PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 992
30fps riittää jos pyörii tasaisesti.
Sanon samaa kun pelaan x-planea VR:llä :D

Mutta kyllä sen huomaa toiminnassa, varsinkin jos katsoo sivulle matalalla lentäessä taikka DCS:ssa.

Ei kiinnosta istua pc:n äärellä yksin, kun vaihtoehtona on pelata sohvalta konsolilla.
Jaetun kuvaruudun pelit ovat parempia konsolilla, vaikka se olisi mahdollista PC.llä. Toisaalta hotseat pelit menevät PC:llä. Yksin/nettipeleissä taas ei ole merkitystä tuolla asialla. Konsoli on vaan yleensä kiinnitetty isompaan näyttöön, niin se varmasti vaikuttaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 765
Ei kiinnosta istua pc:n äärellä yksin, kun vaihtoehtona on pelata sohvalta konsolilla.
Mielummin mä istun työhuoneessani yksin PC:n ääressä kuin kuuntelen muun perheen valitusta olkkarissa kun pitäisi päästä kattelee telkkaria tms :)

Sohvalla ei tarvitse pelata yksin.
Jaa a en tiedä tuosta. Aika yksinäistä varmaan olisi itellä. Tai en tiedä jaksaisiko joku kaveri tulla sohvalleni istuskelemaan joka päivä kattelee kun peleilen. Discordissa taas kavereita löytyy jokapäivä pelailuun. Vaikka pelailee ihan eri pelejä niin voi jauhaa muista asioista siellä. Yleensä kyllä pelaan aina vain moninpelejä ainakin viimeiset pari vuotta.

Pc on liian kaukana, ja konsolilla paremmat pelit.
Ok. En ihan tajua miksi heittelet täällä että sohvalla kivempi ja ei tarvii yksin ja sitten lopuksi konsolilla paremmat pelit.
Jos vain konsolilla on ne pelit mitä pelaat, niin kai sitä on sitten pakko pelata sillä konsolilla, oli se konsoli sitten vaikka työpöydällä monitoriin kiinnitetty tai olkkarissa TV + sohva.

Isompi itku tulee tuosta pakotetusta 30 fps gameplaysta kun pitäisi pelihahmoa lähteä liikuttamaan, aivan jäätävä blurri. :sick:
Tuli kyllä koettua tämä varmaan ekaa kertaa (pois lukien joku 2000 luvun alku). Poika pelasi mun PC:llä Spyro remastereita ja ei millään päästy yhden radan pitkää hyppyä läpi ja ihmeteltiin pitkään, että miten voi olla ettei vauhti riitä.

Peli oli asetettu 120fps, no tuli vaan mieleen että oisko tässä joku game engine bugi.. laitoin fps 30 ja johan se Spyro lähti kovempaa juoksemaan.. No pahaolo meinas tulla jo siinä about 15min mitä tuota rataa pelattiin ihan jäätävän surkeeta toi 30fps :)
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 373
Entistä pahemmin näkyy ns. "diminishing returns" näissä uusissa konsolijulkaisuissa. Katoin eilen tuon PS5 streamin ja yhdestäkään pelistä ei tullut sellaista fiilistä, että se ei olisi ollut mahdollista toteuttaa tämän sukupolven raudalla. Kuinkahan moni noista peleistä oli cross-gen?

Jo X360/PS3 ---> Xbone/PS4 hypyssä oli se ongelma, että pääasiassa vain grafiikat parantuivat, mutta pelit pysyivät muuten hyvin samanlaisina. Pelimekaniikat eivät ole juurikaan kehittyneet yli kymmeneen vuoteen ja se on johtanut omalla kohdalla pelaamisen määrän romahtamiseen, kun ei jaksa pelata samaa peliä uudestaan ja uudestaan. Vähän pelkään, ettei tässäkään sukupolvessa nähdä parempaa AI:ta tai interaktiivisempia pelimaailmoja (esim. tuhoutuvat ympäristöt on hirveän vaikea toteuttaa nykyisillä valaistustekniikoilla, joissa käytännössä kaikki esilasketaan (pre-baked)).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 379
Mielummin mä istun työhuoneessani yksin PC:n ääressä kuin kuuntelen muun perheen valitusta olkkarissa kun pitäisi päästä kattelee telkkaria tms :)
Ei kuulu valitusta.


Jaa a en tiedä tuosta. Aika yksinäistä varmaan olisi itellä. Tai en tiedä jaksaisiko joku kaveri tulla sohvalleni istuskelemaan joka päivä kattelee kun peleilen. Discordissa taas kavereita löytyy jokapäivä pelailuun. Vaikka pelailee ihan eri pelejä niin voi jauhaa muista asioista siellä. Yleensä kyllä pelaan aina vain moninpelejä ainakin viimeiset pari vuotta.
En pelaa netissä.

Ok. En ihan tajua miksi heittelet täällä että sohvalla kivempi ja ei tarvii yksin ja sitten lopuksi konsolilla paremmat pelit.
Jos vain konsolilla on ne pelit mitä pelaat, niin kai sitä on sitten pakko pelata sillä konsolilla, oli se konsoli sitten vaikka työpöydällä monitoriin kiinnitetty tai olkkarissa TV + sohva.
Pelit on yksi syy.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Kouhaistaan sodan liekkejä sen verran, että Xboxin muotoilu toimii omalla kohdalla ainakin huomattavasti paremmin, kuin tuo PS5.

Mutta pelithän sen ratkaisee ja aiemminkin todennut, että MS:n pelit tulee todennäköisesti pelattua PC Gamepassilla ja Sonyn sitten konsolilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 098
Mielestäni uusien konsolien radikaali fyysisen koon kasvaminen kertoo paristakin asiasta.
  1. Kehitys hidastuu. Transistoriteknologia tulossa tiensä päähän ja nykyisillä tekniikoilla laskentatehon tarve kasvaa eksponentiaalisesti kun visuaalinen karkki kasvaa vain lineaarisesti.
  2. Johtuen kohdasta yksi niin koitettiin saada mahdollisimman paljon runnottua tehoa purkkiin koska ei ole enää tietoa tuleeko tällä teknologialla uutta konsolia. Tällä valinnalla voidaan mennä seuraava 8 vuotta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 316
Kouhaistaan sodan liekkejä sen verran, että Xboxin muotoilu toimii omalla kohdalla ainakin huomattavasti paremmin, kuin tuo PS5.

Mutta pelithän sen ratkaisee ja aiemminkin todennut, että MS:n pelit tulee todennäköisesti pelattua PC Gamepassilla ja Sonyn sitten konsolilla.
Onhan tuo Xboxin muotoilu huomattavasti lähempänä perinteistä PC-koteloa, joten sen suosio foorumilla on ymmärrettävissä. Näemmä Sonylla mentiin muotoilun osalta all-in, toivottavasti ei tullut toiminnallisuuden kustannuksella.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 992
Onhan tuo Xboxin muotoilu huomattavasti lähempänä perinteistä PC-koteloa, joten sen suosio foorumilla on ymmärrettävissä. Näemmä Sonylla mentiin muotoilun osalta all-in, toivottavasti ei tullut toiminnallisuuden kustannuksella.
Minusta parhaat ovat ps4:n ja xbox onen eri versiot. Nuo uudet eivät vakuuta.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 222
Minusta parhaat ovat ps4:n ja xbox onen eri versiot. Nuo uudet eivät vakuuta.
PS4 Pro on minusta "kaunein" mitä on ollut vähään aikaan, sen kehtaa laittaa jopa esille, valkoinen Xbox S digital ei myöskään paha. X1 perusversio on vähän liian rujo.

Uusista XSX on tylsä, valkoisena saattaisi ehkä päätyä esille mutta tuo PS5 on kyllä niin susiruma jonne-laite tuossa muodossa ettei esille kyllä jää (mutta piiloonkaan ei oikein saa kun on niin iso), jos tuosta löytyy vielä RGB-ledit niin suosio 15v keskuudessa taattu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 919
Kouhaistaan sodan liekkejä sen verran, että Xboxin muotoilu toimii omalla kohdalla ainakin huomattavasti paremmin, kuin tuo PS5.

Mutta pelithän sen ratkaisee ja aiemminkin todennut, että MS:n pelit tulee todennäköisesti pelattua PC Gamepassilla ja Sonyn sitten konsolilla.
Ei tule kalliiksi kun muutaman euron tilauksen tekee sukupolven aikana ja saat pelattua yhden konsolin parit pelikelpoiset pelit pc:llä parempina versioina. Playstation pelit sitten Sonyn konsolilla.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 197
On kyllä järkyttävän ruma laitos tuo PS5, ottaisin mieluiten PS5:n uuden XBoxin kuorissa, nyt pitää miettiä miten tuon saa kätevästi piloon niin, että on helppo toistella 4K Blu-ray-leffoja. Koska konsoli on noin ruma, niin lienee pieni toivo että tuosta tulee myöhemmin hillitympi versio jonka kehtaa nostaa näkyville.
 
Liittynyt
22.09.2019
Viestejä
2
Mikäli tähän artikkeliin on uskomista niin pleikka lähtee samaan suuntaan kuin xbox eli pelit julkaistaan myös pc:lle
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 021
Mikäli tähän artikkeliin on uskomista niin pleikka lähtee samaan suuntaan kuin xbox eli pelit julkaistaan myös pc:lle
Tuossa listataan kaikki ne pelit jotka tulevat PC:lle. Ei siis väitetä että kaikki esitellyt pelit tulisivat PC:lle. Esim. HZD2 ei listattuna tuolla.
 
Liittynyt
22.09.2019
Viestejä
2
Tuossa listataan kaikki ne pelit jotka tulevat PC:lle. Ei siis väitetä että kaikki esitellyt pelit tulisivat PC:lle. Esim. HZD2 ei listattuna tuolla.
Juuri näin, artikkelissahan tuo mainitaan että toistaiseksi tiedossa olevat, eli lista elänee sitä mukaan kun uutta tietoa muista mahdollisista julkaisuista tulee.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 219
Mä en ymmärrä tätä aikuisen miehen mussutusta että xboxilla ei ole mitään pelattavaa. Tietysti jos pitää sitä omaa heikkoa egoa pönkittää ja muistuttaa itselleen että teki oikein kun osti pleikan.

Meillä on ollut vaihtelun vuoksi ps3 jälkeen xbox one 4 vuotta, ja jatkuvasti sitä tulee pelattua omasta toimesta ja 2 lapsen toimesta ja ainut paikka missä xboxin kuulee olevan paska on näillä foorumeilla. Pelaaminen on paljon mukavempaa kun ei lue näiden foorumudeine nollapostauksia.

Ja kyllä, vastasin ihan kiusallaan ilmiselvään trolliin.
Ensinnäkin, mä en trollaile, eli et vastannut ilmiselvään trolliin.
Toiseksi, jos mä haluaisin, ostaisin molemmat konsolit, mutta kun xbox on täysin turha konsoli pelien puolesta niin se on sama kuin silppuisin rahaa tonne hyllylle viemään tilaa.
Kolmanneksi, kerro mulle nyt sit ihmeessä mitkä ne xboxin pelit ovat mistä pleikkarin omistajan pitäisi olla kiinnostunut?

Hyvä kun tonne PS5 ketjuun tulee porukka vääntään jotain ihmeen "ps köh räh lastenpelit köh räh" juttuja kun oman konsolin ainoa anti on joku autopeli ja halo ja toisella on jotain last of us ja days gone tyylistä peliä... :hmm:
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 173
Ei tule kalliiksi kun muutaman euron tilauksen tekee sukupolven aikana ja saat pelattua yhden konsolin parit pelikelpoiset pelit pc:llä parempina versioina. Playstation pelit sitten Sonyn konsolilla.
Edelleenkään kaikilla ei ole peli PC:tä käytössä. Itse lopetin peli PC kikkailut 25 vuoden putken jälkeen eikä ole tullut ikävä. Joten tuon turhan "pelataan parempana PC:llä" yleistyksen voi lopettaa samantien.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Edelleenkään kaikilla ei ole peli PC:tä käytössä. Itse lopetin peli PC kikkailut 25 vuoden putken jälkeen eikä ole tullut ikävä. Joten tuon turhan "pelataan parempana PC:llä" yleistyksen voi lopettaa samantien.
Se ei ole yleistys vaan täysi 100% fakta.
PC on edelleen ylivertainen vs konsolit, ei ole 30Fps pakko pullaa, motion Blur,Dof tms paskaa.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 173
Se ei ole yleistys vaan täysi 100% fakta.
PC on edelleen ylivertainen vs konsolit, ei ole 30Fps pakko pullaa, motion Blur,Dof tms paskaa.
Siis tottakai ne parempia PC:llä on graafisesti, en mielestäni ole muuta väittänytkään? Tartuin siihen että on joku oletus täällä että kaikilla on se pelikelpoinen PC nurkissa odottamassa. Näin kun ei todellakaan ole.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Se ei ole yleistys vaan täysi 100% fakta.
PC on edelleen ylivertainen vs konsolit, ei ole 30Fps pakko pullaa, motion Blur,Dof tms paskaa.
Itse kyllä arvostan konsoleissa sitä, että ottaa ohjaimen käteen, painaa nappia -> tv menee päälle, peliä voi jatkaa heti siitä mihin jäi. Eikä tarvitse huolehtia, että AMD on kussut ajurit siihen malliin, että kiristellään hampaita kun peliä olisi tarkoitus pelata.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 316
Itse kyllä arvostan konsoleissa sitä, että ottaa ohjaimen käteen, painaa nappia -> tv menee päälle, peliä voi jatkaa heti siitä mihin jäi. Eikä tarvitse huolehtia, että AMD on kussut ajurit siihen malliin, että kiristellään hampaita kun peliä olisi tarkoitus pelata.
Niin, puolensa ja puolensa. Itse kyllä siedän hyvin satunnaisen ajurioikuttelun, kun vaihtoehtona on tyytyä stutteroivaan sub 60 fps ruudunpäivitykseen rajatulla FoV:lla. Esim. Apex Legendsin tapauksessa joka kerta laskeutuessa vähänkin enemmän populaa sisältävälle alueelle mapista alkaa jäätävä pätkiminen (etenkin Fragment Eastiin laskeutuessa). Toisin sanoen, valitseeko harvoin tapahtuvan hieman isomman vitutuksen vai jatkuvan vähän pienemmän sellaisen. :)
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
80
Itse kyllä arvostan konsoleissa sitä, että ottaa ohjaimen käteen, painaa nappia -> tv menee päälle, peliä voi jatkaa heti siitä mihin jäi. Eikä tarvitse huolehtia, että AMD on kussut ajurit siihen malliin, että kiristellään hampaita kun peliä olisi tarkoitus pelata.
Tämä! Ostin vuosi sitten uuden tehokkaan PC:n, ja riemuitsin mielessäni paluusta master racen pariin. Huono päätös, kun 90% pelaan xbox x:llä. Helppous, iso kuva ja kotiteatteri äänet. Ottaa pannuun avata esim. täällä peliketjuja sitten kun peli on ilmestynyt, kun suurimmassa osassa viesteistä keskustellaan ajureita ja asetuksista, eikä itse PELISTÄ. Konsolilla painaa napista vehkeet päälle ja todellakin, jatkaa pelaamista juuri siitä mihin viimeksi jäi.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 992
Huomasin että viestit olivat menneet väärään ketjuun. joten vastaan tähän. Ei tullut huomattu ketjun nimeä ja luulin vastaavani tässä ketjussa.

Switch taitaa olla noita tasohyppy lastenpelejä ja sen parhaimman eli Zeldan sai pelattua jo PC.lläkin 60Fps.
Jos aikuinen pelaa niin pleikkari ehdoton valinta PC kaveriksi.
Kohta saa taas käynnistää PS koska Last of Us 2
Switch ei ole jonneille, mutta muutoin sitä pelaa lapset, aikuiset kuin teinit. Sinun kannattaa muistaa että kyseessä on myös käsikonsoli, lisäksi Animal Crossingia ei saa muille laitteille ja sen huumori on suunnattu aikuisille. Last of Us 2 ei nyt niin paljoa tarjoa muuta kuin lukuisat sen tyyliset pelit.

Sanoisin että ennemmin pleikka ja boksi ovat lapsille (teinit lasketaan tässä lapsiksi) kuin Switch. Sitten täytyy vielä huomioida että aikuisilla on monesti lapsia ja he pelaavat lastensa kanssa, joten aikuisen konsoli on myös perhekonsoli.

Tämäkin viestini oli siellä ketjussa, tuo lepakonmäyrön vastaus taisi olla tähän. En muista enää mille tämä oli vastaus.
Aika monella on nykyään vain läppäri työ/kouluasioita varten ja pelaamista varten konsoli. Silloin XBox ja PS ovat aika tasoissa. Jos taas kunnolla haluaa panostaa niin hankkii kaikki. Noilla kahdella konsolilla ei ole juurikaan isoa eroa, sen sijaan PC tarjoaa molempia paljon enemmän. PS tarjoaa hiukan enemmän verrattuna XBox jos omistaa peli-PC:n, ero ei kuitenkaan ole iso. Nintendo on taas täysin oma juttunsa eikä sinänsä kilpaile muiden kanssa. Jos täytyisi valita vain kaksi tähän perheeseen, niin se olisi PC ja Switch. Noilla kahdella kattaa suurimman osan pelattavasta.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 992
Edelleenkään kaikilla ei ole peli PC:tä käytössä. Itse lopetin peli PC kikkailut 25 vuoden putken jälkeen eikä ole tullut ikävä. Joten tuon turhan "pelataan parempana PC:llä" yleistyksen voi lopettaa samantien.
Minullakin tehnyt mieli luopua peli-pc:stä, ei vain pysty kun konsoleille ei saa (vielä) vastaavaa. Uusi xbox on askel oikeaan suuntaan fs2020 myötä. Vielä VR, kunnon lento-ohjaimet ja DCS niin kaikki olisi kunnossa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
150
Itse kyllä arvostan konsoleissa sitä, että ottaa ohjaimen käteen, painaa nappia -> tv menee päälle, peliä voi jatkaa heti siitä mihin jäi. Eikä tarvitse huolehtia, että AMD on kussut ajurit siihen malliin, että kiristellään hampaita kun peliä olisi tarkoitus pelata.
Vuosien saatossa tätä on ruvennut arvostamaan enemmän ja enemmän. Meinasin siirtyä jo täysin konsoleille, mutta vr pelaamisen vuoksi pitänyt säilyttää kone. Mielestäni vr kokemus on niin paljon parempi pc puolella järeällä koneella ettei viitsinyt luopua siitä. Saapa nähdä miten käy kun psvr 2 julkaistaan. Ehkä hieman olen muuttanut mieltäni siitä että siirtyisin kokonaan konsoleille, pc+ps5 taitaa olla se paras kombo tulevaisuudessakin. Mutta aika näyttää, eipä nyt tarvi pc:tä päivitelläkään. Paitsi että eiköhän se raudanhimo tule uuden näyttissukupolven myötä ja tulee päiviteltyä.. :btooth:
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 602
Konsolilla on parempia pelejä, se siitä ylivertaisuudesta.
Konsoleilla ei voi pelaa ETS2, joten se siitä että konsolin pelit on parempia.

Jotta nyt ei ihan mee onelinereiden heittelyks. Niin se millä on parhaat pelit,määräytyy keltä kysytään. Pleikan pelit on yhtä tyhjän kanssa ittelle. Ne ei vaan uppoa. MS puolelta Forzan Motorsport sarja on jopa iskenyt.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Itse kyllä arvostan konsoleissa sitä, että ottaa ohjaimen käteen, painaa nappia -> tv menee päälle, peliä voi jatkaa heti siitä mihin jäi. Eikä tarvitse huolehtia, että AMD on kussut ajurit siihen malliin, että kiristellään hampaita kun peliä olisi tarkoitus pelata.
Tässähän on tehty perustavanlaatuinen virhe, eli ostettu AMD:n näytönohjain :smoke:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Tässähän on tehty perustavanlaatuinen virhe, eli ostettu AMD:n näytönohjain :smoke:
Minua ei kiinnosta AMD:n ja Nvidian fanien väliset sodat. Kyllä noita ajuriongelmia on kuulunut myös Nvidian suunnalta. AMD:llä taitaa tällä hetkellä olla niitä useammin valitusten perusteella? Pointti on se, että konsoleilla noista ajuri- ja asetuspurnauksista ei tarvitse huolehtia, kun haluaa ruveta pelaamaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 251
Minua ei kiinnosta AMD:n ja Nvidian fanien väliset sodat. Kyllä noita ajuriongelmia on kuulunut myös Nvidian suunnalta. AMD:llä taitaa tällä hetkellä olla niitä useammin valitusten perusteella? Pointti on se, että konsoleilla noista ajuri- ja asetuspurnauksista ei tarvitse huolehtia, kun haluaa ruveta pelaamaan.
Siellä vain pitäny odotella tuntia kun firmare ja pelien päivitykset lataa pahimmillaan

 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Itse kyllä arvostan konsoleissa sitä, että ottaa ohjaimen käteen, painaa nappia -> tv menee päälle, peliä voi jatkaa heti siitä mihin jäi. Eikä tarvitse huolehtia, että AMD on kussut ajurit siihen malliin, että kiristellään hampaita kun peliä olisi tarkoitus pelata.
No näin se menee PC:lläkin 95% ajasta. Ainakin itsellä. Silloin tällöin tulee peli, joka vaatii pientä näpertämistä, että lähtee käyntiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 124
Mä en ymmärrä ollenkaan tätä, että jos joku tykkää pelata konsolia sohvalta, niin jonkun muun mielestä sen pitää kuitenkin pelata PC:llä tuolilla. Tai PC:llä sohvalta, mutta konsolilla ei missään tapauksessa.
Itsellä menee PC ja konsoli ihan käsi kädessä pelivehkeinä. Ja mulla on sentään Xbox jonka "kaikki pelit löytyy PC:ltä kuitenkin". Sen lisäksi mulla on toinen boxi tässä PC:n vieressä PC:n näytössä kiinni ja pelaan myös sillä. Siinähän nyt ei ole mitään järkeä? Välillä vaan on kiva pelata konsolilla, kun taas toisinaan mukava pelailla PC:llä.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
443
Konsolilla on kiva pelata kun voi istua kunnon istuimella ja katsoa.Pc:llä ergonomia on tärkeää,muuten tulee paikat kipeäksi.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 415
Mä en ymmärrä ollenkaan tätä, että jos joku tykkää pelata konsolia sohvalta, niin jonkun muun mielestä sen pitää kuitenkin pelata PC:llä tuolilla. Tai PC:llä sohvalta, mutta konsolilla ei missään tapauksessa.
Itsellä menee PC ja konsoli ihan käsi kädessä pelivehkeinä. Ja mulla on sentään Xbox jonka "kaikki pelit löytyy PC:ltä kuitenkin". Sen lisäksi mulla on toinen boxi tässä PC:n vieressä PC:n näytössä kiinni ja pelaan myös sillä. Siinähän nyt ei ole mitään järkeä? Välillä vaan on kiva pelata konsolilla, kun taas toisinaan mukava pelailla PC:llä.
Itse en oliis koskaan alkanut pelaa PC:llä jos siinä pitäisi aina "pönöttää" tuomistotuolissa ja sitten olla selkäkipeänä, mulla langattomat hiiri ja näppis, kilikkaan pelin pelin päälle ja sitten boxin ohjain kouraan.

Siinä mielessä olen samaa mieltä että PC pelaaminen ei ole yhtä vaivatonta kuin konsolilla ja tuskin tulee olemaan.
Joidenkin pelien kanssa saa oikeasti repiä hiukset päästä että miksi vitussa tää paska ei toimi tai toimii niin kuin ei pitäisi.
Mutta tämä mahdollinen summa pitää vain maksaa ja onneksi on google niin suurimasta osasta ongelmista selviää jollain kikalla tai löytää itse ne ratkaisut.

PC pelaajille vinkkinä sanoisin että jos olet asentanut monia pelejä PC:lle ja sulla on fps ongelmia tietyn ajan päästä niin poistakaa microsoft visualit ja asentakaa vain pelkän sen pelin mitä pelaatte, tuo on auttanut parissa pelissä. Toinen kikka on että puhdistaa näyttiksen ajurit täydellisesti ja sitten alkaa pelaa.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
PC pelaajille vinkkinä sanoisin että jos olet asentanut monia pelejä PC:lle ja sulla on fps ongelmia tietyn ajan päästä niin poistakaa microsoft visualit ja asentakaa vain pelkän sen pelin mitä pelaatte, tuo on auttanut parissa pelissä.
Tyhmänä kysyn, että mites tää tapahtuu? Kun tuntuu juuri tekevän tuota, että jonkun ajan päästä alkaa ilmaantumaan lähinnä nykimistä. Fps pysyy hyvänä, mutta pelit vain alkaa nykimään ilman fiksua syytä.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 415
Tyhmänä kysyn, että mites tää tapahtuu? Kun tuntuu juuri tekevän tuota, että jonkun ajan päästä alkaa ilmaantumaan lähinnä nykimistä. Fps pysyy hyvänä, mutta pelit vain alkaa nykimään ilman fiksua syytä.
Tarkoitin lähinnä tälläistä että pelin kuluessa lähtee FPS laskemaan ja eikä ole selvää miksi tekee tuota.
Niin poistamalla microsoft visualit ja asentanut pelkän pelin mitä pelaat niin auttanut asiaan.

Elder scrols online teki mulla tuota että pelin alussa oli fps 60fps mutta vartin päästä oltiin jopa alle 30 ja tuo oli syylinen tai ainakin auttoi muiden visualeiden poistattaminen.
Tämä ongelma jos asentelet monia pelejä PC:lle niin silloin riski kasvaa että osuu omalla kohdalle.
Laitteisto/ajurit syypää varmaan ja ripaus windowsia.

Edit: PC puolelta olen oppinut sen että vaikka auttaa muilla niin ei välttämättä auta itsellä vaan joskus pitää mennä oikeasti pintaa syvemälle kalaan.
mutta noin yleisesti olen selvinyt ongelmitta PC pelien kanssa jos/kun tiennyt pari kikkaa googlen kautta.
 

smb

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
532
En oikein tiedä miksi Sony edes on olemassa nykyään. Varmaan too big to fail ja Japanin valtio pitää pystyssä viimeiseen saakka vaikka väkisin. Mutta mitä erityistä Sonyssa on? Vähän offtopiccia mutta pakko pikku räntti laittaa: puhelimet keskinkertaisia, telkkarit keskinkertaisia, konsoli perus-pc-rautaa... Muutama oma studio tekemässä ekslusiivisia SJW-hyväksyttyjä pelejä dekadentille jenkkiyleisölle.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
150
En oikein tiedä miksi Sony edes on olemassa nykyään. Varmaan too big to fail ja Japanin valtio pitää pystyssä viimeiseen saakka vaikka väkisin. Mutta mitä erityistä Sonyssa on? Vähän offtopiccia mutta pakko pikku räntti laittaa: puhelimet keskinkertaisia, telkkarit keskinkertaisia, konsoli perus-pc-rautaa... Muutama oma studio tekemässä ekslusiivisia SJW-hyväksyttyjä pelejä dekadentille jenkkiyleisölle.
Johan on otanta. Mitkä pelit on näitä SJW pelejä? About kaikki Sonyn yksinoikeudet tullut pelattua nykygeniltä, eikä kyllä tuommosta kuvaa ole jäänyt.
 

smb

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
532
Johan on otanta. Mitkä pelit on näitä SJW pelejä? About kaikki Sonyn yksinoikeudet tullut pelattua nykygeniltä, eikä kyllä tuommosta kuvaa ole jäänyt.
Tuntuu vauhti kiihtyvän tältä osin. Eikö Last of Us 2 ollut näitä elementtejä sisällytetty? PS5 julkkarissa piti oikein etsimällä etsiä oliko yhdessäkään pelissä päähenkilönä valkoihoista heteromiestä... Onko valtaosa pelaajista nykyään naisia tai 'rodullistettuja'?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
150
Tuntuu vauhti kiihtyvän tältä osin. Eikö Last of Us 2 ollut näitä elementtejä sisällytetty? PS5 julkkarissa piti oikein etsimällä etsiä oliko yhdessäkään pelissä päähenkilönä valkoihoista heteromiestä... Onko valtaosa pelaajista nykyään naisia tai 'rodullistettuja'?
Jaa no empä osaa sanoa tulevista peleistä, ei ole tullut tarkemmin seurattua kun ei ole tällä hetkellä konsolia jolla niitä vois pelata. Mutta aikaisemmin ei ainakaan minusta mitään sjw meininkiä ollut. Tuon ps5 tilaisuuden katsoin, eipä siellä tosiaan tainnut olla pahemmin niitä valkoisia miehiä mutta eipä tuostakaan jäänyt mikään sjw maku suuhun.
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
En oikein tiedä miksi Sony edes on olemassa nykyään.
Miksi se ei olisi?

Varmaan too big to fail ja Japanin valtio pitää pystyssä viimeiseen saakka vaikka väkisin.
Sony takoo voittoa vuodesta toiseen, viime vuodelta esim. 8 miljardin euron verran ja omaisuutta on vajaa parisataa miljardia joten eivät ainakaan toistaiseksi tarvitse mitään valtion apupaketteja. ;)

Mutta mitä erityistä Sonyssa on?
En oikein ymmärrä tätä kysymystä. Liittyykö tämä nyt "pystyssä pysymiseen"? Erikoisuus ei käsittääkseni ole vaatimus yrityksen olemassaololle.

Vähän offtopiccia mutta pakko pikku räntti laittaa: puhelimet keskinkertaisia, telkkarit keskinkertaisia, konsoli perus-pc-rautaa...
Sony onkin monialayritys. Puhelimiin en ole tutustunut enkä TV-kaupoilla ole pariin vuoteen käynyt, mutta ainakin perinteisesti Sonyn ruudut pyyhkivät kilpailulla lattiaa. Konsolien rauta taas ei ole ainoa relevantti tekijä suosion kannalta. Midrange iPhonessa on enemmän vääntöä kuin Nintendo Switch:ssä ja silti Switch onnistuu myymään hyvin. Sitten taas esim. viime vuonna julkaistut Sony WH-1000XM3 langattomat NC-kuulokkeet käytännössä ottivat markkinoiden ykkössijan ja saivat merkittävän suosion.

Tämän ja edellisen kysymyksen voisi hyvin esittää monelle muullekin firmalle. Mitä erikoista Microsoftissa on? Maailman surkein käyttöjärjestelmä jota ihmiset on implisiittisesti pakotettu käyttämään heidän monopolinsa takia, vuosikymmenestä toiseen markkinoiden heikoin konsoli, keskikertaisia tabletteja/läppäreitä, sekunda-tason oheislaitteita jne.
Muutama oma studio tekemässä ekslusiivisia SJW-hyväksyttyjä pelejä dekadentille jenkkiyleisölle.
Tämä on jokseenkin totta, mutta tuon strategian seuraukset näkee sitten tulevaisuudessa. Niin kauan kuin suurin tai edes merkittävä osa peleistä ei ole SJW-pakotusta niin se tuskin vaikuttaa kauhean negatiivisesti bisnekseen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 466
Viestejä
4 192 165
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom