PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

roystered

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
519
Mulle ei oikeastaan ole välilä maksaako peli 59, 69, vai 79 kun kaikki on aivan liian kalliita. 29 vielä menee jos todella paljon kiinnostaa peli.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 199
Square Enix peli joten syytä sinne päin jos 4 senttiä on siitä kiinni kummalle ostaisit
Jos ostan niin vasta alennuksesta, ei ole niin tärkeä peli.

Muut julkaisivat seuraavat jo Sonyn esimerkkiä, ei mene pitkään että niitä on enemmän. Xbox Game Studiosin pelit näyttävät olevan 70€, ei kymppikään kaada.
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
510
Mikroskooppisista valikoista huokuu Windows naamalle
Mikä on mikroskooppinen valikko?
PS:n UI on paljon tyylikkäämpi ja kaikenmaailman pilipali-asetuksia on paljon vähemmän.
Mun mielestä pilipali-asetukset on kivoja, saa ite päättää asioista. Ei tarvi antaa Sonyn päättää mun puolesta.
lopulta akku vaan on parempi kuin ne patterit, itse puhuin jossain vaiheessa patterien puolesta mutta välillä niiden kanssa oli kaikenlaista häikkää (joo tiedän että Xboxin ohjaimeen saa ostettua lisävarusteena akun).
Akku eroaa ladattavista paristoista miten? Laitoitko paristot oikein päin ohjaimeen, vai mitä häikkää voi paristoissa edes olla?
Playstationin ostamalla olet osa suomalaista isoa konsolipelaajakuntaa. Xboxin omistajat on oma niche-jenginsä, esim. Xbox-levyjä ei juuri prismoissa näy (vaikkei ikinä levyjä sieltä ostaisikaan).
Levyjä näkee nettikaupoissa, usein paremmin hinnoinkin kuin Prismassa. Gigantissa myös paljon xbox valikoimaa.
Yksinoikeudet: Last of Ussit, Unchartedit, Bloodbornet vaan puuttuu Xboxilta.
Ihan niinkuin pleikkarilta puuttuu Xboxin yksinoikeudet.
Tuleva Elden Ring näyttää sekin tehdyn PS-kärjellä.
Mikä on PS-kärki ja miten se näkyy Elden Ringissä?
MS:llä olisi vahvat valttikortit Bethesdan peleissä, mutta näyttää että ne kaikki tulee tulevaisuudessa myös PS:lle. Activision Blizzard anti taas konsolipuolella on suht olematon. Diablo 4 tulee varmasti myös PS:lle.
Bethesdan peleistä ainakaan Starfield ei tule pleikkarille, tuskin muutkaan. Activision Blizzardilla sellainen pikkupeli kuin Call of Duty.
 

roystered

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
519
Mä uskon että tässä tapauksessa paljon "parjattu" Game Pass olisi kuin nyrkki silmään sinulle.
olihan se ihan kiva, on mulla ollut tässä xboxeja mut myin pois kun ei ehdi kaikkia käyttää, mutta ei se mikään autuaaksi tekevä asia ole, varsinkaan jos ei ole himopelaaja joka ehtii tahkota kokoajan sitä katalogia sieltä
 

roystered

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
519
Mikä on mikroskooppinen valikko?

Mun mielestä pilipali-asetukset on kivoja, saa ite päättää asioista. Ei tarvi antaa Sonyn päättää mun puolesta.

Akku eroaa ladattavista paristoista miten? Laitoitko paristot oikein päin ohjaimeen, vai mitä häikkää voi paristoissa edes olla?

Levyjä näkee nettikaupoissa, usein paremmin hinnoinkin kuin Prismassa. Gigantissa myös paljon xbox valikoimaa.

Ihan niinkuin pleikkarilta puuttuu Xboxin yksinoikeudet.

Mikä on PS-kärki ja miten se näkyy Elden Ringissä?

Bethesdan peleistä ainakaan Starfield ei tule pleikkarille, tuskin muutkaan. Activision Blizzardilla sellainen pikkupeli kuin Call of Duty.
UI-elementit ovat pieniä ja rumia Xboxissa. Konsolin yksi hyvä puoli on se, että Sony tai joku muu päättää paljon sun puolesta, voit itse keskittyä pelaamiseen. Ladattavat paristot on voineet hyytyä säilössä ja sitten ne toimikaan kunnolla tai alkavat pätkiä hyvin nopeasti, ylimääräistä vaivaa värkätä pattereiden kanssa. Prisma oli allegoria sille miten PS on valtavirtaa ja Xbox niche Suomessa. Xboxin yksinoikeudet eivät ole niin merkittäviä kuin PS:n yksinoikeudet. Minulla on kuva että Elden Ring on nimenomaan PS:lle suunniteltu ensisijaisesti ja olen myös varma että se tulee menestymään suhteellisesti paremmin PS:llä kuin Xboxilla. Luultavasti esim. Pingviiniä "ei kiinnosta" ja muutkin pelaajat on jonkun codin tms. ammuskelun kimpussa. Starfield ei tule, jos eivät pyörrä vielä päätöstään, muut näyttäisi tulevan Microsoftin julkaiseman tiedotteen mukaan, koskee myös CODia, tästä en jaksa enempää väitellä koska tulevaisuus vasta todella näyttää miten käy.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 199
Forspokenin julkaisija Square Enix ei ole 1st party-julkaisija.

1st party-julkaisijoita on Sony, MS ja Nintendo. Yksi näistä on sulkenut digikauppansa kilpailulta ja lätkäissyt julkaisupäivän hinnaksi peleilleen 79,95€. Toivommeko yhdessä tuumin että tähän suuntaan mennään kaikkien julkaisijoiden osalta mahdollisimman pian? :kahvi:
Tarkoitatko kaikkien 1st party julkaisijoiden? Toivomme lienee että kaikki olisivat ilmaisia ja laadukkaita. Kymppi ei ole niin tärkeä jos peli on tarpeeksi hyvä. Halvalla ei vaan saa hyvää. Jopa mikkisoftan pelissä maksoin extraa deluxe-paketista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 292
Jos ostan niin vasta alennuksesta, ei ole niin tärkeä peli.

Muut julkaisivat seuraavat jo Sonyn esimerkkiä, ei mene pitkään että niitä on enemmän. Xbox Game Studiosin pelit näyttävät olevan 70€, ei kymppikään kaada.
Hieman ihmetyttää miksi pitää ottaa esille 4 sentin ero hinnassa jos on 10€ valmis maksamaan enemmän
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 455
olihan se ihan kiva, on mulla ollut tässä xboxeja mut myin pois kun ei ehdi kaikkia käyttää, mutta ei se mikään autuaaksi tekevä asia ole, varsinkaan jos ei ole himopelaaja joka ehtii tahkota kokoajan sitä katalogia sieltä
Ymmärrän jos aika ja raha on tiukassa mutta eikö tuo ole hyvä asia, silloin kerkee odottaa uusia pelejä alennukseen? Oli kumpi tahansa konsoli alla.

XBOX ohjaimessa on hyvä se PC puolella että varmasti tietää että toimii
Uusissa kyllä mutta ei välttämättä edes X360 aikojen vaan modilla pitää kikkailla, Oblivion, alkuperäiset mass effect pelit jne.
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
510
Konsolin yksi hyvä puoli on se, että Sony tai joku muu päättää paljon sun puolesta, voit itse keskittyä pelaamiseen.
Ihan yhtälailla voit keskittyä pelaamiseen Xboxilla, ei sinne valikoihin aseella uhaten pakoteta.
Ladattavat paristot on voineet hyytyä säilössä ja sitten ne toimikaan kunnolla tai alkavat pätkiä hyvin nopeasti, ylimääräistä vaivaa värkätä pattereiden kanssa.
Voin nyt sen verran spoilata että akku ja ladattava paristo on sama asia eri paketissa. Periaatteessa sun ohjaimessa on paristot sisäänrakennettuna. Se että onko siellä ohjaimessa litiumia vai nikkeliä on aika samantekevää. Tietty litiumakut on helpompi paskoa huonoilla lataustavoilla esim. pitämällä jatkuvasti laturissa, tai päästämällä kokonaan tyhjäksi. Siinä sitten manaat kun ohjain ei enää pidä varausta ollenkaan.
Xboxin yksinoikeudet eivät ole niin merkittäviä kuin PS:n yksinoikeudet.
Mites tätä merkittävyyttä mitataan? Pelaajamäärillä? Arvostelumenestyksellä? Myyntimäärillä? Mutu-tuntumalla?
Minulla on kuva että Elden Ring on nimenomaan PS:lle suunniteltu ensisijaisesti ja olen myös varma että se tulee menestymään suhteellisesti paremmin PS:llä kuin Xboxilla.
Multiplattarina kehitetty alustalähtien? Mitä merkitystä sillä on kummalla menestyy paremmin? Entä jos tuleekin vuoden päästä gamepassiin ja menestyy sitten paremmin? Millä aikavälillä tälläistä menestystä mitataan?
Starfield ei tule, jos eivät pyörrä vielä päätöstään, muut näyttäisi tulevan Microsoftin julkaiseman tiedotteen mukaan, koskee myös CODia.
Koski vain Activision Blizzardia se tiedote, ei aiempia kauppoja.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 013
Miksi Microsoft myisi oman kauppansa pelejä avainkauppahinnoilla? Tulonmenetys olisi suurta.
Miksi ei? Olis kova kilpailuetu jos hinnat olis sonyä paremmat.
Jos haluaa esimerkiksi päästä pelaamaan MS:n excluja Xboxilla. Mutta tämänhän tiesit jo.
Mitä ne ms ms exclut oikein on jotka pyörii parhaiten boxilla? Vaikea kuvitella että se boxi olisi muuta kuin penninvenyttäjän vaihtoehto.
 

roystered

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
519
Nähtäväksi jää mitä koskee. Tuskin MS:lle on tarkoituksenmukaista jättää sadat miljoonat PS-pelaajat hyödyntämättä. Uskon Bethesdan pelien valtaosin tulevan PS:lle. Ja ekslusiivien paremmuus on tietysti subjektiivinen kokemus. Itse olen saanut enemmän irti Sonyn eksluista, vaikken läheskään kaikista niistä pidä.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 199
Minusta pc-maailman ekslut ovat ehdottomia, siksi siitä maksan. En teraflopsien tai muiden takia. Ainoana laitteena näen boksin ja pleikan saman tasoisina, pleikka tukee paremmin pc:n kaverina. Boksi ehkä karvan verran parempi ainoana laitteena jos kavereiden vaikutusta ei lasketa. Nintendo taas niin omassa luokassaan että sitä ei voi ajatella kilpailijana. Se jos mikä on pitänyt huolta että sillä on uniikit pelit ja nykyinen vielä sellainen joka toimii myös käsikonsolina.

Yksinäni pc riittäisi hyvin. Toki se on paljon kalliimpi kuin konsolit eikä esimerkiksi opiskelijalla ole kunnolliseen varaa. Veikkaan että suurimmalla osalla heistä valinta kohdistuu siihen mikä on kavereilla.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 455
Nähtäväksi jää mitä koskee. Tuskin MS:lle on tarkoituksenmukaista jättää sadat miljoonat PS-pelaajat hyödyntämättä. Uskon Bethesdan pelien valtaosin tulevan PS:lle. Ja ekslusiivien paremmuus on tietysti subjektiivinen kokemus. Itse olen saanut enemmän irti Sonyn eksluista, vaikken läheskään kaikista niistä pidä.
Tuossahan se on jos porukat ostaa PS5 ilman kyselyä ja eikä PC ole optio niin ajan kanssa XSS hinta halpenee ja pääseekin käsiksi game passilla sitten mäsän peleihin sitä kautta.

Vuoden päästä about tonnilla pääsee konsolipelaamisella aika hyvin kiinni nykypeleihin(PS5, Xss, ja Switch) jos on aikaa pelailla pelejä ja jos markkina hinnat laskee.

Mutta jos minulta kysyttäisin että laitat nytten 500€ kiinni konsoliin ja saisit sen niin mikä olisi minun suositteluni, PS5 mutta XsX ei kyllä olisi kaukana mutta pitäisi kysyä toisena kysymyksenä minkälaisia pelejä pelaat koska valitset kumman tahansa niin missaisit kuitenkin osan hyvistä peleistä.

Muistan aikoinaan kun oltiin ostamassa pelikonsolia minulle vuonna 96 niin eräs liike suositteli ehdottomasti Sega Saturnia ja toinen sanoi että Sony on parempi.... Onneksi päädyttiin Sonyyn mutta nyky internet aikana on helppoa etsiä tietoa ja tehdä valintansa sen perusteella kunhan ei lue näitä väittely ketjuja liian vakavasti.
 

PhatGaming

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.01.2022
Viestejä
269
Mitä ne ms ms exclut oikein on jotka pyörii parhaiten boxilla? Vaikea kuvitella että se boxi olisi muuta kuin penninvenyttäjän vaihtoehto.
Oot tainnu lyödä pääsi vai onko muuten vaan puheripuli? Aiheesta puhuttu täällä noin 30 kertaa vuoden aikana.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106

Fyysiset pelit kuolonkorinoissaan. Jos on jollain ollut etukäteen viisautta luoda monopoli omalla alustalla digipelien osalta, niin hyvä juttu osakkeenomistajille, mutta huonompi juttu kuluttajan kannalta. Toisaalta, ehkä tyhmiä ihmisiä pitääkin suojella hassaamasta rahojaan huijareille. Tori.fi ymv. kauppapaikatkin on täynnä huijareita. :wtf:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 057
Ohjainvääntöön sen verran, että sekä boksin että pleikkarin ohjaimissa on hyvät/huonot puolensa. Lähinnä itsestään kiinni mitä sitten arvostaa eniten, mikäli vain käteen sopivat.

Mutta tässä jonkin verran lisälöylyä, sillä Xboxin pelaajat valittavat gyron puuttumisesta, kun se löytyy sekä PS4- että PS5-ohjaimista. Ehkä seuraavassa ohjaimessa mukana? Tätä tukea on ollut joissain pleikkaripeleissä aiemminkin, mutta en itse pelaa "vakavasti", niin jäänyt toistaiseksi taka-alalle tämä ominaisuus omassa käytössäni.

Eiköhän se kopioida sieltä. Spenkkuhan oli kiinnostunut tuomaan Dualsensen hienoudet myös xbox leiriin. Mahdolliset patenttiasiat voivat olla kantona kaskessa.
 

roystered

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
519

Fyysiset pelit kuolonkorinoissaan. Jos on jollain ollut etukäteen viisautta luoda monopoli omalla alustalla digipelien osalta, niin hyvä juttu osakkeenomistajille, mutta huonompi juttu kuluttajan kannalta. Toisaalta, ehkä tyhmiä ihmisiä pitääkin suojella hassaamasta rahojaan huijareille. Tori.fi ymv. kauppapaikatkin on täynnä huijareita. :wtf:
Taitaa suurin osa kuluttajista ostaa pelit suoraan Xboxin Storesta, sen sijaan että metsästäisi niitä jostain Kinguinin tapaisesta harmaakaupasta. Joskus noita tutkin, niin siellä ei montaa euroa ollut hinnoissa eroa vrt. virallinen Store. Sen huomasin itsekin, että tarjouksia oli Xboxilla paljon vähemmän kuin PS ja ne ei olleet niin hyviä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 057
Taitaa suurin osa kuluttajista ostaa pelit suoraan Xboxin Storesta, sen sijaan että metsästäisi niitä jostain Kinguinin tapaisesta harmaakaupasta. Joskus noita tutkin, niin siellä ei montaa euroa ollut hinnoissa eroa vrt. virallinen Store. Sen huomasin itsekin, että tarjouksia oli Xboxilla paljon vähemmän kuin PS ja ne ei olleet niin hyviä.
Se on pienen piirin puuhastelua ostella pelejä mistä sattuu hämäräkaupoista.
 

roystered

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
519
Nopea tarkistus cdkeys ja kinguin Cyberpunk 2077 pelille ja näytti olevan selkeesti halvin virallisessa Storessa.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Taitaa suurin osa kuluttajista ostaa pelit suoraan Xboxin Storesta, sen sijaan että metsästäisi niitä jostain Kinguinin tapaisesta harmaakaupasta. Joskus noita tutkin, niin siellä ei montaa euroa ollut hinnoissa eroa vrt. virallinen Store. Sen huomasin itsekin, että tarjouksia oli Xboxilla paljon vähemmän kuin PS ja ne ei olleet niin hyviä.
No en nyt edelleenkään allekirjoita tätä. Molempien konsoleita kun on niin poikkeuksetta samat alet, joskus samaan aikaan ja joskus eri aikaan. Sonyn konsolilla kyllä useammin jotain alessa, yleensä ne samat pelit ( sony classic ) jne.

Avain kauppoja on mielin määrin netissä, osa on sellaisia etten itse uskalla ostaa mutta muutamat ihan luotto paikkoja olleet, josta saa aina uutuus pelin halvemmalla kuin kummankaan storesta alkuun.
 

roystered

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
519
Jos ostaisin uusia 69-79 hintaisia pelejä niin sitten ostaisin ehdottomasti levyversion koska sen saa myytyä pois. Ei paljon lohduta 59 hintainen digiversio :rofl2:
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Jos ostaisin uusia 69-79 hintaisia pelejä niin sitten ostaisin ehdottomasti levyversion koska sen saa myytyä pois. Ei paljon lohduta 59 hintainen digiversio :rofl2:
Se on taas jokaisen henkilökohtainen mielipide haluaako fyysisen vai digipelin. Koko keskusteku taisi lähteä käymään konsoleista joille ei levyä saa ja siittä miten Sony yrittää pitää monopoliasemaa omalle kauppa paikalle.

Pc:llä nämä "hämärät" ja halvat avainkaupat ovat olleet suuri plussa, mutta konsolien taistoissa näemmä ei :D
 

PhatGaming

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.01.2022
Viestejä
269
Se on taas jokaisen henkilökohtainen mielipide haluaako fyysisen vai digipelin. Koko keskusteku taisi lähteä käymään konsoleista joille ei levyä saa ja siittä miten Sony yrittää pitää monopoliasemaa omalle kauppa paikalle.

Pc:llä nämä "hämärät" ja halvat avainkaupat ovat olleet suuri plussa, mutta konsolien taistoissa näemmä ei :D
Kunnon kauhukuvien piirtelyä taas :D Silti niitä ostellaan, uskoisin että nämä paikat on nimenomaan tuttuja HC-pelaajille.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 199
Jos ostaisin uusia 69-79 hintaisia pelejä niin sitten ostaisin ehdottomasti levyversion koska sen saa myytyä pois. Ei paljon lohduta 59 hintainen digiversio :rofl2:
Itsekin olen monesti ostanut levyversion Gigantista kun sen on saanut halvemalla. PC-puolella noita ei edes saa myytyä pois eikä hinnoissakaan ole eroa joten siellä tulee ostettua kaikki digitaalisena. Kirjoissa jaksoin jonkun aikaa kanssa osaa fyysisen, lukea sen ja myydä eteenpäin. Ne on vain sen verran halvempia ja digitaalinen kirjasto on kiva. Samoin fyysisistä elokuvista on tullut pääsääntöisesti luovuttua, jätin vain Doctor Whon ja Supernaturalin jäljelle.

Veikkaan että pelit menevät jossain välissä samaan kuin elokuvien streamaus. Voin olla väärässä, ei nuo kirjatkaan ole siirtyneet vaikka palveluja on olemassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 057
PC:llä hämärä peleistä ei tarvitse maksaa halutessaan mitään joten mistä täällä keskusteltiinkaan? Sivukaupalla vääntöä kuinka harmaa kaupassa on pari euroa halvempia pelejä kuin virallisessa PS kaupassa jonka piti olla hurjan kallis :hmm:
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106

roystered

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
519
Mistä sattuu hämäräkaupoista, kuten Amazon.comista? :whistling:

Elden Ring 60$. Eikö toi ole sit sama ostaa levyllä jos kympin kalliimpi PS5 versio on kamala? Voit myydä levyn ja säästää rahaa. Lisäksi jos tuo vaatii jotain tilien välillä kikkailua niin ei kiitos.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 292
PC:llä hämärä peleistä ei tarvitse maksaa halutessaan mitään joten mistä täällä keskusteltiinkaan? Sivukaupalla vääntöä kuinka harmaa kaupassa on pari euroa halvempia pelejä kuin virallisessa PS kaupassa jonka piti olla hurjan kallis :hmm:
Jos nyt puhut ware peleistä niin eikös ne vasta hämäriä ole kun ei tiedä mitä viruksia sieltäkin tulee
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
480
Kyllähän nuo halpoja koodeja myyvät paikat ovat hämäriä. Koskaan ei tiedä että onko oma koodi vain yksinkertaisesti ostettu toisesta maasta jossa on halvemmat hinnat vai onko käytetty varastettuja luottokortteja. Kehittäjiltä varastetut tai muuten keplotellut koodit on myös vaihtoehto.

Jotkut indie-kehittäjät ovat jopa sanoneet että mieluummin vaikka warettaa pelin kuin maksaa näille koodipuijareille mitään.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Kyllähän nuo halpoja koodeja myyvät paikat ovat hämäriä. Koskaan ei tiedä että onko oma koodi vain yksinkertaisesti ostettu toisesta maasta jossa on halvemmat hinnat vai onko käytetty varastettuja luottokortteja. Kehittäjiltä varastetut tai muuten keplotellut koodit on myös vaihtoehto.

Jotkut indie-kehittäjät ovat jopa sanoneet että mieluummin vaikka warettaa pelin kuin maksaa näille koodipuijareille mitään.
Suurin osa sen varmasti tietää. Ilmaisia lounaita ei ole. Itseäni huvittaa miten kamala tilanne tämä nyt on vaikka nimeltä mainitsematon henkilö liputti näiden puolesta taanoin kun oli kyse pc vs konsoli. :rofl:

Mut ollaan varmaan samaa mieltä että parempi näin kuin monopoliasema tiettyyn kauppaan. Mikä oli se alkuperäinen juttu
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
119
Mut ollaan varmaan samaa mieltä että parempi näin kuin monopoliasema tiettyyn kauppaan. Mikä oli se alkuperäinen juttu
Emme ole samaa mieltä. Alkuperäinen juttu oli Sonyn pelikaupan korkeat hinnat jotka on todettu jälleen kerran perättömäksi. Kyseenalaisten ja laittomienkin avaimien vertaaminen ja puolustaminen on hölmöyttä.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 455
Kuka on ostanut steamista täys hintaisen pelin käsipystyyn nyt!
(Olen ostanut ainoastaan Witcher 3 Goty ja sekin oli alennuksessa mutta maksoi 50€)

Niin jos sieltä ostaa yksityisiltä ja yhtä hyvin voi sanoa että jos yhdellä kirpputorilla myydään varastettua tavaraa niin kaikissa myytäisiin
Ite olen ostanut yhden pelin kirpputorilta PC:lle ja steam avain oli mukana.
Pelillä oli hintaa huimat pari euroa niin kysyin myyjältä että mistä tiedän että onko avainta käytetty, Myyjä totesi että ota peli ja kokeile sitä, tule maksaa jos avain toimi.

Avain toimi ja kävin maksamassa, tarjosi vielä kahvit siitä hyvästä.

En tiedä oliko varastettu peli.

Edit: Siis peli kotelo oli avattu siksi epäily.
Edit2: Just katsoin niin edes harmaa kaupasta ei saa peliä noin halvalla vaan maksavaa jotain 4€ per avainkoodi.
 

PhatGaming

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.01.2022
Viestejä
269
Kuka on ostanut steamista täys hintaisen pelin käsipystyyn nyt!
(Olen ostanut ainoastaan Witcher 3 Goty ja sekin oli alennuksessa mutta maksoi 50€)


Ite olen ostanut yhden pelin kirpputorilta PC:lle ja steam avain oli mukana.
Pelillä oli hintaa huimat pari euroa niin kysyin myyjältä että mistä tiedän että onko avainta käytetty, Myyjä totesi että ota peli ja kokeile sitä, tule maksaa jos avain toimi.

Avain toimi ja kävin maksamassa, tarjosi vielä kahvit siitä hyvästä.

En tiedä oliko varastettu peli.
Heretic! Roviolle tuosta hyvästä!

Steamissa reilu 100 peliä mistä on saatettu ehkä 10 ostaa steamista ja nekin alennuksesta. Ehkä yhden saattanut ostaa täyteen hintaan, EHKÄ.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Emme ole samaa mieltä. Alkuperäinen juttu oli Sonyn pelikaupan korkeat hinnat jotka on todettu jälleen kerran perättömäksi. Kyseenalaisten ja laittomienkin avaimien vertaaminen ja puolustaminen on hölmöyttä.
Surullista. Mikä saa kuluttajan noin rakastaaman yhtä suurta yhtiötä että pitää monopolia parempana. Noita digi koodeja kun saa muualtakin kuin hämäristä avainkaupoista.

Kuvitella millainen paska myrsky nousisi joss steam tekisi samat kuin sony :D
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 455
Kuvitella millainen paska myrsky nousisi joss steam tekisi samat kuin sony
Että steam estäisi fyysisten versioiden myymisen?

Steam kilpailee harmaiden markkinoiden kanssa mutta konsolivalmistajat käytettyjä pelejä vastaan.

Edit: Eikun niin unohdin, eihän kukaan osta enään fyysisenä pelejä vaan kaikki pahoista steamista Livesta tai PSN:stä
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 292
Emme ole samaa mieltä. Alkuperäinen juttu oli Sonyn pelikaupan korkeat hinnat jotka on todettu jälleen kerran perättömäksi. Kyseenalaisten ja laittomienkin avaimien vertaaminen ja puolustaminen on hölmöyttä.
Jos tarkoitat kauppoja jotka myyvät avaimia kuten cdkeys niin ei niissä ole kyllä mitään laitonta
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Että steam estäisi fyysisten versioiden myymisen?

Steam kilpailee harmaiden markkinoiden kanssa mutta konsolivalmistajat käytettyjä pelejä vastaan.

Edit: Eikun niin unohdin, eihän kukaan osta enään fyysisenä pelejä vaan kaikki pahoista steamista Livesta tai PSN:stä
En tiedä oliko sarkasmia vai ei :D mutta siis steam keiltäsi pelien (avainten) ostamisen muualta ja pelien ostaminen onnistuisi vain steamin omasta kaupasta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 172
Viestejä
4 301 636
Jäsenet
71 797
Uusin jäsen
Cale77

Hinta.fi

Ylös Bottom