PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Mielenkiintoinen näkemys ottaen huomioon että SX ohjain on pitkälti sama kuin OneX ohjain muutamalla muutoksella, jota muistelin kehutuksi aiemmin parhaaksi ohjaimeksi ikinä.
Ei todellakaan ole samantuntuinen! OneX rimpula rupesi jo ekan vuoden aikana driftaamaan, kun SX ohjain toimii edelleen kuin unelma. Ohjain on muutenkin todella paljon jämäkämpi.
 
Ei todellakaan ole samantuntuinen! OneX rimpula rupesi jo ekan vuoden aikana driftaamaan, kun SX ohjain toimii edelleen kuin unelma. Ohjain on muutenkin todella paljon jämäkämpi.

Kannattaa odottaa että se sx ohjain on myös vuoden vanha :p

Itellä toimii vielä onen ja one x ohjaimet todella hyvin. Vain aika näyttää onko sx ohjain yhtä hyvä.
 
Ei todellakaan ole samantuntuinen! OneX rimpula rupesi jo ekan vuoden aikana driftaamaan, kun SX ohjain toimii edelleen kuin unelma. Ohjain on muutenkin todella paljon jämäkämpi.
sama ALPSin valmistama rimpulatatti molemmissa. Tuurista kiinni että missä kohtaa alkaa driftaamaan, tatin valmistaja on speksannu nuo n. 400 käyttötuntiin. Osa kestää tuota pidempään, jos toleranssit on tuotantolinjalla osunu sattumalta hyvin kohdalleen, mutta jos kaikkia ohjaimia ostaa vaikka tuhat, niin sama määrä alkaa OneX, SX ja DS ohjaimista driftailemaan miten sattuu samassa kohtaa elinkaarta.

Sun henkilökohtainen yhden ohjaimen otannan driftaustutkimus ei ole mikään idikaattori siitä että kumpi ohjainmalli on driftaamisen osalta parempi.

Natinat ja muu mekaniikka on sit ihan oma juttunsa, mut älä pliis ala selittämään että noiden ohjaimien välillä olisi eroja driftaamisen suhteen.
 
sama ALPSin valmistama rimpulatatti molemmissa. Tuurista kiinni että missä kohtaa alkaa driftaamaan, tatin valmistaja on speksannu nuo n. 400 käyttötuntiin. Osa kestää tuota pidempään, jos toleranssit on tuotantolinjalla osunu sattumalta hyvin kohdalleen, mutta jos kaikkia ohjaimia ostaa vaikka tuhat, niin sama määrä alkaa OneX, SX ja DS ohjaimista driftailemaan miten sattuu samassa kohtaa elinkaarta.

Sun henkilökohtainen yhden ohjaimen otannan driftaustutkimus ei ole mikään idikaattori siitä että kumpi ohjainmalli on driftaamisen osalta parempi.

Natinat ja muu mekaniikka on sit ihan oma juttunsa, mut älä pliis ala selittämään että noiden ohjaimien välillä olisi eroja driftaamisen suhteen.
Vain 400 tuntia oletettu kesto?! :dead: huh huh ei voi ymmärtää miksi valmistajat sotkevat kätensä tuollaiseen, kirjaimellisesti paskaan. Toivottavasti näitä hajoaa tulevaisuudessa niin paljon, että se aiheuttaa painetta parannukselle.
 
Viimeksi muokattu:
Vain 400 tuntia oletettu kesto?! :dead: huh huh ei voi ymmärtää miksi valmistajat sotkevat kätensä tuollaiseen, kirjaimellisesti paskaan. Toivottavasti näitä hajoaa ulevaisuudessa niin paljon, että se aiheuttaa painetta parannukselle.

Tästä oli juttua pleikkariketjussa jokunen aika sitten, näiden kesto vielä heikkenee käytettäessä tatin painallustoiminta joten änäriä hakkaavilla ohjaimet tuppaavat hajoamaan huomattavasti muuta pelaavaa kansaa aiemmin. Täysin käsittämätöntä että ohjaimien tattien laadun osalta on menty siitä mistä aita on matalin.

Ei todellakaan ole samantuntuinen! OneX rimpula rupesi jo ekan vuoden aikana driftaamaan, kun SX ohjain toimii edelleen kuin unelma. Ohjain on muutenkin todella paljon jämäkämpi.

Missä oli puhetta samantuntuisuudesta?

Eipä tuo omaan käteen tuntunut paljoa sen kummemalta kuin entinen One X pädi, parannukset viimeisimpiin ohjaimiin nähden todella pieniä.
 
Pakko nostaa tänne ehkä räikein enakkomainos pelin perffistä tähän asti. Kyseessä siis Metro Exoduksen enchanted edition tehokonsoleille jota mainostettiin 4k60fps ja ainoa mikä puuttuu PC versioon nähden on RT-reflections.
Noh, kauaksi jäätiin tuosta. Pelissä RT-resoluutio on 1/4 render resoluutiosta ja laskennassa on oiottu enemmän mitä PC:n matalimmalla graafisella asetuksella.
Myös esim. ambient occlusion on tyypillisesti rendattu peleissä vajaalla resoluutiolla. Samanlaiseen resoluutiokusetukseen (jos se nyt sitä sitten on) on syyllistytty jo pitkään.

Miten sitä peliä sitten pitäisi mainostaa paketissa? 1080p pelinä, vaikka se syöttää 4K signaalia näyttöön?

Eiköhän se output resoluutio nyt kuitenkin ole se olennainen tieto Teppo Tavikselle 4K-telkkareineen.
 
Tästä oli juttua pleikkariketjussa jokunen aika sitten, näiden kesto vielä heikkenee käytettäessä tatin painallustoiminta joten änäriä hakkaavilla ohjaimet tuppaavat hajoamaan huomattavasti muuta pelaavaa kansaa aiemmin. Täysin käsittämätöntä että ohjaimien tattien suhteen on laadun osalta menty siitä mistä aita on matalin.
Joo tuli kyllä ihan puskista tuo oletettu kesto. Kuvittelin että vähintään nollan olisi tuohon lukuun saanut perään lyödä mutta ei. Todellinen rimanalitus niinkuin sanoit.
 
Vain 400 tuntia oletettu kesto?! :dead: huh huh ei voi ymmärtää miksi valmistajat sotkevat kätensä tuollaiseen, kirjaimellisesti paskaan. Toivottavasti näitä hajoaa tulevaisuudessa niin paljon, että se aiheuttaa painetta parannukselle.
Täällä siis perustelut tuolle 400 tunnin kestolle: Here’s Why PS5 Joysticks Drift (and Why They’ll Only Get Worse)
Sama luku pätee XS, X1, Xbox elite, switch pro, DS4 ja DS ohjaimille, sillä kaikissa on sama hajoava komponentti.

(käsittääkseni) Viimeinen etäisesti hyvin tehty massamarkkinoilla ollut ohjain hall effect antureilla oli DS3, jossa sitten hajosi liian halvalla tehdyt keskitysjouset. Noiden keskitysjousten hajoamiseen onneksi kului yleensä paljon pidempi aika. Korjatkaa toki jos tiedoissani on joku moka.
 
SX ohjain nyt vaan on aika paljon parempi kuin oneX vastaava, pitänee lisätä perään IMO koska siitähän tässä on kysymys.
 
Täällä siis perustelut tuolle 400 tunnin kestolle: Here’s Why PS5 Joysticks Drift (and Why They’ll Only Get Worse)
Sama luku pätee XS, X1, Xbox elite, switch pro, DS4 ja DS ohjaimille, sillä kaikissa on sama hajoava komponentti.

(käsittääkseni) Viimeinen etäisesti hyvin tehty massamarkkinoilla ollut ohjain hall effect antureilla oli DS3, jossa sitten hajosi liian halvalla tehdyt keskitysjouset. Noiden keskitysjousten hajoamiseen onneksi kului yleensä paljon pidempi aika. Korjatkaa toki jos tiedoissani on joku moka.
Hyvä artikkeli. Käsitteli asiaa todella kattavasti ja asiantuntevasti :thumbsup:
 
Noh, kauaksi jäätiin tuosta. Pelissä RT-resoluutio on 1/4 render resoluutiosta ja laskennassa on oiottu enemmän mitä PC:n matalimmalla graafisella asetuksella. Action kohdissa peli renderöi 1080p resolla eli RT lasketaan 540p resolla. Resoluutio yleisesti pyörii 1500p kun ruudulla ei ole mitään muuta kuin maastoa mutta raskaimmissa kentissä 1200p on yleinen ja tosi kovissa action kohdissa 1080p framedroppien kanssa.

Ja tätä se taitaa olla konsoleilla jatkossakin RT:n osalta noissa raskaammissa peleissä. Säteenseuranta tulee yleistymään vuosi vuodelta, mutta konsolien rautapuolen tehot ei tule lisääntymään mihinkään. Konsolit ja PC-puolella AMD-kortit tarvii kipeästi sen Fidelity FX Super Resolutionin. Onhan tuo ollut jäykkää Nvidiankin korteilla CB:ssä ja Metrossa korkeilla resoilla, mutta DLSS pumppaa aika kiitettävästi FPS:iä. Parasta olisi kun ei tarvisi tyytyä mihinkään ominaisuuksiin jotka tuo kuvanlaatuun sitten toisenlaisia heikennyksiä, mutta säteenseurannan suhteen ei taida oikein olla vaihtoehtoja.
 
Ja tätä se taitaa olla jatkossakin RT:n osalta noissa raskaammissa peleissä. Konsolit ja PC-puolella AMD-kortit tarvii kipeästi sen Fidelity FX Super Resolutionin. Onhan tuo ollut jäykkää Nvidiankin korteilla CB:ssä ja Metrossa korkeilla resoilla, mutta DLSS pumppaa aika kiitettävästi FPS:iä. Parasta olisi kun ei tarvisi tyytyä mihinkään ominaisuuksiin jotka tuo kuvanlaatuun sitten toisenlaisia heikennyksiä, mutta säteenseurannan suhteen ei taida oikein olla vaihtoehtoja.
Tai sit pitää tehdä vaan pelimoottori (täysin) korttien ehdoilla, kuten vaikka tossa ratchet & clankissa. Täyden reson täysin vakaa 4k30 ja rt heijastukset näennäisesti täydellä resolla, joskin dataa heijastuksiin ilmeisesti kerätään useammasta ruudusta TAA tyyliin. Aika hyvä tulos ton shadermäärän infinity cachettomalta rdna2 näyttikseltä.

CP:n seitsemän vuotta vanhojen konsolien ehdoilla suunnitellulla romuenginellä ei taida moinen onnistua edes 3090:lla RT mediumilla.
 
Tai sit pitää tehdä vaan pelimoottori (täysin) korttien ehdoilla, kuten vaikka tossa ratchet & clankissa. Täyden reson täysin vakaa 4k30 ja rt heijastukset näennäisesti täydellä resolla, joskin dataa heijastuksiin ilmeisesti kerätään useammasta ruudusta TAA tyyliin. Aika hyvä tulos ton shadermäärän infinity cachettomalta rdna2 näyttikseltä.

Noita konsoleille erinomaisesti optimoituja pelejä tulee varmasti jatkossakin, mutta esim. Nvidian sponsoroimissa peleissä luultavasti konsoleille tuodaan suoraan huonompaa säteenseurantaa ilman kovin tarkkaa RDNA:n / konsolien silmällä pitoa. Ja noita Nvidian sponsoroimia isoja julkaisuja tulee aika monta vuodessa.

Tuohan se AMD:n käyttäjänä aiemmin ärsytti PC-puolella, kun Nvidian sponsoroimista peleistä löytyy hyödyllisiä grafiikka-asetuksia, joita ei saanut AMD:n korteilla edes valittavaksi. Ei niitä toki nyt aivan kaikissa Nvidian sponsoroimassa peleissä ollut, mutta aika hyvin monissa oli myös HBAO+ yms. selvästi Nvidian korteille optimoitu. Tai sitten AMD oli ollut laiska ajureidensa kanssa.

No joka tapauksessa, kai se AMD:n FSR on myös aikanaan konsoleille tulossa, ja aivan varmasti tuolle tulee käyttöä, jos se vaan ei pasko kuvanlaatua pahasti.
 
sama ALPSin valmistama rimpulatatti molemmissa. Tuurista kiinni että missä kohtaa alkaa driftaamaan, tatin valmistaja on speksannu nuo n. 400 käyttötuntiin. Osa kestää tuota pidempään, jos toleranssit on tuotantolinjalla osunu sattumalta hyvin kohdalleen, mutta jos kaikkia ohjaimia ostaa vaikka tuhat, niin sama määrä alkaa OneX, SX ja DS ohjaimista driftailemaan miten sattuu samassa kohtaa elinkaarta.

Sun henkilökohtainen yhden ohjaimen otannan driftaustutkimus ei ole mikään idikaattori siitä että kumpi ohjainmalli on driftaamisen osalta parempi.

Natinat ja muu mekaniikka on sit ihan oma juttunsa, mut älä pliis ala selittämään että noiden ohjaimien välillä olisi eroja driftaamisen suhteen.

Mulla ei ole alkan driftaa mikään noista konsoleiden ohjaimista xbox360 - ps5 , mutta nvidia shieldin ohjain on vaihdettu 2 x takuuseen kun joko liipausimet tai tatit alkas elää omaan elämää. Ja yhdestä ohjaimesta ristikkoohjain jäi vielä pohjaan. Tossa uudessakin jodkus alkas druftaa mut ei jaksa enään alkaa vaihtelee kun ei tee koko aikaa. Velipojsn shieldissä samas ongelmaa.

Niissä laatu siis aivsn kuras verrattuna konsoliohjaimiin.
 
Mulla ei ole alkan driftaa mikään noista konsoleiden ohjaimista xbox360 - ps5 , mutta nvidia shieldin ohjain on vaihdettu 2 x takuuseen kun joko liipausimet tai tatit alkas elää omaan elämää. Ja yhdestä ohjaimesta ristikkoohjain jäi vielä pohjaan. Tossa uudessakin jodkus alkas druftaa mut ei jaksa enään alkaa vaihtelee kun ei tee koko aikaa. Velipojsn shieldissä samas ongelmaa.

Niissä laatu siis aivsn kuras verrattuna konsoliohjaimiin.
Taas otanta on liian pieni jotta voisi tehdä mitään järkeviä yleisluonteisia päätelmiä. Shield ohjaimessa on eri tatit kuin mitä sony/ms/nintendo käyttää ja ne voi hyvinkin olla _vielä_ huonommat. Tarkkaa mallia en löytäny netistä, mutta jotain kiinalaisia merkkejä näyttäis olevan potikoiden kuorissa, joka yleensä enteilee pahaa.
 
Taas otanta on liian pieni jotta voisi tehdä mitään järkeviä yleisluonteisia päätelmiä. Shield ohjaimessa on eri tatit kuin mitä sony/ms/nintendo käyttää ja ne voi hyvinkin olla _vielä_ huonommat. Tarkkaa mallia en löytäny netistä, mutta jotain kiinalaisia merkkejä näyttäis olevan potikoiden kuorissa, joka yleensä enteilee pahaa.

5 ohjainta...ja kaikissa samantyylinen vika plus yhdessä vielä ristikkoohjain temppuili.

Aika huonolta noissa kyllä laatu tuntuu olevan ja netti täynnä samankaisia ongelmia.

Aika hurjaa että itsellä ja broidin molemmissa ohjaimissa kaikissa samantyylinen vika.

Olen parittanut myös shieldiin ps3 dual shockin niin samoissa peleissä ei driftaa yhtään tai muutenkaan temppuile itsekseen.
 


Mitenhän tuo crushed black nyt on tullut PS5 vaivaksi. Viimeksi oli xbox onen ongelmia vaan (?). Vähän liian musta paikoitellen ja naurattaa nuo hahmojen iho. Näyttävät siltä että ovat olleet juuri pari viikkoa rantalomalla vaikka oikeasti asuneet koko ikänsä pois piilosta auringosta.
 
Mitenhän tuo crushed black nyt on tullut PS5 vaivaksi. Viimeksi oli xbox onen ongelmia vaan (?). Vähän liian musta paikoitellen ja naurattaa nuo hahmojen iho. Näyttävät siltä että ovat olleet juuri pari viikkoa rantalomalla vaikka oikeasti asuneet koko ikänsä pois piilosta auringosta.

Myös saturoituneemmat värit PS5 -versiossa. Tietyissä kohdissa toimii, kasvot taas näyttää paljon huonommalta.
 

"Ennen kaikkea julkaisija uskoo pelin tuomisen Xbox Game Passiin heti julkaisussa auttaneen myynneissä, sillä sen kautta pelille saatiin luotua vankka pelaajakanta."
Muropaketti kääntäny kyseisen lauseen päin persettä verrattuna viittaamaansa uutiseen.

Ne ei puhu myynneistä mitään gamepassin yhteydessä, vaan install basesta. Install base varmasti auttaa myynneissä jonkin verran, mutta se on muropaketin omaa tulkintaa.

Investor meetingin q&a osuudesta:
We believe that our decision to make “Outriders” available with Microsoft’s Xbox Game Pass as soon as the title launched also worked in our favor. (to build an installed base for the game)
 

"Ennen kaikkea julkaisija uskoo pelin tuomisen Xbox Game Passiin heti julkaisussa auttaneen myynneissä, sillä sen kautta pelille saatiin luotua vankka pelaajakanta."

Onpas vahvoja argumentteja taas GP:n puolesta, kun uskotaan tämän auttaneen asiassa. Kuulostaa vähän siltä kuin ängettäisiin käärmettä pyssyyn siinä uskossa että GP:n on pakko olla hyvästä! :facepalm:
 
Niin se mieli vain muuttuu :lol:


Sony Interactive Entertainmentin toimitusjohtaja Jim Ryan on kertonut Axiosin haastattelussa Sonyn haluavan jatkossa lisää pelejä, joita pelaajat voivat pelata yhdessä eri pelialustoilla. Ryanin mukaan Sony tukee ja kannustaa kehittäjiä alustojen väliseen moninpeliin.
 
Niin se mieli vain muuttuu :lol:


Sony Interactive Entertainmentin toimitusjohtaja Jim Ryan on kertonut Axiosin haastattelussa Sonyn haluavan jatkossa lisää pelejä, joita pelaajat voivat pelata yhdessä eri pelialustoilla. Ryanin mukaan Sony tukee ja kannustaa kehittäjiä alustojen väliseen moninpeliin.
Tuohan on hyvä juttu. Ihme huopaamista kummaltakin tehokonsolivalmistajalta. Ensin PS3 aikaan Sony haluaa crossplayta ja Microsoft asettuu poikkiteloin. Sitten PS4 aikaan Microsoft haluaa ja Sony asettuu poikkiteloin. Nyt sentään alkaa näkymään yhteistä säveltä. Tavallaan kehitystä jarrutettiin kaksi konsoligeneraatiota.
 
Onpas vahvoja argumentteja taas GP:n puolesta, kun uskotaan tämän auttaneen asiassa. Kuulostaa vähän siltä kuin ängettäisiin käärmettä pyssyyn siinä uskossa että GP:n on pakko olla hyvästä! :facepalm:

Onhan tossa puoli totuutta, että jos pelin toteaa gp ssä hyväksi niin ei sitä tule kyllä heti poistettua ja mahdollisesti tulee ostettua itselleen kun sopivaan hintaan saa.

Itselle toi gp toimin juurikin noin että muutamia kertoja vuodessa tulee otettua se sitten euron tarjouksena tai muulla tavalla ja testaa itseä kiinnostavat pelit jotka sinne tulleet.

Kestotilauksena itsellä ei tuolle todellakaan ole tilausta...hyvä paikka demota pelejä kylläkin.
 
Tuohan on hyvä juttu. Ihme huopaamista kummaltakin tehokonsolivalmistajalta. Ensin PS3 aikaan Sony haluaa crossplayta ja Microsoft asettuu poikkiteloin. Sitten PS4 aikaan Microsoft haluaa ja Sony asettuu poikkiteloin. Nyt sentään alkaa näkymään yhteistä säveltä. Tavallaan kehitystä jarrutettiin kaksi konsoligeneraatiota.
Tarkoitatko että sen surkea defiance pelin kohdalla josta kysyttiin haluaako Microsoft crossplaytä ja minkä mukaan sony muka olisi halunnut sitten sen

Dealspwn.com reports: "Having spent several hours getting to grips with Defiance, it's clear that Trion's ambitious cooperative MMO shooter currently allows for smooth cross-platform play between PC, PS3 and Xbox 360 versions. However, Microsoft and Sony aren't willing to set aside their bitter rivalry for long enough to make it work at launch - if ever.

"There will not be cross-platform play," Trion Worlds Senior Producer Robert Hill told us during a lengthy interview scheduled for publication later today. "We do it right now."
 
Niin se mieli vain muuttuu :lol:


Sony Interactive Entertainmentin toimitusjohtaja Jim Ryan on kertonut Axiosin haastattelussa Sonyn haluavan jatkossa lisää pelejä, joita pelaajat voivat pelata yhdessä eri pelialustoilla. Ryanin mukaan Sony tukee ja kannustaa kehittäjiä alustojen väliseen moninpeliin.
Niin mikä muuttuu? Ihan hyvin on kuka vaan saanu tuoda cross playn pleikalle ja Sony on taatusti auttanut tarvittaessa taustajärjestelmien yhteensovittamisen kanssa. Mikromaksupaskeen laskutus on täysin irrallinen asia cross playstä, ja peli josta ei moista roskaa löydy ei joudu mitään sonylle cross playstä ikinä tilittämäänkään, ainkaan minkään julkisen tiedon perusteella.
 
Niin mikä muuttuu? Ihan hyvin on kuka vaan saanu tuoda cross playn pleikalle ja Sony on taatusti auttanut tarvittaessa taustajärjestelmien yhteensovittamisen kanssa. Mikromaksupaskeen laskutus on täysin irrallinen asia cross playstä, ja peli josta ei moista roskaa löydy ei joudu mitään sonylle cross playstä ikinä tilittämäänkään, ainkaan minkään julkisen tiedon perusteella.
Luitko otsikkoa pidemmälle edes ?
 
Luitko otsikkoa pidemmälle edes ?
Luitko itse?

Haastattelussa ei ole mainittu mitään siitä että Sony olisi tehnyt tai että se aikoisi tehdä muutoksia tohon mikromaksujen tilityspolitiikkaansa.

Cross platform pelejä taas on saanut tehdä täysin vapaasti sen jälkeen kun sony teki noi käytäntömuutoksensa fortniten kohdalla. "our policies are consistent across all of the publishers." -Jim Ryan

edit: ehkä teknisen tuen määrää on lisätty? Varsinaiset toimet eivät käy selväksi ainakaan tuon tekstimuotoisen julkaisun perusteella, pitää kattoa että onko tuo ollut jossain Axiosin jakossa (löytyy HBO:lta) (edit2: ei ainkaan julkaistuissa jaksoissa ole).
 
Viimeksi muokattu:
Luitko itse?

Haastattelussa ei ole mainittu mitään siitä että Sony olisi tehnyt tai että se aikoisi tehdä muutoksia tohon mikromaksujen tilityspolitiikkaansa.

Cross platform pelejä taas on saanut tehdä täysin vapaasti sen jälkeen kun sony teki noi käytäntömuutoksensa fortniten kohdalla. "our policies are consistent across all of the publishers." -Jim Ryan

edit: ehkä teknisen tuen määrää on lisätty? Varsinaiset toimet eivät käy selväksi ainakaan tuon tekstimuotoisen julkaisun perusteella, pitää kattoa että onko tuo ollut jossain Axiosin jakossa (löytyy HBO:lta).
Miten tulkitset tämän ?
Sony Interactive Entertainmentin toimitusjohtaja Jim Ryan on kertonut Axiosin haastattelussa Sonyn haluavan jatkossa lisää pelejä, joita pelaajat voivat pelata yhdessä eri pelialustoilla. Ryanin mukaan Sony tukee ja kannustaa kehittäjiä alustojen väliseen moninpeliin.

Kaikkien pelin kohdalla mihin se haluttiin.
Linkkaa näitä uutisia sitten
 
Miten tulkitset tämän ?
Teknistä tukea lisätty? Julkaisijoille sanotaan että olis kiva jos jaksaisitte? Mitään konkreettisia toimia tai muutoksia aiempiin menettelyihin ei ole listattu.

Ja edelleen, mitään esteitä cross playlle ei ole ollut viimeiseen pariin vuoteen, vaan kuka vaan on sen saanut peliinsä lisätä ilman esteitä, kunhan noudattavat sonyn kanssa tehtyä julkaisusopimusta.
Mitään ei tarvitse Sonylle cross playstä tilittää, vaan ainoastaan mikromaksujen suhteen on jotain juttuja joista osa julkaisijoista nillittää vastaan.
 
Huomautus - keskustelua käyttäjästä, nollapostaus
Teknistä tukea lisätty? Julkaisijoille sanotaan että olis kiva jos jaksaisitte? Mitään konkreettisia toimia tai muutoksia aiempiin menettelyihin ei ole listattu.
Jotenkin nyt tuntuu että puhuisi eräälle toiselle ihmiselle joka ei vain pysty myöntämään olevansa väärässä ja keksii kaikkia selityksiä
 
Jotenkin nyt tuntuu että puhuisi eräälle toiselle ihmiselle joka ei vain pysty myöntämään olevansa väärässä ja keksii kaikkia selityksiä
Hyvä vaan jos Sony saa viestinnällään julkaisijat lopulta järkiinsä ja implementoimaan cross playn pleikallekkin. En silti pidättäisi hengitystäni, etenkin kun seuraa tota borderlands sekoilua.
 
Linkkaa näitä uutisia sitten
Mitä? Uutisia siihen että tarkoitin kaikkia pelejä?

Jos oikeasti kiinnostaa taas PS3/Xbox360 väittely niin osaat varmaan mennä siihen tuttuun muropaketin threadiin jossa olet paljon viestitellyt. Menee naurettavaksi nostaa joku asia aina uudelleen esille, väittää mitä sattuu, ja siirtää todistetaakka muille. Nyt pikkuisen valoja jo päälle.
 
Mitä? Uutisia siihen että tarkoitin kaikkia pelejä?

Jos oikeasti kiinnostaa taas PS3/Xbox360 väittely niin osaat varmaan mennä siihen tuttuun muropaketin threadiin jossa olet paljon viestitellyt. Menee naurettavaksi nostaa joku asia aina uudelleen esille, väittää mitä sattuu, ja siirtää todistetaakka muille. Nyt pikkuisen valoja jo päälle.
Sinä ole nyt monesti väittänyt näin niin luulisi että sinä sitten voit sen todistaa ja en kyllä nyt todellakaan tiedä mistä muropaketin jutuista selittelet
 
Niin se mieli vain muuttuu :lol:


Sony Interactive Entertainmentin toimitusjohtaja Jim Ryan on kertonut Axiosin haastattelussa Sonyn haluavan jatkossa lisää pelejä, joita pelaajat voivat pelata yhdessä eri pelialustoilla. Ryanin mukaan Sony tukee ja kannustaa kehittäjiä alustojen väliseen moninpeliin.

Miten se mieli nyt olikaan muuttunut? Ei käsittääkseni Sonylla ole ollut mitään cross-playta vastaan, jos se tapahtuu heidän ehdoillaan.
 
Eipä tuo nyt kauheasti yllätä että sony haluaa pelata omaan pussiin tuon crossplayn kanssa. Kuitenkin aika helvetin isot rahat pyörii mikromaksuissa. Bisnes on bisnestä.
 
Semmosia peliä tietääkseni ei kyllä ole ollut joten mistä peleistä nyt puhut
No jeesitään nyt vähän kun kerta yksinkertainen google haku ei onnistu ja haluat väärinymmärryksellä jotenkin "uudelleenkirjoittaa historian kun kukaan ei antanut minulle linkkiä".

Tuon nyt luulisi olevan ihan yleistä tietoa että Microsoft teki paljon töitä siinä että crossplay estettiin mutta onneksi siinäkin tuli vähän backfireä. Xbox360/PS3 aikakautena tuo oli vahvasti esillä kun "microsoft pääsi niskanpäälle", ja jatkui osin PS4 aikakauteen kunnes huomasivat että turpaan tulee niin että tukka lähtee. Pakko oli muuntaa markkinointi "good-guy-microsoft" tyyliseksi kun pelaajia ei ollut omalla alustalla.
 
Eipä tuo nyt kauheasti yllätä että sony haluaa pelata omaan pussiin tuon crossplayn kanssa. Kuitenkin aika helvetin isot rahat pyörii mikromaksuissa. Bisnes on bisnestä.
Sony on täysin OK asian kanssa jos se menettää korkeintaan 15% mikromaksutuloistaan, vasta jos tuosta mennään yli niin mitään tarvitsee tilitellä Sonyn suuntaan. Julkaisijat tietty haluaisivat täyden vapauden kaataa kaikki mikromaksutulonsa omaan laariinsa. Olishan se täysin absurdia bisnestä jos Sony vapaaehtoisesti antaisi sahata oman oksansa altaan, siinä tulisi äkkiä sijoittajilta sanomista.
 
No jeesitään nyt vähän kun kerta yksinkertainen google haku ei onnistu ja haluat väärinymmärryksellä jotenkin "uudelleenkirjoittaa historian kun kukaan ei antanut minulle linkkiä".

Tuon nyt luulisi olevan ihan yleistä tietoa että Microsoft teki paljon töitä siinä että crossplay estettiin mutta onneksi siinäkin tuli vähän backfireä. Xbox360/PS3 aikakautena tuo oli vahvasti esillä kun "microsoft pääsi niskanpäälle", ja jatkui osin PS4 aikakauteen kunnes huomasivat että turpaan tulee niin että tukka lähtee. Pakko oli muuntaa markkinointi "good-guy-microsoft" tyyliseksi kun pelaajia ei ollut omalla alustalla.
Niin, tai sitten Xbox 360:n aikakaudella puikoissa oli täysin eri ihmiset kuin nyt? Xbox 360:n julkaisusta on aikaa jotain 15 vuotta, joten ehkä olisi aika siirtyä nykyhetkeen sinullakin. :think:

Toiseksi, Phil Spencerin aikakaudellahan Xbox on kokonaan lopettanut Xbox-yksinoikeuspelit, kun kaikki heidän pelit tulee PC:lle myös. Tämä varmasti osaltaan on vaikuttanut siihen, että suhtautuminen cross-playhin on muuttunut kokonaan. Vai olisiko MS:n järkevää estää Xbox-PC cross-play omistakin peleistään? Ei.

War Thunderin sitten nostit esimerkiksi? :D

Cross-play has been available for quite some time in Gaijin's War Thunder, but it was limited to PC and PlayStation 4 and PC and Xbox One. For years there had to be effectively two separate matchmaking pools and that's all because of Sony's old stance against console cross-play.
 
Niin, tai sitten Xbox 360:n aikakaudella puikoissa oli täysin eri ihmiset kuin nyt? Xbox 360:n julkaisusta on aikaa jotain 15 vuotta, joten ehkä olisi aika siirtyä nykyhetkeen sinullakin. :think:

Toiseksi, Phil Spencerin aikakaudellahan Xbox on kokonaan lopettanut Xbox-yksinoikeuspelit, kun kaikki heidän pelit tulee PC:lle myös. Tämä varmasti osaltaan on vaikuttanut siihen, että suhtautuminen cross-playhin on muuttunut kokonaan. Vai olisiko MS:n järkevää estää Xbox-PC cross-play omistakin peleistään? Ei.

War Thunderin sitten nostit esimerkiksi? :D


Miten mikään kommenteistasi liittyi käytyyn keskusteluun? Tsiisus näitä jotka silmittömästi sammuttavat tulipaloja vaikka ei tiedä palon syytä alunperinkään! Meneppä ja lue konteksti ennen kommentointia! :D
 
Miten mikään kommenteistasi liittyi käytyyn keskusteluun? Tsiisus näitä jotka silmittömästi sammuttavat tulipaloja vaikka ei tiedä palon syytä alunperinkään! Meneppä ja lue konteksti ennen kommentointia! :D
Xbox360/PS3 aikakautena tuo oli vahvasti esillä kun "microsoft pääsi niskanpäälle", ja jatkui osin PS4 aikakauteen kunnes huomasivat että turpaan tulee niin että tukka lähtee. Pakko oli muuntaa markkinointi "good-guy-microsoft" tyyliseksi kun pelaajia ei ollut omalla alustalla.
Juu, ei tietenkään liity tähän täysin hatusta vedettyyn analyysiisi. :think:
 


Näemmä ihan normaali kuvanskaalain tuli FSR:stä FidelityFX PS5/SeriesX työkalupakkiin. Ei saatu siis DLSS kilpailijaa. Nykyisellään esim UnrealEngine4:n oma TAA on parempi mitä AMD:n FSR, puhumattakaan eri engineiden omista temporaalisista rekonstruktiomenetelmistä joista mainittakoon esim Sonyn first partyjen käyttämät temporaaliset injektiot jotka paskovat tämän FSR:n vasemmalla kädellä. Mutta hyvä työkalu niille joilla ei ole tietotaitoa tehdä omaa kuvanskaalainta.

Ongelma FSR:stä taitaa olla se että se on ns. "post-processing effect" eli se koittaa venytellä kuvaa kun frame on valmis ilman mitään tietoa mitä on tapahtunut edellisissä frameissa tai mitä tulee tapahtumaan (kuten DLSS:n käyttämät motion vektorit).

EDIT: Lisätään hyvä puoli. FSR ei ole ajuririippuvainen tai alustariippuvainen. Jos peliin otetaan käyttöön FSR niin se toimii millä tahansa laitteella ihan sama vaikka se olisi Intelin prototyyppi erillisnäytönohjain tai tehokonsoli. (Lähde: GamersNexus)
 
Miten mikään kommenteistasi liittyi käytyyn keskusteluun? Tsiisus näitä jotka silmittömästi sammuttavat tulipaloja vaikka ei tiedä palon syytä alunperinkään! Meneppä ja lue konteksti ennen kommentointia! :D
Juu, ei tietenkään liity tähän täysin hatusta vedettyyn analyysiisi. :think:
Mitä jos vaikka keskittyisitte rakentavaan keskusteluun ja ymmärtämiseen sekä ymmärretyksi tulemiseen sen piikittelyn ja väärinymmärtämisen sijaan. Tai jos ei onnistu, niin älkää jatkako aiheesta tätä pidemmälle. Kiitos.
 
Näemmä ihan normaali kuvanskaalain tuli FSR:stä FidelityFX PS5/SeriesX työkalupakkiin. Ei saatu siis DLSS kilpailijaa.
On toi nyt sentään parempi kuin mitä DLSS1.0 oli kuvanlaadultaan, suorituskyvyltään ja pelitueltaan julkaisussa. Bonuksena kuvat ei ole täynnä terävöitysartefakteja (vrt. jopa DLSS2.0). Hyvin toteutettu resoluutioagnostinen TAA on luonnollisesti parempi (unreal 5 enginen oma on aika hyvä, samoin kuin DLSS2.0), mutta ei noita ihan kauheasti vielä näy käytössä PC puolella. Tulevissa peleissä voisi kuvitella että joku TAA pohjainen hökötys löytynee kaikista, ja ilman mitään laitteistolukituksia.

Näkisin että tän isoin etu on se, että sen saa hyvinkin pienellä vaivalla päivitettyä tuotannossa hyvin pitkällä oleviin tai jo valmiisiin peleihin. Lisäksi tämä ei tekniikkana vaadi mitään erityistä pelimoottorilta, siinä missä noi TAA pohjaiset yleensä pakottavat tekemään koko pipelinen tietyllä tavalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 696
Viestejä
4 563 017
Jäsenet
75 010
Uusin jäsen
MrBrutalMachine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom