PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Katkeruutta tai ei niin kohtuu jonninjoutavaa uhoamista tuo on. Väistämättä tulee fiilis että viime gen jätti jälkensä ja kilpailevat konsolit ovat niille aivan varmasti uhka.

Peeärräähän tuo on toki. Aikaisemmin oli for the gamers ja nyt vaihde pykälää isommalle ja for the hardcore gamers. Irrottaudutaan muista konsoleista kilpailemaan PC:n kanssa ku tää on nii hc peliloota. Höpö höpö XD
Kyllähän Pro mallikin tuotiin markkinoille nimenomaan "enthusiast" "hc" gaymereille. Kun mobiilipelit valtaavat markkinoita niin luonnollisesti muut kilpailijat ovat konsolivalmistajat että PC. Se että pitää ainoastaan PC:tä kilpailijana on vain vittuilua mäsälle.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
937
Tuossakin sukupolvessa Sony pääsi myynneissä lopulta aika lähelle voittajaa eli Nipan Wiitä vaikka jossain vaiheessa näytti eron repeävän massiiviseksi. Selkeitä virheitähän siellä tehtiin alussa ja sitten vielä tuli se tietoturvamurto joka sotki asioita paljon. Pelaajan kannalta kuitenkin hyvää oli mainio pelivalikoima, BR-asema ja laitteen selkeä käyttöliittymä.
Juu, tässä kokonaismyynnit jotka kuitenkin kertovat nyt aika pitkälle sen menestyksen.
Clipboard01.jpg


PS2:een ei nyt voi verrata mitään, mutta tärkeää on kuitenkin kokonaismäärät. PS3:n katteet eivät olleet alkuun hääppöiset Cell-prossun, Blurayn yms takia, mutta en minä nyt tuota tulosta voisi flopiksi mennä sanomaan. Wii U oli floppi, ei PS3.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 092
Nyt saatiin Zen2 prossutkin markkinoille. Lämmöntuoton perusteella voisi kuvitella että joku 2,2 - 2,8 GHz prossu voisi seuraavan sukupolven konsolissa olla. Nähtäväksi jää.

Eihän nuo Intelin perässä pysy mutta hyvällä mallilla verrattuna AMD:n aikaisempiin tuotoksiin.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
937
Nyt saatiin Zen2 prossutkin markkinoille. Lämmöntuoton perusteella voisi kuvitella että joku 2,2 - 2,8 GHz prossu voisi seuraavan sukupolven konsolissa olla. Nähtäväksi jää.

Eihän nuo Intelin perässä pysy mutta hyvällä mallilla verrattuna AMD:n aikaisempiin tuotoksiin.
No jos lämmöstä puhutaan, niin eikös noi nyt nimenomaan pese Intelit mennen tulleen. Sähkönkulutus kautta linjan selvästi matalampaa kuin Intelin vastaavilla esim. AMD 8/16 3700X vie noin 90W täydellä kuormalla ja Intel 8/16 9900K 160W. Peleissä nopeusero on alle 10%. Ei tuossa tarvitse edes muumilaskimen tasoista matikkaa nähdäkseen kuinka paljon pätevämpi AMD sinne konsolin sydämeen on verrattuna Inteliin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 092
No jos lämmöstä puhutaan, niin eikös noi nyt nimenomaan pese Intelit mennen tulleen. Sähkönkulutus kautta linjan selvästi matalampaa kuin Intelin vastaavilla esim. AMD 8/16 3700X vie noin 90W täydellä kuormalla ja Intel 8/16 9900K 160W. Peleissä nopeusero on alle 10%. Ei tuossa tarvitse edes muumilaskimen tasoista matikkaa nähdäkseen kuinka paljon pätevämpi AMD sinne konsolin sydämeen on verrattuna Inteliin.
No miten sen nyt ottaa. CPU rajoitteisissa peleissä kuten Sampsan mittaamissa Witcher3 ja F1 oli erot jo >20%. F1:ssa ryzenin average fps on pienempi mitä intelin minimi-fps.

Ei siinä, hyvät prossut AMD julkaisi ja vaikuttaa hyvälle konsoleita ajatelle... Intelin perässä ei kuitenkaan pysytä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
575
No miten sen nyt ottaa. CPU rajoitteisissa peleissä kuten Sampsan mittaamissa Witcher3 ja F1 oli erot jo >20%. F1:ssa ryzenin average fps on pienempi mitä intelin minimi-fps.

Ei siinä, hyvät prossut AMD julkaisi ja vaikuttaa hyvälle konsoleita ajatelle... Intelin perässä ei kuitenkaan pysytä.
Eli lämmöntuottoa ajatellen, minkä Intelin prosessorin laittaisit, millä kellotaajuudella?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
575
No tottakai parhaimman? Miksi kukaan edes enthusiast foorumilla koneeseensa muuta laittaisi? Kellotaajuutta niin paljon kuin irtoaa.
Konsoliin. Tämä keskusteluhan lähti tästä viestistä

Nyt saatiin Zen2 prossutkin markkinoille. Lämmöntuoton perusteella voisi kuvitella että joku 2,2 - 2,8 GHz prossu voisi seuraavan sukupolven konsolissa olla. Nähtäväksi jää.

Eihän nuo Intelin perässä pysy mutta hyvällä mallilla verrattuna AMD:n aikaisempiin tuotoksiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 092
Lämmöntuotto lämpötilan perusteella? :D
Kelpaisiko kokoonpanon kulutus tähän paremmin?



Kun ottaa huomioon että sampsan testeissä 9900k oli jopa 20% nopeampi stockina mitä 3700x ja alkuperäinen kysymys huomioon ottaen minkä intelin prosessorin laittaisit tilalle lämmöntuoton huomioon ottaen sanoisin että 9900k.

MOT

Edelleenkin sanon että AMD julkaisi hyvät prosessorit. Lisätään vielä että jos renderöit blenderillä niin taitaa olla ihan top tuotteita. Pelaamiseen joutuu tosin edelleen valitsemaan intelin jos haluaa parasta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 815
Kelpaisiko kokoonpanon kulutus tähän paremmin?



Kun ottaa huomioon että sampsan testeissä 9900k oli jopa 20% nopeampi stockina mitä 3700x ja alkuperäinen kysymys huomioon ottaen minkä intelin prosessorin laittaisit tilalle lämmöntuoton huomioon ottaen sanoisin että 9900k.

MOT

Edelleenkin sanon että AMD julkaisi hyvät prosessorit. Lisätään vielä että jos renderöit blenderillä niin taitaa olla ihan top tuotteita. Pelaamiseen joutuu tosin edelleen valitsemaan intelin jos haluaa parasta.
No sille lienee syynsä miksi et ole konsoleita suunnittelemassa. 500€:n cpu ei oikein konsoliin sovi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
575
Tää kaverihan on täysi triidivoittaja. Yhtäkkiä kehiin tuli Sony joka on ostamassa Inteliltä prosessoreita kun puhuttiin teoreettisesta konsoli CPU:sta.

Toivon että häviö ei ottanut turhan koville.
Sinulla lienee ajatuksia miksei noista tulevista konsoleista sitten löydy 9900K, jos lämmöt ja hinta eivät ole ongelmia...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 815
Tää kaverihan on täysi triidivoittaja. Yhtäkkiä kehiin tuli Sony joka on ostamassa Inteliltä prosessoreita kun puhuttiin teoreettisesta konsoli CPU:sta.

Toivon että häviö ei ottanut turhan koville.
Kerro nyt kenelle Intel niitä myisi halvemmalla, kun kalliinakin menee kaupaksi? Taidat puhua jostain muusta kuin teoreettisesta, kun ei ole mitkään reaalimaailman asiat tiedossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 092
Sinulla lienee ajatuksia miksei noista tulevista konsoleista sitten löydy 9900K, jos lämmöt ja hinta eivät ole ongelmia...
Voisin veikata että samasta syystä miksi niistä ei löydy nVidian piirejä. Neuvottelut ovat varmasti pysähtyneet jo siinä vaiheessa kun kate ennusteet ovat tipahtaneet alle 100% eli aika alussa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
Microsoft on raportoinut synkkiä lukuja Xbox One -konsolien myynnistä tilivuoden 2019 viimeiseltä neljännekseltä.

Yhtiön tulosjulkistuksen mukaan peliosaston kokonaisliikevaihto laski viime vuoden vastaavasta ajanjaksosta 10 prosenttia 233 miljoonaan dollariin. Pelien ja palveluiden liikevaihto laski 3 prosenttia, mutta laitemyynneissä laskua edellisvuoteen tapahtui jopa 48 prosenttia. Microsoftin mukaan myytyjen konsolien määrän lasku on seurausta konsolisukupolven lopun lähestymisestä.

Yhtiö odottaa ensi tilivuoden tuloksen laskevan hieman juuri päättyneestä tilivuodesta. Ennusteen taustalla ovat odotukset kasvavasta pelien ja palveluiden myynnistä, jonka vastapainoksi konsolien myyntilukujen odotetaan laskevan edelleen.
Xbox Onen myynnit laskivat lähes puoleen viime vuodesta

Microsoftin Xbox Onella ei kuulosta menevän häävisti kun huonosta tuloksesta myynti puolittuu. Todella outo selitys pistää asia sukupolven loppusuoran piikkiin kun itse julkaisseet 1,5v sitten uuden konsolinsa ja samaan aikaan kilpailija takoo ennätyksiä :think:
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
35
Xbox Onen myynnit laskivat lähes puoleen viime vuodesta

Microsoftin Xbox Onella ei kuulosta menevän häävisti kun huonosta tuloksesta myynti puolittuu. Todella outo selitys pistää asia sukupolven loppusuoran piikkiin kun itse julkaisseet 1,5v sitten uuden konsolinsa ja samaan aikaan kilpailija takoo ennätyksiä :think:
Tämä sukupolvi on ollut alusta asti selvä. Jännä nähdä mihin suuntaan seuraava sukupolvi lähtee menemään myyntien osalta. Ennaakkoon ajatellen Sonylla on todella vahvat eväät uuteen lähtöön kun on niin paljon laadukkaita pelisarjoja ja hyvä valikoima omia juttuja kuten VR ja Now.

Ei häävisti xboxit myy, käyttäjiä sen sijaan on tullut mukavasti lisää.


Xbox One Hardware Revenue Dropped 48% Last Quarter
Mitä kaikkea tuohon käyttäjämäärään lasketaan?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
Tämä sukupolvi on ollut alusta asti selvä. Jännä nähdä mihin suuntaan seuraava sukupolvi lähtee menemään myyntien osalta. Ennaakkoon ajatellen Sonylla on todella vahvat eväät uuteen lähtöön kun on niin paljon laadukkaita pelisarjoja ja hyvä valikoima omia juttuja kuten VR ja Now.


Mitä kaikkea tuohon käyttäjämäärään lasketaan?
Lähtöasetelmat on hyvät mutta eihän sitä koskaan tiedä miten näissä käy jos Mikkisoft saa tällä kertaa pelejä ulos.

Tämän vanhemman jutun mukaan..

There are now 57 million active Xbox Live users across all Xbox gaming platforms, including Xbox One, Windows 10, iOS, and Android.
Xbox Live Has 57 Million Active Users, Gaming Business is Growing
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
651
Tämä sukupolvi on ollut alusta asti selvä. Jännä nähdä mihin suuntaan seuraava sukupolvi lähtee menemään myyntien osalta. Ennaakkoon ajatellen Sonylla on todella vahvat eväät uuteen lähtöön kun on niin paljon laadukkaita pelisarjoja ja hyvä valikoima omia juttuja kuten VR ja Now.


Mitä kaikkea tuohon käyttäjämäärään lasketaan?
Tuossapa ne tulikin, suurin osa lienee konsolin käyttäjiä ja määrä on tosiaan kasvanut koko ajan. Todella heikoista laite myynneistä huolimatta peli bisnes tuntuu xboxilla kannattavan.
Xboxin tulot kasvaneet, vaikka laitteita myyty vähemmän kuin edellisessä laitesukupolvessa
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
818
Tuossapa ne tulikin, suurin osa lienee konsolin käyttäjiä ja määrä on tosiaan kasvanut koko ajan. Todella heikoista laite myynneistä huolimatta peli bisnes tuntuu xboxilla kannattavan.
Xboxin tulot kasvaneet, vaikka laitteita myyty vähemmän kuin edellisessä laitesukupolvessa
Haluatkos avata meille muillekin kuinka päättelet yhtään mitään kannattavuudesta pelkän liikevaihdon perusteella, joka on junnannut paikallaan koko Xbox Onen olemassaolon ajan?
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
651
Haluatkos avata meille muillekin kuinka päättelet yhtään mitään kannattavuudesta pelkän liikevaihdon perusteella, joka on junnannut paikallaan koko Xbox Onen olemassaolon ajan?
Juuri se liikevaihto on kasvanut tasaisesti, vaikka konsolien myynnit sakkaa pahasti, joten jossain MS lienee onnistunut?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
3 544
Juuri se liikevaihto on kasvanut tasaisesti, vaikka konsolien myynnit sakkaa pahasti, joten jossain MS lienee onnistunut?
MS on onnistunut monessa Microsoft’s Surface and cloud focus helps boost Q4 earnings as Xbox sales disappoint
"Xbox Live active users did grow to 65 million in the quarter though, thanks to the wide range of users across Xbox One consoles, Windows 10 PCs, and mobile devices like iOS and Android. "
MS heikko kohta on XBox, mutta pilvipalveluissa se on vahva, kuten tuo game pass. Asiakaskuntaa on laajennettu onnistuneesti konsolien ulkopuolelle. Myös pelien ulkopuolella menee hyvin, joten pohja on hyvä eikä pienet taka-iskut lannista.

Viime vuodelta PC gaming made up 25% of industry revenue in 2018
Peleihin kulutetut rahat: Mobiili 47%, Konsolit 28%, PC 25%
Konsolit yhteensä ovat noin PC:n tasoa, mutta mobiili vie melkein puolet kakusta. Kuinka paljon XBoxin nousu johtuu mobiilimarkkinoille menosta?

Itse odotan vahvasti mitä MS:lla on PC-pelaajien varalle, näyttää hyvälle. Enkä unohda tulevaa konsoliakaan, mutta sen näkee kun uusi sukupolvi tulee kumpi on parempi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
818
Juuri se liikevaihto on kasvanut tasaisesti, vaikka konsolien myynnit sakkaa pahasti, joten jossain MS lienee onnistunut?
Edelleenkään kun se liikevaihto ei kerro mitään kannattavuudesta yhtään mitään. Liikevaihdon kasvukin on luokkaa kitukasvu etenkin kun verrataan kilpailijoihin, joten jossain on menty pahasti vikaan.

Vertailun vuoksi Sonylla pelkkä PSN-myynti on enemmän kuin koko räkspoksin pelipuolen liikevaihto ja tämän kasvu on ollut aivan eri dekadilla:

PlayStation Network Revenue Hit Record High in 2018, Topped Nintendo and Xbox Totals

Joten millään mittareilla katsottuna MS:n Xbox-osaston toiminta ei ole kyllä vakuuttanut. Kertoohan se jo paljon että ainoa edes etäisesti sijoittajille bisnestä kuvaava mittari on liikevaihto ja sen surkea kehitys. @draco76 MAU:n esittäminen on aivan turhaa, kun tämä ei kerro paljonko keskiverto käyttäjä tuo rahaa sisään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
173
Missä mielessä tuo räkspoksin liikevaihto on kitukasvua? En nyt jaksa alkaa kaivella mitään vanhoja raportteja, mutta muistelisin että kymmenien prosenttien nousua niissä yleensä on ollut. Ymmärtääkseni hardware-myynneillä saatu revenue ei softaan verrattuna ole raposta tuotoiltaan, joten jos liikevaihto kasvaa samalla ku rautakauppa romahtaa niin eihän tuo huonolla mallilla ole.

Vuosia sitten oli jo juttua että X1 on tuottoisin konsoli Microsoftille tähän asti mikä käy järkeen kun selvästi vähemmän rahaa törsäävät markkinointidiileihin sun muuhun eikä ole käynyt RROD-katastrofia. Käyttäjiä kuitenkin on kelpo läjä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
Missä mielessä tuo räkspoksin liikevaihto on kitukasvua? En nyt jaksa alkaa kaivella mitään vanhoja raportteja, mutta muistelisin että kymmenien prosenttien nousua niissä yleensä on ollut. Ymmärtääkseni hardware-myynneillä saatu revenue ei softaan verrattuna ole raposta tuotoiltaan, joten jos liikevaihto kasvaa samalla ku rautakauppa romahtaa niin eihän tuo huonolla mallilla ole.

Vuosia sitten oli jo juttua että X1 on tuottoisin konsoli Microsoftille tähän asti mikä käy järkeen kun selvästi vähemmän rahaa törsäävät markkinointidiileihin sun muuhun eikä ole käynyt RROD-katastrofia. Käyttäjiä kuitenkin on kelpo läjä.
No vaikka siinä jos vertaat tuohon PSN tilastoon joka kertoo Sonyn puolelta kasvun olevan ihan älyttömän kovaa luokkaa.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 092
Muutama kysymys:

Mitä Android/iOS käyttäjä tuo microsoftille? Voinko siis asentaa xbox liven androidiin ja katsella sieltä trophyjä ja se lasketaan yhdeksi käyttäjäksi?

EDIT: Tarkoittaako yllä oleva PSN profit kuvaaja että sonyllä on PSN:stä tuloja pelkästään 2018 vuonna melkein 10Miljardia dollaria?
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
173
No vaikka siinä jos vertaat tuohon PSN tilastoon joka kertoo Sonyn puolelta kasvun olevan ihan älyttömän kovaa luokkaa.

On kovaa luokkaa, kuka sitä kiistää? Sen toki olettaakin olevan kun ovat alkaneet PS4:n kanssa veloittamaan online-pelaamisesta ja digitaalinen kaupankäynti kasvaa koko ajan muutenkin. Eli ei välttämättä 1:1 vertaus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
Muutama kysymys:

Mitä Android/iOS käyttäjä tuo microsoftille? Voinko siis asentaa xbox liven androidiin ja katsella sieltä trophyjä ja se lasketaan yhdeksi käyttäjäksi?

EDIT: Tarkoittaako yllä oleva PSN profit kuvaaja että sonyllä on PSN:stä tuloja pelkästään 2018 vuonna melkein 10Miljardia dollaria?
Microsoft laskee nuo android tyypitkin MAU lukuun eli varsin omituinen tapa esittää jotain.
Sitä se tilasto tarkoittaa. Sonyn pelkät PSN myynnit ovat suuremmat kuin Microsoftin pelipuoli sekä Nintendo kokonaisuudessaan yhteensä.
On kovaa luokkaa, kuka sitä kiistää? Sen toki olettaakin olevan kun ovat alkaneet PS4:n kanssa veloittamaan online-pelaamisesta ja digitaalinen kaupankäynti kasvaa koko ajan muutenkin. Eli ei välttämättä 1:1 vertaus.
Ei varmaan kukaan koska sen verran murskaava Sony on ollut tässä sukupolvessa. Bisnestähän ne tekevät ja sen takia Sony seurasi Microsoftin mallia ja laittoi verkkopelaamiset maksullisiksi.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
651
Edelleenkään kun se liikevaihto ei kerro mitään kannattavuudesta yhtään mitään. Liikevaihdon kasvukin on luokkaa kitukasvu etenkin kun verrataan kilpailijoihin, joten jossain on menty pahasti vikaan.

Vertailun vuoksi Sonylla pelkkä PSN-myynti on enemmän kuin koko räkspoksin pelipuolen liikevaihto ja tämän kasvu on ollut aivan eri dekadilla:

PlayStation Network Revenue Hit Record High in 2018, Topped Nintendo and Xbox Totals

Joten millään mittareilla katsottuna MS:n Xbox-osaston toiminta ei ole kyllä vakuuttanut. Kertoohan se jo paljon että ainoa edes etäisesti sijoittajille bisnestä kuvaava mittari on liikevaihto ja sen surkea kehitys. @draco76 MAU:n esittäminen on aivan turhaa, kun tämä ei kerro paljonko keskiverto käyttäjä tuo rahaa sisään.
Sony menee menojaan, siitä tässä ei ollut kyse. Liikevaihdon jatkuva kasvu vaikka konsoli myynnit sakkaa, on hyvä asia. Käyttäjiä tulee koko ajan lisää, pelipuoleen on panostettu, game pass ultimate yms. Hyvältä näyttää näin Xbox pelaajan vinkkelistä tarkasteltuna.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
997
Eikös tossa Sony jutussakin ole kyse
Microsoft laskee nuo android tyypitkin MAU lukuun eli varsin omituinen tapa esittää jotain.
Sitä se tilasto tarkoittaa. Sonyn pelkät PSN myynnit ovat suuremmat kuin Microsoftin pelipuoli sekä Nintendo kokonaisuudessaan yhteensä.
Mutta jos se yksi ja sama live account käy joka laittelle niin ei niitä mitenkään erikseen varmaan lasketa
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
818
Missä mielessä tuo räkspoksin liikevaihto on kitukasvua? En nyt jaksa alkaa kaivella mitään vanhoja raportteja, mutta muistelisin että kymmenien prosenttien nousua niissä yleensä on ollut. Ymmärtääkseni hardware-myynneillä saatu revenue ei softaan verrattuna ole raposta tuotoiltaan, joten jos liikevaihto kasvaa samalla ku rautakauppa romahtaa niin eihän tuo huonolla mallilla ole.

Vuosia sitten oli jo juttua että X1 on tuottoisin konsoli Microsoftille tähän asti mikä käy järkeen kun selvästi vähemmän rahaa törsäävät markkinointidiileihin sun muuhun eikä ole käynyt RROD-katastrofia. Käyttäjiä kuitenkin on kelpo läjä.
Vastasin tähän tuonne Xbox One -ketjuun, kun tuolla eräs sankari näkyi alkaneen keulia ko. asialla.

Sony menee menojaan, siitä tässä ei ollut kyse. Liikevaihdon jatkuva kasvu vaikka konsoli myynnit sakkaa, on hyvä asia. Käyttäjiä tulee koko ajan lisää, pelipuoleen on panostettu, game pass ultimate yms. Hyvältä näyttää näin Xbox pelaajan vinkkelistä tarkasteltuna.
Yritähän nyt ymmärtää että sen pelkän liikevaihdon kasvattaminen ei ole mikään itseisarvo, vaan siitä kasvaneesta määrästä rahaa kun tulee jäädä jotain käteenkin, jota sitten ilmaistaan bisneksen kannattavuudella. Tätä kuten jo useampaan otteseen totesin ei mikään kerro, joten pelkän liikevaihdon perusteella et voi vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä bisneksen tilasta.

Paljon on tosiaan tehty uudistuksia MS:n pelipuolella, itse vaan odottelen sitä milloin tämä alkaa näkymään viivan alla. Persnettoa toistuvasti tekevillä firmojen osilla kun on Microsoftin tapauksessakin tapana saada kirveestä, kuten lafkan puhelinpuoli sai karvaasti kokea.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
651
Vastasin tähän tuonne Xbox One -ketjuun, kun tuolla eräs sankari näkyi alkaneen keulia ko. asialla.



Yritähän nyt ymmärtää että sen pelkän liikevaihdon kasvattaminen ei ole mikään itseisarvo, vaan siitä kasvaneesta määrästä rahaa kun tulee jäädä jotain käteenkin, jota sitten ilmaistaan bisneksen kannattavuudella. Tätä kuten jo useampaan otteseen totesin ei mikään kerro, joten pelkän liikevaihdon perusteella et voi vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä bisneksen tilasta.

Paljon on tosiaan tehty uudistuksia MS:n pelipuolella, itse vaan odottelen sitä milloin tämä alkaa näkymään viivan alla. Persnettoa toistuvasti tekevillä firmojen osilla kun on Microsoftin tapauksessakin tapana saada kirveestä, kuten lafkan puhelinpuoli sai karvaasti kokea.
Harvemmin huonoa tulosta tekevien firmojen liikevaihto kasvaa tasaisesti. Konsoli myynnit sakkaa, joten palveluihin on panostettu koko ajan enemmän seuraavaa geniä ajatellen.
 
Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
13
Sitä se tilasto tarkoittaa. Sonyn pelkät PSN myynnit ovat suuremmat kuin Microsoftin pelipuoli sekä Nintendo kokonaisuudessaan yhteensä.
Oletko ihan varma, eikö tuo ole myyntiä, ei suoraa tulosta?

Myynnit MS:llä pelipuolella 2018 netistä nopeasti vilkaistuna 11.5miljardia USD, Nintendolla 9.5miljardia USD.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
Oletko ihan varma, eikö tuo ole myyntiä, ei suoraa tulosta?

Myynnit MS:llä pelipuolella 2018 netistä nopeasti vilkaistuna 11.5miljardia USD, Nintendolla 9.5miljardia USD.
PlayStation Network generated over $12.5 billion USD of revenue in 2018, making Sony's network service a bigger earner than Microsoft's entire gaming division and all of Nintendo.
PlayStation Network Revenue Hit Record High in 2018, Topped Nintendo and Xbox Totals
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
173
Vähän on sellainen kutina että Quantum on ymmärtänyt tuonkin asian väärin. Eli PSN liikevaihto on aavistuksen isompi ku Microsoftin pelipuolen liikevaihto. Ja isompi kuin Nintendon koko liikevaihto.

Se ei ole isompi kuin Microsoft + Nintendo liikevaihto yhteenlaskettuna.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
Vähän on sellainen kutina että Quantum on ymmärtänyt tuonkin asian väärin. Eli PSN liikevaihto on aavistuksen isompi ku Microsoftin pelipuolen liikevaihto. Ja isompi kuin Nintendon koko liikevaihto.

Se ei ole isompi kuin Microsoft + Nintendo liikevaihto yhteenlaskettuna.
Itseasiassa taitaa olla juuri niin, että pelkät PSN myynnit ylittävät nuo molemmat eikä yhteensä. Joku voisi kaivella tilastoja Sonyn pelipuolen tuloksista niin nähdään mikä tilanne on konsolivalmistajien vertailussa.

Haluatko avata tuota "tuonkin" väitettäsi?
 
Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
13
Vähän on sellainen kutina että Quantum on ymmärtänyt tuonkin asian väärin. Eli PSN liikevaihto on aavistuksen isompi ku Microsoftin pelipuolen liikevaihto. Ja isompi kuin Nintendon koko liikevaihto.

Se ei ole isompi kuin Microsoft + Nintendo liikevaihto yhteenlaskettuna.
Tämä.

Lisäksi näissä talousjutuissa kannattaa muistaa erot liikevaihdon, liikevoiton yms osalta.
 
Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
13
Itseasiassa taitaa olla juuri niin, että pelkät PSN myynnit ylittävät nuo molemmat eikä yhteensä. Joku voisi kaivella tilastoja Sonyn pelipuolen tuloksista niin nähdään mikä tilanne on konsolivalmistajien vertailussa.
Jos nyt oikein katsoin, niin Sonyn liikevaihto pelipuolella 20.5miljaria USD viime finanssivuodelle. Voittoa 2.8miljardia USD. Valuuttakurssit voi vaikuttaa USD-muunnoksissa, laskin tämän päivän kurssilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
818
On kovaa luokkaa, kuka sitä kiistää? Sen toki olettaakin olevan kun ovat alkaneet PS4:n kanssa veloittamaan online-pelaamisesta ja digitaalinen kaupankäynti kasvaa koko ajan muutenkin. Eli ei välttämättä 1:1 vertaus.
Ei tuo PS+ palvelusta maksaminen muuta tilastoa varsinaisesti olennaisesti miksikään, kun tämän osuus liikevaihdosta on 200-300 miljoonaa dollaria per vuosi.
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
173
Ei tuo PS+ palvelusta maksaminen muuta tilastoa varsinaisesti olennaisesti miksikään, kun tämän osuus liikevaihdosta on 200-300 miljoonaa dollaria per vuosi.
Kuulosti oudolta noin pieni luku jos arvioi maksajia olevan vaikka 30-40 miljoonaa. Pikainen google ja siellä kerrotaan että ps+ liikevaihto yhdellä neljänneksellä on jo vajaa 700 miljoonaa. Puhutaan revenue driverista. Että skipiduveinau.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
818
Kuulosti oudolta noin pieni luku jos arvioi maksajia olevan vaikka 30-40 miljoonaa. Pikainen google ja siellä kerrotaan että ps+ liikevaihto yhdellä neljänneksellä on jo vajaa 700 miljoonaa. Puhutaan revenue driverista. Että skipiduveinau.
Pilkkuvirhe paholainen tuli laskelmia sotkemaan, pahoittelut. Mutta tuokin 24 pinnan osuus osuus 12,5 miljardista ei selitä eroa liikevaihdoissa vaikka MS:n piti tässä genissä olla digikaupan edelläkävijä? :think:

Vähän on sellainen kutina että Quantum on ymmärtänyt tuonkin asian väärin. Eli PSN liikevaihto on aavistuksen isompi ku Microsoftin pelipuolen liikevaihto. Ja isompi kuin Nintendon koko liikevaihto.

Se ei ole isompi kuin Microsoft + Nintendo liikevaihto yhteenlaskettuna.
Joo tähän vaaditaan jo koko pelipuolen liikevaihto FY17 osalta:

The PlayStation gaming division saw revenue for the year top $18 billion, an 18% increase over the previous year with credit being given to PS4 software sales as a key component of that growth. Operating income for the year was $1.69 billion, a healthy 31% increase Y-o-Y.

Sony Group Annual Earnings Breakdown - Revenue and Profit Improvement Marches On

edit: korjaus
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
173
Maniacille: Myytyjen konsoleiden määrä 90m vs 40m selittää eron liikevaihdossa. Tästä kun nyt ei ollut kyse. 24 pinnan osuus alkaa hyvinkin selittää hurjaa kasvua PSN liikevaihdossa.

Selvennän nyt vielä. PS3 möi läjäpäin konsoleita mutta PSN liikevaihto oli onnetonta. Siitä on hyvä lähteä veloittamaan palveluista joten kasvu on merkittävä.

360 myytiin iso määrä mutta Microsoftilla oli jo hyvä liikevaihto goldia myymällä --> kasvu % jää väistämättä pienemmäksi.

Tavallaan Xbox oli edelläkävijä digikaupassa mutta eipä tuossa lopulta auta mikään jos toinen myy yli tuplasti enemmän rautaa. Mutta Xboxin liikevaihdon kehityksen julistamalla kitukasvuksi perusteena PSN kasvu, on harhaanjohtava.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
818
Maniacille: Myytyjen konsoleiden määrä 90m vs 40m selittää eron liikevaihdossa. Tästä kun nyt ei ollut kyse. 24 pinnan osuus alkaa hyvinkin selittää hurjaa kasvua PSN liikevaihdossa.

Selvennän nyt vielä. PS3 möi läjäpäin konsoleita mutta PSN liikevaihto oli onnetonta. Siitä on hyvä lähteä veloittamaan palveluista joten kasvu on merkittävä.

360 myytiin iso määrä mutta Microsoftilla oli jo hyvä liikevaihto goldia myymällä --> kasvu % jää väistämättä pienemmäksi.

Tavallaan Xbox oli edelläkävijä digikaupassa mutta eipä tuossa lopulta auta mikään jos toinen myy yli tuplasti enemmän rautaa. Mutta Xboxin liikevaihdon kehityksen julistamalla kitukasvuksi perusteena PSN kasvu, on harhaanjohtava.
Eikös MS:llä jo keulittu siitäkin että konsolilla olisi parempi attach rate, jolloin softaa liikkuisi enemmän suhteessa rautaan kuin pleikkaripuolella? Eli pelkästään konsolien absoluuttisen määrän erotuksella erot liikevaihdossa ei selity, etenkin kun MS:n tavoitteena on saada myös PC-puolen potentiaaliset asiakkaat tulovirtojensa tueksi. Ilmeisesti MS:n PC-strategia ei ole ottanut vielä tulta alleen, sillä tämä potentiaalinen asiakaskunta on edelleen hyödyntämättä ja on näin myös jatkossakin ellei palvelun laatu alan parantua. Jossain siis mättää ja pahasti.

Greenberg: Xbox Userbase Is Composed of More Hardcore Players, They've Always Been on Our Side

Edelleenkin se 76 pinnaa tulee muualta kuin PS+ palvelusta, joten se kasvun ajuri löytyy sieltä toisin kuin yrität väittää. PS+ palvelun maksullisuus on sitä jatkuvaa tuloa, johon myös MS pyrkii lisääntyneillä tilauspalveluillaan.

Xboxin liikevaihdon kasvu on edelleen sitä kitukasvuista verrattuna kilpailijoihin, sentään Nipan floppaus Wii U:n vuoksi pystyttiin päihittämään. Nythän voidaankin jännätä meneekö Switch vielä kalkkiviivoilla ohitse ennen seuraavaa sukupolvea.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
84 849
Viestejä
1 745 374
Jäsenet
37 660
Uusin jäsen
zumo

Hinta.fi

Ylös Bottom