PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Huoh...

Pieni hetki etsin sanakirjan, jolla voin kääntää tuon tekstin.

Turha tästä on sinun kanssasi keskustella. Ehkä tässä voisi olla hyvä syy siirtyä täysin konsolipelaajaksi. Fokus on enemmän pelaamisessa ja sellaisessa rennossa elämänasenteessa. PC yhdistetään edelleen toimistopöytään ja tuoliin. ... hiljaiseksi vetää.
Taidat nyt vain itse yhdistää sen PC pelaamisen vain siihen toimistopöytään ja tuoliin, vaikka todellisuudessa voit käyttää PC:tä siellä missä konsoliakin. Mutta jos pitää valita sohvalla röhnötyksen ja toimistotuolin väliltä, niin valitsisin toimistotuolin joka kerta.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Elikkä puhuin ns. normaaleista ihmisistä, jotka pohtivat miten pelata. Konsolit myyvät eikä se ole mikään ihme. Helppous ja hinta suurimpina valtteina.

...

Itse tosiaan kasasin ekan peli-pc:n nolla kokemuksella. Nyt minulla työpöytä ja peli -tuoli, -näppis, -hiiri, -näyttö. Koneeseen kytketty Genelecin 2.1 kaiuttimet mukavalla äänen säätimellä joka tuossa vieressä.

Olen pohtinut lähinnä sitä kun tuossa vieressä: LG OLED 65C9 ja KEF LSX ... niin kun yhdistän PC:n ja TV:n ... ai että. Se on silkkaa nautintoa selata nettiä ja tehdä kaikkea muutakin. Ehkä ihanne tilanteessa oikein rikkailla ihmisillä on kaksi tv:tä. Toinen työpöydällä toinen matalammalla lepotuolin edessä.

Syystä tai toisesta aivoni hakeutuvat tuota kokonaisuutta kohti. Äänentoisto on äärimmäisen hyvää ja tarkkaa. 65" tuuman koko noin 2 metrin etäisyydeltä mahtavaa. OLED on loistava näyttö. Nyt haasteeni on oikeastaan siinä että en osaa tässä asunnossani laittaa näitä asioita fiksusti elikkä käytän molempia... mutta pärjäisin pelkästään toisella. Tiedän, ompahan ongelma.

Voi olla että konsoli olisi siinä mielessä hieno että sillä pelaisi tv:n kanssa, mutta sitten mietin esimerkiksi tulevaa Age of Empires peliä. Silloin homma menee todella hankalaksi. Tarvitsen uutta rautaa ja jos pelaan PC:llä TV:n kautta niin jotenkin fiksusti pitäisi saada näppis ja hiiri siihen viereen.

Tämä voi kuulostaa pahalta, mutta tavallaan ajattelen että konsoleilla pelaaminen on kevyempää. Strategiapelit ovat PC:llä aivan omassa luokassaan...



Kun näen jotain tällaista niin päässä räjähtää. Miten tätä voisi parhaiten pelata. 27" tuuman pelinäyttöni ei voi millään olla se paras vaihtoehto. Eikä myöskään se että makaan sängyllä langaton hiiri vieressä. Asento on liian matala.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 055
Huoh...

Pieni hetki etsin sanakirjan, jolla voin kääntää tuon tekstin.

Turha tästä on sinun kanssasi keskustella. Ehkä tässä voisi olla hyvä syy siirtyä täysin konsolipelaajaksi. Fokus on enemmän pelaamisessa ja sellaisessa rennossa elämänasenteessa. PC yhdistetään edelleen toimistopöytään ja tuoliin. ... hiljaiseksi vetää.
Minulla on nykyisin erillinen huone tietokoneelle. Näyttö on 43" eikä 65" kuten olkkarin pleikalla, mutta pelaan muutenkin paljon VR:llä. Lento-ohjaimet polkimineen vaatii tilaa ja on mukava että polkimia ei tarvitse siirrellä kuten olkkarissa pitäisi. Itse tietokone kyllä mahtuisi tv-tason viereen helposti jos sillä haluaisi pelata. padiohjaimet saa tietokoneeseen kiinni tarvittaessa (me käytetään pleikan ohjaimia kun niitä on valmiiksi). Asennuksen jälkeen jopa kuusivuotias osaa käyttää tietokonetta ja käynnistää pelinsä. Eniten opettelua vaatii salasanan kirjoittaminen. Modit joudun kyllä itse asentamaan hänelle, mutta tulee samalla valvottua millaisia modeja käyttää.

Harmi ettei crossplaytä ole kaikissa toteutettu oikein, esimerkiksi Predator Hunting Groundsissa en voi kutsua vanhempaa poikaa kaveriksi vaikka epicin puolella näkyy hänen pleikkarinsa. Fortnitessa tämä kuitenkin onnistuu, joten syynä on itse peli ja sen ohjelmoijat. Onneksi kehittäjät ovat luvanneet korjata asian, eri asia kuinka pitkään siihen menee. On kuitenkin hyvä esimerkki että on vaivattomampaa jos omistaa samat koneet. Konsoli kuitenkin sopii ihan hyvin padilla pelattaviin peleihin. Strategioissa ja simuissa konsoli ei vaan tarjoa tarpeeksi. Resident Evil 7:kin oli tietokoneella parempi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
450
Sanoit normaaleista, silti pakettikone ei kelvannut, eli ei normaaleista silloin puhuttu. Kun taas annettiin esimerkki kasatusta, pitikin puhua normaaleista eli pakettikoneen ostajista.

Kun näen jotain tällaista niin päässä räjähtää. Miten tätä voisi parhaiten pelata. 27" tuuman pelinäyttöni ei voi millään olla se paras vaihtoehto. Eikä myöskään se että makaan sängyllä langaton hiiri vieressä. Asento on liian matala.
Toisaalta noi asennot ja pelipaikat on omista tottumuksista kiinni. Mulla oli aiemmin TV-kone erikseen. Sitten sukulainen pelasi mun pää koneella Company of Heroes 2Sta. Mää pelasin sohvalla, oudosti hiiri oikealla puolella hiirimaton päällä ja näppis vasemmalla. Kyllä kaverit ihmetteli miksei kädet ole kipeänä ja peli sujuu :)
 
Viimeksi muokattu:

smb

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
532
On se elämä vaikeaa kun joutuu rajoittamaan itseään tuommoisilla mitättömillä asioilla. Itse teen joka päivä valinnan että pelaanko työhuoneessa 240Hz näytöllä vai 115 neliöisen talon toisessa päässä olevalla OLEDilla joka on olohuoneessa 15m päässä. Kummassakin tapauksessa peli pyörii samalta PC:ltä... nappia painamalla. Olohuoneessa OLEDilla näkyy hieno UI jossa pelit listattuna ja pelaan ohjaimella. Työhuoneessa peli launchataan steamista kätevästi hiirellä.

*Naps* ja peli on päällä 3GB/s lukevasta M.2 SSD:stä. Näin olen toiminut jo vuosia. Kerran tulin kotiin ja vaimo pelasi siskonsa lapsien kanssa Heroes3 olohuoneessa. Kyselin että mitä ihmettä? Sanoivat että näkivät tuossa telkkarin ruudulla pelin ikonin ja klikkasivat sitä. Sen verran olivat joutuneet tunaamaan että laittoivat Shieldiin kiinni hiiren koska heroes ei tue padia. Kätevää. 7v ja 8v lapset ja vaimoni joka ei todellakaan ole mikään pelaaja.
Shield aiheuttaa lagia. Ei kiitos.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 941
Minusta on mukavaa pc pelaamisessa kun voi vaihtaa työpöydän ja olohuoneen sohvasetupin väliltä fiiliksen mukaan ja ainoa säätäminen on vaihtaa äänilähtöä. Sama tietokone hoitaa molemmissa paikoissa käyttötarpeet. Erona on se, että olohuoneessa on langaton ohjaus (hiiri, näppis ja peliohjaimet) ja työpöydällä langalliset pelihiiret ja näppikset. Olohuoneessa voi pelata DS4/Xbox One ohjainta käyttäen joko multiplattarit parhaalla laadulla tai konsolilla yksinoikeuksia ja satunnaisia moninpelejä. Työpöytäpisteellä (pönötysnurkkaus) voi sitten pelata hiiripelit. En vaihtaisi tätä järjestelyä mihinkään muuhun. Rautapuoli ja näyttölaitteet ovat ainoat joihin tarvitsee päivittelyä sillointällöin.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Minusta on mukavaa pc pelaamisessa kun voi vaihtaa työpöydän ja olohuoneen sohvasetupin väliltä fiiliksen mukaan ja ainoa säätäminen on vaihtaa äänilähtöä.
Ja miten tuosta voisi päästä eroon?

Minusta kaikki tuollainen pitää karsia. Itse joudun ottamaan pois HDMI-johdon TV---PC väliltä kun käytän pelinäyttöä. Tuntuu todella naurettavalta nykyaikana.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 034
Minusta kaikki tuollainen pitää karsia. Itse joudun ottamaan pois HDMI-johdon TV---PC väliltä kun käytän pelinäyttöä. Tuntuu todella naurettavalta nykyaikana.
No pistäpä kuule erilliset piuhat näyttiksestä TV:hen ja monitoriin niin et ole sen yhden piuhan varassa?

Jo 90-luvulla esim. joillain 3dfx näyttiksillä onnistui näin, eli kieltämättä tuntuu naurettavalta tuollainen säätö nykyaikana.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
No pistäpä kuule erilliset piuhat näyttiksestä TV:hen ja monitoriin niin et ole sen yhden piuhan varassa?

Jo 90-luvulla esim. joillain 3dfx näyttiksillä onnistui näin, eli kieltämättä tuntuu naurettavalta tuollainen säätö nykyaikana.
Siis näyttiksestä menee DisplayPort PC-pelinäyttöön ja HDMI-johto on TV---PC välillä. Jos en ota HDMI johtoa pois niin sanoo "DisplayPort no signal".

Jotenkin näyttis tuossa sekoaa kun kaksi piuhaa kiinni, kai?
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
No mitä tarkoitat asetukset kuntoon? Olen yrittänyt tätä asiaa selvittää Googlen kautta.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 850
Ei ole kyllä normaaleilla ihmisillä helppoa. :( Ensin pitää se konsolin virtajohto saada laitettua paikalleen, kumpi pää menee seinään ja kumpi sinne itse konsoliin? Lisäksi vaarana vielä sekin, että saattaa pyörähtää kaulan ympärille. No sitten päästäänkin HDMI johdon kimppuun, niin kumpi pää menee konsoliin ja kumpi TV:seen, ainiin se TV eihän se kuulu konsolin mukaan vaan pitää ostaa erikseen! :mad: Vihdoin saatu nuo paikalleen, mutta hetkinen painaa kaukosäätimestä ja eihän se konsoli mene päälle siitä, mutta telkkariin tulee kuva ja valittaa jostain inputista, mitäs latinaa tuo nyt on?! Huhhuh mitä touhua, ei ole helppoa ei. Vähemmästäkin alkaa viina maistumaan ja lähtee terassille mököttämään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 941
Ja miten tuosta voisi päästä eroon?

Minusta kaikki tuollainen pitää karsia. Itse joudun ottamaan pois HDMI-johdon TV---PC väliltä kun käytän pelinäyttöä. Tuntuu todella naurettavalta nykyaikana.
Mikä tuossa on vaikeaa? Kolme hiiren naksautusta kun vaihtaa äänen menemään olohuoneeseen. Käytän kuulokkeita pönötysnurkassa ja hifiosasto olohuoneessa.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 195
Esimerkiksi siten että täysin kokematon henkilö menee vaikkapa Verkkokauppa.comiin. Hänelle "myydään" konsoli. Hän onnistuu yhdistämään vaikkapa pleikkari vitosen Wi-Fi-verkkoon ja luomaan itselleen profiilin. Laite auttaa asennuksessa ja päivityksessä. Tässä vaiheessa osa olisi jo palauttanut koko vehkeen ja kironnut koko pelialan.

Pleikka vitosen mukana tulee fyysinen levy: Ratchet and Clank. Henkilö tajuaa että levy syötetään sisään ja taas asennetaan ja päivitetään, mutta nyt homma sujuu kuin lennosta. "Olen tehnyt tämän aikaisemmin, osaan tämän".

Noin 3 tuntia kaupassa asioimisen jälkeen pelin kuva näkyy uudessa TV:ssä. Äänet tulevat mukavasti TV:n mukana tulleesta Soundbarista. Kaikki toimii. Henkilö lopettaa pelaamisen, syö, pomppii kuin jänis ympäri asuntoaan ja ottaa ohjaimen jälleen käteensä. Pelaaminen on kuin huumetta. Hän painaa ohjaimen "home" näppäintä - > TV käynnistyy automaattisesti, äänet ovat päällä ja edessä PS5 valikko.

Ensimmäinen kuvake on juurikin Ratchet and Clank ... peli johon henkilö on jo ihan koukussa. Viikon päästä saapuu peliin uusi päivitys, konsoli asentaa tämän huomaamatta taustalla. Kuukauden päästä henkilö on jo vanha tekijä. Hän on nähnyt YouTubessa kiinnostavan pätkän tulevasta pelistä nimeltään Gran Turismo 7. Kaikki puhuvat siitä, hän ajattelee. Henkilö ei tiedä juuri mitään ajopeleistä, mutta toisaalta videoiden perusteella tekisi mieli saada vaihtelua jatkuvaan edes takas sinkoiluun.

Tämä ihmeellinen valaistuminen tapahtuu kuitenkin kello 23:00 illalla. Henkilö tajuaa että nyt on liian myöhä lähteä fyysisen levyn perään. Hän on sen verran jo asioista jäljillä että suuntaa PS Storeen omalla konsolillaan... loppu on historiaa.

...

Tässä on monta juttua mitä pystyy yhtälailla PC:llä tekemään, mutta on päivän selvää että konsoleiden yksi uskomaton hienous on juurikin se helppous, käytettävyys. Se yksinkertaisuus kun haet konsolin, asennat, päivität ja pelaat... puhutaan kokeneen käyttäjän kohdalla hyvin nopeasta suorituksesta, joka ei kiristä hermoja, jonka voi tehdä vaikkapa pienessä maistissa, pari bisseä.

PC maailma tarjoaa sitten ihan eri tason mahdollisuuksia, mutta Appleen tottuneena nämä PC:n ainaiset pienet ongelmat ovat oikeasti insinöörejä varten, ei normaaleja ihmisiä. Normaali ihminen nauttii helppoudesta koska tajuaa että elämä on jo muutenkin täynnä niitä pieniä pieniä päivittäisiä "ongelmia" ...

...

Tuleva 9. konsolisukupolvi tulee olemaan monella tavalla tajunnanräjäyttävä kokemus. Evoluutio, kehitys on siinä pisteessä että vikisemme jo aika pienistä yksityiskohdista ns. perus käyttäjään verrattuna.
Tunnistan tuosta itseni:rofl: tosin XsX on tuleva konsoli, mutta ei itselle pc:ee ole edes vaihtoehto.
PC:ee olisi kyllä se ultimaattinen vaihtoehto, siitä ei tarvinne edes keskustella.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Mutta minulla on GeForce Experience sovellus, eikö tuo päivitä kaiken näyttikseen liittyvän? Mutta kiitos tutkin tuon.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Päivitetty.

Ongelma on se että kun yhdistän näyttikseen DisplayPortin ja HDMI:n niin tulee teksti: "DisplayPort No Signal" ... elikkä joudun ottamaan HDMI-johdon pois. Sitten homma taas toimii.

Nvidian ohjauspaneelista en ole määrittänyt muuta näyttöä. En tiedä miten se tehdään, pitääkö sellainen tehdä...
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 413
Päivitetty.

Ongelma on se että kun yhdistän näyttikseen DisplayPortin ja HDMI:n niin tulee teksti: "DisplayPort No Signal" ... elikkä joudun ottamaan HDMI-johdon pois. Sitten homma taas toimii.

Nvidian ohjauspaneelista en ole määrittänyt muuta näyttöä. En tiedä miten se tehdään, pitääkö sellainen tehdä...
Väärä paikka ongelmanratkaisuun - keskustelua voi jatkaa ongelmat-osastolla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
165
Ite lähestyn 40 ikävuotta, ja vuosia tietokoneiden kanssa säätänyt, ja osaisin kyllä kasata koneen, jos nyt tuotaisiin osat eteen, mutta, ei vain jaksa, mieluummin konsoli, vähemmän tekemistä
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Ite lähestyn 40 ikävuotta, ja vuosia tietokoneiden kanssa säätänyt, ja osaisin kyllä kasata koneen, jos nyt tuotaisiin osat eteen, mutta, ei vain jaksa, mieluummin konsoli, vähemmän tekemistä
Saako kysyä peli mausta? Elikkä jos tykkäät strategiapeleistä niin vain 1 vaihtoehto. PC.

Katsoin esim. tuon Age of Empires 4 videon, ai että miten hienoa kuvaa mahdollisesti joskus tulossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
165
Saako kysyä peli mausta? Elikkä jos tykkäät strategiapeleistä niin vain 1 vaihtoehto. PC.

Katsoin esim. tuon Age of Empires 4 videon, ai että miten hienoa kuvaa mahdollisesti joskus tulossa.
No pääasias pelailen tasohyppelyitä, ja seikkailu pelejä, strategiapelit ei oikein ikinä ole innostanut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
165
Hmm... aiotko sitten ostaa molemmat Next-Gen konsolit? Vai jopa kaikki 3: (Nintendo), xbox, pleikka?
No ps4 ja xbox s oli, mut pleikkari jäi, muutama peli tuli game passin kautta pelattua, ja sit sai lähteä xbox myyntiin..nyt täs miettinyt, että jos hommais nintendon tohon tv-tasolle..
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
No ps4 ja xbox s oli, mut pleikkari jäi, muutama peli tuli game passin kautta pelattua, ja sit sai lähteä xbox myyntiin..nyt täs miettinyt, että jos hommais nintendon tohon tv-tasolle..
Oho, tuo on kova ratkaisu jos siihen päädyt. Minulla oli mm. Nintendo Switch. Upea kapistus, mutta pelit näyttävät sitten vuosia vanhoilta. Kaikki on hitaampaa. Toisaalta luovuuden määrä on eri tasolla.

Itse odotin Halolta enemmän, että jopa hankkisin konsolin, mutta nyt näyttää siltä että konsoleissa PS5 aivan ylivoimainen.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 184
Ite lähestyn 40 ikävuotta, ja vuosia tietokoneiden kanssa säätänyt, ja osaisin kyllä kasata koneen, jos nyt tuotaisiin osat eteen, mutta, ei vain jaksa, mieluummin konsoli, vähemmän tekemistä
Tämä. 25 vuotta oli aktiivista PC:llä pelaamista, kunnes reilu vuosi sitten aloin ajatella asiaa tarkemmin. Kaikki parisenkymmentä ystävää, jotka ennen olivat aktiivisia PC pelaajia, ovat yhtä lukuunottamatta siirtyneet kokonaan konsolipuolelle. Tässä tapauksessa kaikki Sonyn leiriin. Myöskään itse en saanut enää niin suuria nautintoja vaikka koneeseen löi uutta kallista palikkaa ja 144Hz näyttöä. Puuttui se jokin mikä ennen sai syytämään rahaa komponentteihin vailla järjen hiventä.

Se reilu vuosi nyt menty puhtaasti konsolilla pelaten, ja eihän tästä enää paluuta ole. 100% tyytyväinen tällä tiellä. Miellyttävyys, helppous, pelit ja peliseura. Siinä ne tärkeimmät kriteerit omalla kohdalla. PS5 heti ostoon kun julkaistaan ja taas nautiskellaan seuraavat 6-7 vuotta että heilahtaa.

Monella varmasti voi mennä ajatukset täysin päinvastoin, ja hyvä niin. Yksilöitähän tässä ollaan.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 318
Esimerkiksi siten että täysin kokematon henkilö menee vaikkapa Verkkokauppa.comiin. Hänelle "myydään" konsoli. Hän onnistuu yhdistämään vaikkapa pleikkari vitosen Wi-Fi-verkkoon ja luomaan itselleen profiilin. Laite auttaa asennuksessa ja päivityksessä. Tässä vaiheessa osa olisi jo palauttanut koko vehkeen ja kironnut koko pelialan.
Tähän sinulle jo yksi käyttäjä vastasikin. Tuo sun tarinasi itseasiassa sai konsolin käytön kuulostamaan hankalammalta kuin se onkaan. Kovin liikuttava tarina, mutta kun ostat Windows-asennetun markettikoneen tai vaikka pelikoneen johon tilaat valmiiksi asennetun Windowsin, niin todella helppoa senkin käyttöönotto on. Millekkään 70v dementiamummuille ei voi suositella kumpaakaan.

Se yksinkertaisuus kun haet konsolin, asennat, päivität ja pelaat... puhutaan kokeneen käyttäjän kohdalla hyvin nopeasta suorituksesta, joka ei kiristä hermoja, jonka voi tehdä vaikkapa pienessä maistissa, pari bisseä.
Jepjep. Mää operoin tietokoneella järkyttävän iso naula päässä lähes joka viikonloppu, ja ihanan helppoa on. Joskus tietokonekin on saanut bisseä, eikä ole ollut siitä moksiskaan.

PC maailma tarjoaa sitten ihan eri tason mahdollisuuksia, mutta Appleen tottuneena nämä PC:n ainaiset pienet ongelmat ovat oikeasti insinöörejä varten, ei normaaleja ihmisiä.
Suurin osa PC:nkin ongelmista on sellaisia joihin löytää netistä nopeasti vastauksen. Ja yleisimpiin ongelmiin löytyy youtube-videot joiden avulla se parikymmentä bisseäkin nauttinut voi leikkiä vianrajausta. Sitten on toki niitä haastavampiakin ongelmia, ja ne voi olla pienemmän tietotaidon ja kokemuksen omaaville ärsyttäviä. Sitä en kiistä.

Täytyy rohkeasti ja samalla nöyrästi miettiä mikä tekee konsoleista sellaisia että niitä myydään yhteensä satoja miljoonia?
Hinta on yksi syy. Myöskin ihmiset on taipuvaisia menemään sillä aloittamallaan alustalla loppuun asti. Eli kun köyhä lähes koko palkkansa ennen joulua ryypännyt isä ostaa lapselle joululahjaksi konsolin, niin niillä konsoleilla se keras menee aikuisikään ja mahdollisesti läpi senkin.

Miten @Eternal64 jotku nopeatempoiset räiskintäpelit konsolilla, oletko sitä mieltä että ohjaimella voi olla parempi pelata niitä kuin hiiri+näppäimistö? Itse joskus kokeilin, ja jopa codin aim-assistilla se oli aivan järkyttävää hihhulointia. Se sai tapon 9/10 jolla se ase oli lähimpänä vihollista kun kohtaaminen tapahtui. Eli sivusta tai takaa yllättämällä 10/10 voittaja on se joka avaa tulen. Hiirellä jopa CS:ssä on mahdollisuus vielä voittaa noita tilanteita. Backshoteissa toki vaatii ampujalta munaamista.
 
Viimeksi muokattu:

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 184
Miten @Eternal64 jotku nopeatempoiset räiskintäpelit konsolilla, oletko sitä mieltä että ohjaimella voi olla parempi pelata niitä kuin hiiri+näppäimistö? Itse joskus kokeilin, ja jopa codin aim-assistilla se oli aivan järkyttävää hihhulointia. Se sai tapon 9/10 jolla se ase oli lähimpänä vihollista kun kohtaaminen tapahtui. Eli sivusta tai takaa yllättämällä 10/10 voittaja on se joka avaa tulen. Hiirellä jopa CS:ssä on mahdollisuus vielä voittaa noita tilanteita. Backshoteissa toki vaatii ampujalta munaamista.
Kommentoidaan tähän sen verran, että itse ajattelin täysin samalla tavalla kun viime COD:in julkaisussa aloin sitä pleikalla pelaamaan. Hiireen oli tottunut vuosikymmenet niin olihan se melkoinen järkytys ja pelaamisesta ei meinannut tulla yhtään mitään. Nyt kuitenkin sellaiset 350h peliä pelanneena, onnistuu jopa nopeat 360 käännökset suht tarkasti ja muutenkin kapula istuu käteen kuin valettu. Eli ainakaan omalla kohdalla ei ole mikään oletus että takaa/sivulta tuleva voiton vie. Kaikkeen siis tottuu kun vaan antaa mahdollisuuden ja pelaamisesta tulee nautinnollista. Sitä en toki väitä että hiiri/näppis ei olisi tarkempi, tottakai se on. Silti yllättäviin suorituksiin kapulallakin yltää kun sen kanssa vain sinuiksi pääsee. Tosin FPS peleissä se 60 fps on vaatimus, kuten COD on.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 582
Se reilu vuosi nyt menty puhtaasti konsolilla pelaten, ja eihän tästä enää paluuta ole. 100% tyytyväinen tällä tiellä. Miellyttävyys, helppous, pelit ja peliseura. Siinä ne tärkeimmät kriteerit omalla kohdalla. PS5 heti ostoon kun julkaistaan ja taas nautiskellaan seuraavat 6-7 vuotta että heilahtaa.
Vähän on kyllä vaikea uskoa tuota 100% tyytyväisyyttä, jos oot ikäs PC:llä pelannu...

Toki monet iän ja etenkin lapsien saamisen myötä vaihtavat konsoliin, kun ei ole aikaa, rahaa ja intoa lapsiarjen keskellä sen kanssa puljailla, mutta kyllä ne puutteet ja rajoitukset ketuttaa.

Viime vkl. oli mun luona kyläilemässä juuri tämmönen em. tapaus ja laitoin hänet vähän pelailemaan index VR-laseilla mm Alyxia. No hän paino innoissaan melkein 2h setin, eikä meinannu malttaa lopettaa. Itsellä hänellä on kyllä PS-vr setti, mutta ei kuulemma ole ainakaan index laseihin ja kunnon PC:n verrattuna mitään. Tiedä sitten, kun en ome itse PS-vr settiä kokeillut.

Session jälkeen puhui, että olis se kyllä upeeta taas kasailla kunnon peli pc, jos olis aikaa ja rahaa.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 184
Vähän on kyllä vaikea uskoa tuota 100% tyytyväisyyttä, jos oot ikäs PC:llä pelannu...

Toki monet iän ja etenkin lapsien saamisen myötä vaihtavat konsoliin, kun ei ole aikaa, rahaa ja intoa lapsiarjen keskellä sen kanssa puljailla, mutta kyllä ne puutteet ja rajoitukset ketuttaa.

Viime vkl. oli mun luona kyläilemässä juuri tämmönen em. tapaus ja laitoin hänet vähän pelailemaan index VR-laseilla mm Alyxia. No hän paino innoissaan melkein 2h setin, eikä meinannu malttaa lopettaa. Itsellä hänellä on kyllä PS-vr setti, mutta ei kuulemma ole ainakaan index laseihin ja kunnon PC:n verrattuna mitään. Tiedä sitten, kun en ome itse PS-vr settiä kokeillut.

Session jälkeen puhui, että olis se kyllä upeeta taas kasailla kunnon peli pc, jos olis aikaa ja rahaa.
Yllätyin siitä itsekkin, koska ajattelin että viimeistään puolen vuoden kuluttua on taas kasattuna uusi PC tuoreella raudalla. Näin ei vain koskaan käynyt ja edelleen en ikävöi mitään siltä puolelta. TV:ssä on kiinni pienikokoinen media PC, jolla pyörähtää nätisti 4K materiaalit, musiikit yms. En kiellä tietenkään, etten joskus taas kasailisi uutta myllyä, mutta tällä hetkellä kiinnostus siihen 0% koska nykyinen asetelma miellyttää. Raha ei ole ongelma, mutta kuten sanoitkin, aika nykyään on hiukan rajallisempaa kun tuota perhettä tuossa vuosien varrella tullut. Sen en tosin koe millään lailla näihin päätöksiin / ajatuksiin vaikuttavan.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Sanon lyhyesti että jos pelaat esim. Doom: Eternalia PC:llä, niin ei sellaista tykitystä ole millään muulla alustalla mahdollista saavuttaa.

MUTTA

Kun pelaan esim. Halo 5 Xboxisilla, niin se tunnelma ja fiilis, ohjain, lepotuoli, suuri näyttö... paljon hitaampi tempo. Siinä ei ole tarkoituskaan riuhtoa samalla tapaa kuin Doomissa. Pelissä on Dashit, jotka tuovat nopeutta... yksinkertaisesti ihan erilainen meininki.

Nyt jos pelaisin Halo 5 PC:llä, hiiri + näppis, niin eihän se ole sama asia. Jos pelaisin ohjaimella + PC niin mikäs pointti siinä olisi. Onhan se ihan eri tunnelma sen konsolin kanssa se kokea. Minulle PC on siksi tärkeä kun on sellainen peli tulossa kuin Age of Empires 4. Sitä ei konsoleilla pelata.

Silti haaveilen esim. Kyperpunkin pelaamisesta -> Pleikka. ja Halo: Infinite pelaamisesta -> Xbox. Valitettavasti pitkään PC:llä pelanneet eivät tätä ymmärrä. He miettivät miksi et pelaa näitä sillä peliohjaimella siitä samalta lepotuolilta... et tarvitse kahta konsolia kun sinulla on molemmat pelit PC:llä. Parhailla grafiikoilla ja ruudunpäivityksellä.

Tästä päästään suurimpaan syyhyn ja se on HINTA.

Jos haluan toteuttaa tuon että Halo ja Kyperpunkki PC:llä, niin tarvitsen rautaa. Näyttis + prossu + emolevy. Vaikka nyt kerrotaan heti että vain näyttis riittää. Ei riitä. Hinta onkin sitten suurempi kuin nuo 2 konsolia yhteensä. Merkittävästi suurempi. Elikkä pidän edelleen PC pelaajia Hifistelijöinä. He haluavat repiä parasta irti peleistä mikä on erittäin kunnioitettavaa, mutta se on oikeasti kallista monelle ja jopa vaikeaa, kun aika usein joutuu säätämään, milloin mitäkin.

Vaikka se Google auttaisikin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 941
Vähän on kyllä vaikea uskoa tuota 100% tyytyväisyyttä, jos oot ikäs PC:llä pelannu...

Toki monet iän ja etenkin lapsien saamisen myötä vaihtavat konsoliin, kun ei ole aikaa, rahaa ja intoa lapsiarjen keskellä sen kanssa puljailla, mutta kyllä ne puutteet ja rajoitukset ketuttaa.

Viime vkl. oli mun luona kyläilemässä juuri tämmönen em. tapaus ja laitoin hänet vähän pelailemaan index VR-laseilla mm Alyxia. No hän paino innoissaan melkein 2h setin, eikä meinannu malttaa lopettaa. Itsellä hänellä on kyllä PS-vr setti, mutta ei kuulemma ole ainakaan index laseihin ja kunnon PC:n verrattuna mitään. Tiedä sitten, kun en ome itse PS-vr settiä kokeillut.

Session jälkeen puhui, että olis se kyllä upeeta taas kasailla kunnon peli pc, jos olis aikaa ja rahaa.
Vähän tarpeetonta saivartelua pitääkö prosentit paikkaansa jonkun kohdalla. Jos on tyytyväinen niin sitten on. PC puolellakin on puutteensa ja pahin esimerkki on Nintendon ja Sonyn puuttuvat pelit (omasta mielestäni ne parhaimmat). Siksi on hyvä pelailla molemmilla puolilla niin ei jää harmittamaan.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Millä tavalla se PC pelaaminen on enemmän aikaa vievää vs. konsolipelaaminen?
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 184
Millä tavalla se PC pelaaminen on enemmän aikaa vievää vs. konsolipelaaminen?
Ei millään tavalla. Siksi se ei ainakaan näissä omissa päätöksissä millään lailla ollut vaikuttavana tekijänä. Ihan yhtä nopeasti / nopeammin ne pelit PC:llä käynnistyy kuin nykykonsoleilla.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 655
Ei millään tavalla. Siksi se ei ainakaan näissä omissa päätöksissä millään lailla ollut vaikuttavana tekijänä. Ihan yhtä nopeasti / nopeammin ne pelit PC:llä käynnistyy kuin nykykonsoleilla.
Itse kun olen palannut PC maailmaan niin aika paha ikävä on välillä pleikkarin 100-varmaa toimivuutta. Aika monta kertaa tullut jotain hässäkkää, mm.

- Launcher alkaa päivittää itseään, steam parhaana esimerkkinä
- Peli alkaa päivittää itseään
- Launcher / peli ei toimi, joko ajurit tai jotain muuta mystistä ja sitä sitten setvitään tuntikaupalla. Origin ja Crysis viimeksi sekoili oikein huolella, olisko 5 kertaa asennettu molemmat uudestaan ennen kuin tokeni
- Eri launcherit, olisko ainakin 5 eri koneella ja jokainen elää omaa elämäänsä, toimii tai ei.
- Ajurit, lähes poikkeuksetta näyttiksen ajurit rikkoo jonkut pelit (voi katsoa release notes toimiiko se oma suosikkipeli vai ei)

Kertaakaan en muista vastaavia ongelmia PS4 - kyllä sillekin tulee päivityksiä mutta harvemmin ja ne ei yleensä estä yksinpelin pelaamista jos ei halua asentaa. Aika iso ero on konsoliin, PC käyttö on säätämistä, halusi tai ei.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Itse kun olen palannut PC maailmaan niin aika paha ikävä on välillä pleikkarin 100-varmaa toimivuutta. Aika monta kertaa tullut jotain hässäkkää
Kiitos.

Joku sentään uskaltaa rehellisesti sanoa tämän. Kun elämässä on muutakin säätämistä, työn, rahan ja kaiken muun suhteen, niin tuo on melkoinen valtti. Tässä on se ongelma että usein PC pelaaja = insinööri. Heidän on vaikea myöntää että PC on täynnä ongelmia... aina jotain ongelmaa. Heidän vastauksensa -> Googleta.

Ei näin.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Itse kun olen palannut PC maailmaan niin aika paha ikävä on välillä pleikkarin 100-varmaa toimivuutta. Aika monta kertaa tullut jotain hässäkkää, mm.

- Launcher alkaa päivittää itseään, steam parhaana esimerkkinä
- Peli alkaa päivittää itseään
- Launcher / peli ei toimi, joko ajurit tai jotain muuta mystistä ja sitä sitten setvitään tuntikaupalla. Origin ja Crysis viimeksi sekoili oikein huolella, olisko 5 kertaa asennettu molemmat uudestaan ennen kuin tokeni
- Eri launcherit, olisko ainakin 5 eri koneella ja jokainen elää omaa elämäänsä, toimii tai ei.
- Ajurit, lähes poikkeuksetta näyttiksen ajurit rikkoo jonkut pelit (voi katsoa release notes toimiiko se oma suosikkipeli vai ei)

Kertaakaan en muista vastaavia ongelmia PS4 - kyllä sillekin tulee päivityksiä mutta harvemmin ja ne ei yleensä estä yksinpelin pelaamista jos ei halua asentaa. Aika iso ero on konsoliin, PC käyttö on säätämistä, halusi tai ei.
Aika paksua... Päivitykset eivät kyllä ole mikään ongelma. Samalla tavalla myös se konsoli haluaa päivityksiä. Ongelma ratkeaa muuten sillä, että sijoittaa siihen nettiyhteyteen.

"Näyttiksen ajurit rikkoo poikkeuksetta jonkin pelin"? Joopajoo...

Lähes kaikki luettelemasi tilanteet johtuvat pääsääntöisesti käyttäjän omasta säätämisestä (osaamattomuudesta) ja sitten syytetään sokeasti peliä/ajuria/launcheria. Täälläkin pelottavan moni jättää koneen vakauden testaukset sun muut aivan puolitiehensä ja koneet täytetään kaiken maailman bloatwarella, kun pitää olla kymmenen monitorointiaoftaa päällä jne.

Kiitos.

Joku sentään uskaltaa rehellisesti sanoa tämän. Kun elämässä on muutakin säätämistä, työn, rahan ja kaiken muun suhteen, niin tuo on melkoinen valtti. Tässä on se ongelma että usein PC pelaaja = insinööri. Heidän on vaikea myöntää että PC on täynnä ongelmia... aina jotain ongelmaa. Heidän vastauksensa -> Googleta.

Ei näin.
On se kumma juttu kun itse olen tässä PC:llä pelannut lähes kymmenen vuotta ja mitään ongelmia ei oikeastaan ole ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 121
Kiitos.

Joku sentään uskaltaa rehellisesti sanoa tämän. Kun elämässä on muutakin säätämistä, työn, rahan ja kaiken muun suhteen, niin tuo on melkoinen valtti. Tässä on se ongelma että usein PC pelaaja = insinööri. Heidän on vaikea myöntää että PC on täynnä ongelmia... aina jotain ongelmaa. Heidän vastauksensa -> Googleta.

Ei näin.
Ero PC:n ja konsolin ongelmissa on tosiaan se että PC:llä googletat ratkaisun. Konsolilla jos tulee ongelmia niin et googleta vaan hyväksyt että asiat ei vain toimi.

Case in point:
  • Bluetooth kuulokkeet ei toimi. PC: Googleta ja ratkaise. Konsoli: Hyväksy asia.
  • Windows/UI/Store pätkii ja pykii: PC: Googleta ja ratkaise. Konsoli: Hyväksy asia.
  • Peli pyörii jostain syystä vain XY fps. PC: Googleta ja ratkaise. Konsoli: Hyväksy asia.
  • Pelissä on bugeja jotka pahimmillaan rikkoo pelin etenemisen. PC: Googleta ja ratkaise. Konsoli: Hyväksy asia.
  • Olet kyllästynyt pelin sisältöön. PC: googleta ja ratkaise modeilla. Konsoli: Hyväksy asia.
  • Pelissä on ärsyttävä graafinen efekti. PC: Googleta ja ratkaise. Konsoli: Hyväksy asia.
  • Haluat pelikokemuksesta autenttisemman. PC: Googleta ja osta vaikka lentokoneen ohjaamo kotiin. Konsoli: Pelaa padilla.
Kolikossa on kaksi puolta.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 604
Itse kun olen palannut PC maailmaan niin aika paha ikävä on välillä pleikkarin 100-varmaa toimivuutta. Aika monta kertaa tullut jotain hässäkkää, mm.

- Launcher alkaa päivittää itseään, steam parhaana esimerkkinä
- Peli alkaa päivittää itseään
- Launcher / peli ei toimi, joko ajurit tai jotain muuta mystistä ja sitä sitten setvitään tuntikaupalla. Origin ja Crysis viimeksi sekoili oikein huolella, olisko 5 kertaa asennettu molemmat uudestaan ennen kuin tokeni
- Eri launcherit, olisko ainakin 5 eri koneella ja jokainen elää omaa elämäänsä, toimii tai ei.
- Ajurit, lähes poikkeuksetta näyttiksen ajurit rikkoo jonkut pelit (voi katsoa release notes toimiiko se oma suosikkipeli vai ei)

Kertaakaan en muista vastaavia ongelmia PS4 - kyllä sillekin tulee päivityksiä mutta harvemmin ja ne ei yleensä estä yksinpelin pelaamista jos ei halua asentaa. Aika iso ero on konsoliin, PC käyttö on säätämistä, halusi tai ei.
Öö,päivittäähän se pleikkakin itteään ja ei sillä käyttispäivityksen aikana tehdä yhtään mitään.

Itte käynnistelen noita launcereita kerran pari viikossa,yleensä samalla kun aamu teetä hörpin. Niin kovin usein ei ole mitään päivitystä tuputtamassa kun haluan pelata.

Omalle kohdalle ei ole kovin paljon mitään ongelmia tullut pc puolella. Näyttiksen ajurit ei vissiin kertaakaan ole temppuillut. :O
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
On se kumma juttu kun itse olen tässä PC:llä pelannut lähes kymmenen vuotta ja mitään ongelmia ei oikeastaan ole ollut.
Eipä tietenkään. PC 5/5.

Macilla minulla ei muistaakseni ollut 10 vuoden aikana yhtäkään ongelmaa. Jos joku ei toiminut johtui se siitä että ratkaisu oli jotenkin todella yksinkertainen, paina vain tuosta napista. Eli omaa osaamattomuutta.

Jokainen PC:tä vuosia käyttänyt tietää millainen hirvitys se on. Vuosien varrella oppii sitten kaiken laista ja pystyy välttämään näitä jatkuvia ongelmia. Eihän sieltä tarvitse tulla kuin uusi Windows päivitys niin välttämättä joku GeForce Experience ei toimi enää kunnolla, sairasta.

Bluetooth kuulokkeet ei toimi. PC: Googleta ja ratkaise. Konsoli: Hyväksy asia.
Ja näin.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Eipä tietenkään. PC 5/5.

Macilla minulla ei muistaakseni ollut 10 vuoden aikana yhtäkään ongelmaa. Jos joku ei toiminut johtui se siitä että ratkaisu oli jotenkin todella yksinkertainen, paina vain tuosta napista. Eli omaa osaamattomuutta.

Jokainen PC:tä vuosia käyttänyt tietää millainen hirvitys se on. Vuosien varrella oppii sitten kaiken laista ja pystyy välttämään näitä jatkuvia ongelmia. Eihän sieltä tarvitse tulla kuin uusi Windows päivitys niin välttämättä joku GeForce Experience ei toimi enää kunnolla, sairasta.



Ja näin.
Niin niin... Win10 ollut käytössä betasta saakka. Aina uusimmat päivitykset sisässä ja suuremmat päivitykset update toolilla ekana päivänä, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Kyllä se on eniten käyttäjästä kiinni.

Kannattaa pitää vain ne kaikki ajurit ja ohjelmat ajantasalla sekä lopettaa sen bloatin keräys (ccleaner, 3rd party AV:t, boosterit yms).
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Niin niin... Win10 ollut käytössä betasta saakka. Aina uusimmat päivitykset sisässä ja suuremmat päivitykset update toolilla ekana päivänä, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Kyllä se on eniten käyttäjästä kiinni.
Annat kuvan että PC:n käyttö on helpompaa kuin konsoleiden?

Mielenkiintoista.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Saako kysyä pelaatko koskaan peliohjaimella, vai aina perus työpöytä asento, hiiri + näppis.
En usko että asialla on mitään merkitystä? Mutta hiiri ja näppäimistö työpöydän ääressä, hyvässä istuma-asennossa. Sohvalla lösötys ei kauheasti nappaa. MUTTA jos välttämättä haluaisin sieltä sohvalta pelata, niin konehan siirtyisi nopeasti olohuoneeseen ja Xboxin ohjain toimisi plug&play. PS4 ohjain toimisi myös ja trackpadia voisi käyttää hiirenä ainakin kun asentaa DS4:n.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 748
Viestejä
4 205 080
Jäsenet
70 957
Uusin jäsen
AkuKJ

Hinta.fi

Ylös Bottom