PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Jyg

Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
242
Erikoisen vaikeaa kuvaa kyllä maalataan kyllä PC pelaamisesta ja tuo argumentti jatkuvasta päivittämisestä ja osien ostamisesta ja päivittelystä ihmetyttää myös, eihän se ole myöskään mitenkään pakollista. Esim. konsoligenin alussa ostettu keskihintainen PC pyörittää pelit varmasti koko konsoligenin ajan paremmilla pelit paremmilla FPS:llä kuin konsolit. PC:llä myös hankittu pelikirjasto pysyy aina matkassa mukana, onneksi nämä uudet konsolit tuntuvat nyt tukevan pelejä kuitenkin kohtalaisen hyvin. Tuosta konsolin nopeudesta ja helppoudestakin on tultu pitkä matka PS1 tai PS2 ajoista kun homma oli vielä levy sisään ja pelaamaan kun nyt se on ennemmin levy sisään ja day one patchia lataamaan. Lisäksi taidetaan tässäkin genissä lähestyä entisestään PC pelaamista kun luulenpa että tuilevistakin laitoksista nähdään useampia eri tehoisia laitteita markkinoilla.
 

smb

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
532
Eihän tätä samaa jankkausta ole ollut kuin varmaan kymmenen vuotta... Tai itse lähdin näihin tansseihin mukaan PS4 aikaan ja MuroBBS:ssä. Ei tää keskustelu ole mihinkään muuttunut niistä ajoista ja tuskin muuttuu seuraavankaan kymmenen vuoden aikana.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 666
Aika paksua... Päivitykset eivät kyllä ole mikään ongelma. Samalla tavalla myös se konsoli haluaa päivityksiä. Ongelma ratkeaa muuten sillä, että sijoittaa siihen nettiyhteyteen.

"Näyttiksen ajurit rikkoo poikkeuksetta jonkin pelin"? Joopajoo...

Lähes kaikki luettelemasi tilanteet johtuvat pääsääntöisesti käyttäjän omasta säätämisestä (osaamattomuudesta) ja sitten syytetään sokeasti peliä/ajuria/launcheria. Täälläkin pelottavan moni jättää koneen vakauden testaukset sun muut aivan puolitiehensä ja koneet täytetään kaiken maailman bloatwarella, kun pitää olla kymmenen monitorointiaoftaa päällä jne.


On se kumma juttu kun itse olen tässä PC:llä pelannut lähes kymmenen vuotta ja mitään ongelmia ei oikeastaan ole ollut.
Kröhöm - jos tässä aletaan vertailla virtuaalikokemusta niin olen itse pelannut PC:llä 30 vuotta, ei tässä ihan noviiseja olla. Samoin konsoleita olen pelaillut ainakin 30 vuotta.

Mutta itse asiaan - huomattavasti harvemmin tulee pleikkarille päivityksiä kuin PC:lle, varsinkaan isompia. Ja kuten totesin niin pleikkarilla peliupdatet yleensä ei blokkaa kuin moninpelin, yksinpeliin pääsee ilmankin.

Ajurien tilanteesta voi katsoa vaikka Geforce viimeisimmät release notes

Originin ongelmista voi avata sen kuuluisan Googlen ja katsoa itse paljonko niitä ongelmia on - asensin puhtaaseen Win10 asennukseen sen ja silti bugitti, jäi loputtomaan update -looppiin.

Voisin laskea aika monta kymmentä tuntia enemmän säätämisaikaa PC:n kuin PS4 kanssa, kun on lapsiperhe niin sitä säätämisaikaa ei ole yhtään sekuntia ylimääräistä, jos on tunti aikaa pelata niin ei paljoa naurata käyttää sitä päivityksiin ja toimimattomiin softiin. Epäilen että ne pienet jatkuvat säätämiset vaan häviää PC käyttäjillä siihen normaaliin käyttöön, ei niitä huomaa jos ei ole itkevä ipana odottamassa oven takana.
 

Jyg

Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
242
Eihän tätä samaa jankkausta ole ollut kuin varmaan kymmenen vuotta... Tai itse lähdin näihin tansseihin mukaan PS4 aikaan ja MuroBBS:ssä. Ei tää keskustelu ole mihinkään muuttunut niistä ajoista ja tuskin muuttuu seuraavankaan kymmenen vuoden aikana.
Ei muutukkaan niin kauan kuin mikään markkinoilla ei muutu. Asiathan ovat täysin samassa linjassa kuin 10 vuotta sittenkin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
450
Epäilen että ne pienet jatkuvat säätämiset vaan häviää PC käyttäjillä siihen normaaliin käyttöön, ei niitä huomaa jos ei ole itkevä ipana odottamassa oven takana.
Mitkä säätämiset, itsellä oli nyt MCC kanssa pientä säätämistä koska liian monta levyä. Edellisen kerran oli tammikkuussa kun Origin ei näyttänyt mitään päivityksen jälkeen, no rebootti auttoi. Ei tuo kerran 6 kk kauheata säätämistä ole....

Varsinkin jos muistelee DOS aikaa ja ISA väyliä, DMA, IRQ, muistialueet yms.... Siltikin niistä selvisi voittajana..
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Kröhöm - jos tässä aletaan vertailla virtuaalikokemusta niin olen itse pelannut PC:llä 30 vuotta, ei tässä ihan noviiseja olla. Samoin konsoleita olen pelaillut ainakin 30 vuotta.

Mutta itse asiaan - huomattavasti harvemmin tulee pleikkarille päivityksiä kuin PC:lle, varsinkaan isompia. Ja kuten totesin niin pleikkarilla peliupdatet yleensä ei blokkaa kuin moninpelin, yksinpeliin pääsee ilmankin.

Ajurien tilanteesta voi katsoa vaikka Geforce viimeisimmät release notes

Originin ongelmista voi avata sen kuuluisan Googlen ja katsoa itse paljonko niitä ongelmia on - asensin puhtaaseen Win10 asennukseen sen ja silti bugitti, jäi loputtomaan update -looppiin.

Voisin laskea aika monta kymmentä tuntia enemmän säätämisaikaa PC:n kuin PS4 kanssa, kun on lapsiperhe niin sitä säätämisaikaa ei ole yhtään sekuntia ylimääräistä, jos on tunti aikaa pelata niin ei paljoa naurata käyttää sitä päivityksiin ja toimimattomiin softiin. Epäilen että ne pienet jatkuvat säätämiset vaan häviää PC käyttäjillä siihen normaaliin käyttöön, ei niitä huomaa jos ei ole itkevä ipana odottamassa oven takana.
Kyllähän niitä ongelmia löydät kaikesta googlaamalla. Itse tykkään perustaa omat näkemykseni omaan käyttöön. Olen pyrkinyt aina pitämään omat systeemini tiptop ja niiden kanssa ei ole ollut ongelmia. Kaikki Originista lähtien on toiminut moitteetta.

Toki niitä release noteja voi lukea ja ainahan siellä on erilaisia ongelmia luvattu. Siellä näkyy vain aika paljon "may" ja "can", joten en väittäisi ajureiden "aina rikkovan jotain". Kokonaista yhdet Nvidian ajurit olen joutunut vaihtamaan vanhempiin joskus 2015?
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 135
PC oikeastaan vaan sen takia kun tottunut pelaamaan näppiksellä ja hiirellä. Uutta Xbox Series S voisi miettiä mahdollisesti sillä perusteella, että siihen voisi laittaa saman Ultimate Passin mitä käyttää nyt PC:llä ja laittaa siitä aina muutama peli myös jälkikasvulle pelattavaksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 057
PC puolella pitää muistaa se, että kokoonpanoja on valtavasti joten itse en vähättele ongelmia jos joillakin niitä on. Syitä voi olla monia miksi niitä on. Yleisesti ottaen pc pelaaminen on nykyään jo hyvin lähellä konsolikokemusta koska palvelut ovat kehittyneet niin paljon. Jos laittaa launcherit käynnistymään windowsin kanssa niin päivittelyjäkään ei tarvitse odotella. Toista se oli 20v sitten kun pc:llä halusi pelata. Oli kaikkea muuta kuin helppoa ja sujuvaa ja jos padia halusi käyttää niin siinä riitti askarreltavaa.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
PC puolella pitää muistaa se, että kokoonpanoja on valtavasti joten itse en vähättele ongelmia jos joillakin niitä on. Syitä voi olla monia miksi niitä on. Yleisesti ottaen pc pelaaminen on nykyään jo hyvin lähellä konsolikokemusta koska palvelut ovat kehittyneet niin paljon. Jos laittaa launcherit käynnistymään windowsin kanssa niin päivittelyjäkään ei tarvitse odotella. Toista se oli 20v sitten kun pc:llä halusi pelata. Oli kaikkea muuta kuin helppoa ja sujuvaa ja jos padia halusi käyttää niin siinä riitti askarreltavaa.
Eiköhän se suurin syyllinen kuitenkin löydy sieltä ruudun ja penkin välistä. Mahdolliset ongelmat pystyy minimoimaan omalla toiminnallaan, kun pitää kaiken ajantasalla, jättää kaikki turhat 3rd party AV:t, cleanerit, boosterit yms. pois, ei tee mitään copy&paste "tweakkejä", testaa sen koneen vakauden jne. Moni ei oikein edes ymmärrä sitä, että jo se XMP profiilin käyttöönotto on käytännössä ylikellotusta ja voi aiheuttaa epävakautta ja kaatuilua.

Mitä enemmän koneelleen kasaa romua taustalle pyörimään, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä tulee "yhteentörmäyksiä" joista sitten syytetään peliä tai ajureita jne.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Aika paksua... Päivitykset eivät kyllä ole mikään ongelma. Samalla tavalla myös se konsoli haluaa päivityksiä. Ongelma ratkeaa muuten sillä, että sijoittaa siihen nettiyhteyteen.

"Näyttiksen ajurit rikkoo poikkeuksetta jonkin pelin"? Joopajoo...
Oma xbox käynnistyy öisin ja päivittää pelit.

Itsellä anakin AMD ajurit rikkoi siegen, foorumeilla molemmat syytti tosia ja noin viisi viikkoa kunnes asia korjattiin. Vega 56/64 ongelma.

Nytten Siege kaataa ICUEN, ei ehkä tärkein sovellus mutta siellä on nestejäähyni ja tuulettimieni käyttöasetukset.

Surullista että siege on lempipelejäni ja lähes jatkuvasti sillä on jotain ongelmaa. Eikä taida ihan pienin peli olla edes pc skenessä.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 456
Eiköhän se suurin syyllinen kuitenkin löydy sieltä ruudun ja penkin välistä.
Tämä toimii kanssa oikeasaan toisinpäin konsoleilla että samainen kaveri ei pysty niin helposti saamaan konsolia "sekaisin" kuin PC:tä.

Mutta lähtökohtaisesti PC:llä ei ole pelit jääneet pelaamatta ja jos jotain ongelmia ollut niin aika hyvin ne googlen kautta selviää.

Ainoa isompi ongelma aikanaan oli WIN10+Assassins creed 3+Nvidia expriensen kanssa kun peli ei suostunut käynnistymään tietyn win10 päivityksen jälkeen ja piti sulkea expriense pois että sai pelin käynnistymään, enään ei ole ollut samoja ongelmia.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Oma xbox käynnistyy öisin ja päivittää pelit.

Itsellä anakin AMD ajurit rikkoi siegen, foorumeilla molemmat syytti tosia ja noin viisi viikkoa kunnes asia korjattiin. Vega 56/64 ongelma.

Nytten Siege kaataa ICUEN, ei ehkä tärkein sovellus mutta siellä on nestejäähyni ja tuulettimieni käyttöasetukset.

Surullista että siege on lempipelejäni ja lähes jatkuvasti sillä on jotain ongelmaa. Eikä taida ihan pienin peli olla edes pc skenessä.
Ajuri ongelma korjattiin, eli ei ongelmaa?

Tuo ICUE ongelma menee taas sinne käyttäjän omavika osioon. Kutein puhuin jo aikaisemmassa viestissäni, niin tuo bloatin kerääminen lisää riskiä mahdollisiin ongelmiin, johon olet törmännyt. Kannattaa kaksi kertaa miettiä, että ostaako mm. noita Corsairin leluja, jos niiden käyttö vaatii sovelluksen. Itse en osta mitään komponenttia, hiirtä yms. joka vaatisi jonkin softan.

Elämä on valintoja.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Ajuri ongelma korjattiin, eli ei ongelmaa?

Tuo ICUE ongelma menee taas sinne käyttäjän omavika osioon. Kutein puhuin jo aikaisemmassa viestissäni, niin tuo bloatin kerääminen lisää riskiä mahdollisiin ongelmiin, johon olet törmännyt. Kannattaa kaksi kertaa miettiä, että ostaako mm. noita Corsairin leluja, jos niiden käyttö vaatii sovelluksen. Itse en osta mitään komponenttia, hiirtä yms. joka vaatisi jonkin softan.

Elämä on valintoja.
korjattiin VIIDEN viikon kuluttua.

Eli kaikki mitä pc edustaa ja sen customointi on vain osa huonoa valintaa? Noh puhut tavallaan totta ja tästä päästään siihen mikä konsoli on ja miksi osa sitä arvostaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 292
On tämäkin kun ihmiset on ylpeitä siitä kun ovat laiskoja ja ei haluta edes pelin automaattisia päivityksiä odottaa :devilish:
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
korjattiin VIIDEN viikon kuluttua.

Eli kaikki mitä pc edustaa ja sen customointi on vain osa huonoa valintaa? Noh puhut tavallaan totta ja tästä päästään siihen mikä konsoli on ja miksi osa sitä arvostaa.
En ole PC:n customointia kritisoinut. Pelkästään Corsairin yms. (paskoja)tuotteita, joiden käyttö vaatii softan. Ei kannata ostella niitä ylihintaisia leluja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
En ole PC:n customointia kritisoinut. Pelkästään Corsairin yms. (paskoja)tuotteita, joiden käyttö vaatii softan. Ei kannata ostella niitä ylihintaisia leluja.
Niin eli vakaa ja toimiva pc tarvitsee myös suht pätevää tietoa, näitä ei kaikilla nuorilla ole ketkä jimmsiin kävelee taskut täynnä rahaa. Kraken x62 luovuin camin takia ja custom on taas liian monimutkainen projekti minulle.

Vaikka nyky konsolit lähenee ikävästi pc:tä, niin silti konsoli on monta kertaa huolettomampi ja helpompi vaihtoehto.
 
  • Tykkää
Reactions: smb
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 430
Niin? Miksi Microsoft taistelisi omia alustoja vastaan?
Miten tämä älyllinen epärehellisyys saa jatkuvasti uutta tuulta alleen? PC kun ei ole MS:n alusta. PC kun on edelleen täysin vapaa alusta, mikään ei pakota sinua asentamaan siihen Windowsia vaikka se suurimmasta osasta PC:itä löytyykin.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 353
Tästä päästään suurimpaan syyhyn ja se on HINTA.

Jos haluan toteuttaa tuon että Halo ja Kyperpunkki PC:llä, niin tarvitsen rautaa. Näyttis + prossu + emolevy. Vaikka nyt kerrotaan heti että vain näyttis riittää. Ei riitä. Hinta onkin sitten suurempi kuin nuo 2 konsolia yhteensä.
Jos käytettynä nöyrtyy ostamaan, niin kyllä pelikoneita saa kasattua yllättävän halvalla. Muutamalla sadalla voi saada perushyvän 1080p / 60fps -pelikoneen. Jos uutena ostaa, niin sitten tietokone tulee toki kalliimmaksi. Jos samalla konsolilla saa väännettyä 6-7 vuotta, niin onhan siinä käytetty euro / peliaika varmasti kohdillaan. Mutta jos hajoaa kuten kaksi Xbox 360 itsellä hajosi, niin korjaaminen vaan on liki mahdotonta tai kallista, ja siinä vaiheessa joutuu ostamaan uuden konsolin. Tietokoneet kun kasaa laatu osista, niin elinkaarta voi kertyä 8-9 vuotta, ja kun jossain kohtaa uusii näytönohjaimen, niin pystyy edelleen pyörittämään uusia pelejä ongelmitta.

Elikkä pidän edelleen PC pelaajia Hifistelijöinä. He haluavat repiä parasta irti peleistä mikä on erittäin kunnioitettavaa, mutta se on oikeasti kallista monelle ja jopa vaikeaa, kun aika usein joutuu säätämään, milloin mitäkin.
Jep tietynlaista hifistelyähän tämä on. Säätämistä ei ole omalla kohdalla juurikaan ollut, eikä rahaakaan ole palanut älyttömiä, kun käytettynä kasasin tämän nykyisen koneen. Hintaa kertyi suunnilleen 400e, ja alla näytönohjainta lukuunottamatta osat, joilla saatan pärjätä taas joku 7-8 vuotta. Eli jos käytettynä kasaa fiksusti, niin epäilen että PC:n valinta tulee todellisuudessa pitkässä juoksussa halvemmaksi. Varsinkin jos haluaa / joutuu lisälaitteita ostamaan konsolille. Ja eikös se PS online / Xbox livekin maksa vajaa satasen vuodessa?
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Huh huijaa... eli nyt PC pelaajat ehdottavat että pitäisi vielä kasata itse käytetyistä osista 1080p pelikone, joka mitä? Pyörittää pelejä 7-8 vuotta...

On oikeastaan erinomainen asia että käymme tätä samaa sotaa vuodesta toiseen. Itse olen tällä hetkellä Sveitsi. Minun täytyy mennä sisältö edellä. Pohdin onko tuleva Age of Empires 4 hyvä. Jos on minulla on tasan 1 vaihtoehto sitä pyörittää. Pidänkö Kyperpunkista, jos pidän niin sitten menee vaikeaksi. Sen jälkeen kyse on hinnasta.

Mitä maksaa 4K / 60fps PC:llä... aivan... emme tiedä vielä. Samaan aikaan isketään tulille 2 uutuus-konsolia. Jotka tarjoavat Kyperpunkin sulavana 4K:na...

MUTTA

Sitten menee jo todella vaikeaksi kun PS5 tuo mega-yksinoikeuspelinsä markkinoille. Tässä vaiheessa mahdollinen Peli-PC on jo maksanut maltaita, mutta vielä pitäisi olla rahaa uutuuskonsoliin. Pelkään että tämä nykykehitys ajaa siihen että yhä useamman on valittava puolensa. Pystynkö olemaan ilman näitä ihania strategiapelejä, sillä sehän jo ratkaisisi asian.

Konsoleiden helppous on todellinen valtti, jota ei kannata aliarvioida. Konsolilla pelaaminen on kokemus sekin. Uniikki tunnelma, josta moni PC-pelaaja ei ymmärrä tuon taivaallista. Toisaalta kuinka hienoa olisi rakentaa jokin sellainen kone mitä nämä Sampsa ja hänen kätyrinsä laittavat kasaan YouTube-videoilla. Ai että harva pelaaja kieltäytyisi näistä taideteoksista.

Oliko jossain videolla mies itse esittelemässä omaa pelikonettaan. Huh huijaa mikä aarre sellainen olisi omassa pikku asunnossani. Ei lainkaan mahdoton tulevaisuus.

 

Jyg

Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
242
Mitä maksaa 4K / 60fps PC:llä... aivan... emme tiedä vielä. Samaan aikaan isketään tulille 2 uutuus-konsolia. Jotka tarjoavat Kyperpunkin sulavana 4K:na...

Missä kohtaa sinulle on luvattu tulevan Cyberpunk sulavana 4K:na konsolille? Kunhan nyt rauhassa katsellaan kun peli on joskus ulkona ja tuollainen 500€ laatikko sitä ihan oikeasti sulavasti 4K:na pyörittelee.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Missä kohtaa sinulle on luvattu tulevan Cyberpunk sulavana 4K:na konsolille? Kunhan nyt rauhassa katsellaan kun peli on joskus ulkona ja tuollainen 500€ laatikko sitä ihan oikeasti sulavasti 4K:na pyörittelee.
Eihän se hinta ole se juttu. Oikea hintahan olisi 2000-3000 euroa, mutta myydään edullisemmin ja peleistä tulee sitten tuotto aikanaan.

Ajattelen Kyperpunkkia niin että se on ensisijaisesti tehty PC:lle, mutta pyörisi nyky konsoleilla 30fps/4K. Sitten parannetut versiot uutuuskonsoleilla pyörittävät peliä entistä paremmin. Mikään tekninen taidon näyte Kyperpunkki tuskin on. Mahdollisesti täynnä bugeja ja ruudunpäivitysongelmia alkuun. HYPE ollut niin kova että moni pettyy rajusti.

...

Täytyy muistaa että uutuus konsoleissa saa ilmeisesti mukana suht hyvän 4K UHD Blu-ray soittimen, ilmeisesti myös Blu-rayt pyörivät sillä eli joitakin sarjoja voisi myös hankkia.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Huh huijaa... eli nyt PC pelaajat ehdottavat että pitäisi vielä kasata itse käytetyistä osista 1080p pelikone, joka mitä? Pyörittää pelejä 7-8 vuotta...

Mitä maksaa 4K / 60fps PC:llä... aivan... emme tiedä vielä. Samaan aikaan isketään tulille 2 uutuus-konsolia. Jotka tarjoavat Kyperpunkin sulavana 4K:na...

Konsoleiden helppous on todellinen valtti, jota ei kannata aliarvioida. Konsolilla pelaaminen on kokemus sekin. Uniikki tunnelma, josta moni PC-pelaaja ei ymmärrä tuon taivaallista.
Mikäs vika käytetyistä osista kasaamisessa on?

Eiköhän se Cyperpunk ole 30 fps konsoleilla, joten siitä sulavuudesta voidaan olla montaa mieltä.

Mikä ihmeen kokemus se konsolilla pelaaminen sitten on, johon ei PC:llä pääse? Tarkoitatko 30 fps, motion blurria ja suurta input lagia?

Eihän se hinta ole se juttu. Oikea hintahan olisi 2000-3000 euroa, mutta myydään edullisemmin ja peleistä tulee sitten tuotto aikanaan.
Vai että ihan 2000-3000 €...
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 624
@Eternal64 Etkö sä jo väsy tohon saman jankkaamiseen? Harvasa päivä samaa pohdintaa ja siihen ei ole vastausta,koska kukaan ei tiiä mitä toi Cyberpunk vaatii pyöriäkseen 4K/60.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 269
Mikä on muuten tämä suuri input lag jota täällä konsoleissa väitetään olevan? Omasta Samsungin 65' Qledistä kun lyö pelitilan päälle niin en huomaa mitään eroa konsolin ja PC:n inputeissa? Konsoli reagoi ohjaimen painalluksiin salaman nopeasti, kuin myös PC:llä hiiri liikkuu FPS peleissä ihan samalla tavalla kuin monitorilla pelaisi. Onko tämä siis sitä kuuluisaa huutelua vailla mitään omaa kokemusta?

Toki jos tässä taas aletaan jostain isompien hertsien kuin 60 ruuduista puhumaan niin se voidaan sitten jättää ihan muihin ketjuihin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 271
Mikä on muuten tämä suuri input lag jota täällä konsoleissa väitetään olevan? Omasta Samsungin 65' Qledistä kun lyö pelitilan päälle niin en huomaa mitään eroa konsolin ja PC:n inputeissa? Konsoli reagoi ohjaimen painalluksiin salaman nopeasti, kuin myös PC:llä hiiri liikkuu FPS peleissä ihan samalla tavalla kuin monitorilla pelaisi. Onko tämä siis sitä kuuluisaa huutelua vailla mitään omaa kokemusta?

Toki jos tässä taas aletaan jostain isompien hertsien kuin 60 ruuduista puhumaan niin se voidaan sitten jättää ihan muihin ketjuihin.
Ei kai kukaan täällä ole väittänyt että konsolirauta aiheuttaa enemmän input lagia mitä PC rauta kun hertsit on samat? :hmm:
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Mikä on muuten tämä suuri input lag jota täällä konsoleissa väitetään olevan? Omasta Samsungin 65' Qledistä kun lyö pelitilan päälle niin en huomaa mitään eroa konsolin ja PC:n inputeissa? Konsoli reagoi ohjaimen painalluksiin salaman nopeasti, kuin myös PC:llä hiiri liikkuu FPS peleissä ihan samalla tavalla kuin monitorilla pelaisi. Onko tämä siis sitä kuuluisaa huutelua vailla mitään omaa kokemusta?

Toki jos tässä taas aletaan jostain isompien hertsien kuin 60 ruuduista puhumaan niin se voidaan sitten jättää ihan muihin ketjuihin.

Yksi syy miksi 30 fps on niin paskaa + tuohon kun lisätään vielä keskiverto konsolipelaajan tv:n oma vaste, niin kylläpä on hyvä.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
@Eternal64 Etkö sä jo väsy tohon saman jankkaamiseen? Harvasa päivä samaa pohdintaa ja siihen ei ole vastausta,koska kukaan ei tiiä mitä toi Cyberpunk vaatii pyöriäkseen 4K/60.
Eivätkö uudet 4K näyttikset tule syksyllä? Jos hinta on 1500 € niin se on GG WP monelle. Upean konsolin voi saada 500 eurolla ja pelit ovat oikein pelattavia. Kyllä PC-pelaajien täytyy myöntää se että PC:llä pelaaminen on kallista ja vaatii säätämistä, mutta jos sen on valmis tekemään niin palkinto on sitten sitä parasta!

Mikä on muuten tämä suuri input lag jota täällä konsoleissa väitetään olevan?
Juurikin näin... ja tähän vielä lisäyksenä että konsolipelit käyttävät kaiken maailman parannus tekniikoita sen pelattavuuden sulavaksi saamiseksi. Esim. Halo 5 oli sulava. En edes tiedä oliko 30fps vai 60fps. Hahmolla oli helppo ja hieno tehdä Dasheja. FPS-pelit ovat PC:llä aivan eri tasolla, mutta siitä huolimatta Halo 5 oli kokemus Boxsilla.

Nyt esim. Kyperpunkin kohdalla jossa FPS-pelaaminen on sama kuin olisi liimapurkissa, niin ero PC:llä ja konsoleilla on mitätön. Pääpaino on ihan muissa jutuissa. Tuo ORI jota hehkutetaan 4K / 120 Hz ... ei ole kovin kummoinen. Peli näyttää hienolta, käsin piirretyltä, mutta thats it. Todellisen taistelun tulevat ratkaisemaan nämä Halot ja Gran Turismot. Kyperpunkin sulavuus konsoleilla.

Sehän on kaikilla tiedossa että PC-pelaajia on päivä päivältä vähemmän, mikä on huono asia, sillä rakastan strategiapelejä, kuten Warcraft. PS5 tulee myymään hirmu vauhdilla, uskon että myös Xbox tulee myymään hyvin. PC polkee nyt pahasti paikallaan. Koko esports-skene on pysähtynyt näihin saman toistoon: CS, DOTA, SC, OW...

Se että joku Death Stranding, vai miten se kirjoitetaan, julkaistaan PC:llä ei tarkoita mitään. Surkeaa. Missä ovat sellaiset megapelit, joita voit pelata vain PC:llä, jotka myyvät PC:n osia?
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
On päivän selvää että tällaisen rakentaminen kiinnostaisi. Siinä mielessä PC on omassa kategoriassaan.

 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Luetteletko näitä parannustekniikoita muutamia nimeltä joita konsolit käyttävät mutta PC ei käytä?
PC-pelaajat puhuvat usein "input lag", "30fps dia-show", mutta kun pelaat peliä konsolilla niin se onkin mukavan sulavaa.

Elikkä uskallan väittää että tuollaisissa FPS-peleissä on selkeästi eroa / hyötyä kun peli esim. 240fps, taikka 120fps verrattuna sitten johonkin konsolin FPS-peleihin. Mutta vertailu on siinä mielessä ihan onnetonta että PC:llä olet siinä toimistotuolissasi, hiiri + näppis. Se kokemus on ihan erilainen.

Minusta FPS-pelit konsolilla ovat liimapurkissa rämpimistä, se on selvä. Mutta eivät lainkaan huonoja mitä PC-pelaajat antavat ymmärtää. Uutuuskonsoleilla pelaaminen on hauskaa ja sulavaa, tulette näkemään ja yllättymään.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Eivätkö uudet 4K näyttikset tule syksyllä? Jos hinta on 1500 € niin se on GG WP monelle. Upean konsolin voi saada 500 eurolla ja pelit ovat oikein pelattavia. Kyllä PC-pelaajien täytyy myöntää se että PC:llä pelaaminen on kallista ja vaatii säätämistä, mutta jos sen on valmis tekemään niin palkinto on sitten sitä parasta!



Juurikin näin... ja tähän vielä lisäyksenä että konsolipelit käyttävät kaiken maailman parannus tekniikoita sen pelattavuuden sulavaksi saamiseksi. Esim. Halo 5 oli sulava. En edes tiedä oliko 30fps vai 60fps. Hahmolla oli helppo ja hieno tehdä Dasheja. FPS-pelit ovat PC:llä aivan eri tasolla, mutta siitä huolimatta Halo 5 oli kokemus Boxsilla.

Nyt esim. Kyperpunkin kohdalla jossa FPS-pelaaminen on sama kuin olisi liimapurkissa, niin ero PC:llä ja konsoleilla on mitätön. Pääpaino on ihan muissa jutuissa. Tuo ORI jota hehkutetaan 4K / 120 Hz ... ei ole kovin kummoinen. Peli näyttää hienolta, käsin piirretyltä, mutta thats it. Todellisen taistelun tulevat ratkaisemaan nämä Halot ja Gran Turismot. Kyperpunkin sulavuus konsoleilla.

Sehän on kaikilla tiedossa että PC-pelaajia on päivä päivältä vähemmän, mikä on huono asia, sillä rakastan strategiapelejä, kuten Warcraft. PS5 tulee myymään hirmu vauhdilla, uskon että myös Xbox tulee myymään hyvin. PC polkee nyt pahasti paikallaan. Koko esports-skene on pysähtynyt näihin saman toistoon: CS, DOTA, SC, OW...

Se että joku Death Stranding, vai miten se kirjoitetaan, julkaistaan PC:llä ei tarkoita mitään. Surkeaa. Missä ovat sellaiset megapelit, joita voit pelata vain PC:llä, jotka myyvät PC:n osia?
Mitkä ihmeen 4K näyttikset? Jos tähdätään konsolitason 4K 30fps kokemukseen, niin se ei kyllä mahdottomia vaadi... Onnistuu vaikka 5700XT:llä:

Oletko varma että pelasit tuota ORIA edes 120 Hz kykenevällä näytöllä?

Mistäs tekniikoista puhut joilla _konsolit_ tekevät pelikokemuksesta sulavampaa?

Kolme peliä ratkaisee? Halo, GT ja Cyberpunk? Hyvä vitsi.

E-sport skene polkee paikoillaan? Kuinka niin? Skenehän kasvaa valtavasti kaiken aikaa? CS:t ja Dotat siellä on kärkisijoilla, koska ovat niin pirun hienoja pelejä. Eikä e-sportissa ole kyse mistään uudesta pelistä joka vuosi, vaan keskitytään yhteen tiettyyn peliin. Eikä ketään kiinnosta katsella jotain aivotonta Codia, BF:ää jne.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 269

Yksi syy miksi 30 fps on niin paskaa + tuohon kun lisätään vielä keskiverto konsolipelaajan tv:n oma vaste, niin kylläpä on hyvä.
30fps räiskinnät asia erikseen toki, mutta esim uusin codi joka on rock solid 60fps on tasan yhtä sulava PC:llä ja konsolilla. Myös jopa halvimmat töllöt jotka nyt, sanotaan kahden vuoden sisään on ostettu osaavat kyllä automaattisesti kytkeä pelitilan päälle kun konsoli kytketään. Eli peruskäyttäjän ei tarvitse edes siitä huolehtia. Ja yllättävästi ne jopa toimivat myös niissä edullisimmissa malleissa hyvin.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
CoDit ja Bäfät ja tämä PUBG ovat hirveää yliarvostettua paskaa.

Tarkoitan että CS, DOTA, SC ovat olleet siellä esportsissa iät ajat. Missä uudet esports pelit?

Odotan edelleen sitä peliä miksi suuri massa hankkii PC:n? Ovatko ne juuri näitä Dota, LoL, WoW...
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 624
Eivätkö uudet 4K näyttikset tule syksyllä? Jos hinta on 1500 € niin se on GG WP monelle. Upean konsolin voi saada 500 eurolla ja pelit ovat oikein pelattavia. Kyllä PC-pelaajien täytyy myöntää se että PC:llä pelaaminen on kallista ja vaatii säätämistä, mutta jos sen on valmis tekemään niin palkinto on sitten sitä parasta!
En mä kysynyt mitään mihin vastasit,kysyin että eikö toi jankkaaminen ala jo kyllästyttää? ;)

Tuleehan sieltä uusia näyttiksiä kuulema syksyllä,mutta eipä niistäkään kukaan osaa varmuudella sanoa että mihin ne pystyy. Oletettavasti pyörittävät 4K paremmin kun nykyiset.

Tohon en ota sen kummemin kantaa kuinka upeita noi tulevat konsolit on, on ne luultavasti parempia kun nykyiset konsolit.

Ja tuo hinta osio,no kaikki maksaa. Sehän on siitä kiini paljon sitä on valmis sijoittamaan harrastukseensa. Toiselle tuo 500e on liikaa konsolista tai PC:stä, toisille taas 500e yhdestä komponentista on ihan sama.

Tuo säätäminen sitten taas,no sitäkin voi harrastaa jos se sattuu kiinnostamaan. Kaveri ei säädä oikeastaan yhtään mitään, lataa pelin, käynnistää sen, laittaa asetukset täysille, testaa kuinka pyörii ja jos ei pyöri suht tasaisesti, niin tiputtaa pykälän alemmas ja testaa uudelleen.

Summasummarum: Ei se pc pelaaminen niin kallista ole,jos ei välttämättä halua että kaikki napit pitää olla kaakossa 4K:na ja fps sielä yli 144. Nuo jos on vaatimuksena,niin sitten se on vaan raotettava lompakkoa enempi.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
30fps räiskinnät asia erikseen toki, mutta esim uusin codi joka on rock solid 60fps on tasan yhtä sulava PC:llä ja konsolilla. Myös jopa halvimmat töllöt jotka nyt, sanotaan kahden vuoden sisään on ostettu osaavat kyllä automaattisesti kytkeä pelitilan päälle kun konsoli kytketään. Eli peruskäyttäjän ei tarvitse edes siitä huolehtia. Ja yllättävästi ne jopa toimivat myös niissä edullisimmissa malleissa hyvin.

Tuolta voi katsella eri televisioiden input lageja. Uudet ja hyvät toki pääsevät erinomaisiin lukemiin, mutta aika karua lukemaa alkaa tulla vastaan jos kelaa poispäin uusimmista huippumalleista... Voit toki käyttää monitoria, mutta suurinosa taitaa konsolia käyttää tv:n kanssa.

Enkä tiedä miksi pitäisi ampua itseään jalkaan tähdätessään 60 fps PC:llä, FPS pelissä... PC:llä kun on mahdollista mennä yli 60 fps, konsolilla se taas ei onnistu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 271
30fps räiskinnät asia erikseen toki, mutta esim uusin codi joka on rock solid 60fps on tasan yhtä sulava PC:llä ja konsolilla.
Tähän sellainen korjaus että kyllä tuo peli on tasan yhtä sulavaa konsolilla ja PC:llä JOS muistat PC:n rajoittaa nuin pienille framerateille. Kukaan PC:llä ei ole tainnut pelata fps räiskintöjä enää kymmeneen vuoteen alle 120Hz, joka on jo aivan eri sfääreissä puhumattakaan 240fps ja 360fps pelaajista.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
CoDit ja Bäfät ja tämä PUBG ovat hirveää yliarvostettua paskaa.

Tarkoitan että CS, DOTA, SC ovat olleet siellä esportsissa iät ajat. Missä uudet esports pelit?

Odotan edelleen sitä peliä miksi suuri massa hankkii PC:n? Ovatko ne juuri näitä Dota, LoL, WoW...
Jep, konsoleiden suurimmat FPS pelit (Cod&BF) ovat paskaa ja parempaa ei ole edes tarjolla.

Jos jokin peli on skenessä mukana iät ajat niin sehän vain kertoo pelin paremmuudesta. CS:ssää parempaa ja syvempää FPS peliä saa hakea. Valorant on muuten yksi uusi E-sports skeneen tähtäävä peli.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 269
Tähän sellainen korjaus että kyllä tuo peli on tasan yhtä sulavaa konsolilla ja PC:llä JOS muistat PC:n rajoittaa nuin pienille framerateille. Kukaan PC:llä ei ole tainnut pelata fps räiskintöjä enää kymmeneen vuoteen alle 120Hz, joka on jo aivan eri sfääreissä puhumattakaan 240fps ja 360fps pelaajista.
Kaikille se yli 60Hz ei tarjoa mitään maailmaa räjäyttävää. Itselläni kun vielä reilu vuosi sitten oli peli PC käytössä, oli minulla siinä loppuaikana käytössä 4K 60Hz näyttö laadukkaalla paneelilla. Sitä ennen oli 144Hz paneeli. Vaikka täällä kuinka koitetaan väittää toista, niin itselleni nuo korkeammat hertsit ei tuonut mitään tajuntaa räjäyttävää. Ja kyllä, pelasin paljon myös FPS pelejä.

Täällä tuntuu olevan yleinen ajattelumalli, että se mikä itsellä toimii, toimii varmasti myös kaikilla muilla. Ja siinä ei missään tapauksessa voi olla poikkeuksia.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Niin osalla on rahaa ja osalla ei ole. PC pelaamisen hinta on kova jos puhutaan 60fps / 4K. Voi myös olla että tulevat näyttikset hädin tuskin tuohon pystyvät ja hintaa 1500 euroa. Tämä tarkottaisi että kovin moni kääntyy konsoleiden puoleen.

Konsoleita aliarvioidaan rankasti ja pidetään ikään kuin lasten leluina.

Ja lyhyesti tuosta jankkaamisesta, itse kutsun sitä spekuloinniksi, keskusteluksi ... tällä hetkellä odotan töiden alkua, ulkona on satanut koko päivän, katsoin juuri Warcraft elokuvan, josta pidin valtavasti, hienosti tehty ne örkit ja ritarit.

Niin elikkä... pohdin sitä että kun esim. tulee aikanaan Age of Empires 4, niin sekin pyörii 4K. 60fps olisi minimi. Väkisinkin ollaan tilanteessa että rahaa tarvitsisi. Mitä pelejä on konsoleilla että sellainen kannattaa hankkia, voi olla että hyvin vähän. En esim. odota tulevalta Kyperpunkilta juurikaan mitään muuta kuin valtavia teknisiä ongelmia.

Halo: Infinite näytti niin rumalta että meinasi itku tulla. Gran Turismo 7 on autopeli ja Ratchet and Clank tasohyppely. Väkisinkin mietin miltä voisi näyttää Warcraft 4 (RTS) upeilla grafiikoilla jos sellainen joskus päätettäisiin tehdä. Tai jokin RTS + MOBA yhdistelmä. Missä PC:n yksinoikeuspelit? Ei niitä ole :/ vielä...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 271
Kaikille se yli 60Hz ei tarjoa mitään maailmaa räjäyttävää. Itselläni kun vielä reilu vuosi sitten oli peli PC käytössä, oli minulla siinä loppuaikana käytössä 4K 60Hz näyttö laadukkaalla paneelilla. Sitä ennen oli 144Hz paneeli. Vaikka täällä kuinka koitetaan väittää toista, niin itselleni nuo korkeammat hertsit ei tuonut mitään tajuntaa räjäyttävää. Ja kyllä, pelasin paljon myös FPS pelejä.

Täällä tuntuu olevan yleinen ajattelumalli, että se mikä itsellä toimii, toimii varmasti myös kaikilla muilla. Ja siinä ei missään tapauksessa voi olla poikkeuksia.
Onneksi olkoon, kuulut äärimmäisen pieneen pelaajaryhmittymään joka ei näe eroa ns. yöllä ja päivällä. Voimme lopettaa keskustelun tähän.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Niin osalla on rahaa ja osalla ei ole. PC pelaamisen hinta on kova jos puhutaan 60fps / 4K. Voi myös olla että tulevat näyttikset hädin tuskin tuohon pystyvät ja hintaa 1500 euroa. Tämä tarkottaisi että kovin moni kääntyy konsoleiden puoleen.

Konsoleita aliarvioidaan rankasti ja pidetään ikään kuin lasten leluina.

Ja lyhyesti tuosta jankkaamisesta, itse kutsun sitä spekuloinniksi, keskusteluksi ... tällä hetkellä odotan töiden alkua, ulkona on satanut koko päivän, katsoin juuri Warcraft elokuvan, josta pidin valtavasti, hienosti tehty ne örkit ja ritarit.

Niin elikkä... pohdin sitä että kun esim. tulee aikanaan Age of Empires 4, niin sekin pyörii 4K. 60fps olisi minimi. Väkisinkin ollaan tilanteessa että rahaa tarvitsisi. Mitä pelejä on konsoleilla että sellainen kannattaa hankkia, voi olla että hyvin vähän. En esim. odota tulevalta Kyperpunkilta juurikaan mitään muuta kuin valtavia teknisiä ongelmia.

Halo: Infinite näytti niin rumalta että meinasi itku tulla. Gran Turismo 7 on autopeli ja Ratchet and Clank tasohyppely. Väkisinkin mietin miltä voisi näyttää Warcraft 4 (RTS) upeilla grafiikoilla jos sellainen joskus päätettäisiin tehdä. Tai jokin RTS + MOBA yhdistelmä. Missä PC:n yksinoikeuspelit? Ei niitä ole :/ vielä...
Koita nyt hyvä mies ymmärtää ettei siihen näytönohjaimeen tarvitse laittaa 1500 € jos tavoittelee konsolitason 4K:ta... Huoh.

Pelaatko muuten paljon esim. Dotaa, lolia, wowia, Valoranttia jne. konsolilla?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 634
30fps räiskinnät asia erikseen toki, mutta esim uusin codi joka on rock solid 60fps on tasan yhtä sulava PC:llä ja konsolilla. Myös jopa halvimmat töllöt jotka nyt, sanotaan kahden vuoden sisään on ostettu osaavat kyllä automaattisesti kytkeä pelitilan päälle kun konsoli kytketään. Eli peruskäyttäjän ei tarvitse edes siitä huolehtia. Ja yllättävästi ne jopa toimivat myös niissä edullisimmissa malleissa hyvin.
Miksi vain räiskinnät? Kyllä se lagi tuntuu ihan kaikissa 30 FPS peleissä, ja ainakin 80% isoista konsolipeleistä on 30 FPS kamaa.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Jos jokin peli on skenessä mukana iät ajat niin sehän vain kertoo pelin paremmuudesta. CS:ssää parempaa ja syvempää FPS peliä saa hakea. Valorant on muuten yksi uusi E-sports skeneen tähtäävä peli.
Erinomainen pointti!

Tämän olin unohtanut täysin. Elikkä juuri tätä olen toivonut. Esportsiin uutta verta, ja vieläpä niin että yhdistetään jotain olemassa olevaa: CS + OW = Valorant.

Nyt tietenkin toivon MOBA + RTS = ?

Kaikille se yli 60Hz ei tarjoa mitään maailmaa räjäyttävää.
Tämä onkin mielenkiintoinen pointti sillä aika moni on hehkuttanut tuota aitoa 120 hertsin tilaa. Animaatio, pelattavuus ovat sitä luokkaa että pää räjähtää. ORI on tasohyppely, piirretty. Mutta jos tuo saataisiin johonkin Haloon tulevaisuudessaa tuollainen silkin pehmeys niin olisi kyllä ihmettelemistä.

Mutta se ei ole realismia.

Edelleenkin sisältö ratkaisee. Jos meiltä kaikilta kysyisi mitkä ovat sinun TOP-3 pelit joita eniten odotat. Vastaukset menisivät niin että lähes kaikkia niitä pelejä voi pelata PC:llä. Sen lisäksi versio pelistä on luultavasti paras. Tämä on melkoinen juttu. (huom. Nintendoa ei lasketa mukaan) Nyt tarkoitan tulevan sukupolven pelejä.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Onneksi olkoon, kuulut äärimmäisen pieneen pelaajaryhmittymään joka ei näe eroa ns. yöllä ja päivällä. Voimme lopettaa keskustelun tähän.
Näitä "ei eroa" kommentteja lukiessa aina pistää miettimään, että onko kommentoija edes saanut otettua 144 Hz tilaa käyttöön ja pyörivätkö pelit edes yli 144 fps. Mene ja tiedä.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Koita nyt hyvä mies ymmärtää ettei siihen näytönohjaimeen tarvitse laittaa 1500 € jos tavoittelee konsolitason 4K:ta... Huoh.
Elikkä on mahdollista että henkilö X tarvitsee samalla kombon: emolevy + näyttis + prossu kuten hyvin tiedät, mutta PC-pelaajat eivät tällaista hyväksy vaan kertovat että voit ostaa käytettyjä osia ja rakennella itse jne.

Jos hankin uutta rautaa niin se on minulle päivän selvä juttu että silloin listalla ovat:
- uusi näyttis
- uusi prossu
- uusi emo
- uusi mini muistikampa kahden vanhanaikaisen muistikamman tilalle

PC:llä pelaaminen on kallista. Se vaatii osaamista ja ymmärrystä. Mutta kun olet insinööri niin nämä jutut menevät ohi. Et voi tajuta sitä että kaikilla ei ole samaa tieto-taitoa.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 269
Onneksi olkoon, kuulut äärimmäisen pieneen pelaajaryhmittymään joka ei näe eroa ns. yöllä ja päivällä. Voimme lopettaa keskustelun tähän.
Juuri sellainen vastaus mitä odotinkin. Tottakai eron huomaa, mutta mullistaako se maailmaani on sitten toinen asia. Otan mielummin siis paremman tarkkuuden ja värit. Ja pelaan onnellisena mitä vain eteen tulee. Mutta olet oikeassa, annetaan olla.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Elikkä on mahdollista että henkilö X tarvitsee samalla kombon: emolevy + näyttis + prossu kuten hyvin tiedät, mutta PC-pelaajat eivät tällaista hyväksy vaan kertovat että voit ostaa käytettyjä osia ja rakennella itse jne.

Jos hankin uutta rautaa niin se on minulle päivän selvä juttu että silloin listalla ovat:
- uusi näyttis
- uusi prossu
- uusi emo
- uusi mini muistikampa kahden vanhanaikaisen muistikamman tilalle

PC:llä pelaaminen on kallista. Se vaatii osaamista ja ymmärrystä. Mutta kun olet insinööri niin nämä jutut menevät ohi. Et voi tajuta sitä että kaikilla ei ole samaa tieto-taitoa.
Mitä? 4K:lla pullonkaulana on ensisijaisesti näytönohjain, joten voit aivan helposti selvitä pelkällä näytönohjaimen päivityksellä. Miksi ihmeessä pitäisi laittaa koko kone päivitykseen automaattisesti? Aluksi puhut 1500€ näytönohjaimesta ja nyt päivitetäänkin koko kone... Entäs jos henkilö haluaa saada kaiken irti uudesta "hienosta" PS5:sta? Hän joutuu hankkimaan aika kalliin television tai monitorin, jotta pääsee nauttimaan 4K@120Hz, syncistä ja HDR:stä, eikös?

Käytettyjä osia voi ostaa ja koneen voi itse rakentaa? Mikäs siinä on ongelmana?

Mikä hiton "mini muistikampa"? Ammut itseäsi kyllä jalkaan jos hankit vain yhden muistikamman... Taitaa jo mennä m.2 levyt ja keskusmuistit sekaisin... Mitäs tällä saavutat jos päivität ensin CPU:n ja sitten emolevyn? Jos haluat konetta vielä käyttää niin sinun pitää pysyä CPU:llesi yhteensopivassa emolevyssä, tai päivitettävä myös CPU, taas... Mikä logiikka?
 
Viimeksi muokattu:

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 269
Miksi vain räiskinnät? Kyllä se lagi tuntuu ihan kaikissa 30 FPS peleissä, ja ainakin 80% isoista konsolipeleistä on 30 FPS kamaa.
Ei pelkät räiskinnät. Oli vain ersimerkki. Sen verran lyhyt konsolihistoria takana että tässä vuodessa ehtinyt kunnolla vasta räiskintöjä ja tasohyppelyitä pelaamaan. Nuo mainitsemani tasohyppelyt, Crash Bandicoot sekä Spyro trilogiat ovat 30 fps, mutta koska 100% vakaat sellaiset en ole input lagia kokenut / havainnut ainakaan siten että siihen huomiota kiinnittäisin.

Toki jos peli on 30fps ja vielä epävakaa sellainen, ei pelaaminen siinä tapauksessa ole enää kovin miellyttävää. Sama toki pätee 60fps peleihin.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Ei pelkät räiskinnät. Oli vain ersimerkki. Sen verran lyhyt konsolihistoria takana että tässä vuodessa ehtinyt kunnolla vasta räiskintöjä ja tasohyppelyitä pelaamaan. Nuo mainitsemani tasohyppelyt, Crash Bandicoot sekä Spyro trilogiat ovat 30 fps, mutta koska 100% vakaat sellaiset en ole input lagia kokenut / havainnut ainakaan siten että siihen huomiota kiinnittäisin.

Toki jos peli on 30fps ja vielä epävakaa sellainen, ei pelaaminen siinä tapauksessa ole enää kovin miellyttävää. Sama toki pätee 60fps peleihin.
Ikävä sitten kertoa, että suurin osa konsolipeleistä on epävakaita 30 fps tai 60 fps pelejä, varsinkin jos omistaa OG ps4:n tai X1:n.

Kannattaa kokeilla miltä PC:llä tuntuu rajoittaa esim. jonkin FPS pelin ruudut kolmeenkymppiin ja verrata sitä vaikka +100 ruutuun. Voin luvata, että pelaaminen on aika "tahmeaa".
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 295
Viestejä
4 306 787
Jäsenet
71 809
Uusin jäsen
Hyppääjä

Hinta.fi

Ylös Bottom