PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
180
Ja vastaus Maniacille: Jos Sonyn pelipuolen liikevaihto vuonna 2018 oli about tuplasti Microsoftin pelipuolen liikevaihto niin eipä tuo kovin kaukaa haettua ole selittää liikevaihdon eroja myytyjen konsolien määrällä. Vai millä sinä niitä selität?

Etkä nyt vieläkään tuntunut ymmärtävän mitä kirjoitin. Sonyn digimyynnit (subit ym) oli pohjalukemissa ennen PS4 niin tottakai prosentuaalinen liikevaihdon nousu on kova. PS+ on siinä kova ajuri jos neljäsosa liikevaihtoa on sieltä. Ja kuten aikaisemmin mainitsin, pelejä myydään enemmän diginä jne. Microsoftilla oli tässä etumatka, siksi liikevaihdon prosentuaalinen nousu ei ole niin kova.

Mitä tohon myyntimies Nelsoniin tulee, sen jutut kannattaa aina ottaa varauksella. Mutta.. toisessa threadissa mainitsit että boxin myynnit takkuaa ja niitä myydään alennuksilla. Siitä huolimatta liikevaihto kasvaa. Game passia saa usein eurolla mikä tuskin liikevaihtoa juuri nostaa. Siitä huolimatta liikevaihto kasvaa.

Voisiko se olla että asiakaskunta tosiaan ostaa pelejä ja palveluita? Joku kauppa se käy.

edit. Niin jäi mainitsematta, että Xboxin digimyyntien osuus koko peliosaston liikevaihdosta voi hyvinkin olla suhteessa isompi kuin Sonyn vastaava. Mene ja tiedä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
916
Ja vastaus Maniacille: Jos Sonyn pelipuolen liikevaihto vuonna 2018 oli about tuplasti Microsoftin pelipuolen liikevaihto niin eipä tuo kovin kaukaa haettua ole selittää liikevaihdon eroja myytyjen konsolien määrällä. Vai millä sinä niitä selität?

Etkä nyt vieläkään tuntunut ymmärtävän mitä kirjoitin. Sonyn digimyynnit (subit ym) oli pohjalukemissa ennen PS4 niin tottakai prosentuaalinen liikevaihdon nousu on kova. PS+ on siinä kova ajuri jos neljäsosa liikevaihtoa on sieltä. Ja kuten aikaisemmin mainitsin, pelejä myydään enemmän diginä jne. Microsoftilla oli tässä etumatka, siksi liikevaihdon prosentuaalinen nousu ei ole niin kova.

Mitä tohon myyntimies Nelsoniin tulee, sen jutut kannattaa aina ottaa varauksella. Mutta.. toisessa threadissa mainitsit että boxin myynnit takkuaa ja niitä myydään alennuksilla. Siitä huolimatta liikevaihto kasvaa. Game passia saa usein eurolla mikä tuskin liikevaihtoa juuri nostaa. Siitä huolimatta liikevaihto kasvaa.

Voisiko se olla että asiakaskunta tosiaan ostaa pelejä ja palveluita? Joku kauppa se käy.

edit. Niin jäi mainitsematta, että Xboxin digimyyntien osuus koko peliosaston liikevaihdosta voi hyvinkin olla suhteessa isompi kuin Sonyn vastaava. Mene ja tiedä.
Olisiko quoten käyttö liikaa vaadittu, jotta keskustelua on helpompi muidenkin seurata? Samalla myös väärinymmärrysten riski pienenee kun tiedetään tarkasti mitä viestiä ylipäätään on lainattu.

En nyt puhu pelkästään prosentuaalisesta kasvusta, sillä se on harhaanjohtavampi mitä pienempi lähtötaso on. Ihan absoluuttisella tasollakin kasvu on ollut todella rajua, kuten ao. tilasto esittää:

Sony sales by business segments 2012-2018 | Statista

Tämän vuoksi Xboxin pelidivarin 30 pinnan liikevaihdon kasvulla keuliminen on lähinnä naurettavaa, kun tiedetään miten verrokeilla on vastaava ajanjakso mennyt. Pleikkarin puolella tätä kasvua kun on ihan turha yrittää niputtaa pelkästään PS+ palvelun suosion kasvuun ja eroon laitekannassa, kuten jo aiemmin totesin.

Joko siis MS:n PC-strategian implementointi kusee tällä hetkellä huolella tai Xbox HW-tilanne on vieläkin luultua heikompi, paha mennä sanomaan missä kusee kun tätä tietoa ei ole virallisesti saatavilla. Ainoa asia mikä tiedetään varmaksi on näiden liikevaihtojen erotus, muu on enemmän tai vähemmän spekulaatiota.

Kyseinen henkilö on Aaron Greenberg eikä Major Nelson. Tuubaa hän kyllä suoltaa vähän väliä, se on kyllä totta.

Liikevaihtohan voi toki kasvaa vaikka sillä euron game passilla, turha vaan kuvitella että tuosta jää jotain firmalle eteenpäin jaettavaksi. Tämän vuoksi pelkästä liikevaihdosta taloudellisena mittarina puhuminen on niin turhaa kuin olla ja voi, kuten olen jo useampaan otteeseen todennut.

Varmasti onkin tällä hetkellä kun HW-puolikin sakkaa totaalisesti, ilmeisesti 6TF ja 4K -sloganit eivät jaksaneet kantaa tämän pidemmälle.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
663
Olisiko quoten käyttö liikaa vaadittu, jotta keskustelua on helpompi muidenkin seurata? Samalla myös väärinymmärrysten riski pienenee kun tiedetään tarkasti mitä viestiä ylipäätään on lainattu.

En nyt puhu pelkästään prosentuaalisesta kasvusta, sillä se on harhaanjohtavampi mitä pienempi lähtötaso on. Ihan absoluuttisella tasollakin kasvu on ollut todella rajua, kuten ao. tilasto esittää:

Sony sales by business segments 2012-2018 | Statista

Tämän vuoksi Xboxin pelidivarin 30 pinnan liikevaihdon kasvulla keuliminen on lähinnä naurettavaa, kun tiedetään miten verrokeilla on vastaava ajanjakso mennyt. Pleikkarin puolella tätä kasvua kun on ihan turha yrittää niputtaa pelkästään PS+ palvelun suosion kasvuun ja eroon laitekannassa, kuten jo aiemmin totesin.

Joko siis MS:n PC-strategian implementointi kusee tällä hetkellä huolella tai Xbox HW-tilanne on vieläkin luultua heikompi, paha mennä sanomaan missä kusee kun tätä tietoa ei ole virallisesti saatavilla. Ainoa asia mikä tiedetään varmaksi on näiden liikevaihtojen erotus, muu on enemmän tai vähemmän spekulaatiota.

Kyseinen henkilö on Aaron Greenberg eikä Major Nelson. Tuubaa hän kyllä suoltaa vähän väliä, se on kyllä totta.

Liikevaihtohan voi toki kasvaa vaikka sillä euron game passilla, turha vaan kuvitella että tuosta jää jotain firmalle eteenpäin jaettavaksi. Tämän vuoksi pelkästä liikevaihdosta taloudellisena mittarina puhuminen on niin turhaa kuin olla ja voi, kuten olen jo useampaan otteeseen todennut.

Varmasti onkin tällä hetkellä kun HW-puolikin sakkaa totaalisesti, ilmeisesti 6TF ja 4K -sloganit eivät jaksaneet kantaa tämän pidemmälle.
Kuka sillä liikevaihdon kasvulla on keulinut? Lähinnä porukka ennustaa Mikkiksen pelipuolelle konkurssia, kun konsolit ei ole mennyt kaupaksi. Nykyisellä palveluihin panostamisella, MS petaa jo seuraavaa geniä. Tämän genin MS hävisi jo launchissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 862
Kuka sillä liikevaihdon kasvulla on keulinut? Lähinnä porukka ennustaa Mikkiksen pelipuolelle konkurssia, kun konsolit ei ole mennyt kaupaksi. Nykyisellä palveluihin panostamisella, MS petaa jo seuraavaa geniä. Tämän genin MS hävisi jo launchissa.
No vaikka tuolla toisessa ketjussa. Olet käynyt tykkäämässäkin :)


Hyvältä näyttää Xbox-osaston kehityssuunta, kun Xbox Onen aikakaudella on menty selvästi jo Xbox 360-aikojen edelle. :tup: Pelkästään liikevaihdon kasvu on ollut yli +30% 2013 vs 2019. Softamyynnit ja etenkin Game Pass näyttäisivät olevan vetureina.

Myös CEO Satya Nadella kommentoi pelipuolen näkymiä: Satya Nadella: Microsoft is "well positioned" to expand beyond traditional gaming
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
180
No vaikka tuolla toisessa ketjussa. Olet käynyt tykkäämässäkin :)
Joo aivan mahotonta keulimista.. voi morjes. Oiskohan kuitenkin Maniacilla lähtenyt Jopo keulimaan ton dissauksen ja vähättelyn kanssa? Pari kertaa rysäyttänyt jo seinää päin aika pahasti ku vauhtisokeus iskee.

Ja sinä vaa villikoit sitä ja hakkaat tahtia hehe.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 862
Joo aivan mahotonta keulimista.. voi morjes. Oiskohan kuitenkin Maniacilla lähtenyt Jopo keulimaan ton dissauksen ja vähättelyn kanssa? Pari kertaa rysäyttänyt jo seinää päin aika pahasti ku vauhtisokeus iskee.

Ja sinä vaa villikoit sitä ja hakkaat tahtia hehe.
Taisipa osua kohdilleen kun noin katkeraa tekstiä tuli :think:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 862
Huomautus - turhan aiheeseen liittymättömän videon postaaminen provosointitarkoituksissa
Olet ymmärtänyt tämänkin asian väärin :)
Hassua kun vastaan toiselle ja puutut siihen ja käyt henkilökohtaiseksi. Olet ymmärtänyt taas väärin.


ps. Jos tähän on vielä jotain niin jatkot kannattaa laittaa YV:llä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
997
En tiedä onko tätä jo joku tässä vilskeessä maininnut, mutta markkinatalouden perussääntöjä on se että vaikka se tulos olisi positiivinen, niin jos kasvuprosentit ovat pienempiä kuin kilpailijoilla, niin kasvat hitaammin kuin markkinat ja olet jäämässä jalkoihin. Microsoft ryssi melkoisen lahjakkaasti nykyisen sukupolvensa jo alkumetreillä nuolemalla liikaa pelinkehittäjiä uhkaamalla tappaa käytännössä käytettyjen pelien markkinat. No se backfiretti hyvin takaisin ja sitten oli vielä nuo Kinect-sähläämiset, surkea yksinoikeuspelirintama ja mitä lie. Sony taas saanut yllättävän hyvin tuulta alleen VR-laseilleen ja käsissä kova setti yksinoikeuspelejä. Nykyisten AAA-pelien kehittäminen on sen verran kallista puuhaa, että on Microsoftin kokoisellekin jätille melko haastava rasti saada isoja pelinimiä konsolinsa taakse kun kilpailijan markkinapeitto on kaksinkertainen. Osittain tämän takia MS yrittää nyt kovalla hingulla saada PC-puolta samaan koriin, mutta sitten pakettia sekoittaa Steam, Epic, Origin, Uplay ja Stadia.

Melkoisen kovan ponnistuksen MS joutuu tekemään että pääsee Sonyn imuun. Teknistä ylivoimaa on hankala saada kun raudan kummallekin toimittaa sama taho ja vaikka nyt kummallakin on omat variaationsa, niin perusratkaisut ovat kuitenkin samat. Jäljelle jää siis sisältö, käytettävyys ja hintataso. Hintatasosta raudassa ja peleissä voidaan tinkiä, mutta se kaikki menee raudantoimittajan piikkiin sillä pelifirmat eivät lähde omia katteitaan syömään eli aika huono kortti tuo. Käytettävyys ja oheissälä on yksi keino, jossa Nintendo on ollut aika aktiivinen esim. näiden pahviohjaimien kanssa. Xboxin Kinect kuitenkin floppasi ja Sonyllä jo aika vahva VR-jalansija. Oma veikkaus on että MS tuo seuraavaan konsoliinsa oman Hololensinsä tai jonkun sen derivaation. Jotain tällaista edes vähän mullistavaa olisi pakko tuoda sillä sisältöpuolellakin keistation on aika lailla ääsboksia edellä.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
663
En tiedä onko tätä jo joku tässä vilskeessä maininnut, mutta markkinatalouden perussääntöjä on se että vaikka se tulos olisi positiivinen, niin jos kasvuprosentit ovat pienempiä kuin kilpailijoilla, niin kasvat hitaammin kuin markkinat ja olet jäämässä jalkoihin. Microsoft ryssi melkoisen lahjakkaasti nykyisen sukupolvensa jo alkumetreillä nuolemalla liikaa pelinkehittäjiä uhkaamalla tappaa käytännössä käytettyjen pelien markkinat. No se backfiretti hyvin takaisin ja sitten oli vielä nuo Kinect-sähläämiset, surkea yksinoikeuspelirintama ja mitä lie. Sony taas saanut yllättävän hyvin tuulta alleen VR-laseilleen ja käsissä kova setti yksinoikeuspelejä. Nykyisten AAA-pelien kehittäminen on sen verran kallista puuhaa, että on Microsoftin kokoisellekin jätille melko haastava rasti saada isoja pelinimiä konsolinsa taakse kun kilpailijan markkinapeitto on kaksinkertainen. Osittain tämän takia MS yrittää nyt kovalla hingulla saada PC-puolta samaan koriin, mutta sitten pakettia sekoittaa Steam, Epic, Origin, Uplay ja Stadia.

Melkoisen kovan ponnistuksen MS joutuu tekemään että pääsee Sonyn imuun. Teknistä ylivoimaa on hankala saada kun raudan kummallekin toimittaa sama taho ja vaikka nyt kummallakin on omat variaationsa, niin perusratkaisut ovat kuitenkin samat. Jäljelle jää siis sisältö, käytettävyys ja hintataso. Hintatasosta raudassa ja peleissä voidaan tinkiä, mutta se kaikki menee raudantoimittajan piikkiin sillä pelifirmat eivät lähde omia katteitaan syömään eli aika huono kortti tuo. Käytettävyys ja oheissälä on yksi keino, jossa Nintendo on ollut aika aktiivinen esim. näiden pahviohjaimien kanssa. Xboxin Kinect kuitenkin floppasi ja Sonyllä jo aika vahva VR-jalansija. Oma veikkaus on että MS tuo seuraavaan konsoliinsa oman Hololensinsä tai jonkun sen derivaation. Jotain tällaista edes vähän mullistavaa olisi pakko tuoda sillä sisältöpuolellakin keistation on aika lailla ääsboksia edellä.
Eihän edellis geniin nähden puolittunutta konsoli myyntiä, voi pitää mitenkään hyvänä asiana. Kuten mainitsit, niin MS ryssi tämän genin alun todella lahjakkaasti, mikä taas pakotti sen satsaamaan palveluihin ja niihin peleihin. Monelta tuppaa unohtumaan, että Pleikka on johtanut markkinoita jo vuodesta 1994 joten ei sitä niin vain syrjäytetä. MS alati kasvava liikevaihto ja jatkuvasti nousevat käyttäjämäärät, lupaa hyvää seuraavaa geniä ajatellen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
916
Joo aivan mahotonta keulimista.. voi morjes. Oiskohan kuitenkin Maniacilla lähtenyt Jopo keulimaan ton dissauksen ja vähättelyn kanssa? Pari kertaa rysäyttänyt jo seinää päin aika pahasti ku vauhtisokeus iskee.

Ja sinä vaa villikoit sitä ja hakkaat tahtia hehe.
Ei korppi korpin silmää noki.

Mitäs tässä nyt on dissattu ja vähätelty? Ihan asiallista kritiikkiähän tässä kohti omistamaani tuotetta kohtaan olen esittänyt, ilmeisesti tämä on sitten näille innokkaimmille kannattajille liikaa kun alkaa tarve henkilökohtaisuuksiin menemiselle. :think: Haluatkos eritellä tarkemmin, missä on rysäytetty päin seinää, vai onko tämä epätoivoinen yritys vähätellä kritiikkini paikkaansapitävyttä?

No olipa kauheeta keulimista tosiaan.
Rauta ei käynyt kaupaksi, joten panostettiin palveluihin ja se kantaa hedelmää.
Kantaa hedelmää? Millä perusteella? Noilla annetuilla mittareilla kun on aivan mahdotonta sanoa kuinka bisnes kehittyy todellisuudessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 002
Xboxin pomo Phil Spencer paljastaa: “Emme halua aiheuttaa suuria vaikeuksia Sonylle.” | Muropaketti.com

Konsolisodasta on puhuttu jo siitä saakka, kun Microsoftin ja Sonyn pelilaitteet tulivat markkinoille. Sota on aivan liian vahva termi, sillä Microsoftin Xbox-pomo Phil Spencerin mielestä Sonyn kyykyttäminen ei kuulu Xboxin toimintasuunnitelmaan.

Spencer kokee, että peliteollisuus on yhä kasvussa, eikä markkinoilla pärjääminen vaadi kilpailijan alas vetämistä. Asiasta uutisoi Gaming Bolt -sivusto.

“Kuuntelen aina pelaajayhteisöä, ja on monia joiden mielestä kilpailijat tulee murskata, jotta oma tuote menestyisi mahdollisimman hyvin. Itse en ole tätä mieltä. Kun Sonyn ja Microsoftin yhteistyö suoratoistopalveluiden kehittämisestä tuli julkisuuteen, ihmeteltiin miksi Microsoft auttaa Sonya.”

Spencer tiivistää, että Microsoft on tehnyt kilpailijansa kanssa yhteistyötä jo pitkään: Sony on tuonut markkinoille PC-laitteita, joissa on Windows käyttöjärjestelmänä. Lisäksi Sony käyttää Microsoftin työkaluja pelikehitykseen.

“Ajatus siitä, että meidän tulisi saada Sony suuriin vaikeuksiin, jotta Xbox menestyisi mahdollisimman hyvin, ei ole enää tätä päivää.”
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 862
Nintendo Switch myynyt yli 36,87 miljoonaa kappaletta

Nintendon uusin talouskatsaus kattaa viimeiset kolme kuukautta päättyen 30. kesäkuuta. Viimeisen kolmen kuukauden aikana Switch kävi kaupaksi 2,13 miljoonan kappaleen verran, ja kaikkiaan Switchiä on myyty 36,87 miljoonaa kappaletta.

Pelien osalta kolmen kuukauden jaksolla Super Mario Maker 2 on myynyt 2,42 miljoonaa ja Mario Kart 8 Deluxe 1,2 miljoonaa. Yhteensä Switchin Mario Kartia on myyty 17,89 miljoonaa kappaletta.
Nintendo Switch myynyt yli 36,87 miljoonaa kappaletta

Ei mene kauaa kun Nipa laittaa vilkun päälle ja siirtyy kakkossijalle. Varsin hienot myynnit Mario Kartilla :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
561
Spencer kertoo sanomaansa vähän kuin joku normijamppa sanoisi, ettei halua kyykyttää Mike Tysonia, ja pullistelisi samalla pikku herneitään. Eipä siinä, kyllähän tuossa totuuden siementä on, että markkinoilla on tilaa useammalle toimijalle. Eikä nyt mitään kauheaa konsolisotaa olla tänä sukupolvena todistettukaan kuin mitä joskus aiemmin, niin tuntuu vähän irralliselta kommentilta. Välillä sekä Microsoft että Sony ovat vähän merkkailleet alueitaan, mutta ei mitään posketonta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
En usko. Tekniikka on niin samankaltaista, että pelien skaalaaminen tuskin tuottaa samanlaista päänvaivaa, kuin edellisestä sukupolvesta siirryttäessä.
Graafisesti joo mutta enginen ja fysiikoiden osalta olisi paljon parempi että ei tarvitsisi monta kertaa huonommalle vehkeelle optimoida samaa peliä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 610
En tiedä onko tätä jo joku tässä vilskeessä maininnut, mutta markkinatalouden perussääntöjä on se että vaikka se tulos olisi positiivinen, niin jos kasvuprosentit ovat pienempiä kuin kilpailijoilla, niin kasvat hitaammin kuin markkinat ja olet jäämässä jalkoihin. Microsoft ryssi melkoisen lahjakkaasti nykyisen sukupolvensa jo alkumetreillä nuolemalla liikaa pelinkehittäjiä uhkaamalla tappaa käytännössä käytettyjen pelien markkinat. No se backfiretti hyvin takaisin ja sitten oli vielä nuo Kinect-sähläämiset, surkea yksinoikeuspelirintama ja mitä lie. Sony taas saanut yllättävän hyvin tuulta alleen VR-laseilleen ja käsissä kova setti yksinoikeuspelejä. Nykyisten AAA-pelien kehittäminen on sen verran kallista puuhaa, että on Microsoftin kokoisellekin jätille melko haastava rasti saada isoja pelinimiä konsolinsa taakse kun kilpailijan markkinapeitto on kaksinkertainen. Osittain tämän takia MS yrittää nyt kovalla hingulla saada PC-puolta samaan koriin, mutta sitten pakettia sekoittaa Steam, Epic, Origin, Uplay ja Stadia.

Melkoisen kovan ponnistuksen MS joutuu tekemään että pääsee Sonyn imuun. Teknistä ylivoimaa on hankala saada kun raudan kummallekin toimittaa sama taho ja vaikka nyt kummallakin on omat variaationsa, niin perusratkaisut ovat kuitenkin samat. Jäljelle jää siis sisältö, käytettävyys ja hintataso. Hintatasosta raudassa ja peleissä voidaan tinkiä, mutta se kaikki menee raudantoimittajan piikkiin sillä pelifirmat eivät lähde omia katteitaan syömään eli aika huono kortti tuo. Käytettävyys ja oheissälä on yksi keino, jossa Nintendo on ollut aika aktiivinen esim. näiden pahviohjaimien kanssa. Xboxin Kinect kuitenkin floppasi ja Sonyllä jo aika vahva VR-jalansija. Oma veikkaus on että MS tuo seuraavaan konsoliinsa oman Hololensinsä tai jonkun sen derivaation. Jotain tällaista edes vähän mullistavaa olisi pakko tuoda sillä sisältöpuolellakin keistation on aika lailla ääsboksia edellä.
Vähän myöhässä kommentoin, mutta ihan samaa mieltä olen ja nimenomaan Xbox:n kohdalla sisältö on aina ollut heikkoa ja MS on USA-keskeisesti markkinoinut konsoliaan. Kuinka moni muistaa vielä "TV TV TV TV"-E3 farssin jossa mikkisofta lähes koko shown ajan esitteli jotain TV streaming ominaisuuksia ja interaktiivisia tietokilpailuja sun muuta paskaa jotka kaupan päällisiksi olivat USA-only tavaraa?*
Sitten vielä MS sisältö joka on useimmiten 3rd party multiplatform titteleitä ja sitten ne harvat "yksinoikeudet" todellisuudessa ovat samalla PC-pelejä mikä poistaa viimeisetkin syyt ostaa Xbox.


* After Microsoft's divisive "TV TV TV" Xbox One reveal, Sony's Kaz Hirai insists PS4 is "first and foremost" a game console
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
972
Japanissa huomaa aika nopeasti, kuka täällä määrää markkinat.

Kovin monessa pelikaupassa en ole käynyt, mutta Xbox One hyllyjä olen bongannut vain yhden, joka oli keskikokoisessa pelikaupassa yhden Ikean billy-hyllyn kokoinen.

Ps4 näkyy kaikissa kaupoissa tasaisesti, mutta ei ole sattunut katukuvassa juuri muuten silmään.

Nintendo tervehti heti Kansain lentoasemalla lentokoneesta ulos päästessä, Switch-"messualue" saapumisaulassa, pelit joka kaupassa, koneita näkyy UFO-catchereissä palkintoina, Ring Fit Adventure -mainokset pyörii jatkuvalla syötöllä Tokion lähiliikenteen metroissa ja junissa. Ja kun niitä vielä näkyy ihmisillä mukana isompien juna-asemien ja vaikka kauppakeskusten istuskelualueilla, niin mikäs sen parempaa mainontaa...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: smb
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 610
Japanissa huomaa aika nopeasti, kuka täällä määrää markkinat.

Kovin monessa pelikaupassa en ole käynyt, mutta Xbox One hyllyjä olen bongannut vain yhden, joka oli keskikokoisessa pelikaupassa yhden Ikean billy-hyllyn kokoinen.

Ps4 näkyy kaikissa kaupoissa tasaisesti, mutta ei ole sattunut katukuvassa juuri muuten silmään.

Nintendo tervehti heti Kansain lentoasemalla lentokoneesta ulos päästessä, Switch-"messualue" saapumisaulassa, pelit joka kaupassa, koneita näkyy UFO-catchereissä palkintoina, Ring Fit Adventure -mainokset pyörii jatkuvalla syötöllä Tokion lähiliikenteen metroissa ja junissa. Ja kun niitä vielä näkyy ihmisillä mukana isompien juna-asemien ja vaikka kauppakeskusten istuskelualueilla, niin mikäs sen parempaa mainontaa...
Xbox Japanissa on hiukan kuin Taco Bell yrittäisi mennä Meksikoon. Tosin eipä Xbox:lla ole paljon saumaa Euroopassakaan. 2015 Sony hallitsi 70-90% markkinoista.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
997
Ja eipä tuo boxi taida pärjätä enää jenkkilässäkään.
No ovat silti vielä onneksi tuomassa seuraavaa Xboxia (Scarlett). Meinaan saattaisi pleikkarien ja niiden pelien hinnat pompsahtaa hieman jos ääsboksi heittäisi pyyhkeen kehään. Toisaalta saas nähdä miten Stadia lähtee lentoon. Voihan se olla että pilvessä on konsolipuolen ainakin osatulevaisuus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 862
No ovat silti vielä onneksi tuomassa seuraavaa Xboxia (Scarlett). Meinaan saattaisi pleikkarien ja niiden pelien hinnat pompsahtaa hieman jos ääsboksi heittäisi pyyhkeen kehään. Toisaalta saas nähdä miten Stadia lähtee lentoon. Voihan se olla että pilvessä on konsolipuolen ainakin osatulevaisuus.
Hintoihin MS Xboxin poistuminen saattaisi jonkinverran vaikuttaa. Ihan hyvä juttu, että MS yrittää pärjätä mukana ja tuo seuraavassakin sukupolvessa kilpailevan laitteen. Jos Scarlettille tuotetaan vielä laadukasta yksinoikeussisältöä niin konsolihan täytyy ostaa. Nykyinen One mallisto kärsii suunnattomasti yksinoikeuksien puutteesta ja sen takia se ei ole pelaajia kiinnostanut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
916
Onhan nuo 46 miljoonaa myytyä konsolia ihan hyvä alusta sille että saadaan myyytyä pelejä

Oli puhe Jenkkilän luvuista, jotka eivät todellakaan ole tuota epävirallista lukua lähelläkään, vaikka kyseinen mantere on brändin vahvin markkina-alue. Striimin luotettavuus kun palaa jo siinä että näistä luvuista puhutaan virallisena, vaikka MS:ltä ei lukuja olla saatu useampaan vuoteen.

Why Japanese gamers don't buy Xbox

Tuossa taas toinen näkemys myydyistä kappaleista:

Global Xbox One console unit sales 2019 | Statista

Olisihan se kaikille helpompaa että MS kertoisi reilusti julkisuuteen kuinka perseelleen konsolien myynnit meni. Tätä ei nykyisellä menolla tulla kertomaan koskaan, kun toiminnan laadukkuutta on jatkossa yhä vaikeampaa arvioda perinteisillä rahamittareilla, kun gaming revenuetakaan ei enää kerrota:

https://www.neowin.net/news/microsoft-wont-mention-xbox-live-users-and-gaming-revenue-in-earnings-reports-any-longer/
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
598
Talossa uusi töllö, jolla mielelläni pelailisin myöskin netti-pum-pum-pelejä. Käyttääkö kukaan sohvalla hiirtä ja näppistä ja millaisen alustan olet niille sorvannut? Vai unohdanko ja pelaan ne jatkossakin näytöllä / pleikkarilla?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 862
Talossa uusi töllö, jolla mielelläni pelailisin myöskin netti-pum-pum-pelejä. Käyttääkö kukaan sohvalla hiirtä ja näppistä ja millaisen alustan olet niille sorvannut? Vai unohdanko ja pelaan ne jatkossakin näytöllä / pleikkarilla?
Joskus pelailin sohvalta langaton näppis sylissä ja vieressä hiirialustana pari raskasta koulukirjaa päällekäin jotta hiirikäsi oli riittävän korkealla. Vakavamman nettipelaamisen ainakin tuolla tyylillä voi unohtaa.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
598
Joskus pelailin sohvalta langaton näppis sylissä ja vieressä hiirialustana pari raskasta koulukirjaa päällekäin jotta hiirikäsi oli riittävän korkealla. Vakavamman nettipelaamisen ainakin tuolla tyylillä voi unohtaa.
Joku vastaava rävellys oli itsellä ehkä kymmenen vuotta takaperin, kun TV oli koneen ainoa näyttö. Noista ajoista on input lag tippunut töllöissä melko paljon, joten kiinnostaisi kokeilla uudelleen, kunhan sen jotenkin ergonomisesti saisi toteutettua. Yksinpelit voi pelata näppärästi pädillä, mutta moninpeleissä tulee tukkaan jo muita pädipelaajia vastaan, joten PC-pelaajia vastaan en halua edes kokeilla.
 

smb

Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
340
Minkälaisia jet engineitä konsolit ovat Outer Worldsin kanssa?
 

Ultrosor

Tentacule spécialité
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 830
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
598
Vaikuttaa ihan pätevältä. Pitääpä kokeilla ensin ilman, että tuleeko siitä pelaamisesta yhtään mitään ja sitten laittaa mahdollisesti moinen tilaukseen.
Tässä nyt muutamat pelit kokeiltu ja tuntuu, että kyllä tuossa edelleen antaa tasoitusta muille. Katseluetäisyys 3m, ruudulla kokoa 75” ja peli (bfv) pyörii 1440p@120Hz. Viivettä ei ole omasta mielestä enempää kuin 144Hz monitorillakaan, vaan ero tulee lähinnä pelikentän ja vihollisten hahmottamisesta. En täysin vielä tuomitse, mutta luulen, että jatketaan vanhalla systeemillä, joitain satunnaisia kokeiluja lukuunottamatta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 862
Phil Spencer: “Kukaan ei halua VR-pelejä Xboxille.”

Microsoft ei tähtää VR-pelaamiseen uudella Xbox-konsolilla.

Microsoftin peliosaston johtaja Phil Spencer on vahvistanut, ettei VR-pelaaminen ole osa sen tulevaa Xbox-konsolia.

Spencer sanoi suoraan, että Xbox tulee vastaamaan pelaajien tarpeisiin, eikä kukaan halua VR-pelejä Microsoftin pelikoneeseen. Hänen mielestä konsolipelaaminen on sosiaalinen kokemus, eikä VR-pelaamisen kaltainen yksilöllinen elämys.

Spencer korjasi myöhemmin kommenttiaan toteamalla, ettei hän halua millään tapaa halventaa niitä, jotka työskentelevät VR-järjestelmien parissa.

Kyse on osittain puhtaasti taloudellisesta näkökulmasta, sillä Spencer kertoo, että VR-järjestelmiä on vaikea myydä monia miljoonia kappaleita. Asiasta kertoo Stevivor-sivusto.
Phil Spencer: “Kukaan ei halua VR-pelejä Xboxille.” - Muropaketti.com

Xboxilla ei pelata VR:ää jatkossakaan. Syyksi kerrotaan vaikeus myydä miljoonia kappaleita vaikka jokainen VR valmistaja on siihen kyennyt?
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
180
Enpä kyl itsekään ole huomannut, että VR:ää olisi Xboxille toivottu. Jättihän tuo oven auki tulevaisuudessa, mutta nyt ei ole sen aika.

Henkilökohtaisesti en näe itseäni ikinä pelaamassa kypärä/lasit päässä niin hyvä vaan jos keskittyvät muihin asioihin. Oculusia olen kokeillut ja.. meh.

Yhtä vähän kiinnostaa nuo AR-kakkulat ja vempaimet.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
419
Enpä kyl itsekään ole huomannut, että VR:ää olisi Xboxille toivottu. Jättihän tuo oven auki tulevaisuudessa, mutta nyt ei ole sen aika.

Henkilökohtaisesti en näe itseäni ikinä pelaamassa kypärä/lasit päässä niin hyvä vaan jos keskittyvät muihin asioihin. Oculusia olen kokeillut ja.. meh.

Yhtä vähän kiinnostaa nuo AR-kakkulat ja vempaimet.
Tämä itselläkin.

Se tuntuu kiinnostavan murto-osaa pelaajista niin saavat keskittyä mielummin niihin itse peleihin.

Vr koettu kahdella alustalla ja oli todella vaikeeta keskittyä itse peliin. Tututkin ovat myyneet omansa eteenpäin, sanoivat että viikon verran oli hauskaa.
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
180
Tämä itselläkin.

Se tuntuu kiinnostavan murto-osaa pelaajista niin saavat keskittyä mielummin niihin itse peleihin.

Vr koettu kahdella alustalla ja oli todella vaikeeta keskittyä itse peliin. Tututkin ovat myyneet omansa eteenpäin, sanoivat että viikon verran oli hauskaa.
Jep eikä noiden myynneissä ole mitään hurraamista ollut. Ylipäätään hyvin vähän kuhinaa ja puhetta koko vermeistä. Xboxilla on nyt hyvä linja keskittyä game passiin ja omiin pelistudioihin.

Joten en nyt ymmärrä mikä tuossa Philin lausunnossa taas silittää porukkaa vastakarvaan. Noh, ainakin hetken taas puhutaan VR:stä..
 

Ultrosor

Tentacule spécialité
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 830
Samoilla linjoilla itsekkin. Itse nautin rennosta pelailusta perinteiseen malliin, en seiskoskelusta kypärä päässä. VR kamppeita tullut useampikin kerta koitettua, mutta ei ainakaan vielä ole minun juttuni. Esim juuri tuo uusi HL oli todellinen pettymys kun tulee VR:nä, ja jää kyllä itselläni pelaamatta puhtaasti sen takia.
 
Liittynyt
24.10.2018
Viestejä
99
Itse haluaisin nähdä VR:n myös Xboxilla. Resident Evil 7 on suurimman vaikutuksen tehnyt kokemus VR laseilla jota kaveripiirikin on kehunut maasta taivaisiin. Tekniikan puolesta olen vakuuttunut VR kyvyistä niin pc:llä kuin PS4:llä mutta hyvien pelien määrässä on vielä paljon parantamisen varaa. Half Life vaikuttaa kiinnostavalta peliltä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 202
No ei kyllä kovinkaan, eikä edes omassa tuttavapiirissää vaikka jonkin sortin pelaajia kaikki ovat.

Muistaakseni uusi half-lifekin aiheutti närää kun tulee veärrälle. Näin.
No taas näemmä riippuu missä piireissä pyörii. Meilläpäin aina puhutaan VR:stä ja ylistettiin miten mahtavaa että Half-life näyttää tietä tulevaisuuden immersiiviselle pelaamiselle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 862
No taas näemmä riippuu missä piireissä pyörii. Meilläpäin aina puhutaan VR:stä ja ylistettiin miten mahtavaa että Half-life näyttää tietä tulevaisuuden immersiiviselle pelaamiselle.
Samaa mieltä, että Half Life näyttää suuntaa tulevaisuuden pelaamiselle. Odotettavissa todella huikea kokemus joka varmasti tulee vaatimaan koneeltakin paljon. Meilläpäin myös keskustellaan paljon VR kokemuksista. Erityisesti vanhempia huipputeoksia moni haluaisi päästä VR maailmassa pelaamaan. Onkin todella harmillista kun Microsoft lähti tässäkin asiassa erilaisia latuja hiihtelemään. Moni Xbox pelaaja varmasti mielellään pelaisi konsolillaan Forza Horizon tai Halo VR:ää.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
419
No taas näemmä riippuu missä piireissä pyörii. Meilläpäin aina puhutaan VR:stä ja ylistettiin miten mahtavaa että Half-life näyttää tietä tulevaisuuden immersiiviselle pelaamiselle.
No onko asiallista tämmösen tekstin jälkeen laittaa mitään ha ha hauskaa phillspencer.com linkkiä.

Selvästi vr on sun ja sun kavereitten juttu. Oon onnellinen että voitte vr pelejänne pelata, jopa kahdella eri alustalla.

Mutta onko se purrut valtaväestöön? Jossai kohtaa oli jokin hype mikä on yht äkkiä katosi.

Tarvitaanko tähän nyt kolmas kypärä? Ei tarvita omasta mielestä, ne ketä vr haluaa pelata ostaa sen pleikkarin, pc tai molemmat ja niille omat kypärät.
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
180
No taas näemmä riippuu missä piireissä pyörii. Meilläpäin aina puhutaan VR:stä ja ylistettiin miten mahtavaa että Half-life näyttää tietä tulevaisuuden immersiiviselle pelaamiselle.
Näin sitten sun piireissä, hieno homma. Niinkun tossa totesin, myynnit ja "buzz" ton ympärillä ei vielä hääviä ole.

Itse en näe ton ikinä olevan suuri juttu. Mutta jos näin käy, että Half-life näyttää suuntaa niin Microsoft hyppää varmasti mukaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
89 834
Viestejä
1 838 428
Jäsenet
39 064
Uusin jäsen
Meister

Hinta.fi

Ylös Bottom