PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Vai että oikein kriminalisoida huijaaminen lasten pum-pum ja wrum-wrum peleissä? Ollaanko nyt ihan varmoja että ei paisutella himppusen liikaa ongelmaa? Ei ollenkaan...

Jokaisellahan on aina mahdollisuus ostaa se konsoli kun pitää "kilpapelata" 30fps - 60fps geneerisiä nettiräiskintöjä huijarivapaassa ympäristössä. Tosin sitten joutuu pelaamaan näitä vastaan jotka käyttävät padien kanssa rautamodeja joka poistaa rekyylin ynnä muuta pientä kivaa joka tekee pelaamisesta tosi tasaväkistä.

Niin eihän se nyt todennäköistä ole, että siihen kovin äkkiä ryhdytään. Kannattaa kuitenkin muistaa, että rahaa siinä pelien julkaisijat alkaa menettämään aika kivasti, jos PC-puolen nettipelaaminen kuolee huijareiden takia.

Vähän samaan tapaan ennen ajateltiin peli piratismista. Kuka nyt mitään lasten pumpum pelien kopioinnista ja laittomasta levityksestä välittää... Kyllä siinä jossain vaiheessa joku alkaa välittää, kun tarpeeksi isot rahat on kyseessä.
 
Niin eihän se nyt todennäköistä ole, että siihen kovin äkkiä ryhdytään. Kannattaa kuitenkin muistaa, että rahaa siinä pelien julkaisijat alkaa menettämään aika kivasti, jos PC-puolen nettipelaaminen kuolee huijareiden takia.

Vähän samaan tapaan ennen ajateltiin peli piratismista. Kuka nyt mitään lasten pumpum pelien kopioinnista ja laittomasta levityksestä välittää... Kyllä siinä jossain vaiheessa joku alkaa välittää, kun tarpeeksi isot rahat on kyseessä.
Onhan noissa peleissä ollut kopiosujauksia aina c64 ajoista lähtien jo
 
Niin eihän se nyt todennäköistä ole, että siihen kovin äkkiä ryhdytään. Kannattaa kuitenkin muistaa, että rahaa siinä pelien julkaisijat alkaa menettämään aika kivasti, jos PC-puolen nettipelaaminen kuolee huijareiden takia.

Vähän samaan tapaan ennen ajateltiin peli piratismista. Kuka nyt mitään lasten pumpum pelien kopioinnista ja laittomasta levityksestä välittää... Kyllä siinä jossain vaiheessa joku alkaa välittää, kun tarpeeksi isot rahat on kyseessä.
No nytkö on koko PC:n nettipelaaminenkin kuolemassa kun ilmaisessa Apex legendsissä on huijareita löytynyt? Pienestä ne platformit kuolee... Noh tuleepahan tulevaisuudessa SWAT tiimeille töitä kun hakevat Ville-Petteri 12v koodareita telkien taakse kun poika meni omalla public IP:llä ampumaan seinien läpi. Onkohan muuten tulevaisuudessa lupa shoot-on-sight jos Villellä kädessä ChronusMax? :hmm:

Herranen aika! :D
 

EA on varmistanut että sen tulevat pelit nykysukupolven konsoleille tulevat saamaan päivityksen uuden sukupolven konsoleille. Päivitetyt pelit skaalautuvat 4K-resoluutiolle uusilla konsoleilla (tai niin lähelle sitä kuin päästään)
 

Microsoftin viimeisimmässä Inside Xbox -lähetyksessä kolme peliä keräsi suurimman huomion: The Ascent, The Medium ja Scorn. Seuraavan konsolisukupolven käänteentekeväksi ominaisuudeksi on usein nimetty SSD, jonka ansiosta lataustaukojen pitäisi poistua lähes kokonaan. Scorn-pelin ohjaaja Ljubomir Peklar on kuitenkin sitä mieltä, että se iso juttu on CPU. Näkemys paljastui MS Poweruserin haastattelussa. Samalla selvisi sekin, miksi Scorn ei ole tulossa Xbox Onelle lainkaan. Syynä on halu saada peli rullaamaan 60 ruutua sekunnissa.

"We didn't [want to bring Scorn to current-gen consoles] because we want our game to be played at 60FPS. That would be close to impossible without big sacrifices. Next-gen is about responsiveness, smoothness and a lot less time wasting. The problem with these features is that they are not easy to sell in videos or screenshots."

Seuraavan polven isoin juttu ei todellakaan ole SSD, vaan CPU.

"Everyone is touting the SSD as the next big thing, and yes SSDs will help a lot with loading and moving assets, but the biggest culprit that is creating problems in the current generation is the CPU. That's where the biggest difference compared to current generation will come from."
 
Ihmetyttää kun nuo konsoleiden pelikauppojen sivut on niin surkeita ja mobiiliappsit surkeita myös.
 
Tässä ilmeisesti Xboxin ydinkäyttäjäkunta

1590001741026.jpeg
 
Eikö Sony aio tarjota tosiaan ilmaisia cloud-saveja ikinä?
 
Game pass on hyvä sellaiselle joka ehtii pelaamaan helvetisti. Casual-pelaajalle turha, koska ehtii pelata muutaman pelin vuodessa.
 
The significant classes of assets and liabilities to which we preliminarily allocated the purchase price were goodwill of $1.8 billion and identifiable intangible assets of $928 million, primarily marketing-related (trade names). The goodwill recognized in connection with the acquisition is primarily attributable to anticipated synergies from future growth, and is not expected to be deductible for tax purposes. We assigned the goodwill to our Devices and Consumer (“D&C”) Other segment. Identifiable intangible assets were assigned a total weighted-average amortization period of 6.3 years. Mojang has been included in our consolidated results of operations since the acquisition date."

Toisinsanoen MS:n takaisinmaksulaskelmat ovat perustuneet siihen, että 1,8 miljardia on goodwillia ja investoinnin kirjanpidolliseksi arvoksi on laskettu 928 miljoonaa dollaria. Hienosti kikkailtu taas luvuilla, vaikka tosiasiassa menee vielä pitkä tovi ennenkö tuo 2,5 miljardin kaupantekohinta on kuitattu, saati sitten tämän päälle tulleet

Ihan oikeasti, sinun on parempi olla huutelematta yhtään kenenkään talousosaamisesta kun sinulla on ihan perusasiat hakusessa.

Goodwill on kirjanpidossa (=taseessa) siinä missä nuo muutkin aineettomat assetit, se ero noissa on että goodwilliä ei poisteta taseesta etukäteen suunnitellussa aikataulussa vaan sen arvo testataan säännöllisesti ja jos sen arvo ei vastaa tasearvoa niin tehdään alaskirjaus. Goodwill on käytännössä preemio mikä Mojangista maksettiin eli Mojangin net valuen ylittävä osa, täysin normaali kirjaus yrityskaupoissa.

Sillä ei ole mitään tekemistä takaisinmaksulaskelmien kanssa, se lasketaan koko 2.5 milardin kauppasummasta joka tapauksessa.
 
No nytkö on koko PC:n nettipelaaminenkin kuolemassa kun ilmaisessa Apex legendsissä on huijareita löytynyt? Pienestä ne platformit kuolee... Noh tuleepahan tulevaisuudessa SWAT tiimeille töitä kun hakevat Ville-Petteri 12v koodareita telkien taakse kun poika meni omalla public IP:llä ampumaan seinien läpi. Onkohan muuten tulevaisuudessa lupa shoot-on-sight jos Villellä kädessä ChronusMax? :hmm:

Herranen aika! :D

Ihmeellisiä oikoteitä vedät. Ei ole kyse mistään yhdestä pelistä, vaan huijaamisen todella vahvasta lisääntymisestä PC-puolella ihan yleisesti. Tuosta on paljon havaintoja useimmissa suosituimmissa PC-moninpeleissä.

Mitäköhän nää sun SWAT fantasiat taas on. Huh huh... Eihän sakkoja voi kenellekkään nyky-yhteiskunnassa määrätä vai kuinka? :hmm:

Ei se nyt niin kovin ihmeellistä olisi, että cheattiohjelmien levitys ja käyttö krimimanalisoitaisiin joskus tulevaisuudessa. Siinä isot pörssifirmat voi menettää suuriakin summia rahaa, jos tuo ongelma vielä paljon yleistyy ja leviää. Enkä ole missään vaiheessa sanonut, että tuo olisi mitenkään kohta tapahtumassa tai edes todennäköistä missään lähitulevaisuudessa. Se olisi vaan mahdollisesti tehokas tapa hillitä huijausohjelmien käyttöä.

Viime aikoina ainakin Cod Warzonen chiitterit on ilmeisesti saatu aika hyvin kuriin ja hyvä niin, mutta on hyvin todennäköistä, että nykyisetkin suojaukset taas jossain vaiheessa kierretään.
 
Viimeksi muokattu:
Viime aikoina Cod Warzonen chiitterit on ilmeisesti saatu aika hyvin kuriin ja hyvä niin, mutta on hyvin todennäköistä, että nykyisetkin suojaukset taas jossain vaiheessa kierretään.
Siellä laitettu puhelinumeroiden taakse tai jotain noita:

Alkaa olemaan oikeasti työlläistä huijata monipelissä.

Yksi tutun tuttuni joskus oli ostanut CS:GO pelejä kolme kertaa(kolmelle eri tunnukselle) ja sanoi että oli saanut bannit venäläisiä loukkaavan sanan käytön takia.

Onhan tuokin tietty yksi tapa tehdä rahaa peleillä :hmm:
Bannit tunnuksen mutta et IP/konetta joka sallii taas väärinkäyttäjän tulevan uuden tilin kera.
Ongelmahan korostui tuossa kun epic tarjosi ilmaiseksi GTAV ja monta kertaa lienee porukat ottaneet eri tileille noita pelejä
 
Siellä laitettu puhelinumeroiden taakse tai jotain noita:

Alkaa olemaan oikeasti työlläistä huijata monipelissä.

Yksi tutun tuttuni joskus oli ostanut CS:GO pelejä kolme kertaa(kolmelle eri tunnukselle) ja sanoi että oli saanut bannit venäläisiä loukkaavan sanan käytön takia.

Onhan tuokin tietty yksi tapa tehdä rahaa peleillä :hmm:
Bannit tunnuksen mutta et IP/konetta joka sallii taas väärinkäyttäjän tulevan uuden tilin kera.
Ongelmahan korostui tuossa kun epic tarjosi ilmaiseksi GTAV ja monta kertaa lienee porukat ottaneet eri tileille noita pelejä

Juu hyvä juttu että on saatu jotain tehokasta tehtyä tuolla saralla. Toivottavasti ei ihan hetkeen ainakaan onnistuisi noiden suojausten kierto.
 
Game pass on hyvä sellaiselle joka ehtii pelaamaan helvetisti. Casual-pelaajalle turha, koska ehtii pelata muutaman pelin vuodessa.

Riippuu millainen casual-pelaaja on kyseessä. Jos tykkää silloin tällöin kokeilla useampia pelejä niin miksi ei kuukauden tai pari tilaa game passia? Tietty jos pelin haluaa rauhalliseen tahtiin läpi pelata tai satunnaisesti läiskiä tiettyä online-peliä niin toki kannattaa ostaa se. Valintojen maailma.
 
Kuinka paljon huijaaminen ja kaikki muu pc-häröily puskee pelaajia konsolipuolelle?
 
Kuinka paljon huijaaminen ja kaikki muu pc-häröily puskee pelaajia konsolipuolelle?
Ei varsinaisesti liity tuohon mutta:

Alustojen välisen pelaamisen kytkeminen pois päältä luonnollisesti pienentää potentiaalisten pelikavereiden määrää, jolloin pelisessioiden löytämisessäkin kestää pidempään. Eurogamer-sivuston testin perusteella PlayStation 4:llä Warzonen peliaulaan pääseminen kestää 30 sekuntia, kun alustojen välinen pelaaminen on päällä, ja 3 minuuttia kun se on pois päältä. Call of Duty -pelit myös kehottavat kytkemään ominaisuuden päälle, jos pelaaja yrittää liittyä mukaan taisteluihin ilman sitä.

Jotkut pelaajat ovat toivoneet Infinity Wardilta ja Activisionilta niinkin järeitä toimia kuin alustojen välisen pelaamisen kytkemistä pois päältä kokonaan kunnes huijausongelma on saatu paremmin kuriin. Muita ratkaisuehdotuksia ovat pc-pelaajien puhelinnumeron vaatiminen pelaajatilin tietoihin ja alustojen välisen pelaamisen mahdollistaminen vain konsoleiden välillä.
En tiedä voiko eri peleissä sitten valita kavereiksi vain konsoliversion omistajia vaiko kuuluuko crossplayssa aina automaattisesti kaikki mahd tukevat alustat.
 
Ei varsinaisesti liity tuohon mutta:


En tiedä voiko eri peleissä sitten valita kavereiksi vain konsoliversion omistajia vaiko kuuluuko crossplayssa aina automaattisesti kaikki mahd tukevat alustat.
Arvasin että crossplay oli tuhoontuomittu ajatus, mutta silti se piti väkisin viedä läpi.
 
Arvasin että crossplay oli tuhoontuomittu ajatus, mutta silti se piti väkisin viedä läpi.

Toiminut hyvin esim. Sea of Thievesissä, Bleeding Edgessä ja Gears of Warissa. Yllättävän pieni prosentti konsolipelaajista laittaa sen pois päältä. Toisissa peleissä se voi olla ongelma.
 
Arvasin että crossplay oli tuhoontuomittu ajatus, mutta silti se piti väkisin viedä läpi.
Cross-play on helvetin hyvä ja toimiva ominaisuus, ja etenkin pienemmissä ns. "niche"-peleissä laajempi pelaajakunta eri alustojen kesken antaa pelille huiman paljon lisää elinvuosia, ennen kuin aktiivinen pelaajakunta kuihtuu lopulta pois.

Cross-playta ei vaan kannattaisi yrittää pakottaa läpi, vaan antaa peliasetusten kautta MAHDOLLISUUS valita se pelaajapooli jonka kanssa pelaat, esim: "kaikki", "vain konsolit", "vain PC" tai "vain samalla konsolilla pelaavat".
 
Cross-playta ei vaan kannattaisi yrittää pakottaa läpi, vaan antaa peliasetusten kautta MAHDOLLISUUS valita se pelaajapooli jonka kanssa pelaat, esim: "kaikki", "vain konsolit", "vain PC" tai "vain samalla konsolilla pelaavat".
+1

Ja sitten vielä kun voisi laittaa pelaajien hakuun että miten vanhoja tunnuksia on jos on useamman vuoden tunnukset niin tuskimpa kukaan niillä kehtaisi huijata... luulisin ainakin.

Samalainen kuin tori.fi:ssä kun voit katsoa että onko vanha myyjä vai uusi.
 
Cross-play on varmasti kätevä konsoleilla joita ei ole myyty paljoa kuten ei pelejäkään.
 
Cross-play on varmasti kätevä konsoleilla joita ei ole myyty paljoa kuten ei pelejäkään.
Cross-play on hyvä ominaisuus kaikilla mahdollisilla alustoilla myyntimääristä riippumatta. Sen mahdollistaminen ei ole keneltäkään pois eikä siitä ole haittaa kenellekään, mikäli sen voi asetuksista kytkeä päälle/pois.

Tällä hetkellä tuskin mikään markkinoilla oleva alusta kärsii online-pelaajien vähyydestä etenkään uudempien pelien kohdalla, mutta ongelma tulee vastaan sitten kun pelillä alkaa olla ikää, tai se alun alkaenkin on jotain niche-genreä, vaikka joku hieman spessumpi RTS/SRPG-peli tmv.

Sanotaan nyt elävän elämän esimerkkinä vaikka että itse palaisin mielelläni Battlefield Bad Company 2:n multiplayerin pariin, mutta nykyään pelaajia on enää muutamia satoja PC:llä ja konsoleilla online community on kuihtunut jo kokonaan pois. Cross-playlla tämäkin peli olisi varmasti elossa vielä.
 
Jää Last of Us 2 ostamatta, ei tota vaan voi hyväksyä miten ND kohtelee työntekijöitään. Lisäksi pelin tarina on ripulia, tämä on ilmeisesti hyvin yleinen mielipide. Lisäksi moni aikoo äänestää lompakolla mikä on hyvä asia että saadaan tälläiselle toiminnalle loppu.
 
Arvasin että crossplay oli tuhoontuomittu ajatus, mutta silti se piti väkisin viedä läpi.
Syyttäisin pikemminkin näitä free to play -pelimuotoja. Haxorit voivat kehitellä ja testailla työkaluja rauhassa, kun tunnuksia voi tehtailla sitä mukaa kuin edellisiä bannataan.

Normi-codissa ei ole tullut vielä vastaan yhtään selvää cheatteria, vaikka toki niitä sielläkin varmaan on jonkin verran.
 
Jää Last of Us 2 ostamatta, ei tota vaan voi hyväksyä miten ND kohtelee työntekijöitään. Lisäksi pelin tarina on ripulia, tämä on ilmeisesti hyvin yleinen mielipide. Lisäksi moni aikoo äänestää lompakolla mikä on hyvä asia että saadaan tälläiselle toiminnalle loppu.

Juu no tuo nähdään sitten myyntiluvuista miten on äänestetty. Netissä aina öyhötetään vaikka mistä, korrelaatio julkaisun menestykseen kohtuullisen kyseenalainen.
 
Jokos tää oli täälä?

Vähän niinkun porukka on epäillyt,niin ei se SSD taidakaan niin suuri juttu olla kun mitä markkinointi miehet Sony koneesta ovat hehkuttaneet.
Molemmat hyötyvät tuosta, lisäksi pleikka saa nopeiden latausaikojen hyödyt. Suurin ongelma noissa on ollut, että konsolisovitusten rajoitteet valuvat myös pc puolelle kuten skyrimissa. En kuitenkaan usko noiden minkään olevan käänteentekevä ominaisuus, hieman parempia kuin nykyiset kuten tietokoneen päivityksessä. Itse pidän ehkä latausaikojen parannusta parempana, ero on kuitenkin niin pieni että pelit ratkaisevat. Sonylla eniten kiinnostaa tuleva PSVR, siitä kun speksejäkään ei ole vielä tullut. Sama kuin nykyinen sukupolvi, tuli lisää tehoa mutta ei juuri mitään muuta, PSVR:kin oli torso. Bluray oli se syy miksi itse hankin konsolin PC:n rinnalle.

Nintendo Switch on taas omassa slotissaan, vaikka tehoja ei ole erityisesti. Suunnitellaan jo toisen hankintaa, jos tuleva ekaluokkalainen saisi omansa jotta vaimon ei tarvitsisi jakaa omaa saartaan Animal Crossingissa. Itse en ole sillä pelannut, playstationilla pelaaminenkin on jäänyt vähemmälle Spidermanin, Tomb raiderien ja Detroitin jälkeen (poislukien lasten kanssa pelattavat jaetun ruudun pelit). Tietokoneen pelit on vain parempia. PC-puolen huijarit eivät haittaa kun en pelaa moninpelejä.
 
Tulipa huvikseen katsottua uudelleen PS4:llä ajettu UE4-demo vuonna 2013, ja... Näyttääpä harvinaisen paskalta kun vertaa nykyajan peleihin (tai jopa julkaisupeleihin kuten Killzone Shadow Fall).



UE5-demon kohdalla käy ehkäpä niin, että seuraavan sukupolven pelien yleisilme näyttää paremmalta, mutta yksityiskohdat eivät välttämättä ole niin hullun tarkkoja.


On kyllä aika karun näkönen varsinkin tuo PS4 versio tuosta UE4 demosta. PC-versio on huomattavsti paremman näkönen ko. demosta kyllä. Tosta näkee, että oli nää current genin base versiot aika alitehoisia jo julkaisuhetkellä. Nyt PS5:n ja XBSX:n kanssa ollaan huomattavsti lähempänä huippu PC:n tehoja.
 
On kyllä aika karun näkönen varsinkin tuo PS4 versio tuosta UE4 demosta. PC-versio on huomattavsti paremman näkönen ko. demosta kyllä. Tosta näkee, että oli nää current genin base versiot aika alitehoisia jo julkaisuhetkellä. Nyt PS5:n ja XBSX:n kanssa ollaan huomattavsti lähempänä huippu PC:n tehoja.
Eiköhän nuo konsolit tule olemaan aika lailla sitä PC:n midrangea vastaavaa tavaraa julkaisun aikaan. Uudet Ampere- ja RDNA2-kortit on tulossa syksyllä ennen konsolien julkaisua ja nostavat taas pykälän verran tasoa. Hyvällä optimoinnilla pusketaan ehkä vähän enemmän irti, mutta ei hätyyttele high-endiä. Mutta 500 euron hinnalla ei ole PC-puolella asiaa noihin grafiikoihin, että siinähän se hyöty tulee. Ja Xboxin ja PlayStationin omat kehittäjät saavat sitten keskimääräistä upeampia pelejä aikaan.
 
Eiköhän tuo ole sanomattakin selvää että tuommoiset reilu 300 neliömillin yhdistelmä APUt tulevat saamaan turpaan aika huolella PC:n korteilta. Varsinkin kun puhutaan syssymmällä PC GPU chipeistä jotka on leikattu vähän pienemmäksi tuommoisista 800 neliömillin 7nm monstereista.
 
Eiköhän nuo konsolit tule olemaan aika lailla sitä PC:n midrangea vastaavaa tavaraa julkaisun aikaan. Uudet Ampere- ja RDNA2-kortit on tulossa syksyllä ennen konsolien julkaisua ja nostavat taas pykälän verran tasoa. Hyvällä optimoinnilla pusketaan ehkä vähän enemmän irti, mutta ei hätyyttele high-endiä. Mutta 500 euron hinnalla ei ole PC-puolella asiaa noihin grafiikoihin, että siinähän se hyöty tulee. Ja Xboxin ja PlayStationin omat kehittäjät saavat sitten keskimääräistä upeampia pelejä aikaan.

No on se nyt oikeasti pikkusen eri homma, kun current genin base konsolien kanssa. Ko. koneissa oli myyntiin tullessaan jo noin 2v vanhaa rautaa näyttispuolella ja ihan onneton mobiilikäyttöön suunniteltu cpu.

Nyt uusiin konsoleihin tulee koneiden myyntiin tullessa yhden sukupolven vanha high end CPU, ja GPU arkkitehtuuri on pari kuukautta vanhaa. Tallennustilan nopeus edellä huippu pc-ssd levyjä.
 
Viimeksi muokattu:
PS5 syö Series X.ää ja paskantaa lockhartia.

---

Mutta ennenkuin päästään tuohon sukupolveen niin:


1440 v 2160, onkohan tässä isoin ero mitä ollut XbX ja PS4 proon välillä?

Edit: Ennenkuin joku tulee ulisemaan että proolla on vakaampi fps niin tässä tapauksessa se ei kiinnosta hevon***akaan vaan tuota reso eroa mietin
 
PS5 syö Series X.ää ja paskantaa lockhartia.

---

Mutta ennenkuin päästään tuohon sukupolveen niin:


1440 v 2160, onkohan tässä isoin ero mitä ollut XbX ja PS4 proon välillä?

Edit: Ennenkuin joku tulee ulisemaan että proolla on vakaampi fps niin tässä tapauksessa se ei kiinnosta hevon***akaan vaan tuota reso eroa mietin

Onhan nuita useita pelejä jotka on lukittu 1440p PS4-pro ja väkisellä yritetty saada 2160p X:llä frameraten kustannuksella. Kieltämättä aika häiritsevää stutteroimista X:llä. Toivottavasti on myös performance moodi saatavilla jolla saadaan framerate lukotettua. EDIT: hyvä esimerkki oli viimeisin resident evil jonka phil satusetä spencer yritti pakottaa true-4k mutta tuolla pakottamiselle lyötiin stoppi ja pudotettiin reso alas että saatiin yhtä sulavaksi fps mitä PS4-pro:lla.
 
Hienoa että Sony on alkanut tuomaan yksinoikeus pelejään Microsoftin alustalle. Kohta ei ole enää tarvetta koko konsoleille. Odotan jo innolla että pääsee pelaamaan Horizon Zero Dawnia vähintään 60fps.
 
Onhan nuita useita pelejä jotka on lukittu 1440p PS4-pro ja väkisellä yritetty saada 2160p X:llä frameraten kustannuksella. Kieltämättä aika häiritsevää stutteroimista X:llä. Toivottavasti on myös performance moodi saatavilla jolla saadaan framerate lukotettua. EDIT: hyvä esimerkki oli viimeisin resident evil jonka phil satusetä spencer yritti pakottaa true-4k mutta tuolla pakottamiselle lyötiin stoppi ja pudotettiin reso alas että saatiin yhtä sulavaksi fps mitä PS4-pro:lla.
Tuossa videon tapauksessa pienemmällä resolla pyörittävä proo dippas xboxia alemmaksi.
 
Onhan nuita useita pelejä jotka on lukittu 1440p PS4-pro ja väkisellä yritetty saada 2160p X:llä frameraten kustannuksella. Kieltämättä aika häiritsevää stutteroimista X:llä. Toivottavasti on myös performance moodi saatavilla jolla saadaan framerate lukotettua. EDIT: hyvä esimerkki oli viimeisin resident evil jonka phil satusetä spencer yritti pakottaa true-4k mutta tuolla pakottamiselle lyötiin stoppi ja pudotettiin reso alas että saatiin yhtä sulavaksi fps mitä PS4-pro:lla.

Onko phill pakottanut pelitalojen nostamaa resoluutiot korkealla?
 
Hienoa että Sony on alkanut tuomaan yksinoikeus pelejään Microsoftin alustalle. Kohta ei ole enää tarvetta koko konsoleille. Odotan jo innolla että pääsee pelaamaan Horizon Zero Dawnia vähintään 60fps.

Tämäpä. En oikein voi luottaa enää sonyn sanoihin ettei ole enempää suunitelmissa tuoda pelejä pc:lle, kun exclusive pelejä on jo pc:lle pudonnut. Only on playstation leimasta huolimatta.
 
Onhan nuita useita pelejä jotka on lukittu 1440p PS4-pro ja väkisellä yritetty saada 2160p X:llä frameraten kustannuksella. Kieltämättä aika häiritsevää stutteroimista X:llä. Toivottavasti on myös performance moodi saatavilla jolla saadaan framerate lukotettua. EDIT: hyvä esimerkki oli viimeisin resident evil jonka phil satusetä spencer yritti pakottaa true-4k mutta tuolla pakottamiselle lyötiin stoppi ja pudotettiin reso alas että saatiin yhtä sulavaksi fps mitä PS4-pro:lla.
Eikö RE 3 Remake ollut täsmälleen samalla resolla ja asetuksilla molemmilla "tehokonsolilla"? Ja paperilla laitteiden erot ovat gpu osalta suuret, toisinkuin tulevassa sukupolvessa :) Hyvä vaan kun ei pilata kaikkia pelejä ylikorkeilla resoilla Spenkkusedän osastolla.
 
Viimeksi muokattu:
Jos mä olisin ollut devi niin olisin jättänyt tuon 4k reson 30fps lukon kanssa vaihtoehdon(resolotuin mode):


Sitten PS4:lle ja Donelle 1080/30 lukko mahdollisuuden.

Edit: Oliskin mielenkiintoista nähdä tuolla 1.00 pätsillä sitten aikanaan Seris X lukemat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom