PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Langattomuus tuo mukanaan nopeuden vaihtelua. Sitten kun lisätään välimatkaa, seiniä ja häiriöitä, niin kappas kummaa kun nopeus laskee ja/tai hyppii...
Kuten kaksi kertaa sanoin, netti on pullonkaulana ei wifi.



Onko joku väittänyt ettei toimi? Tässä on vain yritetty takoa teille päähän ettei kaapelia voita mikään. Onko RJ45 pistokkeiden kiinnitys seinään ja laitteeseen liikaa vaivaa?

En edes tiedä millä alustalla pelaatte ja mitä pelaatte. Mutta tiedättehän että verkkomoninpelit käyttävät erilaisia tekniikoita verkkoviiveiden yms. tasoittamiseen? Joten se mitä sinä näet omalta ruudulta ei vastaa "todellisuutta". Itse ainakin olen sen verran kilpailuhenkinen, etten tarkoituksella ala huonontamaan omaa yhteyttä. Muistakaa myös kanssapelaajat...

Kannattaa lukea tuo aiemmin @Maniac :n linkkaama linkki...
En halua turhia kaapeleita näkyville, ilman konkreettista hyötyä. Pc:n 865Mbps wifikin riittää hyvin.
 
Pistä vaikka pelissä verkkoliikenteen statsit näkyviin... Vaihtelut viiveessä ja nopeudessa ovat todellisuutta, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Joku muutaman sekunnin testi ei kerro mitään ja viestistäsi oletan että perustat väitteesi johonkin Speedtestin tmv. testiin. Kuten jo aiemmin totesin niin pingaa vaikka googlea komentorivillä, niin alkaa näkyä heittelyä viiveessä. Ugh

Jos sinä tyydyt Wifiin niin hieno homma. Mun puolesta riittää tämä keskustelu.
Anna eksplisiittiset ohjeet niin mäkin voin kokeilla vertailla piuhan ja wifin välillä ja postata sit tänne tulokset. Ite kans miettiny pitkään että pitäiskö tosta piuhasta luopua nyt lopulta kun tuli hankittua wifi6 härvelit kunnon QoS asetuksilla.
 
Kuten kaksi kertaa sanoin, netti on pullonkaulana ei wifi.




En halua turhia kaapeleita näkyville, ilman konkreettista hyötyä. Pc:n 865Mbps wifikin riittää hyvin.

Millä tavalla se netin nopeus nyt vaikuttaa siihen nopeuden vaihteluun?

Jos talossa sisäverkko on toteutettu järkevästi niin kaapelit eivät jää näkyviin.

Tässä hyvää luettavaa kaikille Wifille rummuttaville: r/GlobalOffensive - WiFi vs. Ethernet - Are you at a disadvantage?
 
Viimeksi muokattu:
Millä tavalla se netin nopeus nyt vaikuttaa siihen nopeuden vaihteluun?

Jos talossa sisäverkko on toteutettu järkevästi niin kaapelit eivät jää näkyviin.

Tässä hyvää luettavaa kaikille Wifille rummuttaville: r/GlobalOffensive - WiFi vs. Ethernet - Are you at a disadvantage?
Jos packet loss on 0% kumpaankin suuntaan ja signaaliin ei tule havaittavaa viivettä tai jitteriä, niin eroa ei ole. Ton reddit postauksen tilanteet näkyisi packet lossina tukiaseman tai koneen puolella.
 
Netin nopeus on pullonkaula, ei wifi. Siksi yhteyden nopeus ei vaihtele.

Näkymätöntä kaapelia ei ole.
Väännetään rautalangasta: tässä ei olla sinun yhteyksistä puhuttu missään vaiheessa... YLEISESTI OTTAEN Wifillä nopeus heittelee PAAAALJON enemmän vs. ethernet kaapeli.

Ok?
 
Ilmeisesti tällä ketjulla on sittenkin erittäin VALOISA TULEVAISUUS.

PlayStation 5 julkaisu oli niin valtava voimannäyte, että jopa minä hiljenin. Voisin uskaltaa väittää että uusi Xbox on jo hävinnyt pelin. Myöskään PC:n uusien pelien julkaisu show ei täyttänyt pieninpiäkään kriteereitä. PC:n veturi on jatkossakin strategia ja esports -pelit.

Nintendo säilyy koska ei kilpaile Next Gen sarjassa, kuten edellä mainitut 3.

PS5 show oli niin mykistävä että en muista milloin olisin ollut näin innoissani pelien tulevaisuudesta. Luulen että joudun kirjoittamaan hitusen pidemmän postauksen huomenna, PS5-ketjuun. Ehkä eniten mietityttää onko Xboxsia edes kannattava julkaista. PC sen sijaan on tilanteessa, että sen on todellakin alettava ottamaan PS5 tosissaan.

Tämän hetken tilanne:
PS5 - - - - - - - 100 %
Nintendo - - - 90 %
PC - - - - - - - 85 %
Xbox - - - - - - 10 %
 
Pistä vaikka pelissä verkkoliikenteen statsit näkyviin... Vaihtelut viiveessä ja nopeudessa ovat todellisuutta, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Joku muutaman sekunnin testi ei kerro mitään ja viestistäsi oletan että perustat väitteesi johonkin Speedtestin tmv. testiin. Kuten jo aiemmin totesin niin pingaa vaikka googlea komentorivillä, niin alkaa näkyä heittelyä viiveessä. Ugh

Jos sinä tyydyt Wifiin niin hieno homma. Mun puolesta riittää tämä keskustelu.
Pinging 8.8.8.8 with 32 bytes of data:
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=9ms TTL=118
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=118
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=9ms TTL=118
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=118

Ping statistics for 8.8.8.8:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 8ms, Maximum = 9ms, Average = 8ms

Ping -t menee 8-12ms väliin, kun hetken sitä rullasin. Mutta josko tämä nyt tosiaan olisi tässä.

Sitä en sitten osaa sanoa, että mitä mahtaa konsoleilla olla nuo arvot, mutta en kyllä ole niilläkään havainnut ongelmia (ps4 pro & switch), tosin switchillä ei netissä pelata. Alkuperäinen ps4 ei taida tukea 5ghz verkkoa, joten siinä viivettä jo jonkin verran muodostuukin, mutta mahtaako sitäkään käytännössä havaita? Itse en ongelmaa siinäkään havainnut, mutta konsoleilla muut viiveet saattavat sitä peittää alleen.
 
Vaihtoehtoja on ollut tarjolla pidempään kuin Windows, Microsoftin käyttis on ollut aikanaan kyllin hyvä pitääkseen asemansa ja nykytilanne on tulos siitä työstä.
Voi olla juuri näin tai sitten ei, mutta se ei mitenkään liity tai muuta sitä tosiasiaa että nykyisellään tuohon markkinaosuuteen ei pääse kilpailu enää mitenkään realistisesti kajoamaan. Kyseessä on maailman historian suurin vendor-lock.

Ihan kivana huomiona, että millään muulla kuin perinteisellä PC käyttöjärjestelmämarkkinalla MS:lla ei ole mitään osuutta.

"Perseestä" oleva Azure "mitä kukaan ei halua käyttää" on kuitenkin toiseksi suosituin pilvipalvelu (17,6%), vain Amazon (32,4%) on edellä. Outlook näyttäisi olevan heti Gmailin ja iPhonen sähköposticlientin (jotka on toki kummatkin ihan eri luvuilla) kolmanneksi suosituin sähköpostisovellus.
Puhut suosiosta (= käyttömääristä), mutta miten nämä liittyy milläänlailla siihen kuinka hyviä palvelut ovat? Microsoft on jo toista ellei kolmattakin vuosikymmentä käyttänyt käyttöjärjestelmämonopoliaan tuotteidensa pakottamiseen organisaatioille missä koko ekosysteemi myydään yhtenä pakettina könttähinnalla ja hinta per työntekijä- kustannus on huomattavasti matalampi kuin ilman. Kun Windows ja office lisenssit tulee kuitenkin kaikesta huolimatta laittaa kaikille firman koneille niin siinä vaiheessa sama ottaa kaikki muukin yhtenä pakettina sen sijaan että lisäisi kustannuksia ja fragmentaatiota. Tästä sitten seuraa se että työntekijät asentavat Outlookit jotta voivat lukea mailinsa ja pilvipalvelut siirretään/laitetaan Azuree koska bisnesmanagerit päättivät näin.

Objektiivisesti nämä ovat kuitenkin aivan skeidaa verrattuna kilpailuun ellei tuijota häntäpäätä. Toki MS:lla on hyvää RnD ja paljon osaavaa työvoimaa joten tuotteetkin olisivat parempia jos heillä olisi insentiiviä tehdä niistä hyviä, mutta nyt sellaista ei ole kun organisaatiot joutuvat ne kuitenkin hommaamaan.
 
Pinging 8.8.8.8 with 32 bytes of data:
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=9ms TTL=118
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=118
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=9ms TTL=118
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=118

Ping statistics for 8.8.8.8:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 8ms, Maximum = 9ms, Average = 8ms

Ping -t menee 8-12ms väliin, kun hetken sitä rullasin. Mutta josko tämä nyt tosiaan olisi tässä.

Sitä en sitten osaa sanoa, että mitä mahtaa konsoleilla olla nuo arvot, mutta en kyllä ole niilläkään havainnut ongelmia (ps4 pro & switch), tosin switchillä ei netissä pelata. Alkuperäinen ps4 ei taida tukea 5ghz verkkoa, joten siinä viivettä jo jonkin verran muodostuukin, mutta mahtaako sitäkään käytännössä havaita? Itse en ongelmaa siinäkään havainnut, mutta konsoleilla muut viiveet saattavat sitä peittää alleen.
Hienosti missaatte kaikki pointit, eli:
  • Wifillä on aina enemmän vaihtelua viiveessä ja nopeudessa
  • Wifillä yhteys ei ole täydellinen verkkolaitteen ja päätelaitteen välillä
  • Packet loss on aina todennäköisempää Wifillä
  • Wifi ei ole mikään näkymätön kaapeli
Ja tämä ehkä tärkeinpänä, joka tuli jo sanottua ensimmäisissä viesteissä, eli: Wifillä voi toki pelata, mutta se on jokaisen oma asia haluaako näin tehdä. Itse ainakin mieluummin käytän kaapelia, jolloin minimoin omasta yhteydestäni johtuvat ongelmat, saan tasaisemman viiveen ja nopeuden.

V*tusti liikaa offtopicia.
 
PlayStation 5 - julmaa ylivoimaa

f30ce953-7118-5fe8-96f8-eba94a911ce7


En muista olenko ollut edes vuosikymmeneen näin innoissani mistään peleihin liittyvästä. Miksi helvetissä?

No... PS5 julkaisu kertoo karua kieltä siitä kuinka viimeiseen saakka hiottu taktiikka on ollut. SONY on ollut hiljaa pitkään ja nyt se iskee päin naamaa puhtaita faktoja siitä missä mennään ja kuinka kovaa. Vihollisleireissä ei ole ollut tämän tilaisuuden jälkeen enää sitä pienintäkään mahdollisuutta pysyä vauhdissa mukana. Tämä on PlayStation viiden JULMAA YLIVOIMAA!

Yllä oleva kuva kertoo niin ikään karua kieltä siitä kuinka hiottu tuoteryhmä on. Itse odotan kuumeisesti PS5 Digital Editionia. Konsolin ulkonäköä vertaan siihen että pelaajalla X on työpöydällään PC-pönttö. Nyt voi kukin verrata tuota kuvitteellista pönttöä siihen että siinä pöydällä seisoo digitaalinen versio pleikasta.

Kyllä PS5 pärjää ja sen kehtaa ottaa myös mökkireissulle mukaan. Mökkireissulle, jossa jo eläkkeellä olevat vanhemmat ihmettelevät "mikä ihme tuo on" ... ja 40-vuotiaana casual-hardcore-pelaajana vastaat "ettekö tiedä ... tämä on PlayStation 5 konsoli - pelaamisen tulevaisuus".

Päävahvuudet:
+ "pelien kehittäminen helppoa"
+ kovalevyllä on tilaa 825 gigatavua
+ 4K, HDR, Dolby Vision, 120 Hz, säteenseuranta, pieni vasteaika ... ja lista jatkuu

Pohdin alkuun fyysisen mallin hankkimista 4K UHD Blu-ray elokuvien vuoksi, mutta olen viime aikoina ollut niin tyytyväinen Apple TV 4K kuvanlaatuun sekä ääniin iTunes elokuvissa, että fyysiset lätyt ovat mahdollisesti lopullisesti taakse jäänyt juttu niin peleissä kuin leffoissakin.

Uskoa PS5:ttä kohtaan herättää oikeastaan todella moni asia. Yksi niistä on pelien määrä ja laatu mitä tilaisuudessa esiteltiin. Nämä ovat kuitenkin julkaisupelejä. Jos tuo on alkutaso niin missä olemme 1-2 vuoden kuluttua? Nyt jos miettii esim. PC:n ja Xboxsin suht vastaavia tilaisuuksia heidän tulevaisuutensa esittelystä... kyllä... se vetää naaman todella vakavaksi.

Mihin kohtaan Nintendo sitten sijoittuu?

Mielestäni pelit ovat teknisesti menossa pleikalla niin korkealle tasolle, että esim. Nintendo Switch peleihin verrattuna ei oikein voida enää puhua samassa yhteydessä pee äs vitosesta. Tehot ovat niin eri tasolla ja kuten saatoitte huomata vaikkapa: Horizon Forbidden West ja Ratchet & Clank: Rift Apart kohdalla ... jos pleikka pystyy tuollaisia pelejä tuottamaan jo alkumetreillä niin kyllä siellä on Zeldoilla ja Marioilla tekemistä.

Olisihan se kova isku myös Nintendolle että kovimmat tasohyppelyt tai "Zelda-maailmat" löytyisivätkin aivan eri tason konsolin uumenista. Nyt on huomioitava myös se että tekniikka on kehittynyt myös televisioiden kohdalla. LG:n OLED 65C9 omistajana olen ääri tyytyväinen että tv:n potentiaalista otetaan kaikki irti. mm. HDMI 2.1. Musta on mustaa ja valkoinen valkoista. Värit niin hämmentävän hienot että sanat loppuvat kesken.

Äänimaailmasta vastaavat KEF LSX linnunpöntöt. Äänetkin ovat kunnossa PS5 uutuuskonsolissa mm. 3D äänen kautta. Nyt vielä näyttää siltä että konsoli olisi suht järkevän hintainen eikä sitä tarvitsisi edes odottaa kovinkaan kauaa. Omassa tuttavapiirissä jopa kolmas osa suunnittelee PS5 hankkimista heti kun se tulee kauppoihin.

Suurimpana myyntivalttina on ollut se että nyt uskallamme puhua PS5-konsolista samassa yhteydessä hyvän peli-pc:n kanssa. Tehot ovat suuressa roolissa. SSD:t ja muut yksityiskohdat tätä päivää. Uskokaa tai älkää moni PC-mies tai nainen miettii tietokoneen järkevyyttä.

PC on toki strategian kuningas ja esports jo arkipäivää kaikkialla maailmassa, mutta satunnainen casual-hardcore-pelaaja tulee miettimään ennen kaikkea taloudellisia asioita. Mitä maksaa tulevan 5 vuoden aikana PC:n päivittäminen esim. 4K kuntoon. Kyllä ruudunpäivitys ei ole pleikalla useinkaan 60fps korkeampi, mutta siitäkin huolimatta. Minä pidän jatkossakin peli-pc:n, mutta voi hyvinkin olla että jos PC pelit eivät suuremmin muutu, niin ne jäävät selvästi vähemmälle.

Esim. Esportsin kohdalla on jo iät ja ajat pelattu: Dotaa, CeeÄssää ja vaikkapa StarCraftia. Minusta pleikalla on strategia ja visio. Uskon erittäin vahvasti että PS5 tulee olemaan kaikkien aikojen suosituin konsoli. Jos se jää viimeiseksi konsolisukupolveksi, niin uskon että sen arvo / arvostus tulee vuosien saatossa nousemaan pilviin.

4K tarkkuus on monille jopa tulevaisuudessa täysin riittävää kuten 60fps tai 65" tuuman koko "pelinäyttönä". SSD riittävän nopea. Aina tulee uutta, mutta jokin tässä on nyt kolahtanut juuri sinne kohdilleen. Melkeimpä niin että kaikki tämä on liian hyvää ollakseen totta.

Eniten käy sääliksi Xboxsia, siitä heidän tulevaisuuden visiosta ei oikeastaan ole enää mitään jäljellä. PS5 tulee dominoimaan ja Nintendon on tosiaan mietittävä heidän juttujaan uusiksi jos esim. tasohyppelyt / mielikuvitus maailmat ovat täysin eri tasolla tehokkaammalla raudalla. PC on vihdoin saanut haastajan, jonka ottaa tosissaan jopa ne HC-PC-pelaajat.

Alla hyvä yhteenveto PS5 konsolista.

 
Minusta voisi tehdä jonkin taulukon, jossa annemme pisteitä.

PC / PS / XBOX / Nintendo

PS5 +1 piste


Varmaan vuoden loppuun mennessä näkisi miten kukin sijoittuu. Nythän jo analyytikot ovat kertoneet että PS5 myy enemmän kuin tuleva Xbox. Siitä voisi tavallaan myös antaa +1 pistettä. Halo: Infinite on niin suuren luokan julkaisu että siitä tulee automaattisesti +2 pistettä, mutta sitten toisaalta kun katsoo tuota pleikan line-uppia...

Kirjoitin arvioni ihan aidosti. Tällä hetkellä vain: peli-pc, oled-tv, sekä linnunpöntöt, säkkituoli, pelituoli, jne. MUTTA jos PC ei pikkuhiljaa ala lisäämään höyryä niin mitä sillä tekee? Dota on aivan mahtava, mutta toisaalta 10 vuotta vanha juttu. Pelastaako kaiken joku Age of Empire ... Civilization 7 scifi teemalla on lähes ainoa syy pitää PC, paitsi että sellaistakaan ei ole tulossa.

Beyond Earth mokattiin niin pahasti etten tule sen yli pääsemään ikinä. Nintendo Switch minulla myös oli, mutta esim. jonkun Zeldan tekninen laatu ja sellainen valoisuus, kirkkaus grafiikoissa, eivät vain ole enää tätä päivää itseään arvostavan pelaajan peliluolassa.

Hienoa että PS5 on hiljainen - yksi tärkeimmistä kriteereistä ainakin itselleni.
 
PlayStation 5 - julmaa ylivoimaa

...


Päävahvuudet:
+ "pelien kehittäminen helppoa"
+ kovalevyllä on tilaa 825 gigatavua
+ 4K, HDR, Dolby Vision, 120 Hz, säteenseuranta, pieni vasteaika ... ja lista jatkuu

Noo... En nyt menisi tuota SSD:n tallennuskapasiteetti ihan heti vahvuudeksi sanomaan.

Ensi viikolla PS5 on taas varmaan kasa höyryävää... :whistling:
 
Minusta voisi tehdä jonkin taulukon, jossa annemme pisteitä.

PC / PS / XBOX / Nintendo

PS5 +1 piste


Varmaan vuoden loppuun mennessä näkisi miten kukin sijoittuu. Nythän jo analyytikot ovat kertoneet että PS5 myy enemmän kuin tuleva Xbox. Siitä voisi tavallaan myös antaa +1 pistettä. Halo: Infinite on niin suuren luokan julkaisu että siitä tulee automaattisesti +2 pistettä, mutta sitten toisaalta kun katsoo tuota pleikan line-uppia...

Kirjoitin arvioni ihan aidosti. Tällä hetkellä vain: peli-pc, oled-tv, sekä linnunpöntöt, säkkituoli, pelituoli, jne. MUTTA jos PC ei pikkuhiljaa ala lisäämään höyryä niin mitä sillä tekee? Dota on aivan mahtava, mutta toisaalta 10 vuotta vanha juttu. Pelastaako kaiken joku Age of Empire ... Civilization 7 scifi teemalla on lähes ainoa syy pitää PC, paitsi että sellaistakaan ei ole tulossa.

Beyond Earth mokattiin niin pahasti etten tule sen yli pääsemään ikinä. Nintendo Switch minulla myös oli, mutta esim. jonkun Zeldan tekninen laatu ja sellainen valoisuus, kirkkaus grafiikoissa, eivät vain ole enää tätä päivää itseään arvostavan pelaajan peliluolassa.

Hienoa että PS5 on hiljainen - yksi tärkeimmistä kriteereistä ainakin itselleni.
PC > kaikki muut jo pelkän fps:n takia...

Konsoleiden ainoa valttikortti on yksinoikeudet ja hinta, mutta hintakin on siinä mielessä kaksipiippuinen juttu, että (hyvä) TV maksaa, tarvitset todennäköisesti tietokoneen joka tapauksessa, pelit maksavat ~15€ enemmän ja nettipelaaminen maksaa.
 
Jos otetaan tämä peli esimerkiksi, niin onko tuossa eroa 60fps vrt. 144fps?


Kyllä, jo pelkän input lagin takia.

Fps-pelit ovat myös kuraa konsolilla, koska ohjaimella olet aim assistin varassa ja hiiri ja näppäimistö tuella olet altavastaajana, koska input lag.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä, jo pelkän input lagin takia.

Fps-pelit ovat myös kuraa konsolilla, koska ohjaimella olet aim assistin varassa ja hiiri ja näppäimistö tuella olet altavastaajana, koska input lag.

Juu, mutta konsolit eivät ole FPS-pelejä varten. Sitä varten on peli-pc. Haluaisin tietää mitä tuo input lag sitten tarkoittaa tuon esimerkkipelin kohdalla? Sitäkö että meno on jotenkin hitaampaa ja peliohjain reagoi hitaammin painallukseen?
 
Juu, mutta konsolit eivät ole FPS-pelejä varten. Sitä varten on peli-pc. Haluaisin tietää mitä tuo input lag sitten tarkoittaa tuon esimerkkipelin kohdalla? Sitäkö että meno on jotenkin hitaampaa ja peliohjain reagoi hitaammin painallukseen?
Mitä enemmän ruutuja, sitä vähemmän viivettä niiden välillä. En minä halua PC:llä edes tyytyä edes 60 ruutuun, eikä edes G-sync/freesync ei korjaa tilannetta.

Mitäs pelejä varten konsoli on? Yksinoikeuksia? PC:llä kun voit käyttää mitä ohjainta vaan.
 
Mitä enemmän ruutuja, sitä vähemmän viivettä niiden välillä. En minä halua PC:llä edes tyytyä edes 60 ruutuun, eikä edes G-sync/freesync ei korjaa tilannetta.

Mitäs pelejä varten konsoli on? Yksinoikeuksia? PC:llä kun voit käyttää mitä ohjainta vaan.

Juu, mutta tuossa esimerkki pelissä ei ilmeisesti ole niin suurta eroa 60fps / 144fps? Näkeekö sen pelaamalla eli toisessa jotenkin parempi pelattavuus?
 
Mitä enemmän ruutuja, sitä vähemmän viivettä niiden välillä. En minä halua PC:llä edes tyytyä edes 60 ruutuun, eikä edes G-sync/freesync ei korjaa tilannetta.
Kuinka monta millisekuntia sä siedät absoluuttista viivettä? (Ledi hiireen ja mittaa suurnopeuskameralla kuinka monen millisekunnin jälkeen asioita tapahtuu ruudulla)

Vähempi toki parempi yleensä, mutta pelimoottoreissa/peleissä on todella isoja eroja ja sulta jää vaikka mitä pelaamatta jos vain kynäri+kahden tonnin tietokone+280hz tn paske yltää laatustandardeihisi. Pelaat vissiin kaikki pelit graffa-asetukset ja resoluutio pienimmillä mahdollisilla arvoilla? Muutenhan niissä saattaa olla kovempi viive ky kynärissä.
 
Konsolin etu esimerkiksi niissä fps-peleissä on se, että laitteisto on edes suurinpiirtein samanlaista kaikilla pelaajilla, eikä ”tarvitse” hioa niitä viimeisiä millisekunteja laskemalla grafiikka-asetukset tasolle perse ja hommata tätä varten 2080ti & miljoonan herzin näyttö.
 
Mitä enemmän ruutuja, sitä vähemmän viivettä niiden välillä. En minä halua PC:llä edes tyytyä edes 60 ruutuun, eikä edes G-sync/freesync ei korjaa tilannetta.

Mitäs pelejä varten konsoli on? Yksinoikeuksia? PC:llä kun voit käyttää mitä ohjainta vaan.
Minulla pc:ssä 60hz näyttö ilman synccejä, enkä ole katsonut tarpeelliseksi.

PC: Civilization tyyliset eivät ole ainoita, simut ja VR on toinen joiden takia PC on ehdoton.
 
Juu, mutta tuossa esimerkki pelissä ei ilmeisesti ole niin suurta eroa 60fps / 144fps? Näkeekö sen pelaamalla eli toisessa jotenkin parempi pelattavuus?
Kyllä, peli on responsiivisempi. Eron huomaa vaikka sokkotestissä.

Kuinka monta millisekuntia sä siedät absoluuttista viivettä? (Ledi hiireen ja mittaa suurnopeuskameralla kuinka monen millisekunnin jälkeen asioita tapahtuu ruudulla)

Vähempi toki parempi yleensä, mutta pelimoottoreissa/peleissä on todella isoja eroja ja sulta jää vaikka mitä pelaamatta jos vain kynäri+kahden tonnin tietokone+280hz tn paske yltää laatustandardeihisi. Pelaat vissiin kaikki pelit graffa-asetukset ja resoluutio pienimmillä mahdollisilla arvoilla? Muutenhan niissä saattaa olla kovempi viive ky kynärissä.
Aika paljon meni väärin. Et tarvitse CS:ssään "kahden tonnin" konetta. Pääset helposti yli 200 ruudun jo esim. 150 €:llä käytetyillä osilla. Jos TN ei miellytä, niin osta IPS näyttö? Mikä vika korkeissa virkistystaajuuksissa?

Miksi sinua kiinnostaa minun grafiikka asetukset ja resoluutio? No, pelaan 1440p resoluutiolla ja grafiikat esim. Valorantissa täysillä, koska minulla CPU jää "pullonkaulaksi", joten grafiikat vaikuta fps:ään juuri ollenkaan vaan saan sellaista 250-300 ruutua hieman kartasta riippuen. CS:ssää myös 1440p resoluutiolla ja siinä käytän sellaista high/low sekoitusta, koska koen näin vähentäväni "häiriötekijöitä" pelissä. Uutta Modern Warfarea tuli myös pelailtua jonkin verran, 1440p reaoluutiolla ja normal/high asetuksilla 120 - 162 fps, koska capatty pysymään G-syncin alueella.

Kiitos kysymästä.

Konsolin etu esimerkiksi niissä fps-peleissä on se, että laitteisto on edes suurinpiirtein samanlaista kaikilla pelaajilla, eikä ”tarvitse” hioa niitä viimeisiä millisekunteja laskemalla grafiikka-asetukset tasolle perse ja hommata tätä varten 2080ti & miljoonan herzin näyttö.
Konsolipelaajat vain roiskivat toisiaan aim assistilla sinne tänne. Mitä hiottavaa grafiikoiden säädössä on? Heität ensimmäisellä pelikerralla sellaiset asetukset sisään, joilla saat mielestäsi sopivasti ruutuja ja unohdat? Tai hoidat koko jutun automatiikalla, esim. Geforce experience? Konsolilla olet parhaimmillaan pakotettu kyhnöttämään siellä 30 ruudun tuntumassa... Sekö on hyvä? PC:n grafiikka taso "perse" vastaa kutakuinkin konsolia? Vielä ei ole miljoonan Hz näyttöä, 360 Hz taitaa olla maksimi tällä hetkellä ja sekin oli vasta Nvidian ja Asuksen proto. Et edes tarvitse ylihintaista 2080ti:tä nauttiaksesi korkeista virkistystaajuuksista, koska 4k ei ole mikään "must have" resoluutio.

Hei, mutta eikös sinun pidä kuitenkin hommata pleikalla nyt 4K HDR 120 Hz töllö kun se sitä kerran tukee? Selviät halvalla :thumbsup: :thumbsup: :whistling:
 
Viimeksi muokattu:
CS ja Valorant. Siinä pelit, jotka eivät vaadi koneelta juuri mitään. Grafiikka onkin sitten tasoa Nintendo Switch. Se on kuitenkin totta että PC on FPS-peli alusta numero 1.

Aikanaan kun hankin HALO:n Xboxsille niin konsolipelaajat saivat ensikertaa FPS fiilistä ja pelattavuutta, mutta ei mielestäni voida puhua samana päivänä PC:n kanssa. Konsoleilla FPS-pelit ovat liimapurkissa uimista.

Se missä PC todellakin häviää on se fiilis. Halo oli tehty pelattavaksi Xboxsilla, konsolilla. Ei se ole PC:llä mikään juttu... tämä onkin PS5 valtti, että sillä on niin vahva brändi. Minusta Turismot ja Rachet and Clancit eivät tuntuisi samalta toimistotuolissa istuessa. Naama kiinni 24 tuuman näytössä, ranne kipeänä.
 
CS ja Valorant. Siinä pelit, jotka eivät vaadi koneelta juuri mitään. Grafiikka onkin sitten tasoa Nintendo Switch. Se on kuitenkin totta että PC on FPS-peli alusta numero 1.

Aikanaan kun hankin HALO:n Xboxsille niin konsolipelaajat saivat ensikertaa FPS fiilistä ja pelattavuutta, mutta ei mielestäni voida puhua samana päivänä PC:n kanssa. Konsoleilla FPS-pelit ovat liimapurkissa uimista.

Se missä PC todellakin häviää on se fiilis. Halo oli tehty pelattavaksi Xboxsilla, konsolilla. Ei se ole PC:llä mikään juttu... tämä onkin PS5 valtti, että sillä on niin vahva brändi. Minusta Turismot ja Rachet and Clancit eivät tuntuisi samalta toimistotuolissa istuessa. Naama kiinni 24 tuuman näytössä, ranne kipeänä.
Nintendo Switchillä sä voit ihan missä vaan pelata. Tämän logiikan perusteella annan Nintendolle 100 pistettä.
 
CS ja Valorant. Siinä pelit, jotka eivät vaadi koneelta juuri mitään. Grafiikka onkin sitten tasoa Nintendo Switch. Se on kuitenkin totta että PC on FPS-peli alusta numero 1.

Aikanaan kun hankin HALO:n Xboxsille niin konsolipelaajat saivat ensikertaa FPS fiilistä ja pelattavuutta, mutta ei mielestäni voida puhua samana päivänä PC:n kanssa. Konsoleilla FPS-pelit ovat liimapurkissa uimista.

Se missä PC todellakin häviää on se fiilis. Halo oli tehty pelattavaksi Xboxsilla, konsolilla. Ei se ole PC:llä mikään juttu... tämä onkin PS5 valtti, että sillä on niin vahva brändi. Minusta Turismot ja Rachet and Clancit eivät tuntuisi samalta toimistotuolissa istuessa. Naama kiinni 24 tuuman näytössä, ranne kipeänä.
No ne pelit tuppaavat olemaan muutakin kuin vain grafiikoita. Konsolipelaajat eivät tunnu muusta ymmärtävänkään ja tästä johtuen 30 fps on vielä juttu koska "4k" myy...

Kuka sinut oikein pakottaa käyttämään tietokonetta tuolla tavalla? Ranne ei muuten kipeydy kun hiirtä käyttää koko kädellä ja sopivalla hiirimatolla.:thumbsup:

Halo on yliarvostettu.
 
Nintendo Switchillä sä voit ihan missä vaan pelata. Tämän logiikan perusteella annan Nintendolle 100 pistettä.

Noniin... et sitten ole seurannut tätä ketjua tarkemmin vai? Yhden pisteen voi saada kerralla ja kaksi jos joku super juttu kyseessä. Tuo kannettavuus antaisi Nintendolle +2 pistettä. Eli et voi antaa 100 pistettä tuosta vain. Ok.

No ne pelit tuppaavat olemaan muutakin kuin vain grafiikoita. Konsolipelaajat eivät tunnu muusta ymmärtävänkään ja tästä johtuen 30 fps on vielä juttu koska "4k" myy...

Kuka sinut oikein pakottaa käyttämään tietokonetta tuolla tavalla? Ranne ei muuten kipeydy kun hiirtä käyttää koko kädellä ja sopivalla hiirimatolla.:thumbsup:

Halo on yliarvostettu.

No nyt tulee jo paksua tekstiä...

Tutkitaan. PS5 tulee olemaan suurimmaksi osaksi 60fps/4K. PC saa kuitenkin +2 pistettä koska on ylivoimainen ruudunpäivitykseltään.

PC:llä kipeytyy kuitenkin ranne, ainakin aloittelijan. Tästä rajusta heikkoudesta otammekin 2 pistettä pois, eli PC -2 pistettä.

Halo on yliarvostettu, huh huijaa... olet varmasti katsonut lukuisia peliaiheisia dokumentteja. Halon asema pelikulttuurissa on kiistaton. CS ja Valorant antavat kovat fps luvut useimmille koska ovat kevyttä roskaa, kuten Overwatch.

PC on siinä mielessä kriisissä jos Esports FPS-pelien tulevaisuus on: Valorant, CS, OW2 ... kyllä sen jokainen tajuaa, joka pidempää ollut PC:llä työstämässä hiiritarkkuuttaan.
 
Noniin... et sitten ole seurannut tätä ketjua tarkemmin vai? Yhden pisteen voi saada kerralla ja kaksi jos joku super juttu kyseessä. Tuo kannettavuus antaisi Nintendolle +2 pistettä. Eli et voi antaa 100 pistettä tuosta vain. Ok.



No nyt tulee jo paksua tekstiä...

Tutkitaan. PS5 tulee olemaan suurimmaksi osaksi 60fps/4K. PC saa kuitenkin +2 pistettä koska on ylivoimainen ruudunpäivitykseltään.

PC:llä kipeytyy kuitenkin ranne, ainakin aloittelijan. Tästä rajusta heikkoudesta otammekin 2 pistettä pois, eli PC -2 pistettä.

Halo on yliarvostettu, huh huijaa... olet varmasti katsonut lukuisia peliaiheisia dokumentteja. Halon asema pelikulttuurissa on kiistaton. CS ja Valorant antavat kovat fps luvut useimmille koska ovat kevyttä roskaa, kuten Overwatch.

PC on siinä mielessä kriisissä jos Esports FPS-pelien tulevaisuus on: Valorant, CS, OW2 ... kyllä sen jokainen tajuaa, joka pidempää ollut PC:llä työstämässä hiiritarkkuuttaan.
Tarkoitit varmaan 30fps/4k.

Millä tavalla PC on kriisissä? Koko E-sport skene pyörii PC:n ympärillä? Ja tällä hetkellä E-sport on suuressa nousussa, eikä loppua näy. Kai ymmärrät, että CS, Valorant ja Overwatch ovat kaikki "kevyitä", jotta mahdollisimman moni pystyy niitä pelaamaan? E-sportsissa mitkään grafiikat eivät ole se ykkösjuttu. Niin ja CS:GO on julkaistu 2012 ja rikkoi tänä vuonna pelaaja ennätyksiä... Kertoo ehkä jotakin suosiosta? Jos grafiikoista niin paljon välität, niin onhan noita tusinaräiskintöjä, esim. Cod ja BF.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitit varmaan 30fps/4k.

Millä tavalla PC on kriisissä? Koko E-sport skene pyörii PC:n ympärillä? Kai ymmärrät, että CS, Valorant ja Overwatch ovat kaikki "kevyitä", jotta mahdollisimman moni pystyy niitä pelaamaan? E-sportsissa mitkään grafiikat eivät ole se ykkösjuttu.

Siis eikö PS5 pysty pyörittämään 4K / 60fps ?

...

Esports on PC:n yksinoikeus, upeaa ja ihanaa mättöpeli genreä lukuunottamatta. Noiden FPS pelien keveydellä tarkoitan nimen omaan sitä että ovat graafisesti aivan raakileita ja ajavat näin monta potentiaalista pelaajaa pois.

Joku OW on kuin huono piirretty. CS kuin Neuvostoliitto. Valorant päättää sitten fiksusti yhdistää nämä kaksi palasta yhdeksi kokonaisuudeksi. Siellä laitetaan jää seinää Bagdadissa. Itkuhan siinä tulee, mutta suunta on oikea. Jotain on todellakin tehtävä ja nopeasti.

PC:
+2 pistettä Esports
-1 piste MOBA esports
-2 piste FPS esports

Huoh...
 
Siis eikö PS5 pysty pyörittämään 4K / 60fps ?

...

Esports on PC:n yksinoikeus, upeaa ja ihanaa mättöpeli genreä lukuunottamatta. Noiden FPS pelien keveydellä tarkoitan nimen omaan sitä että ovat graafisesti aivan raakileita ja ajavat näin monta potentiaalista pelaajaa pois.

Joku OW on kuin huono piirretty. CS kuin Neuvostoliitto. Valorant päättää sitten fiksusti yhdistää nämä kaksi palasta yhdeksi kokonaisuudeksi. Siellä laitetaan jää seinää Bagdadissa. Itkuhan siinä tulee, mutta suunta on oikea. Jotain on todellakin tehtävä ja nopeasti.

PC:
+2 pistettä Esports
-1 piste MOBA esports
-2 piste FPS esports

Huoh...
Taitaa suurin osa julkistetuista peleistä kuitenkin pyöriä 30fps 4k;)

CS on julkaistu vuonna 2012 ja rikkoi tänä vuonna pelaajaennätyksiä, eli ketkä se sitten ajaa pois? Konsolipelaajat? Ei kyllä haittaa varsinaisesti. Ole grafiikoista mitä mietä tahansa, niin ennemmin ne "huonommat" grafiikat, kuin se paska gameplay. Kuten sanoin, niin noita tusinaräiskintöjä "paremmilla" grafiikoilla kyllä löytyy, jos niistä välittää.
 
Aika paljon meni väärin.
Eli input lagi ei itsessään ole asia mille olisit kauheasti herkistynyt, olet vain ehdollistunut korkeisiin fps lukemiin (jossa ei ole mitään vikaa!). Esim. mainitsemassasi modern warfaressa on engineen rakennettu ihan käsittämättömän paljon latenssia esim. aseiden liipasintoimintaan, liikkeen suunnanvaihdoksiin ym. Jos olisit aidosti latensseille herkistynyt niin saisit jotain pahoinvointikohtauksia ton pelaamisesta.

Et myöskään vastannut siihen mitä kysyin, eli millainen kokonaisviive sinulla on sellainen että et peliä halua pelata? Kaikki viiveistä lätisevät ihmiset on ihan ulapalla kun pitäisi joku aidosti kyseistä ilmiötä esittävä arvo heittää ilmoille.

Tietokoneella kokonaisviiveet on eri peleissä tyypillisesti luokkaa 10-50ms ja monessa tilanteessa toi 120hz vs 60hz 8ms ero ei ole niin iso että sillä olisi kauheasti merkitystä. Esim. eri merkkisten näppisten ja hiirien välillä voi olla samansuuruisia eroja ja aika harva noita jaksaa mittailla tai ettiä arvosteluita. Enemmän sillä liikkeen sulavuudella on väliä esim. tähtäämisen kanssa kuin millään input lagilla. Monissa peleissä input lagilla ei ole ylipäätään käytännössä merkitystä. Hyvänä esimerkkinä vaikka erilaiset tasohyppelyt, joissa normaali ihminen oppii todella nopeasti kompensoimaan erilaiset ohjaimista ja telkkarin päivitysnopeudesta johtuvat viiveet.
 
Eli input lagi ei itsessään ole asia mille olisit kauheasti herkistynyt, olet vain ehdollistunut korkeisiin fps lukemiin (jossa ei ole mitään vikaa!). Esim. mainitsemassasi modern warfaressa on engineen rakennettu ihan käsittämättömän paljon latenssia esim. aseiden liipasintoimintaan, liikkeen suunnanvaihdoksiin ym. Jos olisit aidosti latensseille herkistynyt niin saisit jotain pahoinvointikohtauksia ton pelaamisesta.

Et myöskään vastannut siihen mitä kysyin, eli millainen kokonaisviive sinulla on sellainen että et peliä halua pelata? Kaikki viiveistä lätisevät ihmiset on ihan ulapalla kun pitäisi joku aidosti kyseistä ilmiötä esittävä arvo heittää ilmoille.

Tietokoneella kokonaisviiveet on eri peleissä tyypillisesti luokkaa 10-50ms ja monessa tilanteessa toi 120hz vs 60hz 8ms ero ei ole niin iso että sillä olisi kauheasti merkitystä. Esim. eri merkkisten näppisten ja hiirien välillä voi olla samansuuruisia eroja ja aika harva noita jaksaa mittailla tai ettiä arvosteluita. Enemmän sillä liikkeen sulavuudella on väliä esim. tähtäämisen kanssa kuin millään input lagilla. Monissa peleissä input lagilla ei ole ylipäätään käytännössä merkitystä. Hyvänä esimerkkinä vaikka erilaiset tasohyppelyt, joissa normaali ihminen oppii todella nopeasti kompensoimaan erilaiset ohjaimista ja telkkarin päivitysnopeudesta johtuvat viiveet.
Huomaa ettei sinulla taida olla omakohtaista kokemusta ko. aiheesta. Sen input lagin tunnet tasantarkkaan tähdätessä. Pelaa jotain räiskintää ensin 120 fps, sitten cappaat sen 60 fps. Tule sitten kertomaan kuinka eroa ei ole... Ymmärrätkö että input lagi vaikuttaa nimenomaan eniten tähtäämiseen? Miksi vänkäät jostakin MW:n liikkumis ja ampumis mekaanikoista? Juurihan aikaisemmin mainitsin että cappasin MW:n pari ruutua näytön virkistystaajuuden alapuolelle, jotta pysyin G-syncin alueella, koska ko. peli tuntui siten sulavammalta? Kuinka olen "ehdollistunut" korkeaan fps lukuun? Jos minulla on 165 Hz näyttö, niin miksi en siitä ottaisi hyötyä irti?

Vittu_mitä_paskaa

Onneksi konsolilla ei tarvitse moisia miettiä, kun fps on matala ja input lag taivaissa.
 
Viimeksi muokattu:
CS on julkaistu vuonna 2012 ja rikkoi tänä vuonna pelaajaennätyksiä, eli ketkä se sitten ajaa pois? Konsolipelaajat? Ei kyllä haittaa varsinaisesti. Ole grafiikoista mitä mietä tahansa, niin ennemmin ne "huonommat" grafiikat, kuin se paska gameplay. Kuten sanoin, niin noita tusinaräiskintöjä "paremmilla" grafiikoilla kyllä löytyy, jos niistä välittää.

Arvelinkin että sieltä otetaan joku pelaajamäärä esiin. Varmasti CS tulee sen oman yleisönsä vielä vuosia keräämään mutta kyllä melko aikansa eläneestä Bagdad räiskinnästä puhutaan. Hiekka pöllyää ja Allu lahtaa. Voi luoja :/

Tietysti tuollaisessa pelissä joku 200-300 fps on se juttu, mutta esim. tuossa esimerkkipelissäni ... niimpä. Ehkä olisi hyvä välillä pitää taukoa noista Valoranteista ja CeeÄssistä. Yliarvostettua veriroisketta ainakin CS.
 
Huomaa ettei sinulla taida olla omakohtaista kokemusta ko. aiheesta. Sen input lagin tunnet tasantarkkaan tähdätessä. Pelaa jotain räiskintää ensin 120 fps, sitten cappaat sen 60 fps. Tule sitten kertomaan kuinka eroa ei ole... Ymmärrätkö että input lagi vaikuttaa nimenomaan eniten tähtäämiseen? Miksi vänkäät jostakin MW:n liikkumis ja ampumis mekaanikoista? Juurihan aikaisemmin mainitsin että cappasin MW:n pari ruutua näytön virkistystaajuuden alapuolelle, jotta pysyin G-syncin alueella, koska ko. peli tuntui siten sulavammalta? Kuinka olen "ehdollistunut" korkeaan fps lukuun?

Vittu_mitä_paskaa
Ai ei ole omakohtaista kokemusta. Anna mun kaikki kestää. Tähtääminen onnistuu parhaiten lihasmuistilla, ja siinä ei millään ruudunpäivitysnopeuksilla ole kauheasti merkitystä kunhan niihin on tottunut tarpeeksi. Esim. shroud tykittelee samat tulokset tauluun kaikilla yli 60 fps näytöillä. Sama pätenee muihinkin kovan luokan tykittelijöihin. Vain amatöörit _tähtää_ silmillään kuvaa seuraamalla, silmillä havaitaan kohteet ja lihasmuisti hoitaa loput.

Jos kerran tiedät asiasta kaiken niin sano nyt se millisekuntimäärä jonka jälkeen peli/setuppi on pelikelvoton.

Kirjoitin että olet ehdollistunut, en että olisit ”eddollistunut”, mitä se sitten tarkoittaakaan.

Ps. Gsync lisää input lagia.
 
Väännetään rautalangasta: tässä ei olla sinun yhteyksistä puhuttu missään vaiheessa... YLEISESTI OTTAEN Wifillä nopeus heittelee PAAAALJON enemmän vs. ethernet kaapeli.

Ok?
Ei se kyllä heittele, mutta miten vaan. Tilanne voi olla toinen jos on muita samalla taajuudella.
 
Ai ei ole omakohtaista kokemusta. Anna mun kaikki kestää. Tähtääminen onnistuu parhaiten lihasmuistilla, ja siinä ei millään ruudunpäivitysnopeuksilla ole kauheasti merkitystä kunhan niihin on tottunut tarpeeksi. Esim. shroud tykittelee samat tulokset tauluun kaikilla yli 60 fps näytöillä. Sama pätenee muihinkin kovan luokan tykittelijöihin. Vain amatöörit _tähtää_ silmillään kuvaa seuraamalla, silmillä havaitaan kohteet ja lihasmuisti hoitaa loput.

Jos kerran tiedät asiasta kaiken niin sano nyt se millisekuntimäärä jonka jälkeen peli/setuppi on pelikelvoton.

Kirjoitin että olet ehdollistunut, en että olisit ”eddollistunut”, mitä se sitten tarkoittaakaan.

Ps. Gsync lisää input lagia.
Ymmärrätkö että virkistystaajuus ja ruudunpäivitys vaikuttaa suoraan siihen kuinka nopeasti ja sulavasti näet vihollisen? Tästä on olemassa vaikka kuinka paljon testejä esim. Youtubessa. Mitä aikaisemmin näet vihollisen, sitä enemmän sinulla on aikaa reakoida. Puhumattakaan siitä kuinka paljon selkeämpänä kuva pysyy kun liikutat tähtäintä tai ammut jne..

Mikä helvetin argumentti tuo "silmillä tähtäys" on? Pelaatko sinä silmät kiinni. Tähtääminen vaati silmä-käsi koordinaatiota. Lihasmuisti on osa sitä.

Ideaalissa maailmassa input lagi olisi 0, joten mahdollisimman pieni on tietysti paras.

Tuo G-sync asia ei ole noin yksinkertainen... Suosittelen tutustumaan BlurBusterin artikkeliin...
 

Liitteet

  • unnamed (1).jpg
    unnamed (1).jpg
    39,6 KB · Luettu: 10
Nyt alkaa homma menemään jo niin diipiksi että on hyvä ottaa lisää väkeä paikalle. Ne jotka eivät ole vielä katsoneet.



Jokainen täällä huomaa että yllä oleva keskustelu foorumilla (fps) koskee PC:tä, jota pidetään yleisesti insinöörien valintana. Se ei yllätä.
 
Nyt alkaa homma menemään jo niin diipiksi että on hyvä ottaa lisää väkeä paikalle. Ne jotka eivät ole vielä katsoneet.



Jokainen täällä huomaa että yllä oleva keskustelu foorumilla (fps) koskee PC:tä, jota pidetään yleisesti insinöörien valintana. Se ei yllätä.


Niin kauan kun kunnon strategiapelejä ei saada konsolille niin se jää aina kun verrataan noita kahta.
En nyt myöskään oikein ymmärrä tätä agendaa, joka sinulla on tässä takana.
 
Konsolipelaajat vain roiskivat toisiaan aim assistilla sinne tänne. Mitä hiottavaa grafiikoiden säädössä on? Heität ensimmäisellä pelikerralla sellaiset asetukset sisään, joilla saat mielestäsi sopivasti ruutuja ja unohdat? Tai hoidat koko jutun automatiikalla, esim. Geforce experience? Konsolilla olet parhaimmillaan pakotettu kyhnöttämään siellä 30 ruudun tuntumassa... Sekö on hyvä? PC:n grafiikka taso "perse" vastaa kutakuinkin konsolia? Vielä ei ole miljoonan Hz näyttöä, 360 Hz taitaa olla maksimi tällä hetkellä ja sekin oli vasta Nvidian ja Asuksen proto. Et edes tarvitse ylihintaista 2080ti:tä nauttiaksesi korkeista virkistystaajuuksista, koska 4k ei ole mikään "must have" resoluutio.

Hei, mutta eikös sinun pidä kuitenkin hommata pleikalla nyt 4K HDR 120 Hz töllö kun se sitä kerran tukee? Selviät halvalla :thumbsup: :thumbsup: :whistling:
Jos ne latenssit oikeasti on kaikki kaikessa, niin silloin joudut asetukset tiputtamaan melko alhaisiksi. Konsoleilla ne latenssit on tapissa kaikilla muillakin, joten se ei ole mikään ongelma. Toki siitä voi väkisin tehdä itselleen ongelman niin halutessaan. Ja kyllä sinä mahdollisimman tehokkaan näyttiksen tarvitset, jos kerran viiveet pitää minimoida.

Oma töllö kykenee 1440p/120Hz tai 4K/60Hz, mikä tulee riittämään aivan hyvin tuleville konsoleille. Myös VRR löytyy. Mutta uskotko tosiaan, että montakin 120Hz peliä tullaan konsoleille julkaisemaan? Aivan, eli se 60Hz TV toimii myös tulevaisuudessa.

Ja jos kerran padilla pelaaminen on vain aim assistilla sinnepäin sohimista, niin menepä sitten sen padin ja aim assistin kanssa kokeilemaan näppis-hiiriä vastaan. Vaikeampaa se padilla pelaaminen on, tiedät sen hyvin itsekin.
 
Ymmärrätkö että virkistystaajuus ja ruudunpäivitys vaikuttaa suoraan siihen kuinka nopeasti ja sulavasti näet vihollisen? Tästä on olemassa vaikka kuinka paljon testejä esim. Youtubessa. Mitä aikaisemmin näet vihollisen, sitä enemmän sinulla on aikaa reakoida. Puhumattakaan siitä kuinka paljon selkeämpänä kuva pysyy kun liikutat tähtäintä tai ammut jne..

Mikä helvetin argumentti tuo "silmillä tähtäys" on? Pelaatko sinä silmät kiinni. Tähtääminen vaati silmä-käsi koordinaatiota. Lihasmuisti on osa sitä.

Ideaalissa maailmassa input lagi olisi 0, joten mahdollisimman pieni on tietysti paras.

Tuo G-sync asia ei ole noin yksinkertainen... Suosittelen tutustumaan BlurBusterin artikkeliin...
Aika laadukkaasti sä ymmärrät väärin asioita, tahallaanko?

Korkealla virkistystaajuudella näet ehkä just pari millisekuntia nopeammin kohteen joka tulee nurkan takaa. Onko tällä väliä 99.9% peleistä tai pelitilanteista? Ei.

Harjaantunut pelaaja ei tarvitse korkeaa virkistystaajuutta tähtäämiseen. Riittää että näkee kohteen ruudulla, tämän jälkeen lihakset liikuttaa hiirtä opitun määrän verran ja klikkaa ampumisnappia. Amatöörit tähtää seuraamalla hiiren liikettä, jossa korkeasta virkistystaajuudesta sekä matalasta viiveestä on tutkitusti merkittävää hyötyä kilpailullisessa pelitilanteessa.

Olen samaa mieltä siitä että matala input lag on useimmiten paras. Kysyin vain että millaisella lagilla itse pelaat tyytyväisenä ja milloin koet pelin pelikelvottomaksi. Et ilmeisesti osaa sanoa muuta kuin että mikä on näyttösi virkistystaajuus.

Blur busters on kyllä hyvä lähde, en minä muuten olisi osannut sanoa absoluuttisella varmuudella että gsync nostaa niitä sinun kammoksumia viiveitäsi.
 
Jos ne latenssit oikeasti on kaikki kaikessa, niin silloin joudut asetukset tiputtamaan melko alhaisiksi. Konsoleilla ne latenssit on tapissa kaikilla muillakin, joten se ei ole mikään ongelma. Toki siitä voi väkisin tehdä itselleen ongelman niin halutessaan. Ja kyllä sinä mahdollisimman tehokkaan näyttiksen tarvitset, jos kerran viiveet pitää minimoida.

Oma töllö kykenee 1440p/120Hz tai 4K/60Hz, mikä tulee riittämään aivan hyvin tuleville konsoleille. Myös VRR löytyy. Mutta uskotko tosiaan, että montakin 120Hz peliä tullaan konsoleille julkaisemaan? Aivan, eli se 60Hz TV toimii myös tulevaisuudessa.

Ja jos kerran padilla pelaaminen on vain aim assistilla sinnepäin sohimista, niin menepä sitten sen padin ja aim assistin kanssa kokeilemaan näppis-hiiriä vastaan. Vaikeampaa se padilla pelaaminen on, tiedät sen hyvin itsekin.
Suosittelen tutustumaan aiheeseen hieman paremmin, ei ole noin mustavalkoista... Lisäksi pelit joissa viiveillä on oikeasti merkitystä, eli kilpailulliset pelit, eivät vaadi mitään "top of the line" näytönohjainta kun tuppaavat olemaan edelleen CPU painotteisia.

Juurikin aim assistilla sohimista, eli ensin ammutaan ohi, sitten huitaistaan yli, jonka jälkeen aim assist tarttuu vihollisen napaan... Olen pelannut gunfightia crossplay enabled ja tiedän miltä konsolipelaaminen näyttää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom