PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Ajattelin vain asiaa ms:n näkökulmasta että kannattaisi tehdä omasta alustasta RT only,
koska omistaa kyseisen pelin. Syyksi tehot (vissiin36vs52cu?) miksi ei RT tule vitoselle, että selviää tilanteesta
näyttämättä huonolta.

Toivotaan että kumpikin laatikko menestyy. Pleikka myy hirvästi konsoleita jo pelkällä nimellä...

Edelleenkään kun ne RT tehot eivät ole pelkästään riippuvaisia CU:iden lukumäärästä. Mietippä myös asiaa hieman pidemmälle, jos nyt jostain kumman syystä näin päädyttäisiin tekemään ja tämän jälkeen toinen 3rd party kehittäjä saakin RT:n futaamaan pleikkarilla huomattavasti monimutkaisemmalla geometrialla, niin miltähän tämä näyttäisi ulkopuolisille? Siinä olisi Good Guy Phil Spencerin maine mennyt samantien ja Minecraftin nykyinen dev-tiimi vaikuttaisi kädettömiltä apinoilta.

PS4 on ollut mahdollista modata ja saada ajettua omia ohjelmia



Tämän mukaan PS4 olisi myös PS2 emulointi jota Sony ei koskaan ole hyödyntäny


Hei äly hoi älä jätä, kai nyt itsekin tajuat että näiden jailbreakkien käyttö vaatii vanhemman firmwaren käyttöä?

Melkoinen saivartelija tämä yksi sankari :D Eiköhän ne vahvasti ole pc pelaajia jotka huijaa.

Löytyyhän näitä.

PC:llähän tuo huijausongelma on pääosin, tosin Xbox Onen BC:n kautta pelattuna Black Ops 2 on varsin erikoista settiä sekin. :D

Konsoleillahan isoin murhe on noiden input-laitteiden kanssa sählääminen, ennenkuin saadaan idioottivarma tapa todentaa mitä laitetta oikein pelin ohjauskomentojen syöttämiseksi käytetään.
 
Onko jossain ilmoitettu että nuo 70k olisi kaikki PC alustalta ?
PS4 / Xbox puolella huijaamisen käyttö on niin paljon monimutkaisempaa / vaikeampaa, että tuohon tuskin kovin moni energiaansa tuhlaa. PC:llä kun se on arkipäivää ja käy amatööreiltäkin. Eli vaikka tuossa 70k lukemassa olisi konsolit mukana, on se varmasti todella marginaalista.
 
Edelleenkään kun ne RT tehot eivät ole pelkästään riippuvaisia CU:iden lukumäärästä. Mietippä myös asiaa hieman pidemmälle, jos nyt jostain kumman syystä näin päädyttäisiin tekemään ja tämän jälkeen toinen 3rd party kehittäjä saakin RT:n futaamaan pleikkarilla huomattavasti monimutkaisemmalla geometrialla, niin miltähän tämä näyttäisi ulkopuolisille? Siinä olisi Good Guy Phil Spencerin maine mennyt samantien ja Minecraftin nykyinen dev-tiimi vaikuttaisi kädettömiltä apinoilta.
Eikä menis maine kun syytettäsivät vaan paskoja koodareita jos niin kävisi. Toivotaan että on kumminkin rt suoritus kyky samalla viivalla
 
Miten xbox onen modaaminen? Onko silläkään huijaajia?
En tiedä uusimpia käänteitä mutta käsittääkseni Onella ei onnistu edes laittomien pelien pelaaminen vaan PS4/Switch on murrettu tuossa mielessä ainostaan.

Ja konsoleilla vähäsen voi rajoittaa tuota huijaamista koska on maksumuurin takana monipelit+Konsoli/tili voidaan bannia.

PC:llä taas ilmaiset monipelit ja paljon helpompaa kiertää noi "bannit"
Edit: Alkaiis kummasti varmaaan koodarit vähentymään jos steami ottaisi vaikka vuodessa sen 20€ palkkion monipelejä vasten.
 
Tuo että huijarit laitetaan pelaamaan toisiaan vastaan on hyvä. Aloitteleville voisi olla oma laarinsa, niin ei voisi heti uudella käyttäjällä tulla mukaan.
 
Eikä menis maine kun syytettäsivät vaan paskoja koodareita jos niin kävisi. Toivotaan että on kumminkin rt suoritus kyky samalla viivalla

Sen verran ison profiilin "exclu" Minecraft on MS:lle, että aivan taatusti Spencer saisi lokaa niskaan jos tuollainen pääsisi Mikkiksen QC:sta lävitse.

En tiedä uusimpia käänteitä mutta käsittääkseni Onella ei onnistu edes laittomien pelien pelaaminen vaan PS4/Switch on murrettu tuossa mielessä ainostaan.

Ja konsoleilla vähäsen voi rajoittaa tuota huijaamista koska on maksumuurin takana monipelit+Konsoli/tili voidaan bannia.

PC:llä taas ilmaiset monipelit ja paljon helpompaa kiertää noi "bannit"
Edit: Alkaiis kummasti varmaaan koodarit vähentymään jos steami ottaisi vaikka vuodessa sen 20€ palkkion monipelejä vasten.

Ilmainen moninpeli ja F2P-pelit, kyllähän siinä on hakkereilla melkoiset apajat mellastaa. Eipä ihme miksi esim. Valorant turvautuu todella järeisiin keinoihin huijauksen vaikeuttamiseksi.
 
En tiedä uusimpia käänteitä mutta käsittääkseni Onella ei onnistu edes laittomien pelien pelaaminen vaan PS4/Switch on murrettu tuossa mielessä ainostaan.

Ja konsoleilla vähäsen voi rajoittaa tuota huijaamista koska on maksumuurin takana monipelit+Konsoli/tili voidaan bannia.

PC:llä taas ilmaiset monipelit ja paljon helpompaa kiertää noi "bannit"
Edit: Alkaiis kummasti varmaaan koodarit vähentymään jos steami ottaisi vaikka vuodessa sen 20€ palkkion monipelejä vasten.
1-2 kertaa jääny kiinni niin timed ban ja sen jälkeen vain hardware bannit
 
Saisikohan PC
Saisiko tuon toimimaan jotenkin PC:ssä?
Esim Valorantissa taitaa olla tulossa HW bannit


Samoin APEX näköjään taitaa olla myös

 
Esim Valorantissa taitaa olla tulossa HW bannit


Samoin APEX näköjään taitaa olla myös


PC HW bannit kun eivät selvästikään riitä, Apexissa noita vitun xiittereitä näkee päivittäin rankedissa. Jotain muuta tarttis keksiä.
 
Mikä ihme saa huijaamaan peleissä? Mitä iloa siitä saa kun taidot ei riitä ja sitten tuolla tavalla pilataan kaikkien pelit :confused:
 
No onhan se oma hupinsa pilata muiden ranked pelejä. Tietäen että kusee monen ihmisen muroihin jotka ovat saaneet peliaikaa koneella. Eikä tuo pelin pilaaminen vaadi edes huijauksia aina.
 
Mikä ihme saa huijaamaan peleissä? Mitä iloa siitä saa kun taidot ei riitä ja sitten tuolla tavalla pilataan kaikkien pelit :confused:
Lähes parikymmentä vuotta sitten ensimmäisessä Call of Dutyssa tuntui, että tuli jatkuvasti aimbotin käyttäjiä vastaan. Jossain vaiheessa alkoi kypsyttää sen verran, että itsekin kokeilin sitä. Ei siitä kyllä saanut mitään iloa irti sillä tavalla, että peli meni pelkäksi napin painamiseksi. En tiedä minkälaisen mielentilan se vaatii, kun ei vitutuskaan ollut tarpeeksi.
 
