PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Jotenkin tuntuu että tää ketju on puolin ja toisin joku toivomusten tunkio, mihin porukka ne omat über toiveensa käy kippailemassa. No ei siinä, jatkakaa. :)
 
Juuh vastaavaa huhuilua (=toiveajattelua) oli jo viime vuonna ja mitenkäs kävikään?


Mikään ei viittaa siihen, että Microsoft olisi valmis luopumaan vuosittain miljardeja tuottavasta rahasammostaan. Joskus tuntuu, että ihmisillä unohtuu se tosiasia ettei yhtiöt ole meidän pelaajien ystäviä eikä yksikään päätös joka tehdään, tehdä nimenomaan meitä ajatellen. Kaiken taka-ajatuksena on tehdä rahaa pitkällä tähtäimellä.
Ei olisi mikään yllätys jos pakottavat game passin tilaajaksi halusit tai et. Mukava maksella 120€/vuosi jos haluaa pelata verkossa.
 
Ei olisi mikään yllätys jos pakottavat game passin tilaajaksi halusit tai et. Mukava maksella 120€/kk jos haluaa pelata verkossa.
On todennäköinen skenaario kyllä. Nettipelaamisesta maksaminen ei poistu, mutta Live Gold poistuu. Live Gold on kyllä nykyään sen verran kamala palvelu verrattuna esimerkiksi Sonyn vastaavaan, että on aika helppo nähdä tuon poistuvan. Iso vitsailun aihehan tuo on jo pitkään ollut pelaajen keskuudessa. Kirjaimellisesti maksat pelkästään nettipelaamisesta. Pelit ovat sen verran "euron alelaari-huttua" että olisi kiva tietää millä prosentilla ihmiset edes "claimaavat" näitä kirjastoonsa.

Tässä Live Goldin tämän kuun huikeat pelit. :D

 
Mukava maksella 120€/vuosi jos haluaa pelata verkossa.
Katselin, että psn plus maksais 8,95e/kk eli ihan samaa hintaluokkaa (107,4e). Mitä tohon sit sisältyy? On se mukava maksella tosiaan, jos halua pelata verkossa. Jaa, mutta.. skenaarioon liitty, että tolla 120e sais game passinki? Take my money MS.
 
Katselin, että psn plus maksais 8,95e/kk eli ihan samaa hintaluokkaa (107,4e). Mitä tohon sit sisältyy? On se mukava maksella tosiaan, jos halua pelata verkossa. Jaa, mutta.. skenaarioon liitty, että tolla 120e sais game passinki? Take my money MS.
PS Plus tarjoaa myös 20 laadukasta peliä kirjastoon nettipelaamisen lisäksi. Ai niin ja tosiaan ne 2-3 uutta peliä per kuukausi. Mielestäni huomattavasti parempi diili kuin Live Gold.

TXPEJsC3u8pLPAAJGISbjoGiqL7hkMzZdrB8p4E1.jpeg


Ensi kuussahan PS Plus päivittyy vielä entistä paremmaksi diiliksi kun Game Passiakin laajempi pelivalikoima saapuu palveluun pariin euron lisämaksulla. Kyllä siinä saa kuluttaja oikein kunnolla viihdykettä rahoilleen. :)
 
PS Plus tarjoaa myös 20 laadukasta peliä kirjastoon nettipelaamisen lisäksi. Ai niin ja tosiaan ne 2-3 uutta peliä per kuukausi. Mielestäni huomattavasti parempi diili kuin Live Gold.

TXPEJsC3u8pLPAAJGISbjoGiqL7hkMzZdrB8p4E1.jpeg


Ensi kuussahan PS Plus päivittyy vielä entistä paremmaksi diiliksi kun Game Passiakin laajempi pelivalikoima saapuu palveluun pariin euron lisämaksulla. Kyllä siinä saa kuluttaja oikein kunnolla viihdykettä rahoilleen. :)
Ok, mistäs toi on? En löydä mainintaa PlayStation®Plus | Kuukauden pelit, verkkomoninpeli, alennuksia ja muita etuja | PlayStation

e: + edelleen oli kyse, että 120e euroon olis yhistetty gold+game pass ja samaan aikaan dissattu kuinka moninpelistä saa maksaa 120e. En tiiä mistä moinen, mut siihen vastasin.
 
Ok, mistäs toi on? En löydä mainintaa PlayStation®Plus | Kuukauden pelit, verkkomoninpeli, alennuksia ja muita etuja | PlayStation

e: + edelleen oli kyse, että 120e euroon olis yhistetty gold+game pass ja samaan aikaan dissattu kuinka moninpelistä saa maksaa 120e. En tiiä mistä moinen, mut siihen vastasin.

Mun puolesta voitais myöntää kaikki itsellemme, että niin Game Pass kuin PS Plus kuukauden kuluttua tulee olemaan rahallisesti erinomainen palvelu kuluttajalle.
 

Mun puolesta voitais myöntää kaikki itsellemme, että niin Game Pass kuin PS Plus kuukauden kuluttua tulee olemaan rahallisesti erinomainen palvelu kuluttajalle.
Paitsi että edelleen ne Xbox 1st party-pelit tulee day 1 Game Passiin. Ja Game Passiin sisältyy myös EA Play ja huhujen mukaan piakkoin myös Ubisoft+. Ei noita voi oikein edes verrata toisiinsa.

Huomaa että Sonykin on lopulta tajunnut että mihin suuntaan markkinat on menossa, ja kirkuen ja sätkien yrittävät mukautua muuttuneeseen tilanteeseen. :kahvi:
 
Huomautus - jätä henkilökohtaisuudet pois keskustelusta
Paitsi että edelleen ne Xbox 1st party-pelit tulee day 1 Game Passiin. Ja Game Passiin sisältyy myös EA Play ja huhujen mukaan piakkoin myös Ubisoft+. Ei noita voi oikein edes verrata toisiinsa.

Huomaa että Sonykin on lopulta tajunnut että mihin suuntaan markkinat on menossa, ja kirkuen ja sätkien yrittävät mukautua muuttuneeseen tilanteeseen. :kahvi:
Miten viestisi liittyy mitenkään siihen mitä sanoin? Onko luetun ymmärtämisessäsi jotain vikaa vai lasketaanko vain lapsellisen käytöksen piikkiin tälläinen jatkuva väkisin vänkääminen? :hmm:

Luonnollisesti molemmat yhtiöt ottavat mallia toisistaan ja pyrkivät parantamaan toimintaansa. Kuluttajakin voittaa. Mikä tässä on ongelma? Tuskin sinultakaan oli pois, että Microsoftin studiot katselivat vierestä Sonyn suuntaan mitenkä videopelejä oikein kuuluu valmistaa? :coffee:
 
Miten viestisi liittyy mitenkään siihen mitä sanoin? Onko luetun ymmärtämisessäsi jotain vikaa vai lasketaanko vain lapsellisen käytöksen piikkiin tälläinen jatkuva väkisin vänkääminen? :hmm:

Luonnollisesti molemmat yhtiöt ottavat mallia toisistaan ja pyrkivät parantamaan toimintaansa. Kuluttajakin voittaa. Mikä tässä on ongelma? Tuskin sinultakaan oli pois, että Microsoftin studiot katselivat vierestä Sonyn suuntaan mitenkä videopelejä oikein kuuluu valmistaa? :coffee:
Aika luonnollistahan se on että kahta samanlaista palvelua vertaillaan toisiinsa. Eihän se kauhean reilu vertailu tosin ole, kun toisella palveluun sisältyy pian 25 studion 1st party-pelit ja tilauksen voi ketjuttaa jopa 36kk mittaiseksi naurettavan halvalla. :kahvi:

Eipä Xbox edelleenkään ole lähtenyt mukaan tähän press X to game 3rd person action adventure -genreen, vaan genre-portfolio on paljon kattavampi ja laajempi. Ja hyvä niin. :tup:
 
Eipä Xbox edelleenkään ole lähtenyt mukaan tähän press X to game 3rd person action adventure -genreen, vaan genre-portfolio on paljon kattavampi ja laajempi. Ja hyvä niin. :tup:
Eipäs nyt viitsitä leikkiä etteikö Xboxin pelitarjonta yleistettäessä koostu samalla tapaa joko räiskintäpeleistä tai autoilupeleistä. :rofl: Muutenkin huvittavaa kuinka "3rd person action adventurea" pidetään jonkinlaisena yksittäisenä genrenä? :D Tuohon samaan genreenhän menee vaikka Animal Crossings ja Elden Ring. Onko näillä peleillä paljon samaa? Jeps.
 
Onko Microsoft saanu tälle geniä vielä muuta ulos kuin yhden lentokonepelin jossa ei tarvi painaa nappeja ollenkaan että "pääsee maaliin"? Mitä nyt jotain gaas ripulia tietenkin...

Edelleen odotellaan sitä 1st party day-one tarjontaa sinne game passiin. On maistunut aika tasapaksulle vesiripulille tähän mennessä.
 
Onko Microsoft saanu tälle geniä vielä muuta ulos kuin yhden lentokonepelin jossa ei tarvi painaa nappeja ollenkaan että "pääsee maaliin"? Mitä nyt jotain gaas ripulia tietenkin...

Edelleen odotellaan sitä 1st party day-one tarjontaa sinne game passiin. On maistunut aika tasapaksulle vesiripulille tähän mennessä.
Eihän tästä oo kuin pari päivää kun viimeksi tuskailit. Ja vesiripulin juominen kannattaa lopettaa välittömästi.
 
Onko Microsoft saanu tälle geniä vielä muuta ulos kuin yhden lentokonepelin jossa ei tarvi painaa nappeja ollenkaan että "pääsee maaliin"? Mitä nyt jotain gaas ripulia...
Voit käydä lentokonepelin ketjussa kysymässä montako nappia pitää painaa: Ole hyvä.
Ei se Sonykaan montaa merkittävää current gen peliä ole ulostanut. Demons souls, Returnal ja Ratchet. Huikeat kolme. Ratchetistakin pian vuosi. Takkuaa aika pahasti Sonyn pelitarjonta. Crossgen-ripulia pukkaa. Directors cutteja ja remastereita on kyllä senkin edestä puskettu ulos. GT7 myös mukava gaas-peli.
Mahtaako MS mennä jo tänä vuonna ohi current gen tarjonnassa? Mikä edes on Sonyn seuraava PS5-exclu?
Niin ja Sony on puhellut laittavansa kymmenisen gaas-peliä ulos vuoteen 2026 mennessä: Sony plan to launch at least ten live service games by 2026
Että sellaista gaas-ripulia tällä kertaa.
 
Viimeksi muokattu:
Voit käydä lentokonepelin ketjussa kysymässä montako nappia pitää painaa: Ole hyvä.
Ei se Sonykaan montaa merkittävää current gen peliä ole ulostanut. Demons souls, Returnal ja Ratchet. Huikeat kolme. Ratchetistakin pian vuosi. Takkuaa aika pahasti Sonyn pelitarjonta. Crossgen-ripulia pukkaa. Directors cutteja ja remastereita on kyllä senkin edestä puskettu ulos. GT7 myös mukava gaas-peli.
Mahtaako MS mennä jo tänä vuonna ohi current gen tarjonnassa? Mikä edes on Sonyn seuraava PS5-exclu?
Niin ja Sony on puhellut laittavansa kymmenisen gaas-peliä ulos vuoteen 2026 mennessä: Sony plan to launch at least ten live service games by 2026
Että sellaista gaas-ripulia tällä kertaa.
Taitaa olla useampi paremmin perillä Xboxin tapahtumista kuin mitä omassa leirissä tapahtuu. Ilmeisesti Pleikka puolella ei myöskään vaan ole ollut mitään mielenkiintoista uutisoitavaa pitkiin aikoihin. Sitten paikkaillaan aukkoja muistelemalla 5 vuotta vanhoja saavutuksia...
 
Ilmeisesti jotain uusia playstation plus premium peliä

Palvelimelta on löydetty tähän mennessä kaikkiaan viiden pelin tiedot kansikuvituksineen. Paljastuneisiin peleihin kuuluvat kolme Bandai Namcon julkaisemaa peliä: PlayStation-pelit Tekken 2 ja Mr. Driller sekä PSP:lle julkaistu Ridge Racer 2. Näiden lisäksi paljastuneet pelit ovat alkuperäiselle PlayStationille julkaistut Worms-pelit Worms Armageddon ja Worms World Party.

 
Voit käydä lentokonepelin ketjussa kysymässä montako nappia pitää painaa: Ole hyvä.
Ei se Sonykaan montaa merkittävää current gen peliä ole ulostanut. Demons souls, Returnal ja Ratchet. Huikeat kolme. Ratchetistakin pian vuosi. Takkuaa aika pahasti Sonyn pelitarjonta. Crossgen-ripulia pukkaa. Directors cutteja ja remastereita on kyllä senkin edestä puskettu ulos. GT7 myös mukava gaas-peli.
Mahtaako MS mennä jo tänä vuonna ohi current gen tarjonnassa? Mikä edes on Sonyn seuraava PS5-exclu?
Niin ja Sony on puhellut laittavansa kymmenisen gaas-peliä ulos vuoteen 2026 mennessä: Sony plan to launch at least ten live service games by 2026
Että sellaista gaas-ripulia tällä kertaa.
Unohdit tuosta listasta tasohyppelypeli Astro Botin. :) Eli 4 current gen-peliä on ulkona jo. Se on kolme kertaa enemmän kuin Microsoftilla tähän mennessä. Kun ero on tuollainen niin en tiedä voidaanko ihan puhua, että Sonylla tuo puoli mättää.

On totta, että tällä hetkellä Sonylla on yllättävän vähän julkistettuja pelejä tiedossa. God of War Ragnarök käytännössä ainoa. Tarkoittaako tämä sitä ettei niitä pelejä pleikkarilla nähtäisi lisää vielä tämän tai ensi vuoden puolella? Ei tietenkään. Varmasti tulevan kesän Sonyn showcasessa esitellään iso liuta uusia videopelejä ja osa saa varmasti jo silloin julkaisupäivämäärän. Microsoftin suunnalta tiedämme käytännössä jokaiselta heidän studioltaan heidän seuraavan projektin, koska syystä tai toisesta ne julkistettiin reilusti normaalia aikaisemmin kuin yleensä. Haluttiinko tehdä selväksi, että "Xbox has no games"-meemi on historiaa? Tiedä häntä mutta outoa se silti oli. Rarekin esitteli seuraavan projektinsa pitkällä trailerilla vaikka koko studiolla ei ollut pienintäkään aavistusta minkälainen tai minkä genren peli se tulee olemaan. Itse asiassa projekti oli vielä ihan konseptivaiheessa kun se esiteltiin. Kuten sanoin, outoa.

Sonyn suunnalta taas emme tiedä mitä esimerkiksi Naughty Dog, Sony Santa Monican Cory Barlogin tiimi, Sucker Punch, Bluepoint, Housemarque tai Bend seuraavaksi puuhailee. Näistä projekteista kuulemme varmasti pian jolloin pleikkarinkin kalenteri alkaa olemaan ihan yhtä täyteen bookattua kuin mitä se Xboxilla on tällä hetkellä tuleville vuosille. Niin ja eikä unohdeta niitä lukuisai 3rd party sopimuksia mitä Sonylla on. Kyllä sitä pelattavaa riittää yllin kyllin pleikkarillakin. :)
 
Onhan tämä Playstation vs. Xbox -vääntö aika huvittavaa. Käytännöllisempi lähtökohta on omistaa kaikki (henkilökohtaisesti Nintendon hankinta vielä saa odottaa seuraavaa sukupolvea) ja pelata sitten vähiten huonoa vaihtoehtoa. Ei tarvitse sitoutua yhteen ekosysteemiin. Tulee toki mieluiten ostokset keskitettyä Steamiin ja PS Storeen, mutta muissakin palveluissa pelejä on hankittuna ja tulee pelattua. Game Pass ja PS+ -tilauksetkin on vielä, mutta PS+ taitaa jäädä jossain vaiheessa pois.

Mitä exclusive-peleihin tulee, niin Xboxin exclusive-pelit on kyllä aika surullisia esityksiä, jos niitä ylipäätään nykyään on. Toki löytyy pelejä, joita ei ole esim. Playstationille, mutta harvoin ne eksklusiivisesti pelkälle Xboxille tai Microsoftin palvelun kautta julkaistaan. Playstation on tuohon exclusive-puoleen selvästi enemmän panostanut, mutta PS5:n aikana niitä on tullut vasta hyvin vähän (tänä vuonna Horizon Forbidden West ja Gran Turismo 7?). Ehkä niitä nähdään taas runsaammin covid-19:n ja komponenttipulan aiheuttamien ongelmien poistuttua. Ovat toki pitkäkestoisia ja äärimmäisen kalliita AAAA-tuotantoja.

Game Pass vaikuttaa huomattavasti paremmalta palvelulta nyt ja tulevaisuudessa Microsoftin omistamien pelistudioiden 1st day -julkaisujen vuoksi. Muitakin ison rahan pelejä ilmestyy ajoittain. Olen pelannut kymmeniä pelejä Game Passin kautta, joista vain osa olisi muutoin tullut pelattua. Valitettavasti tällä hetkellä näissäkin julkaisuissa suuri osa on myöhässä, mutta vuoden lopussa pitäisi tulla mm. yksi vuosikymmenen odotetuimmista peleistä (Starfield 11.11.2022) suoraan julkaisussa Game Passiin.

Toki tuo Microsoftin ja Sonyn pelistudioiden omistuksien hankkimiskilpailu herättää myös kysymyksiä pelialan tulevaisuudesta. Eikä ole mielestäni itsestään selvää, että olisi kuluttajankaan kannalta hyvä asia, että suuri osa isoista pelistudioista on saman yrityksen alla. Onneksi kuitenkin indie-puolelta tulee jatkuvasti aina vain hienompia julkaisuja.

Niin ja se seuraava iso PS-exclusive-peli on todennäköisesti God of War: Ragnarök tai Spider-Man 2 (lupailtu 2023 julkaisua). Toki on tulossa Playstation/PC-pelejä, joita ei tule (heti) Xboxille, kuten Forspoken (julkaisu tämän hetken tiedon mukaan 11.10.2022). Tasapuolisuuden nimissä Game Passillekin vielä toinen peli Starfieldin lisäksi mainittava - S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl (piti tulla jo nyt keväällä, mutta tällä hetkellä julkaisuksi luvattu 8.12.2022).
 
Jaksanpa sanoa näin aamutuimaan ainoastaan sen, että niin pitkään kun Microsoftilla ei ole kaikista panostuksistaan huolimatta Sonyn kärkistudioiden kaltaisia studioita ja pelejä hallussaan, niin tuntuu hyvin toissijaiselta itselleni lähteä stressaamaan niitä asioita mitä Xbox kenties tekee paremmin. Pääasia että Sony tarjoaa edelleen loistavaa viihdettä rahojani vastaan. Aivan sama jos Pirkan juustoa saisi halvemmalla kaupasta. Ostan silti jatkossakin sitä Valion juustoa.

Olen ennenkin monessa asiassa elämässäni tottunut maksamaan jonkin verran enemmän laadusta eikä se nytkään videopelien kanssa ole mikään ongelma. Maksan itse henkilökohtaisesti mieluummin vaikka 100 euroa pelatakseni uutta God of Waria kuin käytännössä yhtäkään Xboxin first party peliä "ilmaiseksi" Game Passissa. Eikä kyse ole siitä, että Xboxin tarjonta olisi mitenkään surkeaa kuraa johon en voisi koskea pitkällä tikullakaan.
Ongelma on siinä, että et näe metsää puilta. Miksi Sony on ainoa joka on nostanut 1st party-peliensä hintaa? Miksi Sony on ainoa joka on rajannut digipelien oston omaan storeensa? Miksi Sony on ainoa joka nappaa lisämaksun välistä kun PS4-pelin päivittää PS5-versioksi? Kaikki nämä ja monet muut samankaltaiset asiat on tapahtuneet lyhyen ajan sisällä.

Siksi, koska Sony pyrkii tällä hetkellä maksimoimaan lyhyen ajan voittomarginaalinsa kuluttajien kustannuksella. Miksi? Tässä vastaus:

The drive for profits isn't to provide larger dividends, its to fuel growth so that they either reach a size where they're big enough to compete against Microsoft/Amazon/Google/Disney/etc. or big enough to where the various divisions when sold out will reap massive returns.

They're going to nickel and dime customers for every last bit they can squeeze and sell it to the loyalists as "needed for growth" when that growth is so that when they sell the SCE group to Amazon/Google/etc. its for >$100B on its own and when they sell the Sony pictures group to Disney its for $50-$70B and when they sell Sony Music to Apple its for $20B, returning $200-$250B on a company with a current market cap of $110B.

Monetize everything, maximize margins on customers, re-invest in high return acquisitions, and inflate the corporate valuation. Then when you sell out its for maximum shareholder return and big fat corpo bonuses/golden parachutes.

They were on top basically out of the gate last generation and never looked back. Microsoft is more competitive today than they were the entire PS4/XB1 cycle.

What has changed is the interest the top ~5-10 largest companies in the world are paying to video games. Microsoft has a real foot in the door, but the other Trillion dollar companies aren't going to just fiddle about with their streaming services forever and never commit.

I've said it before on here and I'm sure I'll end up saying it again: Sony's primary care right now is taking short term profits. They're looking to pump up short term revenues across all divisions, especially their biggest money maker. That is the role Jim Ryan there to fill.

Either they reap the rewards and other segments win enough to make Sony able to stand against the biggest companies in the world across all their major pillars or they pump the share price before needing to sell out those various pillars to the highest bidder(s).

It would take massive customer pushback for Sony to not take the short term return option on literally every choice put in front of them currently.

Sony ei pysty kasvamaan Googlen/Applen/Microsoftin/Disneyn ym. kokoiseksi koskaan, joten lopputulemana on sitten tuo toinen vaihtoehto. :kahvi: Ja tähän lopputulemaan viittasi myös Michael Pachter ennustamalla, että Sony Playstationia ei ole enää olemassa 10v kuluttua. Todennäköisempi on Disney Playstation tai muu vastaava merger.
 
Ongelma on siinä, että et näe metsää puilta. Miksi Sony on ainoa joka on nostanut 1st party-peliensä hintaa? Miksi Sony on ainoa joka on rajannut digipelien oston omaan storeensa? Miksi Sony on ainoa joka nappaa lisämaksun välistä kun PS4-pelin päivittää PS5-versioksi? Kaikki nämä ja monet muut samankaltaiset asiat on tapahtuneet lyhyen ajan sisällä.

Siksi, koska Sony pyrkii tällä hetkellä maksimoimaan lyhyen ajan voittomarginaalinsa kuluttajien kustannuksella. Miksi? Tässä vastaus:



Sony ei pysty kasvamaan Googlen/Applen/Microsoftin/Disneyn ym. kokoiseksi koskaan, joten lopputulemana on sitten tuo toinen vaihtoehto. :kahvi: Ja tähän lopputulemaan viittasi myös Michael Pachter ennustamalla, että Sony Playstationia ei ole enää olemassa 10v kuluttua. Todennäköisempi on Disney Playstation tai muu vastaava merger.
Hyi helv... Pikkusen brutaalia meininkiä. For the Players! Kelatkaa mikä kyrpä jätkä tuo Jim Ryan on todellisuudessa. Ruma naamari päässä äijällä. Toivottavasti ihmiset heräisi...

Katotaan niin 5 vuoden päästä ihmiset maksaa peleistä 150e ja pelejä mainostetaan AAAAA-peleinä jotka tehdään entistä pienemmällä budjetilla, kunnes suoritetaan loppusurvaisu
 
Viimeksi muokattu:
Ongelma on siinä, että et näe metsää puilta. Miksi Sony on ainoa joka on nostanut 1st party-peliensä hintaa? Miksi Sony on ainoa joka on rajannut digipelien oston omaan storeensa? Miksi Sony on ainoa joka nappaa lisämaksun välistä kun PS4-pelin päivittää PS5-versioksi? Kaikki nämä ja monet muut samankaltaiset asiat on tapahtuneet lyhyen ajan sisällä.

Siksi, koska Sony pyrkii tällä hetkellä maksimoimaan lyhyen ajan voittomarginaalinsa kuluttajien kustannuksella. Miksi? Tässä vastaus:



Sony ei pysty kasvamaan Googlen/Applen/Microsoftin/Disneyn ym. kokoiseksi koskaan, joten lopputulemana on sitten tuo toinen vaihtoehto. :kahvi: Ja tähän lopputulemaan viittasi myös Michael Pachter ennustamalla, että Sony Playstationia ei ole enää olemassa 10v kuluttua. Todennäköisempi on Disney Playstation tai muu vastaava merger.
Että sellaista taas tänään... tee meille kaikille palvelus äläkä ikinä muutu. Ihan mieletöntä fan fictionia. :rofl:

Olisi kieltämättä mielenkiintoista nähdä mitenkä oikosulkuun ihmiset menisivät, kun Microsoft ostaisi Sonyn. Siinä kyllä illuusiot murtuisi monelta ja Phil-sedän julisteet revittäisiin seiniltä.
 
Viimeksi muokattu:
Että sellaista taas tänään... tee meille kaikille palvelus äläkä ikinä muutu. Ihan mieletöntä fan fictionia. :rofl:

Olisi kieltämättä mielenkiintoista nähdä mitenkä oikosulkuun ihmiset menisivät, kun Microsoft ostaisi Sonyn. Siinä kyllä illuusiot murtuisi monelta ja Phil-sedän julisteet revittäisiin seiniltä.
Tarkoititko Jim-setää?
Siinä voisi Pleikkarit lennellä ja Jimbon julisteet revittäisi alas. :lol:

Mielenkiinnolla odotan mitä Jimbo on keksinyt pelaajia varten seuraavassa State of Playssa...

Köh...
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiinnolla odotan mitä Jimbo on keksinyt pelaajia varten seuraavassa State of Playssa...

Köh...

Aikahan sen näyttää! Varmasti jotain pelimaailmaa järisyttävää kuullaan niin kuin tähänkin mennessä on ollut tapana, etenkin jos nyt puhutaan näistä hieman isommista "showcaseista" eikä pelkästään State of Playsta.

Siellähän tosiaan Xbox on jo oman showcasen julkistanut.




Mutta mitä ihmettä?! Reilut 30K tykkäystä ainoastaan jo muutaman päivän vanhaan twiittiin? Missä hype? Eikö Xboxin suosio olekaan noussut niin kuin täällä on puhuttu? Sonynhan ei tarvitse kuin pieraista sosiaaliseen mediaan niin saa tuon verran huomiota mitä Xbox isoimmilla uutisillaan.




Hieman on Xboxilla vielä matkaa tälläisiin numeroihin. Eikä näillä sinänsä ole väliä, kertoo ainoastaan siitä kuinka paljon enemmän ihmiset arvostavat pleikkarin pelituotantoa verrattuna Xboxin. :tup:
 
Aikahan sen näyttää! Varmasti jotain pelimaailmaa järisyttävää kuullaan niin kuin tähänkin mennessä on ollut tapana, etenkin jos nyt puhutaan näistä hieman isommista "showcaseista" eikä pelkästään State of Playsta.

Siellähän tosiaan Xbox on jo oman showcasen julkistanut.




Mutta mitä ihmettä?! Reilut 30K tykkäystä ainoastaan jo muutaman päivän vanhaan twiittiin? Missä hype? Eikö Xboxin suosio olekaan noussut niin kuin täällä on puhuttu? Sonynhan ei tarvitse kuin pieraista sosiaaliseen mediaan niin saa tuon verran huomiota mitä Xbox isoimmilla uutisillaan.




Hieman on Xboxilla vielä matkaa tälläisiin numeroihin. Eikä näillä sinänsä ole väliä, kertoo ainoastaan siitä kuinka paljon enemmän ihmiset arvostavat pleikkarin pelituotantoa verrattuna Xboxin. :tup:


Kun kerta numeroista tykkäät, ei kovin montaa ihmistä kiinnosta Horizon Forbidden Westin cinemaattinen elämys 700 katsojan kokonaismäärällä Twitchissä.

Halo: Infinitellä sen sijaan on 93 000 tuhatta katsojaa.

 
Mutta mitä ihmettä?! Reilut 30K tykkäystä ainoastaan jo muutaman päivän vanhaan twiittiin? Missä hype? Eikö Xboxin suosio olekaan noussut niin kuin täällä on puhuttu? Sonynhan ei tarvitse kuin pieraista sosiaaliseen mediaan niin saa tuon verran huomiota mitä Xbox isoimmilla uutisillaan.

Hieman on Xboxilla vielä matkaa tälläisiin numeroihin. Eikä näillä sinänsä ole väliä, kertoo ainoastaan siitä kuinka paljon enemmän ihmiset arvostavat pleikkarin pelituotantoa verrattuna Xboxin. :tup:
Ai PS5-julkistaminen oli pelkkä pieru sosiaaliseen mediaan? :lol: Enkä nyt tiedä kuinka paljon jotkut some-tykkäykset kertovat arvostuksesta. Mielestäni ei juurikaan. Kävin nyt kuitenkin tykkäämässä Xboxin twiiteistä, arvostan.
 
Onko Xbox muuten hyödyntänyt VRR:ää muutoin, kuin kampittanut tearingia ja fps droppeja? Onko peleihin tullut mahdollisuutta pelata ilman fps lukkoja?

Testasin pleikkarilla rajoittamatonta fps:ssää Spider manissä "Performance" modella tämän VRR- päivityksen jälkeen ja yllätyin erittäin positiivisesti. Pisteet Insomniac:lle, kun toivat tämän kaikille PS5:n peleilleen.

 
Viimeksi muokattu:
Onko Xbox muuten hyödyntänyt VRR:ää muutoin, kuin kampittanut tearingia ja fps droppeja? Onko peleihin tullut mahdollisuutta pelata ilman fps lukkoja?

Testasin pleikkarilla rajoittamatonta fps:ssää Spider manissä "Performance" modella tämän VRR- päivityksen jälkeen ja yllätyin erittäin positiivisesti. Pisteet Insomniac:lle, kun toivat tämän kaikille PS5:n peleilleen.




Jännä juttu kun VRR on tähän asti ollut kuulemma täysin paska ja tarpeeton ominaisuus, mutta nyt kun piiitkän odottelun jälkeen VRR toimii myös PS5:llä, niin porukka havahtuu että tämähän on aika jees homma. :whistling:
 


Jännä juttu kun VRR on tähän asti ollut kuulemma täysin paska ja tarpeeton ominaisuus, mutta nyt kun piiitkän odottelun jälkeen VRR toimii myös PS5:llä, niin porukka havahtuu että tämähän on aika jees homma. :whistling:

En tiedä kuka sellaista soopaa on mennyt väittämään + tämä oli ihan rehellinen kysymys, kun en löytänyt nopealla haulla asiasta oikein tietoa...
 
En tiedä kuka sellaista soopaa on mennyt väittämään + tämä oli ihan rehellinen kysymys, kun en löytänyt nopealla haulla asiasta oikein tietoa...

Oon joskus lukenut juttua että playstation ei tarvitse VRR koska sillä pelit pyörii tasaisemmin :poop:

Muutamat hullut oli niin innoissaan ps4 menestyksestä, että tietämättään samalla ampuivat itseään jalkaan toistuvasti.
 


Jännä juttu kun VRR on tähän asti ollut kuulemma täysin paska ja tarpeeton ominaisuus, mutta nyt kun piiitkän odottelun jälkeen VRR toimii myös PS5:llä, niin porukka havahtuu että tämähän on aika jees homma. :whistling:

Voitko laittaa postauksia jossa noin on sanottu? Vai oliko tää itse keskitty tarina taas kerran?
 
Voitko laittaa postauksia jossa noin on sanottu? Vai oliko tää itse keskitty tarina taas kerran?
Tiedät kyllä tasan tarkkaan mistä on kyse :D

Eikai siinä, jos ei "jalat vielä ole tarpeeksi riekaleina omien jalkojen ampumisen" johdosta niin kyllähän näitä keskusteluja voidaan toki jatkaa...
 
Tiedät kyllä tasan tarkkaan mistä on kyse :D

Eikai siinä, jos ei "jalat vielä ole tarpeeksi riekaleina omien jalkojen ampumisen" johdosta niin kyllähän näitä keskusteluja voidaan toki jatkaa...
Niin siis "VRR on kuulemma ollut täysin paska ja tarpeeton ominaisuus" niin kenen tai keiden mielestä? Liittyykö tähän ketjuun vai mistä tässä puhutaan?

PC:llähän gsync/freesync on ollut normi juttua jo vuosikaudet ja se nyt on tullut konsoleillekkin.
 
Oon joskus lukenut juttua että playstation ei tarvitse VRR koska sillä pelit pyörii tasaisemmin :poop:

Muutamat hullut oli niin innoissaan ps4 menestyksestä, että tietämättään samalla ampuivat itseään jalkaan toistuvasti.
Tainnut olla vain ko. tekniikka näille henkilöille vierasta, ei kannata yleistää.

PC:llähn pelit pyörivät kaikista parhaiten, ja silti VRR on hyödyllinen.
 
Niin siis "VRR on kuulemma ollut täysin paska ja tarpeeton ominaisuus" niin kenen tai keiden mielestä? Liittyykö tähän ketjuun vai mistä tässä puhutaan?

PC:llähän gsync/freesync on ollut normi juttua jo vuosikaudet ja se nyt on tullut konsoleillekkin.
Tässä ketjussahan se tais olla jossain välissä kun näin tais pleikkarin kannattajat huudella. Ettimään en kyllä jaksa alkaa niitä viestejä. :)
 
Voitko laittaa postauksia jossa noin on sanottu? Vai oliko tää itse keskitty tarina taas kerran?
Meinasitko ihan aikuisten oikeasti että olen tallentanut jokaisen viestin jossa Xboxin VRR-tukea dissataan? :rofl2:

Sehän lämmittääkin sitä promillea, joka sattuu omistamaan VRR-näytön. Muut saavat kärsiä pelin epätasaisesta ruudunpäivityksestä. Kyseisessä pelissä on rumat graffat vaikka pyörisi sen 60 fps @ 4K. Sinusta on vissiin mukava pelata moninpelejä vaihtelevalla input lagilla? No toisaalta pelaahan jotkut tyytyväisenä mobiiliyhteydellä ja wifilläkin.
Oliko nyt niin, että jokaisella on VRR televisio?
Näyttää Cyberpunk pyörivän 60fps melko hyvin PS5:lla, joten VRR:lle ei juuri ole käyttöä suurimmalle osalle käyttäjistä. Aika harvalla on telkkari jossa on sekä VRR että suurempi kuin 60fps tuki. Xboksilla näyttäisi olevan hyvinkin tarpeellinen ominaisuus, kun fps ei pääse samalla tasolle PS5:sen kanssa.
Tarpeeton VRR, ei kenelläkään ole VRR-telkkaria, VRR-telkkari on kallis, miksi pitää olla VRR, tyhmä VRR...

Käytä foorumin haku-toimintoa ja etsi itse lisää. :kahvi: Toivottavasti VRR-ahdistus alkaa nyt hellittää, kun se löytyy vihdoin pleikkariltakin.
 
Mitkäs kaikki pelit on Xboxilla on saaneet tuon "unlock framerate moden", kun tuossa Dying light 2:seen liittyvässä twiitissä mainittiin että: "More games should embrace VRR and offer optional unlocked frame rate modes."?

Lähinnä kiinnostaa, että kuinka hyvin pelikehittäjät ovat lähteneet tähän mukaan ja koska Xboxista VRR on löytynyt jo pidempään.

Samaa mieltä kyllä olen, eli kaikkien pelien pitäisi alkaa tarjoamaan ko. modea. Enemmän mistä valita, eikä pelkästään (yleensä) valintaa 30 ja 60 fps:n väliltä.
 
Viimeksi muokattu:
Meinasitko ihan aikuisten oikeasti että olen tallentanut jokaisen viestin jossa Xboxin VRR-tukea dissataan? :rofl2:




Tarpeeton VRR, ei kenelläkään ole VRR-telkkaria, VRR-telkkari on kallis, miksi pitää olla VRR, tyhmä VRR...

Käytä foorumin haku-toimintoa ja etsi itse lisää. :kahvi: Toivottavasti VRR-ahdistus alkaa nyt hellittää, kun se löytyy vihdoin pleikkariltakin.
Eikös noissa nimenomaan kehuta että ominaisuus on hyvä ja suorastaan lähes pakollinen xboxilla ku FPS tippuu milloin missäkin pleissä.
 
Meinasitko ihan aikuisten oikeasti että olen tallentanut jokaisen viestin jossa Xboxin VRR-tukea dissataan? :rofl2:




Tarpeeton VRR, ei kenelläkään ole VRR-telkkaria, VRR-telkkari on kallis, miksi pitää olla VRR, tyhmä VRR...

Käytä foorumin haku-toimintoa ja etsi itse lisää. :kahvi: Toivottavasti VRR-ahdistus alkaa nyt hellittää, kun se löytyy vihdoin pleikkariltakin.

Huoh, melkoisen vahvaa tarkoituksellista väärinymmärtämistä liikenteessä jälleen. Kyllä minä ainakin pelaan edelleen mieluiten pelini tasaisella ruudunpäivityksellä huolimatta pleikkarin VRR-tuesta ihan jo input lagin tasaisuuden vuoksi.

Kun kerta numeroista tykkäät, ei kovin montaa ihmistä kiinnosta Horizon Forbidden Westin cinemaattinen elämys 700 katsojan kokonaismäärällä Twitchissä.

Halo: Infinitellä sen sijaan on 93 000 tuhatta katsojaa.


Mielenkiintoista valikoida ajankohta tarkasteluun juuri silloin, kun Halo Infinitellä on menossa HCS-turnaus. :) Normiluvut pyörivätkin siellä parin tonnin paikkeilla. Muutenkaan en näe järkevänä vertailla yksinpelin ja moninpelin katsojalukuja, mutta eipä näissä ketjun väittelyissä ole pitkään aikaan ollut päätä eikä häntää.
 
Viimeksi muokattu:
Huoh, melkoisen vahvaa tarkoituksellista väärinymmärtämistä liikenteessä jälleen. Kyllä minä ainakin pelaan edelleen mieluiten pelini tasaisella ruudunpäivityksellä huolimatta pleikkarin VRR-tuesta ihan jo input lagin tasaisuuden vuoksi.



Mielenkiintoista valikoida ajankohta tarkasteluun juuri silloin, kun Halo Infinitellä on menossa HCS-turnaus. :) Normiluvut pyörivätkin siellä parin tonnin paikkeilla. Muutenkaan en näe järkevänä vertailla yksinpelin ja moninpelin katsojalukuja, mutta eipä näissä ketjun väittelyissä ole pitkään aikaan ollut päätä eikä häntää.
No miltä se tuntuu olla vapaaehtoisena osallistujana Twitch-katsojamäärä & Twitter-tykkäys väittelyssä?
En jaksanut odottaa seuraavaan päivään katsojalukujen balansoitumista, hyvä että korjasit virheeni.
 
Huoh, melkoisen vahvaa tarkoituksellista väärinymmärtämistä liikenteessä jälleen. Kyllä minä ainakin pelaan edelleen mieluiten pelini tasaisella ruudunpäivityksellä huolimatta pleikkarin VRR-tuesta ihan jo input lagin tasaisuuden vuoksi.
Jännä juttu kun tuollaisesta asiasta pitää joidenkin edes väitellä. Parempi ruudunpäivitys on parempi juttu oli VRR tai ei. Yhä edelleen VRR laitteet ovat pienessä marginaalissa joten sillä parhaalla pyörimisen tasolla on erityisen paljon merkitystä.
Mihinhän muuten vihreät aikoo jatkossa turvautua selityksissään kun nyt Sonyn puolellakin on se VRR :D Tähän saakka pelin pyöriminen on voinut olla mitä tahansa ala-arvoista ripulia mutta VRR pelastaa kaiken :think:
 
  • Tykkää
Reactions: M_M
Tarpeeton VRR, ei kenelläkään ole VRR-telkkaria, VRR-telkkari on kallis, miksi pitää olla VRR, tyhmä VRR...
No oliko tuo Cyberpunk jotenkin huono esimerkki, se pyörii 60fps tasaisesti, joten VRR hyödyttää vain jos sinulla on telkkari jossa on VRR ja yli 60fps tuki. Mielelläni näkisin jotain dataa kuinka monta prosenttia PS5 pelaajista omistaa tuollaisen telkkarin. Heille siitä toki on hyötyä, muille ei. Mutta paljonko heitä on verrattuna muihin. Tulevaisuudessa VRR:stä on varmasti enemmän hyötyä kun ihmiset ostelee enemmän uusia telkkareita, joissa tuollainen tuki on. VRR oli tuolloin koko ajan tulossa, joten kyse ei ollut siitä että koko ominaisuus on turha, vaan siitä että sillä hetkellä sille on hyvin vähän käyttöä eikä haittaa vaikka se tulee joskus myöhemmin.
 
No oliko tuo Cyberpunk jotenkin huono esimerkki, se pyörii 60fps tasaisesti, joten VRR hyödyttää vain jos sinulla on telkkari jossa on VRR ja yli 60fps tuki. Mielelläni näkisin jotain dataa kuinka monta prosenttia PS5 pelaajista omistaa tuollaisen telkkarin. Heille siitä toki on hyötyä, muille ei. Mutta paljonko heitä on verrattuna muihin. Tulevaisuudessa VRR:stä on varmasti enemmän hyötyä kun ihmiset ostelee enemmän uusia telkkareita, joissa tuollainen tuki on. VRR oli tuolloin koko ajan tulossa, joten kyse ei ollut siitä että koko ominaisuus on turha, vaan siitä että sillä hetkellä sille on hyvin vähän käyttöä eikä haittaa vaikka se tulee joskus myöhemmin.
VRR-tuki on ollut Xbox-konsoleissa jo Xbox One X- ja One S-malleista lähtien ja luonnollisesti myös Series-konsoleissa jo julkaisusta lähtien. Se, että Sony ei ole saanut moista perustoimintoa lisättyä omaan konsoliinsa tai televisioihinsa ennen kuin nyt, ei tarkoita etteikö sitä yhä useampi jo hyödynnä. PC-maailmassahan tämä on ihan peruskauraa ollut jo vuosia.

Tämä on vähän sama asia kun dissaisit vaikka jotain 8K-tukea, jolla juuri nyt et itse välttämättä tee mitään, mutta lisäämällä 8K-tuen futureprooffaat oman laitteesi vuosiksi eteenpäin.
 
Tämä on vähän sama asia kun dissaisit vaikka jotain 8K-tukea, jolla juuri nyt et itse välttämättä tee mitään, mutta lisäämällä 8K-tuen futureprooffaat oman laitteesi vuosiksi eteenpäin.
Mutta onko sillä väliä tuleeko se 8K tuki nyt vai vaikka loppuvuodesta? Tässä hetkessä toimivaa 8K tukea kaipaamaan jäivät... ja... Tässä oli se pointti.

PC on ihan eri maailma. Siellä Gsyncit, Freesyncit jne ovat olleet peruskauraa jo pitkään näyttöpuolella, samoin tuki korkeille ruudunpäivitysnopeuksille. Siinä vaiheessa kun VRR tuki ja yli 60fps tuki televisiossa on yhtä peruskauraa kuin monitoreissa vastaavat nykyään, niin siitä on jo enemmän hyötyä. Viime vuonna oli jo useampi malli jossa tuki on, joten sieltä se on tulossa, paljon myöhempään kuin PC-monitoreissa.

Saiko Xbox jotain oikeaa etua siitä että VRR tuli pleikkariin myöhemmin kuin boksille?
 
No miltä se tuntuu olla vapaaehtoisena osallistujana Twitch-katsojamäärä & Twitter-tykkäys väittelyssä?
En jaksanut odottaa seuraavaan päivään katsojalukujen balansoitumista, hyvä että korjasit virheeni.

Mitä haet metakeskustelullasi?

PC on ihan eri maailma. Siellä Gsyncit, Freesyncit jne ovat olleet peruskauraa jo pitkään näyttöpuolella, samoin tuki korkeille ruudunpäivitysnopeuksille. Siinä vaiheessa kun VRR tuki ja yli 60fps tuki televisiossa on yhtä peruskauraa kuin monitoreissa vastaavat nykyään, niin siitä on jo enemmän hyötyä. Viime vuonna oli jo useampi malli jossa tuki on, joten sieltä se on tulossa, paljon myöhempään kuin PC-monitoreissa.

Jep, PC-maailman VRR-yhteensopivien näyttöjen määrän rinnastaminen VRR-toimintoa tukevien telkkareiden määrään on todella ontuva argumentti, kun näitä jälkimmäisenä mainittuja on ollut saatavilla vasta HDMI 2.1 standardin yleistymisen myötä.
 
En tiedä miksi, mutta en ainakaan ite oo huomannu mitään eroa onko gsync tai freesync päällä vai ei. Voi toki johtua siitä, kun peleissä aina hakee ne asetukset jolla saa vähintään sen 70-80 fps.
Ja kuvan repeilyä ollut viimeksi silloin kun on ollut 60Hz näyttö, eli siitä on aikaa kauan aikaa.
 
En tiedä miksi, mutta en ainakaan ite oo huomannu mitään eroa onko gsync tai freesync päällä vai ei. Voi toki johtua siitä, kun peleissä aina hakee ne asetukset jolla saa vähintään sen 70-80 fps.
Ja kuvan repeilyä ollut viimeksi silloin kun on ollut 60Hz näyttö, eli siitä on aikaa kauan aikaa.
Toiset on herkempiä. Ja toisaalta eihän se nyt sitä tarkoita vaikka ei ole locked 60/120/144 se pelin framerate, että se olisi jotenki käsittämätöntä paskaa se kuva. Sen ehkä huomaa tai ehkä ei. GSYNC/FreeSync/VRR poistaa ne viimeisetkin pienet rosot mitä ehkä näkee tai ei näe. Täytyy sanoa että tearing pitää olla tosi rankkaa ja keskellä ruutua että sitä yleisesti edes huomataan. Itse pyrin myös pitämään peleissä frameratet siellä 100+ niin ei sitä aina edes muista että on laittanut Gsyncin pois kun on tullut leikittyä BFI:llä.
 
Aikaisemmin näytti tosi pahalta jos peli pyörii vaan 60 fps suurimman osan ajasta, mutta välillä tippuu jonnekin 40-50 fps välille. Nyt Gsyncillä tuo ei häiritse läheskään yhtä paljon. Pikku droppi ei haittaa yhtään kun ei repeile samalla. Tosin nykyään kun DLSS on käyttökelpoinen, niin yli jatkuva 60fps ei ole juurikaan ongelma saavuttaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 387
Viestejä
4 493 847
Jäsenet
74 199
Uusin jäsen
trajanie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom