PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
119
Surullista. Mikä saa kuluttajan noin rakastaaman yhtä suurta yhtiötä että pitää monopolia parempana. Noita digi koodeja kun saa muualtakin kuin hämäristä avainkaupoista.

Kuvitella millainen paska myrsky nousisi joss steam tekisi samat kuin sony :D
Sonyn "monopoli" myy edullisia pelejä konsoliasiakkailleen. Ei siinä sen kummempaa rakkautta ole ilmassa todeta asia.

Steamillä ei ole omaa pelialustaa joten hyvin hassu vertaus. Steam on vain yksi pc pelien jakelukanavista joten sillä ei ole valtaa yksin päättää. Moni ehkä kuvittelee toisin koska Steamin asema on betonoitu pc-pelaamisessa ja sitä on vaikea horjuttaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 292
Sonyn "monopoli" myy edullisia pelejä konsoliasiakkailleen. Ei siinä sen kummempaa rakkautta ole ilmassa todeta asia.

Steamillä ei ole omaa pelialustaa joten hyvin hassu vertaus. Steam on vain yksi pc pelien jakelukanavista joten sillä ei ole valtaa yksin päättää. Moni ehkä kuvittelee toisin koska Steamin asema on betonoitu pc-pelaamisessa ja sitä on vaikea horjuttaa.
Ai niin kuin jotain tämmöistä vai ? :)

 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 455
En tiedä oliko sarkasmia vai ei :D mutta siis steam keiltäsi pelien (avainten) ostamisen muualta ja pelien ostaminen onnistuisi vain steamin omasta kaupasta.
Samalla se estäisi myös "fyysisten" PC pelien myymisen jotka tulee steamiin.

Käytönössähän noi fyysiset kotelot eivät sisällä kuin jonkun pelikartan (Kuten minulla Skyrim LE PC) ja se itse koodilappunen on se mistä maksettaan.

Ja mistä noi halvat steam avaimet saadaan? u know it.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Samalla se estäisi myös "fyysisten" PC pelien myymisen jotka tulee steamiin.

Käytönössähän noi fyysiset kotelot eivät sisällä kuin jonkun pelikartan (Kuten minulla Skyrim LE PC) ja se itse koodilappunen on se mistä maksettaan.

Ja mistä noi halvat steam avaimet saadaan? u know it.
Niinhän se menee ps5 DE. Sää ostat pelit sieltä omasta storesta etkä mistään muualta.

Sitä on paha sanoa? Oon kuullu kauhutarinoita noista koodeista mutta niin kauan kun ne itsellä toimii niitä ajoittain ostelen.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Sonyn "monopoli" myy edullisia pelejä konsoliasiakkailleen. Ei siinä sen kummempaa rakkautta ole ilmassa todeta asia.

Steamillä ei ole omaa pelialustaa joten hyvin hassu vertaus. Steam on vain yksi pc pelien jakelukanavista joten sillä ei ole valtaa yksin päättää. Moni ehkä kuvittelee toisin koska Steamin asema on betonoitu pc-pelaamisessa ja sitä on vaikea horjuttaa.
Onko Sony edelleen ainoa 1st party, jonka omat pelit ovat julkaisussa 80€? :kahvi:

Täällä jo joku ehti toivoa että kukaan ei ostaisi noita 80€ pelejä, että joutuisivat edes miettimään tuota hintojen nostoa, mutta sitten on näitä jotka suorastaan toivoo että hintakilpailu estetään ja pelit on "edullisia" ja hinta vain 80€. :wtf:
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 455
Sitä on paha sanoa? Oon kuullu kauhutarinoita noista koodeista mutta niin kauan kun ne itsellä toimii niitä ajoittain ostelen.
Räikein tapaus on toki noi varasteut luottokortilla ostetut pelit tai vastaavaa mutta yleensä noi ovat peräisin jostain halpamaista ostettuna pelikotelosta.

Mutta joku venäjän avain missä pitää loggaa steamiin venäjän IP:llä että voit aktivoida koodin ne mä jätän pois mutta muuten käyttänyt avain koodeja myös.

En toisin tiedä mistä noi Xboxin pelien koodit ovat peräisin, se on aika varmaa että pelikotelosta ne eivät ole lähtöisin.

@Pingviini tietoa tästä?
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
119
Onko Sony edelleen ainoa 1st party, jonka omat pelit ovat julkaisussa 80€? :kahvi:

Täällä jo joku ehti toivoa että kukaan ei ostaisi noita 80€ pelejä, että joutuisivat edes miettimään tuota hintojen nostoa, mutta sitten on näitä jotka suorastaan toivoo että hintakilpailu estetään ja pelit on "edullisia" ja hinta vain 80€. :wtf:
Eilen julkaistu Horizon Forbidden West on alkaen 69,95€ ja amerikkalaisessa kaupassa alkaen $59,99 (53€) joten väärin meni. Lopeta trollaus.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 297
Mites se lisätallennustilan hinta next gen peleille ja standardiratkaisujen käyttäminen proprietaryn sijaan? Ja taas mennään saman ympyrän kehää pitkin uudestaan ja uudestaan.
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
119
Ai niin kuin jotain tämmöistä vai ? :)

Tuon laitteen kanssa Steamillä on mahdollisuus tehdä mitä haluaa mutta ymmärsit varmasti mistä oli kyse :)

Eli tässäkin kierretään veroja kun ostetaan jenkki kaupasta verottomana
Aivan kuten hämärä kauppojen peliavaimissa. Niissä tuplarikos jos varastettu avain tai varastetulla luottokortilla ostettu avain ja verotkin jäävät maksamatta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 292
Aivan kuten hämärä kauppojen peliavaimissa. Niissä tuplarikos jos varastettu avain tai varastetulla luottokortilla ostettu avain ja verotkin jäävät maksamatta.
Avain kaupoissa on se kauppias maksanut verot kun se ostaa ne pelit ja edelleen mitään rikosta yleisesti kuten sinä sen sanot ei ole tapahtunut
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 199
Onko Sony edelleen ainoa 1st party, jonka omat pelit ovat julkaisussa 80€? :kahvi:

Täällä jo joku ehti toivoa että kukaan ei ostaisi noita 80€ pelejä, että joutuisivat edes miettimään tuota hintojen nostoa, mutta sitten on näitä jotka suorastaan toivoo että hintakilpailu estetään ja pelit on "edullisia" ja hinta vain 80€. :wtf:
Miksi ei haittaa että muut kuin 1st partyt myyvät kalliilla?
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 677
Miksi ei haittaa että muut kuin 1st partyt myyvät kalliilla?
Koska sittenhän se ei näyttäisi niin pahalta PS5 näkökulmasta. Samoin siitäkään ei juuri tässä ketjussa puhuta, että laajennustilaksi kelpaa vain ylihintainen oma ratkaisu. Ehkäpä sekin on vaan hyvä juttu? Pari teraa tallennustilaa niin hintaerotuksella kuittaa monesta pelistä kertaan sen kympin mitä PS5 peli on kalliimpi. Jos edes on kalliimpi.
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
248
Onko Sony edelleen ainoa 1st party, jonka omat pelit ovat julkaisussa 80€? :kahvi:

Täällä jo joku ehti toivoa että kukaan ei ostaisi noita 80€ pelejä, että joutuisivat edes miettimään tuota hintojen nostoa, mutta sitten on näitä jotka suorastaan toivoo että hintakilpailu estetään ja pelit on "edullisia" ja hinta vain 80€. :wtf:
Ei tuo 80€ oo ollenkaan paha laadukkaasta pelistä. Ymmärrän kyllä, jos microsoftin paskeista pitäis maksaa tuon verran, nii saattas ketuttaa..
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 297
Jotain pelikehityksen kustannuksista voi miettiä activision blizzardin kvartaaliraporttien pohjalta. Linkki alla

Kvartaalin kokonaismenot sisältäen markkinoinnin, r&d jne. 1246miljoonaa. Kerrotaan tuo neljällä niin vuoden menot on 4984 miljoonaa. Jos gamepass:ssa on 20 miljoonaa käyttäjää ja activision blizzardin ainoa myyntikanava on gamepass niin jokainen gamepass pelaaja maksaa kuinka paljon, että activision blizzardin pyörittäminen ei ole tappiollista? Jostain ne rahat tarvii microsoftinkin tehdä, maailman loppuun asti ei voi ostaa tappiolla asiakkaita. Matematiikka miten kaikki sisältö olisi halvalla gamepass:ssa ei vain toimi pidemmän päälle,...

.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 199
Ei tuo 80€ oo ollenkaan paha laadukkaasta pelistä. Ymmärrän kyllä, jos microsoftin paskeista pitäis maksaa tuon verran, nii saattas ketuttaa..
On sielläkin hyviä pelejä joista voisi maksaa moisen siinä missä sonylla. Ei välttämättä yhtä paljoa mutta se johtuu pelimausta. 80€ ei ole paljoa hyvästä pelistä jota pelaa paljon. Huonosta 60 euroakin on liikaa.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 297
On sielläkin hyviä pelejä joista voisi maksaa moisen siinä missä sonylla. Ei välttämättä yhtä paljoa mutta se johtuu pelimausta. 80€ ei ole paljoa hyvästä pelistä jota pelaa paljon. Huonosta 60 euroakin on liikaa.
Hyvät eli ns. pakkopelaa pelit täydellä hinnalla tukemisen vuoksi julkaisussa. Loput alelaarista tai ilmaisversioina. psn+ tarjoaa ilmaispelejä ihan mukavasti. Monesti ihan kivaa pelattavaa, mutta ei sellaista mitä itse ostaisi.

Epic on jakanut mukavasti ilmaispelejä. Jos kehtaa pelata useammalla alustalla niin halvalla pääsee pelien suhteen. Backlogia kertyy nopeasti sen verran, että hyviäkään pelejä ei tarvi ostaa julkaisussa muuten kuin tukemisen vuoksi. Tai no, destinyn grindaajat yms. on oma porukkansa, kun siellä on aikarajoite millon joku dlc on paras pelata.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Huomautus: Jätetään henkilökohtaisuudet pois
Jotain pelikehityksen kustannuksista voi miettiä activision blizzardin kvartaaliraporttien pohjalta. Linkki alla

Kvartaalin kokonaismenot sisältäen markkinoinnin, r&d jne. 1246miljoonaa. Kerrotaan tuo neljällä niin vuoden menot on 4984 miljoonaa. Jos gamepass:ssa on 20 miljoonaa käyttäjää ja activision blizzardin ainoa myyntikanava on gamepass niin jokainen gamepass pelaaja maksaa kuinka paljon, että activision blizzardin pyörittäminen ei ole tappiollista? Jostain ne rahat tarvii microsoftinkin tehdä, maailman loppuun asti ei voi ostaa tappiolla asiakkaita. Matematiikka miten kaikki sisältö olisi halvalla gamepass:ssa ei vain toimi pidemmän päälle,...

.
Tämä laskelmasi kusee heti alkuun jo siinä, että oletat että Xboxin pelipuolen ainoat tulot tulee Game Pass-tilaajilta.

Paljonko kertyy konsolimyynneistä tuottoa? Entä lisälaitemyynneistä? Entä pelien lisäosamyynneistä? Entä pelimyynneistä? Entä leluista ja muusta krääsästä, kuten Minecraft-tuotteet? Niistä kun alat ynnäillä niin saat edes jotain käsitystä tuosta kokonaisuudesta.

On kyllä huvittavaa kun miljarditulosta takovan yrityksen bisneskuvioita aletaan ruotimaan peruskouluosaamisen pohjalta. :whistling:
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 297
Tämä laskelmasi kusee heti alkuun jo siinä, että oletat että Xboxin pelipuolen ainoat tulot tulee Game Pass-tilaajilta.

Paljonko kertyy konsolimyynneistä tuottoa? Entä lisälaitemyynneistä? Entä pelien lisäosamyynneistä? Entä pelimyynneistä? Entä leluista ja muusta krääsästä, kuten Minecraft-tuotteet? Niistä kun alat ynnäillä niin saat edes jotain käsitystä tuosta kokonaisuudesta.

On kyllä huvittavaa kun miljarditulosta takovan yrityksen bisneskuvioita aletaan ruotimaan peruskouluosaamisen pohjalta. :whistling:
Microsoftin konsolit taitaa mennä edelleen tappiolla kaupaksi ettei sieltä tule voittoa. Ja sä vaan vahvistit mun pointtia, se pelkkä gamepass tilaushinta ei voi olla maailman tappiin halpa tai ne rahat tarvii tehdä jostain muualta. Kun tuohon mennään niin mä maksan mieluummin sen kokohinnan pelistä kuin menen kynittäväksi mikrotransaktioibisneskeen. Microsoftilla on ne bethesdan ja muiden studioiden suut myös ruokittavana ja se voittokin pitäisi tehdä. +-0 bisnes ei ole kovin kannattavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 292
Mutta nyt on kyse. Täällä kerrotaan halvoista peleistä kinguin ja G2A kauppapaikoista. Oliko ne veroasiat kunnossa?

Jutut seilaa laidasta laitaan.
Kuten sanoin niin itse käytän cdkeys kun Kinguin ollut todella kallis paikka jo vuosia ja samoin G2A on vain todella paska kauppa
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
119
Kuten sanoin niin itse käytän cdkeys kun Kinguin ollut todella kallis paikka jo vuosia ja samoin G2A on vain todella paska kauppa
En kysynyt mitä kauppa käytät mutta kun aloit haastamaan veroasiossa niin miksi et vastaa kysymykseen? Olen samaa mieltä muuten Kinguinista ja G2A ja itse ostan pelini virallisista kanavista pelilaitteesta riippumatta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 292
En kysynyt mitä kauppa käytät mutta kun aloit haastamaan veroasiosita niin miksi et vastaa? Olen samaa mieltä muuten Kinguinista ja G2A ja itse ostan pelini virallisista kanavista pelilaitteesta riippumatta.
En voi puhua noista 2 kaupasta kun en ole käyttänyt niitä vuosiin ja miksi sinun mielestä taas ei voisi cdkeys avain kauppaa ottaa tähän mukaan ?
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
119
En voi puhua noista 2 kaupasta kun en ole käyttänyt niitä vuosiin ja miksi sinun mielestä taas ei voisi cdkeys avain kauppaa ottaa tähän mukaan ?
Kai sinä tiedät mikä verotuskäytäntö on kun olet käyttänyt niitä ja minua yrität haastaa asiassa? Minä en lähde arvailemaan cdkeys osalta mikä on tilanne. Voit esittää todisteet tänne jos tiedät paremmin. Se joka tässä on merkitsevää on Suomen ALV jota ei kanneta EU ulkomailta ostettavista digitaalisista tuotteista. Tällöin Sonyn amerikkalaisesta kaupasta ostettaessa verotusasiat ovat kunnossa.

Suomessa tele-, lähetys- ja sähköisiin palveluihin sovelletaan yleistä 24 prosentin verokantaa. kun myyntimaa on muu EU-maa kuin Suomi, myynnistä maksetaan tämän toisen EU-maan arvonlisävero. kun myyntimaa on EU:n ulkopuolella, myynti on EU:n arvonlisäverotuksen soveltamisalan ulkopuolella.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 199
Hyvät eli ns. pakkopelaa pelit täydellä hinnalla tukemisen vuoksi julkaisussa. Loput alelaarista tai ilmaisversioina. psn+ tarjoaa ilmaispelejä ihan mukavasti. Monesti ihan kivaa pelattavaa, mutta ei sellaista mitä itse ostaisi.

Epic on jakanut mukavasti ilmaispelejä. Jos kehtaa pelata useammalla alustalla niin halvalla pääsee pelien suhteen. Backlogia kertyy nopeasti sen verran, että hyviäkään pelejä ei tarvi ostaa julkaisussa muuten kuin tukemisen vuoksi. Tai no, destinyn grindaajat yms. on oma porukkansa, kun siellä on aikarajoite millon joku dlc on paras pelata.
Ehdottomasti alelaarista taikka mikkisoftan kyseen ollessa game pass voi olla hyvä.

Simupuolella odotan yleensä että lisäosa tulee puoleen hintaan tarjoukseen, se on sen verran yleistä. Taikka sitten dcs tarjoaa -30% early access vaiheessa, sitäkin on tullut käytettyä.

Osaa vaan ei jaksa odottaa että tulee alennukseen, vaan antaa backlogin jäädä. Lisäosat poislukien xplane 11 ja tes6 vr (jos tulee) ovat sellaisia joista maksaisi täyden hinnan ettei tarvitse odotella. Sitten moni nintendon peli, mutta ne eivät tule minulle.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Räikein tapaus on toki noi varasteut luottokortilla ostetut pelit tai vastaavaa mutta yleensä noi ovat peräisin jostain halpamaista ostettuna pelikotelosta.

Mutta joku venäjän avain missä pitää loggaa steamiin venäjän IP:llä että voit aktivoida koodin ne mä jätän pois mutta muuten käyttänyt avain koodeja myös.

En toisin tiedä mistä noi Xboxin pelien koodit ovat peräisin, se on aika varmaa että pelikotelosta ne eivät ole lähtöisin.

@Pingviini tietoa tästä?

Muistan lukeneeni että ubisoft olisi poistanut Far cry 3 tililtä joss oli sen hämärästi hommanut, itse sain sen kun ostin näppäimistön jimmsiltä. Good old days.

Mulla muutama hyvä porukka misä pelataa co-op pelejä ni kävisi kalliiksi ostaa kaikki ei niin kiinnostavat pelit täyteen hintaan, siksi ollaan ajoittain näitä hämäriä avaimia hommattu. Nykyään pystyy onneksi hyödyntämään paljon gamepassia,.

Huonokin pelin pelaaminen oikeassa porukassa voi olla yllättävän hauskaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 292
Kai sinä tiedät mikä verotuskäytäntö on kun olet käyttänyt niitä ja minua yrität haastaa asiassa? Minä en lähde arvailemaan cdkeys osalta mikä on tilanne. Voit esittää todisteet tänne jos tiedät paremmin. Se joka tässä on merkitsevää on Suomen ALV jota ei kanneta EU ulkomailta ostettavista digitaalisista tuotteista. Tällöin Sonyn amerikkalaisesta kaupasta ostettaessa verotusasiat ovat kunnossa.
Itse laittaisin harmaa avaimien myynnin ja jenkkien verottomat ostat samalle harmalle alueelle mutta mitään laitontahan siinä ei ole
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Microsoftin konsolit taitaa mennä edelleen tappiolla kaupaksi ettei sieltä tule voittoa. Ja sä vaan vahvistit mun pointtia, se pelkkä gamepass tilaushinta ei voi olla maailman tappiin halpa tai ne rahat tarvii tehdä jostain muualta. Kun tuohon mennään niin mä maksan mieluummin sen kokohinnan pelistä kuin menen kynittäväksi mikrotransaktioibisneskeen. Microsoftilla on ne bethesdan ja muiden studioiden suut myös ruokittavana ja se voittokin pitäisi tehdä. +-0 bisnes ei ole kovin kannattavaa.
Kun peliala digitalisoituu kovaa vauhtia, niin homman pointtina on pyrkiä sitomaan kuluttaja omaan ekosysteemiin. Se Game Pass ei ole mikään erillinen osa Microsoftin pelibisnestä, vaan kuuluu siihen samaan kokonaisuuteen kuin kaikki muutkin ne edellämainitsemani asiat.

Laskepa huviksesi paljonko yksi kuluttaja kantaa rahaa sisään näillä eri tavoilla? Jos et hahmota tuota kokonaisuutta ollenkaan, niin ei ehkä kannattaisi yrittää tehdä itsestään hölmöä muiden silmissä laskemalla yhteen vain Game Passin tuloja ja menoja, ja unohtamalla kaiken muun siitä ympäriltä.

Miten Game Pass vaikuttaa kuluttajien ostokäyttäytymiseen:

"Xbox Game Pass has become what Microsoft calls “a game discovery engine,” and it is driving game sales, rather than detracting from them as some critics predicted. Xbox Game Pass members play 40 percent more games across 30 percent more genres than do non-members, and 90 percent of them have tried games they would not have otherwise experienced. Microsoft’s gaming partners have seen engagement jump by 800 percent when they make their games available on the service, and members spend 200 percent more than non-members on game and content purchases."

 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 013
Miten Game Pass vaikuttaa kuluttajien ostokäyttäytymiseen:

"Xbox Game Pass has become what Microsoft calls “a game discovery engine,” and it is driving game sales, rather than detracting from them as some critics predicted. Xbox Game Pass members play 40 percent more games across 30 percent more genres than do non-members, and 90 percent of them have tried games they would not have otherwise experienced. Microsoft’s gaming partners have seen engagement jump by 800 percent when they make their games available on the service, and members spend 200 percent more than non-members on game and content purchases."
Mielenkiintoisempaa olisi nähdä että miten keskimääräisen pelaajan kohdalla gamepassiin siirtyminen vaikuttaa rahankäyttöön ja pelaamiseen. Nyt noista luvuista näkee lähinnä että gamepassin hankkii lähinnä paljon pelaavat ihmiset.

MS vaan on valitettavan vaiti mielenkiintoisista metriikoista.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Mielenkiintoisempaa olisi nähdä että miten keskimääräisen pelaajan kohdalla gamepassiin siirtyminen vaikuttaa rahankäyttöön ja pelaamiseen. Nyt noista luvuista näkee lähinnä että gamepassin hankkii lähinnä paljon pelaavat ihmiset.

MS vaan on valitettavan vaiti mielenkiintoisista metriikoista.
Ihan avoimesti MS näistä asioista kylläkin kertoo, mutta pelifoorumien finweazeleilla on kokonaan omat laskelmat, jotka ei sitten täsmää todellisuuden kanssa. :whistling:

"As new AAA games retail for around $70, The real question is, how does Microsoft actually make money from Game Pass?

Luckily, Xbox boss Phil Spencer has revealed some of the secrets behind Game Pass in a new interview with IGN.

How Does Game Pass Make Money?

In the interview, Phil Spencer revealed that the way Game Pass makes money is very simple, from subscriptions. He confirmed that the service is making a profit right now, so the money coming in through subscriptions will be more than what Xbox pays to get games on Game Pass.

While Xbox continues to acquire more game developers, this business model also works well for the third-party developers too, as many studios continue to return to Game Pass to put their new games on it."


Tuohon kokonaisuuteen kun lasket sitten lisäksi pelimyynnit, lisälaitemyynnit, pelien lisäosamyynnit ja mikrotransaktiot, Minecraft-krääsän ym., niin eipä tarvitse olla edes mikään taloustieteilijä, että ymmärtää että kassakone kilisee.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 013
Kertoo jotain pleikkaristien älykkyydestä.
Tai lompakon syvyydestä ;)
Kuka jaksaa käyttää aikaa jonkun euron säästämiseen peliostoksissa, kun ylitöistä saa dramaattisesti paremman arvon ajalleen? Tässä tapauksessa se ps5 levy päästää pelaamaan aikaisemmin, sillä ps4 levyltä ps5 versioon päivittäminen vaatii vissiin koko pelin sisällön lataamisen psn:stä. Ei sillä että toi hinnoittelu kiva juttu olisi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 057
Teho(lol)konsolit saivat cyberpunkkiin next-gen pätsit ja alustavia testejä/analyysejä on pihalla.
  • Kumpikin tehokonsoli pyörittää peliä 1440p vaikka mainostetaan 4k60 ja 4k30 moodeja.
  • Graafisilta asetuksiltaan vaikuttaa identtisiltä (copy paste projektista toiseen.)
  • PS5 lataa saven 25% nopeampaa (9s vs 11s) PC nopein 6s.
  • PS5:lla framerate lähes locked 60. SeriesX:llä vähän nirsommin tykkää pysyä 60fps. Hox! Katso kuvat.
  • RT moodi kummallakin turha. 30fps ja RT:llä lasketaan vain välittömässä läheisyydessä olevat "contact shadowit".
  • Jos Cyberpunkkia haluaa pelata RT-GI:llä, RT-reflectioneilla ja muilla hilavitkuttimilla niin PC on ainoa vaihtoehto.
PC:llä samantasoista pelaamista tarjoaa RTX2060/2070.






Selkeä niskalenkki PS5:llä frame raten osalta Digital Foundryn testissä. Molemmat laitteet esittävät 40-alkuisen alimman noteerauksen (PS5 47fps ja XSX 45fps) mutta olisi kannattanut Xbox versioonkin laittaa agressiivisempi dynaaminen resoluutio niin ei viihtyisi noin ahkerasti 40fps osastolla.





XB Series X.jpg
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Selkeä niskalenkki PS5:llä frame raten osalta Digital Foundryn testissä. Molemmat laitteet esittävät 40-alkuisen alimman noteerauksen (PS5 47fps ja XSX 45fps) mutta olisi kannattanut Xbox versioonkin laittaa agressiivisempi dynaaminen resoluutio niin ei viihtyisi noin ahkerasti 40fps osastolla.





Ja oliko nyt niin että PS5 ei vieläkään tue sellaista perusominaisuutta kuin VRR? :woot:
 

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 208
Alkaa ketjussa taas olla menoissa suunta hukkaan ja henkilökohtaisuuksia sekä onelinereita on tullut viime aikoina puolin ja toisin. Jokainen nyt panostaa omaan keskusteluunsa ja pyrkii rakentavaan kanssakäymiseen ilman turhia provokaatioita.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 677
Ja oliko nyt niin että PS5 ei vieläkään tue sellaista perusominaisuutta kuin VRR? :woot:
Näyttää Cyberpunk pyörivän 60fps melko hyvin PS5:lla, joten VRR:lle ei juuri ole käyttöä suurimmalle osalle käyttäjistä. Aika harvalla on telkkari jossa on sekä VRR että suurempi kuin 60fps tuki. Xboksilla näyttäisi olevan hyvinkin tarpeellinen ominaisuus, kun fps ei pääse samalla tasolle PS5:sen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 270
VRR televisio on oikeastaan pakollinen Xbox omistajana. Joku tuossa konsolin arkkitehtuurissa on erilaista verrattuna PS5 kun tuota frameratea ei saada aisoihin. Estää täysin esim BFI:n käytön peleissä jos framerate ei ole "locked" 60 tai 120. Siellä täällä ei haittaisi dropit mutta tuo että sahataan jossakin viidessäkympissä jatkuvasti ei vain toimi. Itse olen nykyään aika pahasti allerginen varsinkin tuolle 60Hz sutulle ja BFI monesti onkin päällä että kuva olisi liikkeessä edes jotenkuten katsottava. Perkele kun tulisi CRT monitorit taas isosti takaisin.

#NarrowAndFast
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 214
VRR televisio on oikeastaan pakollinen Xbox omistajana. Joku tuossa konsolin arkkitehtuurissa on erilaista verrattuna PS5 kun tuota frameratea ei saada aisoihin. Estää täysin esim BFI:n käytön peleissä jos framerate ei ole "locked" 60 tai 120. Siellä täällä ei haittaisi dropit mutta tuo että sahataan jossakin viidessäkympissä jatkuvasti ei vain toimi. Itse olen nykyään aika pahasti allerginen varsinkin tuolle 60Hz sutulle ja BFI monesti onkin päällä että kuva olisi liikkeessä edes jotenkuten katsottava. Perkele kun tulisi CRT monitorit taas isosti takaisin.

#NarrowAndFast
Hyvin riittää perus 60Hz töllö ilman mitää hienouksia
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 180
Viestejä
4 301 898
Jäsenet
71 797
Uusin jäsen
Cale77

Hinta.fi

Ylös Bottom