Jokseenkin surkuhupaisalla tasolla täällä ihmisten teknisen ymmärryksen taso, kai nyt maalaisjärkikin sanoo jos sinulla on optimitapauksessa tiedonsiirtokyky pakatulla datalla on 4,8 Gt/s, niin silloin 100 GB siirto ei voi olla "instant" kuten yrität esittää. Tuo 100 GB on enemminkin sellainen pooli, josta dataa voidaan ammentaa nopeasti häiritsemättä CPU:ta, etuna tällä toimintatavalla on pienempi tiedonsiirtoviive.

Jokseenkin ärsyttää tehdä näitä vertailuja konsolien omiin ketjuihin, mutta laitetaan nyt tähän kun kerran porukalla on näemmä aivan hällä väliä -meno ohjeistuksen noudattamisen osalta.

Toinen asia missä menit vikaan, oli väittäessäsi että kilpailijalla mentäisiin brute force -metodilla, vaikka siellä on tehty vaikka mitä kustomointia I/O:n osalta, eli olisiko liikaa vaadittu olla esittämättä väitteitä jos asiasta ei ole mitään tietoa? Samalla myös kun pakatun datan siirtokyky on kilpailijalla on käytännössä lähes tuplat, niin tämä ei voi ollapaloissatä käytännön suorituskyvyssä mikäli muut pullonkaulat tiedonsiirron osalta on asiallisesti huomioitu. Näin ollen toivoisin näistä kirjoittavilta henkilöiltä edes alkeellista perehtymistä asiaan ennen hätäisien johtopäätöksien vetämistä asiasta ja foorumin täyttämistä 0-informaatioarvon postauksilla.

Modet siirtänee tämän väittelyketjuun, jos joku onnistuu tästä mielensä pahoittamaan?


Niin. Olenko väittänyt jossain, että koko 100GB on siirrettävissä... Tai onko jossain linkkaamassanin tekstissä niin sanottu. Ei ole mitään tarvetta siirtään 100GB putkeen huippunopeudella. Eiköhän niitä assetteja ladata muutaman gigan tai satojen megatavujen tms. paloissa levyltä muistiin.

Brute forcella nyt viitataankin siihen, että nopeus on saatu ennen kaikkea nopeammalla väylällä. Se mitern sen väylän nopeus on saavutettu, on sitten eri juttu.

Viestini pointti oli se, että velocityn avulla päästään hyvin samankaltaiseen lopputulokseen pelien kannalta mitä Sonyn nopeammalla väylällä, joten sitä ei voi pitää niin isona etuna, kun on hehkutettu.

Toki Velocity vaatii varmaan pelin kehityksessä mahdollisesti enemmän panostusta. Toisaalta Velocity on tulossa nyös PC:lle, joten uskon sen kyllä kiinnostavan pelinkehittäjiä. Multiplattereissa XB js PC-versiot voi hyödyntää Velocitya ja Pleikkari hoitaa honnat "Brute Forcella"
 
Viimeksi muokattu:
Niin. Olenko väittänyt jossain, että koko 100GB on siirrettävissä... Tai onko jossain linkkaamassanin tekstissä niin sanottu. Ei ole mitään tarvetta siirtään 100GB putkeen huippunopeudella. Eiköhän niitä assetteja ladata muutaman gigan tai satojen megatavujen tms. paloissa levyltä muistiin.

Brute forcella nyt viitataankin siihen, että nopeus on saatu ennen kaikkea nopeammalla väylällä. Se mitern sen väylän nopeus on saavutettu, on sitten eri juttu.

Viestini pointti oli se, että velocityn avulla päästään hyvin samankaltaiseen lopputulokseen pelien kannalta mitä Sonyn nopeammalla väylällä, joten sitä ei voi pitää niin isona etuna, kun on hehkutettu.

Toki Velocity vaatii varmaan pelin kehityksessä mahdollisesti enemmän panostusta. Toisaalta Velocity on tulossa nyös PC:lle, joten uskon sen kyllä kiinnostavan pelinkehittäjiä. Multiplattereissa XB js PC-versiot voi hyödyntää Velocitya ja Pleikkari hoitaa honnat "Brute Forcella"
Voisiko vastaavasti GPU tehosta sanoa että xboxilla on haettu brute force lähestymistapaa lisäämällä raakoja CU:ta, mutta kilpailija panostaa järkevään kompromissiin jossa teraflopit on saatu 15% päähän vaikka CU on reilusti vähemmän?

Tai sitten toinen meistä on todella pihalla mitä brute force tarkoittaa.
 
Niin. Olenko väittänyt jossain, että koko 100GB on siirrettävissä... Tai onko jossain linkkaamassanin tekstissä niin sanottu. Ei ole mitään tarvetta siirtään 100GB putkeen huippunopeudella. Eiköhän niitä assetteja ladata muutaman gigan tai satojen megatavujen tms. paloissa levyltä muistiin.

Brute forcella nyt viitataankin siihen, että nopeus on saatu ennen kaikkea nopeammalla väylällä. Se mitern sen väylän nopeus on saavutettu, on sitten eri juttu.

Viestini pointti oli se, että velocityn avulla päästään hyvin samankaltaiseen lopputulokseen pelien kannalta mitä Sonyn nopeammalla väylällä, joten sitä ei voi pitää niin isona etuna, kun on hehkutettu.

Toki Velocity vaatii varmaan pelin kehityksessä mahdollisesti enemmän panostusta. Toisaalta Velocity on tulossa nyös PC:lle, joten uskon sen kyllä kiinnostavan pelinkehittäjiä. Multiplattereissa XB js PC-versiot voi hyödyntää Velocitya ja Pleikkari hoitaa honnat "Brute Forcella"

Kuulostaa nyt minun korviini siltä, että olet mennyt ottamaan copypastella artikkelin ymmärtämättä siitä yhtään mitään, sen verran ontuvaa on tekstiin pohjautuva argumentointisi.

Ensinnäkin niitä assetteja ladataan tasan tarkkaan niin paljon muistiin kun on mahdollista pelin muilta muistivaatimuksilta, sillä RAM-muistissa oleva data on nopeammin haettavissa kuin massamuistilta. Prosessorin välimuisti olisi vieläkin tätä nopeampaa, mutta tämän kapasiteetti on taas verrattain pieni, jolloin se varataan aikakriittisempiin toimintoihin, kuten esim. pelilogiikan vaatimat toiminnot.

Myös pleikkarin puolella on tehty kehitystä softwaren puolella, kuten juuri Krakenin käyttöönotto tekstuurien pakkauksen osalta, joten väitteesi on Brute forcen osalta yksinkertaisesti väärä.

Miten voit sanoa yhtään mitään lopputuloksesta kun sellaista ei ole vielä toviin nähtävissä? Ainoa asia minkä tiedämme varmaksi on näiden kahden tiedonsiirtotapojen välisen nopeuden teoreettiset erot. Muun väittäminen on puhdasta damage controllia altavastaajalta.

Velocity on ollut jo PC:llä, joten tämänkin osalta mentiin metsään.
 
Kuulostaa nyt minun korviini siltä, että olet mennyt ottamaan copypastella artikkelin ymmärtämättä siitä yhtään mitään, sen verran ontuvaa on tekstiin pohjautuva argumentointisi.

Ensinnäkin niitä assetteja ladataan tasan tarkkaan niin paljon muistiin kun on mahdollista pelin muilta muistivaatimuksilta, sillä RAM-muistissa oleva data on nopeammin haettavissa kuin massamuistilta. Prosessorin välimuisti olisi vieläkin tätä nopeampaa, mutta tämän kapasiteetti on taas verrattain pieni, jolloin se varataan aikakriittisempiin toimintoihin, kuten esim. pelilogiikan vaatimat toiminnot.

Myös pleikkarin puolella on tehty kehitystä softwaren puolella, kuten juuri Krakenin käyttöönotto tekstuurien pakkauksen osalta, joten väitteesi on Brute forcen osalta yksinkertaisesti väärä.

Miten voit sanoa yhtään mitään lopputuloksesta kun sellaista ei ole vielä toviin nähtävissä? Ainoa asia minkä tiedämme varmaksi on näiden kahden tiedonsiirtotapojen välisen nopeuden teoreettisVoierot. Muun väittäminen on puhdasta damage controllia altavastaajalta.

Velocity on ollut jo PC:llä, joten tämänkin osalta mentiin metsään.

Voi jösses nyt... Menee aika monta vuotta, että pelileluissa on 100GB RAM muistia...

Tottakai assetteja ladataan muistiin niin paljon kun mahtuu ALUKSI. Nämä nopeammat tiedonsiirtotekniikat tukevat kuvaan siinä vaiheessa, kun sitä RAM:n ladattua tietoa aletaan vaihtaa. Ja sitä ei tehdä niin että esim. 10GB:n (täysin hatusta heitetty arvaus, kuinka paljon assetteja on ladattu RAM:N) assetti kakku vaihdettaisiin kokonaan. Niitä assetteja luetaan sisään ja ulos pienemmissä osissa.

Sonyn kaikki sadetanssit ja softakehitykset on tehty sen väylän tiedonsiirtokapasiteetin nostamiseksi. Eli pelille tämä ei näy mitenkään muuten kun nopeampana normaalina i/o väylänä. Siksi olen käyttänyt "Brute force" kuvausta. Jos haluat jatkaa typerää saivartaleua ko. asiasta niin be my guest.

Toki vielä on vaikea arvioida miten nuo tekniikat tulevat näkymään peleissä. Aika näyttää.
 
Sonyn kaikki sadetanssit ja softakehitykset on tehty sen väylän tiedonsiirtokapasiteetin nostamiseksi. Eli pelille tämä ei näy mitenkään muuten kun nopeampana normaalina i/o väylänä.

Tuohan se on se koko fundamentaali ongelma mikä pitää ratkaista. Kaikki muu on toteutettavissa softalla päälle nuiden I/O rajoitusten puitteissa. Oli koodivelho miten hyvä tahansa niin mikään tekniikkakikka ei ohita sitä faktaa että raudalla on rajat jota ei voi ylittää. Tällä kertaa kumpikin valmistaja (yllättäen) on päätynyt samaan lopputulokseen eli SSD pitää olla virtualisoitavissa muistiksi, tiedonsiirron pitää olla priorisoitavissa sisällön kriittisyyden mukaan, järjestelmän pitää omata rautapiirit datan pakkaukselle ja purulle että se ei rasita CPU:ta segä GPU:n pitää pystyä tekemään kutsuja virtuaaliseen "grafiikkamuistiin" ilman CPU väliintuloa. Kumpikin valmistaja teki tuon saman mutta toinen vei asiat pidemmälle mahdollistaman kaiken tämän yli 100% nopeampaa mitä kilpailija.
 
Tuohan se on se koko fundamentaali ongelma mikä pitää ratkaista. Kaikki muu on toteutettavissa softalla päälle nuiden I/O rajoitusten puitteissa. Oli koodivelho miten hyvä tahansa niin mikään tekniikkakikka ei ohita sitä faktaa että raudalla on rajat jota ei voi ylittää. Tällä kertaa kumpikin valmistaja (yllättäen) on päätynyt samaan lopputulokseen eli SSD pitää olla virtualisoitavissa muistiksi, tiedonsiirron pitää olla priorisoitavissa sisällön kriittisyyden mukaan, järjestelmän pitää omata rautapiirit datan pakkaukselle ja purulle että se ei rasita CPU:ta segä GPU:n pitää pystyä tekemään kutsuja virtuaaliseen "grafiikkamuistiin" ilman CPU väliintuloa. Kumpikin valmistaja teki tuon saman mutta toinen vei asiat pidemmälle mahdollistaman kaiken tämän yli 100% nopeampaa mitä kilpailija.

Asia nyt ei ole ihan näin mustavalkoinen. Kaiken sen perusteella mitä itse olen lukenut aiheesta, niin Velocityn avulla voidaan nimenomaan kiertää tuota i/o väylän siirtonopeuden pullonkaulaa. Sonyn i/o väylä voi olla puhtaasti 100% nopeampi, mutta köytännössä, kun assetteja streamataan, niin se ero ei ole 100% Sonyn hyväksi, kun ja jos hyödynnetään velocityä. Velocityn nopeudestahan ei ole mitään muuta tietoa kun tuo "instant access" siihen 100GB:n datamäärään. Ei tiedetä myöskään, kuinka paljon siitä 100GB määrästä on saatavilla instanttina. Sen tuomaa nopeuslisää ei ole myöskään sisällytetty noihin XBSX:n i/o väylän nopeuksiin, koska sen tuoma nopeus vaihtelee varmasti hyvinkin paljon eri asioista riipouen ja olisikin aika mahdoton sisällyttää mihinkään i/o väylän nopeuksiin.

Parhaimmillaan voidaan pystyä lataamaan assetteja paljon nopeammin, mitä PS5 ja huonoimmillaan varmaan PS5 voi olla sen 100% nopeampi, riioouen skenaariosta.
 
@Sadness Minun puolesta keskustelu palvelun rahoituksesta voidaan viedä väittelyketjuun.
Pelaajana ollut tyytyväinen kuin näitä tarjouksia on ollut ja päässyt kokeilemaan pelejä mitkä jotenkin vaikuttaneet mielenkiintoisilta.

Mitä tuota keskustelua nytten seurasin niin ymmärsin myös toisen näkökulman että microsoft varmasti yrittää saada lisää käyttäjiä palvelulleen ja katsoa miten kannattavaa se on.

Mutta tässä on yksi asia mikä mietityttää että paljon Microsoft on maksanut myös tuosta uusimasta Metrosta joka tuli epiciin mutta ei steamiin, jos en ihan väärin muista niin ei montaa kuukautta vanha Metro pelinä ollut kuin se tuli tuohon Game Passiin mukaan(?)

Maksoiko Epic ainoastaan julkasijelle siitä että se ei ilmesty steamiin vuoteen vai milleekkään muulle alustalla PC:llä jolloin kuvittelisin että mikkis joutunut myös epicille maksamaan tuosta.

No jokatapauksessa jos itse olisin microsoftin "päättäjissä" mukana niin tekisin pelimies liikkeen Series X launchin alla että laittaisin palveluun monta isoa nimikettä ja niille peleille sitten 4k/60fps Series X pätsit ja vielä tarjoukset niin eiköhän series X revittäisin käsistä vaikka Boxin omalla osastolla ei oliskaan muita kuin Halo launchissa.
 
Sen tuomaa nopeuslisää ei ole myöskään sisällytetty noihin XBSX:n i/o väylän nopeuksiin, koska sen tuoma nopeus vaihtelee varmasti hyvinkin paljon eri asioista riipouen ja olisikin aika mahdoton sisällyttää mihinkään i/o väylän nopeuksiin.
Kyllä kaikki I/O systeemin rajat on jo tiedossa mihin kumpikin alusta pystyy kun kaikki taikakeinot on pöydällä.

XboxSeriesX:
  • Raaka datavirta SSD:ltä muistiin: 2,4GB/s
  • Velocity architecturen mahdollistama realistinen kompressoitu datavirta: 4,8GB/s
  • Velocity architecturen teoreettinen maksimi datavirta joka perustuu custom decompressorin maksimi outputtiin: 6GB/s.
    • Custom decompressor block vastaa kolmea ZEN2 corea tehoiltaan.
    • Lisänä on erinäistä logiikkaa joka vapauttaa CPU:n perus I/O jutuista. Löyhästi mainittu että tämä logiikka vastaa kahta ZEN2 corea.
  • Hyvä selkokielinen lähde: Inside Xbox Series X: the full specs
PS5:
  • Raaka datavirta SSD:ltä muistiin: 5,5GB/s
  • Cerny I/O architecturen mahdollistama realistinen kompressoitu datavirta: 9GB/s
  • Cerny I/O architecturen teoreettinen maksimi datavirta joka perustuu custom decompressorin maksimi outputtiin: 22GB/s.
    • Custom decompressor block vastaa yhdeksää ZEN2 corea tehoiltaan.
    • Lisänä on erinäistä logiikkaa joka vapauttaa CPU:n perus I/O jutuista. Vastaan noin kahta ZEN2 corea.
    • Extrana useita co-processoreita I/O hommiin ja optimoimaan datavirtaa ja requesteja.
  • Hyvä lähde suoraan PS5 pääarkkitehdiltä: Road to PS5
Kummallakin on sitten päälle omaa softaa jolla priorisoidaan dataa levyllä ja osoitetaan muistiin mahdollisimman vähällä latenssilla tilanteessa kuin tilanteessa.
 
Pelaajana ollut tyytyväinen kuin näitä tarjouksia on ollut ja päässyt kokeilemaan pelejä mitkä jotenkin vaikuttaneet mielenkiintoisilta.

Mitä tuota keskustelua nytten seurasin niin ymmärsin myös toisen näkökulman että microsoft varmasti yrittää saada lisää käyttäjiä palvelulleen ja katsoa miten kannattavaa se on.

Mutta tässä on yksi asia mikä mietityttää että paljon Microsoft on maksanut myös tuosta uusimasta Metrosta joka tuli epiciin mutta ei steamiin, jos en ihan väärin muista niin ei montaa kuukautta vanha Metro pelinä ollut kuin se tuli tuohon Game Passiin mukaan(?)

Maksoiko Epic ainoastaan julkasijelle siitä että se ei ilmesty steamiin vuoteen vai milleekkään muulle alustalla PC:llä jolloin kuvittelisin että mikkis joutunut myös epicille maksamaan tuosta.

No jokatapauksessa jos itse olisin microsoftin "päättäjissä" mukana niin tekisin pelimies liikkeen Series X launchin alla että laittaisin palveluun monta isoa nimikettä ja niille peleille sitten 4k/60fps Series X pätsit ja vielä tarjoukset niin eiköhän series X revittäisin käsistä vaikka Boxin omalla osastolla ei oliskaan muita kuin Halo launchissa.

Jatketaan tosiaan aiheesta keskustelua täällä. Kuluttajan vinkkelistä Game Pass on ollut oikein passeli palvelu konsolipuolella, PC-puolella onkin vielä enemmän tekemistä.

Itse näkisin että tällä hetkellä kannattaa hyödyntää puskaradiota ja hiljalleen totuttaa porukka maksamaan palvelusta, vaikka siinä lyhyellä aikavälillä ottaisikin takkiin. Kun käyttäjämäärä ylittää kriittisen massan, niin tällöin hinnoittelua voidaan alkaa korjaamaan kestävämmälle pohjalle Netflixin tyyliin.

Noista julkaisijoiden ja MS:n välisistä sopimuksista ei ole minulla sen kummempaa tietoa, ainoastaan se että korvaus on tällä hetkellä könttäsumma.

Luulenpa että sellainen vuoden bundle Game Passia ja EA Accessia konsolin kylkiäisiksi maistuisi isolle osalle kohderyhmää. Jatkossa jos saisivat noita 3rd partyjä mukaan jo julkaisusta niin se olisi kieltämättä todella kova valttikortti itse palvelulle. Nuo 4k/60 fps locked enhanced pätsit olisivat myös kova juttu, liian moni julkaisu on tässä genissä joutunut kärsimään epävakaasta frameratesta.
 
Luulenpa että sellainen vuoden bundle Game Passia ja EA Accessia konsolin kylkiäisiksi maistuisi isolle osalle kohderyhmää. Jatkossa jos saisivat noita 3rd partyjä mukaan jo julkaisusta niin se olisi kieltämättä todella kova valttikortti itse palvelulle. Nuo 4k/60 fps locked enhanced pätsit olisivat myös kova juttu, liian moni julkaisu on tässä genissä joutunut kärsimään epävakaasta frameratesta.
Jos microsoft tämän jotenkin saisi luotua niin sonyhan olisi pakko reagoida tähän ja silloihan kuluttaja olisi n.s varma voittaja kun kaksi isoa tekijää kilpailee kuluttajista.

Jota nytten Sonyn ei tarvinut paljoa harrastaa PS4 launchin aikoihin kuin Mikkis sotki omat juttunsa.
Kieltämättä hyvä saavutus silti tuo noin 40 miljoonaa myytyä konsolia vaikka oli tuollaiset lähtökohdat jos oikeasti vertaa Gamecubeen/wiiu tai dreamcastiin, vaikka olivat hyviä konsoleita mutta missä markkinointi kusi mutta pelit eivät.

Nopeasti se aika menee, ensvuonna tulee 20v siitä kun Bill Gates totesi että sony lyödään lasten huoneen valtaistuimelta pois mutta vielä ei ole Boxi osasto sitä voinut tehdä.

Itselläni kovat odotukset Series X suhteen, nytten pitää vähitellen alkaa näkymään ne spenkku sedän höpinät pelien suhteen.
 
Jos microsoft tämän jotenkin saisi luotua niin sonyhan olisi pakko reagoida tähän ja silloihan kuluttaja olisi n.s varma voittaja kun kaksi isoa tekijää kilpailee kuluttajista.

Jota nytten Sonyn ei tarvinut paljoa harrastaa PS4 launchin aikoihin kuin Mikkis sotki omat juttunsa.
Kieltämättä hyvä saavutus silti tuo noin 40 miljoonaa myytyä konsolia vaikka oli tuollaiset lähtökohdat jos oikeasti vertaa Gamecubeen/wiiu tai dreamcastiin, vaikka olivat hyviä konsoleita mutta missä markkinointi kusi mutta pelit eivät.

Nopeasti se aika menee, ensvuonna tulee 20v siitä kun Bill Gates totesi että sony lyödään lasten huoneen valtaistuimelta pois mutta vielä ei ole Boxi osasto sitä voinut tehdä.

Itselläni kovat odotukset Series X suhteen, nytten pitää vähitellen alkaa näkymään ne spenkku sedän höpinät pelien suhteen.

Sonyn uuden konsolin esittelystrategia on ylipäätään ollut kieltämättä todella erikoinen, tietoa on tullut lähinnä tipoittain ja ainoa presentaatio konsoliin liittyen on ollut tuo GDC:lle tarkoitettu pätkä.

Tosiaan paljon heikompaan suoritukseen olisi ollut vielä avaimet ilman Phil Spencerin toimenpiteitä, toivottavasti lupaukset pelipuoleen panostamisesta alkavat realisoitua tässä genissä, raudan puolesta ei ole enää ongelmia kunhan Xbox Onelle annetaan niskalaukaus pelituen osalta riittävän ajoissa myös 1st partyjen osalta. Nythän 3rd partyistä esim. BF 6 tulee ainoastaan next gen -laitteille.
 
Sonyn uuden konsolin esittelystrategia on ylipäätään ollut kieltämättä todella erikoinen, tietoa on tullut lähinnä tipoittain ja ainoa presentaatio konsoliin liittyen on ollut tuo GDC:lle tarkoitettu pätkä.

Tosiaan paljon heikompaan suoritukseen olisi ollut vielä avaimet ilman Phil Spencerin toimenpiteitä, toivottavasti lupaukset pelipuoleen panostamisesta alkavat realisoitua tässä genissä, raudan puolesta ei ole enää ongelmia kunhan Xbox Onelle annetaan niskalaukaus pelituen osalta riittävän ajoissa myös 1st partyjen osalta. Nythän 3rd partyistä esim. BF 6 tulee ainoastaan next gen -laitteille.
Tuo Dicen päätös tehdä pelkästään uusille konsoleille on hieno juttu. Tulee takuulla näkymään kaikessa kun ei vanhoja jaguarin riivaamia lootia roikoteta mukana.
 
Xbox Onelle annetaan niskalaukaus pelituen osalta riittävän ajoissa
Tämähän tarkoittaa myös Xbox X niskalaukausta koska samaa peliä ei voi enää myydä "toimii enään xbox x:ssä" kotelolla.
Kuten sonylla että jos nimike on PS4 niin pelin pitää toimia myös normaali ja sekä proo versiolla.

Tarkemmin sanottuna=edellisen polven versiot pyyhitään pois.

Edit: tai olen väärässä mutta sitten on konsolivalmistajilla selittelyn paikka EU tuomioistuimessa.
 
Tämähän tarkoittaa myös Xbox X niskalaukausta koska samaa peliä ei voi enää myydä "toimii enään xbox x:ssä" kotelolla.
Kuten sonylla että jos nimike on PS4 niin pelin pitää toimia myös normaali ja sekä proo versiolla.

Tarkemmin sanottuna=edellisen polven versiot pyyhitään pois.

Kyllä, samalla tapaa se Jagge One X:ää kuristaa, vaikka muuten ihan passeli konsoli olikin pseudo 4K resoillaan. Sonyllahan uudet 1st party tuotokset ovat jo siirtyneet PS5:lle industy insiderien mukaan, näin loogisesti ajateltuna miksi se uusi konsoli ylipäätään ostetaan, jos on tyytyminen vain vanhoihin peleihin?
 
näin loogisesti ajateltuna miksi se uusi konsoli ylipäätään ostetaan, jos tyytyminen on vain vanhoihin peleihin?
Miksi ostat uuden puhelimen=Koska parempi ja uusia ominaisuuksia?

Omasta mielestäni microsoft teki oikein tuossa kun otti kaksi ei versiota ja jos niissä hinnat ovat oikeasti alkaen malli 299€ ja vaikka 499€ niin silloin sony pitää pyyrkiä tuohon keskelle koska sen pitää taistalla tehoja vastaan series X kanssa ja samalla että hinta ei karkaa liian kauas Lockhartista.

Jos Lockhartissa ja Series X:ssä on sama cpu mutta mhz eroja toki niin pelit voidaan silti koodata sille ja sitten GPU:lla voidaa tasapainoittaa kuormaa todella paljon fhd-4k ja 30-60fps.

Kukaan kuka tietää mistään mitään PC maailmasta niin cpu kuormaa on todella vaikea säädellä asetuksien kautta mutta GPU kuormaa on=Resot, asetukset ja varsinkin haluttu fps.

Joten jos pelit suunnitellaan samalla cpu:lla tehtäväksi ps5/series x niin pelit voidaan luoda paljon helmpommin lockhartille kuin että pitäisi alkaa vääntää PS4/XBX versioita pelistä jaguaarin ehdoilla ja siksi olenkin en täysin samaa mieltä niiden kanssa että lockhart hidaistaisi tehoversioita.

Jos taas PS5 ja Series X laitettettaisin niin ahtaalle graffan puolesta ja pelimaailman että vain 1080/30 kykenevä niin sitten alkaa lockharti sanomaan morjesta pöytään ja näkemiin.

Painotan etten tiedä vi**tuakaan oikeasti näistä rauta ja muista vaatimuksista mutta oma näkemys perustuu vain noihin PC puolella oleviin testeihin niin CPU ja GPU puoleasta.
 
Kyllä kaikki I/O systeemin rajat on jo tiedossa mihin kumpikin alusta pystyy kun kaikki taikakeinot on pöydällä.

XboxSeriesX:
  • Raaka datavirta SSD:ltä muistiin: 2,4GB/s
  • Velocity architecturen mahdollistama realistinen kompressoitu datavirta: 4,8GB/s
  • Velocity architecturen teoreettinen maksimi datavirta joka perustuu custom decompressorin maksimi outputtiin: 6GB/s.
    • Custom decompressor block vastaa kolmea ZEN2 corea tehoiltaan.
    • Lisänä on erinäistä logiikkaa joka vapauttaa CPU:n perus I/O jutuista. Löyhästi mainittu että tämä logiikka vastaa kahta ZEN2 corea.
  • Hyvä selkokielinen lähde: Inside Xbox Series X: the full specs
PS5:
  • Raaka datavirta SSD:ltä muistiin: 5,5GB/s
  • Cerny I/O architecturen mahdollistama realistinen kompressoitu datavirta: 9GB/s
  • Cerny I/O architecturen teoreettinen maksimi datavirta joka perustuu custom decompressorin maksimi outputtiin: 22GB/s.
    • Custom decompressor block vastaa yhdeksää ZEN2 corea tehoiltaan.
    • Lisänä on erinäistä logiikkaa joka vapauttaa CPU:n perus I/O jutuista. Vastaan noin kahta ZEN2 corea.
    • Extrana useita co-processoreita I/O hommiin ja optimoimaan datavirtaa ja requesteja.
  • Hyvä lähde suoraan PS5 pääarkkitehdiltä: Road to PS5
Kummallakin on sitten päälle omaa softaa jolla priorisoidaan dataa levyllä ja osoitetaan muistiin mahdollisimman vähällä latenssilla tilanteessa kuin tilanteessa.


En ollutkaan itse tuota artikkelia lukenut XBSX:stä. Kiitos linkistä.

Mutta ei tuo 6gt/s ole tuon artikkelinkaan mukaan mikään Velicityn teoreettinen maksimi. Alla suora lainaus linkkaamastasi artikkelista:

"So if a game never had to load pages that are ultimately never actually used, that means a 2-3x multiplier on the effective amount of physical memory, and a 2-3x multiplier on our effective IO performance."

A technique called Sampler Feedback Streaming - SFS - was built to more closely marry the memory demands of the GPU, intelligently loading in the texture mip data that's actually required with the guarantee of a lower quality mip available if the higher quality version isn't readily available, stopping GPU stalls and frame-time spikes. Bespoke hardware within the GPU is available to smooth the transition between mips, on the off-chance that the higher quality texture arrives a frame or two later. Microsoft considers these aspects of the Velocity Architecture to be a genuine game-changer, adding a multiplier to how physical memory is utilised."

Eli velocityn älykkäällä texturien latauksella voidaan saada vielä 2-3x lisää "I/O kaistaa", jolloin voidaan puhua todellakin puhua raa-an I/O kaistan rajoitusten kiertämisestä.


Kelailin tota PS5 videota ja löysin siitä I/O osion. Harmi, että tuota ei taida olla tosiaan missään kirjoitetussa muodossa? Oli ihan mielenkiintoinen esitelmä I/O osalta. Monelta menee ohi, kun lähteenä tunnin video.

Eli optimaalisessa tilanteessa (Pakattava data on täydellistä pakattavaksi) PS5 köyttämö Kraken algoritmi pystyy pakkaamaan dataa niin paljon pienempään tilaan, että teoriassa voidaan teoriassa saavuttaa optimi tilanteessa tuo 22Gt/s...

On noissa molemmissa uusissa konsoleissa nähty paljon vaivaa I/O:n tehostamiseen. Nähdyn ja lukemani perusteella voi nyt kyllä aika varmasti sanoa, että assertien striimaus ei tule olemaan ongelma kummallakaan konsolilla.
 
Viimeksi muokattu:
Niin puhuin vain niistä ns. ulterior motiveista koska perustelut olivat niin outoja enkä osoittanut viestiä kenellekkään. Mutta tätä keskustelua en aio jatkaa, jos tunnistit itsesi niin voit jatkaa väittely-ketjussa.

Miksi jankutat itsestään selvyyksistä? Tottakai about jokainen kolmannen osapuolen peli aiheuttaa menoja Mikkikselle.

GP:n kannattavuudesta huolehtiminen on käyttäjälle yhtä hyödyllistä kuin Netflixin kannattavuuden miettiminen. Siksi ne motiivit.
Siksi koska et tunnu ymmärtävän, että ne menot vaikuttavat siihen palvelun kulurakenteeseen joka heijastuu kuluttajien maksuihin ja käyttäjämäärien muutoksiin. Se on hyvä jos olet tyytyväinen palveluun mutta oletko sitten kun se maksaa aina kympin tai enemmän?

Kannattavuus ja kilpailutilanne kiinnostaa koska se asettaa hinnat palvelulle pitkässä juoksussa. Kuluttajaa varmasti kiinnostaa hyvinkin paljon jos kuukausimaksuja täytyy pistää moneen osoitteeseen. Sony nappasi Control pelin omaan palveluunsa. Varmasti maksoi siitä hyvän siivun. Kymppi kuussa pitää maksaa jos haluat vuokrata juuri sen pelin. Uplay+ palvelusta täytyy maksaa 15€ jos haluat Ubin pelejä pelailla ja EA/Origin Accessin premium maksaa myös 15€ jos haluat uudempia pelejä pelailla. Jämäpelit saat halvemmalla vuokralla. Kyllä se Game Passikin nousee kymppikerhoon koska ei MS voi loputtomiin alekampanjoilla hommaa pyöritellä jos samaan aikaan muukin pelibisnes sakkaa.
 
Siksi koska et tunnu ymmärtävän, että ne menot vaikuttavat siihen palvelun kulurakenteeseen joka heijastuu kuluttajien maksuihin ja käyttäjämäärien muutoksiin. Se on hyvä jos olet tyytyväinen palveluun mutta oletko sitten kun se maksaa aina kympin tai enemmän?

Kannattavuus ja kilpailutilanne kiinnostaa koska se asettaa hinnat palvelulle pitkässä juoksussa. Kuluttajaa varmasti kiinnostaa hyvinkin paljon jos kuukausimaksuja täytyy pistää moneen osoitteeseen. Sony nappasi Control pelin omaan palveluunsa. Varmasti maksoi siitä hyvän siivun. Kymppi kuussa pitää maksaa jos haluat vuokrata juuri sen pelin. Uplay+ palvelusta täytyy maksaa 15€ jos haluat Ubin pelejä pelailla ja EA/Origin Accessin premium maksaa myös 15€ jos haluat uudempia pelejä pelailla. Jämäpelit saat halvemmalla vuokralla. Kyllä se Game Passikin nousee kymppikerhoon koska ei MS voi loputtomiin alekampanjoilla hommaa pyöritellä jos samaan aikaan muukin pelibisnes sakkaa.

Mitä sitten vaikka hinta nousisi? Nythän sitä positiivista mainosta haetaan ja annetaan kuluttajille mahdollisuus tutustua palveluun edullisesti. Ihan turhaan tästä vääntää, ei gamepassia ole kenenkään pakko käyttää, niitä pelejä voi ostaa tulevaisuudessakin.

Moni muukin bisnes mikä tuodaan agressiivisesti esille niin tehdään alkuun ankarasti tappiota.
 
Mitä sitten vaikka hinta nousisi? Nythän sitä positiivista mainosta haetaan ja annetaan kuluttajille mahdollisuus tutustua palveluun edullisesti. Ihan turhaan tästä vääntää, ei gamepassia ole kenenkään pakko käyttää, niitä pelejä voi ostaa tulevaisuudessakin.

Moni muukin bisnes mikä tuodaan agressiivisesti esille niin tehdään alkuun ankarasti tappiota.
Kauanko veikkaat tämän agressiivisen bisneksen jatkuvan? 2017 lanseerattu palvelu edelleen kerää asiakkaita ja tulos on lähinnä laskusuunnassa? Miksi Sony ei kauppaa myös alehinnalla palveluaan jos pelaajat näitä haluaa? Tai Uplay tarjoa eurolla palveluaan jotta saa kerättyä asiakkaita?
 
Kauanko veikkaat tämän agressiivisen bisneksen jatkuvan? 2017 lanseerattu palvelu edelleen kerää asiakkaita ja tulos on lähinnä laskusuunnassa? Miksi Sony ei kauppaa myös alehinnalla palveluaan jos pelaajat näitä haluaa? Tai Uplay tarjoa eurolla palveluaan jotta saa kerättyä asiakkaita?

Mutta kerää asiakkaita ja positiivista mainosta. En käytä sonyn palvelua niin ei edes kiinosta tietää.

Uplaylla on lähinnä vain pelibisnes, microsoftilla on muutama muukin rauta tulessa pelipuolella.
 
Kauanko veikkaat tämän agressiivisen bisneksen jatkuvan? 2017 lanseerattu palvelu edelleen kerää asiakkaita ja tulos on lähinnä laskusuunnassa? Miksi Sony ei kauppaa myös alehinnalla palveluaan jos pelaajat näitä haluaa? Tai Uplay tarjoa eurolla palveluaan jotta saa kerättyä asiakkaita?
Villi veikkaus et vielä tämä vuosi. nyt jos koskaan pitää olla alennuksia ja haalia mahdollisimman paljon asiakkaita, laittaa palveluun isoja pelejä (rdr2) yms. koska näin saadaan niitä potentiaalisia uuden XS konsolin ostajia. Totta on myös se, että tuollaisissa palveluissa pitää olla exclusiivista sisältöä, aika näyttää saadaanko mitä meille on luvattu. Gamepassista puuttuu esimerkiksi maailman parhaimman autopelisarjan pelit kokonaan, toivottavasti tilanne muuttuu Forza 8 muodossa loppuvuodesta.
 
Villi veikkaus et vielä tämä vuosi. nyt jos koskaan pitää olla alennuksia ja haalia mahdollisimman paljon asiakkaita, laittaa palveluun isoja pelejä (rdr2) yms. koska näin saadaan niitä potentiaalisia uuden XS konsolin ostajia.
Juuri näin, veikkaisin kanssa että pian XSX julkaisun jälkeen GP hinnat nousee, eli esim. vuodenvaihteessa.

Miksi Sony ei kauppaa myös alehinnalla palveluaan jos pelaajat näitä haluaa? Tai Uplay tarjoa eurolla palveluaan jotta saa kerättyä asiakkaita?
Uplay+ palvelu aloitti viime syyskuussa ja oli ensimmäisen kuukauden ajan ilmainen. Elintarvikeyhtiöt jakelevat toisinaan ilmaiseksi uutuustuotteitaan täällä Helsingissä keskeisillä paikoilla.

Microsoftin strategia ei siis ole pohjimmiltaan mitenkään täysin poikkeuksellinen kun merkittävä tuotejulkaisu on lähellä.
 
Mutta kerää asiakkaita ja positiivista mainosta. En käytä sonyn palvelua niin ei edes kiinosta tietää.

Uplaylla on lähinnä vain pelibisnes, microsoftilla on muutama muukin rauta tulessa pelipuolella.
Niin en minäkään käytä mutta kiinnostaa senkin kulurakenne kun on jo palvelu ollut olemassa. Mahtaako olla kannattavaa ja nähdäänkö tuollaiselle palvelulle tulevaisuutta Sonyn puolella. Pelien myynnillä se tili siellä tehdään ja loput roposet kenties saadaan Now palvelusta. Striimaushan siinä on se idea jonka takia Sony lanseerasi tämän palvelutyypin vuosia sitten.

Vaikka onkin monta rautaa niin molemmat haluavat tehdä rahaa, eikö niin? Uplay:ssä on lisäksi vain omia julkaisuja joten maksaa ei tarvitse kun taas Microsoft joutuu jokaisesta pelistä.
Villi veikkaus et vielä tämä vuosi. nyt jos koskaan pitää olla alennuksia ja haalia mahdollisimman paljon asiakkaita, laittaa palveluun isoja pelejä (rdr2) yms. koska näin saadaan niitä potentiaalisia uuden XS konsolin ostajia. Totta on myös se, että tuollaisissa palveluissa pitää olla exclusiivista sisältöä, aika näyttää saadaanko mitä meille on luvattu. Gamepassista puuttuu esimerkiksi maailman parhaimman autopelisarjan pelit kokonaan, toivottavasti tilanne muuttuu Forza 8 muodossa loppuvuodesta.
Exclusiivinen sisältö on varsin ohutta GP:ssä. Siinä vaiheessa jos kisa käy todella kireäksi ja peleistä kirjaimellisesti taistellaan niin ne ketkä omaa vahvan oman tuotannon tulee olemaan voittajia.
Juuri näin, veikkaisin kanssa että pian XSX julkaisun jälkeen GP hinnat nousee, eli esim. vuodenvaihteessa.


Uplay+ palvelu aloitti viime syyskuussa ja oli ensimmäisen kuukauden ajan ilmainen. Elintarvikeyhtiöt jakelevat toisinaan ilmaiseksi uutuustuotteitaan täällä Helsingissä keskeisillä paikoilla.

Microsoftin strategia ei siis ole pohjimmiltaan mitenkään täysin poikkeuksellinen kun merkittävä tuotejulkaisu on lähellä.
Mitä luulet käyvän tilaajamäärille? Sony laski hintoja ja pisti nipun yksinoikeuksia palveluun niin välittömästi alkoi tilaajamäräät kasvaa. Mitä luulet käyvän kun hintaa nostetaan kulujen kattamista ajatellen?
 
Mitä luulet käyvän tilaajamäärille? Sony laski hintoja ja välittömästi alkoi tilaajamäräät kasvaa. Mitä luulet käyvän kun hintaa nostetaan kulujen kattamista ajatellen?
En näe miten absoluuttisen tilaajamäärän lasku on kokonaisuuden kannalta oleellinen asia. Hyvin yksinkertaista ajatella noin.

Uplay+ tilaajamäärät varmasti myös romahtivat ilmaisen kuukauden jälkeen. Ne olivat siltikin hyvin mahdollisesti korkeammat maksullisena kuin mitä ne olisivat olleet ilman ilmaiskuukautta, joka tutustutti suuret massat palveluun.

Samoin XSX myynee julkaisussa paremmin jos porukalla on jo valmiiksi GP tilauksia voimassa ja Xbox ympäristö tuttu.
 
Niin en minäkään käytä mutta kiinnostaa senkin kulurakenne kun on jo palvelu ollut olemassa. Mahtaako olla kannattavaa ja nähdäänkö tuollaiselle palvelulle tulevaisuutta Sonyn puolella. Pelien myynnillä se tili siellä tehdään ja loput roposet kenties saadaan Now palvelusta. Striimaushan siinä on se idea jonka takia Sony lanseerasi tämän palvelutyypin vuosia sitten.

Sony tekee rahaa muillakin asioilla kuin peleillä, sama microsoftilla. Eikös MS juuri ostanut ison kasan studioita ja antaneet heille vapaat kädet tehdä pelejä, ne vievät toki aikaa joten kai niitä omia pelejä sinne palveluun on myös tulossa.

Mua ei kiinosta joss joku haluaa käyttää sonyn vastavaavaa palvelua ja on siihen tyytyväinen. Vielä vähemmän tekeekö se sillä tappiota vai ei.
 
En ollutkaan itse tuota artikkelia lukenut XBSX:stä. Kiitos linkistä.

Mutta ei tuo 6gt/s ole tuon artikkelinkaan mukaan mikään Velicityn teoreettinen maksimi. Alla suora lainaus linkkaamastasi artikkelista:

"So if a game never had to load pages that are ultimately never actually used, that means a 2-3x multiplier on the effective amount of physical memory, and a 2-3x multiplier on our effective IO performance."

A technique called Sampler Feedback Streaming - SFS - was built to more closely marry the memory demands of the GPU, intelligently loading in the texture mip data that's actually required with the guarantee of a lower quality mip available if the higher quality version isn't readily available, stopping GPU stalls and frame-time spikes. Bespoke hardware within the GPU is available to smooth the transition between mips, on the off-chance that the higher quality texture arrives a frame or two later. Microsoft considers these aspects of the Velocity Architecture to be a genuine game-changer, adding a multiplier to how physical memory is utilised."

Eli velocityn älykkäällä texturien latauksella voidaan saada vielä 2-3x lisää "I/O kaistaa", jolloin voidaan puhua todellakin puhua raa-an I/O kaistan rajoitusten kiertämisestä.

Avainsana varmaan efektiivinen kaista. Ovat siis tehneet älykästä softaa joka pyrkii hyödyntämään mahdollisimman hyvin tuon luvatun 4,8GB/s. Hyödyntää efektiivistä kaistaa jopa 2-3x paremmin mitä XboxOneX.

On noissa molemmissa uusissa konsoleissa nähty paljon vaivaa I/O:n tehostamiseen. Nähdyn ja lukemani perusteella voi nyt kyllä aika varmasti sanoa, että assertien striimaus ei tule olemaan ongelma kummallakaan konsolilla.

Kyllä. Niin kuin sanoin alusta lähtien, toinen meni vain tässä pidemmälle siinä missä toinen meni GPU tehossa pidemmälle.
 
En näe miten absoluuttisen tilaajamäärän lasku on kokonaisuuden kannalta oleellinen asia. Hyvin yksinkertaista ajatella noin.

Uplay+ tilaajamäärät varmasti myös romahtivat ilmaisen kuukauden jälkeen. Ne olivat siltikin hyvin mahdollisesti korkeammat maksullisena kuin mitä ne olisivat olleet ilman ilmaiskuukautta, joka tutustutti suuret massat palveluun.

Samoin XSX myynee julkaisussa paremmin jos porukalla on jo valmiiksi GP tilauksia voimassa ja Xbox ympäristö tuttu.
Et näe oleellisena vaikka tilaajamäärät putoaisivat esim. miljoonaan?
Sony tekee rahaa muillakin asioilla kuin peleillä, sama microsoftilla. Eikös MS juuri ostanut ison kasan studioita ja antaneet heille vapaat kädet tehdä pelejä, ne vievät toki aikaa joten kai niitä omia pelejä sinne palveluun on myös tulossa.

Mua ei kiinosta joss joku haluaa käyttää sonyn vastavaavaa palvelua ja on siihen tyytyväinen. Vielä vähemmän tekeekö se sillä tappiota vai ei.
Edelleenkään tässä ei kyse siitä kiinnostaako sinua tai minua toisten tilaamiset ja tyytyväisyydet vaan se, että millä rahalla nämä palvelut pyörii. Jos palvelu pyörii persnetolla niin luuletko sen olevan pitkäikäinen palvelu? Tai jos hintojen nousun jälkeen tilaajamäärät romahtavat niin samalla romahtaa kasvulta pohja. Mitä sitten tapahtuu jos muukaan pelibisnes ei menesty? Tietysti Microsoft yrittää nyt eritavoilla nostaa pelibisnestään nousuun kun konsolien myynnissä tuli tukkaan joka näkyy myös pelien myynnissä. Game Pass on sen uutta bisnesmallia jolla toivovat saavansa vanhoja asemia hyvin menneen X360 aikakauden jälkeen.
 
Et näe oleellisena vaikka tilaajamäärät putoaisivat esim. miljoonaan?
Strategia kuin strategia voi epäonnistua. En osaa sanoa missä se epäonnistumisen raja menee tässä tapauksessa. Jos XSX myy esim. tuhat kertaa enemmän GP:n takia kuin myisi ilman GP:tä niin GP olisi valtava menestys vaikka tilaajamäärä putoaisi nollaan.

Koomista muuten, miten pysyt takertuneena noihin pariin yksinkertaiseen näkökulmaasi ja ohitat kaikki argumentit, joissa tarkastellaan asiaa isompana kokonaisuutena.
 
Strategia kuin strategia voi epäonnistua. En osaa sanoa missä se epäonnistumisen raja menee tässä tapauksessa. Jos XSX myy esim. tuhat kertaa enemmän GP:n takia kuin myisi ilman GP:tä niin GP olisi valtava menestys vaikka tilaajamäärä putoaisi nollaan.

Koomista muuten, miten pysyt takertuneena noihin pariin yksinkertaiseen näkökulmaasi ja ohitat kaikki argumentit, joissa tarkastellaan asiaa isompana kokonaisuutena.
Minusta tässä koomista on raivoisa vastarinta samoilta henkilöiltä jotka itse haluaa vääntää ja venyttää tätä loputtomiin :) Jos Xbox tulos on laskussa ja palveluiden puoli johon GP kuuluu on nollakasvussa niin etkö näe tuossa mitään ongelmallista Microsoftille? Nyt puhutaan juuri siitä isosta kokonaisuudesta. GP pyöritykseen ja kehitykseen täytyy tulla jostain rahaa. Otetaanko se hiipuvasta xbox kokonaistuloksesta vai otetaanko sitä pelaajilta sillä riskillä, että tilaajat saattavat vähentyä merkittävästi.
 
Jos Xbox tulos on laskussa ja palveluiden puoli johon GP kuuluu on nollatilanteessa niin etkö näe tuossa mitään ongelmallista Microsoftille?
En näe tilanteessa välttämättä ongelmaa. En konsolibisnestä paljoa tunne, mutta voisin kuvitella tuloksen vaihtelevan konsoleiden syklien mukaan.

Vuosikausiakaan kestävä tappion tekeminen ei ole teknologia-alalla välttämättä merkki huonosta bisneksestä. Twitter aloitti toimintansa 2006 ja teki ensimmäisen voitollisen vuosineljänneksensä vuonna 2018. Youtubella ja Facebookilla muistaakseni pitkälti samanlainen historia.

Nyt puhutaan juuri siitä isosta kokonaisuudesta.
Niin siis jatkat edelleen yksipuolista oman narratiivisi puskemista ja välttelet esittämiäni argumentteja markkinointiin liittyen. :giggle:
 
Niin siis jatkat edelleen yksipuolista oman narratiivisi puskemista ja välttelet esittämiäni argumentteja markkinointiin liittyen. :giggle:
Hyvinhän sinä napsit vain rusinat pullasta ja takerrut niihin :)

Eiköhän tämä riitä sinun(kin) kanssa kisaamisessa kun faktoja ei ole esittää niin mielipiteet vain kiistelee.
 
Et näe oleellisena vaikka tilaajamäärät putoaisivat esim. miljoonaan?

Edelleenkään tässä ei kyse siitä kiinnostaako sinua tai minua toisten tilaamiset ja tyytyväisyydet vaan se, että millä rahalla nämä palvelut pyörii. Jos palvelu pyörii persnetolla niin luuletko sen olevan pitkäikäinen palvelu? Tai jos hintojen nousun jälkeen tilaajamäärät romahtavat niin samalla romahtaa kasvulta pohja. Mitä sitten tapahtuu jos muukaan pelibisnes ei menesty? Tietysti Microsoft yrittää nyt eritavoilla nostaa pelibisnestään nousuun kun konsolien myynnissä tuli tukkaan joka näkyy myös pelien myynnissä. Game Pass on sen uutta bisnesmallia jolla toivovat saavansa vanhoja asemia hyvin menneen X360 aikakauden jälkeen.
tällä periattellahan esim Sony olisi sitten pitänyt lopettaa konsolien valmistus kun menettivät 5 miljardia konsolin valmistuksen takia

"Sony has lost ~5 billion dollars on the PS3. It is the worst financial disaster in gaming history, losing more money for its parent company than either the Dreamcast or original Xbox
 
Hyvinhän sinä napsit vain rusinat pullasta ja takerrut niihin :)
Hienosti projisoit. Mihin minä jätin vastaamatta? Tuohon viimeiseen osaan viestiäsi, jonka editiot siihen myöhemmin? Vastaanpa siihen:

GP pyöritykseen ja kehitykseen täytyy tulla jostain rahaa. Otetaanko se hiipuvasta xbox kokonaistuloksesta vai otetaanko sitä pelaajilta sillä riskillä, että tilaajat saattavat vähentyä merkittävästi.
GP:tä ja koko Xbox pelibisnestä on myös mahdollista pyörittää jonkinlaisia ajanjaksoja tappiollisena MS:n/sijoittajien rahoittamana.

Ihan liiketoiminnan perusasioita.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom