei ole mitään hätää täällä PC pelaajana. Pelejä tulee satoja joka kuukausi ja pelattavaa riittää. Parempi vaan jos joku muu toimii beta-testaajana tuollekkin.
 
En ole valmis maksamaan 800 euroa jotta voisin edes välttävästi pelata gta kutosta.

Oliko gta5 kova peli xbox 360 konsolilla? Mielestäni ei. Onko gta6 kova peli series s konsolilla, tuskin.
Pleikka nelosella oli aikanaan ihan mukava kokemus😄 pelaa sinä niitä tuhansia pelejä, minä pelaan pelit niiden julkaisussa😉
 
Ota huomioon, ettei tuollaisia hyppyjä tule enää graafisesti genien välillä.
Kyllä mä uskon että tulee. Tulihan ps4 -> ps5 myös ihan valtava loikka. Kattoo vaikka cyberpunkia ps4 vs. ps5 phantom liberty (tämä vieläpä cross gen pelillä!). Tai ratchet & clank vs. aiempi pelisarjan peli.

Ihan järkyttävän isoja eroja.
 
Ymmärrän harmituksen kun joutui odottelemaan sillä aikaa kun muut pitivät konsoliversion kanssa hauskaa.
Joo tosi hauskaa oli Xboxilla ajaa GTA:ssa autoa kun ruudunpäivitys kyykkäili jossain 10-15 välimaastossa. Aivan hirveä kokemus, olin nuori ja en tiennyt techistä vielä mitään, mutta muistan että ärsytti ihan saatanasti ajaa autolla katsoen diashowta. Pyöri paskasti, fakta. Eikä rockstars luultavasti optimoi launchiin tuota konsoleille sen paremmin, mutta onneksi konsoleissa nykyisin enemmän potkua.

PC:llä sitten odotetaan aika X ja pelataan se valmiina. Ei harmita rehellisesti sanottuna yhtään. Ostan muutenkin pelit säästeliäästi alelaareista, eli kaukana launcheista.

Sitä paitsi nykyisestä PC versiosta puuttuu nykykonsolien ominaisuuksia.
Nykykonsolit on karvalakkeja PC:n rinnalla. Ominaisuudet on kestämätön argumentti konsolien puolesta. Samalla kun väännätte jotain Alan Wakeja ja Last of Useja 1440p -resolla 30-60fps, niin PC:llä väännetään 120fps 4k:na DLSS:n ja FSR:n ansiosta. Eli 4k @120fps uusissa raskaissa peleissä realismia ainakin mun koneella, kiitos ominaisuuksien. Niijoo onhan konsoleillakin FSR versiojoku, käyttääkö kukaan sitä?
 
Ei tule vuosikymmeneen ainakaan mikään 8k resoluutio yleistymään yhtään mihinkään. Ko resoluutio on aika tarpeeton normaaleilla katseluetäisyyksillä. Normaaleissa katseluolosuhteisss olosuhteissa 8k tuoma hyöty on niin pieni, että siihen kannattaisi hirveästi panostaa.

Se mikä tässä on kaikkein huvittavinta on se, että koko ajan on vähätelty kaikkia niitä teknisiä etuja mitä PC-pelaaminen tuo, mutta sitten joku aivan urpo 8k reso onkin ihan helvetin mahtava juttu, kun joku Sony mainosmielessä sitä jossain pelissä promoaa. :lol:

8k resoluutio tuo niin paljon lisää kustannuksia ja vaikeuksia kaikkeen digitaaliseen sisällöntuotantoon/jakeluun että ei ole yksinkertaisesti mitään järkeä lähteä isommissa määrin tuottamaan 8k materiaalia vielä aikoihin. Sitten kun on vähintään 4 kertaa tehokkaammat renderöintilaitteet, ja tiedonsiirtonopeuksissa kaikilla on vähintään Gigabitin kaista kotiin, voidaan alkaa miettiä 8k reson käyttämistä sisällöntuotannossa laajemmin. Onhan noita 8k paneeleita ollut jo vaikka kuinka kauan olemassa. Siihen on aika hyviä syitä, miksi ne eivät ole yleistyneet.

Alla vielä tekoälyn kooste aiheesta:

8K-resoluution yleistyminen on ollut hitaampaa kuin moni olisi ehkä odottanut. Tässä on muutamia syitä tähän:

* Sisällön puute: Vaikka 8K-televisioita on saatavilla, niiden käyttöön sopivaa sisältöä on vielä rajallisesti. Esimerkiksi elokuvat ja tv-sarjat tuotetaan pääosin edelleen alemmilla resoluutioilla, ja 8K-videoiden suoratoisto vaatii huomattavasti enemmän dataa.

* Hinta: 8K-televisiot ovat huomattavasti kalliimpia kuin 4K-televisiot, mikä rajoittaa niiden ostoa.

* Tekniset haasteet: 8K-sisällön käsittely vaatii tehokkaita laitteistoja, kuten videokortteja ja prosessoreita. Tämä nostaa koko järjestelmän hintaa.

* Katseluetäisyys: Jotta 8K-resoluution edut näkyisivät, katseluetäisyyden tulisi olla huomattavasti pienempi kuin tavallisella olohuoneella.

* 4K:n riittävyys: Useimmissa tapauksissa 4K-resoluutio tarjoaa jo erittäin hyvän kuvanlaadun, eikä 8K:n tuoma lisähyöty ole välttämättä perusteltu lisäkustannuksiin nähden.

Miksi 8K voi tulevaisuudessa yleistyä:

* Sisällön määrä kasvaa: Streaming-palvelut ja elokuvatuotantoyhtiöt alkavat panostaa 8K-sisältöön.

* Hinnat laskevat: Teknologian kehittyessä 8K-televisioiden hinnat laskevat ja ne tulevat useamman kuluttajan ulottuville.

* 5G-verkot: Nopeiden 5G-verkkojen avulla 8K-videoiden suoratoisto helpottuu.

* Uudet käyttöalueet: 8K-teknologiaa voidaan hyödyntää myös muilla alueilla, kuten virtuaalitodellisuudessa ja ammattikäytössä.

Yhteenveto:

8K-resoluutio on lupaava teknologia, mutta sen yleistyminen vaatii vielä aikaa. Vaikka 8K-televisioiden suorituskyky on parantunut huomattavasti, sisältötarjonnan ja hinnan puute ovat tällä hetkellä suurimmat haasteet.

Haluatko tietää lisää 8K-teknologiasta tai muista televisioihin liittyvistä asioista?
 
Samalla kun väännätte jotain Alan Wakeja ja Last of Useja 1440p -resolla 30-60fps, niin PC:llä väännetään 120fps 4k:na DLSS:n ja FSR:n ansiosta. Eli 4k @120fps uusissa raskaissa peleissä realismia ainakin mun koneella, kiitos ominaisuuksien.
Hengitä nyt vähän. On kyllä aivan massiiviset copet taas tulilla. :rofl:

"Wuhuu jahuu jippii saadaan videopeleistä enemmän irti kun MAKSETAAN enemmän juhuu wahuu" EIHÄN????
 
Otetaan talteen. Yksi sanoo että 10v päästä ei ole 8k yleistynyt ja toinen sanoo että varmasti on. Eli käytännössä PS6 ja Xbox Series XX täytyy olla vahvasti native 8k konsoleita että voidaan jo sanoa että 8k on yleistä 10v päästä.

Itse yllättyisin lähinnä siitä että 2034 konsolit olisivat nopeampia mitä minun koneessa oleva rtx4090 eli kykenisivät ”4k” 120
 
Otetaan talteen. Yksi sanoo että 10v päästä ei ole 8k yleistynyt ja toinen sanoo että varmasti on. Eli käytännössä PS6 ja Xbox Series XX täytyy olla vahvasti native 8k konsoleita että voidaan jo sanoa että 8k on yleistä 10v päästä.

Itse yllättyisin lähinnä siitä että 2034 konsolit olisivat nopeampia mitä minun koneessa oleva rtx4090 eli kykenisivät ”4k” 120
Niin koska 8K:han meinaa vain konsoleita ja videopelejä. :facepalm:
 
No tommosia. HDMI- mainosmiesten maalailujahan se kannattaakin uskoa. Ihan kun suoraan jostain markkinointimateriaalista repäisty teksti.

Itse en usko hetkeäkään, että 10v sisään tulee mitään hirveitä 8k boomia. 8k on niin pieni parannus normaalissa olohuoneessa, että siihen ei vaan kannata panostaa erikseen. 8K tulee isosti sitten kun teknologia on kaikin puolin sillä tasolla, että se ei maksa juuri mitään lisää missään muodossa. Jossain VR-hommissa siitä olisi oikeasti iloa, mutta semmoista laitteistoa, missä molemmille silmille saisi 8k reson korkealla FPS:llä, ei nähdä vielä piiitkään aikaan.

Toki jossain elokuvateattereissa voi alkaa nyt pikkuhiljaa yleistyä ja jossain erikoisemmissa käyttökohteissa, mutta mihinkään mainstreamiin ei ole todellakaan tulossa ihan hetkeen.
 
Viimeksi muokattu:
No tommosia. HDMI- mainosmiesten maalailujahan se kannattaakin uskoa. Ihan kun suoraan jostain markkinointimateriaalista repäisty teksti.

Itse en usko hetkeäkään, että 10v sisään tulee mitään hirveitä 8k boomia. 8k on niin pieni parannus normaalissa olohuoneessa, että siihen ei vaan kannata panostaa erikseen. 8K tulee isosti sitten kun teknologia on kaikin puolin sillä tasolla, että se ei maksa juuri mitään lisää missään muodossa. Jossain VR-hommissa siitä olisi oikeasti iloa, mutta semmoista laitteistoa, missä molemmille silmille saisi 8k reson korkealla FPS:llä, ei nähdä vielä piiitkään aikaan.

Toki jossain elokuvateattereissa voi alkaa nyt pikkuhiljaa yleistyä ja jossain erikoisemmissa käyttökohteissa, mutta mihinkään mainstreamiin ei ole todellakaan tulossa ihan hetkeen.
Kyllä mä mielelläni ottaisin sen 8k kuvan olohuoneeseni. Nykyinen 130" kuva noin 3.5m päästä on ihan jees 4k:na, mutta toki 8k ois vielä parempi. Toki silloin pitäisi isontaa kuvan kokoa hieman, jotta saisi parhaan hyödyn, tai mennä hieman lähempää katsomaan.
 
Kyllä mä mielelläni ottaisin sen 8k kuvan olohuoneeseni. Nykyinen 130" kuva noin 3.5m päästä on ihan jees 4k:na, mutta toki 8k ois vielä parempi. Toki silloin pitäisi isontaa kuvan kokoa hieman, jotta saisi parhaan hyödyn, tai mennä hieman lähempää katsomaan.

Niin... Kuinkakohan monella on 130" ruutu olohuoneessa ja vielä alle 4m katseluetäisyydellä? Tottakai löytyy käyttäjiä ja tilanteita, jotka 8k resoista hyötyisi, mutta ei se tarkoita sitä, että olisi järkevää alkaa puskea 8K laitteita ja kontenttia yleisesti mainstreamiin.
 
Pelinkehittäjät puskevat aina mielummin isoja resoluutioota ja näyttäviä grafiikoita.

Sen takia edelleenkin konsolit ovat 30fps limbossa koska se on ”””tarpeeksi hyvä”””.

Ehkä seuraavassa sukupolvessa nähdään SELKEÄ hyppy isompiin kuvataajuuksiin resoluutioiden sijasta. Iso ehkä.
 
Pelinkehittäjät puskevat aina mielummin isoja resoluutioota
Tuohan on täysi aivopieru. Koko tämä geni on pelkkää matalaa dynaamista resoa ja framerate targetin hakemista kuvanlaadun kustannuksella. Koko ajan tulee uusia kikkoja ettei resoluutiota tarvi nostaa vaan sitä mieluummin lasketaan. VRS ja AI skaalaus tähtää siihen että natiivi reso saadaan äärimmäisen alas ilman että sillä on suurta vaikutusta lopputulokseen.

Tuntuu olevan tällä hetkellä kilpailu siitä että kuka kehtaa mennä "teho"konsoleilla alimmas resoluution suhteen.
 
Tuohan on täysi aivopieru. Koko tämä geni on pelkkää matalaa dynaamista resoa ja framerate targetin hakemista kuvanlaadun kustannuksella. Koko ajan tulee uusia kikkoja ettei resoluutiota tarvi nostaa vaan sitä mieluummin lasketaan. VRS ja AI skaalaus tähtää siihen että natiivi reso saadaan äärimmäisen alas ilman että sillä on suurta vaikutusta lopputulokseen.

Tuntuu olevan tällä hetkellä kilpailu siitä että kuka kehtaa mennä "teho"konsoleilla alimmas resoluution suhteen.
Kyllä ns fidelitymoodit peleissä aika usein ovat vakaita 30fps korkeammilla resoilla. Performancemoodeissa sitten taas paikoitellen todella surullisia kuten totesitkin, kun fps hyppii minne sattuu ja resot on ns pitkin vi***a.
 
Pelinkehittäjät puskevat aina mielummin isoja resoluutioota ja näyttäviä grafiikoita.

Sen takia edelleenkin konsolit ovat 30fps limbossa koska se on ”””tarpeeksi hyvä”””.

Ehkä seuraavassa sukupolvessa nähdään SELKEÄ hyppy isompiin kuvataajuuksiin resoluutioiden sijasta. Iso ehkä.
Jaa, että tän genin dvd resot on joku indikaatio nyt siitä että pelinkehittäjät panostavat resoluutioon? Ei voi kun ihmetellä taas kerran.
 
Jaa, että tän genin dvd resot on joku indikaatio nyt siitä että pelinkehittäjät panostavat resoluutioon? Ei voi kun ihmetellä taas kerran.
Luettele mulle kaikki pelit jotka pyörivät DVD-resoluutioilla tässä genissä. Ei voi kun ihmetellä taas kerran.
 
Kyllä ns fidelitymoodit peleissä aika usein ovat vakaita 30fps korkeammilla resoilla. Performancemoodeissa sitten taas paikoitellen todella surullisia kuten totesitkin, kun fps hyppii minne sattuu ja resot on ns pitkin vi***a.
Tätähän mä tällä juuri hainkin mutta näiden tiettyjen pitää tulla vääntämään vaan ihan vääntämisen ilosta. :kahvi:
 
Luettele mulle kaikki pelit jotka pyörivät DVD-resoluutioilla tässä genissä. Ei voi kun ihmetellä taas kerran.
Alan wake 2 tulee ensimmäisenä mieleen. Wukong on kans aika pohjalla reson suhteen. Edit: wukong oliki näköjään 1080p. Noh, katotaan mitä xbox leiristä saadaan sillon kun peli lopulta alustalle julkaistaan
 
Ai ihan KAKSI peliä tuli jopa mieleen. :rofl:

Nyt kannattaa ottaa myös selvää mikä on DVD:n resoluutio ennenkuin jatkat tätä sun nollapostaamista ja trollaamista.
No anteeksi etten jaksa kaikkea selvittää. Nyt kun itse kirjoitit että tässä genissä on menty resoluutio edellä, niin monessako pelissä on 4k natiivi kuva? Ilman diashowta toki.

Alan wake harvinaisemmalla series konsolilla on 872p. Yli dvd reson selvästi joo. Suositummalla, eli siis de-facto xboxilla, saadaan 720p30. Taas vähän yli dvd reson joo.

Ehkä ”hd ready” olisi parempi kuvaamaan tätä resoluution ylivaltaa tässä genissä. Jopa gta5 ps3:lla pyöri paremmalla pixel countilla kuin moni peli tässä genissä the xboxilla. Mutta toki tämä geni on nyt se jossa ”panostetaan resoluutioon”. Heh
 
Tällä genillä ei taida olla yhtään native4k peliä konsoleilla jos ei oteta huomioon näitä backwards compatibility / crossgen pelejä? Tuntui että One X:llä tuon tuosta hehkutettiin että taas native4k.

Eli suuntavektori on erittäin dramaattisesti alaspäin resoluution suhteen. Myös tekniikat joilla resoluutiota saadaan alemmas "kenenkään huomaamatta" on eksponentiaalisesti lisääntynyt.
 
Aika moni peli tuntuu saavan PS5 Pro päivityksen joissa on natiivi 4K.

Ja kyllä, PS5 Pro kuuluu tähän generaatioon. ;)
Itse en tiedä yhtään tämmöistä peliä joka on saanut native4k pro version. Listaa toki. Esimerkkejä PS5-only peleistä joista olen nähnyt PS5-pro pätsin tietoja:

- Demon Souls: Dynamic resolution PSSR scaled to 4k
- Ratchet and Clank: PS5 pro mode 1584p scaled to 4k using PSSR
 
Koska aikaisemmin lainaamassasi viestissä sanotaan näin: "Tällä genillä ei taida olla yhtään native4k peliä konsoleilla jos ei oteta huomioon näitä backwards compatibility / crossgen pelejä?"
Meinaan että miksi noita ei otettais huomioon jos puhutaan native 4k peleistä? :hmm:
 
Meinaan että miksi noita ei otettais huomioon jos puhutaan native 4k peleistä? :hmm:
Varmaan koska alunperin julkaistu ja suunniteltu edellisen genin raudalle? Kukin päättää mitä ottaa huomioon mutta juuri tuossa viestissä kysytään mitkä pelit pyörivät native 4k resolla pl cross gen ja bc pelit.
 
Aluperäinen doom pyörii 4k native uusilla konsoleilla -> tämä on selkeä osoitus siitä että uudet konsolit on tehty resoluutio edellä.
:facepalm:
 
Varmaan koska alunperin julkaistu ja suunniteltu edellisen genin raudalle? Kukin päättää mitä ottaa huomioon mutta juuri tuossa viestissä kysytään mitkä pelit pyörivät native 4k resolla pl cross gen ja bc pelit.
Ymmärrän. Itse nyt puhuin muuten vaan natiivi 4K peleistä nykyisillä laitteilla oli kyse päivityksestä tai cross-gen pelistä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 556
Viestejä
4 557 196
Jäsenet
74 999
Uusin jäsen
Roope12345

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom