PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Luulin Baldur's Gate III olevan joku Sonyn markkinointi-yksäri, muttei näköjään ole tulossa Xboxille ainakaan vielä johtuen siitä, että Series S jarruttaa split-screen moodia liikaa eikä toimi kunnolla. Erikoinen homma kyllä.

Following yesterday’s PS5 and release date announcement, we’ve clarified that right now, we’re planning to release Baldur’s Gate 3 for PC, Mac, GeForce NOW, and PS5. That said, we have no exclusivity for which platforms we can bring BG3 to, or when, and will announce support for additional platforms if and when we’re ready.

We’re seeing a lot of varied interpretations of what that means, so we wanted to clarify further. We’ve had an Xbox version of Baldur’s Gate 3 in development for some time now. We’ve run into some technical issues in developing the Xbox port that have stopped us feeling 100% confident in announcing it until we’re certain we’ve found the right solutions – specifically, we’ve been unable to get split-screen co-op to work to the same standard on both Xbox Series X and S, which is a requirement for us to ship.

There’s no platform exclusivity preventing us from releasing BG3 on Xbox day and date, should that be a technical possibility. If and when we do announce further platforms, we want to make sure each version lives up to our standards and expectations.
 
Onhan se varmasti totta että kun puhutaan ostoista jotka on luokkaa suomen valtion budjetti niin osto on suunniteltu takuuvarmasti olevan äärimmäisen strateginen. Jos tuo estetään niin tulevaisuuden suunnitelmat tulee muuttumaan radikaalisti.
Toisaalta vaikea uskoa ettei osto mene läpi. Microsoft tarjosi Sonylle diilejä ja takuita, Sony ei hyväksynyt. Sony valitti 3 osapuolen pelien Yksinoikeus sopimuksista, niin Microsoft heitti pallona takaisin Sonyn omat diilit Esim. COD. Taitaa olla että Sony pelkää yksinoikeusdiilinsä menettämistä COD:ssa jos Mikkisofta ostaa tuon. Toisaalta jos tuo menee nyt läpi näin, COD pelejä ei olisi pakko julkaista Pleikalle....
 
Toisaalta vaikea uskoa ettei osto mene läpi. Microsoft tarjosi Sonylle diilejä ja takuita, Sony ei hyväksynyt. Sony valitti 3 osapuolen pelien Yksinoikeus sopimuksista, niin Microsoft heitti pallona takaisin Sonyn omat diilit Esim. COD. Taitaa olla että Sony pelkää yksinoikeusdiilinsä menettämistä COD:ssa jos Mikkisofta ostaa tuon. Toisaalta jos tuo menee nyt läpi näin, COD pelejä ei olisi pakko julkaista Pleikalle....
Tässähän oli vähän aikaa sitten uutinen että Sony ei vastaa enää Activisionin soittoihin kun nyt pitäisi tehdä COD sopimukset


– Ehkä emme olekaan niin arvokkaita, kuin he ovat esittäneet sääntelijöille, Kotick kertoi viitaten Sonyn kilpailuviranomaisille esittämiin vastaväitteisiin.
 
Tässähän oli vähän aikaa sitten uutinen että Sony ei vastaa enää Activisionin puhehuilin kun nyt pitäisi tehdä COD sopimukset

Sonyn kannattaisi varoa nyt. Kun muistellaan kuinka kävi Betshedan kanssa. Ensin Sony kieltäytyi julkaisemasta Horse Armoria ilomaiseksi (Kun Pleikalle julkaistaa pitää olla HINTA). Mistä tuli sitten Mikromaksut ja Meemit. Sonyn tappelu Modeja vastaan oli kova ja yhäkin Pleikaalla modit on todella rajoitettuja. Kun miettii että sanottii aikanaan studioiden päättävä mille alustalle julkaistaan Mikkisoftalla...
 
Sonyn kannattaisi varoa nyt. Kun muistellaan kuinka kävi Betshedan kanssa. Ensin Sony kieltäytyi julkaisemasta Horse Armoria ilomaiseksi (Kun Pleikalle julkaistaa pitää olla HINTA). Mistä tuli sitten Mikromaksut ja Meemit.
Oblivion oli kylläkin xboxin yksinoikeus vuoden verran ja horse armor myöskin. Eikä kyse koskaan ole ollut siitä, että kaikelle pitää olla hinta. Sekä boxille että pleikalle on alusta asti saatu ihan ilmaisiakin lisäsisältöjä. Horse armorissa taidettiin vain hieman kepillä koittaa jäätä, että miten tuollaiset mikromaksut otetaan vastaan ja loppu onkin historiaa.
Mutta modeja Sony on kyllä vastustanut. Siinä olet oikeassa.
 
Mikähän näissä xbox x:än lisämuisteissa maksaa nuin helkutisti? Tuota lisä ssd:tä mietin tuonne koloon, mutta on pirun kalliit palikat..

Saakohan sinne minkään muun valmistajan ssd:tä sopimaan adapterin kera tms?
 
Mikähän näissä xbox x:än lisämuisteissa maksaa nuin helkutisti? Tuota lisä ssd:tä mietin tuonne koloon, mutta on pirun kalliit palikat..

Saakohan sinne minkään muun valmistajan ssd:tä sopimaan adapterin kera tms?


Adapteria löytyy maailmalta.

Googlaile vaikka tällä:
xbox series s/x m.2 adapter
 
Mikähän näissä xbox x:än lisämuisteissa maksaa nuin helkutisti? Tuota lisä ssd:tä mietin tuonne koloon, mutta on pirun kalliit palikat..

Saakohan sinne minkään muun valmistajan ssd:tä sopimaan adapterin kera tms?
Adaptereita tosiaan on, mutta ne ei ole millään tapaa virallisia lisälaitteita. Tämä tarkoittaa siis että MS voi varsin mielivaltaisesti halutessaan estää noiden toiminnan joskus tulevaisuudessa.

Ja niissä MS:n omissa maksaa se, että pitää jollain tapaa tehdä konsolibisneksellä välillä voittoakin.
 
Mikähän näissä xbox x:än lisämuisteissa maksaa nuin helkutisti? Tuota lisä ssd:tä mietin tuonne koloon, mutta on pirun kalliit palikat..

Saakohan sinne minkään muun valmistajan ssd:tä sopimaan adapterin kera tms?
Vinkkinä foorumin myyntiosion "Pelikonsolit ja tarvikkeet" löytyy tuollainen adapteri myynnistä. En viitti toisen myyntiketjuun suoraa linkkiä laittaa, mutta sieltä ensimmäiseltä sivulta löytyy nimellä "Xbox Series X/S lisätila adapteri".
 
Huomautus - foorumila ei ole tarkoitus keskustella toisista käyttäjistä (spoiler-tagit ei muuta asiaa mihinkään)
Mikähän näissä xbox x:än lisämuisteissa maksaa nuin helkutisti? Tuota lisä ssd:tä mietin tuonne koloon, mutta on pirun kalliit palikat..

Saakohan sinne minkään muun valmistajan ssd:tä sopimaan adapterin kera tms?
Adapteria löytyy maailmalta.

Googlaile vaikka tällä:
xbox series s/x m.2 adapter
Vinkkinä foorumin myyntiosion "Pelikonsolit ja tarvikkeet" löytyy tuollainen adapteri myynnistä. En viitti toisen myyntiketjuun suoraa linkkiä laittaa, mutta sieltä ensimmäiseltä sivulta löytyy nimellä "Xbox Series X/S lisätila adapteri".
Tietämättömille voisi antaa varoituksen sanan kuitenkin että tuolla adapterilla (viimeksi kun katsoin) ei onnistu minkä tahansa M.2 SSD:n käyttäminen vaan pitää olla semmoinen tynkä 2230 mallin kortti ja pitää olla spesifi firmware käytössä että toimii.

Tietäjät korjatkoon jos tuosta adapterista on tullut semmoinen versio joka mahdollistaisi vaikka jimssiltä minkä tahansa M.2 satkun terasen hakemisen ja törkkäämisen sisään.

E: Kummasti rauhoittui muuten tämäkin threadi kun yksi vakio-riehuja sai permabännit foorumille. Mikähän siinä on että xbox leirissä nuita tapahtuu?

RIP Pitsburg Penguins.
 
No eikös juuri tuosta ole kyse?
Joku viiden vuoden cod diili olisi vain housuihin kusemista, etenkin jos MS päättää toteuttaa codin saatavuuden streamaamalla tai muulla käyttökelvottomalla paskalla (nehän just lupas 10v yhtäläistä pelikokemusta nintendon konsoleille, hurraa. Jotenkin en vaan usko että seuraava codi on graffoiltaan mallia botw).

Muitakin valideja pointteja siitä miksi pelkkä saatavuussoppari on paskaa, tossa aiemman viestin linkissä, kuten että PS on se numero 1 alusta codille tällä hetkellä, tarkoittaen että pelien laatu luultavasti laskee pleikkapelaajille kun kehitys painottuu ms:n omille alustoille.
 
Viimeksi muokattu:
No eikös juuri tuosta ole kyse?
Joku viiden vuoden cod diili olisi vain housuihin kusemista, etenkin jos MS päättää toteuttaa codin saatavuuden streamaamalla tai muulla käyttökelvottomalla paskalla (nehän just lupas 10v yhtäläistä pelikokemusta nintendon konsoleille, hurraa. Jotenkin en vaan usko että seuraava codi on graffoiltaan mallia botw).
Minkä takia graffojen pitäis olla mallia botw? Eihän niiden tarvii olla graffoiltaan samanlaisia, vai onko mulla menny jotain ohitte?
 
No eikös juuri tuosta ole kyse?
Joku viiden vuoden cod diili olisi vain housuihin kusemista, etenkin jos MS päättää toteuttaa codin saatavuuden streamaamalla tai muulla käyttökelvottomalla paskalla (nehän just lupas 10v yhtäläistä pelikokemusta nintendon konsoleille, hurraa. Jotenkin en vaan usko että seuraava codi on graffoiltaan mallia botw).
Kyse yhdestä maailman suosituimmasta pelisarjasta. Tuskin ehdointahdoin alkavat lypsävää lehmää teurastamaan. Eli toisinsanoen huonontamaan. Nintendodiilistä nyt ei oikein kai mitään syvempää faktaa ole tullut, joten odotellaan.
 
Minkä takia graffojen pitäis olla mallia botw? Eihän niiden tarvii olla graffoiltaan samanlaisia, vai onko mulla menny jotain ohitte?
Ne sano että content parity ja feature parity.

Voihan tuon tulkita niinkin että graffat ei ole kumpaakaan, mutta pelimoottorin pitäis IMO ainakin olla sama, asettaen aika hurjia rajotteita.
 
Tuskin ehdointahdoin alkavat lypsävää lehmää teurastamaan. Eli toisinsanoen huonontamaan.
Toisaalta vaikea uskoa että sisäisesti enää käyttäisivät pleikkaa ensisijaisena kehitysalustana. Tuo valinta jo itsessään tulee huonontamaan tuotetta pleikkapelaajille.
 
Ne sano että content parity ja feature parity.

Voihan tuon tulkita niinkin että graffat ei ole kumpaakaan, mutta pelimoottorin pitäis IMO ainakin olla sama, asettaen aika hurjia rajotteita.
Jos nyt suomennan oikein, niin content parity on sisältö samanlaisuus ja feature parity on sitten ominaisuus samanlaisuus. Ei graffat mun mielestä osu kumpaankaan.

Luulisin tälleen maalikkona että ne saa niitä pelimoottoreita sen verran hierottua että se toimii joka alustalla, pois lukien ehkä luurit ja tabletit. Mutta yleisesti siis eri konsolit ja pc.

Toisaalta vaikea uskoa että sisäisesti enää käyttäisivät pleikkaa ensisijaisena kehitysalustana. Tuo valinta jo itsessään tulee huonontamaan tuotetta pleikkapelaajille.
Miks pitäisvät pleikkaa ensisijaisena kehitysalustana? Ei se oo MS kone. Nyt siis Sony pelkää että sitä codia ei hierotakaan pikkusen paremmaks kun naapurin koneella ja se sitten oliskin samaa kun sillä toisella.
 
Viimeksi muokattu:
Luulisin tälleen maalikkona että ne saa niitä pelimoottoreita sen verran hierottua että se toimii joka alustalla, pois lukien ehkä luurit ja tabletit. Mutta yleisesti siis eri konsolit ja pc.
Switchin prossu vaan on mopompi kuin suuri osa uusista puhelimista.. Nyt moottori on kaikilla alustoilla ollut sama, ja crossplay on mielestäni ”feature”.

Ehkä se uus cod on pelimoottoriltaan mallia pubg mobile tjsp.
 
Switchin prossu vaan on mopompi kuin suuri osa uusista puhelimista.. Nyt moottori on kaikilla alustoilla ollut sama, ja crossplay on mielestäni ”feature”.

Ehkä se uus cod on pelimoottoriltaan mallia pubg mobile tjsp.
Juu crossplay on kyllä ominaisuus osastolle menevä. Mutta kyllä senkin pystyy varmaan tekemään codiinkin, koska Warframehan esimerkiksi tarjoaa crossplaytä Switchin, PC:n ja Xboxin välillä. Pleikkain on sinne tulossa, mutta sitä eivät vielä ole saaneet tulille. Tiedä sitten mistä johtuu. Sisällöthän noilla kaikilla on jo laitettu samaksi.

Edit: Netti väittää että pleikkain on jo liittynyt crossplayhyn mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Juu crossplay on kyllä ominaisuus osastolle menevä. Mutta kyllä senkin pystyy varmaan tekemään codiinkin, koska Warframehan esimerkiksi tarjoaa crossplaytä Switchin, PC:n ja Xboxin välillä. Pleikkain on sinne tulossa, mutta sitä eivät vielä ole saaneet tulille. Tiedä sitten mistä johtuu. Sisällöthän noilla kaikilla on jo laitettu samaksi.

Edit: Netti väittää että pleikkain on jo liittynyt crossplayhyn mukaan.
Kyllä sen crossplayn tosiaan voi rakentaa, en sitä vastaan ole väittänyt, mutta se että vuonna 2013 julkaistun pelin pelimoottorin sai pyörimään switchillä on vähän eri asia kuin uusin codi.

Etenkin kun just on se hetki kun vanhat konsolit voisi tiputtaa lopulta pois ja keskittyä ”current gen” elämykseen, niin päätetään ottaa joku nintendon riippakivi kaveriksi seuraavan 10v ajaksi. Ja koska crossplay, niin versioiden pitää pelimoottorin toiminnan suhteen olla identtiset jne. -> rip minkään sortin tavat hyödyntää uusien konsolien laskentakapasiteettia mihinkään muuhun kuin ”isommat tekstuurit, jee”.

Tekisivät vielä sopparin että seuraavat 10 vuotta se julkaistaan sega genesikselle, crossplayllä, niin kaikki ymmärtäisivät kuinka typerä idea tuo on. Voihan toki seuraava codi olla enemmän mallia activisionin candy crush, ja se pyörisi crossplayllä kasibittisellä nessilläki, ja nää mun kuvitelmat siitä että alustat rajoittavat pelikehitystä on ihan tuulesta temmattu.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä sen crossplayn tosiaan voi rakentaa, en sitä vastaan ole väittänyt, mutta se että vuonna 2013 julkaistun pelin pelimoottorin sai pyörimään switchillä on vähän eri asia kuin uusin codi.
Mistä sie ton switchin olet keksinyt? Omien sanojesikaan mukaan siinä ei olisi mitään järkeä. Jos vähä maalaisjärkeä käytän, nii soppari voisi koskea tulevia codeja tulevalla nintedolla, mikä se sit onkaan.
 
Mistä sie ton switchin olet keksinyt? Omien sanojesikaan mukaan siinä ei olisi mitään järkeä. Jos pitäis vähän järkeä käyttää, nii soppari voisi koskea tulevia codeja tulevalla nintedolla, mikä se sit onkaan.
MS julkaisi jonkun 10v parity sopparin nintendon kanssa codista jos se kauppa menee läpi. Ja nyt voivottelen sitä kuinka se tulee rajoittamaan kyseisen pelisarjan kehitystä.

Toi että se ei koskisi switchiä on melkosta utopiaa, tai että uus switch2 olisi niin paljon nopeampi että vastaavia ongelmia ei tulisi.
Tai nintendo voi hyvin myös vaan mainita että kaikki switch 2 pelit pitää toimia myös switchillä. Vähän ku MS on päättänyt series S ja X kohdalla.
edit: ja MS ite höpisee switchistä: Microsoft "Confident" Activision Could Optimise Call Of Duty For Nintendo Switch
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä sen crossplayn tosiaan voi rakentaa, en sitä vastaan ole väittänyt, mutta se että vuonna 2013 julkaistun pelin pelimoottorin sai pyörimään switchillä on vähän eri asia kuin uusin codi.

Etenkin kun just on se hetki kun vanhat konsolit voisi tiputtaa lopulta pois ja keskittyä ”current gen” elämykseen, niin päätetään ottaa joku nintendon riippakivi kaveriksi seuraavan 10v ajaksi. Ja koska crossplay, niin versioiden pitää pelimoottorin toiminnan suhteen olla identtiset jne. -> rip minkään sortin tavat hyödyntää uusien konsolien laskentakapasiteettia mihinkään muuhun kuin ”isommat tekstuurit, jee”.

Tekisivät vielä sopparin että seuraavat 10 vuotta se julkaistaan sega genesikselle, crossplayllä, niin kaikki ymmärtäisivät kuinka typerä idea tuo on. Voihan toki seuraava codi olla enemmän mallia activisionin candy crush, ja se pyörisi crossplayllä kasibittisellä nessilläki, ja nää mun kuvitelmat siitä että alustat rajoittavat pelikehitystä on ihan tuulesta temmattu.
Siis konsolit voitais heivata kokonaan pois, ne on aina jarruttamassa. /s
No leikki leikkinä, mutta eihän yleensäkään niitä tehoja konsoleilla laiteta kun parempaan silmäkarkkiin. Niin tiiä sitten onko sielä jotain sellaista mitä ei pystyisi nipan vehkeellä toteuttamaan. :hmm:

En siis nää tossa mitään vikaa että tuovat sen nipallekin, koska mitä useempi alusta, niin sen enempi pelaajia(jos se cross play vaan löytyy) ja sitä paremmin se peli selviää.
 
Siis konsolit voitais heivata kokonaan pois, ne on aina jarruttamassa. /s
No jonnekkin ne pelit pitää myydäkkin, valitettavasti.

Niin tiiä sitten onko sielä jotain sellaista mitä ei pystyisi nipan vehkeellä toteuttamaan. :hmm:
Codissa on yllättävän paljon laskentaa käytetty esim. hahmojen luonnollisennäköiseen ympäristön huomioivaan nojailuun ja muuhun liikkeeseen. Varmasti kun tarpeaksi karsii kaikesta niin codin saa vaikka c64:lle.
En siis nää tossa mitään vikaa että tuovat sen nipallekin, koska mitä useempi alusta, niin sen enempi pelaajia(jos se cross play vaan löytyy) ja sitä paremmin se peli selviää.
Hyvä idea julkaista siis vielä xbox360:lle. Tulee taatusti parempi peli /s
Nintendon alustoista laajin lienee nintendo DS. Ehkä paras julkaista sille?
Huoli on selvästi kova :(. Nyt kannattaa pelailla CODia pleikkarilla vielä kun se on pääalustana.
Jos pleikkarin omistaa, niin mikäs siinä. Itse edelleenkin vahvasti pc-pelaaja. Aikaisempaa mw:tä tuli pelattua jokunen sata tuntia, ja warzonea toinen mokoma.
Ja vanhojen konsolien aiheuttamat typeryydet häiritsivät joka kerta kun peliä pelasi. Kiitos noiden magneettilevypaskeiden, asennuskoot päivityksillekkin oli aina kymmeniä gigatavuja (liittyy siihen että miten ne kartat pitää tallentaa levylle, jotta assettien streamaus onnistuu edes välttävästi kannettavan kovalevyltä).
 
Viimeksi muokattu:
No jonnekkin ne pelit pitää myydäkkin, valitettavasti.


Codissa on yllättävän paljon laskentaa käytetty esim. hahmojen luonnollisennäköiseen ympäristön huomioivaan nojailuun ja muuhun liikkeeseen. Varmasti kun tarpeaksi karsii kaikesta niin codin saa vaikka c64:lle.

Hyvä idea julkaista siis vielä xbox360:lle. Tulee taatusti parempi peli /s
Nintendon alustoista laajin lienee nintendo DS. Ehkä paras julkaista sille?
Juu, jostainhan se raha on tehtävä.

C64 jos tulee, niin heti ostan. Sais jotain käyttöä sillekin. :D

Hyvin sen X360 voi tehä, tiiän pari kellä kyseinen masiina on vieläkin käytössä. Eivät tosin kyllä noita codeja taida pelata, niin voi olla vähän hukkaan heitettyä. oma otanta on kyllä aika pien, niin ties vaikka löytyisi miljoonia pelaajia lisää. Siis toi DS:hän olis varmaan helvetin kova, porukka pelais matsin pari kun menee bussilla kouluun/duuniin/kallonkutistajalle.

Saatettiin nyt päätyä vähän hupailun puolelle, mutta joo. Kyllä näen että jos peli on yhdelle alustalle ja sillä on vaikka miljoona pelaajaa, niin on pelintekijälle huonompi kun että peli on kahdelle alustalle ja sillä onkin kaksi miljoonaa pelaajaa. Luulisin että jälkimäinen tapaus tuo enempi rahaa kassaan ja pelille saatetaan tehdä jatkoakin seuraavana vuonna.
P.S luvut ei vastaa todellisuutta, ovat kaivettu mielen syövereistä vaan esimerkiksi.
 
Saatettiin nyt päätyä vähän hupailun puolelle, mutta joo. Kyllä näen että jos peli on yhdelle alustalle ja sillä on vaikka miljoona pelaajaa, niin on pelintekijälle huonompi kun että peli on kahdelle alustalle ja sillä onkin kaksi miljoonaa pelaajaa. Luulisin että jälkimäinen tapaus tuo enempi rahaa kassaan ja pelille saatetaan tehdä jatkoakin seuraavana vuonna.
Tuolla tavalla kun ajattelee, niin ei ikinä hyödynnetä mitään uutta teknologiaa peleissä, paitsi lisätään vähän heijastuksia jatiputetaan fps puoleen siinä ohessa. Henk koht mua kiinnostaa enemmän uudet jutut pelaamisessa, eikä se että mikä kombinaatio tuottaa eniten rahaa.
Siis toi DS:hän olis varmaan helvetin kova, porukka pelais matsin pari kun menee bussilla kouluun/duuniin/kallonkutistajalle.
Se olis kyllä kova. Ja varmasti tehtävissä, jos kerran sen switchillekkin saa optimoitua.
Harmi että nintendo tappaa DS:n online palvelut nyt kuun lopussa.
 
Olisiko sieltä Switch kakkosta tulossa ennen seuraavan codin julkaisua? Sillä saataisiin hieman sitten tasattua eroa koneiden välillä.
 
Olisiko sieltä Switch kakkosta tulossa ennen seuraavan codin julkaisua? Sillä saataisiin hieman sitten tasattua eroa koneiden välillä.
MS tosiaan kehunut jo että uskoo activisionin saavan codin switchille hyvin nopealla aikataululla. Uskoo ken tahtoo.
 
Tuolla tavalla kun ajattelee, niin ei ikinä hyödynnetä mitään uutta teknologiaa peleissä, paitsi lisätään vähän heijastuksia jatiputetaan fps puoleen siinä ohessa. Henk koht mua kiinnostaa enemmän uudet jutut pelaamisessa, eikä se että mikä kombinaatio tuottaa eniten rahaa.

Se olis kyllä kova. Ja varmasti tehtävissä, jos kerran sen switchillekkin saa optimoitua.
Harmi että nintendo tappaa DS:n online palvelut nyt kuun lopussa.
Nyt ollaan samoilla linjoilla aika pitkälti. Pelit on nyt jo ihan riittävän nättejä ainakin omaan makuun, fps saisivat sen verran panostaa että se olisi tasainen. Nyt niihin pitäis alkaa sitten keksimään jotain muuta käyttöä sille teholle. Mitä se muu sitten on, niin siihen en osaa vastata kun mulla ei oo mielikuvitusta.

Harmi että vetävät DS:n online ominaisuudet nutulleen. Menny ohitte tuollainen juttu, kun noi käsikoneet ei oikein ittelle oo maistunu. Vita oli jonkun aikaa ittellä näpeissä ja DS muutaman kerran pelannu.
 
Jaa Nintendo lopettaa DS:än verkkopalvelut? :eek: mennyt jotenkin kokonaan ohi moinen :confused: Itseltäni löytyy vielä alkuperäinen DS. Rouvvalla edelleen käytössä 3DS XL johon juuri akunkin uusin. Hyviä laitoksia olleet.
 
Jaa Nintendo lopettaa DS:än verkkopalvelut? :eek: mennyt jotenkin kokonaan ohi moinen :confused: Itseltäni löytyy vielä alkuperäinen DS. Rouvvalla edelleen käytössä 3DS XL johon juuri akunkin uusin. Hyviä laitoksia olleet.
eShop ainakin saa kirveestä, rajoittaen pelien saatavuutta aika rajusti. Toi nintendon online protokolla on jo takaisinmallinnettu aikaa sitten, ja vaikka nintendo serverinsä joskus kokonaan sulkisi, niin avoimia servereitä löytynee viimeistään silloin mihin ohjata oman konsolin liikenne.


Suurin välitön vaikutus on siis siinä, että pelejä ei saa enää hankittua kuin fyysisinä kopioina, ja mikrotransaktiot ei enää toimi.

edit: ja vinkkinä että eshopissa on poikkeuksellisesti osa nintendon omistakin peleistä hurjissa tarjouksissa.
 
Viimeksi muokattu:
Microsoft tarjoaa Sonylle mahdollisuutta laittaa Call of Dutyt PS Plussaan heti julkaisussa. Sony kuitenkin pelkää, että Microsoft ajaisi lisensointimaksut niin ylös että se pakottaisi Sonyn joko nostamaan palvelun hintaa tai tiputtamaan CODit sieltä pois.

Ei kai siinä muuta kuin omaa nettipumpumia tulille spekseillä "niinku cod mutta parempi".
Mikä pakko sitä sinne plussaan on sitten saada, jos ei kukkaro kestä. Pleikkaristit ostakoot pelinsä kaupasta kuten aina ennenkin.
Alkaa vähän epätoivo paistamaan läpi Sonyn argumenteista. Heitellään vaan ilmoille perusteettomia huolia ja toivotaan että jokin toimii.
 
Melko epätoivoiselta vaikuttaa mäsän touhut saada kaupat maaliin. Toivottavasti Sony katsoo nyt loppuun tämän tutkinnan koska tuollaisilla määräaikaisilla leikkimisillä ei ole mitään merkitystä kun vaakakupissa on pelien jatkuminen multiplattareina kuten ennenkin.
 
Kyllä se epätoivon vieno aromi taitaa tulla enemmän Sonyn puolelta. Hyvänä esimerkkinä tuo ylempi ja huoli bugien livauttamisesta Codin pleikkariversioon.

Sonyn huoli tuosta julkaisuviikkojen pelin toimivuudesta on ihan aiheesta. Jos huhu kiertää, että yhden alustan versio on huonompi niin myynti siirtyy sinne missä peli toimii paremmin. Suurin ostokiima on aika lyhyen aikaa.

Toimivuuskissa on nostettu pöydälle ja päätynee sopimuksiin. Jos peli toimii huonommin sonyn alustalla julkaisussa niin sen jälkeen voi todennäköisesti hakea sanktioita/usuttaa viranomaiset microsoftin kimppuun.

Sony näytti esimerkkiä bungie(destiny) ostolla miten asian voi hoitaa fiksumminkin. Bungie jatkaa itsenäisenä multiplatform talona vaikka sony on omistaja. Microsoft voisi ihan yhtä hyvin antaa crossplatform pelien olla erillisessä itsenäisessä crossplatform studiossa jonka omistaja microsoft on. Mutta microsoft ei näin halua tehdä.

Viranomaiset on jotain oppineet menneisyyden facebook ostoksista kuten instagram ja whatsapp. Ihan syystä prosessit hieman paranoidimpia, kun ostajana on megakorporaatio.
 
Kauppojen suurin kiistakapula Codihan säilyy multiplattarina kaupan toteutuessakin, tulisi jopa entistä useammalle alustalle. Ja onhan nuo toimivuudet mainittu jo tuossa aiemmin linkitetyn artikkelin pariteettilupauksissakin:
Mitäs sitten 11v kuluttua? Ei ihme kun Sony ei hyväksy tuollaisia kädenlämpöisiä tarjouksia. Kuten tuossa ylempänä jo sanottiin niin asiat voi tehdä järkevästi ja pelaaja ystävällisesti kuten Sony teki Bungien kanssa.
 
10 vuodessahan ehtii kyhätä oman Codin tappajan. Pistää vaikka Bungien asialle ja tekee siitä pelaajaystävällisesti multiplattarin.
Ei se taida kovin helppoa olla. Microsoftikin jolla kova "fps heritage" pukkaa nykyään vain FPS rintamalla pelkkää ala-arvoista. Viimeisin ollessa Halo: Forgettable. Onhan tässä ollut vuosia ja vuosia aikaa tehdä kunnon Bängeriä kuten Sony tehnyt mutta Microsoft ei vain tee... syy ettei halua vai että se on vaikeaa?
 
Meinaatko siis että ala-arvoista pukkaisi Sonyltäkin jos yrittäisivät tehdä fps-peliä?
No jos historiaa katsoo niin tähän mennessä yritykset ovat olleet aika ala-arvoisia, etenkin kaupallisen suosion kannalla
 
Ei kyllä jaksa ymmärtää tuota jatkuvaa Halo: infiniten parjaamista, pelin kuitenkin putkahtaa tasaisesti ilmaista sisältöä niinkuin viimeksi alkuviikosta season 3. Eipä markkinoilla oikein mitään vastaavaa nopeaa moninpelattavaa ole tuon lisäksi. Joku Cod kun ei ainakaan itselle ole enää vuosiin ollut vaihtoehto. Vai mitkä näitä muita upeita FPS räiskintöjä ovat tällä hetkellä jotka ovat vaikka tuota Haloa niin rutkasti parempia tällä hetkellä pl. kaikki nuo BR kikkareet jotka eivät itseäni kiinnosta lainkaan.
 
No jos historiaa katsoo niin tähän mennessä yritykset ovat olleet aika ala-arvoisia, etenkin kaupallisen suosion kannalla
Killzone 2&3 oli kyllä kovia. Etenkin visuaalisesti edellä kaikkea mitä kyseisessä genissä ulos tuutattiin, toki vähän turhan putkijuoksua, mallia halo, mutta ei sitä ihan kaikkea voi kerralla saada.
 
Microsoft tarjoaa Sonylle mahdollisuutta laittaa Call of Dutyt PS Plussaan heti julkaisussa. Sony kuitenkin pelkää, että Microsoft ajaisi lisensointimaksut niin ylös että se pakottaisi Sonyn joko nostamaan palvelun hintaa tai tiputtamaan CODit sieltä pois.

Ei kai siinä muuta kuin omaa nettipumpumia tulille spekseillä "niinku cod mutta parempi".
Tuohan olisi katastrofi Sonylle, kun jäisi se 30% siivu 70$ saamatta ja sen sijaan joutuisivat maksamaan kovan hinnan Microsoftilla omasta pussistaan. Eivät todellakaan halua moista peliä omaan palveluunsa.
 
Ei kyllä jaksa ymmärtää tuota jatkuvaa Halo: infiniten parjaamista, pelin kuitenkin putkahtaa tasaisesti ilmaista sisältöä niinkuin viimeksi alkuviikosta season 3. Eipä markkinoilla oikein mitään vastaavaa nopeaa moninpelattavaa ole tuon lisäksi. Joku Cod kun ei ainakaan itselle ole enää vuosiin ollut vaihtoehto. Vai mitkä näitä muita upeita FPS räiskintöjä ovat tällä hetkellä jotka ovat vaikka tuota Haloa niin rutkasti parempia tällä hetkellä pl. kaikki nuo BR kikkareet jotka eivät itseäni kiinnosta lainkaan.
Se on väärälle konsolille. Ei noita arena-shootterita montaa ole ja siinä luokassaan Halo on edelleen selkeästi paras. On tuosta aiemminkin täällä keskusteltu että mikä siinä sitten niin mättää, mutta vastaukset on luokkaa "mutku mutku grafiikat, mutku splitscreen". Samalla hehkutetaan Killzonea ja siitäkin ainoastaan grafiikoita. Pelattavuus olikin aivan kuraa input lageineen ja alle 30fps touhulla. Kaipa sille on syynsä, ettei Sony ole nähnyt tarpeelliseksi remasteroida ainuttakaan Killzonea.
 
Milloin Microsoft toimittaa ne työkalut pelintekijöille!!! Jälleen kerran tulee 12TF monsterille pataan PS5:ltä. Monta uutuuspeliä jo samalla kaavalla. Sony taisi tehdä paljonkin oikein kun suunnitteli konsolinsa rautaa eikä keskittynyt vain paperilukuihin :kahvi:

PS5 has a performance advantage over XSX, with an average of 5/10fps over.

 
Avataanpa tätä vähän enemmän.

Resolution modessa kumpikaan konsoli ei ole locked 60 fps vaikka PS5 suoriutuukin paremmin. RT kannattaa pitää pois päältä ainakin konsoleilla, tiputtaa turhaan fps:ää ja testaajan sanoin "Its use is quite anecdotal".

Heti lainaamasi lauseen "PS5 has a performance advantage over XSX, with an average of 5/10fps over" jälkeen testaaja totesi näin:


Performance modessa PS5:llä on toki karvan verran isompi resoluutio (PS5: 1872p | XSX: 1836p), mutta ero ei liene silminnähtävä. Isompi on silti tottakai parempi.

PS5-ihmiset voivat siis ylpeänä kiinnittää sulan hattuunsa, mutta jos pelailee suositellussa performance modessa RT off, voi pelin hankkia kummalle tehokonsolille tahansa menettämättä yöuniaan. Latausajatkin taisivat olla konsolien kesken saman sekunnin sisällä.
Xbox Series X piti olla selkeästi edellä RT tehoissa. Foorumeilla ilkuttiin PS5 olevan RDNA 1 sukupolvea kun XSX on uutta tehokasta toista sukupolvea. Valitettavasti tulokset eivät tälläkään kertaa konkretisoidu XSX eduksi vaan päinvastoin. Paras tapa pelata tämäkin peli konsolilla on PS5.
 
Xbox Series X piti olla selkeästi edellä RT tehoissa. Foorumeilla ilkuttiin PS5 olevan RDNA 1 sukupolvea kun XSX on uutta tehokasta toista sukupolvea. Valitettavasti tulokset eivät tälläkään kertaa konkretisoidu XSX eduksi vaan päinvastoin. Paras tapa pelata tämäkin peli konsolilla on PS5.
Eikös ainakin tässä RE4-tapauksessa markkinointioikeudet ole Sonylla? Eiköhän siellä ole sopimuksissa tiukat ehdot että pitää olla parempi suorityskyky pleikkaeilla, muuten Jimbo Ryan suuttuu ja antaa sakkoa.
Redditissä ja Reseterassa tosin juttelevat että pleikkarilla olisi huomattavasti suttuisempi kuva kuin boxilla. Tiedä siitä sitten kun ei omakohtaista kokemusta ole. Muutenkin vähän turhaa vertailla jotain demoja, etenkin kun peli ja day1 patchit tulevat viikon päästä.
Hyvä peli kuitenkin tulee, RE4 kyseessä niin ei voi huono olla.
 
Eikös ainakin tässä RE4-tapauksessa markkinointioikeudet ole Sonylla? Eiköhän siellä ole sopimuksissa tiukat ehdot että pitää olla parempi suorityskyky pleikkaeilla, muuten Jimbo Ryan suuttuu ja antaa sakkoa.
Redditissä ja Reseterassa tosin juttelevat että pleikkarilla olisi huomattavasti suttuisempi kuva kuin boxilla. Tiedä siitä sitten kun ei omakohtaista kokemusta ole. Muutenkin vähän turhaa vertailla jotain demoja, etenkin kun peli ja day1 patchit tulevat viikon päästä.
Hyvä peli kuitenkin tulee, RE4 kyseessä niin ei voi huono olla.
Nyt on kaukaa haettua selittelyä :D Jospa ne saavat pelin kursittua lähemmäs PS5 suoritustasoa ettei mene ihan noloksi tuo Ser taival. Peli tulee jo demon perusteella olemaan laadukas kuten alkuperäinenkin. Vielä parempi mitä paremmin pyörii.

Xbox Series X piti olla selkeästi edellä RT tehoissa. Foorumeilla ilkuttiin PS5 olevan RDNA 1 sukupolvea kun XSX on uutta tehokasta toista sukupolvea. Valitettavasti tulokset eivät tälläkään kertaa konkretisoidu XSX eduksi vaan päinvastoin. Paras tapa pelata tämäkin peli konsolilla on PS5.
Niinhän ne tekivät. Eräskin loputtoman pitkistä lomista pitävä väitti kivenkovaa tuota mutta ikävä kyllä totuus oli toinen. PS5 vaikuttaa olevan erinomaisesti rakennettu paketti kun pienemmällä paperiteholla antaa enemmän.
 
Redditissä ja Reseterassa tosin juttelevat että pleikkarilla olisi huomattavasti suttuisempi kuva kuin boxilla. Tiedä siitä sitten kun ei omakohtaista kokemusta ole. Muutenkin vähän turhaa vertailla jotain demoja, etenkin kun peli ja day1 patchit tulevat viikon päästä.
Tämä pitää paikkansa, jonka omin silmin totesin kun testasin demoa PS5:llä ja Series X:llä. Veikkaan pieneksi bugiksi joka melko varmasti tullaan julkaisuun korjaamaan. Kuitenkin jännä että ElAnalistaDeBits mainitsee että PS5 versio antaa keskimäärin piirun korkeamman pikselimäärän kuin Series X, eikä maininnut tuosta kuvan suttuisuudesta mitään, kun demo oli ihan selkeästi suttuisemman näköinen pleikkarilla.

EDIT. Enkä siis kyseenalaista ElAnalistaDebitsin pikselilaskuja, mutta veikkaan että pleikkarin FSR tai TAA implementaatiossa on jotain häikkää.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös ainakin tässä RE4-tapauksessa markkinointioikeudet ole Sonylla? Eiköhän siellä ole sopimuksissa tiukat ehdot että pitää olla parempi suorityskyky pleikkaeilla, muuten Jimbo Ryan suuttuu ja antaa sakkoa.
Redditissä ja Reseterassa tosin juttelevat että pleikkarilla olisi huomattavasti suttuisempi kuva kuin boxilla. Tiedä siitä sitten kun ei omakohtaista kokemusta ole. Muutenkin vähän turhaa vertailla jotain demoja, etenkin kun peli ja day1 patchit tulevat viikon päästä.
Hyvä peli kuitenkin tulee, RE4 kyseessä niin ei voi huono olla.

Ei yhtään kaukaa haettua. Eikös sonyn yksi huolenaihe ollut Microsoftin ja Activisionin kaupassa että voivat tehdä Playstationille huonomman version? Eli heidän alusta ei olisi enää paras pelata.

Olisi kiva nähdä ne dokumentit mitä Sony joutuu luovuttamaan. Toivottavasti päätyvät kaikille nähtäviksi.

Täytyy ladata tuo demo pc:lle ja katsoa miten toimii nykyisellä läppärillä. Resident evil remaket on poikkeuksellisesti tullut ostettua pc:lle hyvän modin tuen takia :D
 
Viimeksi muokattu:
Minä en nyt ymmärrä miksi sonyn pitäs oma roadmappinsa kaikille kertoa? Eihän nii muutkaan yritykset tee.
 
Milloin Microsoft toimittaa ne työkalut pelintekijöille!!! Jälleen kerran tulee 12TF monsterille pataan PS5:ltä. Monta uutuuspeliä jo samalla kaavalla. Sony taisi tehdä paljonkin oikein kun suunnitteli konsolinsa rautaa eikä keskittynyt vain paperilukuihin :kahvi:




Ilmeisesti unohdettu toimittaa myös PS5 työkalut kun PC versio lataa nopeammin 0:57 kohdassa :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 354
Viestejä
4 741 715
Jäsenet
77 322
Uusin jäsen
Juvo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom