Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei olisi mikään yllätys jos pakottavat game passin tilaajaksi halusit tai et. Mukava maksella 120€/vuosi jos haluaa pelata verkossa.Juuh vastaavaa huhuilua (=toiveajattelua) oli jo viime vuonna ja mitenkäs kävikään?
Microsoft is increasing the price of Xbox Live Gold
This is the first Xbox Live Gold price increase in years.www.theverge.com
Mikään ei viittaa siihen, että Microsoft olisi valmis luopumaan vuosittain miljardeja tuottavasta rahasammostaan. Joskus tuntuu, että ihmisillä unohtuu se tosiasia ettei yhtiöt ole meidän pelaajien ystäviä eikä yksikään päätös joka tehdään, tehdä nimenomaan meitä ajatellen. Kaiken taka-ajatuksena on tehdä rahaa pitkällä tähtäimellä.
On todennäköinen skenaario kyllä. Nettipelaamisesta maksaminen ei poistu, mutta Live Gold poistuu. Live Gold on kyllä nykyään sen verran kamala palvelu verrattuna esimerkiksi Sonyn vastaavaan, että on aika helppo nähdä tuon poistuvan. Iso vitsailun aihehan tuo on jo pitkään ollut pelaajen keskuudessa. Kirjaimellisesti maksat pelkästään nettipelaamisesta. Pelit ovat sen verran "euron alelaari-huttua" että olisi kiva tietää millä prosentilla ihmiset edes "claimaavat" näitä kirjastoonsa.Ei olisi mikään yllätys jos pakottavat game passin tilaajaksi halusit tai et. Mukava maksella 120€/kk jos haluaa pelata verkossa.
Katselin, että psn plus maksais 8,95e/kk eli ihan samaa hintaluokkaa (107,4e). Mitä tohon sit sisältyy? On se mukava maksella tosiaan, jos halua pelata verkossa. Jaa, mutta.. skenaarioon liitty, että tolla 120e sais game passinki? Take my money MS.Mukava maksella 120€/vuosi jos haluaa pelata verkossa.
PS Plus tarjoaa myös 20 laadukasta peliä kirjastoon nettipelaamisen lisäksi. Ai niin ja tosiaan ne 2-3 uutta peliä per kuukausi. Mielestäni huomattavasti parempi diili kuin Live Gold.Katselin, että psn plus maksais 8,95e/kk eli ihan samaa hintaluokkaa (107,4e). Mitä tohon sit sisältyy? On se mukava maksella tosiaan, jos halua pelata verkossa. Jaa, mutta.. skenaarioon liitty, että tolla 120e sais game passinki? Take my money MS.
Ok, mistäs toi on? En löydä mainintaa PlayStation®Plus | Kuukauden pelit, verkkomoninpeli, alennuksia ja muita etuja | PlayStationPS Plus tarjoaa myös 20 laadukasta peliä kirjastoon nettipelaamisen lisäksi. Ai niin ja tosiaan ne 2-3 uutta peliä per kuukausi. Mielestäni huomattavasti parempi diili kuin Live Gold.
Ensi kuussahan PS Plus päivittyy vielä entistä paremmaksi diiliksi kun Game Passiakin laajempi pelivalikoima saapuu palveluun pariin euron lisämaksulla. Kyllä siinä saa kuluttaja oikein kunnolla viihdykettä rahoilleen.
Ok, mistäs toi on? En löydä mainintaa PlayStation®Plus | Kuukauden pelit, verkkomoninpeli, alennuksia ja muita etuja | PlayStation
e: + edelleen oli kyse, että 120e euroon olis yhistetty gold+game pass ja samaan aikaan dissattu kuinka moninpelistä saa maksaa 120e. En tiiä mistä moinen, mut siihen vastasin.
Paitsi että edelleen ne Xbox 1st party-pelit tulee day 1 Game Passiin. Ja Game Passiin sisältyy myös EA Play ja huhujen mukaan piakkoin myös Ubisoft+. Ei noita voi oikein edes verrata toisiinsa.The PS Plus Collection: 20 PS4 Classics on the PS5, Ranked
If you're a PlayStation Plus subscriber who owns a PS5, you gain access to a 20-game collection featuring some of the PS4's best titles. This guide will help you determine the games you should play first.www.pcmag.com
Mun puolesta voitais myöntää kaikki itsellemme, että niin Game Pass kuin PS Plus kuukauden kuluttua tulee olemaan rahallisesti erinomainen palvelu kuluttajalle.
Miten viestisi liittyy mitenkään siihen mitä sanoin? Onko luetun ymmärtämisessäsi jotain vikaa vai lasketaanko vain lapsellisen käytöksen piikkiin tälläinen jatkuva väkisin vänkääminen?Paitsi että edelleen ne Xbox 1st party-pelit tulee day 1 Game Passiin. Ja Game Passiin sisältyy myös EA Play ja huhujen mukaan piakkoin myös Ubisoft+. Ei noita voi oikein edes verrata toisiinsa.
Huomaa että Sonykin on lopulta tajunnut että mihin suuntaan markkinat on menossa, ja kirkuen ja sätkien yrittävät mukautua muuttuneeseen tilanteeseen.
Aika luonnollistahan se on että kahta samanlaista palvelua vertaillaan toisiinsa. Eihän se kauhean reilu vertailu tosin ole, kun toisella palveluun sisältyy pian 25 studion 1st party-pelit ja tilauksen voi ketjuttaa jopa 36kk mittaiseksi naurettavan halvalla.Miten viestisi liittyy mitenkään siihen mitä sanoin? Onko luetun ymmärtämisessäsi jotain vikaa vai lasketaanko vain lapsellisen käytöksen piikkiin tälläinen jatkuva väkisin vänkääminen?
Luonnollisesti molemmat yhtiöt ottavat mallia toisistaan ja pyrkivät parantamaan toimintaansa. Kuluttajakin voittaa. Mikä tässä on ongelma? Tuskin sinultakaan oli pois, että Microsoftin studiot katselivat vierestä Sonyn suuntaan mitenkä videopelejä oikein kuuluu valmistaa?
Eipäs nyt viitsitä leikkiä etteikö Xboxin pelitarjonta yleistettäessä koostu samalla tapaa joko räiskintäpeleistä tai autoilupeleistä. Muutenkin huvittavaa kuinka "3rd person action adventurea" pidetään jonkinlaisena yksittäisenä genrenä? Tuohon samaan genreenhän menee vaikka Animal Crossings ja Elden Ring. Onko näillä peleillä paljon samaa? Jeps.Eipä Xbox edelleenkään ole lähtenyt mukaan tähän press X to game 3rd person action adventure -genreen, vaan genre-portfolio on paljon kattavampi ja laajempi. Ja hyvä niin.
Eihän tästä oo kuin pari päivää kun viimeksi tuskailit. Ja vesiripulin juominen kannattaa lopettaa välittömästi.Onko Microsoft saanu tälle geniä vielä muuta ulos kuin yhden lentokonepelin jossa ei tarvi painaa nappeja ollenkaan että "pääsee maaliin"? Mitä nyt jotain gaas ripulia tietenkin...
Edelleen odotellaan sitä 1st party day-one tarjontaa sinne game passiin. On maistunut aika tasapaksulle vesiripulille tähän mennessä.
Voit käydä lentokonepelin ketjussa kysymässä montako nappia pitää painaa: Ole hyvä.Onko Microsoft saanu tälle geniä vielä muuta ulos kuin yhden lentokonepelin jossa ei tarvi painaa nappeja ollenkaan että "pääsee maaliin"? Mitä nyt jotain gaas ripulia...
Taitaa olla useampi paremmin perillä Xboxin tapahtumista kuin mitä omassa leirissä tapahtuu. Ilmeisesti Pleikka puolella ei myöskään vaan ole ollut mitään mielenkiintoista uutisoitavaa pitkiin aikoihin. Sitten paikkaillaan aukkoja muistelemalla 5 vuotta vanhoja saavutuksia...Voit käydä lentokonepelin ketjussa kysymässä montako nappia pitää painaa: Ole hyvä.
Ei se Sonykaan montaa merkittävää current gen peliä ole ulostanut. Demons souls, Returnal ja Ratchet. Huikeat kolme. Ratchetistakin pian vuosi. Takkuaa aika pahasti Sonyn pelitarjonta. Crossgen-ripulia pukkaa. Directors cutteja ja remastereita on kyllä senkin edestä puskettu ulos. GT7 myös mukava gaas-peli.
Mahtaako MS mennä jo tänä vuonna ohi current gen tarjonnassa? Mikä edes on Sonyn seuraava PS5-exclu?
Niin ja Sony on puhellut laittavansa kymmenisen gaas-peliä ulos vuoteen 2026 mennessä: Sony plan to launch at least ten live service games by 2026
Että sellaista gaas-ripulia tällä kertaa.
Unohdit tuosta listasta tasohyppelypeli Astro Botin. Eli 4 current gen-peliä on ulkona jo. Se on kolme kertaa enemmän kuin Microsoftilla tähän mennessä. Kun ero on tuollainen niin en tiedä voidaanko ihan puhua, että Sonylla tuo puoli mättää.Voit käydä lentokonepelin ketjussa kysymässä montako nappia pitää painaa: Ole hyvä.
Ei se Sonykaan montaa merkittävää current gen peliä ole ulostanut. Demons souls, Returnal ja Ratchet. Huikeat kolme. Ratchetistakin pian vuosi. Takkuaa aika pahasti Sonyn pelitarjonta. Crossgen-ripulia pukkaa. Directors cutteja ja remastereita on kyllä senkin edestä puskettu ulos. GT7 myös mukava gaas-peli.
Mahtaako MS mennä jo tänä vuonna ohi current gen tarjonnassa? Mikä edes on Sonyn seuraava PS5-exclu?
Niin ja Sony on puhellut laittavansa kymmenisen gaas-peliä ulos vuoteen 2026 mennessä: Sony plan to launch at least ten live service games by 2026
Että sellaista gaas-ripulia tällä kertaa.
Tätä odotan!Tasapuolisuuden nimissä Game Passillekin vielä toinen peli Starfieldin lisäksi mainittava - S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl
Tätä odotan!
Ongelma on siinä, että et näe metsää puilta. Miksi Sony on ainoa joka on nostanut 1st party-peliensä hintaa? Miksi Sony on ainoa joka on rajannut digipelien oston omaan storeensa? Miksi Sony on ainoa joka nappaa lisämaksun välistä kun PS4-pelin päivittää PS5-versioksi? Kaikki nämä ja monet muut samankaltaiset asiat on tapahtuneet lyhyen ajan sisällä.Jaksanpa sanoa näin aamutuimaan ainoastaan sen, että niin pitkään kun Microsoftilla ei ole kaikista panostuksistaan huolimatta Sonyn kärkistudioiden kaltaisia studioita ja pelejä hallussaan, niin tuntuu hyvin toissijaiselta itselleni lähteä stressaamaan niitä asioita mitä Xbox kenties tekee paremmin. Pääasia että Sony tarjoaa edelleen loistavaa viihdettä rahojani vastaan. Aivan sama jos Pirkan juustoa saisi halvemmalla kaupasta. Ostan silti jatkossakin sitä Valion juustoa.
Olen ennenkin monessa asiassa elämässäni tottunut maksamaan jonkin verran enemmän laadusta eikä se nytkään videopelien kanssa ole mikään ongelma. Maksan itse henkilökohtaisesti mieluummin vaikka 100 euroa pelatakseni uutta God of Waria kuin käytännössä yhtäkään Xboxin first party peliä "ilmaiseksi" Game Passissa. Eikä kyse ole siitä, että Xboxin tarjonta olisi mitenkään surkeaa kuraa johon en voisi koskea pitkällä tikullakaan.
The drive for profits isn't to provide larger dividends, its to fuel growth so that they either reach a size where they're big enough to compete against Microsoft/Amazon/Google/Disney/etc. or big enough to where the various divisions when sold out will reap massive returns.
They're going to nickel and dime customers for every last bit they can squeeze and sell it to the loyalists as "needed for growth" when that growth is so that when they sell the SCE group to Amazon/Google/etc. its for >$100B on its own and when they sell the Sony pictures group to Disney its for $50-$70B and when they sell Sony Music to Apple its for $20B, returning $200-$250B on a company with a current market cap of $110B.
Monetize everything, maximize margins on customers, re-invest in high return acquisitions, and inflate the corporate valuation. Then when you sell out its for maximum shareholder return and big fat corpo bonuses/golden parachutes.
They were on top basically out of the gate last generation and never looked back. Microsoft is more competitive today than they were the entire PS4/XB1 cycle.
What has changed is the interest the top ~5-10 largest companies in the world are paying to video games. Microsoft has a real foot in the door, but the other Trillion dollar companies aren't going to just fiddle about with their streaming services forever and never commit.
I've said it before on here and I'm sure I'll end up saying it again: Sony's primary care right now is taking short term profits. They're looking to pump up short term revenues across all divisions, especially their biggest money maker. That is the role Jim Ryan there to fill.
Either they reap the rewards and other segments win enough to make Sony able to stand against the biggest companies in the world across all their major pillars or they pump the share price before needing to sell out those various pillars to the highest bidder(s).
It would take massive customer pushback for Sony to not take the short term return option on literally every choice put in front of them currently.
Hyi helv... Pikkusen brutaalia meininkiä. For the Players! Kelatkaa mikä kyrpä jätkä tuo Jim Ryan on todellisuudessa. Ruma naamari päässä äijällä. Toivottavasti ihmiset heräisi...Ongelma on siinä, että et näe metsää puilta. Miksi Sony on ainoa joka on nostanut 1st party-peliensä hintaa? Miksi Sony on ainoa joka on rajannut digipelien oston omaan storeensa? Miksi Sony on ainoa joka nappaa lisämaksun välistä kun PS4-pelin päivittää PS5-versioksi? Kaikki nämä ja monet muut samankaltaiset asiat on tapahtuneet lyhyen ajan sisällä.
Siksi, koska Sony pyrkii tällä hetkellä maksimoimaan lyhyen ajan voittomarginaalinsa kuluttajien kustannuksella. Miksi? Tässä vastaus:
Sony ei pysty kasvamaan Googlen/Applen/Microsoftin/Disneyn ym. kokoiseksi koskaan, joten lopputulemana on sitten tuo toinen vaihtoehto. Ja tähän lopputulemaan viittasi myös Michael Pachter ennustamalla, että Sony Playstationia ei ole enää olemassa 10v kuluttua. Todennäköisempi on Disney Playstation tai muu vastaava merger.
Että sellaista taas tänään... tee meille kaikille palvelus äläkä ikinä muutu. Ihan mieletöntä fan fictionia.Ongelma on siinä, että et näe metsää puilta. Miksi Sony on ainoa joka on nostanut 1st party-peliensä hintaa? Miksi Sony on ainoa joka on rajannut digipelien oston omaan storeensa? Miksi Sony on ainoa joka nappaa lisämaksun välistä kun PS4-pelin päivittää PS5-versioksi? Kaikki nämä ja monet muut samankaltaiset asiat on tapahtuneet lyhyen ajan sisällä.
Siksi, koska Sony pyrkii tällä hetkellä maksimoimaan lyhyen ajan voittomarginaalinsa kuluttajien kustannuksella. Miksi? Tässä vastaus:
Sony ei pysty kasvamaan Googlen/Applen/Microsoftin/Disneyn ym. kokoiseksi koskaan, joten lopputulemana on sitten tuo toinen vaihtoehto. Ja tähän lopputulemaan viittasi myös Michael Pachter ennustamalla, että Sony Playstationia ei ole enää olemassa 10v kuluttua. Todennäköisempi on Disney Playstation tai muu vastaava merger.
Tarkoititko Jim-setää?Että sellaista taas tänään... tee meille kaikille palvelus äläkä ikinä muutu. Ihan mieletöntä fan fictionia.
Olisi kieltämättä mielenkiintoista nähdä mitenkä oikosulkuun ihmiset menisivät, kun Microsoft ostaisi Sonyn. Siinä kyllä illuusiot murtuisi monelta ja Phil-sedän julisteet revittäisiin seiniltä.
Mielenkiinnolla odotan mitä Jimbo on keksinyt pelaajia varten seuraavassa State of Playssa...
Köh...
Aikahan sen näyttää! Varmasti jotain pelimaailmaa järisyttävää kuullaan niin kuin tähänkin mennessä on ollut tapana, etenkin jos nyt puhutaan näistä hieman isommista "showcaseista" eikä pelkästään State of Playsta.
Siellähän tosiaan Xbox on jo oman showcasen julkistanut.
Mutta mitä ihmettä?! Reilut 30K tykkäystä ainoastaan jo muutaman päivän vanhaan twiittiin? Missä hype? Eikö Xboxin suosio olekaan noussut niin kuin täällä on puhuttu? Sonynhan ei tarvitse kuin pieraista sosiaaliseen mediaan niin saa tuon verran huomiota mitä Xbox isoimmilla uutisillaan.
Hieman on Xboxilla vielä matkaa tälläisiin numeroihin. Eikä näillä sinänsä ole väliä, kertoo ainoastaan siitä kuinka paljon enemmän ihmiset arvostavat pleikkarin pelituotantoa verrattuna Xboxin.
Ai PS5-julkistaminen oli pelkkä pieru sosiaaliseen mediaan? Enkä nyt tiedä kuinka paljon jotkut some-tykkäykset kertovat arvostuksesta. Mielestäni ei juurikaan. Kävin nyt kuitenkin tykkäämässä Xboxin twiiteistä, arvostan.Mutta mitä ihmettä?! Reilut 30K tykkäystä ainoastaan jo muutaman päivän vanhaan twiittiin? Missä hype? Eikö Xboxin suosio olekaan noussut niin kuin täällä on puhuttu? Sonynhan ei tarvitse kuin pieraista sosiaaliseen mediaan niin saa tuon verran huomiota mitä Xbox isoimmilla uutisillaan.
Hieman on Xboxilla vielä matkaa tälläisiin numeroihin. Eikä näillä sinänsä ole väliä, kertoo ainoastaan siitä kuinka paljon enemmän ihmiset arvostavat pleikkarin pelituotantoa verrattuna Xboxin.
Onko Xbox muuten hyödyntänyt VRR:ää muutoin, kuin kampittanut tearingia ja fps droppeja? Onko peleihin tullut mahdollisuutta pelata ilman fps lukkoja?
Testasin pleikkarilla rajoittamatonta fps:ssää Spider manissä "Performance" modella tämän VRR- päivityksen jälkeen ja yllätyin erittäin positiivisesti. Pisteet Insomniac:lle, kun toivat tämän kaikille PS5:n peleilleen.
Jännä juttu kun VRR on tähän asti ollut kuulemma täysin paska ja tarpeeton ominaisuus, mutta nyt kun piiitkän odottelun jälkeen VRR toimii myös PS5:llä, niin porukka havahtuu että tämähän on aika jees homma.
En tiedä kuka sellaista soopaa on mennyt väittämään + tämä oli ihan rehellinen kysymys, kun en löytänyt nopealla haulla asiasta oikein tietoa...
Jännä juttu kun VRR on tähän asti ollut kuulemma täysin paska ja tarpeeton ominaisuus, mutta nyt kun piiitkän odottelun jälkeen VRR toimii myös PS5:llä, niin porukka havahtuu että tämähän on aika jees homma.
Tiedät kyllä tasan tarkkaan mistä on kyseVoitko laittaa postauksia jossa noin on sanottu? Vai oliko tää itse keskitty tarina taas kerran?
Niin siis "VRR on kuulemma ollut täysin paska ja tarpeeton ominaisuus" niin kenen tai keiden mielestä? Liittyykö tähän ketjuun vai mistä tässä puhutaan?Tiedät kyllä tasan tarkkaan mistä on kyse
Eikai siinä, jos ei "jalat vielä ole tarpeeksi riekaleina omien jalkojen ampumisen" johdosta niin kyllähän näitä keskusteluja voidaan toki jatkaa...
Tainnut olla vain ko. tekniikka näille henkilöille vierasta, ei kannata yleistää.Oon joskus lukenut juttua että playstation ei tarvitse VRR koska sillä pelit pyörii tasaisemmin
Muutamat hullut oli niin innoissaan ps4 menestyksestä, että tietämättään samalla ampuivat itseään jalkaan toistuvasti.
Tässä ketjussahan se tais olla jossain välissä kun näin tais pleikkarin kannattajat huudella. Ettimään en kyllä jaksa alkaa niitä viestejä.Niin siis "VRR on kuulemma ollut täysin paska ja tarpeeton ominaisuus" niin kenen tai keiden mielestä? Liittyykö tähän ketjuun vai mistä tässä puhutaan?
PC:llähän gsync/freesync on ollut normi juttua jo vuosikaudet ja se nyt on tullut konsoleillekkin.
Meinasitko ihan aikuisten oikeasti että olen tallentanut jokaisen viestin jossa Xboxin VRR-tukea dissataan?Voitko laittaa postauksia jossa noin on sanottu? Vai oliko tää itse keskitty tarina taas kerran?
Sehän lämmittääkin sitä promillea, joka sattuu omistamaan VRR-näytön. Muut saavat kärsiä pelin epätasaisesta ruudunpäivityksestä. Kyseisessä pelissä on rumat graffat vaikka pyörisi sen 60 fps @ 4K. Sinusta on vissiin mukava pelata moninpelejä vaihtelevalla input lagilla? No toisaalta pelaahan jotkut tyytyväisenä mobiiliyhteydellä ja wifilläkin.
Oliko nyt niin, että jokaisella on VRR televisio?
Tarpeeton VRR, ei kenelläkään ole VRR-telkkaria, VRR-telkkari on kallis, miksi pitää olla VRR, tyhmä VRR...Näyttää Cyberpunk pyörivän 60fps melko hyvin PS5:lla, joten VRR:lle ei juuri ole käyttöä suurimmalle osalle käyttäjistä. Aika harvalla on telkkari jossa on sekä VRR että suurempi kuin 60fps tuki. Xboksilla näyttäisi olevan hyvinkin tarpeellinen ominaisuus, kun fps ei pääse samalla tasolle PS5:sen kanssa.
Eikös noissa nimenomaan kehuta että ominaisuus on hyvä ja suorastaan lähes pakollinen xboxilla ku FPS tippuu milloin missäkin pleissä.Meinasitko ihan aikuisten oikeasti että olen tallentanut jokaisen viestin jossa Xboxin VRR-tukea dissataan?
Tarpeeton VRR, ei kenelläkään ole VRR-telkkaria, VRR-telkkari on kallis, miksi pitää olla VRR, tyhmä VRR...
Käytä foorumin haku-toimintoa ja etsi itse lisää. Toivottavasti VRR-ahdistus alkaa nyt hellittää, kun se löytyy vihdoin pleikkariltakin.
Meinasitko ihan aikuisten oikeasti että olen tallentanut jokaisen viestin jossa Xboxin VRR-tukea dissataan?
Tarpeeton VRR, ei kenelläkään ole VRR-telkkaria, VRR-telkkari on kallis, miksi pitää olla VRR, tyhmä VRR...
Käytä foorumin haku-toimintoa ja etsi itse lisää. Toivottavasti VRR-ahdistus alkaa nyt hellittää, kun se löytyy vihdoin pleikkariltakin.
Kun kerta numeroista tykkäät, ei kovin montaa ihmistä kiinnosta Horizon Forbidden Westin cinemaattinen elämys 700 katsojan kokonaismäärällä Twitchissä.
Halo: Infinitellä sen sijaan on 93 000 tuhatta katsojaa.
Twitch
Twitch is an interactive livestreaming service for content spanning gaming, entertainment, sports, music, and more. There’s something for everyone on Twitch.www.twitch.tv
No miltä se tuntuu olla vapaaehtoisena osallistujana Twitch-katsojamäärä & Twitter-tykkäys väittelyssä?Huoh, melkoisen vahvaa tarkoituksellista väärinymmärtämistä liikenteessä jälleen. Kyllä minä ainakin pelaan edelleen mieluiten pelini tasaisella ruudunpäivityksellä huolimatta pleikkarin VRR-tuesta ihan jo input lagin tasaisuuden vuoksi.
Mielenkiintoista valikoida ajankohta tarkasteluun juuri silloin, kun Halo Infinitellä on menossa HCS-turnaus. Normiluvut pyörivätkin siellä parin tonnin paikkeilla. Muutenkaan en näe järkevänä vertailla yksinpelin ja moninpelin katsojalukuja, mutta eipä näissä ketjun väittelyissä ole pitkään aikaan ollut päätä eikä häntää.
Jännä juttu kun tuollaisesta asiasta pitää joidenkin edes väitellä. Parempi ruudunpäivitys on parempi juttu oli VRR tai ei. Yhä edelleen VRR laitteet ovat pienessä marginaalissa joten sillä parhaalla pyörimisen tasolla on erityisen paljon merkitystä.Huoh, melkoisen vahvaa tarkoituksellista väärinymmärtämistä liikenteessä jälleen. Kyllä minä ainakin pelaan edelleen mieluiten pelini tasaisella ruudunpäivityksellä huolimatta pleikkarin VRR-tuesta ihan jo input lagin tasaisuuden vuoksi.
No oliko tuo Cyberpunk jotenkin huono esimerkki, se pyörii 60fps tasaisesti, joten VRR hyödyttää vain jos sinulla on telkkari jossa on VRR ja yli 60fps tuki. Mielelläni näkisin jotain dataa kuinka monta prosenttia PS5 pelaajista omistaa tuollaisen telkkarin. Heille siitä toki on hyötyä, muille ei. Mutta paljonko heitä on verrattuna muihin. Tulevaisuudessa VRR:stä on varmasti enemmän hyötyä kun ihmiset ostelee enemmän uusia telkkareita, joissa tuollainen tuki on. VRR oli tuolloin koko ajan tulossa, joten kyse ei ollut siitä että koko ominaisuus on turha, vaan siitä että sillä hetkellä sille on hyvin vähän käyttöä eikä haittaa vaikka se tulee joskus myöhemmin.Tarpeeton VRR, ei kenelläkään ole VRR-telkkaria, VRR-telkkari on kallis, miksi pitää olla VRR, tyhmä VRR...
VRR-tuki on ollut Xbox-konsoleissa jo Xbox One X- ja One S-malleista lähtien ja luonnollisesti myös Series-konsoleissa jo julkaisusta lähtien. Se, että Sony ei ole saanut moista perustoimintoa lisättyä omaan konsoliinsa tai televisioihinsa ennen kuin nyt, ei tarkoita etteikö sitä yhä useampi jo hyödynnä. PC-maailmassahan tämä on ihan peruskauraa ollut jo vuosia.No oliko tuo Cyberpunk jotenkin huono esimerkki, se pyörii 60fps tasaisesti, joten VRR hyödyttää vain jos sinulla on telkkari jossa on VRR ja yli 60fps tuki. Mielelläni näkisin jotain dataa kuinka monta prosenttia PS5 pelaajista omistaa tuollaisen telkkarin. Heille siitä toki on hyötyä, muille ei. Mutta paljonko heitä on verrattuna muihin. Tulevaisuudessa VRR:stä on varmasti enemmän hyötyä kun ihmiset ostelee enemmän uusia telkkareita, joissa tuollainen tuki on. VRR oli tuolloin koko ajan tulossa, joten kyse ei ollut siitä että koko ominaisuus on turha, vaan siitä että sillä hetkellä sille on hyvin vähän käyttöä eikä haittaa vaikka se tulee joskus myöhemmin.
Mutta onko sillä väliä tuleeko se 8K tuki nyt vai vaikka loppuvuodesta? Tässä hetkessä toimivaa 8K tukea kaipaamaan jäivät... ja... Tässä oli se pointti.Tämä on vähän sama asia kun dissaisit vaikka jotain 8K-tukea, jolla juuri nyt et itse välttämättä tee mitään, mutta lisäämällä 8K-tuen futureprooffaat oman laitteesi vuosiksi eteenpäin.
No miltä se tuntuu olla vapaaehtoisena osallistujana Twitch-katsojamäärä & Twitter-tykkäys väittelyssä?
En jaksanut odottaa seuraavaan päivään katsojalukujen balansoitumista, hyvä että korjasit virheeni.
PC on ihan eri maailma. Siellä Gsyncit, Freesyncit jne ovat olleet peruskauraa jo pitkään näyttöpuolella, samoin tuki korkeille ruudunpäivitysnopeuksille. Siinä vaiheessa kun VRR tuki ja yli 60fps tuki televisiossa on yhtä peruskauraa kuin monitoreissa vastaavat nykyään, niin siitä on jo enemmän hyötyä. Viime vuonna oli jo useampi malli jossa tuki on, joten sieltä se on tulossa, paljon myöhempään kuin PC-monitoreissa.
Toiset on herkempiä. Ja toisaalta eihän se nyt sitä tarkoita vaikka ei ole locked 60/120/144 se pelin framerate, että se olisi jotenki käsittämätöntä paskaa se kuva. Sen ehkä huomaa tai ehkä ei. GSYNC/FreeSync/VRR poistaa ne viimeisetkin pienet rosot mitä ehkä näkee tai ei näe. Täytyy sanoa että tearing pitää olla tosi rankkaa ja keskellä ruutua että sitä yleisesti edes huomataan. Itse pyrin myös pitämään peleissä frameratet siellä 100+ niin ei sitä aina edes muista että on laittanut Gsyncin pois kun on tullut leikittyä BFI:llä.En tiedä miksi, mutta en ainakaan ite oo huomannu mitään eroa onko gsync tai freesync päällä vai ei. Voi toki johtua siitä, kun peleissä aina hakee ne asetukset jolla saa vähintään sen 70-80 fps.
Ja kuvan repeilyä ollut viimeksi silloin kun on ollut 60Hz näyttö, eli siitä on aikaa kauan aikaa.